abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201025890
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 12:21 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In de derde Top 2000 stond het op nummer 187.
Ik heb toevallig gisteren op deze plek geleerd hoe dat kwam... En dat terwijl Don toen gewoon nog onder ons was.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 23:12:13 #277
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201035755
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 12:03 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Toen Phil overleed lukte het op het randje. Dat was toen de schoonmaak pas net had plaatsgevonden en ze nog vers in het geheugen lagen, we zijn nu weer zeven jaar verder. Er staan er wel nog altijd twee op de keuzelijst: Bye Bye Love en On The Wings (de verkeerde twee wat mij betreft, maar dat is puur een smaakdingetje, het waren wel de laatste twee die verdwenen). Maar ze zullen eerder een flink stap voorwaarts maken in de Evergreen dan in de Top.
On the wings is wel heel anders dan de rest, die mag wel. Maar verder moet het natuurlijk Cathy’s Clown zijn.

Als er iets in komt is het wel dat ene nummertje uit 1982.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201037650
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
On the wings is wel heel anders dan de rest, die mag wel. Maar verder moet het natuurlijk Cathy’s Clown zijn.

Als er iets in komt is het wel dat ene nummertje uit 1982.
Bij gebrek aan beter kan ik ermee leven, maar ik twijfel er wel aan hoor. Toen Broer overleed haalde On the wings het echt maar net. En die was toen bovendien al weggestreept voor veel andere klassiekers waarom we de afgelopen jaren een traantje hebben gelaten...

Die magische 8 maakt wel wat goed, maar aan de andere kant maakt Almost hear you sigh de Stones ook niet gelijk een nineties-band, om maar wat te noemen.

Misschien kunnen we Nick & Simon gijzelen en de komende maanden iedere avond Cathy's Clown of Crying in the rain laten livestreamen op Tiktok.
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2021 @ 08:00:59 #279
pi_201037699
Oh normaal helpt dit inderdaad alleen op Radio 5 hoor, als ze terugkomen zou mij dat zeer verbazen.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:43:58 #280
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_201056541
The stones gaan een goed top 2000 jaar tegemoet. Dat is helemaal niet erg, maar de aanleiding is niet leuk. :{
pi_201056693
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:43 schreef peaceman het volgende:
The stones gaan een goed top 2000 jaar tegemoet. Dat is helemaal niet erg, maar de aanleiding is niet leuk. :{
Zal wel een Memory Motel worden dan
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:57:06 #282
22565 asco
Los in deze tent
pi_201056719
Je denkt bijna dat die mensen het eeuwige leven hebben maar helaas... 😐
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:15:31 #283
426493 crew  PippenScottie
pi_201056927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:54 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Zal wel een Memory Motel worden dan
:N

Wat is nou een echt Watts nummer? Under my Thumb misschien? Start me up?
My friends all drive horses
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:17:31 #284
426493 crew  PippenScottie
pi_201056961
PS, het jaar is ook al bijna voor twee derde voorbij
My friends all drive horses
pi_201057162
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:15 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Honky Tonk Women!
pi_201057227
quote:

[..]

Under my Thumb standaard op mijn lijstje de laatste jaren, wel lekker als die even 500 plekken pakt. Al had dat nou ook weer niet op deze manier hoeven te gebeuren.
pi_201057326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:57 schreef asco het volgende:
Je denkt bijna dat die mensen het eeuwige leven hebben maar helaas... 😐
Dit zijn van die bands/mensen waarvan je wel denkt dat ze er eeuwig zijn. Want die mensen zijn er gewoon altijd, de zon komt op elke dag en de Stones treden op.

Een band waar iemand van 20 heen kon gaan, waar zijn opa ook heen is geweest toen die 20 was. Bizar
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:39:37 #288
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_201060835
quote:

[..]

Zijn drumpartij in Paint It Black is wel heel kenmerkend. Dat nummer heeft tot nu toe alle edities wel bij de bovenste 100 gestaan.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_201061709
Ik vind eigenlijk alles best, Stones-technisch, vooral als er genoeg mensen te porren zijn om Time waits for no one terug te brengen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:11:32 #290
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_201065294
quote:

[..]

Dat zal ook wel het probleem zijn. Als er tussen nu en december een bekend soloartiest of frontman/vrouw komt te overlijden, gaan daar alle sympa-stemmen weer naartoe. De instrumentalisten (even afgezien van een buitencategorie als Eddie van Halen) overlijden meestal geruislozer, Top 2000-gewijs.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:18:28 #291
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201065365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Dat zal ook wel het probleem zijn. Als er tussen nu en december een bekend soloartiest of frontman/vrouw komt te overlijden, gaan daar alle sympa-stemmen weer naartoe. De instrumentalisten (even afgezien van een buitencategorie als Eddie van Halen) overlijden meestal geruislozer, Top 2000-gewijs.
Mick Jagger is inmiddels ook alweer 78.

Als die ergens in de komende paar maanden z'n bandmaatje achterna gaat, ga je een hele bizarre lijst krijgen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:20:39 #292
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201065387
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Als die ergens in de komende paar maanden z'n bandmaatje achterna gaat, ga je een hele bizarre lijst krijgen.
Ik vind 'It's All Over Now' dan wel voldoende...
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:21:29 #293
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201065395
Wellicht profiteert ook "Wattskebeurt" een klein beetje mee...
pi_201065416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik zou eerder lijsten met Danny en Normaal heel hoog als bizar kwalificeren dan een lijst met de Stones heel veel en heel hoog... Maar laat Mick nog maar even.
  Redactie Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:20:45 #295
pi_201091646
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Soloartiesten kunnen de boost een stuk makkelijker incasseren, ja. Dat is al vaker duidelijk geworden, met het marginale effect in 2016 (oke toen was er veel concurrentie) op oa de Eagles of EWF. Tenzij het een overlijden met grote impact is van de 'grote naam' van de band, en zelfs dan niet altijd. Zo heeft de dood van Keith Flint of Dolores wel wat opgeleverd. Allebei een grote impact én het gezicht van de groep. Chester Bennington nog iets ruimer dan die twee, dat kunnen we voorzichtig wel een permanente boost noemen.

Maar een drummer of basgitarist die niet zo veel zingt en niet geldt als gezicht van de band.. nu denk ik dat je hier wel wat gaat merken, maar dat is meer omdat de Stones zo groot zijn dat de Stones in het nieuws per definitie een impact heeft. Maar daarmee bedoel ik eerder dat alle platen ongeveer 5% aan positie stijgen dan iets anders.

Het voelt echt wel als einide tijdperk hoor.

___

quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:22 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik zou eerder lijsten met Danny en Normaal heel hoog als bizar kwalificeren dan een lijst met de Stones heel veel en heel hoog... Maar laat Mick nog maar even.
Danny lijkt me wel een blijvertje hoor, je mag er weinig aan vinden maar er zijn wel meer klassiekers die zich wat later hebben gevestigd. Avond, Piano Man en Africa blijken ook permanentjes te zijn. Al is Coldplay vooral wel flink weggezakt, daarvan had je echt wel het gevoel dat ze lang in de hoogste regionen meedraaiden. Maar daar zal meer materiaal ook wel hebben bijgedragen aan het wegzakken.

____

Dat mixen van oude nummers in een nieuw jasje is ook wel echt een hype he. Zouden we dit jaar Rasputin terughoren in de Top? Of Holiday van Madonna? Elton John dacht overigens "ik doe gewoon zelf maar mee", dus die man kan waarschijnlijk ook nog hoger komen dan eerst _O- En dan krijgen we wellicht dat vreselijke Sacrifice weer terug :{ Dat moet toch wel een van zijn minste platen zijn die ooit in de lijst heeft gestaan.

Al verbaast het me ergens wel dat Funeral for a Friend nooit eens gepushed is, toch een beetje de Scenes From An Italian Restaurant/Jungleland van de heer John. Kan me niet voorstellen dat het lang duurt voordat die er eens in komt.

____

Om deze post af te sluiten nog even een oude post van mij citeren die ik gisteren tegen kwam toen ik naar iets op zoek was. Verdomme.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 18:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het RIVM denkt dat het de Britse mutatie, die lekker makkelijk verspreidt, hier niet gevaarlijk is omdat ie maar bij 11 mensen is vastgesteld

(lol)
pi_201092329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
je mag er weinig aan vinden

[..]

Het komt soms misschien wat over als Rollercoaster-haat, maar dat is het nu ook weer niet. Het kon de afgelopen 20 jaar vaak veel erger. Het hoeft niet allemaal alleen maar uit '75 of '92 te komen op de laatste dag wat mij betreft. Die Danny is ook best een goede vent volgens mij. En de context waarin dat nummer leeft maakt het ook niet vreemd dat het bij veel mensen voorin de gedachten zit op het moment dat de punten verdeeld worden. Alleen zou uur 166 of 167 wel weer eens meer dan genoeg zijn naar mijn mening.

Door al die hypes zie je soms het bos ook niet meer. Ik dacht gisteravond nog: 'hoeveel stemmen zouden Daryl & John dit jaar krijgen? En hoe ver valt Soldaat verder terug?' Daarna had ik een Queen Biopic achtige nachtmerrie over 15 keer ABBA op 31 december.
  Redactie Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:32:35 #297
pi_201092516
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:17 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het komt soms misschien wat over als Rollercoaster-haat, maar dat is het nu ook weer niet. Het kon de afgelopen 20 jaar vaak veel erger. Het hoeft niet allemaal alleen maar uit '75 of '92 te komen op de laatste dag wat mij betreft. Die Danny is ook best een goede vent volgens mij. En de context waarin dat nummer leeft maakt het ook niet vreemd dat het bij veel mensen voorin de gedachten zit op het moment dat de punten verdeeld worden. Alleen zou uur 166 of 167 wel weer eens meer dan genoeg zijn naar mijn mening.

Door al die hypes zie je soms het bos ook niet meer. Ik dacht gisteravond nog: 'hoeveel stemmen zouden Daryl & John dit jaar krijgen? En hoe ver valt Soldaat verder terug?' Daarna had ik een Queen Biopic achtige nachtmerrie over 15 keer ABBA op 31 december.
Ja de ABBA hype vrees ik ook wel, die staan voor mij collectief vooral echt wel hoog genoeg.

Bij ABBA vind ik de verschillen per nummer ook wel bijzonder. Van de oude klassieke 4 die in 2007 nog top 100 stonden hebben Dancing Queen en The Winner Takes It All zich behoorlijk goed staande gehouden en zijn de laatste jaren flink terug gestegen, terwijl The Day Before You Came en Eagle wel maar blijven zakken en inmiddels moeten concurreren met Mamma Mia en Waterloo die er vroeger wat verder onder stonden Thank you for the Music en Happy New Year volgen een beetje de trend van Eagle, terwijl Chiquitita weer meer de trend van Dancing Queen volgt.

En dan heb je de nummers die ik niet genoemd heb, die over het algemeen belanchelijk veel hoger stonden. Breed genomen heb je die groepen
1. Platen die op het begin al hoog stonden, toen wat zakten en nu weer redelijk terug zijn:
Dancing Queen/Winner Takes it All/Mamma Mia/Waterloo/Knowing Me Knowing You/Fernando/One of Us/SOS (en de recente re-entries Money Money Money en Summer Night City)

2. Platen die op het begin hoog stonden en vooral zijn gezakt:
The Day Before You Came/Eagle/Thank You For The Music/Happy New Year/I Have a Dream/The Name of The Game

3. Platen die ineens bizar veel hoger staan:
Gimme Gimme Gimme/Lay All Your Love on Me/Does Your Mother Know/Take a Chance on Me/Voulez-Vous/Super Trouper

Ik kan niet per se plaatsen waarom bepaalde liedjes de ene trend volgen terwijl sommige nummers de andere volgen. Je zou niet verwachten dat Fernando en One of Us type 1 platen zijn ipv type 2 platen, terwijl je van The Name of the Game en Eagle meer een type 1 plaat zou verwachten. Ook zou je niet verwachten dat Super Trouper zo'n jeugd-effect zou moeten hebben, maar die is in 2018 echt bizar gestegen.

Als ABBA nog meer voet aan de grond krijgt verwacht ik dat het zich vooral zal vertalen naar dat Gimme Gimme Gimme en Lay All Your Love on Me ineens laatste nacht-werk worden, en Does Your Mother Know dat zeg Eagle inhaalt. Vooral die drie platen lijken elk jaar nog makkelijk te kunnen stijgen. En dan collectief nog iets stijgen of plafonneren. Maar wat mij betreft zijn op Eagle en The Day Before You Came na (en misschien Dancing Queen nog een paar plekken hoger) de noteringen al hoog zat..
pi_201092835
Ik zou dat ook niet kunnen verklaren. Wat ik wel weet is dat met name Dancing Queen een hele brede fanbase van hele jonge meisjes tot hele oude knarren die verdrinken in jeugdsentiment aanspreekt. Dat is van nature al een goede basis om heel hoog te eindigen en dat kan met een (nog) serieuze(re) hype tot hele hoge pieken leiden en de rest meetrekken. Vorig jaar waren er volgens mij 2 op de 31e en 6 op de 30e. Dat loopt dus zo op naar 6 of 7 op de 31e.
pi_201093974
Ik denk dat de band-bonus dit jaar eerder naar Golden Earring gaat dan naar Stones, heeft over langere tijd veel meer aandacht gehad dan de Stones die nu alweer een beetje naar de achtergrond zijn verdwenen. Nieuws sloeg even in als een bom, maar een paar zelfmoordterroristen in Kabul dachten: dat kan beter.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:22:47 #300
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201094041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik denk dat de band-bonus dit jaar eerder naar Golden Earring gaat dan naar Stones, heeft over langere tijd veel meer aandacht gehad dan de Stones die nu alweer een beetje naar de achtergrond zijn verdwenen. Nieuws sloeg even in als een bom, maar een paar zelfmoordterroristen in Kabul dachten: dat kan beter.
Stones zijn toch wel een aanzienlijk grotere band dan, met alle respect, Golden Earring.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')