abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:14:44 #251
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197384401
N
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:10 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ziekenhuis en IC?
Nee dat is het ook niet, want ICU wordt apart vermeld.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
Als het Red Team zichzelf als een serieuze partij ziet die een constructieve discussie met de beleidsmakers wil hebben zou het ze sieren echt eens te stoppen met die kekke one-liners. Het leidt af van de inhoud.
Dat is een andere discussie waar ik het mee eens ben, maar dat kwam toch uit frustratie bij die gozer?
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:14:50 #252
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197384404
Eigenwijs dom.
LOL :Y)
quote:
De man keert niet helemaal met lege handen terug uit de rechtbank. Hij krijgt namelijk nog wel achterstallig loon omdat hij de afgelopen zes jaar te weinig betaald heeft gekregen volgens de cao.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:16:37 #253
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197384439
quote:

[..]
Die inhoud is best goed vandaag, serieuze afname op de kliniek weer.
Het is een woensdag he. Maandag, dinsdag zijn stijgdagen bij de cijfers die ze gebruiken (hij zegt NICE & LCPS, maar het is niet duidelijk welke precies). Volgens mij is er ook altijd een daaldag (woensdag of zaterdag, zou ik moeten nazoeken). De andere dagen volgen de trend -> stijgen als het overall stijgt, dalen als het overall daalt. Zo gaat het volgens mij.
Antifa
pi_197384533
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is een woensdag he. Maandag, dinsdag zijn stijgdagen bij de cijfers die ze gebruiken (hij zegt NICE & LCPS, maar het is niet duidelijk welke precies). Volgens mij is er ook altijd een daaldag (woensdag of zaterdag, zou ik moeten nazoeken). De andere dagen volgen de trend -> stijgen als het overall stijgt, dalen als het overall daalt. Zo gaat het volgens mij.
Ohja, goeie. Ik hou me niet veel meer bezig met de cijfers :P

De LCPS cijfers zijn zo te zien nog niet bijgewerkt.

NICE laat dit nu zien:
quote:
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 704
Totaal aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten op de verpleegafdelingen op dit moment: 1943
Beiden komen dus niet helemaal overeen, ben benieuwd.
pi_197384565
quote:

[..]

Die inhoud is best goed vandaag, serieuze afname op de kliniek weer.
IC blijft helaas wel al een week of twee hangen rond 700 mensen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197384600
quote:
Kinderen lijken, in tegenstelling tot eerdere berichten, niet bevattelijker voor de Britse variant van het coronavirus. Dat blijkt uit het laatste onderzoek uit Engeland, zo zei Jaap van Dissel van het RIVM woensdag in gesprek met de Tweede Kamer
Dat is godverdomme het beste nieuws van het jaar, nu al.
pi_197384605
_O_ 124 mensen minder op de verpleegafdelingen in ziekenhuizen, en een minimale stijging op de IC.

Ow wacht, waarom zou ik blij zijn. We zijn in de ban van de Britse variant _O-
pi_197384606
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

IC blijft helaas wel al een week of twee hangen rond 700 mensen..
Ja, maar die duurt ook het langste. Als je een flinke afname op de kliniek zit is het logisch aan te nemen dat een afname op de IC gaat volgen. Daar zat in eerdere situaties toch ook een week of 2 tussen?
pi_197384634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, maar die duurt ook het langste. Als je een flinke afname op de kliniek zit is het logisch aan te nemen dat een afname op de IC gaat volgen. Daar zat in eerdere situaties toch ook een week of 2 tussen?
Niet iedereen die in het ziekenhuis beland gaat toch ook automatisch door naar de IC? Kan me voorstellen dat in de klinieken mensen veel sneller voor een korte opname ter observatie komen te liggen en vervolgens weer naar huis gaan bij verbetering..
pi_197384639
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:24 schreef byah het volgende:

[..]

Ik vond het ook al zo'n onlogisch verhaal, omdat bij de oudere mutaties niets ooit in deze richting heeft gewezen.
I'll give you something to do
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:26:47 #261
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197384642
Spijker op z'n kop _O-
twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_197384644
Het lijkt echt de goede kant op te gaan! *O*
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197384662
quote:

[..]

Waarom waren de berichten uit het VK dan anders? (Of ben ik verkeerd geïnformeerd?)
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:28:08 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197384668
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:26 schreef Gretzl het volgende:
Spijker op z'n kop _O-
[ twitter ]
Ja, gewoon rücksichtlos invoeren die maatregelen! Dat zou vZeist nog het liefste zien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197384674
quote:
Spijker op z'n kop _O-
[ twitter ]
Ok, Martino. Hou jij je nou maar gewoon bezig met je cijfertjes.
pi_197384679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet iedereen die in het ziekenhuis beland gaat toch ook automatisch door naar de IC? Kan me voorstellen dat in de klinieken mensen veel sneller voor een korte opname ter observatie komen te liggen en vervolgens weer naar huis gaan bij verbetering..
Nee, maar de hoeveelheid mensen die direct door gaan naar de IC is vrij klein, dus die mensen zou eerst op de kliniek komen. Als de hoeveelheid mensen die op de kliniek instroomt omlaag gaat zou de groei op de IC automatisch af moeten gaan nemen, want er zijn minder mensen die potentieel op de IC terecht kunnen komen.
pi_197384690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, gewoon rücksichtlos invoeren die maatregelen! Dat zou vZeist nog het liefste zien.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:28 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ok, Martino. Hou jij je nou maar gewoon bezig met je cijfertjes.
Ho, geen tegengeluid geven, dat is hier niet de bedoeling!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197384692
quote:

[..]

Ja, al die voorgaande onderzoeken die het tegenovergestelde beweerden doen er natuurlijk opeens niet meer toe.

Niet dat ik zeg dat het een zekerheid is dat die variant besmettelijker is voor kinderen, maar ik zou niet meteen uitgaan van één onderzoek terwijl er ook anderen zijn die wat anders zeggen. Daar moet echt meer research in gaan zitten voordat ze de scholen weer openen imo, anders lopen we het risico dat we zo weer terug zijn bij af en dat wil niemand volgens mij. Dat lijkt me veel erger voor kinderen. Mag je net weer naar school; paar weken later weer niet.
pi_197384694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom waren de berichten uit het VK dan anders? (Of ben ik verkeerd geïnformeerd?)
Ik denk dat er op dit moment niemand op de wereld is die deze vraag met enige zekerheid kan beantwoorden. Geen sarcarsme, ik vind het een hele goede vraag.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:29:43 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197384696
Prima cijfers weer, avondklok is compleet onnodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197384708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De berichten uit het VK waren niet anders, van Dissel zei 't tijdens de technische briefing ook nog.

Er is geen toegenomen ziektebeeld, maar een toegenomen hoeveelheid mensen die hetzelfde ziektebeeld kunnen ontwikkelen. Oftewel, de hoeveelheid mensen in het ziekenhuis groeit omdat het meer besmettelijk is, niet omdat het verloop ernstiger is.

Dat verhaal van die verpleegkundige dat de ziekenhuizen vol lagen met kinderen was vrij snel debunked.
pi_197384728
https://www.at5.nl/artike(...)n-ongedocumenteerden

Haha, 'ongedocumenteerden'. Uit Brazilië ook echt. Met haar postuur snap ik wel dat je uit Brazilië vlucht voor het corona- en vaccinatiebeleid van Bolsonaro. :')

Wil zich niet laten testen omdat ze van andere Brazilianen gehoord heeft dat het moeilijk is, heeft verder zelf geen moeite of onderzoek gedaan. Kijk met die mentaliteit komen ze er wel in Nederland, ze hebben in ieder geval een appartementje.

Het is ook echt de schuld van Nederland als jij geen Nederlands en ook geen Engels spreekt. Nederland moet maar gewoon ergens een blik Portugees-, Somalisch- of anderstalige ambtenaren opentrekken om alle 'ongedocumenteerden' te voorzien, makkelijk toch?
pi_197384729
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, maar de hoeveelheid mensen die direct door gaan naar de IC is vrij klein, dus die mensen zou eerst op de kliniek komen. Als de hoeveelheid mensen die op de kliniek instroomt omlaag gaat zou de groei op de IC automatisch af moeten gaan nemen, want er zijn minder mensen die potentieel op de IC terecht kunnen komen.
Goed punt, desondanks blijft de instroom op de IC te hoog (nu al 2 weken tussen de 30 en 40 per dag). In dat tempo - en met de gestelde ondergrens van 10 of liever nog 3 per dag - zijn we er nog lang niet.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:32:10 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197384748
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

De berichten uit het VK waren niet anders, van Dissel zei 't tijdens de technische briefing ook nog.

Er is geen toegenomen ziektebeeld, maar een toegenomen hoeveelheid mensen die hetzelfde ziektebeeld kunnen ontwikkelen. Oftewel, de hoeveelheid mensen in het ziekenhuis groeit omdat het meer besmettelijk is, niet omdat het verloop ernstiger is.

Dat verhaal van die verpleegkundige dat de ziekenhuizen vol lagen met kinderen was vrij snel debunked.
Het aandeel kinderen in het ziekenhuis was daar wel iets toegenomen, maar dat lag waarschijnlijk vooral aan het feit dat die in verhouding meer besmet zijn geraakt.
pi_197384752
quote:

[..]

Vraag me af of ze helemaal niet bevattelijker zijn, of relatief? Anders geformuleerd: zijn kinderen in dezelfde mate bevattelijker voor de Britse variant t.o.v. de oorspronkelijke als de rest van de populatie, of speelt de variant helemaal geen rol bij kinderen? (Laatste is een beetje moeilijk voor te stellen.)
pi_197384760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Momo het volgende:

[..]

Het aandeel kinderen in het ziekenhuis was daar wel iets toegenomen, maar dat lag waarschijnlijk vooral aan het feit dat die in verhouding meer besmet zijn geraakt.
Is dat dan niet hetzelfde als 'bevattelijker voor de nieuwe variant'?
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:33:40 #277
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197384770
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:08 schreef Gunner het volgende:

wat is trouwens het verschil tussen kliniek en ziekenhuis in zijn staatjes?
Ziekenhuis is het totaal van kliniek + IC opgeteld.
pi_197384786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kinderen hadden relatief meer contacten dan volwassenen omdat de scholen open waren.
pi_197384793
quote:

[..]

zoals vaker aangehaald, de scholen waren in de UK nog gewoon open t/m kerst, verder werden de maatregelen voor Kerst juist versoepeld. Ik durf wel te zeggen dat we dat terug zien in de cijfers ipv een "mutatie"
pi_197384808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:31 schreef Vasilevski het volgende:

Haha, 'ongedocumenteerden'. Uit Brazilië ook echt. Met haar postuur snap ik wel dat je uit Brazilië vlucht voor het corona- en vaccinatiebeleid van Bolsonaro. :')

Wil zich niet laten testen omdat ze van andere Brazilianen gehoord heeft dat het moeilijk is, heeft verder zelf geen moeite of onderzoek gedaan. Kijk met die mentaliteit komen ze er wel in Nederland, ze hebben in ieder geval een appartementje.

Het is ook echt de schuld van Nederland als jij geen Nederlands en ook geen Engels spreekt. Nederland moet maar gewoon ergens een blik Portugees-, Somalisch- of anderstalige ambtenaren opentrekken om alle 'ongedocumenteerden' te voorzien, makkelijk toch?
Zij heeft blijkbaar al corona gehad, dus geen probleem om achterin de rij aan te sluiten.
pi_197384820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef byah het volgende:

[..]

zoals vaker aangehaald, de scholen waren in de UK nog gewoon open t/m kerst, verder werden de maatregelen voor Kerst juist versoepeld. Ik durf wel te zeggen dat we dat terug zien in de cijfers ipv een "mutatie"
Ik denk niet dat ze die mutatie verzinnen of expres zeggen dat de stijging door een mutatie komt als dat niet het geval is. Wat winnen ze daarmee?
pi_197384831
Update van gisteren, 12 januari (dinsdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12302 besmettingen (+11 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9804, -26 ! mutaties tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier zeker nog hooguit enkele tientallen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12175, +12 tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 11-1-2021 1438 (+229 tov vorige update)
Oudste mutatie : 19-5-2020

Van de vandaag(12-1) gemelde besmettingen zijn er 3291(-205 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 981 (-214 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 137 nog ouder.

14-12 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
7-1-2021 5159 (538 mutaties)
8-1-2021 4159 (739 mutaties)
9-1-2020 2921 (628 mutaties)
10-1-2020 1762 (-52 mutaties)
11-1-2020 1975 (1438 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(12302) december, 15(12175),16(11703) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 1 jan de daling tov 14 dec ca 5700 p/d besmettingen

De kerstpiek is nu wel zichtbaar:
op 28-12 en 29-12 zijn er ongeveer 1000 besmettingen p/d meer gemeld als gemiddeld de dagen daarvoor

De nieuwjaars piek zie je ook ook ontstaan in de cijfers:
op 3 en 4 januari zie je z'n 500 besmettingen p/d meer dan de week ervoor.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:12 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197384839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:31 schreef Vasilevski het volgende:

Zijn best wel veel illegale Brazilianen in NL, meesten komen via Portugal en is al van ver voor Bolsonaro maar we moeten er ook weer niet te dramatisch over doen, ook zonder die illegalen te vaccineren wordt het minimum wel gehaald.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:34 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197384844
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef byah het volgende:

[..]

Dus vanuit je eigen kennis wil je zeggen dat de Britse variant niet besmettelijker is, terwijl meerdere onderzoeken dat laten zien nu?
pi_197384853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed punt, desondanks blijft de instroom op de IC te hoog (nu al 2 weken tussen de 30 en 40 per dag). In dat tempo - en met de gestelde ondergrens van 10 of liever nog 3 per dag - zijn we er nog lang niet.
Ja, en dat volgt automatisch als de instroom op de kliniek omlaag gaat. Momenteel worden er zo'n een flink aantal mensen opgenomen in het ziekenhuis, dus is het aannemelijk dat een percentage ook daadwerkelijk op de IC terecht komt een aantal dagen later.

De instroom op de kliniek is nog steeds vrij hoog, maar de uitstroom is hoger. Zolang de instroom hoog is zul je mensen hebben die blijven liggen en dus potentieel naar de IC toe moeten.
pi_197384875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, en dat volgt automatisch als de instroom op de kliniek omlaag gaat. Momenteel worden er zo'n een flink aantal mensen opgenomen in het ziekenhuis, dus is het aannemelijk dat een percentage ook daadwerkelijk op de IC terecht komt een aantal dagen later.

De instroom op de kliniek is nog steeds vrij hoog, maar de uitstroom is hoger. Zolang de instroom hoog is zul je mensen hebben die blijven liggen en dus potentieel naar de IC toe moeten.
En uiteraard bij het aantal besmettingen, dat momenteel nog altijd fors te hoog ligt.
pi_197384878
quote:

[..]

Goed punt idd

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk in dit geval niet. Als normaal in een week tijd 1000 kinderen besmet raken en er komen er 10 in het ziekenhuis heb je 1%. Als er nu in een week tijd 10.000 kinderen besmet raken en er komen er 100 in het ziekenhuis heb je nog steeds 1%, maar is de hoeveelheid kinderen in het ziekenhuis flink toegenomen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:39:37 #288
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197384883
quote:
Spijker op z'n kop _O-
[ twitter ]
Dat gevoel had ik idd ook heel erg :X
pi_197384886
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Dus vanuit je eigen kennis wil je zeggen dat de Britse variant niet besmettelijker is, terwijl meerdere onderzoeken dat laten zien nu?
Ik wil zeggen dat er gisteren "hel en verdoemenis" werd gepredikt over een nieuwe mutatie, terwijl er net zo goed een versoepeling van de maatregelen, specifiek met Kerst, heeft gezorgd voor toenemende cijfers in de UK.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:41:44 #290
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197384917
quote:
Werkgever hoeft mondkapweigeraar geen loon te geven
Een banketbakkerij in Bilthoven hoeft geen loon te betalen aan een chauffeur die weigert een mondkapje te dragen. De man wil al sinds oktober geen mondkapje op zetten tijdens het bezorgen. Zijn werkgever heeft daarop het loon van de chauffeur opgeschort. De medewerker stelde dat hij voldoende afstand kan houden en dat het dragen van een mondkapje hem te veel hindert in zijn werkzaamheden. Hij stapte naar de rechter.

De voorzieningenrechter in Utrecht stelde tijdens het kort geding de banketbakkerij in het gelijk. Die beroept zich terecht op het zogenoemde instructierecht, waarbij een werkgever bindende opdrachten kan geven aan werknemers. De werkgever hoort immers te zorgen voor een veilige werkomgeving, aldus de rechter. Bovendien heeft hij een bedrijfsbelang, omdat hij werknemers in quarantaine moet doorbetalen.
Bron: Volkskrant
pi_197384929
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En uiteraard bij het aantal besmettingen, dat momenteel nog altijd fors te hoog ligt.
Te hoog... voor wat? Besmettingen an sich zijn niet heel relevant.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:42:29 #292
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197384932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef byah het volgende:

[..]

Ik wil zeggen dat er gisteren "hel en verdoemenis" werd gepredikt over een nieuwe mutatie, terwijl er net zo goed een versoepeling van de maatregelen, specifiek met Kerst, heeft gezorgd voor toenemende cijfers in de UK.
Dat de lockdown daar nu een eerste gunstige effect heeft doet vermoeden dat het virus tóch wel te beteugelen is. Dat is in ieder geval goed nieuws.
Antifa
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:42:43 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197384937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef byah het volgende:

[..]

Ik zie graag je analyse van deze rapporten waar je hun methode analyse en conclusie dan ontkracht.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/950823/Variant_of_Concern_VOC_202012_01_Technical_Briefing_3_-_England.pdf
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.12.30.20249034v2
https://www.sciencemag.org/news/2021/01/viral-mutations-may-cause-another-very-very-bad-covid-19-wave-scientists-warn
pi_197384958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Besmettingen > Opnames > Doden.
pi_197384966
quote:

[..]

Onjuist. Ondertussen weten we toch wel dat een bepaalde hoeveelheid besmettingen nog steeds teveel opnames als gevolg hebben? En die opnames willen we voorkomen.

En Rutte heeft meermaals aangegeven welke cijfers acceptabel zijn. Daar zijn we nog lang niet.
pi_197384985
quote:

[..]

Te veel, te druk, te hoog. Het wordt te pas en te onpas gebruikt, waarbij ik denk van nou definieer eerst maar eens wat nou precies 'te' inhoudt. Sowieso bevindt menigeen zich absoluut niet in de positie om maar even te bepalen wanneer het 'te' zou zijn.
I'll give you something to do
pi_197384992
quote:

[..]

Besmettingen zijn relevant indien ze plaatsvinden in een bepaalde leeftijds-/risicogroep. Indien je 10.000 besmettingen hebt onder jongeren en die komen niet in contact met die groepen als ze positief zijn is er weinig aan de hand. Indien je morgen 10.000 besmettingen onder 70+ en 60+ in risicogroep hebt is je ziekenhuis vol.
pi_197384993
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Besmettingen > Opnames > Doden.
Precies, maar de besmettingscijfers zijn niet op zichzelf indicatief voor de situatie.
pi_197384999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Te veel, te druk, te hoog. Het wordt te pas en te onpas gebruikt, waarbij ik denk van nou definieer eerst maar eens wat nou precies 'te' inhoudt. Sowieso bevindt menigeen zich absoluut niet in de positie om maar even te bepalen wanneer het 'te' zou zijn.
Rutte en Hugo hebben zo vaak concrete cijfers genoemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')