abonnement Unibet Coolblue
pi_197408490
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Vrij typisch weer dat dit een premium artikel is waarbij de Telegraaf angstige onderbuiken aan het voeden is. Maar dit vind ik op een andere website:

https://www.hln.be/wetens(...)-varianten~aa046d3d/
[..]

Ik dacht dat virussen muteren naar een zwakkere variant maar je hoort alleen maar besmettelijker maar niet gevaarlijker.
Zou het dan ook niet moeten leiden tot een minder zwaar ziekteverloop?
Virus mag ook best concessies doen!
pi_197408539
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je weet nu al hoe het straks gaat met een eventuele avondklok: groepjes reljeugd in de slechte wijken worden niet beboet (want de-escalerend optreden) maar Brave Henk die om 20.10 uur nog even een tas uit zijn auto gaat halen die 1 straat verderop staat krijgt een bon.
Haha zo zou het precies gaan idd.
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:45:29 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197408542
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:38 schreef Elan het volgende:
Zou best avondklok accepteren, na 22:00, maar overdag de winkels gewoon open dan.

Gaat in België ook prima en toont daar gezien de prima cijfers ook alleen maar weer aan dat je in winkels amper besmet raakt.
in principe raak je nergens besmet als je de regels in acht neemt
pi_197408549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt irritant ja.
Maar zou wellicht een verklaring kunnen zijn waarom ze zo paniekerig reageren bedoel ik daar mee te zeggen.
Toch krijg ik een beetje het idee dat ze in de UK meer informatie hebben waardoor er nu opeens zo voortvarend gehandeld wordt.
pi_197408568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe hoog de boete is. Bij een boete van ¤220 blijf ik 's avonds gewoon m'n wandelingetje maken.
Bij een boete van ¤4000 word het rondjes lopen in de achtertuin.

Maar ik zie 0,0 in een avondklok. Symbolische maatregel met verstrekkende gevolgen.

En 18:00 is helemaal gekkenwerk. Ik ga juist vaak 's avonds naar de supermarkt omdat het rustig is.
4k is dan weer z'n absurb bedrag dat er een aanzienlijk deel van de gemeenschap door een overactieve BOA de schuldsanering in geholpen wordt. Sws wordt handhaving a drama, helemaal als je ziet hoe coulant ze zijn tijdens demonstraties (zie BLM/boeren), daar hebben ze echt een verkeerd voorbeeld mee gesteld.
pi_197408588
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:45 schreef trustychords het volgende:

[..]

Toch krijg ik een beetje het idee dat ze in de UK meer informatie hebben waardoor er nu opeens zo voortvarend gehandeld wordt.
Lijkt me dat ze dat wel direct wereldkundig zouden maken dan het een en ander aan besluiten zal eerder te maken hebben met hun eigen gezondheidszorg die compleet overbelast is. Nog een besmettelijke variant kunnen ze er gewoon niet bij hebben nu, simpel.
blablablabla
pi_197408596
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik dacht dat virussen muteren naar een zwakkere variant maar je hoort alleen maar besmettelijker maar niet gevaarlijker.
Zou het dan ook niet moeten leiden tot een minder zwaar ziekteverloop?
Virus mag ook best concessies doen!
De mutatie die zich beter verspreidt zal de overhand krijgen. Vaak is dat een minder virulente variant, omdat mensen die minder ziek zijn meer buiten komen en het virus dus meer kunnen verspreiden. Maar bij dit virus zal dat weinig voordeel bieden, omdat de meeste besmette personen nu reeds nauwelijks last hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_197408606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

in principe raak je nergens besmet als je de regels in acht neemt
Wat is dit nou weer voor onzin :D
blablablabla
pi_197408610
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Lijkt me dat ze dat wel direct wereldkundig zouden maken dan het een en ander aan besluiten zal eerder te maken hebben met hun eigen gezondheidszorg die compleet overbelast is. Nog een besmettelijke variant kunnen ze er gewoon niet bij hebben nu, simpel.
Klinkt idd aannemelijker dan mijn onderbuikgevoel 🙂
pi_197408619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:45 schreef trustychords het volgende:

[..]

Toch krijg ik een beetje het idee dat ze in de UK meer informatie hebben waardoor er nu opeens zo voortvarend gehandeld wordt.
Ik hoop dat je ongelijk hebt. :{
Vooralsnog denk ik dat ze al aan hun taks zitten en alles wat het verergeren kan, buiten proberen te houden.
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:52:37 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197408679
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin :D
is helemaal geen onzin
pi_197408680
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:38 schreef Elan het volgende:
Zou best avondklok accepteren, na 22:00, maar overdag de winkels gewoon open dan.

Gaat in België ook prima en toont daar gezien de prima cijfers ook alleen maar weer aan dat je in winkels amper besmet raakt.
Denk dat het effect van een avondklok ook vooral te zien is bij volwassenen en niet zozeer jongeren. Jongeren blijven toch wel bij elkaar komen, ook met avondklok. Desnoods komen ze eerder of blijven ze slapen.

Dat gezeur over jongeren telkens. Volwassenen gaan evengoed bij elkaar op bezoek 's avonds. Als er écht een avondklok komt dan denk ik dat zij wel zullen denken van oh nee, laten we maar thuisblijven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197408689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:38 schreef Elan het volgende:
Zou best avondklok accepteren, na 22:00, maar overdag de winkels gewoon open dan.

Gaat in België ook prima en toont daar gezien de prima cijfers ook alleen maar weer aan dat je in winkels amper besmet raakt.
Ik denk niet dat het in tandem gaat met versoepelingen.

Eerst hadden we 5 weken lockdown, nu acht en hoeven we volgens het OMT geen versoepelingen te verwachten voor maart.

Een avondklok zal wel beginnen om 20:00, tot de conclusie komen dat het in de ogen het OMT niet genoeg werkt en straks van 18:00 zijn.

En vervolgens zitten we daar aan vast tot st juttemus
pi_197408693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:45 schreef trustychords het volgende:

[..]

Toch krijg ik een beetje het idee dat ze in de UK meer informatie hebben waardoor er nu opeens zo voortvarend gehandeld wordt.
Volgens mij valt het wel mee, want de cases in de UK zakken alweer. Zelfs in London.
https://data.london.gov.uk/dataset/coronavirus--covid-19--cases
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

Daarnaast dachten vrij veel al direct dat de grote stijging in cases in Ierland te maken had met de nieuwe variant, maar zelfs de WHO heeft dat inmiddels al openlijk tegen gesproken.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-ongewenst~a6eabd3b/
quote:
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stelt dat de lakse regels tijdens de kerstperiode verantwoordelijk zijn voor de spectaculaire toename van de coronacijfers in Ierland. ,,De nieuwe varianten van het virus waren niet de drijfveer voor de nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen”, klinkt het bij de WHO.

Lange tijd was Ierland een van de landen die het virus goed onder controle kon houden, maar dat is intussen niet meer het geval. ,,Ierland kent een van de meest acute stijgingen van alle landen ter wereld”, vertelt Mike Ryan, hoofd-directeur van het WHO Health Emergency Programma.

Ierland versoepelde in december de maatregelen: mensen mochten thuis meer gasten ontvangen en de restaurants openden opnieuw de deuren. ,,De nieuwe varianten van het coronavirus waren dus niet de drijfveer voor een nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen tijdens de kerstperiode”, aldus Ryan. ,,Er waren meer sociale contacten en de afstandsregels werden minder gevolgd.”

Ook Maria Van Kerkhove, epidemioloog bij de WHO, wijst erop dat de versoepelingen in Ierland hebben gezorgd voor een “bijna verticale exponentiële groei” van de cijfers. ,,Het aantal contacten dat mensen hadden met bijvoorbeeld hun familie nam aanzienlijk toe”, aldus Van Kerkhove.
pi_197408726
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:39 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is al gebleken het afgelopen jaar dat, buiten een paar excessen, de meesten zich aan de maatregelen houden.
Dan volstaan de gewone regels toch? Waarom een avondklok erbij? Jij zegt dat de meesten zich aan de maatregelen houden.

Overigens denk ik dat een avondklok niet zo'n heel groot effect gaat hebben. Misschien is 2000 - 4000 besmettingen wel gewoon het laagste wat we kunnen gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197408753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

is helemaal geen onzin
Meeste besmettingen vinden in de thuissituatie plaats dat voorkom je niet door je beter aan regels te houden.
blablablabla
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:57:40 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197408770
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Meeste besmettingen vinden in de thuissituatie plaats dat voorkom je niet door je beter aan regels te houden.
:) natuurlijk wel, probleem is dat mensen zich er thuis niet aan houden
pi_197408798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Meeste besmettingen vinden in de thuissituatie plaats dat voorkom je niet door je beter aan regels te houden.
Mwjah, het is ook wel de meest makkelijk te identificeren situatie.
Piet wordt ergens besmet (supermarkt/school/werk) eigenlijk niet te achterhalen en vervolgens is Truus en de kinderen ook ziek
pi_197408809
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het in tandem gaat met versoepelingen.

Eerst hadden we 5 weken lockdown, nu acht en hoeven we volgens het OMT geen versoepelingen te verwachten voor maart.

Een avondklok zal wel beginnen om 20:00, tot de conclusie komen dat het in de ogen het OMT niet genoeg werkt en straks van 18:00 zijn.

En vervolgens zitten we daar aan vast tot st juttemus
Voor de winkels spelen ook grote economische belangen als dat in België goed gaat kun je wellicht een avondklok overwegen. Zodat je winkels kunt opengooien puur als compromis qua kostenbeperking niet per se als een beloning/versoepeling.

Als dat kennelijk daar kan moet je dat hier ook doen, bespaar je honderden miljoenen euro's steun mee.
blablablabla
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:01:36 #275
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197408837
twitter


Ziedend
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197408856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Mwjah, het is ook wel de meest makkelijk te identificeren situatie.
Piet wordt ergens besmet (supermarkt/school/werk) eigenlijk niet te achterhalen en vervolgens is Truus en de kinderen ook ziek
Precies zo gaat het in de praktijk maar er zijn ook miljoenen die zich gedwongen moeten blootstellen aan risico omdat hun baan niet thuis kan, en zoals je terecht al opnoemt koters die het meenemen vanuit school. Al is die factor gelukkig nu tijdelijk uitgesloten :)

Het is natuurlijk onzin dat aan elke nieuwe besmetting een overtreding vooraf gaat.
blablablabla
pi_197408871
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) natuurlijk wel, probleem is dat mensen zich er thuis niet aan houden
Als je dat als overheid wil ben je gewoon gestoord. Ga maar eens als gezin op 1,5 meter leven... Kom op, het is geen ebola. Je moet gewoon thuisblijven , dan verspreid het zich ook niet.

Als er 5k besmettingen per dag zijn en die zijn allemaal in gezinnen is er totaal geen probleem zo lang die mensen maar thuis blijven. Natuurlijk, dat kun je nooit garanderen, maar hypothetisch gezien is er dan helemaal niks aan de hand. Daarom is 'positief getest' ook zo'n onhandig begrip. Je moet veel meer kijken naar hoe het zich verspreid. Van gezin naar gezin? Binnen hoe veel kilometer? Van kind naar ouder naar opa en oma? Via kind naar kind naar oma? Via groep A jongeren naar groep B? Et cetera.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197408884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) natuurlijk wel, probleem is dat mensen zich er thuis niet aan houden
Kunnen houden, wat stel je voor je wijf met de koters 2 weken in een hotel trappen terwijl je zelf aan het staatsinfuus ligt?

Dat mag ook weer niet je moet tenslotte binnen blijven :)
blablablabla
pi_197408904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor de winkels spelen ook grote economische belangen als dat in België goed gaat kun je wellicht een avondklok overwegen. Zodat je winkels kunt opengooien puur als compromis qua kostenbeperking niet per se als een beloning/versoepeling.

Als dat kennelijk daar kan moet je dat hier ook doen, bespaar je honderden miljoenen euro's steun mee.
Valt wel wat voor te zeggen maar niet echt in lijn van het beleid tot nu toe.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)es-routekaart-corona

Gisteren gaven ze nog aan dat ze pas rond maart versoepelingen verwachten
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:06:54 #280
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197408924
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Valt wel wat voor te zeggen maar niet echt in lijn van het beleid tot nu toe.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)es-routekaart-corona

Gisteren gaven ze nog aan dat ze pas rond maart versoepelingen verwachten
Dat wordt nog wel een keer uitgesteld hoor. Of de eerste 'versoepeling' is een of anders symbolische.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197408930
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Ziedend
Op zich wel jammer, want het AZ vaccin komt hopelijk vroeg in februari en dat lijkt mij ook ruim op tijd.
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:08:27 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197408958
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Als je dat als overheid wil ben je gewoon gestoord. Ga maar eens als gezin op 1,5 meter leven... Kom op, het is geen ebola. Je moet gewoon thuisblijven , dan verspreid het zich ook niet.

Als er 5k besmettingen per dag zijn en die zijn allemaal in gezinnen is er totaal geen probleem zo lang die mensen maar thuis blijven. Natuurlijk, dat kun je nooit garanderen, maar hypothetisch gezien is er dan helemaal niks aan de hand. Daarom is 'positief getest' ook zo'n onhandig begrip. Je moet veel meer kijken naar hoe het zich verspreid. Van gezin naar gezin? Binnen hoe veel kilometer? Van kind naar ouder naar opa en oma? Via kind naar kind naar oma? Via groep A jongeren naar groep B? Et cetera.
Ik heb het niet over overheid of controle, het gaat er gewoon om dat er omstandigheden zijn waarin mensen zich niet aan de regels houden en die omstandigheden zorgen voor besmettingen.

Dan is stellen dat je ondanks dat je de regels volgt toch besmet raakt gewoon niet hard te maken.
pi_197408966
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan volstaan de gewone regels toch? Waarom een avondklok erbij? Jij zegt dat de meesten zich aan de maatregelen houden.

Overigens denk ik dat een avondklok niet zo'n he
pi_197408967
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Valt wel wat voor te zeggen maar niet echt in lijn van het beleid tot nu toe.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)es-routekaart-corona

Gisteren gaven ze nog aan dat ze pas rond maart versoepelingen verwachten
De vraag is of winkels binnen afzienbare tijd weer open gooien nou echt een versoepeling is, of economische noodzaak.

Kan me voorstellen dat veel vrouwen het wel zo zien :P
blablablabla
pi_197409043
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan volstaan de gewone regels toch? Waarom een avondklok erbij? Jij zegt dat de meesten zich aan de maatregelen houden.

Overigens denk ik dat een avondklok niet zo'n heel groot effect gaat hebben. Misschien is 2000 - 4000 besmettingen wel gewoon het laagste wat we kunnen gaan.
Het is (en blijft) niet verboden om bij anderen op bezoek te gaan. Maar ik denk wel dat een avondklok echt kan bijdragen dat mensen niet savonds samen in ongedwongen sfeer even samen een biertje pakken. Want dat mag dan tot een bepaalde tijd maar dan kun je niet meer naar huis. Ik zie niet dat er dan heel veel mensen zouden blijven slapen. Het informele moet er gewoon uit voor een tijdje. Zolang het nog mag gaan mensen dat ook doen.

Overigens denk ik ook wel dat er een bepaald maximum zit aan de maatregelen.
pi_197409087
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:17:36 #287
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197409189
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197409196
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat wordt nog wel een keer uitgesteld hoor. Of de eerste 'versoepeling' is een of anders symbolische.
Wat mij betreft schaffen we het woord 'versoepeling' af en noemen we het 'normalisering' ofzo. Bekt misschien wat minder lekker maar eerstgenoemde suggereert me net wat teveel alsof we een leuke bonus erbij verdienen.
I'll give you something to do
pi_197409207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:08 schreef Elan het volgende:

[..]

De vraag is of winkels binnen afzienbare tijd weer open gooien nou echt een versoepeling is, of economische noodzaak.

Kan me voorstellen dat veel vrouwen het wel zo zien :P
Ik had wel een keertje een heel ;leuk interview gezien, zo eentje op straat.

Journalist " mevrouw vindt U een chocolatier een essentiele winkel?"

Vrouw " Ja natuurlijk, chocolade!"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197409209
quote:
quote:
De Britse variant is ook vastgesteld bij een bewoner van woonzorgcentrum De Burcht in Hoogezand. Het is de eerste besmetting van de mutatie in de provincie Groningen, meldt RTV Noord.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ongewenst~a6eabd3b/

Inmiddels op meer locaties.
pi_197409286
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik had wel een keertje een heel ;leuk interview gezien, zo eentje op straat.

Journalist " mevrouw vindt U een chocolatier een essentiele winkel?"

Vrouw " Ja natuurlijk, chocolade!"
:D terecht punt wel.

Maar goed als het daadwerkelijk amper bijdraagt in transmissie zo snel mogelijk open gooien.
blablablabla
pi_197409325
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Vraag me af of dat zo makkelijk gaat als jij stelt en daarbij wat te doen met de huidige vaccins.
De huidige kunnen de container in als een variant die ongevoelig is voor het vaccin dominant wordt.
Volgens de fabrikanten kan het snel: gewoon nieuw spike eiwit isoleren en mRNA aanmaken die het nieuwe eiwit maakt.
Maar de kans dat een corona virus het spike eiwit zover aanpast dat het vaccin niet werkt, maar nog steeds kan aanhechten aan een cel is niet zo groot.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197409345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik had wel een keertje een heel ;leuk interview gezien, zo eentje op straat.

Journalist " mevrouw vindt U een chocolatier een essentiele winkel?"

Vrouw " Ja natuurlijk, chocolade!"
Must
Have
Chocolate.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:24:29 #294
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197409360
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:21 schreef Elan het volgende:

[..]

:D terecht punt wel.

Maar goed als het daadwerkelijk amper bijdraagt in transmissie zo snel mogelijk open gooien.
Die mogen toch ook open
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197409416
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Die mogen toch ook open
De rest van de winkels ook.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 januari 2021 @ 18:31:22 #296
408813 crew  trein2000
pi_197409501
twitter
HdJ weer mot omdat ie weer teveel beloofd heeft? Faalhaas.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197409510
Britse variant is hier al weken aanwezig dat verklaart ook de piek, ze deden 1x per week een steekproefje daarop. in Engeland doen ze dat 1000x zoveel.
Het zal nu zakken en met de vaccinaties erbij zijn wij in juli helemaal schoon.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:32:06 #298
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197409512
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197409521
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]


[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-ongewenst~a6eabd3b/

Inmiddels op meer locaties.
RIP ons :'(
Ieder voor zich *O*
Anarchie *O*
Winkels plunderen *O*
Oh nee, die zijn dicht -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197409554
:7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197409562
8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')