Erik de Vlieger is niet van de F-side hoor. Dat is één of ander pedant lulletje met wat volgers op twitter die in Portugal woont oidquote:Op donderdag 14 januari 2021 05:31 schreef RamboDirk het volgende:
"Van horen zeggen" dit en zo, zus en zo. Niemand weet het, ook podcastje 1-2tje niet.
Optocht waarom zijn die F-side gasten altijd van die puberale lui?
Is toch nog steeds een extreem hoog bedrag? 5 miljoen voor een jeugdspeler is al een enorm bedrag.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Familie Nouri wil 15 miljoen euro van Ajax'
De familie van Abdelhak Nouri vraagt aan Ajax een bedrag van 15 miljoen euro aan schadevergoeding. Dit beweren Yves Gijrath en Erik de Vlieger in de podcast 1-2-tje met Yves.
De voetballer raakte invalide door hersenbeschadiging en dat is onder andere de schuld van de Amsterdamse club. De familie vraagt hiervoor een schadevergoeding van vele miljoenen euro's.
Johan Derksen zei maandagavond in VI dat het volgens hem niet gaat om een bedrag van 10 miljoen, maar om veel meer. "Ik denk dat het om 30, 40 (miljoen, red.) en misschien wel meer gaat. Zo'n familie heeft natuurlijk een carriere voor die jongen voor ogen. Eerst een paar jaar Ajax en dan een grote club in het buitenland. Dan ga je al die salarissen en transfersommen bij elkaar optellen en dan kom je tot een waanzinnig bedrag."
Schande
Yves Gijrath zegt in zijn podcast echter dat het om veel minder geld gaat. "Het gaat niet over 40 miljoen zoals Derksen zei. (...) Het gaat om 15 miljoen. En als ik je dan ook nog vertel dat de verzekeraar 5 miljoen vergoed. Moet je je eens voorstellen dat Ajax dan besluit de andere 10 miljoen gespreid te betalen. Over een periode van 25 jaar misschien. Dan hebben we het bijvoorbeeld over een bedrag van 3 ton per jaar."
Ook Erik de Vlieger zegt van bronnen te hebben gehoord dat de familie bij 15 miljoen euro akkoord gaat. Ajax zou geen antwoord hebben gegeven op dit 'bod'.
De mannen vinden het een schande dat Ajax nog niets heeft laten horen en vinden zelfs dat de fans in opstand moeten komen. "Ik vind dat het publiek van Ajax, er geen genoegen mee mag nemen", zegt Erik. "Als ik nu in Nederland had gezeten had ik een paar gasten van de F-side gebeld en had ik gezegd: 'Zullen we naar de ArenA gaan en een geweldloze optocht houden dat Ajax dit moet oplossen. Want het is een schande dat ze die mensen uitlepelen."
https://www.shownieuws.nl(...)iljoen-euro-van-ajax
Dit is een heel ander bedrag
Dit is de enige juiste conclusie en ik kan me ook niet voorstellen dat ze in een arbitragezaak een andere mening zullen hebben. Er zitten zoveel variabelen aan een voetbalcarrière dat nu even het verloop van de komende 10-15 jaar uitstippelen en het maximale prijskaartje eraan plakken compleet van de pot gerukt is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:36 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ajax hoeft niet op te draaien voor een fantasie carrière bij de Europese top.
“Het gaat niet om geld maar we spannen wel een zaak aan om geld”quote:
Verliezen ze bij voorbaat idd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 19:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ja lekker naar de KNVB.
Pak dan een rechter, maar das ook duidelijk waaarom ze t nie doen.
Er staat in de (arbeids)overeenkomst met Ajax en Nouri dat ze naar de arbiter moeten bij eventuele geschillen, Hans. Wat een ontzettend domme opmerking.quote:Op donderdag 21 januari 2021 19:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ja lekker naar de KNVB.
Pak dan een rechter, maar das ook duidelijk waaarom ze t nie doen.
Het zou de familie juist sieren dat ze aangeven financiële genoegdoening te willen. Ik denk dat iedereen dat best wel begrijpt. Maar dat zal de zaak wel zwakker maken, juridisch I guess?quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:21 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe je enerzijds kan zeggen dat het niet om financieel gewin gaat en anderzijds een schadevergoeding wil voor het verlies van zijn verdienvermogen, terwijl hij geen euro die hij had verdiend uit zou kunnen geven?
Dan ben je gewoon ordinair om geld aan het harken. Vergoeding van de medische kosten en een schadevergoeding kan ik allemaal begrijpen, maar je kan echt geen compensatie voor gemiste inkomsten, die niet gemist worden maar de familie gewoon lekker zelf wil uitgeven, eisen en zeggen dat het niet om financieel gewin gaat.
Ik ben het niet graag eens met Ajax, maar het is walgelijk dat die familie even over de rug van die jongen geld wil harken. Bah
Tuurlijk worden die inkomsten wel gemist. Nouri zou normaal gesproken zijn familie ook financieel ondersteunen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:21 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe je enerzijds kan zeggen dat het niet om financieel gewin gaat en anderzijds een schadevergoeding wil voor het verlies van zijn verdienvermogen, terwijl hij geen euro die hij had verdiend uit zou kunnen geven?
Dan ben je gewoon ordinair om geld aan het harken. Vergoeding van de medische kosten en een schadevergoeding kan ik allemaal begrijpen, maar je kan echt geen compensatie voor gemiste inkomsten, die niet gemist worden maar de familie gewoon lekker zelf wil uitgeven, eisen en zeggen dat het niet om financieel gewin gaat.
Ik ben het niet graag eens met Ajax, maar het is walgelijk dat die familie even over de rug van die jongen geld wil harken. Bah
Volgens mij moet jij je eerst gaan verdiepen in het schadevergoedingsrecht.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:21 schreef timmmmm het volgende:
Ik had het contract moeten kennen inderdaad. Heel dom van mij.quote:Op donderdag 21 januari 2021 20:13 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Er staat in de (arbeids)overeenkomst met Ajax en Nouri dat ze naar de arbiter moeten bij eventuele geschillen, Hans. Wat een ontzettend domme opmerking.
Is standaard bij dit soort type overeenkomsten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik had het contract moeten kennen inderdaad. Heel dom van mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |