Dat laatste lijkt mij dan wel vreemd want toen de maatregelen minder streng waren liepen de nieuwe gevallen als een gek op dus blijkbaar werkt dat dus ook niet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook aangeef in mijn eerdere post.
Je hebt al het "vermaak" van mensen ongeveer afgepakt, met als laatste de winkels, sportscholen, sport, en doorstroomlokaties. Het enige wat men nog heeft is de supermarkt, bezoek, en blokje rond.
Blijft over dat men elkaar thuis gaat opzoeken.
Volgens mij is het simpel, geef kleine dingen terug, en je zult zien dat je draagvlak weer gaat stijgen, en mensen zich beter aan de maatregelen gaan houden.
Zou je iedere nieuwe wet klakkeloos accepteren omdat het een “wettelijke verplichting” is?quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kwalijk dat je het naleven van een wettelijke verplichting laat afhangen van je eigen oordeel over die wet. Gelukkig zal een enorm deel zich gewoon aan de wet houden en kan de politie de jacht openen op het kleine deel.
We hebben alleen zoveel maatregelen tegelijk genomen en versnipperd, dat niemand meer weet welke maatregel welk nu welk effect heeft gehad.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij dan wel vreemd want toen de maatregelen minder streng waren liepen de nieuwe gevallen als een gek op dus blijkbaar werkt dat dus ook niet.
Pas na de nieuwe lockdown is er een daling waar te nemen.
Misschien is Ab Osterhaus druk?quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:58 schreef quirina het volgende:
Wat doet zanger Rienus nou bij Jinek aan tafel?
Onmacht en paniek, dat is het enige wat ik kan bedenken.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou je iedere nieuwe wet klakkeloos accepteren omdat het een “wettelijke verplichting” is?
Genoeg nuttige wetten maar een avondklok negeer ik iig.
Aan de rest hou ik me keurig, geen moeite met mondkapjes, afstand houden, handen ontsmetten of max aantal personen. Ik riep al sinds begin maart om die maatregelen.
Mocht iemand me kunnen overtuigen waarom ik om 14:30 een rondje kan lopen en om 23:00 niet dan is dat een prestatie
En “illegale feestjes“ zijn geen excuus, die zijn al illegaal.
Mischien maar eerlijk gezegd lijkt het mij eerder waarschijnlijk dat het een cumulatief effect is van alle maatregelen dan dat een specifieke maatregeln voor het effect zorgt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben alleen zoveel maatregelen tegelijk genomen en versnipperd, dat niemand meer weet welke maatregel welk nu welk effect heeft gehad.
Ik denk dat we het seizoenseffect ook niet moeten onderschatten.
Ik blijf ervan overtuigd dat de vrije beschikbaarheid van eiersnijders terdege een veel grotere factor is dan dat het kabinet erkend.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien maar eerlijk gezegd lijkt het mij eerder waarschijnlijk dat het een cumulatief effect is van alle maatregelen dan dat een specifieke maatregeln voor het effect zorgt.
Op moment dat je op dat vlak gaat bewegen moet je er niet mee doorgaan, want wat is de volgende halte? Een lockdown dat iedereen 24/7 in zijn huis opgesloten wordt? We weten hoe dat afgelopen is in Spanje.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Onmacht en paniek, dat is het enige wat ik kan bedenken.
Ga dat maar 's doen..... binnen de kortste keren krijg je het "moraliserende" verwijt dat je een wappie bent omdat verzet tegen "gepropag(and)eerde" maatregelen kennelijk synoniem is met het virus niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel als het een demonstratie is. Hang een spandoek op: ‘mijn tijd, mijn leven’ of wat voor hips ook. Daar kunnen ze in Duindorp prima uitleg over geven.
We waren overigens op 15-12 alweer aan het dalen, de lockdown was toen nog maar net afgeroepen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien maar eerlijk gezegd lijkt het mij eerder waarschijnlijk dat het een cumulatief effect is van alle maatregelen dan dat een specifieke maatregeln voor het effect zorgt.
Die no-go afgeven doe je met een demonstratie. Jammer dat je (zoals @Vallon terecht aangeeft) dan gegarandeerd een wappie genoemd wordt die de ernst niet herkend enzo.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op moment dat je op dat vlak gaat bewegen moet je er niet mee doorgaan, want wat is de volgende halte? Een lockdown dat iedereen 24/7 in zijn huis opgesloten wordt? We weten hoe dat afgelopen is in Spanje.
Op mijn werk geef ik ook wel eens een no-go af, zouden we hier ook moeten doen.
Toen hadden we volgens mij een storingquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We waren overigens op 15-12 alweer aan het dalen, de lockdown was toen nog maar net afgeroepen.
Zo snel komen de effecten ook weer niet
Ik zie echt niet in hoe dit zo kan zijn. Er worden 500 samples per week gesequenced, dan kán zo'n virus zich niet ongemoeid verspreiden door het land, zorgen voor pieken, terwijl niemand dat door heeft. Het is echt onmogelijk om bij een samplegrootte als dat meer dan een paar procent van het totaal aan besmettingen ongezien te veroorzaken.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
Dat, of B117 is al veel wijder verspreid dan gedacht en heeft begin december voor die piek gezorgd waarvan we nu weer aan het herstellen zijn.
Ja, dit is ook vreemd hoor.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:
We waren overigens op 15-12 alweer aan het dalen, de lockdown was toen nog maar net afgeroepen.
Zo snel komen de effecten ook weer niet
Het is wmb simpel: onderwijs mensen wat met een actie het gevolg is en wat zij daarna moeten of kunnen doen om consequenties van een ongewenste "handeling" te verminderen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook aangeef in mijn eerdere post.
Je hebt al het "vermaak" van mensen ongeveer afgepakt, met als laatste de winkels, sportscholen, sport, en doorstroomlokaties. Het enige wat men nog heeft is de supermarkt, bezoek, en blokje rond.
Blijft over dat men elkaar thuis gaat opzoeken.
Volgens mij is het simpel, geef kleine dingen terug, en je zult zien dat je draagvlak weer gaat stijgen, en mensen zich beter aan de maatregelen gaan houden.
Er vanuit gaande dat de samplegroep random is, dat was een zorg die van Dissel ook uit sprak gisteren.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zie echt niet in hoe dit zo kan zijn. Er worden 500 samples per week gesequenced, dan kán zo'n virus zich niet ongemoeid verspreiden door het land, zorgen voor pieken, terwijl niemand dat door heeft. Het is echt onmogelijk om bij een samplegrootte als dat meer dan een paar procent van het totaal aan besmettingen ongezien te veroorzaken.
https://epitools.ausvet.com.au/oneproportion
Hier is een tooltje over het bepalen van sample size, maar de vuistregel is dat deze niet afhangt van de grootte van de populatie als de populatie (in dit geval de positieve testen, dus zo'n 5k-10k per dag) groot genoeg is.
Zei van Dissel dat de samplegroep niet random was dan? Raar, je zou toch denken dat RIVM daar richtlijnen voor afgeeft?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de samplegroep random is, dat was een zorg die van Dissel ook uit sprak gisteren.
Ja, maar dat ging volgens mij juist over de Britse samplegroepen. Maar ik kan me vergissen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de samplegroep random is, dat was een zorg die van Dissel ook uit sprak gisteren.
Ik weet de woorden niet exact, maar hij benoemde heel specifiek dat sequencen zinvol was maar dat je echt heel goed moest kijken naar de sample groep en daar geen fouten mee moet maken omdat dat de resultaten heel erg kan vertekenenquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zei van Dissel dat de samplegroep niet random was dan? Raar, je zou toch denken dat RIVM daar richtlijnen voor afgeeft?
In England samplen ze inderdaad veel vaker, en zal de selectie daardoor wellicht minder random zijnquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar dat ging volgens mij juist over de Britse samplegroepen. Maar ik kan me vergissen.
De andere optie is Blijf thuis en geen bezoek zei Rutte, dat wilde Rutte niet voor de mensen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga mij er in elk geval niet aan houden. Bekeur mij maar, laat ik het ook nog voorkomen.
En ik hoop dat niemand er zich aan houdt, gewoon allemaal eens met een gestrekt been erin, massaal rondjes lopen na 20:00, eens een tegengeluid geven, kan echt geen kwaad naar mijn idee.
Ik ben niet tegen maatregelen, maar wel tegen opsluiten in eigen huis.
Sluit dan als 1e stap gewoon de winkels. Hoef je ook geen FFP2 maskersquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:10 schreef mijntjexx het volgende:
22:13
De Duitse bondskanselier Angela Merkel overweegt om de coronahandrem volledig aan te trekken. Het opmerkelijkste voorstel dat op tafel ligt, is een FFP2-masker verplicht te maken op het openbaar vervoer en in winkels. Die regel geldt vanaf maandag al in de Duitse deelstaat Beieren.
Ook is er ook sprake van een avondklok en een tijdelijke stop van het langeafstandsverkeer. De krant Bild spreekt van een 'mega-lockdown'. Volgende week zullen er knopen doorgehakt worden. De maatregelen zouden zeker tot eind februari gelden.
FFP2-maskers worden normaal gezien enkel gebruikt door medisch personeel. Ze bieden een betere bescherming, maar zijn wel een stuk duurder. De prijzen variëren van drie tot acht euro per stuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |