abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:42:40 #251
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_197428253
Nou; allemaal vervroegd met reces, geen gezeik meer over Corona (hoi avondklok!) en volgend jaar weer in ongeveer dezelfde vorm verder. Goeie zet. Fijn ook dat het symbool op waarde geschat wordt.

Gaan we nog wat doen aan het feitelijke probleem, of vergeten we dat tijdens het formeren?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:43:13 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Juist op dat vlak is dat geen correcte vergelijking. Amsterdam kent veel meer kennismigranten omdat het soort arbeid daar totaal anders is dan in Rotterdam. Ook is de algehele arbeidsparticipatie in Amsterdam veel hoger.

Ik vind Amsterdam en Rotterdam slecht vergelijkbaar. Echt totaal verschillende steden en dat komt echt niet door het huidige college.
Het percentage leerling met een Marokkaanse achtergrond dat in Amsterdam een VWO diploma haalt ligt tien procentpunten hoger dan in Rotterdam.

Dat verzin ik niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428269
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:42 schreef AgLarrr het volgende:
Nou; allemaal vervroegd met reces, geen gezeik meer over Corona (hoi avondklok!) en volgend jaar weer in ongeveer dezelfde vorm verder. Goeie zet. Fijn ook dat het symbool op waarde geschat wordt.

Gaan we nog wat doen aan het feitelijke probleem, of vergeten we dat tijdens het formeren?
Je bedoelt een grondige herziening van het belastingstelsel?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:43:57 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197428274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:32 schreef Lurf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: kijk naar Amsterdam. Daar vind ik weinig verfrissends aan.
Wat is er mis met Amsterdam, behalve de ongefundeerde dooddoeners die je nu waarschijnlijk op wil lepelen?
Antifa
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:44:44 #255
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197428284
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze hebben meer gemeen in hun handelen, hun centralistische macht en toedekken dan je wil toegeven.

Rutte heeft ook meer gemeen met Johnson dan je misschien denkt.

Het buitenland zag hoe smerig en ranzig hij was in 2017:
https://www.google.com/am(...)e7-ac5a-903b21361b43
Nee, ze hebben helemaal niks met elkaar te maken. Maar ik geloof wel dat als je ergens in een heel extreme uithoek van het politieke spectrum zit iedereen die niet binnen in jouw padje valt een nazi is. De vergelijking die je maakt geeft daar al een duidelijk beeld van.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:46:50 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

We moeten sowieso af van dat 'hoe kleiner de overheid, hoe beter'-adagium willen we als land weer serieus stappen voorwaarts maken.
Ja, op zich mee eens. Hoewel Scandinavische landen 'maar' vijf procentpunten hoger zitten in hun belastingdruk.

Hoe zie je het grofweg voor je?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428362
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het percentage Marrokanen dat in Amsterdam een VWO diploma haalt ligt tien procentpunten hoger dan in Rotterdam.

Dat verzin ik niet.
Ja? En is het aantal VWO-diploma's in Rotterdam en Amsterdam gelijk? Of komen mogelijk alle middelbare scholieren met een beter diploma van school in Amsterdam omdat er gewoon ander volk woont?
pi_197428363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:42 schreef AgLarrr het volgende:

De toeslagen zullen wel verdwijnen de komende regeringsperiode. En qua openbaarheid zal er ook wel wat veranderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:48:57 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Je bedoelt een grondige herziening van het belastingstelsel?
Dat is wel nuttig maar heeft slechts zijdelings te maken met wat hier fout is gegaan. Het hebben van toeslagen maakt nog niet dat het dan ontaard in wat hier mis is gegaan. Dat zit toch meer in de sfeer van de WOB wetgeving e.d.

Maar ik begrijp dat sommigen hun kans schoon zien om weer flink te gaan hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:51:04 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee, ze hebben helemaal niks met elkaar te maken. Maar ik geloof wel dat als je ergens in een heel extreme uithoek van het politieke spectrum zit iedereen die niet binnen in jouw padje valt een nazi is. De vergelijking die je maakt geeft daar al een duidelijk beeld van.
Zijn persoonlijke mediavrienden Kelder en Petersen waren lange tijd vrij positief over Trump.

Ook dat is een indicator. En internationale experts schatten de VVD rechtser in dan de Conservatieven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197428414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is wel nuttig maar heeft slechts zijdelings te maken met wat hier fout is gegaan. Het hebben van toeslagen maakt nog niet dat het dan ontaard in wat hier mis is gegaan. Dat zit toch meer in de sfeer van de WOB wetgeving e.d.

Maar ik begrijp dat sommigen hun kans schoon zien om weer flink te gaan hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt.
Het afschaffen van de toeslagen heeft niks met hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt te maken. Sterker: de enige partijen die de toeslagen deels lijken te willen behouden zijn VVD en CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197428415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik hoef zeker niet te hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt. Sterker nog, werken moet lonen. De armoedeval voor mensen die gaan werken vanuit een uitkering moet helemaal weg.

En hoe eenvoudiger het systeem, hoe minder er fout kan gaan.
pi_197428416
Appeltje voor de dorst.
pi_197428433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is er mis met Amsterdam, behalve de ongefundeerde dooddoeners die je nu waarschijnlijk op wil lepelen?
De erfpacht absurditeit, instortende kademuren, instabiele bruggen, absurde verhoging moestuin huur, sluiten winteropvang daklozen, windmolens gepland naast huizen, absurde woningmarkt, illegalen opvang (maar niet in wijken waar GroenLinks werd gestemd), extremistische wethouder Groot Wassink, informatie achterhouden de en ontkennende wethouders. Zomaar wat zaken uit mijn hoofd terwijl ik er 120km vanaf woon. En dan hebben we het nog niet over criminaliteit en absurde regeltjes om ondernemers kapot te maken.

Maar allemaal voer voor een ander topic.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 16:53:01 ]
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:52:48 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428447
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, op zich mee eens. Hoewel Scandinavische landen 'maar' vijf procentpunten hoger zitten in hun belastingdruk.

Hier mag de belastingdruk ook wel iets omhoog en overigens ook de cynische belastingvoordelen voor het grootbedrijf ("want anders vertrekken ze naar het buitenland") worden afgeschaft.

Daarvoor zie ik onder andere graag dingen terug als gratis onderwijs, meer zorgcollectivisering en betere voorzieningen in met name kleinere gemeenten en minder hippe regio's.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197428463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hier mag de belastingdruk ook wel iets omhoog en overigens ook de cynische belastingvoordelen voor het grootbedrijf ("want anders vertrekken ze naar het buitenland") worden afgeschaft.

Daarvoor zie ik onder andere graag dingen terug als gratis onderwijs, meer zorgcollectivisering en betere voorzieningen in met name kleinere gemeenten en minder hippe regio's.
Per saldo moet er dus veel geld bij.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:55:05 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428477
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het afschaffen van de toeslagen heeft niks met hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt te maken.
Wel als ze er netto op achteruit gaan. Sommigen zien hun kans schoon daarvoor.

En ik ben voor afschaffing.

quote:
Sterker: de enige partijen die de toeslagen deels lijken te willen behouden zijn VVD en CDA.
Typisch ja.

Waarom zou dat zijn denk je?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:56:09 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197428494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De erfpacht absurditeit,
Niks mis met erfpacht.
quote:
instortende kademuren, instabiele bruggen,
Resultaat van bezuinigingen en nalatigheid van vorige colleges.
quote:
absurde verhoging moestuin huur,
Achnee, een paar tientjes meer betalen voor x vierkante meter grond op een plek waar je 10k per m^2 moet betalen als je er zou mogen wonen.
quote:
sluiten winteropvang daklozen
De winteropvang hangt altijd af van het weer, en het daklozenprobleem is het gevolg van landelijke maatregelen, niet lokale.
quote:
, windmolens gepland naast huizen
Geen windmolenfan, maar ze hebben niet zo gek veel polders tot hun beschikking in de stad amsterdam. Het is geen Hoofddorp, of de kop van Noord-Holland.
quote:
, absurde woningmarkt
Wat is er absurd aan, behalve dat mensen er graag willen wonen?
quote:
, illegalen opvang (maar niet in wijken waar GroenLinks werd gestemd)
:'). Hou dit lekker in BNW.
quote:
, extremistische wethouder Groot Wassink
Labeltjes plakken maakt het nog niet waar :')
quote:
, informatie achterhouden de en ontkennende wethouders. Zomaar wat zaken uit mijn hoofd terwijl ik er 120km vanaf woon.
Je hebt dus geen flauw idee waar je het over hebt, maar binnen je bubbel hebben jullie wel heel stoer een hekel aan Amsterdam. Dapper hoor.
quote:
En dan hebben we het nog niet over criminaliteit en absurde regeltjes om ondernemers kapot te maken.
Nee, daar hebben we het niet over, want daar weet je ook niets van en heb je ook geen cijfers over paraat, want je kletst maar wat uit je nek.
Antifa
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:56:29 #269
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428503
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Graag ook een minder opgeblazen financiële sector hier... Dat veroorzaakt mede al het populisme denk ik. En de corruptie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197428504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

maar 5% is veel. stel een huishouden heeft inkomen van 65.000 bruto per jaar (een voltimer in vol continue, aan de lopen de band,35000 + een partime verpleegkundige 30000 (inc. vakantie, eindejaar en ort toeslagen etc). 5% is voor dit gezin 3300 euro op jaar basis. das ruim bijna 300 bruto per maand minder, is 150 euro netto. is voor dit gezin veel geld.
pi_197428536
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niks mis met erfpacht.
[..]

Resultaat van bezuinigingen en nalatigheid van vorige colleges.
[..]

Achnee, een paar tientjes meer betalen voor x vierkante meter grond op een plek waar je 10k per m^2 moet betalen als je er zou mogen wonen.
[..]

De winteropvang hangt altijd af van het weer, en het daklozenprobleem is het gevolg van landelijke maatregelen, niet lokale.
[..]

Geen windmolenfan, maar ze hebben niet zo gek veel polders tot hun beschikking in de stad amsterdam. Het is geen Hoofddorp, of de kop van Noord-Holland.
[..]

Wat is er absurd aan, behalve dat mensen er graag willen wonen?
[..]

:'). Hou dit lekker in BNW.
[..]

Labeltjes plakken maakt het nog niet waar :')
[..]

Je hebt dus geen flauw idee waar je het over hebt, maar binnen je bubbel hebben jullie wel heel stoer een hekel aan Amsterdam. Dapper hoor.
[..]

Nee, daar hebben we het niet over, want daar weet je ook niets van en heb je ook geen cijfers over paraat, want je kletst maar wat uit je nek.
Wegkijken dus. Ook prima, van mijn part verdwijnt de hele stad in een zinkgat. Het is alleen zo jammer voor de mensen in Amsterdam die er mee te maken krijgen. Zoals die 160 insprekers met bezwaar over die windmolens. Allemaal mensen die nooit meer GroenLinks stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen waar velen dat afgelopen keer wel gedaan hebben.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:58:23 #272
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_197428537
Ik hoor dit nieuws nu pas maar ik lees wel in de koppen dat oa. Rutte wel gewoon wil doorgaan als lijsttrekker. Dat moet toch een grap zijn? Alsof ik naar een groot hotel ga, de kamer in de brand steek, even in de politiecel zit en daarna weer naar dezelfde hotel gaan om een andere kamer te huren.

Nee, dat kan gewoon niet. Dat maakt de VVD heel erg ongeloofwaardig, en het CDA idem. Hoe kun je nu nog stemmen op een partij die net is afgetreden vanwege compleet falen, zeker met de verkiezingen nu om de hoek?

Ook denk ik persoonlijk dat er eens een andere wind door Nederland moet waaien, eentje zonder VVD inbreng. Meer politiek dat wat meer denkt om onze eigen mensen in plaats van de miljarden naar Brussel te brengen. Hoeveel voedselbanken zijn er wel niet bijgekomen de laatste jaren? Hoeveel miljonairs zijn er bijgekomen, de verschillen nemen alleen maar toe en dat is niet goed voor een maatschappij in z'n geheel. Een beetje verschil is niets mis mee, maar als duizenden mensen bij grote bedrijven worden ontslagen, vanwege 'bezuinigingen' en tegelijkertijd krijgt de directie, het bestuur en de topmanagers grote bonussen van miljoenen dan gaat dat wel steeds meer knagen bij de normale burger. En al die immigratie van zoveel vluchtelingen (lees: economische immigranten, die hier alles gratis krijgen) moet ook een halt toegeroepen worden.

Ik kom er gewoon eerlijk voor uit dat ik 100% zeker weten PVV ga stemmen als de verkiezingen beginnen. Wilders loopt nu ook al 15 jaar mee in de politiek, heeft zijn persoonlijke vrijheid opgegeven om het onze te beschermen en die man spreekt gewoon met duidelijke woorden. Hele duidelijke begrijpbare woorden.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:00:41 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428580
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Graag ook een minder opgeblazen financiële sector hier... Dat veroorzaakt mede al het populisme denk ik. En de corruptie.
Sowieso, we zijn wel heel erg een land van lege dozen schuiven geworden. Voor een land dat zich er ook graag op voor laat staan een kenniseconomie te willen zijn gaat er ook net iets te weinig naar R&D.

Contracyclisch begrotingsbeleid is geloof ik ook een taboebegrip geworden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197428586
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel als ze er netto op achteruit gaan. Sommigen zien hun kans schoon daarvoor.

En ik ben voor afschaffing.
[..]

Typisch ja.

Waarom zou dat zijn denk je?
Ik ben ook voor afschaffing. VVD en CDA willen het belastingstelsel minder ingrijpend wijzigen, al lijkt Rutte sinds vandaag wel om en was Hoekstra altijd wel voor een grondige hervorming, dus wellicht is dat nu anders.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:01:18 #275
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]

maar 5% is veel. stel een huishouden heeft inkomen van 65.000 bruto per jaar (een voltimer in vol continue, aan de lopen de band,35000 + een partime verpleegkundige 30000 (inc. vakantie, eindejaar en ort toeslagen etc). 5% is voor dit gezin 3300 euro op jaar basis. das ruim bijna 300 bruto per maand minder, is 150 euro netto. is voor dit gezin veel geld.
Ja, maar voor een normaal gezin zal het niet 5% zijn... Dat is dan minder.

Het mediaan besteedbaar inkomen ligt trouwens (iets) hoger in die landen.

De collectieve oplossing is daarnaast vaak de goedkopere (en minder graaiers gevoelige oplossing). Dit blijft een aardig filmpje voor dat idee:

Meer ambtenaren maar minder dure minerva consultants.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')