abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2022 @ 14:26:38 #151
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_203124874
Tim, Tom, 't scheelt 1 letter. Beter waren de roepnamen Alfa en Romeo geweest. :P
Maar wel knullig ja.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_203125440
Beetje hetzelfde verhaal als jaren terug met Mirjam Pol, die ineens Limburgse was geworden (had iemand van de Nos Born en Borne door elkaar gehaald)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 10 januari 2022 @ 15:06:11 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_203125479
Jaren terug? Dit gebeurt vrijwel dagelijks. In DRT is de hashtag #Werkenbijdenos een bekend fenomeen in ieder geval :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_203126237
Oh dat geloof ik graag. Herinner me nog de F1 tests in Barcelona die testraces werden genoemd. Tranen gelachen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203126980
- Alle torpedo Iveco's van De Rooy last van een niet werkend banden aflaatsysteem, hoe krijg je het spits. De oudere modellen van Mitchell vd Brink (frontstuur) en Richard de Groot (truck van 2 jaar oud) hebben nergens last van
- Ook Hans Weijs flink in de penarie, de Arcane buggy ligt al bijna 5 uur achter op Quintero en is nog niet binnen, Teamgenoot Becx wel als 22e. Ook Cristina Gutierrez stond weer lang stil met pech
- enige NL'er die goedging was navigator Wouter Rosegaar, tweede met Eriksson achter Quintero, die voor de achtste keer een stage wint
- Sunderland pakt weer tijd terug en de leiding in de motoren, maar ja, morgen mag ie weer openen hč?
- Ook Al Attiyah verliest terrein door lekke banden en een kapotte aandrijfas. Met 2WD toch een tiende tijd, niet slecht. Loeb leek de stage te gaan winnen, maar zijn deurpaneel viel weer open en een reservewiel was daarna foetsie. Omdat hij al eens lek had gereden reed hij wat rustiger en moest de zege aan Ekström laten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sabata op 10-01-2022 21:28:24 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203131439
Dankzij een opmerking van Richard de Groot snap ik nu die gekke botsing tussen Carrara en Karyakin. De Rus was twee minuten voor de Italiaan gestart en teruggereden toen hij een waypoint had gemist. Dat mag eigenlijk niet, maar iedereen doet het toch. Nu knalden die twee buggies dus op elkaar en de ASO heeft onmiddellijk een verbod op terugrijden na gemiste wp's ingesteld en De Groot was een van de slachtoffers met 15 minuten tijdstraf.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 10 januari 2022 @ 21:49:10 #158
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203131879
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaren terug? Dit gebeurt vrijwel dagelijks. In DRT is de hashtag #Werkenbijdenos een bekend fenomeen in ieder geval :P
Ik heb die gisteren nog gebruikt bij het NKEK schaatsen :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203135695
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:07 schreef Sabata het volgende:
Het is inderdaad een geld kwestie, je kan nog zoveel ervaring hebben, maar als je geen sponsoren hebt die je mechaniciens betalen, je onderdelen betalen en je faciliteiten voor je regelen die de amateurs allemaal zelf moeten opknappen dan kun je nog zoveel ervaring hebben, maar dan kom je niet verder dan kistrijder zoals Van de Goorbergh als de grote teams of de grote sponsors je niet zien staan. Dan ga je voor de ervaring naar dakar en niet om de dakar een keer te winnen.

BAS Dakar en HT Husqvarna hebben het heel slim bekeken . Zij pikken potentiële talenten op als vorige jaren Ross Branch, Skyler Howes of nu Mason Klein en Bradley Cox (zoon van Dakar legende Alfie Cox) en geven hen een podium om te presteren, bijna alles wordt voor hen geregeld. En in de meeste gevallen groeien die talenten dan door (Branch naar Yamaha, Howes naar Husky). Xavier de Soultrait is dan weer een geval apart, die was fabrieksrijder bij Yamaha, maar is daar gestopt bij bij HT Husqvarna uitgekomen omdat hij het pakket beter vond dat Sherco in eigen land
Eens. Hoewel geen van allen echt slecht zal zijn. Toch hebben rijders als Shameer Variawa met sponsoren als Red Bull en het Nederlandse Eurol wel degelijk meer kans dan een vansteenbergen of een Willems.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:49:22 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203135713
Scheelt dan vooral dat je auto na elke etappe weer helemaal wordt nagekeken en in topstaat wordt gebracht voor de volgende etappe? Met een hele berg aan reserveonderdelen die klaar staan enzo.

En als je zware technische problemen hebt tijdens een ettappe er vaak wel teamleden in de buurt zijn om je te helpen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203135823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:47 schreef MK1_82 het volgende:

[..]
Eens. Hoewel geen van allen echt slecht zal zijn. Toch hebben rijders als Shameer Variawa met sponsoren als Red Bull en het Nederlandse Eurol wel degelijk meer kans dan een vansteenbergen of een Willems.
Mike Willems is 72, eigenaar van Bastion hotel en weet niet hoe hij zijn geld op moet maken. Die heeft die Hi-lux gekocht en doet dit voor de leukigheid. Variawa is een meer professionele racer, al heeft hij zich wel via HallSpeed de Zuid Afrikaanse tak van Gazoo Racing ingekocht
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203136096
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:57 schreef Sabata het volgende:

[..]
Mike Willems is 72, eigenaar van Bastion hotel en weet niet hoe hij zijn geld op moet maken. Die heeft die Hi-lux gekocht en doet dit voor de leukigheid. Variawa is een meer professionele racer, al heeft hij zich wel via HallSpeed de Zuid Afrikaanse tak van Gazoo Racing ingekocht
Klopt, ik bedoelde er mee te zeggen dat goede sponsoren en auto's je wel degelijk meer kans geven, los van of een coureur goed is ja of nee.
pi_203136371
Dat is altijd handig ja. Je ziet helaas maar weinig Nederlanders met een grote sponsor naar Dakar gaan, of ze moeten zoals in de trucks vanuit hun eigen bedrijf de centen regelen (De Rooy, CD Laar, VD Brink). Ten Brinke kocht zich via Eurol bij OverDrive Toyota in en viel toen genoeg op om bij Gazoo Racing mee te mogen doen.

De laatste die echt een flinke stap vooruit maakte zonder een sponsor was Frans Verhoeven. Die reed bijna 20 jaar terug in Afrika op een privé Yamaha af en toe voorin en KTM belde hem daarna ineens of hij als waterdrager voor Cyril Despres aan de slag wilde. Leuk bij effect was dat Frans vloeiend Frans sprak ;) dus na het eerste interview waar hij de hakkelend Engels pratende cameraploeg in hun moedertaal verraste kreeg hij de jaren daarna ineens bijzonder veel aandacht in Frankrijk en Franstalig België. Dat heeft toen wel sponsors voor zijn project met en privé KTM team, speedbrain BMW en Sherco opgeleverd

[ Bericht 1% gewijzigd door Sabata op 11-01-2022 10:43:07 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 11 januari 2022 @ 12:20:50 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_203137962
quote:
Matthias Walkner is in de Dakar-rally
de nieuwe koploper bij de motoren.In de
negende etappe over 287 km eindigde de
Oostenrijker op zijn KTM als vierde.

Klassementsleider Sam Sunderland,die
maandag de eerste plaats overgenomen
had van Adrien van Beveren,finishte zes
minuten later dan Walkner.De Engelsman
zakte naar de tweede plaats,op 2.12 van
de Oostenrijker.Van Beveren en Pedro
Quintanilla staan ook nog binnen vijf
minuten van Walkner.
#Werkenbijdenos

Op 677 wordt hij nog twee keer Pedro genoemd en consequent Peruaan ook nog. Whatever.




[ Bericht 7% gewijzigd door Dr_Flash op 11-01-2022 12:25:54 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2022 @ 13:04:14 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_203138478
Ah, ze lezen half mee :') PEDRO Quintanilla is inmiddels een Chileen geworden. Nog even naar het gemeentehuis voor zijn voornaam.

:W NOS :W Hij heet Pablo :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_203146954
- Mirjam Pol had het maar druk vandaag, komt ze als 57e aan de finish, laat ze haar backpack liggen. Ipv 200 km verbindingsroute reed ze dus bijna 600 km aangezien ze er pas het bivak achterkwam en weer helemaal terug naar de finish kon (oeps)
- De BRX buggies die zoveel op Jaguars lijken hebben iets van de oude Chapman Lotus F1 auto's, snel en ze vallen uit elkaar. Vooral de deuren raken wel eens los en de panelen waarmee de reservewielen op hun plaats worden gehouden vliegen open, zodat op de foto lijkt alsof er een vleugeldeur openstaat. Roma en Loeb verloren ook al eens twee keer een wiel en nu vloog bij Terranova ook zijn motorkap eraf. Toch tweede en vierde algemeen.
- bandenaflaatsystemen werden eruit gesloopt bij de Rooy, gelukkig hadden ze voor Vd Brink en van Kasteren nog een oud exemplaar. Van Kasteren leek op weg naar een derde plek, maar helaas een gebroken spoorstang maakte daar een eind aan, toch weer achterin starten morgen.
- Hans Weijs werd uiteindelijk door William de Groot over de finish gesleept en was 's nachts nog flink aan het sleutelen, maar de Arcane buggy was weer in orde vanmorgen, al schijnt ie vaak last van oververhitting te krijgen: 12e in de stage.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203154395
- Voor Gert Huzink is Dakar helaas voorbij. Al na 6 km een duin verkeerd ingeschat en het chassis is bij de crashlanding gebroken.
- ook Kevin Benavides ligt eruit, en het klassement gaat bij de motoren sowieso overhoop. Nadat het stof van de navigatiefouten is opgetrokken staat Adrian van Beveren weer op 1.
- politiek gedoe, deel 3: ASO krijgt wat online gezeur dat ze bijna iedereen penalties geven voor niet opgeruimde reservewielen, behalve Sebastien Loeb. Excuus is blijkbaar dat de bodypanels van zijn BRX Jaguar steeds kapotgaan en dat daardoor een reservewiel eruit is gevallen
- politiek gedoe, deel 4: wel een penalty van vijf minuten voor Al Attiyah voor het niet dragen van een veiligheidsgordel
- alledrie de electro Audi's nu een stage, Peterhansel pakt de derde voor de Duitsers, plus de 49e voor zichzelf
- En hij flikt het, Seth Quintero wint de 10e stage in de light protos, met dank aan Dennis Zenz voor het navigeren. Tevens maakt Lopez voor het eerst een flinke mispeer en verliest 30 minuten op Eriksson en Rosegaar. De kans voor een overall zege voor de Zweeds Nederlandse combi is van minuscuul naar klein gegaan met 55 minuten achterstand.
- Dankzij Maurik vd Heuvels ingenieur heeft het haperende bandenaflaatsysteem van de De Rooy Iveco's een softwareupdate gehad (IT baby!). Alle vier de trucks achter elkaar binnen van 7 tot 10: Van Kasteren, Verstijnen, Martin en Mitchell vd Brink

[ Bericht 17% gewijzigd door Sabata op 12-01-2022 14:37:43 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203157427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef Sabata het volgende:
politiek gedoe, deel 3: ASO krijgt wat online gezeur dat ze bijna iedereen penalties geven voor niet opgeruimde reservewielen, behalve Sebastien Loeb.
Fransozen being fransozen :r kutvolk :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_203159422
quote:
85s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Fransozen being fransozen :r kutvolk :r
Ik vind het ook altijd opvallend maar volgens mij is het gewoon een FIA/FIM evenement dus met internationale officials die over de straffen gaan.
pi_203291358
quote:
Ik kan me hier wel in vinden. Grootste tegenvaller was het aflaatsysteem voor de banden. ;)
BTW Baarda maakt leuke muziek.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 23:32:54 #173
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_205018213
Robert en ik gaan met de Breslau mee :s)
pi_205059486
Voor de mensen die in het openluchtmuseum wonen en andere tv-eigenaren: om 20:30 de fenix rally op het open Ziggo net.
pi_205060198
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juni 2022 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de mensen die in het openluchtmuseum wonen en andere tv-eigenaren: om 20:30 de fenix rally op het open Ziggo net.
Is dat de Arnhemse lokale omroep of wat bedoel je.

Breslau rally is trouwens wel gaaf, zeker de stukken met veel water en modder. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')