https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-daklozenopvangquote:ALKMAAR - Gemeenten luiden de noodklok omdat ze een stortvloed aan asielzoekers met verblijfsstatus moeten huisvesten. De druk op toch al schaarse huurwoningen is zelfs zo groot dat gescheiden ouders worden doorverwezen naar de daklozenopvang. In 2021 moeten naar verwachting 27.000 statushouders worden ondergebracht, waarvoor bijna 16.000 extra huizen nodig zijn.
Die mensen hebben recht op afwikkeling van de procedure, de overheid betaald zich blauw aan boetes om dat hun status niet afgewikkeld kan worden door tekort aan woonruimtequote:Op dinsdag 12 januari 2021 05:57 schreef osodevo het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-daklozenopvang
Waarom krijgen ze dan nog altijd voorrang?
Snap ik ook niet, ik zou zeggen gewoon achter aansluiten bij de rest.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 05:57 schreef osodevo het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-daklozenopvang
Waarom krijgen ze dan nog altijd voorrang?
Dat willen we ook niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:33 schreef RamboDirk het volgende:
27.000 statushoudersgewoon kappen met die shit. Nederland is overbevolkt. We kunnen dat niet aan en moeten dat niet willen. De verzorgingstaat is aan het falen door overbevolking en het binnen halen van kanslozen waarvan 80% na 5 jaar nog steeds geen vaste baan heeft.
Race to the bottom.
Ik denk door politici en hun gedraai dat het voor de simpel zielen te ondoorzichtig is wie precies waarvoor staat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:38 schreef LXIV het volgende:
Als de meeste mensen dit een probleem vonden zouden ze niet stemmen op
Partijen die voorstander van massa-migratie zijn.
Heel Nederland volbouwen is ook geen optie, dan wordt het onleefbaar.
Dat hoor ik al 15 jaar, lijkt niet van de grond te komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:44 schreef Panthera1984 het volgende:
Een vrij makkelijke/snelle oplossing zou zijn om leegstaande kantoorpanden om te bouwen naar appartementen. Dat zou na corona, wanneer werkgevers en werknemers toch voor zo'n 30 tot 50 procent thuis willen (blijven) werken, niet moeilijk moeten zijn.
Ja is toch prima. Ik betaal nu in de vrije sector vééél meer huur als iemand in een vergelijkbaar koophuis in dezelfde buurt aan zijn hypotheek kwijt is. Door die hoge huur is sparen voor een koophuis geen optie. Totaal niet eerlijk. Fijn dat recht getrokken wordt. /squote:Op dinsdag 12 januari 2021 06:08 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Oplossing DNB: Koophuizen belasten in Box 3.
Ja en daarvoor is dit de enige oplossingquote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:54 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja is toch prima. Ik betaal nu in de vrije sector vééél meer huur als iemand in een vergelijkbaar koophuis in dezelfde buurt aan zijn hypotheek kwijt is. Door die hoge huur is sparen voor een koophuis geen optie. Totaal niet eerlijk. Fijn dat recht getrokken wordt.
Fijne instelling heb jij. Jij kunt geen koophuis krijgen en dat moet dan voor andere mensen ook maar onmogelijk gemaakt worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:54 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja is toch prima. Ik betaal nu in de vrije sector vééél meer huur als iemand in een vergelijkbaar koophuis in dezelfde buurt aan zijn hypotheek kwijt is. Door die hoge huur is sparen voor een koophuis geen optie. Totaal niet eerlijk. Fijn dat recht getrokken wordt.
Dus door de hebberigheid van verhuurders met hun hoge huren. Hier moeten mensen die hun koopwoning mischien wel grotendeels zelf hebben bekostigd voor gaan opdraaien met meer belasting?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:54 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat is een misvatting. Er is heel veel nodig om kantoren om te bouwen tot appartementen. Is vaak te kostbaar en/of niet rendabel. In veel gevallen is het beter om te slopen en opnieuw beginnen gunstigerquote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:44 schreef Panthera1984 het volgende:
Een vrij makkelijke/snelle oplossing zou zijn om leegstaande kantoorpanden om te bouwen naar appartementen. Dat zou na corona, wanneer werkgevers en werknemers toch voor zo'n 30 tot 50 procent thuis willen (blijven) werken, niet moeilijk moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |