De kamer die dat deed is al vertrokken, dat was namelijk een eerdere periode. En 17 maart krijg je weer een kans om nieuwe kamerleden te kiezen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:29 schreef Subw00fer het volgende:
Wanneer valt de hele tweede kamer? Zij hebben deze wetten aangenomen die werkelijk alle mensenrechten schenden.
Inderdaad, de ombudsman riep het ook al bij invoering van de wet, maar werd genegeerd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De minister is toch niet de enige die informatie kan verstrekken aan de Kamer? Er zijn tal van belangengroepen en onderzoeksjournalisten die in al die tijd met een flinke stapel aan waarschuwingen zijn gekomen. Verder heeft ook de nationale ombudsman er jaar na jaar na jaar voor gewaarschuwd. Ze zitten dus niet echt in een positie waarin ze luid "Wir haben es nicht gewusst" kunnen roepen.
Concreet voorbeeldje, dit is waar Alex Brenninkmeijer in 2013 al mee kwam: https://www.trouw.nl/nieu(...)ar-burgers~b65a7152/
De roep om keihard aanpakken is inderdaad breder. Ook partijen als PVV en VVD schreeuwen daar graag om.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nonsens. Omtzigt als 1 van de hoofdredenen noemen is niet meer dan laster en smaad.
Wel als het ontstaan van die brand onbedoeld was en hij de enige brandweerman is die gaat blussen omdat de rest te lui isquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een brandweerman die zijn eigen aangestoken brandjes blust is toch ook niet ineens een betere brandweerman?
Hoe weet je dat de zelfreflectie ontbreekt?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De roep om keihard aanpakken is inderdaad breder. Ook partijen als PVV en VVD schreeuwen daar graag om.
Maar zoals Ontzigt eerst pleiten voor keihard aanpakken en vervolgens moord en brand schreeuwen als dat ook echt gebeurt is ook niet erg geloofwaardig. Zeker als de zelfreflectie daarbij ontbreekt.
Maar zo onbedoeld is het allemaal niet, ook toen die wetgeving werd aangenomen en alle debatten werden gevoerd waren er al tal van signalen dat het allemaal tot een hoop ellende zou leiden en dat is allemaal genegeerd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wel als het ontstaan van die brand onbedoeld was en hij de enige brandweerman is die gaat blussen omdat de rest te lui is
Die komt in elk geval niet publiekelijk naar voren. Maar woensdag zal het grote debat vol spijt wel komen. Misschien dat hij het dan op kan brengen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de zelfreflectie ontbreekt?
Ik zou dat iig niet publiekelijk maken als mij zoiets zou overkomenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die komt in elk geval niet publiekelijk naar voren. Maar woensdag zal het grote debat vol spijt wel komen. Misschien dat hij het dan op kan brengen.
Hoe weet je dat het onbedoeld was? Immers deze chaos is een rechtstreeks gevolg van de politieke wens om (potentiėle en vooral allochtone) fraudeurs zo hard mogelijk aan te pakken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wel als het ontstaan van die brand onbedoeld was en hij de enige brandweerman is die gaat blussen omdat de rest te lui is
Je kunt niet echt bijsturen op basis van wat journalisten aanbrengen (op basis van onvolledige feiten, met dank aan onze zeer gebrekkige WOB wetgeving).quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De minister is toch niet de enige die informatie kan verstrekken aan de Kamer? Er zijn tal van belangengroepen en onderzoeksjournalisten die in al die tijd met een flinke stapel aan waarschuwingen zijn gekomen. Verder heeft ook de nationale ombudsman er jaar na jaar na jaar voor gewaarschuwd. Ze zitten dus niet echt in een positie waarin ze luid "Wir haben es nicht gewusst" kunnen roepen.
Concreet voorbeeldje, dit is waar Alex Brenninkmeijer in 2013 al mee kwam: https://www.trouw.nl/nieu(...)ar-burgers~b65a7152/
Jij presenteert je dan ook niet als een bevlogen en integer politicus.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou dat iig niet publiekelijk maken als mij zoiets zou overkomen
Dat zou ik dan weer wel doenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Jij presenteert je dan ook niet als een bevlogen en integer politicus.
We kiezen geen kamerleden. Dat doen de partijen voor je, die de niet-jaknikkers eruit bonjouren.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kamer die dat deed is al vertrokken, dat was namelijk een eerdere periode. En 17 maart krijg je weer een kans om nieuwe kamerleden te kiezen.
Zo absurd riant is de wachtgeldregeling nou ook weer niet hoor. Is in de afgelopen jaren flink versoberd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Klopt. We gaan zien hoe het zich ontwikkeld. Ik heb lage verwachtingen. Sowieso is verantwoordelijkheid nemen in de landelijke politiek een vrij leeg begrip.
Je zegt al dan niet vrijwillig je goedbetaalde baan op en komt in een absurd riante wachtgeldregeling. Ind e tussentijd doet het old boys netwerk zijn werk om een nog beter betaald baantje voor je te ritselen.
Je kunt toch prima bijsturen op basis van wat de Raad van State adviseert? Of de nationale ombudsman?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je kunt niet echt bijsturen op basis van wat journalisten aanbrengen (op basis van onvolledige feiten, met dank aan onze zeer gebrekkige WOB wetgeving).
Daarvoor heb je toch echt de overheid nodig om tot behoorlijk beleid en bijsturing te komen.
Al was het maar om de statistieken in kaart te hebben, en alle documenten.
Het huidige kabinet heeft ook niks te maken met de affaire. Dat is allemaal toe te schrijven aan Asscher, de beul van de arme en behoeftige mensen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kamer die dat deed is al vertrokken, dat was namelijk een eerdere periode. En 17 maart krijg je weer een kans om nieuwe kamerleden te kiezen.
In het geval van Asscher 3 jaar en 2 maand. Het eerste jaar 80% en de rest 70%. 80% van 117.000 euro dus het eerste jaar. Voor niets doen. Geen nummertje trekken bij het UWV net zoals alle andere Nederlanders die werkloos worden. Overigens krijgen normale Nederlanders helemaal geen uitkering als ze zelf opstappen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zo absurd riant is de wachtgeldregeling nou ook weer niet hoor. Is in de afgelopen jaren flink versoberd.
Je bent bekend met het waarom van een wachtgeld regeling ?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
In het geval van Asscher 3 jaar en 2 maand. Het eerste jaar 80% en de rest 70%. 80% van 117.000 euro dus het eerste jaar. Voor niets doen. Geen nummertje trekken bij het UWV net zoals alle andere Nederlanders die werkloos worden. Overigens krijgen normale Nederlanders helemaal geen uitkering als ze zelf opstappen.
Politici zorgen goed voor zichzelf. Ook al is de regeling iets minder absurd geworden.
Ja. Jij bent bekend met het gewone volk? Laat politici maar lekker net zoals het gewone volk naar het UWV gaan als ze ontslagen worden. Ze verdienen al genoeg om een leuk spaarpotje aan te leggen voor als ze zelf kiezen om op te stappen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je bent bekend met het waarom van een wachtgeld regeling ?
Ze krijgen 80% van hun salaris in het eerste jaar, 70% in het tweede en derde jaar (de meesten halen dat derde jaar niet). Zo extreem veel beter dan de gewone WW (70% van het salaris) is dat nou ook weer niet. Terwijl je een baan hebt waarbij je elke dag buiten jouw schuld je baan kunt verliezen en ook nog publiekelijk de kop van jut kunt zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja. Jij bent bekend met het gewone volk? Laat politici maar lekker net zoals het gewone volk naar het UWV gaan als ze ontslagen worden. Ze verdienen al genoeg om een leuk spaarpotje aan te leggen voor als ze zelf kiezen om op te stappen.
Na de ministerraad, dat gaat wel tot een uur of 4 duren denk ik. En nee, volgens mij is er niet gelijk een debat, maar dat kan ik mis hebben (hoe was dat ook al weer bij Rutte 1).quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:58 schreef Treinhoer het volgende:
Iemand enig idee hoe laat men naar buiten komt met bericht dat de boel is gevallen/Kabinet aanblijft?
En komt men in de Kamer bijeen voor een debat na die berichten?
Dank. Ik ben vanaf 14 uur thuis en aan het werk. Dan kan Politiek24 live aan.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 12:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na de ministerraad, dat gaat wel tot een uur of 4 duren denk ik. En nee, volgens mij is er niet gelijk een debat, maar dat kan ik mis hebben (hoe was dat ook al weer bij Rutte 1).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |