Ik heb toevallig gisteren op deze plek geleerd hoe dat kwam... En dat terwijl Don toen gewoon nog onder ons was.quote:Op zondag 22 augustus 2021 12:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de derde Top 2000 stond het op nummer 187.
On the wings is wel heel anders dan de rest, die mag wel. Maar verder moet het natuurlijk Cathy’s Clown zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2021 12:03 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Toen Phil overleed lukte het op het randje. Dat was toen de schoonmaak pas net had plaatsgevonden en ze nog vers in het geheugen lagen, we zijn nu weer zeven jaar verder. Er staan er wel nog altijd twee op de keuzelijst: Bye Bye Love en On The Wings (de verkeerde twee wat mij betreft, maar dat is puur een smaakdingetje, het waren wel de laatste twee die verdwenen). Maar ze zullen eerder een flink stap voorwaarts maken in de Evergreen dan in de Top.
Bij gebrek aan beter kan ik ermee leven, maar ik twijfel er wel aan hoor. Toen Broer overleed haalde On the wings het echt maar net. En die was toen bovendien al weggestreept voor veel andere klassiekers waarom we de afgelopen jaren een traantje hebben gelaten...quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
On the wings is wel heel anders dan de rest, die mag wel. Maar verder moet het natuurlijk Cathy’s Clown zijn.
Als er iets in komt is het wel dat ene nummertje uit 1982.
Zal wel een Memory Motel worden danquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:43 schreef peaceman het volgende:
The stones gaan een goed top 2000 jaar tegemoet. Dat is helemaal niet erg, maar de aanleiding is niet leuk.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zal wel een Memory Motel worden dan
Honky Tonk Women!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Wat is nou een echt Watts nummer? Under my Thumb misschien? Start me up?
Under my Thumb standaard op mijn lijstje de laatste jaren, wel lekker als die even 500 plekken pakt. Al had dat nou ook weer niet op deze manier hoeven te gebeuren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Dit zijn van die bands/mensen waarvan je wel denkt dat ze er eeuwig zijn. Want die mensen zijn er gewoon altijd, de zon komt op elke dag en de Stones treden op.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:57 schreef asco het volgende:
Je denkt bijna dat die mensen het eeuwige leven hebben maar helaas... 😐
Zijn drumpartij in Paint It Black is wel heel kenmerkend. Dat nummer heeft tot nu toe alle edities wel bij de bovenste 100 gestaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Dat zal ook wel het probleem zijn. Als er tussen nu en december een bekend soloartiest of frontman/vrouw komt te overlijden, gaan daar alle sympa-stemmen weer naartoe. De instrumentalisten (even afgezien van een buitencategorie als Eddie van Halen) overlijden meestal geruislozer, Top 2000-gewijs.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Mick Jagger is inmiddels ook alweer 78.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zal ook wel het probleem zijn. Als er tussen nu en december een bekend soloartiest of frontman/vrouw komt te overlijden, gaan daar alle sympa-stemmen weer naartoe. De instrumentalisten (even afgezien van een buitencategorie als Eddie van Halen) overlijden meestal geruislozer, Top 2000-gewijs.
Ik vind 'It's All Over Now' dan wel voldoende...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Mick Jagger is inmiddels ook alweer 78.
Als die ergens in de komende paar maanden z'n bandmaatje achterna gaat, ga je een hele bizarre lijst krijgen.
Ik zou eerder lijsten met Danny en Normaal heel hoog als bizar kwalificeren dan een lijst met de Stones heel veel en heel hoog... Maar laat Mick nog maar even.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Mick Jagger is inmiddels ook alweer 78.
Als die ergens in de komende paar maanden z'n bandmaatje achterna gaat, ga je een hele bizarre lijst krijgen.
Soloartiesten kunnen de boost een stuk makkelijker incasseren, ja. Dat is al vaker duidelijk geworden, met het marginale effect in 2016 (oke toen was er veel concurrentie) op oa de Eagles of EWF. Tenzij het een overlijden met grote impact is van de 'grote naam' van de band, en zelfs dan niet altijd. Zo heeft de dood van Keith Flint of Dolores wel wat opgeleverd. Allebei een grote impact én het gezicht van de groep. Chester Bennington nog iets ruimer dan die twee, dat kunnen we voorzichtig wel een permanente boost noemen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zal ook wel het probleem zijn. Als er tussen nu en december een bekend soloartiest of frontman/vrouw komt te overlijden, gaan daar alle sympa-stemmen weer naartoe. De instrumentalisten (even afgezien van een buitencategorie als Eddie van Halen) overlijden meestal geruislozer, Top 2000-gewijs.
Danny lijkt me wel een blijvertje hoor, je mag er weinig aan vinden maar er zijn wel meer klassiekers die zich wat later hebben gevestigd. Avond, Piano Man en Africa blijken ook permanentjes te zijn. Al is Coldplay vooral wel flink weggezakt, daarvan had je echt wel het gevoel dat ze lang in de hoogste regionen meedraaiden. Maar daar zal meer materiaal ook wel hebben bijgedragen aan het wegzakken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:22 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zou eerder lijsten met Danny en Normaal heel hoog als bizar kwalificeren dan een lijst met de Stones heel veel en heel hoog... Maar laat Mick nog maar even.
quote:Op maandag 28 december 2020 18:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het RIVM denkt dat het de Britse mutatie, die lekker makkelijk verspreidt, hier niet gevaarlijk is omdat ie maar bij 11 mensen is vastgesteld
(lol)
Het komt soms misschien wat over als Rollercoaster-haat, maar dat is het nu ook weer niet. Het kon de afgelopen 20 jaar vaak veel erger. Het hoeft niet allemaal alleen maar uit '75 of '92 te komen op de laatste dag wat mij betreft. Die Danny is ook best een goede vent volgens mij. En de context waarin dat nummer leeft maakt het ook niet vreemd dat het bij veel mensen voorin de gedachten zit op het moment dat de punten verdeeld worden. Alleen zou uur 166 of 167 wel weer eens meer dan genoeg zijn naar mijn mening.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
je mag er weinig aan vinden
[..]
Ja de ABBA hype vrees ik ook wel, die staan voor mij collectief vooral echt wel hoog genoeg.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het komt soms misschien wat over als Rollercoaster-haat, maar dat is het nu ook weer niet. Het kon de afgelopen 20 jaar vaak veel erger. Het hoeft niet allemaal alleen maar uit '75 of '92 te komen op de laatste dag wat mij betreft. Die Danny is ook best een goede vent volgens mij. En de context waarin dat nummer leeft maakt het ook niet vreemd dat het bij veel mensen voorin de gedachten zit op het moment dat de punten verdeeld worden. Alleen zou uur 166 of 167 wel weer eens meer dan genoeg zijn naar mijn mening.
Door al die hypes zie je soms het bos ook niet meer. Ik dacht gisteravond nog: 'hoeveel stemmen zouden Daryl & John dit jaar krijgen? En hoe ver valt Soldaat verder terug?' Daarna had ik een Queen Biopic achtige nachtmerrie over 15 keer ABBA op 31 december.
Stones zijn toch wel een aanzienlijk grotere band dan, met alle respect, Golden Earring.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik denk dat de band-bonus dit jaar eerder naar Golden Earring gaat dan naar Stones, heeft over langere tijd veel meer aandacht gehad dan de Stones die nu alweer een beetje naar de achtergrond zijn verdwenen. Nieuws sloeg even in als een bom, maar een paar zelfmoordterroristen in Kabul dachten: dat kan beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |