abonnement Unibet Coolblue
pi_197400946
quote:
Hij zou willen dat de overheid duidelijk maakt hoe de situatie in de zorg wordt afgezet tegen de problemen van de economie, tegen ongelijke onderwijskansen, inbreuken op grondrechten en beperkingen van vrijheden van mensen om te handelen, te reizen, te sporten, te recreëren en sociale activiteiten te ontplooien. ,,Als het beheersen van problemen in de zorg de enige maatstaf is - zoals tot nu toe het geval lijkt - dan hebben al die andere zaken nul gewicht. Dat kan niet de bedoeling zijn.”
https://www.ad.nl/economi(...)schadelijk~accfd691/

Artikel in het AD met een hoogleraar economie (premium of icognito)
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:04:28 #102
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197400947
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
Wat bedoel jij met de bevolking laten zien wie de baas is?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:05:18 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197400962
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
Graag je huis uit kunnen wanneer je dat wil is ikke ikke ikke-mentaliteit? _O-

Wat een belachelijke onzin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:05:29 #104
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197400966
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:04 schreef popje het volgende:

[..]

Wat bedoel jij met de bevolking laten zien wie de baas is?
Dat hij graag in een dictatuur zou leven met een grote leider aan het hoofd. Gok ik.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 11:05:38 #105
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197400968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
We wonen hier in Nederland, niet Noord-Korea.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197400973
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
Gelukkig leven we niet in een dictatuur.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197400993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
Ongelofelijk dit is echt de omgekeerde wereld. Weerstand tegen een avondklok egoïsme? Vrijheid koesteren egoïsme? Dankbaar zijn voor een vaccin? De tering. Dit kan je ook alleen maar uitkramen als je bestrijding van het virus als hoogste doel hebt waar werkelijk alles voor moet wijken.
I'll give you something to do
pi_197401006
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is.

Precies, zoals de grenzen sluiten met een land waar een mutatie rondgaat die geen verdere toelichting meer nodig heeft.

De grens sluiten ondanks de lobby van grote bedrijven, andere landen etc. Of in ieder geval een verplichte quarantaine, maar zelfs dat is er niet. In plaats daarvan bespreken de hoge heren een compleet nutteloze avondklok voor de eigen bevolking.

Ik kan opeens prima leven met een avondklok, als ze daadkracht laten zien op alle fronten, niet alleen de goedkope fronten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197401008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind een leerplicht wel iets van een compleet andere orde als een avondklok. Als je het dan toch met een leerplicht vergelijkt kun je het vergelijken met je kinderen verplicht 2 weken opsluiten op school omdat ze hun uren nog niet gehaald hebben.

Met een avondklok verbied je mensen niet ergens heen te gaan, je verbied ze hun huis te verlaten. Oftewel, je sluit ze op in huis. Mensen die niets verkeerd gedaan hebben behandel je (gedurende die uren) hetzelfde als je een crimineel behandelt.

Ik kan de regering de fouten die ze gemaakt hebben vergeven. Maar het invoeren van een avondklok komt (op mij in elk geval) over als het collectief straffen van je bevolking omdat je zelf niet in staat bent geweest het onder controle te houden en voelt als de ultieme 'fuck you' naar de bevolking die zich aan alle maatregelen tot nu toe hebben gehouden.
Wij zijn het duidelijk niet eens :)

Ook niet wat betreft het vetgedrukte, overigens. Ik vind het niet kloppend om het kabinet te verwijten dat ze niet in staat zijn gewees thet onder controle te houden. Dat was namelijk niet aan hun, maar aan ons allemaal. Zij konden het niet voor ons onder controle houden. Daarvoor waren en zijn er maatregelen. Dat men zich daar niet voldoende aan houdt/kan houden is misschien logisch en menselijk en niet de bevolking te verwijten, maar ook niet het kabinet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:07:47 #110
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197401015
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:58 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

D: ik doe nu rond 21u mijn boodschappen in een heerlijk rustige supermarkt, straks moet ik me voor 20u in de drukte gaan mengen...
Dat ook nog ja. Goed punt.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

En er wordt constant geroepen dat teveel mensen naar kantoor gaan. Voor bedrijven waar mensen thuis kunnen werken (dat zullen ze prima in kaart hebben) .. Sluit die tenten dan.
Ik snap ook niet dat ze daar niet iets meer mee doen. Lijkt me een veel groter probleem eigenlijk. Veel te veel mensen die nog op kantoor werken. In het voorjaar werkte iedereen die ik ken thuis. Nu allemaal op kantoor. Grote rol voor werkgevers wel, want ze geven bijna allemaal aan dat ze echt opgedragen worden om niet thuis te blijven. M’n man heeft gelukkig een goede werkgever; die zit al sinds maart thuis. En ik zelf ook.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:08:11 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197401027
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
De overheid is er voor ons, niet andersom hè :{w
pi_197401029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
De regering bestaat bij gratie van de bevolking. Niet andersom.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197401043
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het alternatief is niet veel zwaarder, want gordijnen dicht en voor de buitenwereld lijkt het alsof er geen bezoek is :)
Nou ja, dit is toch gewoon precies een voorbeeld van waarom het allemaal niet werkt? Omdat mensen hun kont afvegen met maatregelen en toch doen wat ze willen? Dus in plaats van een maatregel die zichtbaar zou zijn en dus te handhaven, wil je liever weer een maatregel die mensen naar eigen believen kunnen invullen en met voeten treden als ze dat willen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197401060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

we staan misschien aan de vooravond van een enorme noodsituatie, het is helemaal niet zeker dat die er gaat komen.

Ik vind een avondklok veel zwaarder dan niemand thuis te mogen ontvangen, aangezien ik dan nog wel de keus heb om die mensen buiten te zien. In het geval van een avondklok heb ik geen enkele keus.
Jawel, dan kun je die mensen tussen 04.00 en 20.00 uur zien, binnen of buiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197401079
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij zijn het duidelijk niet eens :)

Ook niet wat betreft het vetgedrukte, overigens. Ik vind het niet kloppend om het kabinet te verwijten dat ze niet in staat zijn gewees thet onder controle te houden. Dat was namelijk niet aan hun, maar aan ons allemaal. Zij konden het niet voor ons onder controle houden. Daarvoor waren en zijn er maatregelen. Dat men zich daar niet voldoende aan houdt/kan houden is misschien logisch en menselijk en niet de bevolking te verwijten, maar ook niet het kabinet.
Dus in plaats van een scherpschutter in te zetten en focussen op de pijnpunten pakken we een machinegeweer en schieten we ergens vaag in de richting van de volledige bevolking.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197401083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:04 schreef popje het volgende:

[..]

Wat bedoel jij met de bevolking laten zien wie de baas is?
In principe zou men aan elkaar moeten denken en sociaal moeten zijn. Maar dat is in onze huidige maatschappij bij sommigen ver te zoeken. Dus moet de staat ingrijpen als men zelf de vrijheden niet aan kan.

Doet mij pijn om dit te zeggen, maar soms is dat wellicht nodig en zeker in een noodsituatie als deze.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:11:23 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197401085
Dat een avondklok je persoonlijk niet raakt dat kan. Dat het je wel of niet raakt en dat je er een voorstander van bent, dat kan ook. Maar dat je probeert uit te leggen dat een avondklok geen beperking van je vrijheid zou zijn, daar snap ik vrij weinig van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:11:31 #118
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197401087
Ik ben het wel eens met het interview van Bas Jacobs, we mogen allemaal solidair zijn, dus alle maatregelen gelden voor iedereen, onafhankelijk van leeftijd, en de zorg niet laten overstromen is het hoogste goed, maar als je kwetsbaren op een andere manier wilt beschermen, wordt het gelijk van tafel geveegd.

Als een maatregel niet werkt, of niet goed genoeg werkt, is de enige mogelijkheid volgens het kabinet nog meer maatregelen invoeren, maakt niet uit wat het effect is op welzijn van mensen, leerachterstanden etc. Als ze er nou voor zouden kiezen om de oude maatregelen (zoals groepsgrootte) beter te handhaven, zou je ze misschien effectiever kunnen maken...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197401094
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Voor mezelf gesproken. Ik kan de maatregelen heel goed begrijpen, tot op zekere hoogte. Er zitten maatregelen tussen waarvan ik denk: "waarom zou je deze willen nemen", maar dat is de minderheid.

Ik schik me in de maatregelen, ik pas me aan. Grotendeels omdat ik ervoor kies dat ik niet bij wil dragen aan de verdere verspreiding van dit virus. Als de overheid dan besluit om me in mijn huis op te sluiten terwijl nog niet alle andere opties overwogen zijn is bij mij de emmer vol. Dit is zo'n moment dat ik serieus zou overwegen om te gaan protesteren, en dat doe ik niet snel.

Ik heb er niet voor gekozen in Nederland geboren te worden, maar heb het altijd een fijne plek gevonden, dus ben graag gebleven. Dat is op dit moment wel flink aan het afbrokkelen. Na 2 maanden in de pandemie (toen het hier onder controle kwam) was de houding: We doen normaal, dan doen we al gek genoeg. We gaan niet mee met die heftige maatregelen van andere landen, wij kunnen dit prima zelf.

Sinds november zijn de maatregelen alleen steeds verder aan het escaleren.
Mensen die nog wat van hun leven willen maken de komende jaren adviseer ik om naar een ander land te verhuizen inderdaad. Ikzelf zit er aan te denken om na mijn opleiding te verhuizen naar een republikeinse staat in de VS. Daar is vrijheid nog wel algemeen goed en zetten ze niet alles opzij voor corona. Mensen die denken dat we in 2022 hier van af zijn, zijn ontzettend naïef.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:12:35 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197401103
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mensen die nog wat van hun leven willen maken de komende jaren adviseer ik om naar een ander land te verhuizen inderdaad. Ikzelf zit er aan te denken om na mijn opleiding te verhuizen naar een republikeinse staat in de VS. Daar is vrijheid nog wel algemeen goed en zetten ze niet alles opzij voor corona.
@cempexo heeft misschien nog een leuk hutje op de hei voor je in Denemarken
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197401109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
Inderdaad, dat bepaal ik allemaal allemaal zelf op dit moment, noem mij maar egoïstisch, totaal geen problemen mee.

De avondklok is wat mij betreft dan ook gewoon onbespreekbaar.

En waarom?
Omdat ik mij G*D al 10 maanden+ zoveel mogelijk aan alle voorschriften en regels hou die je maar kunt bedenken, mijn sociale leven compleet kwijt ben, niet meer mijn geliefde sport kan uitoefenen, mijn ouders maar beperkt kan zien, al 10 maanden+ thuiswerk, en zo onderhand tegen de muren oploop omdat het uitzichtloos is.

Als ze dan ook nog gaan bepalen wanneer ik naar buiten mag, omdat bepaalde mensen lak aan maatregelen hebben, is het voor mij echt afgelopen, over en uit, pak mij maar op, geef mij die boete maar, ik betaal hem met plezier, maar ik laat mij niet opsluiten in mijn eigen huis op bepaalde tijden, maar als ik naar buiten wil, dan ga ik naar buiten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197401113
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mensen die nog wat van hun leven willen maken de komende jaren adviseer ik om naar een ander land te verhuizen inderdaad. Ikzelf zit er aan te denken om na mijn opleiding te verhuizen naar een republikeinse staat in de VS. Daar is vrijheid nog wel algemeen goed en zetten ze niet alles opzij voor corona. Mensen die denken dat we in 2022 hier van af zijn, zijn ontzettend naïef.
Alvast doei!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 11:13:05 #123
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197401116
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mensen die nog wat van hun leven willen maken de komende jaren adviseer ik om naar een ander land te verhuizen inderdaad. Ikzelf zit er aan te denken om na mijn opleiding te verhuizen naar een republikeinse staat in de VS. Daar is vrijheid nog wel algemeen goed en zetten ze niet alles opzij voor corona.
Ik heb in een republikeinse staat in de VS gewoond (Texas), zo goed is het daar ook niet hoor. Je hebt inderdaad vrijheid, maar op het moment dat je een probleem hebt heb je een groot probleem.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:13:15 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197401120
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jawel, dan kun je die mensen tussen 04.00 en 20.00 uur zien, binnen of buiten.
ik vind dat een te grote ingreep in de toch al beperkte vrijheid en dan kan je wel stellen dat de noodzaak er is maar het gaat om het uiteindelijke rendement van die maatregel tov die vrijheidsbeperking.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:13:25 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197401122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bepaal ik allemaal allemaal zelf op dit moment, noem mij maar egoïstisch, totaal geen problemen mee.

De avondklok is wat mij betreft dan ook gewoon onbespreekbaar.

En waarom?
Omdat ik mij G*D al 10 maanden+ zoveel mogelijk aan alle voorschriften en regels hou die je maar kunt bedenken, mijn sociale leven compleet kwijt ben, niet meer mijn geliefde sport kan uitoefenen, mijn ouders maar beperkt kan zien, al 10 maanden+ thuiswerk, en zo onderhand tegen de muren oploop omdat het uitzichtloos is.

Als ze dan ook nog gaan bepalen wanneer ik naar buiten mag, omdat bepaalde mensen lak aan maatregelen hebben, is het voor mij echt afgelopen, over en uit, pak mij maar op, geef mij die boete maar, ik betaal hem met plezier, maar ik laat mij niet opsluiten in mijn eigen huis op bepaalde tijden, maar als ik naar buiten wil, dan ga ik naar buiten.
Amen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:14:40 #126
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197401142
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef aartstyle het volgende:

[..]

In principe zou men aan elkaar moeten denken en sociaal moeten zijn. Maar dat is in onze huidige maatschappij bij sommigen ver te zoeken. Dus moet de staat ingrijpen als men zelf de vrijheden niet aan kan.

Doet mij pijn om dit te zeggen, maar soms is dat wellicht nodig en zeker in een noodsituatie als deze.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik al 10 maanden aan andere mensen denk en sociaal ben. Vrijheden niet aankunnen? Als ik een stuk wil hardlopen na mijn werk wordt dat gecategoriseerd als vrijheden niet aankunnen? Ik heb me zo goed als mogelijk aan regels gehouden en ben goed van intentie. Ik zal me echt niet altijd aan de 1,5 gehouden hebben, maar verder heb ik de regels wel gevolgd. Laatst nog 5 dagen binnen gebleven na een melding van de app. Bleek het van mijn buurman te zijn, die besmet is, en de Bluetooth door de muur te komen...

Maar een avondklok grijpt zo in op alle fundamentele rechten die we als vrij, democratisch land hebben, dat volgens mij eerst alle andere mogelijkheden helemaal uitgenut moeten worden voordat je daaraan begint. En volgens mij hebben we alle andere mogelijkheden nog lang niet helemaal uitgenut.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:15:02 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197401152
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:02 schreef Confetti het volgende:
De weerstand tegen de avondklok is een pure ikke ikke-mentaliteitskwestie van de Nederlander. Ik bepaal wanneer ik wandel, ik bepaal wanneer ik naar buiten ga, ik bepaal dit, ik bepaal dat. Ik wil geen avondklok, want de hond moet uit, ik krijg visite,ik moet daarnaartoe, ik wil een rondje rennen. Ik, ik ik.

Het zou wonderen doen voor het gezag van de staat als zij eens de bevolking laat zien wie de baas is. We zijn als een van de rijkste landen ter wereld nu al sinds het begin een van de zwaarst getroffen landen. Een land waar ouderen niet meer worden opgenomen, de ziekenhuizen al maanden bomvol zijn.

We mogen nog heel dankbaar zijn dat er een vaccin komt want onze manier van leven en democratie zijn totaal niet opgewassen tegen deze crisis.
Ja en de tanks moeten door de straten rollen, nu kennen we het riedeltje wel.
pi_197401155
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mensen die nog wat van hun leven willen maken de komende jaren adviseer ik om naar een ander land te verhuizen inderdaad. Ikzelf zit er aan te denken om na mijn opleiding te verhuizen naar een republikeinse staat in de VS. Daar is vrijheid nog wel algemeen goed en zetten ze niet alles opzij voor corona. Mensen die denken dat we in 2022 hier van af zijn, zijn ontzettend naïef.
Ja man tussen de rednecks en hillbilly's zitten die niet verder denken dan hun second amendment en echokamer in dat derdewereldland.
Zijn wel betere landen om naar toe te emigreren.
pi_197401177
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:14 schreef popje het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat ik al 10 maanden aan andere mensen denk en sociaal ben. Vrijheden niet aankunnen? Als ik een stuk wil hardlopen na mijn werk wordt dat gecategoriseerd als vrijheden niet aankunnen? Ik heb me zo goed als mogelijk aan regels gehouden en ben goed van intentie. Ik zal me echt niet altijd aan de 1,5 gehouden hebben, maar verder heb ik de regels wel gevolgd. Laatst nog 5 dagen binnen gebleven na een melding van de app. Bleek het van mijn buurman te zijn, die besmet is, en de Bluetooth door de muur te komen...

Maar een avondklok grijpt zo in op alle fundamentele rechten die we als vrij, democratisch land hebben, dat volgens mij eerst alle andere mogelijkheden helemaal uitgenut moeten worden voordat je daaraan begint. En volgens mij hebben we alle andere mogelijkheden nog lang niet helemaal uitgenut.
Even voor de duidelijkheid. Een avondklok is niet nodig als de staat al eerder zorgt dat men zich aan de "normale" maatregelen zou houden. Ik ben ook niet direct voor een avondklok.
pi_197401178
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef popje het volgende:
Ik ben het wel eens met het interview van Bas Jacobs, we mogen allemaal solidair zijn, dus alle maatregelen gelden voor iedereen, onafhankelijk van leeftijd, en de zorg niet laten overstromen is het hoogste goed, maar als je kwetsbaren op een andere manier wilt beschermen, wordt het gelijk van tafel geveegd.

Ja. Ik snap dat men niet wil discrimineren maar een bééétje inspelen op zij die extra bevattelijk zijn voor een ernstig verloop na een besmetting kan echt geen kwaad. Zelfs puur een advies richting de ouderen/kwetsbaren van 'wees extra voorzichtig, u hebt onevenredig veel kans om flink ziek te worden en het zorgsysteem te belasten' zie ik praktisch niet voorbij komen. Noem het beestje eens bij zijn naam man.
I'll give you something to do
pi_197401181
quote:
10s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dus in plaats van een scherpschutter in te zetten en focussen op de pijnpunten pakken we een machinegeweer en schieten we ergens vaag in de richting van de volledige bevolking.
Ik kan je analogie niet begrijpen, geloof ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197401192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja en de tanks moeten door de straten rollen, nu kennen we het riedeltje wel.
'Uw reisbewijs graag.' :M
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197401212
quote:
15s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:16 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

'Uw reisbewijs graag.' :M
Eerst even voor de loop gaan staan en dan uw reisbewijs graag :M
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:18:01 #134
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197401220
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Mensen die denken dat we in 2022 hier van af zijn, zijn ontzettend naïef.
Je bekende langspeelplaat inderdaad. Lekker vaag houden zodat het van alles kan betekenen. Nee van het coronavirus zijn we in 2022 ook niet af maar dat is helemaal de doelstelling niet.

Het is trouwens ook bijzonder om te denken dat je het veel beter gaat krijgen in de VS. Zie de afgelopen dagen/weken/maanden/jaren.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:18:12 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_197401224
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ikzelf zit er aan te denken om na mijn opleiding te verhuizen naar een republikeinse staat in de VS. Daar is vrijheid nog wel algemeen goed en zetten ze niet alles opzij voor corona.
Nee, daar doen ze het voor de kerk.

Verder niveautje "Hier is geen persvrijheid en het is net een dictatuur" en dan als optie naar Rusland willen verhuizen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:18:28 #136
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197401228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bepaal ik allemaal allemaal zelf op dit moment, noem mij maar egoïstisch, totaal geen problemen mee.

De avondklok is wat mij betreft dan ook gewoon onbespreekbaar.

En waarom?
Omdat ik mij G*D al 10 maanden+ zoveel mogelijk aan alle voorschriften en regels hou die je maar kunt bedenken, mijn sociale leven compleet kwijt ben, niet meer mijn geliefde sport kan uitoefenen, mijn ouders maar beperkt kan zien, al 10 maanden+ thuiswerk, en zo onderhand tegen de muren oploop omdat het uitzichtloos is.

Als ze dan ook nog gaan bepalen wanneer ik naar buiten mag, omdat bepaalde mensen lak aan maatregelen hebben, is het voor mij echt afgelopen, over en uit, pak mij maar op, geef mij die boete maar, ik betaal hem met plezier, maar ik laat mij niet opsluiten in mijn eigen huis op bepaalde tijden, maar als ik naar buiten wil, dan ga ik naar buiten.
Heel erg eens!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197401280
Zaterdag middag misschien sneeuw, misschien moeten we zaterdag een middagklok hebben ;(
pi_197401291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb in een republikeinse staat in de VS gewoond (Texas), zo goed is het daar ook niet hoor. Je hebt inderdaad vrijheid, maar op het moment dat je een probleem hebt heb je een groot probleem.
Zou ik prima mee kunnen leven. Het leven bestaat nou eenmaal uit risico's. Als jongere wil ik vrijheid, en gaan staan waar ik wil, van het leven genieten. Dit wordt al vele maanden onmogelijk gemaakt en zal in 2021 vrolijk doorgaan, omdat we denken een muterend virus de baas kunnen zijn.

Het leven is meer dan alleen niet doodgaan. Neem dat maar eens in je op, beste landgenoten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197401304
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind dat een te grote ingreep in de toch al beperkte vrijheid en dan kan je wel stellen dat de noodzaak er is maar het gaat om het uiteindelijke rendement van die maatregel tov die vrijheidsbeperking.
Ik begrijp dat mensen dat zo ervaren. Ik deel dat niet, dat mag ook toch?

Maar als iemand zegt mordicus tegen de avondklok te zijn, maar een bezoekverbod wel te zien zitten, dan vind ik dat moeilijk te begrijpen. Want bij een bezoekverbod kun je dus niemand bezoeken of op bezoek krijgen. Nooit. En bij een avondklok kan dat wel tussen 04.00 en 20.00 uur.

Ondanks dat ik al maanden vrijwel niemand zie, zou ik een bezoekverbod vele malen erger vinden dan een avondklok. Die enkele keer dat ik nu iemand gezien heb of zou willen zien, zou me echt pijn doen om te moeten missen. Het zijn al zulke zeldzame gelegenheden en daarom des te zwaarwegender voor me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 11:24:14 #140
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197401332
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zou ik prima mee kunnen leven. Het leven bestaat nou eenmaal uit risico's. Als jongere wil ik vrijheid, en gaan staan waar ik wil, van het leven genieten. Dit wordt al vele maanden onmogelijk gemaakt en zal in 2021 vrolijk doorgaan, omdat we denken een muterend virus de baas kunnen zijn.

Het leven is meer dan alleen niet doodgaan. Neem dat maar eens in je op, beste landgenoten.
Een vriend van me die er woont heeft een dochter met een auto-immuunziekte. Die is 700,- per maand kwijt aan zijn zorgverzekering (per persoon) en 15.000 per jaar aan medicijnen voor haar.

Ik snap echt wat je bedoelt, maar als je in de VS een probleem hebt, heb je een heel groot probleem. Ik ben niet blij met hoe het nu gaat in Nederland qua maatregelen, maar het verdere sociale stelsel is iets wat naar verhouding heel goed is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:25:43 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197401365
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een vriend van me die er woont heeft een dochter met een auto-immuunziekte. Die is 700,- per maand kwijt aan zijn zorgverzekering (per persoon) en 15.000 per jaar aan medicijnen voor haar.

Ik snap echt wat je bedoelt, maar als je in de VS een probleem hebt, heb je een heel groot probleem. Ik ben niet blij met hoe het nu gaat in Nederland qua maatregelen, maar het verdere sociale stelsel is iets wat naar verhouding heel goed is.
In Nederland kun je altijd wel ergens op terugvallen, er is altijd wel een stichting, organisatie of club die mensen in problemen helpt. Financieel, logistiek whatever.
pi_197401366
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja. Ik snap dat men niet wil discrimineren maar een bééétje inspelen op zij die extra bevattelijk zijn voor een ernstig verloop na een besmetting kan echt geen kwaad. Zelfs puur een advies richting de ouderen/kwetsbaren van 'wees extra voorzichtig, u hebt onevenredig veel kans om flink ziek te worden en het zorgsysteem te belasten' zie ik praktisch niet voorbij komen. Noem het beestje eens bij zijn naam man.
Dat gebeurt wel degelijk. In veel verzorginshuizen zijn al heel lang maatregelen mbt bezoek, hoe vaak, hoeveel personen, welke personen. Er wordt wel degelijk een beestje bij de naam genoemd. Er wordt alleen niet actief ingezet op het volledig afzonderen van die groep ten voordelen van andere groepen die dan weer volledig hun gang kunnen gaan, en in mijn ogen is dat ook terecht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197401377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

De overheid is er voor ons, niet andersom hè :{w
Ja. Dat is mijn punt ook. Als je die overheid als bevolking zijnde niet te hulp schiet, wie gaat de bevolking dan steunen? Toen de crisis uitbrak in maart zat iedere Nederlander wel naar de overheid te kijken voor steun. Als diezelfde overheid dan je steun vraagt voor een extreme maatregel geef er dan overweging aan in plaats van de constante ikke ikke reactie.

Als het straks misgaat kijkt men wel weer naar diezelfde overheid, die men beticht van autoritair gedrag.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:27:00 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197401383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp dat mensen dat zo ervaren. Ik deel dat niet, dat mag ook toch?

Maar als iemand zegt mordicus tegen de avondklok te zijn, maar een bezoekverbod wel te zien zitten, dan vind ik dat moeilijk te begrijpen. Want bij een bezoekverbod kun je dus niemand bezoeken of op bezoek krijgen. Nooit. En bij een avondklok kan dat wel tussen 04.00 en 20.00 uur.

Ondanks dat ik al maanden vrijwel niemand zie, zou ik een bezoekverbod vele malen erger vinden dan een avondklok. Die enkele keer dat ik nu iemand gezien heb of zou willen zien, zou me echt pijn doen om te moeten missen. Het zijn al zulke zeldzame gelegenheden en daarom des te zwaarwegender voor me.
Natuurlijk mag dat, daar is een forum voor en ik zal persoonlijk ook vrij weinig last hebben van een avondklok zeker in deze winterse maanden maar het is voor mij een lijn die gewoon niet overschreden mag worden qua vrijheidsbeperking.

Een bezoekverbod is een verbod op sociaal leven en dat is ook enorm ingrijpend en gaat mij ook veel te ver.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 11:27:43 #145
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197401401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp dat mensen dat zo ervaren. Ik deel dat niet, dat mag ook toch?

Maar als iemand zegt mordicus tegen de avondklok te zijn, maar een bezoekverbod wel te zien zitten, dan vind ik dat moeilijk te begrijpen. Want bij een bezoekverbod kun je dus niemand bezoeken of op bezoek krijgen. Nooit. En bij een avondklok kan dat wel tussen 04.00 en 20.00 uur.

Ondanks dat ik al maanden vrijwel niemand zie, zou ik een bezoekverbod vele malen erger vinden dan een avondklok. Die enkele keer dat ik nu iemand gezien heb of zou willen zien, zou me echt pijn doen om te moeten missen. Het zijn al zulke zeldzame gelegenheden en daarom des te zwaarwegender voor me.
Dat is van mijn post neem ik aan.

Ik zie een bezoekverbod niet zitten, maar ik vind een bezoekverbod minder zwaar dan een avondklok. In het geval van een bezoekverbod kan ik er nog steeds voor kiezen om samen met diegene buiten een rondje te lopen, ook 's avonds. Veel vrienden van me hebben kinderen, dus eerder dan 8 uur 's avonds hebben die vrienden van me en ik niet de kans om met elkaar af te spreken.

Dan spreek ik liever na 8 uur 's avonds buiten met diegene af dan dat ik helemaal niet meer kan afspreken.

Ik snap dat jij een bezoekverbod zwaarder vind en met jouw beredenering is dat ook logisch. Waarin jou dat afgenomen wordt met een bezoekverbod, zou mij hetzelfde afgenomen worden met een avondklok.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:29:54 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197401442
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, daar is een forum voor en ik zal persoonlijk ook vrij weinig last hebben van een avondklok zeker in deze winterse maanden maar het is voor mij een lijn die gewoon niet overschreden mag worden qua vrijheidsbeperking.

Een bezoekverbod is een verbod op sociaal leven en dat is ook enorm ingrijpend en gaat mij ook veel te ver.
Buiten dat zitten we als zo'n avondklok amper blijkt te helpen over 2 weken weer in deze discussie. Want dan moeten we misschien ook overdag de reisbewegingen maar beperken tot 10 of 15 km van huis. Of moeten we toch maar mondmaskers ook buiten verplichten.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 11:31:12 #147
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197401462
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Buiten dat zitten we als zo'n avondklok amper blijkt te helpen over 2 weken weer in deze discussie. Want dan moeten we misschien ook overdag de reisbewegingen maar beperken tot 10 of 15 km van huis. Of moeten we toch maar mondmaskers ook buiten verplichten.
Dit ook. Dit is wat mij betreft een goed voorbeeld van een glijdende schaal. Er is onduidelijk hoeveel effect het daadwerkelijk heeft, maar we sorteren er maar vast op voor. Als het effect dan onvoldoende blijkt, gaan we nog meer maatregelen invoeren die dan wel goedgevonden worden, want de allerzwaarste is al genomen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197401500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is van mijn post neem ik aan.

Ik zie een bezoekverbod niet zitten, maar ik vind een bezoekverbod minder zwaar dan een avondklok. In het geval van een bezoekverbod kan ik er nog steeds voor kiezen om samen met diegene buiten een rondje te lopen, ook 's avonds. Veel vrienden van me hebben kinderen, dus eerder dan 8 uur 's avonds hebben die vrienden van me en ik niet de kans om met elkaar af te spreken.

Dan spreek ik liever na 8 uur 's avonds buiten met diegene af dan dat ik helemaal niet meer kan afspreken.

Ik snap dat jij een bezoekverbod zwaarder vind en met jouw beredenering is dat ook logisch. Waarin jou dat afgenomen wordt met een bezoekverbod, zou mij hetzelfde afgenomen worden met een avondklok.
Dat snap ik.
Ik snap alleen de principiele bezwaren gewoon niet. Echt niet. Ik vind een avondklok niet prinicipieel vrijheidsbeperkender dan een bezoekverbod. En ik proef in dit topic toch bij verschillende mensen dat zij dat wel zo zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197401502
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel degelijk. In veel verzorginshuizen zijn al heel lang maatregelen mbt bezoek, hoe vaak, hoeveel personen, welke personen. Er wordt wel degelijk een beestje bij de naam genoemd. Er wordt alleen niet actief ingezet op het volledig afzonderen van die groep ten voordelen van andere groepen die dan weer volledig hun gang kunnen gaan, en in mijn ogen is dat ook terecht.
Verzorgingshuizen omvatten slechts een klein deel van de veel grotere kwetsbare groep. En het gaat er mij niet om dat anderen dan meer hun gang kunnen gaan, en dat is ook niet terecht, maar het is gewoon zo dat de ene besmetting potentieel veel beroerder kan uitpakken dan de andere. Daar op z'n minst de focus op leggen met zeer nadrukkelijke adviezen is echt geen slecht idee.
En ja dan wordt er vaak gezegd, ja maar die besmetting van die jongere is wel erg want die kan het weer doorgeven! Ja, ja, dat klopt, maar dan alsnog is het het beste te focussen op de daadwerkelijke besmetting van een kwetsbare. Voorkomen van de eerste biedt geen garantie, die tweede veel meer.
I'll give you something to do
pi_197401507
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Buiten dat zitten we als zo'n avondklok amper blijkt te helpen over 2 weken weer in deze discussie. Want dan moeten we misschien ook overdag de reisbewegingen maar beperken tot 10 of 15 km van huis. Of moeten we toch maar mondmaskers ook buiten verplichten.
Of het werkt en er kan weer wat versoepeld worden :)

Sorry, verkeerd gelezen.

Als het amper werkt, tja...ik weet het niet. het kan ook zijn dat men dan tot de conclusie komt dat het amper werkt. En het dus vervalt.

Ik zou wel graag eens zien dat men onderbouwt hoe men ziet dat maatregelen wel of niet werken en waarom we bepaalde maatregelen blijven houden. Bijvoorbeeld die maatregel van verbod alcohol te verkopen na 20.00 uur. Deze maatregel werd ingesteld toen de horeca nog open was en eerder moest sluiten als ik me niet vergis. Dat vond ik toen logisch. Nu met gesloten horeca kan ik die logica niet meer vinden. Waarom dan deze maatregel in stand houden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')