abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:01:32 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197428592
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wegkijken dus.
Goeie inhoudelijke reply man.. Nu heb ik echt het idee dat je wel weet waar het over gaat en niet gewoon de zoveelste vastgeroeste internetschreeuwer bent.
Antifa
pi_197428600
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, daar valt GroenLinks me erg tegen, al ben ik wel onder de indruk van Dorrit de Jong als gemeenteraadslid.
Utrecht bestuurt GroenLinks al decennialang uitstekend. De auto wordt langzaam uit de stad verdreven, al zijn sommige mensen daar wel woedend over moet ik zeggen.
pi_197428639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:58 schreef TechnoCat het volgende:
Ik hoor dit nieuws nu pas maar ik lees wel in de koppen dat oa. Rutte wel gewoon wil doorgaan als lijsttrekker. Dat moet toch een grap zijn? Alsof ik naar een groot hotel ga, de kamer in de brand steek, even in de politiecel zit en daarna weer naar dezelfde hotel gaan om een andere kamer te huren.

Nee, dat kan gewoon niet. Dat maakt de VVD heel erg ongeloofwaardig, en het CDA idem. Hoe kun je nu nog stemmen op een partij die net is afgetreden vanwege compleet falen, zeker met de verkiezingen nu om de hoek?

Ook denk ik persoonlijk dat er eens een andere wind door Nederland moet waaien, eentje zonder VVD inbreng. Meer politiek dat wat meer denkt om onze eigen mensen in plaats van de miljarden naar Brussel te brengen. Hoeveel voedselbanken zijn er wel niet bijgekomen de laatste jaren? Hoeveel miljonairs zijn er bijgekomen, de verschillen nemen alleen maar toe en dat is niet goed voor een maatschappij in z'n geheel. Een beetje verschil is niets mis mee, maar als duizenden mensen bij grote bedrijven worden ontslagen, vanwege 'bezuinigingen' en tegelijkertijd krijgt de directie, het bestuur en de topmanagers grote bonussen van miljoenen dan gaat dat wel steeds meer knagen bij de normale burger. En al die immigratie van zoveel vluchtelingen (lees: economische immigranten, die hier alles gratis krijgen) moet ook een halt toegeroepen worden.

Ik kom er gewoon eerlijk voor uit dat ik 100% zeker weten PVV ga stemmen als de verkiezingen beginnen. Wilders loopt nu ook al 15 jaar mee in de politiek, heeft zijn persoonlijke vrijheid opgegeven om het onze te beschermen en die man spreekt gewoon met duidelijke woorden. Hele duidelijke begrijpbare woorden.
Je maakt wel een kromme vergelijking. Rutte heeft geen hotel in brand gestoken. Een hotel in brand steken is een bewuste daad. Hier is geen bewuste daad door politici uitgevoerd.

En waarom je het CDA er bij sleept is een groot vraagteken, er wordt nauwelijks iemand van het CDA genoemd in het rapport.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:03:29 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben ook voor afschaffing. VVD en CDA willen het belastingstelsel minder ingrijpend wijzigen, al lijkt Rutte sinds vandaag wel om en was Hoekstra altijd wel voor een grondige hervorming, dus wellicht is dat nu anders.
Maar ik vroeg: waarom willen het CDA en VVD dat behouden? Wat steekt daar achter?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wegkijken dus. Ook prima, van mijn part verdwijnt de hele stad in een zinkgat. Het is alleen zo jammer voor de mensen in Amsterdam die er mee te maken krijgen. Zoals die 160 insprekers met bezwaar over die windmolens. Allemaal mensen die nooit meer GroenLinks stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen waar velen dat afgelopen keer wel gedaan hebben.
Geen windmolens plaatsen, daar zou GroenLinks wel stemmen mee winnen ja. Ze zouden jou moeten aanstellen als campagnestrateeg!
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:06:24 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428689
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Utrecht bestuurt GroenLinks al decennialang uitstekend. De auto wordt langzaam uit de stad verdreven, al zijn sommige mensen daar wel woedend over moet ik zeggen.
Inderdaad, in Utrecht doet GL het wel goed, het kan in Amsterdam natuurlijk gewoon een personele kwestie zijn en GL is ook in Amsterdam bijvoorbeeld wel heel actief in de armoedebestrijding, maar bijvoorbeeld het falende stadsonderhoud komt naar mijn idee ook een beetje door te weinig bestuurlijke ervaring en te weinig affiniteit met bepaalde praktische onderwerpen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197428703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar ik vroeg: waarom willen het CDA en VVD dat behouden? Wat steekt daar achter?
Omdat ze het stelsel minder grondig willen herzien. Daar zitten 2 dingen achter: ze willen de grens tussen werkenden en niet werkenden groot houden vanwege hun filosofie. En ze zijn ook bang dat de belastingdienst het niet aan kan. Dat laatste is trouwens een breder gedeelde zorg. Maar ik hoop dat die herziening er komt, we kunnen niet wachten tot de belastingdienst ooit volledig op orde is want dat moment komt volgens mij nooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:08:34 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428719
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel als ze er netto op achteruit gaan. Sommigen zien hun kans schoon daarvoor.

En ik ben voor afschaffing.
[..]

Typisch ja.

Waarom zou dat zijn denk je?
Waarom ben jij trouwens voor het afschaffen van toeslagen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:10:56 #284
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Sowieso, we zijn wel heel erg een land van lege dozen schuiven geworden. Voor een land dat zich er ook graag op voor laat staan een kenniseconomie te willen zijn gaat er ook net iets te weinig naar R&D.
Resultaat is net als Engeland veel blabla en decorum types onder de politieke en bestuurlijke kaste. Who you know, not what you know.

Goed artikel daarover (met een kleine verwijzing naar Duitsland):

Public schools and the culture around them provide a training in superficial articulacy: essay writing, public speaking, carrying it off. The Oxford Union reinforces that, even among those who didn’t go to public school. Compare and contrast the German elite. For me, Gove is the ultimate example.
https://www.google.com/am(...)e9-b7ea-60e35ef678d2

Is in mindere mate ook de realiteit voor Nederland m.i. met Minerva, de studie rechten die daarbij hoort.

Beide landen kennen overeenkomsten in de economische structuur (incl. financiële sector).

In Duitsland is een doctorstitel in de wetenschappen vrij belangrijk voor een bestuurlijke carrière.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Waarom ben jij trouwens voor het afschaffen van toeslagen?
Ik ben voor omdat het een waardeloos systeem is. Je krijgt geld en je weet pas 1,5 jaar later of het terecht is of dat je misschien honderden (of in geval van kinderopvangtoeslag 1000en) euro's terug moet betalen. Het systeem gaat uit van een voorspelbaar vast salaris dat elke maand hetzelfde is en een jaar van te voren voorspelbaar is. Dat kan gewoon bij de meeste mensen niet.
pi_197428773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Inderdaad, in Utrecht doet GL het wel goed, het kan in Amsterdam natuurlijk gewoon een personele kwestie zijn en GL is ook in Amsterdam bijvoorbeeld wel heel actief in de armoedebestrijding, maar bijvoorbeeld het falende stadsonderhoud komt naar mijn idee ook een beetje door te weinig bestuurlijke ervaring en te weinig affiniteit met bepaalde praktische onderwerpen.
Daar kan wel een kern van waarheid in zitten ja. Sprak eens een GL-wethouder en die vatte het verschil tussen GL en D66 samen als dat GL vooral goede ideeën heeft en D66 vooral capabele mensen. Vanuit Leeuwarden hoorde ik ook erg kritische verhalen over het GL-bestuur (nouja, m.n. over die opgestapte wethouder).
pi_197428778
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Geen windmolens plaatsen, daar zou GroenLinks wel stemmen mee winnen ja. Ze zouden jou moeten aanstellen als campagnestrateeg!
We hebben het over lokale Amsterdamse politiek waar dit speelt. Als GroenLinks besluit om geen windmolens naast naast een woonwijk (waar veel GroenLinks stemmers wonen) dan zullen ze daar geen stemmen mee verliezen. https://www.volkskrant.nl(...)ijk-ijburg~bab29de3/

Prachtig dat NIMBY volk.
pi_197428794
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Resultaat is net als Engeland veel blabla en decorum types onder de politieke en bestuurlijke kaste. Who you know, not what you know.

Public schools and the culture around them provide a training in superficial articulacy: essay writing, public speaking, carrying it off. The Oxford Union reinforces that, even among those who didn’t go to public school. Compare and contrast the German elite. For me, Gove is the ultimate example.

Is in mindere mate ook de realiteit voor Nederland m.i. met Minerva, de studie rechten die daarbij hoort.

Beide landen kennen overeenkomsten in de economische structuur (incl. financiële sector).

In Duitsland is een doctorstitel in de wetenschappen vrij belangrijk voor een bestuurlijke carrière.
Duitsland wordt net als China vooral bestuurd door ingenieurs, is mijn beeld.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:15:49 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]

maar 5% is veel. stel een huishouden heeft inkomen van 65.000 bruto per jaar (een voltimer in vol continue, aan de lopen de band,35000 + een partime verpleegkundige 30000 (inc. vakantie, eindejaar en ort toeslagen etc). 5% is voor dit gezin 3300 euro op jaar basis. das ruim bijna 300 bruto per maand minder, is 150 euro netto. is voor dit gezin veel geld.
Ter aanvulling op de vorige post (over dat de collectieve oplossing soms goedkoper is etc.), hier een bron voor dat besteedbaar inkomen:

https://en.m.wikipedia.or(...)nd_per_capita_income

En oh ja ;)
https://www.vn.nl/de-verkwisters-van-de-vvd/
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:16:15 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428826
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De hogere strata van de Britse samenleving bestaan natuurlijk uit een old boys network waarbij vergeleken het hof van Lodewijk de veertiende nog behoorlijk in touch leek te zijn met het gewone volk. Ironisch aangezien die standenscheiding in Frankrijk altijd bron van spot was voor de nieuw opkomende Engelse bovenklasse.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197428852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

We hebben het over lokale Amsterdamse politiek waar dit speelt. Als GroenLinks besluit om geen windmolens naast naast een woonwijk (waar veel GroenLinks stemmers wonen) dan zullen ze daar geen stemmen mee verliezen. https://www.volkskrant.nl(...)ijk-ijburg~bab29de3/

Prachtig dat NIMBY volk.
Dat speelt in praktisch elke gemeente waar windmolens worden geplaatst. GroenLinks is eigenlijk de enige Nederlandse politieke partij die niet gewoon direct voor haar eigen achterban opkomt (oké, samen met PvdD). Zo zijn ze ook links terwijl hun achterban elitair is, hoorde ik laatst. Dat is prijzenswaardig.
pi_197428879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat speelt in praktisch elke gemeente waar windmolens worden geplaatst. GroenLinks is eigenlijk de enige Nederlandse politieke partij die niet gewoon direct voor haar eigen achterban opkomt (oké, samen met PvdD). Zo zijn ze ook links terwijl hun achterban elitair is, hoorde ik laatst. Dat is prijzenswaardig.
Kan elitair volk niet links zijn? En wat is 'links' dan?
pi_197428890
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

GroenLinks stemmers vind je voornamelijk in welgestelde witte wijken. WWW's. Mensen die het zo goed hebben dat ze het zich kunnen veroorloven om op GroenLinks te stemmen.

GroenLinks komt overigens wel degelijk voor haar achterban op. Kiezers willen zich goed voelen bij een verbintenis van een politieke partij. Door haar handelen laat GroenLinks haar kiezers zich goed voelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 17:45:24 ]
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:22:33 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428907
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Kan elitair volk niet links zijn? En wat is 'links' dan?
Jawel, maar hun geldelijke belangen zijn niet links
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:26:28 #295
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:16 schreef -XOR- het volgende:
Ironisch aangezien die standenscheiding in Frankrijk altijd bron van spot was voor de nieuw opkomende Engelse bovenklasse.
Dat is interessant. Heb je daar een boek of artikel over waarin dat staat?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197428989
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ter aanvulling op de vorige post (over dat de collectieve oplossing soms goedkoper is etc.), hier een bron voor dat besteedbaar inkomen:

https://en.m.wikipedia.or(...)nd_per_capita_income

En oh ja ;)
https://www.vn.nl/de-verkwisters-van-de-vvd/
wat wil je nu aantonen, dat nederland ene veel beter systeem heeft dan amerika? want in sommige staten zitten ze op een modaal besteetbaar inkomen, wat iets boven nederland bijstands niveau is.
pi_197429006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Jawel, maar hun geldelijke belangen zijn niet links
GroenLinks vindt zichzelf toch ook liberaal? Dat past dan wel weer bij een goed inkomen doorgaans.

Ik wil me deze verkiezingen ook eens goed in hun programma verdiepen. Ik ben groen de afgelopen jaren echt belangrijker gaan vinden, maar mis bij de progressieve partijen een echte lange termijnvisie op hoe duurzaamheid en een gezonde economie samen moeten gaan.

Als ik dat ergens verwacht is het bij GroenLinks, maar tot op heden valt dat wat tegen. Toch vond ik Klaver zijn houding in de hele Boeren crisis wel bewonderenswaardig, al vind ik het verder een vervelend ventje.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:35:58 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197429101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is interessant. Heb je daar een boek of artikel over waarin dat staat?
Niet concreet maar het Engelse sociale klimaat was natuurlijk beinvloed door de Levellers en de engelse nieuwe elite van o.a. industrielen liet zich er toentertijd nogal op voorstaan dat ze veel ontvankelijker waren voor invloeden van onderaf en dat de bovenlagen veel poreuzer waren dan in Frankrijk met de 'grap' dat de metafysica van Aristoteles zo populair was in Frankrijk omdat het Aristotelisch godsconcept ook er ook een was van een entiteit die met zijn rug naar de mensheid toe stond en zich verder niet heel erg met eht menselijk reilen en zeilen bekommerde.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197429220
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:42 schreef AgLarrr het volgende:
Nou; allemaal vervroegd met reces, geen gezeik meer over Corona (hoi avondklok!) en volgend jaar weer in ongeveer dezelfde vorm verder. Goeie zet. Fijn ook dat het symbool op waarde geschat wordt.

Gaan we nog wat doen aan het feitelijke probleem, of vergeten we dat tijdens het formeren?
VVD en CDA zullen weer de kern van het kabinet vormen. Dus aan dat probleem zal fundamenteel niets veranderen. Want wie steun nodig heeft is dan gewoon per definitie verdacht en met een buitenlandse naam al helemaal...
pi_197429221
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Exact. Dit soort retoriek helpt. :')

Slachtoffers zeuren niet, die hebben een terecht punt. En toch is dat niet de enige overweging bij mijn keuze in het stemhokje.
Bij mij spelen ook de andere sociale punten die slechter zijn geworden onder rutte mee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')