SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
En afstand genoeg...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:24 schreef livelink het volgende:
We zijn met z'n 2'en dus dan mag het wel.
Hierna nog eentje en dan naar bed...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:35 schreef livelink het volgende:
Dit blijft gewoon een heel lekker nummer. Gaat niet vervelen.
Ja, morgen weer gewoon werken. Ik kom langzaam weer in het ritme.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hierna nog eentje en dan naar bed...
Idem, ergens tussen 8.00 en 8.30 uur ga ik aan de slag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, morgen weer gewoon werken. Ik kom langzaam weer in het ritme.
Ik had ook niks aangekondigd, ik deed ook maar waar ik zin in had...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:43 schreef livelink het volgende:
Dank je wel MadMaster voor deze spontane show. Ik viel er wat laat in.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:44 schreef MadMaster het volgende:
Morgen wordt het waarschijnlijk eindelijk het Goede Doel Live...
Goedemorgen Melting. Weer als vanouds 3 gapen?quote:
Goedemorgen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting. Weer als vanouds 3 gapen?
Ja, maar wel lekker dat MadMaster nog draaide. Mijn zoon zag het na de persconferentie even niet meer zitten en ik had wel behoefte aan een oppepper.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Ja, redelijk geslapen wel. Maar toch wel erg moe nog.
Jij hebt maar een korte nacht gehad weer.
Kan het me voorstellen dat het voor hem erg zwaar moet aanvoelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar wel lekker dat MadMaster nog draaide. Mijn zoon zag het na de persconferentie even niet meer zitten en ik had wel behoefte aan een oppepper.
Ooit komt het vast wel weer goed. Maar ik zie ook niet direct licht aan het eind van de tunnel. Ik luisterde maar met een half oor naar de persco gisteren, maar kreeg ook heel erg het gevoel dat ze het scenario van het vaccineren ook al weer aan het bijstellen waren en dat het allemaal wat langzamer ging.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:51 schreef Melting het volgende:
[..]
Kan het me voorstellen dat het voor hem erg zwaar moet aanvoelen.
Hoop dat het allemaal toch goed gaat komen.
Ik vind het vooral erop lijken dat we de goede kant op gingen, want de cijfers daalden, maar nu moeten we iets anders hebben waar we iedereen bang mee kunnen maken.... dus dan komt er ineens de Engelse variant.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Ooit komt het vast wel weer goed. Maar ik zie ook niet direct licht aan het eind van de tunnel. Ik luisterde maar met een half oor naar de persco gisteren, maar kreeg ook heel erg het gevoel dat ze het scenario van het vaccineren ook al weer aan het bijstellen waren en dat het allemaal wat langzamer ging.
Tja, als ik naar de situatie in Engeland kijk, is die Engelse variant ook wel iets om bang voor te zijn hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik vind het vooral erop lijken dat we de goede kant op gingen, want de cijfers daalden, maar nu moeten we iets anders hebben waar we iedereen bang mee kunnen maken.... dus dan komt er ineens de Engelse variant.
En de Zuid Afrikaanse. En de Braziliaanse...... En...
Dat geloof ik meteen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, als ik naar de situatie in Engeland kijk, is die Engelse variant ook wel iets om bang voor te zijn hoor.
Was dat nieuws over die virus mutanten dan niet al lang eerder bekend gemaakt via andere kanalen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:12 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen.
Maar ik wil alleen zeggen dat ze steeds weer met iets op de proppen komen waar je bang voor moet zijn.
Misschien moeten ze er eens over nadenken om minder informatie te geven.
Dan is er ook minder bangmakerij.
En daarmee bedoel ik dus niet dat we de koppen in het zand moeten steken.
Preciesquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:08 schreef MadMaster het volgende:
Goedenmorgen...
[..]
Was dat nieuws over die virus mutanten dan niet al lang eerder bekend gemaakt via andere kanalen?
Het was niet dat ik het gisteren voor het eerst hoorde, dat hoorde je al een maand geleden...
Klopt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:08 schreef MadMaster het volgende:
Goedenmorgen...
[..]
Was dat nieuws over die virus mutanten dan niet al lang eerder bekend gemaakt via andere kanalen?
Het was niet dat ik het gisteren voor het eerst hoorde, dat hoorde je al een maand geleden...
Goedemorgen.quote:
dank jequote:Op woensdag 13 januari 2021 08:32 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Succes met lesgeven.
was het toen al bekend hoe besmettelijk het was en dat het misschien toch ook door kinderen overgedragen kon worden ? Ik weet het niet meerquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:08 schreef MadMaster het volgende:
Goedenmorgen...
[..]
Ja, dat was al heel snel bekend. Dat was ook het kenmerk van die variant. Besmettelijker, maar ziekteverschijnselen en intensiteit ziekte niet anders.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:38 schreef just me het volgende:
[..]
was het toen al bekend hoe besmettelijk het was en dat het misschien toch ook door kinderen overgedragen kon worden ? Ik weet het niet meer
dank jequote:Op woensdag 13 januari 2021 08:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, dat was al heel snel bekend. Dat was ook het kenmerk van die variant. Besmettelijker, maar ziekteverschijnselen en intensiteit ziekte niet anders.
quote:1. Eenvoud
2. Zwijgen
3. Achter de wolken schijnt de zon
4. Liefde schijnt zo mooi te zijn
5. Vandaag
6. Net zo lief gefortuneerd
7. Uit vrije wil
8. Vier films
9. Speciale aanbieding
10. Geboren voor het geluk
11. Brood en spelen
13. Atoomboom
14. The sonic ranger rides again
15. Franse auto
16. Windstil
17. Iets van gevoel
18. Met open ogen
19. De muren zijn te dun
20. Vriendschap
21. Ik dans dus ik besta
22. Sinterklaas wie kent hem niet
23. Belgie
24. In het leven
25. Alle mensen wonen op de aarde
26. Alles geprobeerd
27. Hou van mij
28. Nooduitgang
Heb ik weer....quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:27 schreef MadMaster het volgende:
Vanavond vanaf 20.00 uur tot ongeveer 22.30 uur:
In 1982 brak de popgroep Het Goede Doel door bij het grote publiek met de hit ‘België’ en het gelijknamige popalbum. Diverse grote hits volgden, totdat begin jaren ’90 de groep ophield te bestaan.
Eind 2001 kwamen de groep voor twee reünieconcerten in de Heineken Music Hall te Amsterdam weer bij elkaar. Donderdag 20 en zaterdag 22 december 2001 traden Henk Temming en Henk Westbroek en de rest van de groep op voor een uitverkochte zaal. Onder de titel ‘10 jaar gelukkig uit elkaar’ speelde de groep de nummers waarmee ze in de jaren ’80 zo bekend zijn geworden.
[ afbeelding ]
Vanavond niet de (beperkte) CD versie, maar het hele (!!) concert:
[..]
Doet die ook films?quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:02 schreef Doedezemaar het volgende:
We zagen Henk W nog in de film deze week
Hij had een minirolletje in De hel van ‘63, even knipperen met je ogen en je miste hetquote:Op woensdag 13 januari 2021 20:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doet die ook films?
Waarom ook niet, die heeft volgens mij alles al gedaan...
Heerlijk avondje is gekomenquote:
Ik heb vanmiddag het hele concert al afgespeeld en ik heb toen ook al mee zitten brullen, tussen de Teams meetings door...quote:
Moet kunnenquote:Op woensdag 13 januari 2021 20:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag het hele concert al afgespeeld en ik heb toen ook al mee zitten brullen, tussen de Teams meetings door...
quote:Het Goede Doel ging van start in 1977
Het Goede Doel werd in 1977 opgericht door Temming en Van Herk. Later dat jaar werd Westbroek er door zijn jeugdvriend Temming als zanger bijgehaald.
In de jaren daarna zou de bezetting van de band nog een aantal malen wijzigen.
Het is inmiddels al weer dicht.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik weet nog dat er destijds in Utrecht werd gezegd dat Henk een café ging beginnen, ben er uiteindelijk best vaak geweest
I know. Mijn meest memorabele bezoek was achterop de fiets zo de zaak binnenrijdenquote:Op woensdag 13 januari 2021 20:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is inmiddels al weer dicht.
Althans, Stairway To Heaven bestaat niet meer, het is overgegaan naar z'n dochter onder een andere naam...
Idem.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:25 schreef peaceman het volgende:
Dit heb ik altijd een leuk nummer gevonden.
wilde damequote:Op woensdag 13 januari 2021 20:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
I know. Mijn meest memorabele bezoek was achterop de fiets zo de zaak binnenrijden
Mijn entrees waren meestal wel wat normaler dan dat.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
I know. Mijn meest memorabele bezoek was achterop de fiets zo de zaak binnenrijden
quote:1982: het eerste succes
Met de eerste single 'In het leven' breekt de band door.
Vlak na de opname van deze single besloot Dennis Ringeling (basgitaar) de band te verlaten om zich meer met Antilliaanse & Surinaamse muziek bezig te gaan houden. Hij werd vervangen door voormalig bassist Stephan Wienjus.
Weetjes:
– De single werd geproduceerd door John Tilly.
– Op de hoes staat Stephan Wienjus, terwijl op de plaatopname Dennis Ringeling speelt.
– Het nummer kwam niet verder dan een tipnotering (tip 16), maar gaf de band enige landelijke bekendheid.
Bandsamenstelling in 1982:
Henk Temming – zang & toetsen
Henk Westbroek – zang
Sander van Herk – gitaar
Stephan Wienjus – basgitaar
Hans Boosman – drums
Ronald Jongeneel – toetsen
Die hele lp was leuk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Idem.
Lekker vrolijk, sowieso wel een kenmerk van de sound van Het Goede Doel.
Zelfs 'Gijzelaar' klinkt opgewekt...
Horizontaal?quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn entrees waren meestal wel wat normaler dan dat.
Maar ik ben er 1 keer uitgekomen op een manier waaraan ik beter niet herinnert kan worden...
We vertellen het niet doorquote:Op woensdag 13 januari 2021 20:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn entrees waren meestal wel wat normaler dan dat.
Maar ik ben er 1 keer uitgekomen op een manier waaraan ik beter niet herinnert kan worden...
Nee, dat is me alleen in Auxerre gelukt, voor een Europa Cup wedstrijd van Ajax.quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat is me alleen in Auxerre gelukt, voor een Europa Cup wedstrijd van Ajax.
Maar ik heb wel moeten zoeken naar het treinstation en heb alle gangen van Hoog Catherijne gezien...
Daarom, ik ken de weg in principe dromen...quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:32 schreef Doedezemaar het volgende:
En het was 2 minuten lopen. Ik vind het knap, MM
quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb de röntgenfoto's en de rekening van het ziekenhuis en de ambulance nog...
het is goedgekomen lijkt me!quote:
Oei.....quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb de röntgenfoto's en de rekening van het ziekenhuis en de ambulance nog...
Je weet niet wanneer het gebeurd is. Misschien was het vorige week wel.quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:39 schreef Melting het volgende:
[..]
Je weet niet wanneer het gebeurd is. Misschien was het vorige week wel.
We hadden de hele nacht gereden, voorafgaande aan de wedstrijddag en waren veel te vroeg op bestemming, rond een uur of 8 'sochtends.quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:46 schreef MadMaster het volgende:
Ik ben desondanks geboren voor het geluk!
quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We hadden de hele nacht gereden, voorafgaande aan de wedstrijddag en waren veel te vroeg op bestemming, rond een uur of 8 'sochtends.
In Auxerre is geen ruk te doen, maar het is wel de escargot streek en ik had me voorgenomen om me daar mee vol te proppen. Rond 10 uur vonden we een tentje in het centrum die ze had, met per dozijn een glas Chablis.
Ik heb me eerst volgegooid met escargots, steeds met een glas Chablis en op een gegeven moment waren de lege flessen niet meer te tellen. Escargots hoefde ik niet meer...
Aan het eind van de middag elders wat eten proberen te vinden en toen was er ineens iemand van de groep verdwenen. Ik kende Auxerre en ik besloot om op te splitsen om de verloren persoon te zoeken.
Tijdens de zoektocht schijnen we een groep van de tegenpartij tegen te zijn gekomen en werd ik uiteindelijk wakker in het ziekenhuis met alles onder het bloed, door een gescheurde lip en mijn schouder uit de kom.
Ik kan me van het hele voorval zelf, wegens waarschijnlijk de Chablis, totaal niets herinneren.
Ik mis ongeveer anderhalf uur in mijn geheugen.
Wel van de pijn na afloop en het missen van de wedstrijd doordat ik in het ziekenhuis lag...
Schrijven konden ze wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:45 schreef just me het volgende:
Grappig ik heb nog nooit zó goed naar de teksten geluisterd
Wat Peaceman zegt, die teksten zijn geniaal...quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:45 schreef just me het volgende:
Grappig ik heb nog nooit zó goed naar de teksten geluisterd
quote:Gijzelaar
Alle beschikbare studiotijd werd gebruikt voor de opname van één liedje. Er was geen tijd meer voor het opnemen van een achterkant. Daarom werd er een dubversie gemaakt van Gijzelaar. Ook deze single was geproduceerd door John Tilly.
In september van dat jaar bereikte de single Gijzelaar de hitlijsten. Dit kon gebeuren, omdat Frits Spits (toen geen fan van de band) op vakantie was en vervangen werd door Peter Holland, die in – het toen toonaangevende dagelijkse programma – De Avondspits de plaat ging draaien en zelfs uitriep tot Steunplaat (de Steunplaat werd ieder dag in het programma gedraaid!).
Gijzelaar werd een hit en werd aanleiding voor een grote rel. De TROS weigerde de plaat te draaien in de TROS Top 50 en Het Goede Doel haalde daarmee de voorpagina’s van alle grote Nederlandse kranten, waardoor het succes verder werd aangezwengeld. Nadat Prof Bastiaanse (een oorlogstraumadeskundige) op de radio de band had gekapitteld, nam de vereniging van ex-gijzelaars (die bestond echt!) het voor Het Goede Doel op.
Eén van de ex-gijzelaars was Annie Brouwer, een latere burgemeester van Utrecht.
Stuk kwijt zijn is heel naar.......quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We hadden de hele nacht gereden, voorafgaande aan de wedstrijddag en waren veel te vroeg op bestemming, rond een uur of 8 'sochtends.
In Auxerre is geen ruk te doen, maar het is wel de escargot streek en ik had me voorgenomen om me daar mee vol te proppen. Rond 10 uur vonden we een tentje in het centrum die ze had, met per dozijn een glas Chablis.
Ik heb me eerst volgegooid met escargots, steeds met een glas Chablis en op een gegeven moment waren de lege flessen niet meer te tellen. Escargots hoefde ik niet meer...
Aan het eind van de middag elders wat eten proberen te vinden en toen was er ineens iemand van de groep verdwenen. Ik kende Auxerre en ik besloot om op te splitsen om de verloren persoon te zoeken.
Tijdens de zoektocht schijnen we een groep van de tegenpartij tegen te zijn gekomen en werd ik uiteindelijk wakker in het ziekenhuis met alles onder het bloed, door een gescheurde lip en mijn schouder uit de kom.
Ik kan me van het hele voorval zelf, wegens waarschijnlijk de Chablis, totaal niets herinneren.
Ik mis ongeveer anderhalf uur in mijn geheugen.
Wel van de pijn na afloop en het missen van de wedstrijd doordat ik in het ziekenhuis lag...
quote:Alles kan een mens gelukkig maken
Henk Temming kwam met het idee van een miniopera, een stuk dat door een klassiek geschoolde zanger zou moeten worden gezongen. Het thema had hij al geschreven toen hij nog niet professioneel met muziek bezig was en nog bij zijn ouders thuis woonde.
Het album naderde zijn voltooiing. Voor het lied Iedereen is anders werd René Froger, een talentvolle, maar helaas geflopte artiest benaderd. Zijn debuutalbum was na vier geflopte singles op sterven na dood. Hijzelf wilde graag, maar zijn platenmaatschappij (CNR) gaf geen toestemming.
Daarop werd besloten Richenel te vragen om het titelnummer te zingen. Deze Amsterdamse zanger, die o.a. koortjes had gezongen bij de Utrechtse ex- Braakzangeres Cherry Wijdenbosch (Dame uit Suriname) en zelf al grote Engelstalige hits had gescoord, was bereid om mee te doen.
De plaat was klaar.
Totdat René Froger belde: CNR had eindelijk toestemming gegeven. Henk Temming zei hem dat hij dat erg leuk vond, maar dat het album klaar was. Froger drong aan en Temming, die tussen het mixen van het album net Alles kan een mens gelukkig maken had geschreven (tekst Henk Westbroek), dacht dat hij dit liedje dan maar aan Froger moest geven. Het nummer werd in allerijl opgenomen. (Froger: “En altijd iemand in de buurt, die van mijn houden kon”. Temming: “Stop! Het is : die van MIJ houden kon”. Froger: “In Amsterdam zeggen wij: die van mijn houden kon”. Temming: “Het is de bedoeling dat deze plaat ook buiten Amsterdam verkocht wordt, René…).
Toen het album klaar was, werd er een televisiespecial gemaakt door Veronica en door Jan Lenferink in de RUR-setting (zijn toenmalig zeer populaire programma) gepresenteerd.
Ook werd er een single uitgebracht. Een single met een dubbele A-kant: Circus Custers met Sara lacht en Johan Verminnen met Achter de wolken schijnt de zon.
De single wordt genegeerd door de radiostations. Men heeft een andere favoriet. Vanuit radioland (o.a. Erik de Zwart) wordt zeer nadrukkelijk gevraagd om Alles kan een mens gelukkig maken op single uit te brengen. Er wordt gehoor gegeven aan deze oproep. Afgesproken wordt dat de platenmaatschappij van René Froger de single mocht uitbrengen.. Vanzelfsprekend zou ook de opbrengst van deze single naar de Stichting Colombine gaan.
Na een paar gezamenlijke televisie-optredens van Het Goede Doel met René Froger, was het een enorme hit. De plaat stond op 1 in de Top 40. Vanaf dat moment zijn CNR en René Froger een andere koers gaan varen. Voor het feest ter gelegenheid van het bereiken van de eerste plaats in de hitparade alsmede voor alle daaropvolgende televisie-optredens werd Het Goede Doel niet uitgenodigd.
Tevens werd bij zijn geflopte album Who dares wins een exemplaar van de hitsingle verpakt. Deze actie was marketingtechnisch subliem, maar moreel verwerpelijk. Zijn reeds geflopte album werd alsnog platina (100.000 verkopen).
Alles kan een mens gelukkig maken werd één van de grootste hits van het jaar en het album waarvan het kwam, Iedereen is anders werd het slechts verkochte Het Goede Doel-album ooit. De Stichting Colombine (en daardoor de Daniël de Hoedkliniek, een kinderkanker-ziekenhuis, waar het geld naar toe zou gaan) werd met een fooi afgescheept en de andere medewerkende artiesten werd door een collega een mes in de rug gestoken. Ondertussen is dit voorval al lang weer bijgelegd.
Henk Temming schreef voor hem (samen met Paula Patricio) Wild Rhythm. Helemaal vergeten is het echter niet, afgaande enkele uitspraken van Henk Westbroek tijdens optredens.
Zo'n soort liedje zou je tegenwoordig ook weer kunnen maken. We gaan weer een beetje richting die sombere tijd vind ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:02 schreef peaceman het volgende:
Herman van Veen - de bom valt nooit
doe maar - De Bom
Het goede doel - Atoombom
Leuke thema’s hebben onze artiesten
In de jaren 80 was dat 'het' thema...quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:02 schreef peaceman het volgende:
Herman van Veen - de bom valt nooit
doe maar - De Bom
Het goede doel - Atoombom
Leuke thema’s hebben onze artiesten
Hij lijkt een beetje op Frank Boeijen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sander van Herk tegenwoordig...
Ik heb nog een zilveren hangertje hiervanquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In de jaren 80 was dat 'het' thema...
[ afbeelding ]
Ik dacht meer aan Henny Vrienten...quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij lijkt een beetje op Frank Boeijen.
Je hebt gelijk..quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan Henny Vrienten...
Serieus?quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:05 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb nog een zilveren hangertje hiervan![]()
ergens... dan
ik zal eens zoeken en dan krijg je hetquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Serieus?
Van dit logo?
Als je er van af wilt...
quote:Franse Auto
Daarna wordt Franse auto nog als single uitgracht.
Dit liedje is eigenlijk het titelnummer van het album. (“Jij bent precies een Franse auto: Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot”).
Hoewel dit één van de favoriete liedjes is van Henk Westbroek, wordt dit geen hit.
Krijgen hoeft niet, maar als je het vindt is het al heel wat...quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:06 schreef just me het volgende:
[..]
ik zal eens zoeken en dan krijg je het
Ik denk dat het mee gaat vallen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo'n soort liedje zou je tegenwoordig ook weer kunnen maken. We gaan weer een beetje richting die sombere tijd vind ik.
Ik denk dat het in de kluis ligt, ik zal het weekend eens kijkenquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Krijgen hoeft niet, maar als je het vindt is het al heel wat...
Ik heb het niet eens over de pandemie eigenlijk. Maar de situatie in de VS en hoe makkelijk dat eigenlijk is gegaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk dat het mee gaat vallen.
Het is alleen te hopen dat de pandemie snel weg is. Al zal dat nog wel ‘even’ duren.
Ja maar dat was destijds ook wel aan de orde, alleen toen in de landen waar het ‘verwacht’ werd. Daarbij lazen we het toen in de krant of zag je op het journaal, maar eigenlijk nooit via een rechtstreeks verslag zoals nu.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb het niet eens over de pandemie eigenlijk. Maar de situatie in de VS en hoe makkelijk dat eigenlijk is gegaan.
Ik ken geen hangertjes er van, dus ik ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:09 schreef just me het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de kluis ligt, ik zal het weekend eens kijken
Denk dat het zoiets is?quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken geen hangertjes er van, dus ik ben heel benieuwd.
Het is deels kenmerkend voor mijn jeugd...
Grappig dat we het afgelopen weken nog hadden over die manifestatie...
Destijds was het ook eng (maar was ik jong en zorgelozer). Nu vind ik het enger.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja maar dat was destijds ook wel aan de orde, alleen toen in de landen waar het ‘verwacht’ werd. Daarbij lazen we het toen in de krant of zag je op het journaal, maar eigenlijk nooit via een rechtstreeks verslag zoals nu.
Dat maakt het gevoelsmatig enger.
quote:10 Jaar Gelukkig Uit Elkaar
Omdat door de aanslag op het World Trade Centre in New York op 11 september 2001 nogal wat Amerikaanse artiesten hun tournees naar Europa (en dús naar Nederland) cancelden, vielen er onverwacht gaten in de programmering van de Heineken Music Hall in Amsterdam. Dat was de voornaamste reden om Het Goede Doel, dat opeens door het verschijnen van de cd box volop in de publiciteit aanwezig was, te benaderen voor een optreden in de HMH.
Wat niemand verwachtte, gebeurde toch. Temming en Westbroek deelden het podium. (Dit was overigens al een paar keer eerder gebeurd. Bij optredens van de door Temming geproduceerde Friese band De Kast. Zowel in de Ahoy in Rotterdam als in het Arnhemse Gelredome zongen zij samen, begeleid door De Kast enkele liedjes van Het Goede Doel).
Maar nu dus weer als Het Goede Doel.
De 10 jaar dat Het Goede Doel niet actief was, was voor zowel Henk Westbroek, als voor Henk Temming en Sander van Herk succesvol verlopen. Henk Westbroek werd één van de populairste diskjockeys van Nederland en had een succesvolle solocarrière. Henk Temming en Sander van Herk produceerden o.a. De Kast, Herman van Veen, City to City, Frank Boeijen, Alderliefste, Ramses Shaffy en bovendien schreef Henk Temming, net als Henk Westbroek veel nummers voor andere artiesten.
De band voor de HMH-optredens bestond, naast de vaste leden Henk Temming (zang), Henk Westbroek (zang) en Sander van Herk (gitaar) uit:
Ab Tamboer (drums), Stephan Wienjus (bas), René Meister (toetsen, zang), JP Bast (toetsen) , Marjolein Spijkers, Valerie Conemans Beijnen en Carmen Gomes (koor), Toni Peroni (percussie), Philip Kolb (saxofoon, fluit), Ruud Breuls (trompet), Wim Bot (trompet) en Jan Oosting (trombone). In twee nummer (Iets van gevoel en Met open ogen) speelden ook de vroegere drummers Ron Visser en Hans Boosman mee.
jep, volgens mij welquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Denk dat het zoiets is?
[ afbeelding ]
Wow!quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Denk dat het zoiets is?
[ afbeelding ]
Maar zaterdag eerst uitrusten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:16 schreef just me het volgende:
nee just me, nu luisteren, zaterdag mag je zoeken
quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:16 schreef just me het volgende:
nee just me, nu luisteren, zaterdag mag je zoeken
ja maar anders heeft mijn hoofd toch geen rustquote:
Neem een borrel van me, we zijn halverwege het concert...quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:17 schreef just me het volgende:
[..]
ja maar anders heeft mijn hoofd toch geen rust
![]()
Klasgenoten van me hebben ook wel meegelopen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken geen hangertjes er van, dus ik ben heel benieuwd.
Het is deels kenmerkend voor mijn jeugd...
Grappig dat we het afgelopen weken nog hadden over die manifestatie...
Laat picnic nu net mijn voorraad hebben aangevuldquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Neem een borrel van me, we zijn halverwege het concert...
Livelink gaf onlangs aan meegelopen te hebben, ik heb het bekeken vanaf het dak van een bouwkeet op de Nassaukade...quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:18 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Klasgenoten van me hebben ook wel meegelopen.
Ik heb het op tv gevolgd/bekeken
quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:21 schreef just me het volgende:
Ik weet nog dat ik er ook een button van had en die bij Merel had opgespeld, mijn oudste broer vond het schandalig dat ik "het kind" ergens mee liet lopen terwijl ze niet wist wat het was
![]()
Ich war dabeiquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Livelink gaf onlangs aan meegelopen te hebben, ik heb het bekeken vanaf het dak van een bouwkeet op de Nassaukade...
quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:21 schreef just me het volgende:
Ik weet nog dat ik er ook een button van had en die bij Merel had opgespeld, mijn oudste broer vond het schandalig dat ik "het kind" ergens mee liet lopen terwijl ze niet wist wat het was
![]()
Je hebt je kind geïndoctrineerdquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:21 schreef just me het volgende:
![]()
Op 12 jarige leeftijd alleen met de trein van Schagen naar Amterdam, alleen door een grote stad banjeren en weer met de trein terug was toch teveel van het goede (doel)quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:26 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Op 12 jarige leeftijd alleen met de trein van Schagen naar Amterdam, alleen door een grote stad banjeren en weer met de trein terug was toch teveel van het goede (doel)
Ik was met mijn vader en mijn oudere broer en zus. Mijn jongste broertje mocht niet mee van mijn moeder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:26 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Op 12 jarige leeftijd alleen met de trein van Schagen naar Amterdam, alleen door een grote stad banjeren en weer met de trein terug was toch teveel van het goede (doel)
Dit neem ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:23 schreef livelink het volgende:
Ik heb een proefflesje appelcider. Eens even proeven.
Een soort Breezer?quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit neem ik.
Het laatste wat ik aan ons laatste bezoek aan Duistsland nog over gehouden heb:
[ afbeelding ]
Hoe oud was je toen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:29 schreef livelink het volgende:
Ik denk ook dat mijn moeder pas weer rust had toen we weer veilig thuis waren
Lijkt me ook lekker. Ik heb dezequote:Op woensdag 13 januari 2021 21:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit neem ik.
Het laatste wat ik aan ons laatste bezoek aan Duistsland nog over gehouden heb:
[ afbeelding ]
livelink zit doordeweeks aan de alcohol!quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Lijkt me ook lekker. Ik heb deze
Zo oud als Symphonic ongeveer. Begin middelbare school.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoe oud was je toen?
Het was een gekkenhuis die dag in AMsterdam, alle straten in het centrum en rond het Museumplein puilden uit.
Best wel heftig voor een puber...
Ja, kwam vandaag binnen. Wel in het weekend besteld.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:32 schreef Melting het volgende:
[..]
livelink zit doordeweeks aan de alcohol!
quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo oud als Symphonic ongeveer. Begin middelbare school.
Ik was dus rond de 16/17 toen...quote:De samenwerking in het Overlegorgaan tegen de kernbewapening leidde tot de grote demonstraties van 21 november 1981 en 29 oktober 1983, waaraan respectievelijk 420.000 en 550.000 demonstranten deelnamen. Hieruit is weer het Komitee Kruisraketten Nee ontstaan.
quote:Mooi & Onverslijtbaar
Na tweeënhalf jaar stilte rond de groep verscheen in 1986 het album Mooi en onverslijtbaar, geproduceerd door Henk Temming en Sander van Herk. Mooi en Onverslijtbaar werd door de pers uitermate goed ontvangen. Besloten werd op na het maken van het album z.s.m. weer te gaan optreden. Ditmaal met heel veel nieuwe muzikanten.
Na een paar televisiepromotie-optredens en een optreden in Ahoy, Rotterdam, werd Niki Romijn vervangen door Marjolein Spijkers. Op dit album staan de nummers: Ik dans, dus ik besta (ook op 12″, maxi-single) en Alles Geprobeerd...
Bandsamenstelling 1986
Henk Temming – zang & toetsen
Henk Westbroek – zang
Sander van Herk – gitaar
Toni Peroni – drums
Stephan Wienjus – basgitaar
René Meister – toetsen
Gerbrand Westveen – saxofoon, lyricon, toetsen
Valerie Koolemans Beijnen – koor
Niki Romijn – koor
quote:Sinterklaas... Wie kent hem niet?
In zijn programma De Avondspits werd op dezelfde dag dat België steunplaat werd, Sinterklaas, wie kent hem niet? van Henk en Henk, uitgeroepen tot snelst stijgende plaat in de hitparade.
Het was de bedoeling geweest van Temming en Westbroek om deze single gratis bij het album België te doen. Dit idee werd echter verworpen door de rest van de groep (die er niet op meespeelde). Om conflicten te vermijden besloten zij om dit liedje onder de naam Henk en Henk uit te brengen.
Deze, die ken ik ook van voor naar achteren en terug...quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:42 schreef Doedezemaar het volgende:
En toen kwam er een live cd van die tour en dat ding heb ik grijsgedraaid
Waarom speelde de rest niet op die plaat mee dan?quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:43 schreef just me het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Misschien wel. Het is wel lekker. Ik had ook wat flesjes sprankelsap zonder alcohol besteld, maar die heeft mijn zoon al op.quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Misschien wel. Het is wel lekker. Ik had ook wat flesjes sprankelsap zonder alcohol besteld, maar die heeft mijn zoon al op.
Henk en Henk hadden dit samen bedacht, zonder de rest van de groep.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Waarom speelde de rest niet op die plaat mee dan?
quote:België
Een onverwachte hit
In november 1982 verscheen het album België. Dit album werd geproduceerd door Robin Freeman, behalve de drie al eerder opgenomen nummers.
Van dit album kwam de titelsong – België – op single uit, omdat (spijtoptant) Frits Spits dit in de ogen van de platenmaatschappij veel te lange liedje (6:20), tot steunplaat uitriep. De platenmaatschappij werd daardoor “gedwongen” dit liedje op single uit te brengen.
Later pas, aanvankelijk moest hij er door Gijzelaar niets van hebben...quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:49 schreef livelink het volgende:
Frits Spits heeft ook een tijdlang Vriendschap elke dag gedraaid in de avondspits. Kennelijk een grote fan van het Goede Doel.
quote:In september van dat jaar bereikte de single Gijzelaar de hitlijsten. Dit kon gebeuren, omdat Frits Spits (toen geen fan van de band) op vakantie was en vervangen werd door Peter Holland, die in – het toen toonaangevende dagelijkse programma – De Avondspits de plaat ging draaien en zelfs uitriep tot Steunplaat (de Steunplaat werd ieder dag in het programma gedraaid!).
James Ingram, denk ik...quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had dit op een bandje van de radio opgenomen en door de laatste klanken werd het volgende nummer ingestart Mated van Jacki Graham en die kerel
quote:1982: het eerste succes
Met de eerste single In het leven breekt de band door.
Vlak na de opname van deze single besloot Dennis Ringeling (basgitaar) de band te verlaten om zich meer met Antilliaanse & Surinaamse muziek bezig te gaan houden. Hij werd vervangen door voormalig bassist Stephan Wienjus.
Weetjes:
– De single werd geproduceerd door John Tilly.
– Op de hoes staat Stephan Wienjus, terwijl op de plaatopname Dennis Ringeling speelt.
– Het nummer kwam niet verder dan een tipnotering (tip 16), maar gaf de band enige landelijke bekendheid.
Ja en nog verrassender las ik dat het nummer eigenlijk van Todd Rundgren isquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
James Ingram, denk ik...
David Grant, lees ik net...
quote:2001: Reunie
In 2001 verscheen Geef de mensen wat ze willen, een verzamelbox met vier cd’s en een boekje, geschreven door Sander van Herk over de geschiedenis van Het Goede Doel. Zowel Temming als Westbroek benadrukten dat dit het exclusieve verhaal van Van Herk was: de geschiedenis door zíjn ogen … Op cd 4 van deze box staan unieke opnamen, van ver vóór Het Goede Doel platen maakte. Ook staan er enkele liedjes op van Iedereen is anders, ditmaal wél gezongen door Henk en/of Henk. En wederom beval deze box geheel nieuw materiaal. Alle mensen wonen op de aarde was het eerste liedje dat na 10 jaar van onenigheid weer door Henk en Henk samen werd geschreven én gezongen. Ze konden het dus nog steeds.
Trustenquote:Op woensdag 13 januari 2021 22:02 schreef Melting het volgende:
Ik duik mijn bed in.
Dank voor de muziek tot nu toe, Mad.![]()
Heb veel voor mij onbekende nummers gehoord.
Fijne avond nog allemaal.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:02 schreef Melting het volgende:
Ik duik mijn bed in.
Grappig dat het voor jou veelal onbekende nummers zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:02 schreef Melting het volgende:
Ik duik mijn bed in.
Welterusten!quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:02 schreef Melting het volgende:
Ik duik mijn bed in.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 13 januari 2021 22:02 schreef Melting het volgende:
Ik duik mijn bed in.
Ook qua zang.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:03 schreef Symphonic het volgende:
Tof dit...
Dit was zeker qua instrumentaal een erg goed concert.
Bijna alle oud-leden waren aanwezig en speelden op één of meerdere nummers mee.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:03 schreef Symphonic het volgende:
Tof dit...
Dit was zeker qua instrumentaal een erg goed concert.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijna alle oud-leden waren aanwezig en speelden op één of meerdere nummer mee..
Daarnaast was er een groot blazersensemble bij aanwezig...
Tofquote:Op woensdag 13 januari 2021 22:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijna alle oud-leden waren aanwezig en speelden op één of meerdere nummer smee.
Daarnaast was er een groot blazersensemble bij aanwezig...
quote:1991: het einde
In een kort interview dat Henk Westbroek en Henk Temming, bij een promotieoptreden op televisie aan Erik de Zwart gaven, bleek dat Henk en Henk niet meer on speaking terms waren.
Ernstige meningsverschillen maakten een einde aan één van Nederlands meest succesvolle componistenduo’s. Tijdens een concert op Curaçao in 2010 vertelde Westbroek dat het conflict onder meer ging over de vraag wie de leadzang zou doen op Geboren voor het geluk, een van zijn favoriete nummers. Dit werd later door Henk Temming als onzin bestempeld. Volgens hem was er nooit onenigheid geweest over het repertoire en wie wat zong. In een Telegraaf interview zei Temming dat het wederzijds vertrouwen ontbrak.
Ik heb 5 concerten van Het Goede Doel bijgewoond en slechts bij 2 was de stem van Henk W. in orde.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:05 schreef livelink het volgende:
Laat ik het zo zeggen; vooraf maakte ik me zorgen over de zang, maar dat viel me 100% mee.
Zijn stem is zeker in orde.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb 5 concerten van Het Goede Doel bijgewoond en slechts bij 2 was de stem van Henk W. in orde.
Beide concerten waren van na hun officiële uit elkaar gaan., waaronder deze dus..
quote:In 1983 volgde nog 2 singles van het album 'België'
Vriendschap en Hou van mij. Het album bereikte de eerste plaats in de album Top 100 en de platina status. Het was in 1982 het bestverkochte debuutalbum ooit.
Ook ontving Het Goede Doel in 1983 van de Stichting Conamus (nu BUMA Cultuur) de Zilveren Harp.
In het voorjaar van 1983 verliet drummer Hans Boosman de band en werd vervangen door Ab Tamboer, op dat moment de meest gevraagde studiodrummer van Nederland en tevens drummer van Earth and Fire.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:18 schreef MadMaster het volgende:
Dit is het eerste nummer van mijn Favorieten playlist in Spotify.
Afgelopen jaar was dit het nummer dat ik daardoor het meest afgespeeld heb daar...
quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Staat zo lekker wanhopig. Meest gedraaid "Hou van miij!!!!!!"
quote:Nooduitgang
Ook “Nooduitgang” staat op het album Mooi en Onverslijtbaar (met een gastoptreden van Huub van der Lubbe). In de latere live uitvoering wordt ook dit nummer een hit. (nr. 25 Top 40).
Mooi en Onverslijtbaar haalde ruim de gouden status!
Ik ken dit nummer inderdaad alleen maar live, geloof ik.quote:
Tenzij je het album hebt...quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ken dit nummer inderdaad alleen maar live, geloof ik.
quote:Zanger Henk Westbroek wil nooit meer optreden met Het Goede Doel. De iconische groep had in de jaren tachtig hits met nummers als België, Vriendschap, Eenvoud en Nooduitgang.
Het is een publiek geheim dat Westbroek en zijn muzikale partner Henk Temming vaak ruzie hebben. "We hebben in de regel ruzie over letterlijk alles", zei Westbroek in het NPO Radio 5-programma Volgspot.
"Als ik zeg 'zullen we het zo doen?', dan weet ik dat Henk zegt: 'Nee, zus lijkt me beter'. Als ik dan inbind, zegt hij vervolgens: 'Misschien is zo toch beter.'"
Westbroek, die zichzelf hier net zozeer de schuld van geeft als 'de andere Henk', heeft na vier decennia geen zin meer in dit conflictmodel. "Ik ben nu 66 en ik heb geen zin meer om mijn leven lang ruziënd door te brengen. Het is veel fijner om met andere mensen te kunnen lachen."
Het Goede Doel ging begin jaren negentig uiteen. In 2001 en 2008 gaven Westbroek, Temming en de band een aantal reünieconcerten.
Ze lijken me allebei niet de gemakkelijkste.quote:
Ja, ik ga hem wel luisteren, denk ik.quote:
Nee, dat is wel duidelijkquote:Op woensdag 13 januari 2021 22:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze lijken me allebei niet de gemakkelijkste.
quote:Alles kan een mens gelukkig maken
Voor het lied Iedereen is anders werd René Froger, een talentvolle, maar helaas geflopte artiest benaderd. Zijn debuutalbum was na vier geflopte singles op sterven na dood.
Ik had het vandaag gelezen toen ik Henk Temming even googelde om te zien hoe oud hij was.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:31 schreef MadMaster het volgende:
Hierna nog 1 nummer waarvan velen niet weten dat dat ook van Henk & Henk is.
En dan is de koek weer op...
Ja, klopt. Ik hoorde het. Alleen jammer van de stem van Herman van Veen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:33 schreef MadMaster het volgende:
Als je goed luistert, herken je de typisch stijl van Henk Temmink en de teksten van Henk Westbroek....
Ik wilde het niet zelf zeggen, maar dank voor je bevestiging...quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik hoorde het. Alleen jammer van de stem van Herman van Veen.
Ja, ik ook. Tegenover het theater van Tineke Schouten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kwam vroeger trouwens regelmatig langs de sportzaak van de vader van Henk T
quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:39 schreef MadMaster het volgende:
Ik zal eens kijken wat ik nog meer aan concerten heb liggen, wat het beluisteren waard is...
Openen we de virtuele kroeg er bij en dan komen we de lokdaun wel door!
Over Tineke heb ik ook nog een mooi verhaal.quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Tegenover het theater van Tineke Schouten.
Yup en mijn stamkroeg zat er zo ongeveer achterquote:Op woensdag 13 januari 2021 22:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Tegenover het theater van Tineke Schouten.
Dikke Dries?quote:Op woensdag 13 januari 2021 22:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Yup en mijn stamkroeg zat er zo ongeveer achter
Goedemorgen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 06:37 schreef just me het volgende:
goedemorgen
![]()
Zo dat is n vroegertje voor mij !douchen, aankleden en op weg naar het oppassen.
Mijn koffie heb ik vlug opgedronken, dat klopt welquote:Op donderdag 14 januari 2021 07:00 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen just me en Melting![]()
Ik las vluggertje in plaats van vroegertje
quote:Op donderdag 14 januari 2021 07:00 schreef livelink het volgende:
Dat stond er ook:quote:Op donderdag 14 januari 2021 07:00 schreef livelink het volgende:
Symph wilde kijken op dag twee ofzo, na 5 minuten heb ik gevraagd of het aub uit mocht. Nu heb ik het origineel destijds ook nooit gekeken, en ook al die opvolgers niet, het is niet mijn soort tvquote:Op donderdag 14 januari 2021 12:20 schreef MadMaster het volgende:
Breaking news:
Big Brother-bewoner Theo verlaat huis vrijwillig na waarschuwingen
= = =
Ik heb er nog geen seconde van gezien...
Door de eerste versie van BB ben ik (en ook just me) hier bij Fok! terecht gekomen. Symph ook?quote:Op donderdag 14 januari 2021 12:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Symph wilde kijken op dag twee ofzo, na 5 minuten heb ik gevraagd of het aub uit mocht. Nu heb ik het origineel destijds ook nooit gekeken, en ook al die opvolgers niet, het is niet mijn soort tv
Ja, die ook, hij heeft zelfs z’n kind dat tijdens de finale geboren werd naar een deelnemer vernoemdquote:Op donderdag 14 januari 2021 12:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Door de eerste versie van BB ben ik (en ook just me) hier bij Fok! terecht gekomen. Symph ook?
Maar het concept is uitgemolken, de deelnemers weten wat ze te wachten staat en de spontaniteit is dus verdwenen.
Dat was het al bij de 2e versie destijds...
quote:Op donderdag 14 januari 2021 12:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, die ook, hij heeft zelfs z’n kind dat tijdens de finale geboren werd naar een deelnemer vernoemd
quote:Op donderdag 14 januari 2021 07:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat stond er ook:
Bericht 23% gewijzigd door just me op 14-01-2021 06:42:50
Goedemorgen...
met de nadruk op misschien...quote:Op donderdag 14 januari 2021 12:38 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Dan heb ik dus toch geen dirty mind misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |