Dat klopt, maar dat is over het algemeen bij een consultatiebureau in een heel andere setting en vaak als onderdeel van een consult. Allemaal een stuk kindvriendelijker waardoor je je kind beter kunt voorbereiden.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:10 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Kinderen worden toch normaal ook jong ingeënt?
Handgranaat aan de deur en verplicht twee maanden dicht, dat zal ze leren.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes laten we alle horecaondernemingen een hangslot cadeau doen zodat ze nog meer op slot kunnen.
80% moet volgens mij wel kunnen, mits er genoeg vaccins beschikbaar zijn. De vaccinatie bereidheid was al zo'n 75% volgens de meeste onderzoeken.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is sterk afhankelijk van wie allemaal ingeënt wil worden. We komen vast wel boven de 50%, en dan zullen vooral kwetsbaren en ouderen eieren voor hun geld kiezen en zich dus laten vaccineren.
Boven de 80% lijkt me vrij lastig om te halen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het vaccin blijft werken, want jaarlijks twee prikken halen, dat is best een hobbel voor veel mensen.
Je kunt volgen wat je wil, maar je mist de hele pointe van het onderzoek. Het doel is om in kaart te brengen hoe de Britse variant zich verspreid. Tenzij jij me goede papieren kan overleggen waarom jij kunt beoordelen wat de juiste manier en het juiste moment is om dit te doen, is al je kritiek zonder onderbouwing van geen enkele meerwaarde.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Omdat cijfers in Lansingerland al weer aan het teruglopen zijn. Ook hier lijkt de uitbraak dus minder te worden.
En paar weken geleden zat het steeds aan de bovenkant van de regio Rijnmond, dan had je echt wat aan de cijfers gehad.
En ja, ik woon in Lansingerland, dus volg het vrij intensief.
ouders juichennnnnnnnnnnnnquote:Op maandag 11 januari 2021 15:12 schreef Oliver23 het volgende:
Kabinet hoopt scholen 25 januari 2021 weer te heropenen
Het kabinet hoopt de basisscholen en de kinderopvang op 25 januari te heropenen. De rest van de lockdown blijft dan wel van kracht tot 9 februari.
Het hangt nog wel af van in hoeverre kinderen vatbaar zijn voor de Britse variant van het coronavirus, zeggen ingewijden. Momenteel vindt nader onderzoek plaats naar een uitbraak hiervan op een school in Bergschenhoek. Als dat geen grote gevaren zou laten zien, dan is de ‘streefdatum’ voor het heropenen van alle basisscholen en de kinderopvang 25 januari.
Zojuist maakte de GGD bekend dat het ook alle inwoners van de gemeente Lansingerland, waar Bergschenhoek bij hoort, een gerichte oproep krijgen om zich te laten testen op het coronavirus. Daarmee moet ook de uitbraak van de Britse variant op de school in kaart worden gebracht.
Het is de eerste keer dat er gericht extra wordt getest in een gebied waar een grote uitbraak is. De oproep van GGD Rotterdam-Rijnmond geldt voor alle inwoners van Lansingerland van 2 jaar en ouder, ook als zij geen klachten hebben die doen denken aan een coronabesmetting.
Het is niet te stoppen, maar elk geval wat je nu vindt en op tijd kunt isoleren scheelt over 2 maanden honderden gevallen per week. Dit hadden ze al voor kerst moeten doen. En ook reizigers uit de VK die na 1 december in NL waren gekomen hadden ze op moeten roepen om te komen testen. En ook reizigers uit het VK en Afrika achteraf testen. Laat ze bij binnenkomst 200EUR betalen die ze terugkrijgen als ze zich komen laten testen. Daarmee hadden tientallen tot honderden gevallen bij binnenkomst gedetecterd kunnen worden, waarmee je duizenden besmettingen een paar maanden later voorkomt, daarmee win je tijd tot de variant problematisch wordt, en dat is tijd waarin je honderdduizenden mensen per week aan het vaccineren bent.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, iedereen boven de 2. Als het zo besmettelijk is lijkt het me onmogelijk te stoppen, maar ben benieuwd wat eruit komt.
De brieftekst moet eerst nog door alle gemeenteraadsleden worden goedgekeurd!quote:Op maandag 11 januari 2021 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De komende weken wordt de tekst opgesteld en medio februari gaat de burgemeester ze persoonlijk langsbrengen. Het moet wel zorgvuldig gebeuren namelijk.
Ja, want de vorige keer was zo engquote:
Nou, dat zou mooi zijn.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:12 schreef Oliver23 het volgende:
Kabinet hoopt scholen 25 januari 2021 weer te heropenen
Het kabinet hoopt de basisscholen en de kinderopvang op 25 januari te heropenen. De rest van de lockdown blijft dan wel van kracht tot 9 februari.
Het hangt nog wel af van in hoeverre kinderen vatbaar zijn voor de Britse variant van het coronavirus, zeggen ingewijden. Momenteel vindt nader onderzoek plaats naar een uitbraak hiervan op een school in Bergschenhoek. Als dat geen grote gevaren zou laten zien, dan is de ‘streefdatum’ voor het heropenen van alle basisscholen en de kinderopvang 25 januari.
Zojuist maakte de GGD bekend dat het ook alle inwoners van de gemeente Lansingerland, waar Bergschenhoek bij hoort, een gerichte oproep krijgen om zich te laten testen op het coronavirus. Daarmee moet ook de uitbraak van de Britse variant op de school in kaart worden gebracht.
Het is de eerste keer dat er gericht extra wordt getest in een gebied waar een grote uitbraak is. De oproep van GGD Rotterdam-Rijnmond geldt voor alle inwoners van Lansingerland van 2 jaar en ouder, ook als zij geen klachten hebben die doen denken aan een coronabesmetting.
quote:Op maandag 11 januari 2021 15:08 schreef Draak31 het volgende:
We moeten nu echt snoeihard in gaan grijpen. Meer boetes, horeca nog harder aanpakken. Nu gaan ook al lukraak restaurants toch open. Horeca sluiten tot 2022.
Maar dit testprogramma lijkt niet als doel te hebben contaminering - hoewel het vast een mitigerende werking kan hebben op de verspreiding - maar vooral zien óf en hoe het zich extra verspreid (bijvoorbeeld onder jongeren).quote:Op maandag 11 januari 2021 15:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is niet te stoppen, maar elk geval wat je nu vindt en op tijd kunt isoleren scheelt over 2 maanden honderden gevallen per week. Dit hadden ze al voor kerst moeten doen. En ook reizigers uit de VK die na 1 december in NL waren gekomen hadden ze op moeten roepen om te komen testen. En ook reizigers uit het VK en Afrika achteraf testen. Laat ze bij binnenkomst 200EUR betalen die ze terugkrijgen als ze zich komen laten testen. Daarmee hadden tientallen tot honderden gevallen bij binnenkomst gedetecterd kunnen worden, waarmee je duizenden besmettingen een paar maanden later voorkomt, daarmee win je tijd tot de variant problematisch wordt, en dat is tijd waarin je honderdduizenden mensen per week aan het vaccineren bent.
Ik ben vooral benieuwd wat er met de uitkomst gaat gebeuren. Wat nou als prevalentie hier veel hoger is dan rest van het land? Slot op Lansingerland? Dunno.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:14 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Wat ging er door je heen toen je het nieuws hoorde?
Er zijn wel redelijk kindvriendelijke test methodes. Kinderen krijgen ook prikjes, dat levert hooguit wat traantjes op.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:14 schreef Stoorzendert het volgende:
Een kind van 2 testen... succes daarmee!
Ik denk dat mijn dochter hier erg blij om zal zijn, als het doorgaat.quote:
Snelwegen dicht, station weer afbreken, dat soort dingen ja.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat er met de uitkomst gaat gebeuren. Wat nou als prevalentie hier veel hoger is dan rest van het land? Slot op Lansingerland? Dunno.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |