Waarom zou je meer insturen?quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het zal wel meevallen met die zorgen als ze maar 25 monsters insturen voor sequencing.
Same here. Ik kom tot drie mensen die ik ken die corona hebben gehad (van alle vrienden, collega's, vereniging en familie). En allemaal weer goed opgeknapt. Degene met astma heeft daarna zelfs geen astma-aanvallen gehad, dus zag zelfs een voordeel.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:49 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik heb dit dus echt totaal nietEen directe collega heeft het gehad. Verder wat teamgenoten van mn huisgenoot. Maar thats it eigenlijk
Hij zegt alleen dat de kans aanwezig is. Maar niet dat het ergens op gebaseerd is of dat er aanleiding is om dat te denken. Bizar.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)l-in-Twente-aanwezig
Door al die grote zorgen begin ik mij ook zorgen te maken.
Met welk doel?quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Grotere sample size zodat je van alle gemeentes meerdere samples hebt?
Omdat je wilt weten of die Britse variant aanwezig is. Gaat het om 10.000 testen en stuur je ze allemaal in dan heb je zekerheid of het wel of niet aanwezig is. Stuur je er maar 25 in dan is er nog een kans dat je het virus niet tegenkomt terwijl het wel in de regio rondzwerft.quote:
Kijken of in 1 van de gemeentes het virus aanwezig is? 25 is wel heel karig voor heel Twente met bijna 700.000 inwoners die ook nog eens best verdeeld van elkaar wonen.quote:
Dit is toch wel een reden om toch te gaan kijken of wij kunnen achterhalen wie allemaal COVID-19 hebben gehad d.m.v. antistoffen testen.quote:
Inderdaad. Veel kinderen wonen bij hun ouders.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En dat is in veel gevallen geen keuze natuurlijk?
Inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is toch wel een reden om toch te gaan kijken of wij kunnen achterhalen wie allemaal COVID-19 hebben gehad d.m.v. antistoffen testen.
Die mogen dan achteraan aansluiten voor vaccinaties.
Slordig, ze is het woord nooit vergeten. Wat nog nooit eerder is gebeurd moet er staan.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:54 schreef capricia het volgende:
In Frankrijk is de groep tot 9 jaar het meest positief getest.![]()
Volgens mij zijn de scholen er open.
[ twitter ]
Z.s.m. mensen die al covid gehad hebben achter in de rij plaatsen met de vaccinaties. Risicogroepen uitgezonderd, een extra imminiteit boost is voor hen alleen maar goed.quote:
Snap die stress ook niet zo om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:53 schreef dick_laurent het volgende:
Het lijkt er echt op dat iedereen zich nu schrap aan het zetten is voor de mega tsunami aan besmettingen en een zorg die to-taal overlopen gaat worden door de Britse en weet ik welke mutatie.
We zullen zien of het uitkomt. Bedoel, wat kunnen we (wij gewone burgers) nog meer doen behalve ons zoveel mogelijk aan de geldende maatregelen houden?
Ik kan me ook wel zorgen maken, non stop en nagelbijtend zorgen makend op mijn kamertje zitten. Maar dat zal de uitkomst van wat er wel of niet gaat komen verdomd weinig veranderen, of wel?
Dus. Chill the fuck out. Zo zie ik het iig
maar zouden er dan drie miljoen (schatting totaal aantal besmettingen in nl) al immuun zijn. Of zou dat ook aan de mate van infectie liggen. Met andere woorden, hoeveel nederlanders zouden dat dan zijn die echt immuun zijn door eerdere infectie.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is toch wel een reden om toch te gaan kijken of wij kunnen achterhalen wie allemaal COVID-19 hebben gehad d.m.v. antistoffen testen.
Die mogen dan achteraan aansluiten voor vaccinaties.
De sequencing wordt gedaan om landelijk te kijken in welke mate het virus aanwezig is. Daarmee kun je ook nog binnen Twente een schatting maken, zeker als je meerdere weken overziet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Kijken of in 1 van de gemeentes het virus aanwezig is? 25 is wel heel karig voor heel Twente met bijna 700.000 inwoners die ook nog eens best verdeeld van elkaar wonen.
Maar is er ook een verschil in percentage positieven?quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:54 schreef capricia het volgende:
In Frankrijk is de groep tot 9 jaar het meest positief getest.![]()
Volgens mij zijn de scholen er open.
[ twitter ]
Maar het lijkt mij op zich wel vrij logisch dat het grootste gedeelte van de mensen die het al gehad hebben (zo'n 3 miljoen inmiddels) bij de niet risicogroep horen. Dus die komen dan aan de beurt wanneer er toch wel redelijke hoeveelheid voorraad aan vaccins is.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Z.s.m. mensen die al covid gehad hebben achter in de rij plaatsen met de vaccinaties. Risicogroepen uitgezonderd, een extra imminiteit boost is voor hen alleen maar goed.
Ik ben geen dokter, maar het is volgens mij niet zo dat als je een jaar geen griep krijgt dat slecht voor je immuunsysteem is. Ziek zijn verzwakt je immuunsysteem juist.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat er komende winter gaat gebeuren. Door al de maatregelen is er amper een normale griep dit jaar. Maar veel meer mensen zitten nu binnen. Niet bepaald goed voor je immuunsysteem volgens mij. Straks versoepelen ze weer; krijgen we een enorme griep golf eind 2021. Gaan ze daar weer maatregelen voor opleggen. Als je heel pessimistisch denkt
Je kunt inmiddels al 900.000 mensen die als positief getest in het systeem staan in kaart hebben voor een opschorting.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar dan moet je wel weten of je het gehad hebt. Ik ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |