Thanks Carlo! Geen idee of er nog een prijsuitreiking komt dit jaar en of jij dan de beker van vorig jaar mag komen ophalen. Anders zien we elkaar binnenkort...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:18 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja ik had al verwacht dat jullie het zouden zijn, dat halve puntje zat hem dan waarschijnlijk in dat themading in de grille sudoku
Nogmaals gefeliciteerd en geniet van de overwinning!
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:01 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Beerrend en ik hadden onze krachten gebundeld bij de afgelopen puzzel en zijn de trotse winnaars geworden van de 2020-editie. Supergedaan Beerrend!
En sorry Carlo dat je het om een half puntje hebt moeten afleggen van ons. Hiermee heb ik mijn belofte van 2016 dan ook ingelost, dat ik je ooit nog eens wilde verslaan. Iedereen gefeliciteerd met zijn behaalde plek.
![]()
![]()
Volgens mij is het club 100. Dat hoop ik in ieder geval wel voor Beerrend, want ik was er al 'lid' van, maar hij nog niet. Als ik het me goed herinner uit 2016 horen de 100-punters daar volgens mij ook bij.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:20 schreef Orly het volgende:
Gefeliciteerd Beerrend en PZZLD! Is dit nou net wel of net niet club van 100?
Mijn team is 63e geworden met 57 punten (meer punten dan ooit, dus trots!).
De themavraag was oorspronkelijk 4 punten, maar de puzzelmakers hebben uiteindelijk 0.5 punt voor elke correct gevonden hint gegeven. Verder hebben ze een extra themahint in 18 (de initialen CJHD in de hoeken van het toetsenbord) ook goed gerekend, dus in totaal 11 hints & 5.5 punten en zo kom je op 101.5quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:27 schreef PZZLD het volgende:
I
[..]
Ik ben nog wel heel benieuwd waar wij nog 1,5 punt hebben laten liggen. Op de site van AIVD las ik namelijk dat er maximaal 101,5 punt te verdienen was. Dus geen perfecte score, maar ik denk dat wij beiden meer dan tevreden zijn.
Was jij een van de mensen die hem ingestuurd heeft met 0 punten?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:16 schreef CathyCathy het volgende:
Gefeliciteerd winnaars! En iedereen ook met de mooie scores. Ik had 0 punten, en dit jaar ga ik ook voor de 0, maar 2022 ga ik jullie allemaal een poepie laten ruiken. Dan weten jullie dat alvast.
Ha ha, bestaan die?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Was jij een van de mensen die hem ingestuurd heeft met 0 punten?
Ja, bizar genoeg zijn er een aantal die 0 punten hebben. Minder dan 15 punten zijn er zo'n 100 van de 430 inzendingen, wat natuurlijk fantastisch is, want hoe meer hoe beter.quote:
Met twee kleine kinderen in huis is dat wat lastig, maar ik hou nog altijd de hoop dat ze op een dag actief mee kunnen puzzelen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zijn jullie dan 24/7 bezig met de puzzel oid?
Niet 24/7, vooral de eerste week ga ik heel hard en dan blijven er nog een paar over waar ik rustig de tijd voor neem. De laatste week voor de deadline moest ik hard bezig voor mijn proefschrift, dus vanaf dat punt is er niks nieuws meer bijgekomen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zijn jullie dan 24/7 bezig met de puzzel oid?
Oh dat lijkt me ook wel een uitdaging voor de professor om jouw proefschrift te beoordelen. Hopelijk snapt hij/zij het.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:34 schreef CarloV het volgende:
[..]
Niet 24/7, vooral de eerste week ga ik heel hard en dan blijven er nog een paar over waar ik rustig de tijd voor neem. De laatste week voor de deadline moest ik hard bezig voor mijn proefschrift, dus vanaf dat punt is er niks nieuws meer bijgekomen.
Nou inmiddels is het allemaal klaar, het ging over monodromie eigenschappen van A-hypergeometrische functies. Dus ja wat moet ik er verder over zeggenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:03 schreef nomina het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me ook wel een uitdaging voor de professor om jouw proefschrift te beoordelen. Hopelijk snapt hij/zij het.
Uit interesse wil ik wel vragen waar het over gaat, maar het antwoord zal ik wel niet begrijpen.
Nou ja opgave 15 was wat mij betreft dan ook geen één puntsopgave, zelfs als je de code had was het nog gissen naar wat ze wilden horen qua antwoord (al zijn ze hier wel soepel mee omgegaan).quote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:47 schreef llamalama het volgende:
Grappig dat twee eenpunters zo weinig zijn opgelost!
Nee, nooit tegen gekomen. Waar heb je die gevonden?quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef Athos3000 het volgende:
Bij het googelen kwam ik laatst de NBV kerstpuzzel van 2009 tegen. Toen werd de puzzel nog niet gepubliceerd door de AIVD, maar het zit in het huiswerk van een cryptografie les die iemand online heeft gezet. De opzet is ook anders, met een serie versleutelde teksten die na oplossing hints geven hoe de volgende opgave op te lossen. De eerste opgaven zijn goed te doen, maar daarna wordt het lastiger (ik zit nu vast op opgave 4). Heeft iemand van jullie deze wel eens gemaakt?
Ah, koel, eens kijken. Dank je.quote:Op zondag 21 november 2021 14:26 schreef Athos3000 het volgende:
[..]
Als ik google op NBV kerstpuzzel 2009 is het bij me de vierde hit ofzo. Iets met Huygens college, in een pdf met huiswerk over Digital security.
Ik heb er niet in detail naar gekeken, maar Opgave 4 betreft overduidelijk decimalen van pi.quote:Op zondag 21 november 2021 13:39 schreef Athos3000 het volgende:
Bij het googelen kwam ik laatst de NBV kerstpuzzel van 2009 tegen. Toen werd de puzzel nog niet gepubliceerd door de AIVD, maar het zit in het huiswerk van een cryptografie les die iemand online heeft gezet. De opzet is ook anders, met een serie versleutelde teksten die na oplossing hints geven hoe de volgende opgave op te lossen. De eerste opgaven zijn goed te doen, maar daarna wordt het lastiger (ik zit nu vast op opgave 4). Heeft iemand van jullie deze wel eens gemaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |