Nee dat is het ook niet, want ICU wordt apart vermeld.quote:
Dat is een andere discussie waar ik het mee eens ben, maar dat kwam toch uit frustratie bij die gozer?quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
Als het Red Team zichzelf als een serieuze partij ziet die een constructieve discussie met de beleidsmakers wil hebben zou het ze sieren echt eens te stoppen met die kekke one-liners. Het leidt af van de inhoud.
quote:De man keert niet helemaal met lege handen terug uit de rechtbank. Hij krijgt namelijk nog wel achterstallig loon omdat hij de afgelopen zes jaar te weinig betaald heeft gekregen volgens de cao.
Het is een woensdag he. Maandag, dinsdag zijn stijgdagen bij de cijfers die ze gebruiken (hij zegt NICE & LCPS, maar het is niet duidelijk welke precies). Volgens mij is er ook altijd een daaldag (woensdag of zaterdag, zou ik moeten nazoeken). De andere dagen volgen de trend -> stijgen als het overall stijgt, dalen als het overall daalt. Zo gaat het volgens mij.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die inhoud is best goed vandaag, serieuze afname op de kliniek weer.
Ohja, goeie. Ik hou me niet veel meer bezig met de cijfersquote:Op woensdag 13 januari 2021 14:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is een woensdag he. Maandag, dinsdag zijn stijgdagen bij de cijfers die ze gebruiken (hij zegt NICE & LCPS, maar het is niet duidelijk welke precies). Volgens mij is er ook altijd een daaldag (woensdag of zaterdag, zou ik moeten nazoeken). De andere dagen volgen de trend -> stijgen als het overall stijgt, dalen als het overall daalt. Zo gaat het volgens mij.
Beiden komen dus niet helemaal overeen, ben benieuwd.quote:Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 704
Totaal aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten op de verpleegafdelingen op dit moment: 1943
IC blijft helaas wel al een week of twee hangen rond 700 mensen..quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die inhoud is best goed vandaag, serieuze afname op de kliniek weer.
Dat is godverdomme het beste nieuws van het jaar, nu al.quote:Kinderen lijken, in tegenstelling tot eerdere berichten, niet bevattelijker voor de Britse variant van het coronavirus. Dat blijkt uit het laatste onderzoek uit Engeland, zo zei Jaap van Dissel van het RIVM woensdag in gesprek met de Tweede Kamer
Ja, maar die duurt ook het langste. Als je een flinke afname op de kliniek zit is het logisch aan te nemen dat een afname op de IC gaat volgen. Daar zat in eerdere situaties toch ook een week of 2 tussen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
IC blijft helaas wel al een week of twee hangen rond 700 mensen..
Niet iedereen die in het ziekenhuis beland gaat toch ook automatisch door naar de IC? Kan me voorstellen dat in de klinieken mensen veel sneller voor een korte opname ter observatie komen te liggen en vervolgens weer naar huis gaan bij verbetering..quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar die duurt ook het langste. Als je een flinke afname op de kliniek zit is het logisch aan te nemen dat een afname op de IC gaat volgen. Daar zat in eerdere situaties toch ook een week of 2 tussen?
Ik vond het ook al zo'n onlogisch verhaal, omdat bij de oudere mutaties niets ooit in deze richting heeft gewezen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:24 schreef byah het volgende:
[..]
Dat is godverdomme het beste nieuws van het jaar, nu al.
Waarom waren de berichten uit het VK dan anders? (Of ben ik verkeerd geïnformeerd?)quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:24 schreef byah het volgende:
[..]
Ja, gewoon rücksichtlos invoeren die maatregelen! Dat zou vZeist nog het liefste zien.quote:
Nee, maar de hoeveelheid mensen die direct door gaan naar de IC is vrij klein, dus die mensen zou eerst op de kliniek komen. Als de hoeveelheid mensen die op de kliniek instroomt omlaag gaat zou de groei op de IC automatisch af moeten gaan nemen, want er zijn minder mensen die potentieel op de IC terecht kunnen komen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet iedereen die in het ziekenhuis beland gaat toch ook automatisch door naar de IC? Kan me voorstellen dat in de klinieken mensen veel sneller voor een korte opname ter observatie komen te liggen en vervolgens weer naar huis gaan bij verbetering..
quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, gewoon rücksichtlos invoeren die maatregelen! Dat zou vZeist nog het liefste zien.
Ho, geen tegengeluid geven, dat is hier niet de bedoeling!quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:28 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ok, Martino. Hou jij je nou maar gewoon bezig met je cijfertjes.
Ja, al die voorgaande onderzoeken die het tegenovergestelde beweerden doen er natuurlijk opeens niet meer toe.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:24 schreef byah het volgende:
[..]
Ik denk dat er op dit moment niemand op de wereld is die deze vraag met enige zekerheid kan beantwoorden. Geen sarcarsme, ik vind het een hele goede vraag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom waren de berichten uit het VK dan anders? (Of ben ik verkeerd geïnformeerd?)
De berichten uit het VK waren niet anders, van Dissel zei 't tijdens de technische briefing ook nog.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom waren de berichten uit het VK dan anders? (Of ben ik verkeerd geïnformeerd?)
Goed punt, desondanks blijft de instroom op de IC te hoog (nu al 2 weken tussen de 30 en 40 per dag). In dat tempo - en met de gestelde ondergrens van 10 of liever nog 3 per dag - zijn we er nog lang niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar de hoeveelheid mensen die direct door gaan naar de IC is vrij klein, dus die mensen zou eerst op de kliniek komen. Als de hoeveelheid mensen die op de kliniek instroomt omlaag gaat zou de groei op de IC automatisch af moeten gaan nemen, want er zijn minder mensen die potentieel op de IC terecht kunnen komen.
Het aandeel kinderen in het ziekenhuis was daar wel iets toegenomen, maar dat lag waarschijnlijk vooral aan het feit dat die in verhouding meer besmet zijn geraakt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
De berichten uit het VK waren niet anders, van Dissel zei 't tijdens de technische briefing ook nog.
Er is geen toegenomen ziektebeeld, maar een toegenomen hoeveelheid mensen die hetzelfde ziektebeeld kunnen ontwikkelen. Oftewel, de hoeveelheid mensen in het ziekenhuis groeit omdat het meer besmettelijk is, niet omdat het verloop ernstiger is.
Dat verhaal van die verpleegkundige dat de ziekenhuizen vol lagen met kinderen was vrij snel debunked.
Vraag me af of ze helemaal niet bevattelijker zijn, of relatief? Anders geformuleerd: zijn kinderen in dezelfde mate bevattelijker voor de Britse variant t.o.v. de oorspronkelijke als de rest van de populatie, of speelt de variant helemaal geen rol bij kinderen? (Laatste is een beetje moeilijk voor te stellen.)quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:24 schreef byah het volgende:
[..]
Is dat dan niet hetzelfde als 'bevattelijker voor de nieuwe variant'?quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Het aandeel kinderen in het ziekenhuis was daar wel iets toegenomen, maar dat lag waarschijnlijk vooral aan het feit dat die in verhouding meer besmet zijn geraakt.
Ziekenhuis is het totaal van kliniek + IC opgeteld.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:08 schreef Gunner het volgende:
wat is trouwens het verschil tussen kliniek en ziekenhuis in zijn staatjes?
Kinderen hadden relatief meer contacten dan volwassenen omdat de scholen open waren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat dan niet hetzelfde als 'bevattelijker voor de nieuwe variant'?
zoals vaker aangehaald, de scholen waren in de UK nog gewoon open t/m kerst, verder werden de maatregelen voor Kerst juist versoepeld. Ik durf wel te zeggen dat we dat terug zien in de cijfers ipv een "mutatie"quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Het aandeel kinderen in het ziekenhuis was daar wel iets toegenomen, maar dat lag waarschijnlijk vooral aan het feit dat die in verhouding meer besmet zijn geraakt.
Zij heeft blijkbaar al corona gehad, dus geen probleem om achterin de rij aan te sluiten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:31 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)n-ongedocumenteerden
Haha, 'ongedocumenteerden'. Uit Brazilië ook echt. Met haar postuur snap ik wel dat je uit Brazilië vlucht voor het corona- en vaccinatiebeleid van Bolsonaro.
Wil zich niet laten testen omdat ze van andere Brazilianen gehoord heeft dat het moeilijk is, heeft verder zelf geen moeite of onderzoek gedaan. Kijk met die mentaliteit komen ze er wel in Nederland, ze hebben in ieder geval een appartementje.
Het is ook echt de schuld van Nederland als jij geen Nederlands en ook geen Engels spreekt. Nederland moet maar gewoon ergens een blik Portugees-, Somalisch- of anderstalige ambtenaren opentrekken om alle 'ongedocumenteerden' te voorzien, makkelijk toch?
Ik denk niet dat ze die mutatie verzinnen of expres zeggen dat de stijging door een mutatie komt als dat niet het geval is. Wat winnen ze daarmee?quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef byah het volgende:
[..]
zoals vaker aangehaald, de scholen waren in de UK nog gewoon open t/m kerst, verder werden de maatregelen voor Kerst juist versoepeld. Ik durf wel te zeggen dat we dat terug zien in de cijfers ipv een "mutatie"
Zijn best wel veel illegale Brazilianen in NL, meesten komen via Portugal en is al van ver voor Bolsonaro maar we moeten er ook weer niet te dramatisch over doen, ook zonder die illegalen te vaccineren wordt het minimum wel gehaald.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:31 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)n-ongedocumenteerden
Haha, 'ongedocumenteerden'. Uit Brazilië ook echt. Met haar postuur snap ik wel dat je uit Brazilië vlucht voor het corona- en vaccinatiebeleid van Bolsonaro.
Wil zich niet laten testen omdat ze van andere Brazilianen gehoord heeft dat het moeilijk is, heeft verder zelf geen moeite of onderzoek gedaan. Kijk met die mentaliteit komen ze er wel in Nederland, ze hebben in ieder geval een appartementje.
Het is ook echt de schuld van Nederland als jij geen Nederlands en ook geen Engels spreekt. Nederland moet maar gewoon ergens een blik Portugees-, Somalisch- of anderstalige ambtenaren opentrekken om alle 'ongedocumenteerden' te voorzien, makkelijk toch?
Dus vanuit je eigen kennis wil je zeggen dat de Britse variant niet besmettelijker is, terwijl meerdere onderzoeken dat laten zien nu?quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef byah het volgende:
[..]
zoals vaker aangehaald, de scholen waren in de UK nog gewoon open t/m kerst, verder werden de maatregelen voor Kerst juist versoepeld. Ik durf wel te zeggen dat we dat terug zien in de cijfers ipv een "mutatie"
Ja, en dat volgt automatisch als de instroom op de kliniek omlaag gaat. Momenteel worden er zo'n een flink aantal mensen opgenomen in het ziekenhuis, dus is het aannemelijk dat een percentage ook daadwerkelijk op de IC terecht komt een aantal dagen later.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed punt, desondanks blijft de instroom op de IC te hoog (nu al 2 weken tussen de 30 en 40 per dag). In dat tempo - en met de gestelde ondergrens van 10 of liever nog 3 per dag - zijn we er nog lang niet.
En uiteraard bij het aantal besmettingen, dat momenteel nog altijd fors te hoog ligt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, en dat volgt automatisch als de instroom op de kliniek omlaag gaat. Momenteel worden er zo'n een flink aantal mensen opgenomen in het ziekenhuis, dus is het aannemelijk dat een percentage ook daadwerkelijk op de IC terecht komt een aantal dagen later.
De instroom op de kliniek is nog steeds vrij hoog, maar de uitstroom is hoger. Zolang de instroom hoog is zul je mensen hebben die blijven liggen en dus potentieel naar de IC toe moeten.
Goed punt iddquote:Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk in dit geval niet. Als normaal in een week tijd 1000 kinderen besmet raken en er komen er 10 in het ziekenhuis heb je 1%. Als er nu in een week tijd 10.000 kinderen besmet raken en er komen er 100 in het ziekenhuis heb je nog steeds 1%, maar is de hoeveelheid kinderen in het ziekenhuis flink toegenomen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat dan niet hetzelfde als 'bevattelijker voor de nieuwe variant'?
Ik wil zeggen dat er gisteren "hel en verdoemenis" werd gepredikt over een nieuwe mutatie, terwijl er net zo goed een versoepeling van de maatregelen, specifiek met Kerst, heeft gezorgd voor toenemende cijfers in de UK.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus vanuit je eigen kennis wil je zeggen dat de Britse variant niet besmettelijker is, terwijl meerdere onderzoeken dat laten zien nu?
Bron: Volkskrantquote:Werkgever hoeft mondkapweigeraar geen loon te geven
Een banketbakkerij in Bilthoven hoeft geen loon te betalen aan een chauffeur die weigert een mondkapje te dragen. De man wil al sinds oktober geen mondkapje op zetten tijdens het bezorgen. Zijn werkgever heeft daarop het loon van de chauffeur opgeschort. De medewerker stelde dat hij voldoende afstand kan houden en dat het dragen van een mondkapje hem te veel hindert in zijn werkzaamheden. Hij stapte naar de rechter.
De voorzieningenrechter in Utrecht stelde tijdens het kort geding de banketbakkerij in het gelijk. Die beroept zich terecht op het zogenoemde instructierecht, waarbij een werkgever bindende opdrachten kan geven aan werknemers. De werkgever hoort immers te zorgen voor een veilige werkomgeving, aldus de rechter. Bovendien heeft hij een bedrijfsbelang, omdat hij werknemers in quarantaine moet doorbetalen.
Te hoog... voor wat? Besmettingen an sich zijn niet heel relevant.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En uiteraard bij het aantal besmettingen, dat momenteel nog altijd fors te hoog ligt.
Dat de lockdown daar nu een eerste gunstige effect heeft doet vermoeden dat het virus tóch wel te beteugelen is. Dat is in ieder geval goed nieuws.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef byah het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat er gisteren "hel en verdoemenis" werd gepredikt over een nieuwe mutatie, terwijl er net zo goed een versoepeling van de maatregelen, specifiek met Kerst, heeft gezorgd voor toenemende cijfers in de UK.
Ik zie graag je analyse van deze rapporten waar je hun methode analyse en conclusie dan ontkracht.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef byah het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat er gisteren "hel en verdoemenis" werd gepredikt over een nieuwe mutatie, terwijl er net zo goed een versoepeling van de maatregelen, specifiek met Kerst, heeft gezorgd voor toenemende cijfers in de UK.
Besmettingen > Opnames > Doden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Te hoog... voor wat? Besmettingen an sich zijn niet heel relevant.
Onjuist. Ondertussen weten we toch wel dat een bepaalde hoeveelheid besmettingen nog steeds teveel opnames als gevolg hebben? En die opnames willen we voorkomen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Te veel, te druk, te hoog. Het wordt te pas en te onpas gebruikt, waarbij ik denk van nou definieer eerst maar eens wat nou precies 'te' inhoudt. Sowieso bevindt menigeen zich absoluut niet in de positie om maar even te bepalen wanneer het 'te' zou zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Besmettingen zijn relevant indien ze plaatsvinden in een bepaalde leeftijds-/risicogroep. Indien je 10.000 besmettingen hebt onder jongeren en die komen niet in contact met die groepen als ze positief zijn is er weinig aan de hand. Indien je morgen 10.000 besmettingen onder 70+ en 60+ in risicogroep hebt is je ziekenhuis vol.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Rutte en Hugo hebben zo vaak concrete cijfers genoemd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Te veel, te druk, te hoog. Het wordt te pas en te onpas gebruikt, waarbij ik denk van nou definieer eerst maar eens wat nou precies 'te' inhoudt. Sowieso bevindt menigeen zich absoluut niet in de positie om maar even te bepalen wanneer het 'te' zou zijn.
Tada, een daling van dagelijkse besmettingenquote:Op woensdag 13 januari 2021 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie graag je analyse van deze rapporten waar je hun methode analyse en conclusie dan ontkracht.
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/950823/Variant_of_Concern_VOC_202012_01_Technical_Briefing_3_-_England.pdf
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.12.30.20249034v2
https://www.sciencemag.org/news/2021/01/viral-mutations-may-cause-another-very-very-bad-covid-19-wave-scientists-warn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |