abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197342356
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nieuwe James Bond is er nog niet.
Slag om de Schelde wel.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:01:50 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197342360
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:01 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Slag om de Schelde wel.
Genot.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:02:01 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197342365
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:01 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Want dat is BINNEN.

Wanneer gaan mensen nou eens het verschil zien tussen buiten en binnen.
Okee Mysteryland dan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 11 januari 2021 @ 14:02:05 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197342366
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:24 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat thuiswerken ligt ook wat genuanceerder. Je hebt banen waar thuiswerken theoretisch kan, maar het wel de workflow gigantisch verstoord. Dan moet je de afweging maken: thuiswerken met verminderde productiviteit en groeiende frustraties, paar dagen thuis en paar dagen kantoor etc.

Je kan wel zeggen dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen maar er spelen verschillende belangen. COVID staat niet boven alles.
Ik denk dat er meer mensen onnodig op kantoor zitten voor taken die prima thuis uitgevoerd kunnen worden dan dat er mensen gedwongen thuis half productief zitten te wezen.

En Covid staat in zekere zin wel degelijk boven alles. We zitten niet voor een stel zweetsokken in deze ellende van vrijheidsbeperkende maatregelen maar in een poging om het overlopen van de zorg te voorkomen.
pi_197342370
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:55 schreef popje het volgende:
Ik lees op nu.nl dat er gekeken wordt naar het aanpassen van de groepsgrootte buiten die nu op 2 staat. Wil dat zeggen dat je straks alleen nog maar in je eentje over straat mag of dat het ze het gaan verruimen?
Wederom maatregelen voor de bühne dus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197342376
https://www.google.nl/amp(...)ientists-warn?espv=1

Ik snap de Engelsen eerlijk gezegd ook niet zo goed. Guardian artikel (gratis).

Wij, België, fauci in Amerika, iedereen zegt dat we door die vaccins echt wel weer zonder beperkingen normal zullen kunnen leven Godzijdank, maar dan wel pas als de vaccinatiegraad is behaald. Waarheid als een koe.

De Britse overheid specifiek though roept steeds dat als de kwetsbaren gevaccineerd zijn alle maatregelen meteen weg kunnen. Ik snap echt niet waarom zij dat roepen, terwijl iedereen verder hetzelfde zegt als deze experts hier, namelijk dat dat pas kan als iedereen gevaccineerd is, een aantal maanden later dus. Denk dat mensen echt wel bereid zijn om dat te accepteren, hoor hier en in België ook weinig gemopper.

Iemand een mening over dit guardian artikel?
#WeesGeenWhales
pi_197342382
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:01 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Want dat is BINNEN.

Wanneer gaan mensen nou eens het verschil zien tussen buiten en binnen.
Kan ook prima buiten toch? Inplaats van alles te verbieden lijkt het mij beter om wat meer dingen buiten toe te staan.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:03:29 #58
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197342396
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Okee Mysteryland dan
Als je afstand houdt kun je prima buiten mysteryland organiseren.

10.000 op de Dam -> geen besmettingen.
5000 man feest Willem II -> geen besmettingen.

10.000 man in de Ziggo Dome is even geen goed idee.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197342398
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer mensen onnodig op kantoor zitten voor taken die prima thuis uitgevoerd kunnen worden dan dat er mensen gedwongen thuis half productief zitten te wezen.

En Covid staat in zekere zin wel degelijk boven alles. We zitten niet voor een stel zweetsokken in deze ellende van vrijheidsbeperkende maatregelen maar in een poging om het overlopen van de zorg te voorkomen.
Ben het eens met je eerste punt. Neemt niet weg dat de tweede situatie voorkomt.

En COVID staat misschien in het beleid boven alles, maar niet in mijn persoonlijke leven. Ik ben blij dat jouw solidariteit geen grenzen kent.
pi_197342406
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:58 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Collateral damage is niet te voorkomen. Ik heb persoonlijk mensen gekend die er nu niet meer zijn, mede als gevolg van de coronamaatregelen. Ik had het graag anders gezien maar dit persoonlijke leed weerlegt niet de noodzaak van de maatregelen.
Ten eerste: wat onwijs kut. :{

Verder niet helemaal mee eens. Natuurlijk zijn er momenteel wel enige maatregelen nodig. Maar we komen wel op het punt dat er veel meer mensen psychologische klachten ervaren vanwege de maatregelen (en die zelf veel minder risico lopen) dan van Corona zelf. Op een gegeven moment vind ik wel dat je een betere balans moet vinden. Gezondheid is immers veel meer dan enkel Corona voorkomen.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:04:29 #61
445514 DonDruiper
pi_197342414
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Kan ook prima buiten toch? Inplaats van alles te verbieden lijkt het mij beter om wat meer dingen buiten toe te staan.
Ik durf te wedden dat wanneer je de groepsgrootte buiten wat laat vieren de besmettingen omlaag gaan.

Mensen durven nu niet met een groepje naar buiten, dus gaan ze naar binnen. En juist daar worden mensen besmet.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 11 januari 2021 @ 14:05:14 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197342426
quote:
COVID staat niet boven alles.
Nou, daar lijken de meningen over verdeeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197342442
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat wanneer je de groepsgrootte buiten wat laat vieren de besmettingen omlaag gaan.

Mensen durven nu niet met een groepje naar buiten, dus gaan ze naar binnen. En juist daar worden mensen besmet.
Durven ze natuurlijk niet omdat ze dan het verkeerde signaal zouden sturen. Ze willen vooral heel ernstig overkomen en verruiming hoort daar niet bij.

Ik denk zeker niet dat het het einde van de wereld zou zijn als je de groepsgrootte verhoogt naar 4.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:06:33 #64
445514 DonDruiper
pi_197342450
quote:

[..]
COVID staat niet boven alles.
Uuh... onder welke steen heb jij de laatste tien maanden gelegen :')

ALLES moet wijken voor Corona.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197342453
quote:

[..]

Wat mij betreft mag de winkelsluiting weer ongedaan gemaakt worden, met behoud van de scholensluiting en overige maatregelen.

Volgende versoepelingen zijn dan de sportscholen / zwembaden / scholen / doorstroomlocaties.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197342462
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Lijkt mij onverstandig om dit te verzwaren. Of misschien dat het van het sentimentele gejank komt van boe-roepers die mensen buiten in de bossen of in de sneeuw zien.

Bedoel je dit artikel?
https://www.nu.nl/coronav(...)kket-uitgebreid.html
[..]

Daar kan alleen binnenshuis op verzwaard worden lijkt mij. Althans, geadviseerd worden...
Het gaat buiten toch gewoon goed?

en ja ik was ook één van die Nederlanders die afgelopen weekend naar Vaals is afgereden om in de sneeuw te spelen met de kids, ze waren er zo gelukkig mee O+

2 foto's voor de liefhebber:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_197342463
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:06 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Durven ze natuurlijk niet omdat ze dan het verkeerde signaal zouden sturen. Ze willen vooral heel ernstig overkomen en verruiming hoort daar niet bij.

Ik denk zeker niet dat het het einde van de wereld zou zijn als je de groepsgrootte verhoogt naar 4.
Ik vraag me af wat het voor meerwaarde heeft.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197342470
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Uuh... onder welke steen heb jij de laatste tien maanden gelegen :')

ALLES moet wijken voor Corona.
Ik heb het over persoonlijke beleving.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:07:51 #69
445514 DonDruiper
pi_197342476
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niks. Gelul in de marge en symboolpolitiek.. "zie je wel dat we echt het beste met jullie voor hebben..?"
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197342480
quote:

Dat denk ik inderdaad ook. Het is om moe van te worden dat gejank over winkels en mensen die elkaar buiten zien/afspreken. Ik denk dat het deels ook voorkomt uit paniek.
pi_197342482
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Het gaat buiten toch gewoon goed?

en ja ik was ook één van die Nederlanders die afgelopen weekend naar Vaals is afgereden om in de sneeuw te spelen met de kids, ze waren er zo gelukkig mee O+

2 foto's voor de liefhebber:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er prima uit toch. Beter dan al die beelden van black friday en overvolle winkels :') .
pi_197342503
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ten eerste: wat onwijs kut. :{

Verder niet helemaal mee eens. Natuurlijk zijn er momenteel wel enige maatregelen nodig. Maar we komen wel op het punt dat er veel meer mensen psychologische klachten ervaren vanwege de maatregelen (en die zelf veel minder risico lopen) dan van Corona zelf. Op een gegeven moment vind ik wel dat je een betere balans moet vinden. Gezondheid is immers veel meer dan enkel Corona voorkomen.
Maar wanneer is men bang om corona te krijgen? Als het virus hevig circuleert.
pi_197342506
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niks, behalve een eventueel psychologisch effect. Aan de ene kant zijn de maatregelen erg algemeen, en aan de andere kant zijn ze weer erg mierenneukerig. Dat gezeik met die groepsgrootte was voor een groot deel al niet nodig, maar daardoor lijkt het ook onnodig om het weer terug te draaien. Dan maar voorzichtig en alles in stand houden om vooral niet laks over te komen.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:09:05 #74
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197342507
quote:
15s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik kan er nog steeds niet bij dat er bij dat hele OMT nog steeds een sociologen en psychologen zitten. Effecten van maatregelen zijn zo zwaar gerelateerd aan menselijk gedrag dat de input gewoon noodzakelijk is voor het goed kunnen doorrekenen van de effecten op de cijfers.

Dan kan je wel blijven roepen dat het allemaal „ontzettend teleurstellend” is, maar in mijn optiek is het ook „ontzettend teleurstellend” dat die expertises er nog niet bij zitten. En ik snap gewoon niet dat ze dat blijkbaar zelf na een klein jaar nog steeds niet bedacht hebben.
Toen het team in België uitgebreid werd (met economen) kon men niet tot een unaniem advies komen, waardoor de maatregelen in oktober versoepeld werden, en de situatie uit de hand liep.
are we infinite or am I alone
pi_197342512
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:07 schreef Anton91 het volgende:
Lijkt me heerlijk om nu in Brazilië te zijn _O_

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rand-van-rio-overvol
Het coronavirus is het me je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')