abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:13:37 #101
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197422778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Aan de andere kant hebben ze al met Arib een uiterst succesvolle allochtoon (vrouw !) in de landelijke politiek. Die enkel niet kan meedoen aan het debat vanwege haar rol als voorzitter.

Ik zou het in dat opzicht ook wel een risico vinden om dan ook nog Aboutaleb erbij te halen. Voordat je het weet word je dan wel - volledig onterecht in mijn ogen - geframed als de Partij van de Allochtonen.
Dat zou dus de politieke misservan de eeuw zijn en de grootste kans voor de PvdA. Aboutaleb zal net als Arib als ze het worden door vriend en vijand worden geaccepteerd als de beste kandidaat. Als je de PvdA als ze de beste kandidaat naar voren schuiven bestempeld als 'Partij van de Allochtonen' laat je voor een groot deel van de kiezer je ware aard zien. Dat zal enkel in hun voordeel werken
Laffe huichelaar
pi_197422858
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:
Haagse Insider noemt Sharon Dijksma? Maar die zit nog maar heel kort in Utrecht...
Zij is wel heel erg impopulair buiten de PvdA. Dus ik verwacht niet dat zij veel stemmers gaat lokken die nu nog op een andere partij hebben gestemd.
pi_197422863
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zou dus de politieke misservan de eeuw zijn en de grootste kans voor de PvdA. Aboutaleb zal net als Arib als ze het worden door vriend en vijand worden geaccepteerd als de beste kandidaat. Als je de PvdA als ze de beste kandidaat naar voren schuiven bestempeld als 'Partij van de Allochtonen' laat je voor een groot deel van de kiezer je ware aard zien. Dat zal enkel in hun voordeel werken
Ik ben wel benieuwd hoe goed hij nou werkelijk in het politieke debat is. Cohen was ook een hele goede burgemeester, maar viel behoorlijk tegen als lijsttrekker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197423196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe goed hij nou werkelijk in het politieke debat is. Cohen was ook een hele goede burgemeester, maar viel behoorlijk tegen als lijsttrekker.
Ja, die twijfels heb ik ook wel. Nog los van het feit dat ik het nooit zou doen, als ik hem was.
pi_197423815
Als ik PvdA was zou ik voor degelijkheid kiezen. Ploumen. Als vrouw kan die ook best wel stemmen trekken die anders misschien naar Kaag gaan. En dan ruim voor de volgende verkiezingen een lijsttrekkersverkiezing houden. Nu niet in paniek mensen aanstellen waarvan je niet weet of ze het aankunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 13:14:32 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197423863
Voordeel voor de PvdA is dat ze te weinig tijd hebben voor een leiderschapsstrijd met rondvliegende modder. Dus het partijbestuur heeft een goed excuus om gewoon iemand aan te wijzen.

Al moet dan dan wel weer iemand zijn die nergens teveel weerstand opwekt.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:30:18 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197425472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:14 schreef Hexagon het volgende:
Voordeel voor de PvdA is dat ze te weinig tijd hebben voor een leiderschapsstrijd met rondvliegende modder. Dus het partijbestuur heeft een goed excuus om gewoon iemand aan te wijzen.

Al moet dan dan wel weer iemand zijn die nergens teveel weerstand opwekt.
Kies je Ploumen niet en bijvoorbeeld Aboutaleb (of in dit opzicht nog erger, Nijboer), dan wordt het 'de PvdA durft geen vrouw te kiezen', kies je Ploumen wel, dan wordt het 'de PvdA kiest een tussenpaus'. Zoiets. Vooral in dat eerste geval komt veel modder.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:20:37 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197427892
Bert Wagendorp ziet Diederik Gommers wel zitten als PvdA-lijsttrekker

https://www.volkskrant.nl(...)xy.com%2Fdoproxy.jsp
pi_197428491
Ik heb niet het idee dat Gommers ook maar enige politieke ambitie heeft, verder moet dit kabinet en de PvdA ook gewoon verder na de coronacrisis, heeft Gommers enige kaas gegeten van Economische Zaken, Klimaat, Defensie, Buitenlandse Zaken en alle andere onderwerpen waar een lijsttrekker wel eens over moet debateren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197429392
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:20 schreef Hexagon het volgende:
Diederik Gommers
Dat kan denk ik alleen als Gommers reeds enige tijd PvdA lid is. Het artikel kan ik helaas niet lezen. Staat daar wat over in?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:28:50 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197430032
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat kan denk ik alleen als Gommers reeds enige tijd PvdA lid is. Het artikel kan ik helaas niet lezen. Staat daar wat over in?
Oh gaat vooral over Asscher en hij gooit in de laatste zin willekeurig Gommers op. Dus verder geen serieus bericht.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:37:13 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197430201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef Hanca het volgende:
Ik heb niet het idee dat Gommers ook maar enige politieke ambitie heeft, verder moet dit kabinet en de PvdA ook gewoon verder na de coronacrisis, heeft Gommers enige kaas gegeten van Economische Zaken, Klimaat, Defensie, Buitenlandse Zaken en alle andere onderwerpen waar een lijsttrekker wel eens over moet debateren?
Hij zou wel een een goede voor senator zijn denk ik.
pi_197430296
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij zou wel een een goede voor senator zijn denk ik.
Wellicht, daar zit al een intensivist. Maar lijkt me niet combineerbaar met het voorzitterschap van de NCIV, dan kom je gewoon tijd tekort.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:44:37 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197430351
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wellicht, daar zit al een intensivist. Maar lijkt me niet combineerbaar met het voorzitterschap van de NCIV, dan kom je gewoon tijd tekort.
Is dat in normale tijden niet gewoon een bijbaantje?
pi_197430412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Is dat in normale tijden niet gewoon een bijbaantje?
Volgens mij niet, eerder een vergaderbaan waarin je ook veel contact met het buitenland hebt. Tenminste, ik dacht dat ik dat afgelopen jaar in een interview met Gommers gelezen had. Maar een interview met Gommers terugzoeken is geen doen, dat zijn er inmiddels honderden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197431260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:59 schreef VoMy het volgende:
[poll=1386]

Wie gaat het worden nu het niet Asscher wordt? Wie wil graag elke dag 1000 dreigende haatteksten van Wierd Duk en zijn volgelingen in de twitters krijgen, wie wil alvast de verantwoordelijkheid voor alle misstanden toegespeeld krijgen, alsmede de moord op Pim Fortuyn? Wie wil zich bij Jinek moeten verantwoorden over die arme middeninkomens die extra belasting moeten gaan betalen als ze jaarlijks meer dan anderhalve ton verdienen? Wie is zo tevreden met zijn rol in het partijkartel als plucheplakker, dat hij/zij wekelijks uitgescholden wil worden door de langstzittende Tweede Kamer-politicus omdat hij/zij niet genoeg zou doen voor de gewone hardwerkende Nederlander?
Je mist nog de vraag: wie wil er de kosten van dagelijkse boodschappen zoals een volkoren brood uit zijn hoofd leren?

Arib zou wel veel sympathie krijgen maar weet niet of zij ook maar enige ambitie in die richting heeft. Denk eigenlijk ook wel Ploumen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:45:57 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197431514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Je mist nog de vraag: wie wil er de kosten van dagelijkse boodschappen zoals een volkoren brood uit zijn hoofd leren?

Arib zou wel veel sympathie krijgen maar weet niet of zij ook maar enige ambitie in die richting heeft. Denk eigenlijk ook wel Ploumen.
Overigens heeft de VVD de rol van de PvdA overgenomen als partij die de schuld van alles krijgt
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:48:44 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197431582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Overigens heeft de VVD de rol van de PvdA overgenomen als partij die de schuld van alles krijgt
neuh dat valt wel mee, ook omdat linkse massamedia wat minder populistisch zijn.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:51:50 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197431653
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

neuh dat valt wel mee.
Mwah, kijk eens in het gemiddelde NWS topic. De PvdA is daar niet relevant meer. Daar is ieder scheefhangend verkeersbord de schuld van de VVD. Maar doorgaans komt dat ook door stemmers die toch al geen VVD stemden.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:58:22 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197431837
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah, kijk eens in het gemiddelde NWS topic. De PvdA is daar niet relevant meer. Daar is ieder scheefhangend verkeersbord de schuld van de VVD. Maar doorgaans komt dat ook door stemmers die toch al geen VVD stemden.
Hier op fok inderdaad misschien wat meer, maar in het algehele land niet in die mate waarop er altijd op de PvdA en links in het algemeen wordt gezeken. Het is logisch dat de VVD meer kritiek op misstanden krijgt dan andere partijen omdat ze ook al 10 jaar lang de machtigste partij zijn. Als je vier jaar geleden een uurtje in een gemiddelde kantine verpoosde kreeg je zo'n beetje de indruk dat de PvdA de CCP van de polder was.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:15:13 #121
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197432279
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Overigens heeft de VVD de rol van de PvdA overgenomen als partij die de schuld van alles krijgt
Afgezien van wat anderen zeggen, het is ook nog eens zo dat er een duidelijk verband bestaat tussen de VVD ideologie van o.a. hard aanpakken, rechter muilkorven - en de gevolgen.

De PvdA heeft daarentegen nooit een carte blanche gegeven aan allochtonen om ons land te verwoesten. Nooit in het programma gezet: alle grenzen open (integendeel, we weten allemaal wat Cohen en Den Uyl in werkelijkheid deden).

Die lacune wordt dan opgevuld met complot theorieën. Gevoed door dagelijkse leugens van Der Telegraaf.

Daarnaast: jaarlijks nummer één in de lijst van integriteit schendingen en corruptie. Ondanks al jaren dat ministerie bezet houden, ondanks het voorrecht van sepot, het voorrecht om een stempel te drukken op de fraude-wetgeving en handhaving zelf. Nog steeds zie je daar wel de weerslag van (Nederland heeft een aantal corruptie verdragen niet getekend... de partijfinanciering wet...) maar zelfs dan...

Ik weet wel zeker dat dit niet voor de PvdA zo was toen zij de machtigste partij waren, ondanks/dankzij dat Melkert zijn fractie als een Stalin leidde. Die waren niet de corruptie kampioen (dat was het CDA in die tijd).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:19:34 #122
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197432376
Het probleem van de PvdA is dat het in die partij stikt van de PvdA-ers. :Y
pi_197433005
Zal Ploumen vast wel worden... misschien dat ze wat stemmen van D66 kunnen afpakken vanwege kiezers die stemmen met als argument "we willen een vrouw", maar verder zie ik niet veel veranderen in de peilingen. Pluspunt voor de nieuwe lijsttrekker; veel slechter dan ze er nu voorstaan kan toch eigenlijk niet.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:10:24 #124
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197433640
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Overigens heeft de VVD de rol van de PvdA overgenomen als partij die de schuld van alles krijgt
Wel opvallend trouwens dat het CDA geheel buiten schot blijft. Is natuurlijk al wel veel kleiner dan het ooit was, maar toch. Bij het zogeheten maatschappelijk middenveld nog steeds enorm vertegenwoordigd en een dominante factor.

Draadje over hun eigen bijdrage aan de criminalisering van mensen:
twitter


Zo een omgekeerde bewijslast deugt van geen kant.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197434059
Leuk die Peter, een verzuurde PvdA'er die op Twitter vrij wanhopig het CDA overal bij wil slepen. Ik wens hem sterkte bij het komende PvdA partijcongres voor het kiezen van een nieuwe lijsttrekker. Tenzij ze Frans Timmermans weten terug te halen zie ik het somber in.

Het zou zaterdag zijn, dat is tot nader order uitgesteld. De tijd begint wel te dringen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 21:27:31 ]
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:37:43 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197434350
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
Leuk die Peter, een verzuurde PvdA'er die op Twitter vrij wanhopig het CDA overal bij wil slepen.
"Wanhopig"... Het is gewoon goed gedocumenteerd dat het CDA vaak op de PVV tour is gegaan én dat in wetgeving heeft omgezet. Inclusief etnisch profileren, omgekeerde bewijslast, rechtsbijstand slopen, rechter buitenspel zetten, koppelen databestanden..
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:51:28 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197434689
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel opvallend trouwens dat het CDA geheel buiten schot blijft. Is natuurlijk al wel veel kleiner dan het ooit was, maar toch. Bij het zogeheten maatschappelijk middenveld nog steeds enorm vertegenwoordigd en een dominante factor.

Draadje over hun eigen bijdrage aan de criminalisering van mensen:
[ twitter ]


Zo een omgekeerde bewijslast deugt van geen kant.
Dit is dus het probleempje met de rechtsen, die missen vaak wat abstract denkvermogen en denken dat dan te kunnen compenseren met 'gezond verstand' en met de onderbuik en dan zitten al die lastige abstracte burgerrechten alleen maar in de weg 'want iedereen weet toch...'
We have always been at war with Eastasia.
pi_197434905
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dit is dus het probleempje met de rechtsen, die missen vaak wat abstract denkvermogen en denken dat dan te kunnen compenseren met 'gezond verstand' en met de onderbuik en dan zitten al die lastige abstracte burgerrechten alleen maar in de weg 'want iedereen weet toch...'
Ja, he-le-maal mee eens.

Sowieso is Nederland geen principieel land. Verre van zou ik zeggen. Als het gaat om de grondwet, gaat het tegenwoordig alleen over vrijheid van meningsuiting en over vrijheid van godsdienst, zodat kerken lekker open mogen blijven tijdens een pandemie. En als we het hebben over grondrechten, vinden we vooral Kees van der Staaij de expert in de Kamer.

Andere zaken, privacy, de scheiding ter machten, een correcte scheiding tussen lokale en landelijke politiek en taken, gelijkheidsbeginsel, ueberhaupt de relatie tussen overheid en burger, overheidstransparantie, dit soort dicussies bestaan niet. Nee, dit land wordt bestuurd onder het mom van efficientië. Kruideniersmentaliteit ten voeten uit.

En dan krijg je een overheid die vindt dat een gemeente ten minst 100dzd inwoners moet hebben, zonder oog te hebben voor lokale structuren en gemeenschappen. Of een Tweede Kamer die eigenlijk vindt dat 150 zetels al veel te veel vindt, en bijna masochistisch vraagt aan de kiezer of er 50 zetels van af mogen.

Het is eigenlijk best triest.

[ Bericht 6% gewijzigd door skrn op 15-01-2021 22:08:52 ]
pi_197434935
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"Wanhopig"... Het is gewoon goed gedocumenteerd dat het CDA vaak op de PVV tour is gegaan én dat in wetgeving heeft omgezet. Inclusief etnisch profileren, omgekeerde bewijslast, rechtsbijstand slopen, rechter buitenspel zetten, koppelen databestanden..
Ik ben even door zijn tweedfeed heengegaan en ja; wanhopig. Jij bedient je van hetzelfde gedrag. Bij elk topic probeer je de aandacht van het onderwerp af te leiden en te wijzen op een niet linkse partij. Ook al is het zoals hier een PvdA topic. Idem met het topic over links in de peilingen


Het CDA zat overigens niet in Rutte II. Dat was een VVD PvdA feestje. Dezelfde periode waarin de nu aftredende fractieleider de vorige een mes in de rug stak en de zwaarste verkiezingsnederlaag ooit in Nederland meemaakte en bleef zitten. Om vervolgens in de oppositie nauwelijks een noemenswaardige rol te spelen en zelfs in de onderzoeken naar de toestand bij de toeslagen die uiteindelijk tot de toeslagenaffaire leidde geen poot uitstak. CDA en SP moesten het volksvertegenwoordigings deel en het spitten maar doen.

Knappe komende lijsttrekker/partijleider die dat ongeluk kan wegwerken en de PvdA er weer bovenop helpt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 22:06:15 ]
  vrijdag 15 januari 2021 @ 22:49:50 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197435962
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Afgezien van wat anderen zeggen, het is ook nog eens zo dat er een duidelijk verband bestaat tussen de VVD ideologie van o.a. hard aanpakken, rechter muilkorven - en de gevolgen.

De PvdA heeft daarentegen nooit een carte blanche gegeven aan allochtonen om ons land te verwoesten. Nooit in het programma gezet: alle grenzen open (integendeel, we weten allemaal wat Cohen en Den Uyl in werkelijkheid deden).

Die lacune wordt dan opgevuld met complot theorieën. Gevoed door dagelijkse leugens van Der Telegraaf.

Daarnaast: jaarlijks nummer één in de lijst van integriteit schendingen en corruptie. Ondanks al jaren dat ministerie bezet houden, ondanks het voorrecht van sepot, het voorrecht om een stempel te drukken op de fraude-wetgeving en handhaving zelf. Nog steeds zie je daar wel de weerslag van (Nederland heeft een aantal corruptie verdragen niet getekend... de partijfinanciering wet...) maar zelfs dan...

Ik weet wel zeker dat dit niet voor de PvdA zo was toen zij de machtigste partij waren, ondanks/dankzij dat Melkert zijn fractie als een Stalin leidde. Die waren niet de corruptie kampioen (dat was het CDA in die tijd).
Het is veel simpeler. Er is een grote groep mensen in ons land die graag kankeren op "de hoger heren in Den Haag" en dan met name degenen van een machtige partij waarvan ze denken dat die voor hen moet opkomen. Dat was vroeger de PvdA.

Maar de PvdA is niet machtig meer en ze menen nu dat de VVD de partij is die voor de gewone man op moet komen. En bij alles wat mis is zijn die dus nu de krabpaal geworden. En toch blijven veel mensen er weer op stemmen.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 22:53:21 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197436040
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is veel simpeler. Er is een grote groep mensen in ons land die graag kankeren op "de hoger heren in Den Haag" en dan met name degenen van een machtige partij waarvan ze denken dat die voor hen moet opkomen. Dat was vroeger de PvdA.

Maar de PvdA is niet machtig meer en ze menen nu dat de VVD de partij is die voor de gewone man op moet komen. En bij alles wat mis is zijn die dus nu de krabpaal geworden. En toch blijven veel mensen er weer op stemmen.
Er is een groter deel van de bevolking, denk ik, waarbij het eigenlijk prima gaat en die vinden dat de hoge heren het helemaal niet zo slecht doen, natuurlijk. En dat zijn de VVD, CDA, D66, GL, CU stemmers, denk ik, mischien ook de PvdA stemmers.
Ik denk ook dat de PvdA veel stemmers aan GL is kwijtgeraakt doordat de PvdA niet tijdig richting een verduurzaamheids politiek beleid is gegaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 22:55:52 #132
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197436091
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het CDA zat overigens niet in Rutte II. Dat was een VVD PvdA feestje.
Ze zaten in Rutte 1 en die heeft de Fraudewet gemaakt. Met omgekeerde bewijslast en de hele rataplan. De PvdA stemde daar tegen maar moest het later natuurlijk wel uitvoeren en maakte daar fouten.

Of je het nu leuk vindt of niet. Sneu natuurlijk dat Van_Poppel je post een plus geeft, maar zo ken ik hem.

Zonder de Fraudewet niet deze ellende. Het CDA heeft net zo goed zijn aandeel gehad.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:00:00 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197436180
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is een groter deel van de bevolking, denk ik, waarbij het eigenlijk prima gaat en die vinden dat de hoge heren het helemaal niet zo slecht doen, natuurlijk. En dat zijn de VVD, CDA, D66, GL, CU stemmers, denk ik, mischien ook de PvdA stemmers.
Ik denk ook dat de PvdA veel stemmers aan GL is kwijtgeraakt doordat de PvdA niet tijdig richting een verduurzaamheids politiek beleid is gegaan.
En op een of andere manier vinden lui die nooit op een bepaalde partij stemmen dat die partij dan toch voor hen op moet komen en is die altijd de gebeten hond van hun ellende.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 23:03:30 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197436268
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En op een of andere manier vinden lui die nooit op een bepaalde partij stemmen dat die partij dan toch voor hen op moet komen en is die altijd de gebeten hond van hun ellende.
Tja. Nou, ze drijven meestal richting PVV of FvD, natuurlijk. Die zien ze als strijders tegen de hoge heren, never mind dat het de pluche plakkers par excellence zijn die nooit iets klaarspelen of presteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:07:15 #135
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197436342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is een groter deel van de bevolking, denk ik, waarbij het eigenlijk prima gaat en die vinden dat de hoge heren het helemaal niet zo slecht doen, natuurlijk.
Gewaagde stelling maar dit geldt voor vrijwel alle eerste en tweede wereld landen. Ook voor China en Qatar (met hun slavernij), en zelfs grote delen van de derde wereld. De grondhouding van mensen is nu eenmaal het maken van je eigen tevredenheid, acceptatie en houden wat je hebt - en niet constante revolutie.

De gemiddelde Rus is best tevreden met Poetin, dito met de gemiddelde Britse stemmer ;) (ook wanneer je de Roden en de Blauwen door twee clowns laat aansturen, hehe)

Vervolgens helpen de 'hoge heruh' zichzelf een beetje door informatie achter te houden, sjoemelen met statistieken (ook hier gebeurt) en ga zo maar door.

Het referentiekader van mensen is hierin van groot belang:
quote:
Maar wat hem betreft is de diepere kern van het probleem de ‘paradox van ongelijkheid’, zoals hij dat noemt.

Mijs zet uiteen waar die paradox uit bestaat: ‘De afgelopen veertig jaar zijn de inkomensongelijkheid en de vermogensongelijkheid in het Westen sterk gestegen. Die toenemende ongelijkheid is gepaard gegaan met een scheiding van klassen. Zie bijvoorbeeld de verschillende leefwerelden binnen en buiten de ring van Amsterdam, de segregatie op scholen. We werken steeds meer enkel nog met mensen die hetzelfde opleidingsniveau hebben. Hetzelfde geldt voor onze vriendengroepen, de partners die we kiezen, de mensen die we tegenkomen, onze social media bubbles. We vergelijken onszelf constant binnen onze cocon, met mensen die economisch ongeveer gelijk zijn. Zo zien we de maatschappij als gelijker dan die eigenlijk is. Een maatschappij waarin mensen hun succes te danken hebben aan hun eigen inspanningen.’ Daardoor staan we meer veroordelend tegenover groepen die het ‘minder’ doen, aldus Mijs. ‘Uit eerder onderzoek dat ik deed blijkt tevens dat naarmate de vermarkting van de samenleving toeneemt, er meer behoefte is om zondebokken aan te wijzen. In het Westen zijn het vooral niet-westerse migranten, moslims, waar naar wordt gekeken.’
https://dekanttekening.nl(...)-islam-is-arbitrair/


[ Bericht 2% gewijzigd door Klopkoek op 15-01-2021 23:14:19 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197436409
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja. Nou, ze drijven meestal richting PVV of FvD, natuurlijk. Die zien ze als strijders tegen de hoge heren, never mind dat het de pluche plakkers par excellence zijn die nooit iets klaarspelen of presteren.
Eenzelfde kan gezegd worden van partijen als SP, BIJ1 en eigenlijk alle andere wat meer activistische partijen. Het politieke midden wordt helaas uitgehold door de randen die elkaar ook nog eens versterken.
pi_197456335
In deze tijd van identity politics zal het een vrouw moeten worden. Het liefst van allochtone afkomst. Wat je bent is immers veel belangrijker dan wat je kunt.
pi_197457013
Het gaat natuurlijk gewoon Ploumen worden, daar durf ik wel een kratje Schültenbrau op te zetten.
Radio Espantoso
  zondag 17 januari 2021 @ 11:01:22 #139
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197460311
Ik vind Dijsselbloem wel wat, enige nadeel is zijn associatie met Rutte 2...

Een gedegen ruime blik heeft hij wel, en debatteren kan hij ook.

Zie bijvoorbeeld zijn onderbouwde mening over de opkomst van populisme van vijf jaar terug.

quote:
Afgelopen zaterdag heb ik in een interview in het FD betoogd dat de bankencrisis en de daarbij horende economische schade, naast migratie, een belangrijke factor is voor de opkomst van het populisme. In reactie daarop hebben verschillende hoogleraren afwijzend gereageerd. Het FD schreef in zijn hoofdredactionele commentaar zelfs dat het los staat van elkaar en dat globalisering de belangrijkste drijfveer van het ongenoegen is. Er is echter de nodige wetenschappelijke onderbouwing van de relatie tussen financiële crises en de opkomst van populisme.
In de hele westerse wereld staan populistische partijen er goed voor. Er worden goede verkiezingsresultaten behaald en in peilingen lijkt het aandeel te groeien. Politici, wetenschappers en opiniemakers trachten deze groeiende steun voor populisme te duiden. Vaak wordt grote mondiale ontwikkelingen zoals globalisering, de voortschrijdende technologie en toenemende migratie, en de onzekerheid die deze ontwikkelingen bij bepaalde groepen in de samenleving veroorzaken, een rol toegedicht. Een factor die acht jaar na de ondergang van Lehman ten onrechte steeds in de analyses ontbreekt, is de financiële crisis en de enorme impact die dat heeft gehad op de levens van mensen en op het vertrouwen in ‘de elite’.

Op basis van data voor twintig ontwikkelde landen en ruim achthonderd verkiezingen in een periode van 140 jaar onderzochten Duitse economen het effect van financiële crises op politiek stemgedrag (Funke, Schularick en Trebesch, 2015). Zij concluderen dat na een financiële crisis de steun voor traditionele partijen afneemt en de parlementaire fragmentatie stijgt: er zijn meer partijen nodig voor een parlementaire meerderheid. Na crises lijken kiezers bovendien ontvankelijker voor extreemrechtse retoriek, die de schuld voor de crisis neerlegt bij minderheden of buitenlanders en bij een beleidselite die niet optreedt. Gemiddeld stijgt het stemaandeel van dergelijke partijen na een financiële crisis met een derde.
Deze uitkomst blijkt zich niet voor te doen na ‘normale’ recessies. Het resultaat wordt niet gedreven door de twee grote crises van de afgelopen eeuw. Ook als de Grote Depressie en de Grote Recessie worden uitgesloten leidden (regionale) financiële crises, zoals die in Scandinavië eind jaren negentig, tot wat de onderzoekers een ‘hard right turn’ noemen. Uit onderzoek blijkt ook dat het aandeel mensen dat zichzelf positioneert als gematigd in het spectrum ‘zeer liberaal’ tot ‘zeer conservatief’ tijdens een financiële crisis daalt, terwijl het aandeel dat zichzelf in de uitersten plaatst, toeneemt (Mian, Sufi en Trebbi, 2012).
Publieke bail-outs van financiële instellingen zijn terecht zeer impopulair
Waarom zouden financiële crises tot toenemende steun voor populisme kunnen leiden? Ook hier biedt de academische literatuur een aantal inzichten. Eén mogelijke verklaring is dat financiële crises, meer dan andere typen recessies, door kiezers worden gezien als het gevolg van problemen die rechtstreeks toe te rekenen zijn aan falend beleid of vriendjespolitiek. Regerende politici en beleidsmakers worden verantwoordelijk geacht, ook als zij pas relatief recentelijk aan de macht zijn gekomen (Funke, Schularick en Trebesch, 2015).
Bij andere soorten recessies wordt de oorzaak vaak extern gezocht, zoals in prijsschokken of recessies in buurlanden, waarvoor politici niet of in mindere mate verantwoordelijk worden gehouden. Daarnaast gingen financiële crises vaak gepaard met publieke bail-outs van financiële instellingen. Hierbij moet de belastingbetaler meebetalen aan het beperken van de verliezen van beleggers. Deze zijn onder kiezers terecht zeer impopulair, en leiden tot een afname van steun voor regerende politieke partijen, waarvan nieuwe partijen profiteren (Broz, 2005). Een derde mogelijke factor is dat financiële crises leiden tot een relatief grotere stijging van de ongelijkheid (McCarty, Poole en Rozenthal, 2006). Een toename van ongelijkheid leidt tot minder vertrouwen tussen mensen onderling, maar ook in traditionele politieke partijen (Uslaner, 2002).
Complexe maatschappelijke ontwikkelingen hebben bijgedragen aan de toenemende steun voor populisme in de afgelopen jaren. Onderzoek op basis van een zeer grote set data laat zien dat na financiële crises de steun voor populistische partijen en standpunten steeds toeneemt. Het ligt in de rede dat ook in de huidige situatie de nasleep van de financiële crisis een rol speelt. Deregulering van de financiële sector in de periode voor de crisis is mede debet geweest aan deze situatie. Het motiveert me des te meer om de financiële sector weer gezond te maken, door hogere buffers, bail-in in plaats van bail-out, een kritische toets op benoemingen en belonen zonder verkeerde prikkels.

https://fd.nl/opinie/1179(...)pkomst-van-populisme
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 januari 2021 @ 11:18:17 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197460618
Arib is in de lift bij de pollers zo te zien.
pi_197460687
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:18 schreef VoMy het volgende:
Arib is in de lift bij de pollers zo te zien.
Ja, alle politiek duiders lijken er eigenlijk vanuit te gaan dat het tussen Arib en Ploumen gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197461756
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]


Op het moment dat een partij zegt ‘het is tijd voor een vrouwelijke premier’ dan doe je aan identity politics. Het is nooit een issue geweest zolang kwaliteit van de kandidaten leidend is. Kijk naar Merkel, Thatcher etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tijger_m op 17-01-2021 12:24:51 ]
  zondag 17 januari 2021 @ 12:26:36 #143
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197461908
Job Cohen lijkt mij wel een geschikte kandidaat
  maandag 18 januari 2021 @ 10:09:01 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197481588
Over 2 uur weten we het.
pi_197481603
Zou het dan toch Ad Meldert worden?
  maandag 18 januari 2021 @ 10:51:51 #146
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197482180
Is er zo nog ergens een livestream?
  maandag 18 januari 2021 @ 10:56:48 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197482253
Het wordt Ploumen (NOS)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 18 januari 2021 @ 11:01:51 #148
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_197482316
Wow, verder durft niemand het aan? Eerst wachten tot het schip de bodem heeft bereikt.
pi_197482348
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het wordt Ploumen (NOS)
Verstandige keus. Nu geen tijd voor gokjes met mensen die misschien helemaal niet goed zijn in een debat. En Ploumen is gewoon prima. Misschien komt ze alleen voor sommigen soms wat te feministisch uit de hoek (dat commentaar hoor je wel eens), maar dat zijn denk ik toch al niet echt PvdA stemmers.

En Ploumen heeft toch dit achter haar naam: https://www.ad.nl/binnenl(...)plan-trump~a9eb299f/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 11:08:28 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197482424
Dat gaat niet veel opleveren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')