abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197376391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mortaliteit was iets van 0,20% toch? voor griep is dat wel iets lager, maar niet heel erg. Verder is het wel een flink stuk besmettelijker, maar de gevolgen zijn voor ~98% mild tot zeer mild. Hoe dan ook, niet de schade die we nu aanrichten waard.
Ja, de ziekenhuizen liggen voor de flauwekul vol.
pi_197376392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:55 schreef Jimbo het volgende:

[..]

agree to disagree :+

Alsof henk en ingrid zich hiervoor ingeschreven hebben, laat staan zo'n enquête invullen. En laat dat nou net een hele grote groep zijn die tegen de lockdown enzo is. Die gaan liever staan schreeuwen en op een pot slaan tijdens een persco
Dan is het geen representatieve steekproef meer en zouden ze het ook niet meer als zodanig mogen brengen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:59:36 #53
1424 Jimbo
Heeft koekjes.
pi_197376414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:58 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dan is het geen representatieve steekproef meer en zouden ze het ook niet meer als zodanig mogen brengen.
Dat vind ik dan ook zeker.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 00:00:05 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197376419
quote:

[..]

Alsof henk en ingrid zich hiervoor ingeschreven hebben, laat staan zo'n enquête invullen. En laat dat nou net een hele grote groep zijn die tegen de lockdown enzo is. Die gaan liever staan schreeuwen en op een pot slaan tijdens een persco
Als je het onderzoek doorleest dan zul je zien dat ook PVV stemmers zich voor een hardere lockdown uitspraken en meededen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197376421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De ziekenhuizen liggen zo'n beetje elke winter vol. Zie de nieuwsberichten uit voorgaande jaren er maar op na.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 00:00:55 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197376434
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:56 schreef franske19 het volgende:

[..]

Als die Britse variant hier gaat uitbreken is dat de enige realistische optie. Isoleer de kwetsbare personen tenzij die personen een verklaring hebben dat ze geen ziekenhuis opname willen.
Die discussie is al een paar maal gepasseerd en is onwerkbaar, er zijn teveel mensen in Nederland die in die categorie vallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:01:54 #57
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Ik ken mensen die naar het ziekenhuis moeten voor een kijkoperatie om te zien waarom het hartfilmpje daar aanleiding toe gaf (druk op de borst, geen conditie, persoon is nog niet eens 50) en dus gaan ze kijken wat er gedaan moet worden tijdens de echte operatie.

De kijkoperatie met dagopname plannen ze al niet meer in, laat staan de echte operatie... gaat die persoon dood? misschien wel, zolang hij niet geholpen word is de kans zeer groot.

Hoe precies rijm je dit met de griepgolf van de afgelopen jaren?
Wat is dit toch voor vreemd gezwets?

Ik kan plannen wat ik wil hier, bloedprikken in zieken huis geen probleem. Operatie oom been geen probleem, buurman hartoperatie geen probleem.

Alles gaat sneller en duurt minder lang.
pi_197376446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je het onderzoek doorleest dan zul je zien dat ook PVV stemmers zich voor een hardere lockdown uitspraken en meededen.
Klopt ja PVV en FVD waren in het begin de grootste lockdown-schreeuwers en nu doen ze net of ze er altijd al tegen waren. Beetje hypocriet.
pi_197376465
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat komt omdat we het volstouwen met oudjes, niet omdat de mortaliteit zo hoog ligt.
pi_197376473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

dat kan dus al genoeg zijn. Ik heb net zo goed ook wel eens gezelschap over de vloer waar ik de anderhalve meter niet mee redt. Daarna ga ik naar mijn werk en zo geef je het virus de ruimte zich te verspreiden.

Laat het dan vrij of zet er écht een slot op. We hebben nu al sinds de zomer uit ervaring geleerd dat de huidige situatie gewoonweg geen zin heeft.
een keiharde lockdown zou ik ook wel voor zijn maar dan echt iedereen. Verder is het met kajakken sowieso een meter of vijf tussenruimte dus niet zo'n punt. Wandelen houden we ook een meter of twee afstand maar soms heb je andere bosgebruikers waardoor je toch iets dichter op elkaar komt.

In ieder geval zijn in beide bubbels nog geen onderlinge besmettingen geweest terwijl er wel eens mensen ziek zijn geweest.

Dit voorjaar was ik roomser dan de paus maar aangezien veel mensen zich nergens aan storen gaat de periode van beperkingen me te lang duren om me te isoleren van iedereen. Depressie om de hoek als ik nooit meer iemand spreek.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:03:55 #61
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376483
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Klopt ja PVV en FVD waren in het begin de grootste lockdown-schreeuwers en nu doen ze net of ze er altijd al tegen waren. Beetje hypocriet.
Als we toen een stevige lockdown hadden gehad, hadden we minder problemen gehad.
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 januari 2021 @ 00:04:55 #62
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_197376498
quote:

[..]

Ik acht mezelf bepaald geen henk en ook geen ingrid (anders krijg ik de transfoben zo nog over me heen) en doe voor het overgrote gedeelte braaf wat me gevraagd wordt, maar de grens begint bij mij toch echt in zicht te komen door het halfslachtige ineffectieve beleid van onze overheid.

Ik ben geen complotgek, ik ben niet tegen maatregelen en denk niet dat dit allemaal maar een griepje is. Ik denk simpelweg dat je niet bezig kan blijven met aan de ene kant in het privéleven van mensen maar pappen en nathouden en alles toelaten, niks handhaven en aan de andere kant het bedrijfsleven helemaal kapot maken.

Het zou een package deal moeten zijn. Of allebei of allebei neit.
pi_197376503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:45 schreef Harlon het volgende:

[..]

Oh ja dat mag uiteraard opgebracht worden door de komende generatie, stel je voor dat die grafboomers eindelijk een keer een redelijke bijdrage leveren.
Ik stel voor de successierechten 100% te maken, dan betalen de boomers uiteindelijk de schade zonder dat ze er last van hebben nadat ze de schade van de grote depressie en wo2 ook al betaald hebben.
  Mod /KLB - Meeste terechte klachten 2020 woensdag 13 januari 2021 @ 00:06:02 #64
492201 crew  Fugue
Sicker than your average
pi_197376520
Geen speld tussen te krijgen, deze OP. Elk weekend is het hier in de straat hetzelfde liedje, groepen jongeren die gewoon hun feestjes houden met +10 man. In de supermarkt hele gezinnen die er een dagje uit van maken.

En daarvoor zit de andere helft van Nederland al bijna een jaar thuis. Kan er echt verdrietig van worden als ik er te lang bij stilsta.
Don't need to shake my ass for you 'cause I've got a brain
pi_197376537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik stel voor de successierechten 100% te maken, dan betalen de boomers uiteindelijk de schade zonder dat ze er last van hebben nadat ze de schade van de grote depressie en wo2 ook al betaald hebben.
Van Wo2? Ha. Ha. Ha. Boomers kwamen er pas na Wo2, die hebben in de jaren 60-70 praktisch gratis hun kasten van huizen gekregen en ongeveer gratis eeuwig kunnen studeren. Verder geen ruk aan pensioenen betaalt, totaal niet voorbereid op de veel hogere kosten van de vergrijzing en een mega staatsschuld opgebouwt. Maar sure, ook de covid crisis waar zij last van hebben en waarom we nu allemaal geen reet meer mogen omdat zij er niet tegenkunnen gaan de volgende generaties ook wel weer betalen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:07:24 #66
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik acht mezelf bepaald geen henk en ook geen ingrid (anders krijg ik de transfoben zo nog over me heen) en doe voor het overgrote gedeelte braaf wat me gevraagd wordt, maar de grens begint bij mij toch echt in zicht te komen door het halfslachtige ineffectieve beleid van onze overheid.

Ik ben geen complotgek, ik ben niet tegen maatregelen en denk niet dat dit allemaal maar een griepje is. Ik denk simpelweg dat je niet bezig kan blijven met aan de ene kant in het privéleven van mensen maar pappen en nathouden en alles toelaten, niks handhaven en aan de andere kant het bedrijfsleven helemaal kapot maken.

Het zou een package deal moeten zijn. Of allebei of allebei neit.
Wat vind je van de stagegie in Italië nu? Horeca door de week open, net als alle winkels. In het weekend alles dicht. En ik geloof dat ze ook een avondklok hebben voor het weekend.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:08:20 #67
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_197376551
Eind 2023 zal de meerderheid wel gevaccineerd zijn en dan kunnen we in 2024 eens voorzichtig kijken middels proefevementen hoe en wat er wellicht mogelijk is in 2025.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:08:46 #68
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376556
Dat de winkels nu niet open zijn vind ik echt vreemd.
pi_197376559
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:48 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

vertel dat aan de artsen en verpleegkundige in het ziekenhuis
vertel dat aan de mensen die niet behandeld kunnen worden voor kanker of hartkwalen en daar nu dood door gaan ipv dat het behandeld had kunnen worden
De drukte op de ic's is/was toch voor een groot deel te danken aan corona. Wat met name een punt is, is dat jij als kundige op de IC na een PCR-test gedaan te hebben die positief is uitgevallen in quarantaine moet wegens de corona-richtlijnen/protocollen, ook al heb je verder niet of nauwelijks klachten.
Daar heeft een heel artikel over gestaan en volgens mij is het momenteel zo dat ziekenhuispersoneel (ook al is dat besmet) gewoon aan het werk moet/mag. Althans dat heb ik gehoord via via.
Begrijp me niet verkeerd dat ik de impact van corona niet onderschat maar ik heb zelf bedenkingen bij of de grootste impact nu van het virus zelf (of de klachten die dat virus geeft) of van de maatregelen omtrent dat virus komt.

(volks)Gezondheid is in mijn ogen ook een erg belangrijk goed maar deze situatie strookt niet helemaal met mijn beschouwingen in wat wel/niet gezond is en wat wel en geen goede reactie is.

Maar ach; ieder zijn ding.
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 januari 2021 @ 00:09:12 #70
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_197376563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat vind je van de stagegie in Italië nu? Horeca door de week open, net als alle winkels. In het weekend alles dicht. En ik geloof dat ze ook een avondklok hebben voor het weekend.
Redelijk bizar te noemen. Wat is het verschil tussen doordeweeks en in het weekend?
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:09:33 #71
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:08 schreef Nober het volgende:
Eind 2023 zal de meerderheid wel gevaccineerd zijn en dan kunnen we in 2024 eens voorzichtig kijken middels proefevementen hoe en wat er wellicht mogelijk is in 2025.
Net als in de film, dat iedereen spierwit zijn hol uitdruipt....
pi_197376574
Als je nu op vakantie gaat ben je anti-sociaal volgens Rutte.
Ik moest keihard lachen, waarom weet ik niet
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:10:28 #73
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_197376577
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik kan plannen wat ik wil hier, bloedprikken in zieken huis geen probleem. Operatie oom been geen probleem, buurman hartoperatie geen probleem.

Dit is geen vreemd gezwets maar realiteit, als deze persoon naar het ziekenhuis belt krijgt hij een bandje dat de afspraken gemaakt worden zodra er ruimte is, kiest hij voor contact met de afdeling dan vertellen ze hem hetzelfde.

er zijn minder operatiekamers open en minder IC bedden beschikbaar, hierdoor ontstaan wachtrijen op kritieke zorg
Fallus Gianticus .. .. ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:11:34 #74
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Redelijk bizar te noemen. Wat is het verschil tussen doordeweeks en in het weekend?
Ik denk lunches en diners en om 20:00 weer naar huis dus geen dronken mensen?
Dus geen uitgaan maar zittend eten/kletsen?

Ze hebben het redelijk onder controle nu, ja bij hun zijn veel zwakkeren begin van het jaar al overleden.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:12:19 #75
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_197376601
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:08 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

De drukte op de ic's is/was toch voor een groot deel te danken aan corona. Wat met name een punt is, is dat jij als kundige op de IC na een PCR-test gedaan te hebben die positief is uitgevallen in quarantaine moet wegens de corona-richtlijnen/protocollen, ook al heb je verder niet of nauwelijks klachten.
Daar heeft een heel artikel over gestaan en volgens mij is het momenteel zo dat ziekenhuispersoneel (ook al is dat besmet) gewoon aan het werk moet/mag. Althans dat heb ik gehoord via via.
Begrijp me niet verkeerd dat ik de impact van corona niet onderschat maar ik heb zelf bedenkingen bij of de grootste impact nu van het virus zelf (of de klachten die dat virus geeft) of van de maatregelen omtrent dat virus komt.

(volks)Gezondheid is in mijn ogen ook een erg belangrijk goed maar deze situatie strookt niet helemaal met mijn beschouwingen in wat wel/niet gezond is en wat wel en geen goede reactie is.

Maar ach; ieder zijn ding.
Dus het is wenselijk dat die net geopereerde hart of kankerpatient, die op dat moment in de meest kritieke toestand in het ziekenhuis ligt en alle hulp nodig heeft van zijn lichaam om te herstellen.... geholpen word door een arts die wellicht corona heeft?
Wolfheze Warriors! _O_
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:13:05 #76
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Dit is geen vreemd gezwets maar realiteit, als deze persoon naar het ziekenhuis belt krijgt hij een bandje dat de afspraken gemaakt worden zodra er ruimte is, kiest hij voor contact met de afdeling dan vertellen ze hem hetzelfde.

er zijn minder operatiekamers open en minder IC bedden beschikbaar, hierdoor ontstaan wachtrijen op kritieke zorg
Randstad zeker? Want hier in het zuiden geen probleem. Mijn oom lag trouwens in het Erasmus, die mocht zelfs een maand eerder komen dan was afgesproken.
pi_197376614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:07 schreef Harlon het volgende:

[..]

Van Wo2? Ha. Ha. Ha. Boomers kwamen er pas na Wo2, die hebben in de jaren 60-70 praktisch gratis hun kasten van huizen gekregen en ongeveer gratis eeuwig kunnen studeren. Verder geen ruk aan pensioenen betaalt, totaal niet voorbereid op de veel hogere kosten van de vergrijzing en een mega staatsschuld opgebouwt. Maar sure, ook de covid crisis waar zij last van hebben en waarom we nu allemaal geen reet meer mogen omdat zij er niet tegenkunnen gaan de volgende generaties ook wel weer betalen.
De schulden van Wo2 en de depressie daarvoor zijn pas na de jaren zeventig afbetaalt. Bovendien moest de koude oorlog ook nog gefinancierd worden tot ruim 1990.

Aanschafprijs van huizen was toen niet veel in vergelijking met nu maar je vergeet even de rente. Voor zover er huizen waren betaalde men zich scheel.

Maar ik ga er volkomen mee akkoord om erfenissen af te schaffen voor het financieren van de corona schade. Dan mag de huidige generatie het ook gewoon zelf verdienen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:13:52 #78
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_197376619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Randstad zeker? Want hier in het zuiden geen probleem. Mijn oom lag trouwens in het Erasmus, die mocht zelfs een maand eerder komen dan was afgesproken.
Regio Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen...

Persoon heeft begin december een hartfilmpje laten maken naar aanleiding van diverse klachten, zou eind december voor de kijkoperatie gaan en op basis daarvan moet er een hartoperatie ondergaan worden (dat is dus borstkast open maken, ribben doorzagen, hart stilleggen opereren, alles weer dicht maken, enkele uren werk door meerdere chirurgen)
Wolfheze Warriors! _O_
pi_197376644
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Drukte.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:15:43 #80
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Regio Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen...
O ja, daar gaat het nu best los.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:16:12 #81
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_197376653
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O ja, daar gaat het nu best los.
maar het is maar een griepje toch?
Wolfheze Warriors! _O_
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 januari 2021 @ 00:16:37 #82
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_197376659
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat zal dan wel per ziekenhuis verschillen.

Ik wacht ook al sinds eind oktober op mijn afspraak voor een nieuw recept pijnbestrijding. Wegens de zwaarte van de medicatie moet ik daar eens in de zoveel tijd voor op afspraak komen om te evalueren of het nog wel nodig is.

Nu zit ik zonder. Geeft op zich niks, voor dat soort dingen heb ik wel begrip. Je hebt immers maar twee handen en de capaciteit wordt eens bereikt
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:17:11 #83
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376671
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Drukte.
Had je al een reactie van de school? Hier ook ineens veel kids op de opvang, kwamen de zoomles verstoren... ik tegen de juf: sinds wanneer werken de ouders van Laura in de zorg?
pi_197376675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat komt omdat we het volstouwen met oudjes, niet omdat de mortaliteit zo hoog ligt.
Kap eens met dit domme gelul. Ten eerste ligt het ziekenhuis niet vol met oudjes en ten tweede: hoe denk je dat het komt dat de mortaliteit nog niet hoger ligt?
Als je geen zin hebt om je enigszins in te lezen wordt je niet serieus genomen.
pi_197376689
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Had je al een reactie van de school? Hier ook ineens veel kids op de opvang, kwamen de zoomles verstoren... ik tegen de juf: sinds wanneer werken de ouders van Laura in de zorg?
Nee. Geen antwoord op die vraag gekregen. Wel op individueel zoom-tijd voor mijn kind met de juf.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_197376699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:12 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Dus het is wenselijk dat die net geopereerde hart of kankerpatient, die op dat moment in de meest kritieke toestand in het ziekenhuis ligt en alle hulp nodig heeft van zijn lichaam om te herstellen.... geholpen word door een arts die wellicht corona heeft?
Allerminst als corona in elk geval even besmettelijk is en in elk gevak dezelfde klachten oplevert.
En ik zie hier behoorlijke verschillen in die ik ook zelf aan den lijve heb ondervonden.
Tijdens mijn reanimatiecursus is mij geleerd allereerst de patiënt te reanimeren ook al heb je kans dat je daarbij zijn borstbeen breekt. Het reanimeren is op zo'n moment belangrijker om de patiënt in leven te houden dan alle bijkomende risico's weg te nemen.

Dat niemand het risico wil nemen om iemand met een zwakke gesteldheid te besmetten met een virus dat dusdanig gevaarlijk kan zijn (ook al is het maar in 1 procent van de gevallen) dat je diegene besmet waardoor er zeer ernstige complicaties optreden snap ik enigzins maar vind ik wel een heel belangrijk punt van discussie.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:20:44 #87
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376718
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zal dan wel per ziekenhuis verschillen.

Ik wacht ook al sinds eind oktober op mijn afspraak voor een nieuw recept pijnbestrijding. Wegens de zwaarte van de medicatie moet ik daar eens in de zoveel tijd voor op afspraak komen om te evalueren of het nog wel nodig is.

Nu zit ik zonder. Geeft op zich niks, voor dat soort dingen heb ik wel begrip. Je hebt immers maar twee handen en de capaciteit wordt eens bereikt
Vreemd want ik voel me goed en moet deze maand twee keer naar het ziekenhuis voor een standaard controle die best kan wachten....

En ik vind het heel vervelend te horen dat je moet wachten. Pijnbestrijding lijkt me best belangrijk en urgent.
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 januari 2021 @ 00:22:43 #88
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_197376741
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vreemd want ik voel me goed en moet deze maand twee keer naar het ziekenhuis voor een standaard controle die best kan wachten....

En ik vind het heel vervelend te horen dat je moet wachten. Pijnbestrijding lijkt me best belangrijk en urgent.
nou ja dat valt in mijn geval allemaal wel mee, dus dat zal ook wel de reden zijn dat ze er niet echt vaart achter zetten
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:23:43 #89
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376755
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Geen antwoord op die vraag gekregen. Wel op individueel zoom-tijd voor mijn kind met de juf.
Ok, dat was je vraag toch niet... pfff.

Sterkte, heb sterk het idee dat iedereen de regels anders interpreteert.

Halfgebakken, zo kunnen we deze fase het beste noemen.
pi_197376803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ok, dat was je vraag toch niet... pfff.

Sterkte, heb sterk het idee dat iedereen de regels anders interpreteert.

Halfgebakken, zo kunnen we deze fase het beste noemen.
Ja die indruk heb ik ook.
Ik ga daar geen energie meer insteken. Is allemaal zo negatief. Gaat me niets opleveren.

Ik maak het onderwijs en de tijd thuis met mijn dochtertje (en man) gewoon zo fijn mogelijk. Lekker de bossen in geweest vandaag (kwam er weer zo'n vervelende BOA dat mijn kind perse op het pad moest lopen, ipv een stukje in het bos...zucht).
Echt wat een korte lontjes overal. _O-
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:29:37 #91
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

maar het is maar een griepje toch?
Griep is in 2020 compleet uitgestorven. BAM en weg was de griep.

Hoe is het trouwens dit jaar met de huisartsen? Die zijn normaliter extreem druk met bejaarden met griepklachten. Horen we niets over, onze huisartsen.
pi_197376838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Griep is in 2020 compleet uitgestorven. BAM en weg was de griep.

Hoe is het trouwens dit jaar met de huisartsen? Die zijn normaliter extreem druk met bejaarden met griepklachten. Horen we niets over, onze huisartsen.
Ik mag hopen dat die 1,5 meter enzo ook tegen griep werken. Was je handen stuk.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 00:31:05 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197376842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:59 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Dat vind ik dan ook zeker.
Je kunt de methodiek, de vragen en de antwoorden en toelichtingen gewoon nalezen, hoor, er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet klopt.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 00:33:43 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197376871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:07 schreef Harlon het volgende:

[..]

Schei toch uit, man, in de jaren 80 toen mijn ouders hun eerste huis kochten was de rente gewoon 13% en hoger, nu krijg je bijna gratis geld a 1.2% rente.
pi_197376878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De schulden van Wo2 en de depressie daarvoor zijn pas na de jaren zeventig afbetaalt. Bovendien moest de koude oorlog ook nog gefinancierd worden tot ruim 1990.

Aanschafprijs van huizen was toen niet veel in vergelijking met nu maar je vergeet even de rente. Voor zover er huizen waren betaalde men zich scheel.

Maar ik ga er volkomen mee akkoord om erfenissen af te schaffen voor het financieren van de corona schade. Dan mag de huidige generatie het ook gewoon zelf verdienen.
En nu zijn de huizen die ze toen gekocht hebben het 100 voudige waard. En de huidige generatie begint niet even met een enorme aardgasbubbel die ze even lekker kunnen spenderen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:36:33 #96
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376899
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja die indruk heb ik ook.
Ik ga daar geen energie meer insteken. Is allemaal zo negatief. Gaat me niets opleveren.

Ik maak het onderwijs en de tijd thuis met mijn dochtertje (en man) gewoon zo fijn mogelijk. Lekker de bossen in geweest vandaag (kwam er weer zo'n vervelende BOA dat mijn kind perse op het pad moest lopen, ipv een stukje in het bos...zucht).
Echt wat een korte lontjes overal. _O-
Ja klopt, iedereen is wat licht gevoelig.

Hier krijgen de meiden morgen allemaal een schoonheidsbehandeling. Voetenbadje, masker, massage enzo.
De oudste krijgt college van een professor van Havard, over DNA.
Gym van Nathan is trouwens ook leuk, op YouTube.

Morgenavond skate disco in de woonkamer, enfin komt wel goed.

Maar ik leef zo mee me5 die kids op de appartementen in de grote steden, zelfs de buitenspeeltuinen zijn al maanden dicht. Hoe verzinnen ze het...
pi_197376901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:17 schreef elplato het volgende:

[..]

Kap eens met dit domme gelul. Ten eerste ligt het ziekenhuis niet vol met oudjes en ten tweede: hoe denk je dat het komt dat de mortaliteit nog niet hoger ligt?
Als je geen zin hebt om je enigszins in te lezen wordt je niet serieus genomen.
Niet hoger, 0,20% voor een nieuw virus is niets. Helemaal als je kijkt naar de gemiddelde leeftijd van sterftegevallen, dat was 81&84, nu 80&83. Al had dat 10 jaar lager gelegen dan heb je het nog steeds over vooral bejaarden en bijna bejaarden die het loodje leggen.
pi_197376909
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:21 schreef Harlon het volgende:

[..]

No shit. Men heeft maatregel op maatregel gestapelt maar handhaven ho maar. Omdat er geen handhaving is neemt men nieuwe maatregelen ook niet meer serieus en aangezien de nieuwe maatregelen niet worden nageleefd en daar geen consequentie op staat interesseert de oude maatregelen ook niemand meer iets.
Als dat je motivatie is, heb je het sowieso niet helemaal begrepen. Je moet je niet aan de maatregelen houden uit angst voor een boete, maar omdat je snapt dat we ervoor moeten zorgen dat we nou eindelijk eens van dat virus afkomen.
pi_197376920
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Schei toch uit, man, in de jaren 80 toen mijn ouders hun eerste huis kochten was de rente gewoon 13% en hoger, nu krijg je bijna gratis geld a 1.2% rente.
Ja dat hadden mijn ouders ook. Huisje later verkocht met een tonnetje of 4 winst in euro's. En ze hadden een vaste rente van 6%, daardoor hypotheeklasten van rond de duizend gulden per maand. Peanuts.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:39:53 #100
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197376926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:34 schreef Harlon het volgende:

[..]

En nu zijn de huizen die ze toen gekocht hebben het 100 voudige waard. En de huidige generatie begint niet even met een enorme aardgasbubbel die ze even lekker kunnen spenderen.
Eens, en ze zitten nu allemaal hypotheekvrij, met een vakantiehuis op de Veluwe. En vandaag maar klagen dat er wolven zitten... nu durven ze niet meer te wandelen.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')