quote:Op maandag 11 januari 2021 15:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat er met de uitkomst gaat gebeuren. Wat nou als prevalentie hier veel hoger is dan rest van het land? Slot op Lansingerland? Dunno.
Ik heb de indruk dat op dit moment een groot percentage van de mensen wel een prik willen halen. Gewoon omdat het zó geen ( leuk ) leven meer is. Daar zouden we dus van moeten profiteren door flink wat aan te kunnen bieden. Maar ja vaccin is duur dus wachten we maar af tot Hugo het licht gaat zien. De economie naar de haaien- om maar nog te zwijgen over de gezondheid van de burgers- is altijd duurder dan de kosten van het vaccin extra inkopen.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is sterk afhankelijk van wie allemaal ingeënt wil worden. We komen vast wel boven de 50%, en dan zullen vooral kwetsbaren en ouderen eieren voor hun geld kiezen en zich dus laten vaccineren.
Boven de 80% lijkt me vrij lastig om te halen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het vaccin blijft werken, want jaarlijks twee prikken halen, dat is best een hobbel voor veel mensen.
Goed nieuws lijkt me.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:12 schreef Oliver23 het volgende:
Kabinet hoopt scholen 25 januari 2021 weer te heropenen
Het kabinet hoopt de basisscholen en de kinderopvang op 25 januari te heropenen. De rest van de lockdown blijft dan wel van kracht tot 9 februari.
Het hangt nog wel af van in hoeverre kinderen vatbaar zijn voor de Britse variant van het coronavirus, zeggen ingewijden. Momenteel vindt nader onderzoek plaats naar een uitbraak hiervan op een school in Bergschenhoek. Als dat geen grote gevaren zou laten zien, dan is de ‘streefdatum’ voor het heropenen van alle basisscholen en de kinderopvang 25 januari.
Zojuist maakte de GGD bekend dat het ook alle inwoners van de gemeente Lansingerland, waar Bergschenhoek bij hoort, een gerichte oproep krijgen om zich te laten testen op het coronavirus. Daarmee moet ook de uitbraak van de Britse variant op de school in kaart worden gebracht.
Het is de eerste keer dat er gericht extra wordt getest in een gebied waar een grote uitbraak is. De oproep van GGD Rotterdam-Rijnmond geldt voor alle inwoners van Lansingerland van 2 jaar en ouder, ook als zij geen klachten hebben die doen denken aan een coronabesmetting.
Goede cijfersquote:
Prijs is niet direct het probleem, het is er gewoon niet op dit momentquote:Op maandag 11 januari 2021 15:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat op dit moment een groot percentage van de mensen wel een prik willen halen. Gewoon omdat het zó geen ( leuk ) leven meer is. Daar zouden we dus van moeten profiteren door flink wat aan te kunnen bieden. Maar ja vaccin is duur dus wachten we maar af tot Hugo het licht gaat zien. De economie naar de haaien- om maar nog te zwijgen over de gezondheid van de burgers- is altijd duurder dan de kosten van het vaccin extra inkopen.
Veel mensen halen jaarlijks al een griepprik, kan deze er gewoon bijgejast worden. En dan, eventueel 3 weken later nog een keer.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:11 schreef luxerobots het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het vaccin blijft werken, want jaarlijks twee prikken halen, dat is best een hobbel voor veel mensen.
ja het dooft uit nu hoor !!!quote:
Maar je hoopt toch dat onderzoek tot doel heeft om er iets mee te doen. Een beetje monitoren voor het monitoren schieten we niks mee op. En je kunt je afvragen of de capaciteit die nu op dit onderzoek wordt ingezet niet beter elders ingezet kan worden. Worden alle positieve samples uit dit onderzoek vervolgens gesequenced? Maar wordt er ook in andere regios waar het is opgedoken en waar de bron niet duidelijk is meer gesequenced?quote:Op maandag 11 januari 2021 15:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dit testprogramma lijkt niet als doel te hebben contaminering - hoewel het vast een mitigerende werking kan hebben op de verspreiding - maar vooral zien óf en hoe het zich extra verspreid (bijvoorbeeld onder jongeren).
wij zijn experts in alles opnieuw uitvindenquote:Op maandag 11 januari 2021 15:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom kunnen we die info mbt de besmettelijkheid niet uit het UK halen eigenlijk? Specifiek daarvoor hoeft een onderzoek hier toch niet perse?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |