Slag om de Schelde wel.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nieuwe James Bond is er nog niet.
Okee Mysteryland danquote:Op maandag 11 januari 2021 14:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Want dat is BINNEN.
Wanneer gaan mensen nou eens het verschil zien tussen buiten en binnen.
Ik denk dat er meer mensen onnodig op kantoor zitten voor taken die prima thuis uitgevoerd kunnen worden dan dat er mensen gedwongen thuis half productief zitten te wezen.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:24 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat thuiswerken ligt ook wat genuanceerder. Je hebt banen waar thuiswerken theoretisch kan, maar het wel de workflow gigantisch verstoord. Dan moet je de afweging maken: thuiswerken met verminderde productiviteit en groeiende frustraties, paar dagen thuis en paar dagen kantoor etc.
Je kan wel zeggen dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen maar er spelen verschillende belangen. COVID staat niet boven alles.
Wederom maatregelen voor de bühne dus.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:55 schreef popje het volgende:
Ik lees op nu.nl dat er gekeken wordt naar het aanpassen van de groepsgrootte buiten die nu op 2 staat. Wil dat zeggen dat je straks alleen nog maar in je eentje over straat mag of dat het ze het gaan verruimen?
Kan ook prima buiten toch? Inplaats van alles te verbieden lijkt het mij beter om wat meer dingen buiten toe te staan.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Want dat is BINNEN.
Wanneer gaan mensen nou eens het verschil zien tussen buiten en binnen.
Als je afstand houdt kun je prima buiten mysteryland organiseren.quote:
Ben het eens met je eerste punt. Neemt niet weg dat de tweede situatie voorkomt.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer mensen onnodig op kantoor zitten voor taken die prima thuis uitgevoerd kunnen worden dan dat er mensen gedwongen thuis half productief zitten te wezen.
En Covid staat in zekere zin wel degelijk boven alles. We zitten niet voor een stel zweetsokken in deze ellende van vrijheidsbeperkende maatregelen maar in een poging om het overlopen van de zorg te voorkomen.
Ten eerste: wat onwijs kut.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:58 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Collateral damage is niet te voorkomen. Ik heb persoonlijk mensen gekend die er nu niet meer zijn, mede als gevolg van de coronamaatregelen. Ik had het graag anders gezien maar dit persoonlijke leed weerlegt niet de noodzaak van de maatregelen.
Ik durf te wedden dat wanneer je de groepsgrootte buiten wat laat vieren de besmettingen omlaag gaan.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan ook prima buiten toch? Inplaats van alles te verbieden lijkt het mij beter om wat meer dingen buiten toe te staan.
Nou, daar lijken de meningen over verdeeld.quote:
Durven ze natuurlijk niet omdat ze dan het verkeerde signaal zouden sturen. Ze willen vooral heel ernstig overkomen en verruiming hoort daar niet bij.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat wanneer je de groepsgrootte buiten wat laat vieren de besmettingen omlaag gaan.
Mensen durven nu niet met een groepje naar buiten, dus gaan ze naar binnen. En juist daar worden mensen besmet.
Uuh... onder welke steen heb jij de laatste tien maanden gelegenquote:
Wat mij betreft mag de winkelsluiting weer ongedaan gemaakt worden, met behoud van de scholensluiting en overige maatregelen.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat wanneer je de groepsgrootte buiten wat laat vieren de besmettingen omlaag gaan.
Mensen durven nu niet met een groepje naar buiten, dus gaan ze naar binnen. En juist daar worden mensen besmet.
Het gaat buiten toch gewoon goed?quote:Op maandag 11 januari 2021 13:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt mij onverstandig om dit te verzwaren. Of misschien dat het van het sentimentele gejank komt van boe-roepers die mensen buiten in de bossen of in de sneeuw zien.
Bedoel je dit artikel?
https://www.nu.nl/coronav(...)kket-uitgebreid.html
[..]
Daar kan alleen binnenshuis op verzwaard worden lijkt mij. Althans, geadviseerd worden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
Ik vraag me af wat het voor meerwaarde heeft.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:06 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Durven ze natuurlijk niet omdat ze dan het verkeerde signaal zouden sturen. Ze willen vooral heel ernstig overkomen en verruiming hoort daar niet bij.
Ik denk zeker niet dat het het einde van de wereld zou zijn als je de groepsgrootte verhoogt naar 4.
Ik heb het over persoonlijke beleving.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Uuh... onder welke steen heb jij de laatste tien maanden gelegen
ALLES moet wijken voor Corona.
Niks. Gelul in de marge en symboolpolitiek.. "zie je wel dat we echt het beste met jullie voor hebben..?"quote:Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het voor meerwaarde heeft.
Dat denk ik inderdaad ook. Het is om moe van te worden dat gejank over winkels en mensen die elkaar buiten zien/afspreken. Ik denk dat het deels ook voorkomt uit paniek.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:04 schreef DonDruiper het volgende:
quote:Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Het gaat buiten toch gewoon goed?
en ja ik was ook één van die Nederlanders die afgelopen weekend naar Vaals is afgereden om in de sneeuw te spelen met de kids, ze waren er zo gelukkig mee![]()
2 foto's voor de liefhebber:Ziet er prima uit toch. Beter dan al die beelden van black friday en overvolle winkelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Maar wanneer is men bang om corona te krijgen? Als het virus hevig circuleert.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ten eerste: wat onwijs kut.![]()
Verder niet helemaal mee eens. Natuurlijk zijn er momenteel wel enige maatregelen nodig. Maar we komen wel op het punt dat er veel meer mensen psychologische klachten ervaren vanwege de maatregelen (en die zelf veel minder risico lopen) dan van Corona zelf. Op een gegeven moment vind ik wel dat je een betere balans moet vinden. Gezondheid is immers veel meer dan enkel Corona voorkomen.
Niks, behalve een eventueel psychologisch effect. Aan de ene kant zijn de maatregelen erg algemeen, en aan de andere kant zijn ze weer erg mierenneukerig. Dat gezeik met die groepsgrootte was voor een groot deel al niet nodig, maar daardoor lijkt het ook onnodig om het weer terug te draaien. Dan maar voorzichtig en alles in stand houden om vooral niet laks over te komen.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het voor meerwaarde heeft.
Toen het team in België uitgebreid werd (met economen) kon men niet tot een unaniem advies komen, waardoor de maatregelen in oktober versoepeld werden, en de situatie uit de hand liep.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik kan er nog steeds niet bij dat er bij dat hele OMT nog steeds een sociologen en psychologen zitten. Effecten van maatregelen zijn zo zwaar gerelateerd aan menselijk gedrag dat de input gewoon noodzakelijk is voor het goed kunnen doorrekenen van de effecten op de cijfers.
Dan kan je wel blijven roepen dat het allemaal „ontzettend teleurstellend” is, maar in mijn optiek is het ook „ontzettend teleurstellend” dat die expertises er nog niet bij zitten. En ik snap gewoon niet dat ze dat blijkbaar zelf na een klein jaar nog steeds niet bedacht hebben.
Het coronavirus is het me je eens.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:07 schreef Anton91 het volgende:
Lijkt me heerlijk om nu in Brazilië te zijn![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rand-van-rio-overvol
Ik bedoel de uitbreiding naar vier personen.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niks. Gelul in de marge en symboolpolitiek.. "zie je wel dat we echt het beste met jullie voor hebben..?"
Ja dat snap ik.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel de uitbreiding naar vier personen.
Je komt hier nooit meer uit. De geest is nu echt uit de fles. Dit artikel laat ook weer mooi zien dat ieder risico volledig uitgebannen moet worden. Voorheen lagen we niet wakker van een paar duizend mensen die ieder jaar toch sterven aan de griep, en nu is het ineens een probleem volgens deze expert dat mensen nog steeds besmet raken, en dat we tot en met de volgende winter nog social distancing maatregelen moeten hebben ondanks grootschalige vaccinatie. De druk op de zorg zal dan weg zijn.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:02 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)ientists-warn?espv=1
Ik snap de Engelsen eerlijk gezegd ook niet zo goed. Guardian artikel (gratis).
Wij, België, fauci in Amerika, iedereen zegt dat we door die vaccins echt wel weer zonder beperkingen normal zullen kunnen leven Godzijdank, maar dan wel pas als de vaccinatiegraad is behaald. Waarheid als een koe.
De Britse overheid specifiek though roept steeds dat als de kwetsbaren gevaccineerd zijn alle maatregelen meteen weg kunnen. Ik snap echt niet waarom zij dat roepen, terwijl iedereen verder hetzelfde zegt als deze experts hier, namelijk dat dat pas kan als iedereen gevaccineerd is, een aantal maanden later dus. Denk dat mensen echt wel bereid zijn om dat te accepteren, hoor hier en in België ook weinig gemopper.
Iemand een mening over dit guardian artikel?
Waar in dat artikel zie je staan dat de maatregelen meteen weg kunnen als de kwetsbaren gevaccineerd zijn? Even snel doorheen gelezen, maar zie het niet staan. Zie vooral het tegenovergestelde. Voorzichtigheid. Waarschuwingen dat ze niet te snel moeten versoepelen en dat we vooruit moeten denken.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:02 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)ientists-warn?espv=1
Ik snap de Engelsen eerlijk gezegd ook niet zo goed. Guardian artikel (gratis).
Wij, België, fauci in Amerika, iedereen zegt dat we door die vaccins echt wel weer zonder beperkingen normal zullen kunnen leven Godzijdank, maar dan wel pas als de vaccinatiegraad is behaald. Waarheid als een koe.
De Britse overheid specifiek though roept steeds dat als de kwetsbaren gevaccineerd zijn alle maatregelen meteen weg kunnen. Ik snap echt niet waarom zij dat roepen, terwijl iedereen verder hetzelfde zegt als deze experts hier, namelijk dat dat pas kan als iedereen gevaccineerd is, een aantal maanden later dus. Denk dat mensen echt wel bereid zijn om dat te accepteren, hoor hier en in België ook weinig gemopper.
Iemand een mening over dit guardian artikel?
Bij de Corona Liveblog:quote:Op maandag 11 januari 2021 13:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt mij onverstandig om dit te verzwaren. Of misschien dat het van het sentimentele gejank komt van boe-roepers die mensen buiten in de bossen of in de sneeuw zien.
Bedoel je dit artikel?
https://www.nu.nl/coronav(...)kket-uitgebreid.html
[..]
Daar kan alleen binnenshuis op verzwaard worden lijkt mij. Althans, geadviseerd worden...
Zat mensen die nu al met meer dan 2 over straat lopen en dat zijn echt niet alleen maar gezinnen.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.
Van 2 naar 4 heeft geen zin en is symboolpolitiek net als de mondkapjes.
quote:Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Het gaat buiten toch gewoon goed?
en ja ik was ook één van die Nederlanders die afgelopen weekend naar Vaals is afgereden om in de sneeuw te spelen met de kids, ze waren er zo gelukkig mee![]()
2 foto's voor de liefhebber:Ja ik vind het ook absolute onzin om buiten streng toe te zien op de maatregelen. Dat is niet waar de meeste besmettingen plaats vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben voor zover ik weet ook nooit pieken gehad n.a.v. grote groepen mensen buiten (bossen, stranden, demonstraties, parken).
Ja ja. Wish.quote:
Ja oke.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:07 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik heb het over persoonlijke beleving.
Dan is het aan ieder individueel welk risico ze willen nemen. Een eigen keuze. In plaats van dat de afweging voor ons allemaal gemaakt word.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wanneer is men bang om corona te krijgen? Als het virus hevig circuleert.
Het is ook bizar dat de groepsgrootte van >2 buiten als levensgevaarlijk wordt beschouwd.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zat mensen die nu al met meer dan 2 over straat lopen en dat zijn echt niet alleen maar gezinnen.
Deze denkwijze zou ik toepassen wanneer de ziekenhuizen ontlast zijn, maar op dit moment heb ik dat vertrouwen in mijn medemens niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het aan ieder individueel welk risico ze willen nemen. Een eigen keuze. In plaats van dat de afweging voor ons allemaal gemaakt word.
Bron: De Standaardquote:De politierechtbank van Antwerpen heeft maandag de eerste vonnissen over vier lockdownfeestjes uitgesproken. Drieëntwintig jongeren werden veroordeeld. Een tiental van hen kreeg celstraffen, de anderen alleen een boete.
Het prijskaartje van vier lockdownfeestjes is gekend. De politierechtbank van Antwerpen veroordeelde een tiental jongeren tot een celstraf van maximum twee maanden en boetes tot 1.200 euro. De andere kregen mildere straffen: boetes van 400 tot 1.000 euro. Daar komen ook nog de gerechtskosten bovenop, goed voor ongeveer 300 euro. Een beklaagde werd vrijgesproken. Dat meldt nieuwsagentschap Belga.
Het parket van Antwerpen pakt deelnemers aan lockdownfeestjes strenger aan sinds de start van de tweede lockdown. Meerderjarigen worden meteen gedagvaard voor de politierechtbank.
Het probleem zit hem in even snel lezen 😉quote:Op maandag 11 januari 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar in dat artikel zie je staan dat de maatregelen meteen weg kunnen als de kwetsbaren gevaccineerd zijn? Even snel doorheen gelezen, maar zie het niet staan. Zie vooral het tegenovergestelde. Voorzichtigheid. Waarschuwingen dat ze niet te snel moeten versoepelen en dat we vooruit moeten denken.
Los daarvan ben ik het wel eens met de mensen die zeggen dat er versoepeld moet worden als de ergste risico groepen gevaccineerd zijn. Er word telkens geroepen dat het om de zorg gaat. Zodra de groep die het snelste in het ziekenhuis terecht komt gevaccineerd is zullen de ziekenhuizen veel minder drukte ervaren. Er is dan gewoon ruimte voor versoepelingen. Ik zou niet alles meteen terugdraaien (de 1,5 meter en handen stuk wassen bv even aanhouden - wellicht zelfs een maximum aantal bezoekers binnen de horeca/winkels), maar ik zou het onzin vinden om pas te gaan versoepelen als de vaccinatiegraad hoog genoeg is. We hebben deze maatregelen immers niet om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Daarom zijn er zoveel mensen die momenteel nog begrip hebben voor de maatregelen - we doen het voor de ziekenhuizen. Maar zodra dat gevaar geweken is moet er gewoon weer meer mogelijk zijn.
Anders gesteld: De laatste keer dat het aantal besmettingen t.o.v. 7 dagen daarvoor gestagneerd (laat staan toegenomen) is, is 19 december. Sindsdien heeft het alleen maar gedaald.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoezo lijken we op een plateau te zitten? De meeste grafieken tonen nog een daling toch? Zie bijv:
[ afbeelding ]
[..]
De nadruk ligt gewoon op contacten minimaliseren.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook bizar dat de groepsgrootte van >2 buiten als levensgevaarlijk wordt beschouwd.
Virussen horen bij het leven en ik zou mij er dan ook niet druk om maken. Gelukkig doen ze dat daar ook niet.quote:
Alles wat buiten is zou juist zoveel mogelijk gestimuleerd moeten worden, zeker in deze periode waarin binnenruimtes vaak slecht geventileerd zijn omdat niemand deuren of ramen open zet.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook bizar dat de groepsgrootte van >2 buiten als levensgevaarlijk wordt beschouwd.
Hoef je ook gelijk geen condoom meer te dragen.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Virussen horen bij het leven en ik zou mij er dan ook niet druk om maken. Gelukkig doen ze dat daar ook niet.
Die keuze was er van juni t/m september. We weten hoe dat afliep.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het aan ieder individueel welk risico ze willen nemen. Een eigen keuze. In plaats van dat de afweging voor ons allemaal gemaakt word.
Nee, ze zeggen een aantal maanden na maart, en misschien volgende winter als het vaccin niet meer werkt, en we heel veel pech hebben.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je komt hier nooit meer uit. De geest is nu echt uit de fles. Dit artikel laat ook weer mooi zien dat ieder risico volledig uitgebannen moet worden. Voorheen lagen we niet wakker van een paar duizend mensen die ieder jaar toch sterven aan de griep, en nu is het ineens een probleem volgens deze expert dat mensen nog steeds besmet raken, en dat we tot en met de volgende winter nog social distancing maatregelen moeten hebben ondanks grootschalige vaccinatie. De druk op de zorg zal dan weg zijn.
Iedereen die de maatregelen nu steunt en van mening is dat het eventjes is om de druk op de zorg te verlichten en om de curve te pletten heeft hier schuld aan. Je moet er niet vreemd er van op kijken dat de maatregelen een jaarlijks terugkerend fenomeen zullen zijn om doden te voorkomen, daar worden we langzamerhand op voorbereid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |