Een ander kabinet had het niet veel anders aangepakt. Het is op Nederlandse wijze aangepakt. Zoveel verschillen de partijen ook weer niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
mijn vrouw stemt altijd links sociaal/ of christelijk conservatief. maar zegt nu voor rutt te stemmen. De corona crisis en hoe dit wordt gedaan, krijgt van hoop mensen ook waardering¤
Het is me oprecht een raadsel waarom.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
mijn vrouw stemt altijd links sociaal/ of christelijk conservatief. maar zegt nu voor Rutte te stemmen. De corona crisis en hoe dit wordt gedaan, krijgt van hoop mensen ook waardering¤
Uiteindelijk word je gewoon geadviseerd door het RIVM omdat die als enige de kennis en het overzicht hebben, krijg je te horen van de GGD hoeveel capaciteit ze hebben voor vaccineren/testen/bco, ben je van Pfizer afhankelijk voor de levering van vaccins, etcetera.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een ander kabinet had het niet veel anders aangepakt. Het is op Nederlandse wijze aangepakt. Zoveel verschillen de partijen ook weer niet.
Met 'dit' doel je dus op de afhandeling van deze affaire? Kan je eens aan je vrouw vragen wat ze daar precies zo aan waardeert?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
mijn vrouw stemt altijd links sociaal/ of christelijk conservatief. maar zegt nu voor Rutte te stemmen. De corona crisis en hoe dit wordt gedaan, krijgt van hoop mensen ook waardering¤
Ik zal niet zeggen dat een andere signatuur van de regering iets uitgemaakt had behalve dan het ontbreken van De Jonge, dat had mischien wat soelaas geboden qua communicatie maar ik zie ook geen reden om deze regering al te zeer te prijzen voor hun aanpak.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:54 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het is me oprecht een raadsel waarom.
Ik denk dat een anders gekleurd kabinet dit niet anders had aangepakt.
Dat klopt, en dat is volstrekt begrijpelijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat een andere signatuur van de regering iets uitgemaakt had behalve dan het ontbreken van De Jonge, dat had mischien wat soelaas geboden qua communicatie maar ik zie ook geen reden om deze regering al te zeer te prijzen voor hun aanpak.
Met de kanttekening dat niemand in Europa, van welke signatuur dan ook, het erg goed lijkt te doen, overigens.
nee, dat doel ik niet op, dit sloeg op corona. De affaire is super slecht gegaan en afgehandeld. Maar het is vrij symbolisch om dit kabinet te laten klappen, terwijl het in een vorig kabinet gebeurde. Echter wordt geen een ambtenaar van de belastingdienst ontslagen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Met 'dit' doel je dus op de afhandeling van deze affaire? Kan je eens aan je vrouw vragen wat ze daar precies zo aan waardeert?
Voor die ouders is er namelijk nog he-le-maal niets opgelost hoor. Wellicht heeft ze dat niet helemaal meegekregen.
"ja maar hunnie willen ook een grote overheid"quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
alle plannen van de pvv en fvd zal de overheid doen exploderen in grote, zie de uitbreiding van de overrheid in het land links van de kust
Het is bijzonder dat Rutte zoiets ongestraft (ongecorrigeerd) kan zeggen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:52 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Whehe. Het gaat gewoon door hoor.
En dat moeten ze allemaal maar even doen in de twee maanden voor de verkiezingen?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:00 schreef VacaLoca het volgende:
*Gaap*
Wat een kermis. Beter gaan ze de toeslagen ellende oplossen en coronacrisis managen ipv dit soort symbolische poppenkastpolitiek.
Hoe een stel frauderende oostblokkers een kabinet laat vallen..
een kabinet met fvd, die covid ontkennen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:54 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het is me oprecht een raadsel waarom.
Ik denk dat een anders gekleurd kabinet dit niet anders had aangepakt.
mee eens. is ook niet mijn stelling perse. geef meer op anakdotische wijze, dat een hoop mensen ook te vrede zijn met dit kabinet en hoe er onvermijdelijke zaken worden aangepakt. wil niet eens zeggen dat ze het overal mee eens zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een ander kabinet had het niet veel anders aangepakt. Het is op Nederlandse wijze aangepakt. Zoveel verschillen de partijen ook weer niet.
Duitsland toch wel? Denemarken? Oostenrijk?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
Met de kanttekening dat niemand in Europa, van welke signatuur dan ook, het erg goed lijkt te doen, overigens.
De verandering zit in de structuur voordat een crisis uit breekt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uiteindelijk word je gewoon geadviseerd door het RIVM omdat die als enige de kennis en het overzicht hebben, krijg je te horen van de GGD hoeveel capaciteit ze hebben voor vaccineren/testen/bco, ben je van Pfizer afhankelijk voor de levering van vaccins, etcetera.
Behalve wat schuiven in prioriteiten zou er weinig veranderd zijn inderdaad.
Volgens mij heeft Baudet zichzelf met zijn complot gewapper ernstig in zijn eigen voet geschoten.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
een kabinet met fvd, die covid ontkennen.
noem eens een partij wie echt een kleine overheid wil? miscchien d66. overheid is gekoppeld aan de interne markt eu, rest kan op provincie en gemeente niveau geregeld worden?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"ja maar hunnie willen ook een grote overheid"
Niet erg goed, Klopkoek, op wat details iets beter maar grosso modo is het nergens een feest behalve in Nieuw Zeeland, eigenlijk, en daar is de economische schade enorm. Op zich prima als dat de afweging is en de bevolking steunt dat.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Duitsland toch wel? Denemarken? Oostenrijk?
Denemarken heeft geen oversterfte (bron: FT), vaccineert heel snel en economische schade is minimaal.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet erg goed, Klopkoek, op wat details iets beter maar grosso modo is het nergens een feest behalve in Nieuw Zeeland, eigenlijk, en daar is de economische schade enorm. Op zich prima als dat de afweging is en de bevolking steunt dat.
Fijn ook dat allerlei waarborgen voor de NPO en NOS uit de wet zijn gesloopt...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is bijzonder dat Rutte zoiets ongestraft (ongecorrigeerd) kan zeggen.
Denemarken doet het wel okay volgens mij ja. Ook met die vaccinaties.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Duitsland toch wel? Denemarken? Oostenrijk?
Staatsrechtelijk is dat gewoon onzin. En ik kan mij niet herinneren dat ik eerdere premiers niet op persconferenties zag ipv in de Kamer.quote:
Finland doet het het beste.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Denemarken doet het wel okay volgens mij ja. Ook met die vaccinaties.
DL gaat slecht nu. Willen wellicht het hele openbaar vervoer stil gaan leggen. En zitten in een heftigere lockdown dan wij.
En ook Oostenrijk hobbelt van lockdown naar lockdown.
In Denemarken doet men niet veel anders dan in Nederland. Ook daar zitten ze tot begin februari in (semi)lockdown.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Denemarken heeft geen oversterfte (bron: FT), vaccineert heel snel en economische schade is minimaal.
Misschien zie ik wat over het hoofd...
Het is niet alsof kamerleden 40 uur per week enkel in een kamerbankje zitten te wachten of er toevallig een minister komt.quote:
Als een kabinet op stapt zou het staatsrechtelijk alleen echt eerst naar de koning moeten. Als een minister op stapt doet hij dat wat mij betreft in het debat, omdat hij anders niet meer bevraagd kan worden. Bij een kabinet zit dat anders, Rutte staat er straks gewoon nog voor de kamer.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Staatsrechtelijk is dat gewoon onzin. En ik kan mij niet herinneren dat ik eerdere premiers niet op persconferenties zag ipv in de Kamer.
Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Mooie symboolpolitiek voor de Bühne.
Over een aantal weken zijn er toch weer nieuwe verkiezingen. Een paar weekjes eerder demissionair.
De VVD bij vorige verkiezingen waren iig voor een kleinere overheid dan wat ze nu willen... zelfs in hun verkiezingsprogramma en verkiezingsspotjes gaat het bijna nergens anders over, het is of het de SP/PvdA is. Maar sommige hier zijn er schijnbaar erg enthousiast over.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
noem eens een partij wie echt een kleine overheid wil? miscchien d66. overheid is gekoppeld aan de interne markt eu, rest kan op provincie en gemeente niveau geregeld worden?
Dat is volgens mij het belangrijkste punt, nu is dit issue iig onschadelijk gemaakt voor de verkiezingen en voor Rutte IV.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.
Dat zal ongetwijfeld een deel van de overwegingen zijn geweest.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En die mentaliteit is naar mijn idee typerend voor vooral de VVD (wat betreft de kabinets partners).quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.
Doet het bedrijfsleven ook vaak bij reorganisaties.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je de hoeveelheid zwarte stukken in de wobverzoeken ziet schijnen ze op I&W ook nog eea te verbergen hebben rondom Lelystand en de gunning van het hoofdrailnet aan de NS.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.
Kijk, heb je het alquote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is goed dat ze gezamenlijk de verantwoordelijkheid nemen. Er is te veel rondom deze kwestie fout gegaan en niet meer uit te leggen. Vooral laksheid in het ingrijpen en het zoeken naar een snelle oplossing, wat mij betreft.
Ik vind alle retoriek hier en daar wat ver gezocht en overdreven, ik geloof niet dat iemand er op uit was om doelbewust levens kapot te maken van onschuldige mensen. Dat dat wel het gevolg is is schrijnend en krijgt nu een passend politiek gevolg.
Maar Rutte heeft gelijk, binnenkort bepaald de kiezer. En als die weer in grote mate het gevoel heeft dat Rutte IV er moet komen, dan komt dat er gewoon. Ik ga bij het lezen van de verkiezingsprogramma's de VVD in elk geval niet overslaan vanwege deze kwestie.
Je hebt iets tegen democratie?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ze hebben het kabinet net zo lang in leven lopen houden tot dat er bijna verkiezingen zijn.
Rutte blijft lijsttrekker en kan na de verkiezingen gewoon weer MP worden lijkt het wel.
Rutte blijft zitten LOL
Ik heb iets tegen lijders van een land die zelfmoorden op hun geweten hebben en gewoon verder gaan als of er niks gebeurd is ik denk aan de slachtoffers ja .quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt iets tegen democratie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |