abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 januari 2021 @ 18:48:45 #1
458679 Ruse
Super, man
pi_197330348
Hallo, ik heb een plankenvloer opgeschuurd en wil deze in de witte vloerverf zetten, maar er zit een teervlek op een plek waar vroege waarschijnlijk een kachel ofzo heeft gestaan. Ik weet dat je dit moet voorbehandelen met een afsluitende laag, maar ik kan niet vinden of bijv. voorstrijk of primer hier ook voor werkt. Iemand ervaring?
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_197330784
Teer is een olieproduct, ik geef je weinig kans.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Spellchecker zondag 10 januari 2021 @ 20:19:43 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197332173
Als je die vlek niet wegkrijgt, kun je er een kleed of plantenbak op zetten?
  zondag 10 januari 2021 @ 21:53:13 #4
458679 Ruse
Super, man
pi_197334093
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:19 schreef maily het volgende:
Als je die vlek niet wegkrijgt, kun je er een kleed of plantenbak op zetten?
Er komt wel een kleedje over, maar vooral omdat dat deel van de vloer nogal grof is. Ik heb inmiddels een tip gekregen om hammerite aluminium eroverheen te doen, dat zou goed moeten dekken en het af moeten sluiten. Daarna kan ik er als het goed is met de vloerverf overheen en dan zou het mooi egaal moeten zijn. Morgen proberen
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_197335212
Diesel erover en zoveel mogelijk proberen op te lossen. Daarna afsluiten met een isoleermiddel, dan wit schilderen.
pi_197336539
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:48 schreef Knuppel1983 het volgende:
Diesel erover en zoveel mogelijk proberen op te lossen. Daarna afsluiten met een isoleermiddel, dan wit schilderen.
maar wat voor isoleermiddelen kunnen en wat zou je aanraden? dat was mijn vraag
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_197338873
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2021 01:54 schreef Ruse het volgende:

[..]

maar wat voor isoleermiddelen kunnen en wat zou je aanraden? dat was mijn vraag
Dat Hammerite vind ik maar matig spul.

Het beste los je de teer op in thinner en na droging een goede grondverflaag op PU basis.

Btw, waarmee ga je de vloer schilderen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197355019
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:48 schreef Ruse het volgende:
Hallo, ik heb een plankenvloer opgeschuurd en wil deze in de witte vloerverf zetten, maar er zit een teervlek op een plek waar vroege waarschijnlijk een kachel ofzo heeft gestaan. Ik weet dat je dit moet voorbehandelen met een afsluitende laag, maar ik kan niet vinden of bijv. voorstrijk of primer hier ook voor werkt. Iemand ervaring?
Is het effen? Dus gelijk met de vloer? Zo ja, isolatieprimer zoals al vermeld in dit topic.

Oneffen? Proberen effen te schuren en bovenstaande proberen, anders stuk hout met teer eruit hakken en hap/gat opvullen met houtrot vuller.


Succes.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:08:19 #10
458679 Ruse
Super, man
pi_197358598
Ik heb nu gekozen voor de Hammerite AluZinc oplossing. Het werkt goed, het dekt de teer in één laag af en ook na drogen ziet het er goed uit. De kleur en glans zijn ook mooi, dus ik heb de rest van de vloer er ook mee gedaan en het is nu in een keer afgewerkt en klaar.

Achteraf gezien had ik idd liever de teer op willen lossen met thinner, omdat het er nu natuurlijk alsnog zit, maar het is voor nu zo even goed genoeg.
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:28:30 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197532506
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:08 schreef Ruse het volgende:
Ik heb nu gekozen voor de Hammerite AluZinc oplossing. Het werkt goed, het dekt de teer in één laag af en ook na drogen ziet het er goed uit. De kleur en glans zijn ook mooi, dus ik heb de rest van de vloer er ook mee gedaan en het is nu in een keer afgewerkt en klaar.

Achteraf gezien had ik idd liever de teer op willen lossen met thinner, omdat het er nu natuurlijk alsnog zit, maar het is voor nu zo even goed genoeg.
Doe maar oplossen met wasbenzine, niet met thinner.. diesel werkt ook erg goed, maar dat is ook olie, en dus vet. En daarbij moet je het lekker vinden ruiken, want dat luchtje van diesel is behoorlijk hardnekkig als je het in hout laat trekken.

Maar tis nu ook geregeld.. maar voor degenen die later dit topic nog eens gaan opduikelen: deze ouwe dakdekker zegt: wasbenzine of diesel als je ermee weg komt qua oppervlak :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197533988
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:28 schreef Sounddragon het volgende:

Doe maar oplossen met wasbenzine, niet met thinner.. diesel werkt ook erg goed, maar dat is ook olie, en dus vet. En daarbij moet je het lekker vinden ruiken, want dat luchtje van diesel is behoorlijk hardnekkig als je het in hout laat trekken.
:N wasbenzine laat vetvlekken achter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:13:27 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197534839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:40 schreef blomke het volgende:

[..]

:N wasbenzine laat vetvlekken achter.
Logisch, want je lost daar die teer in op. ik zou het ruim oplossen en opdeppen, als je dat 2 keer doet denk ik dat je het redelijk weg hebt van iig de bovenlaag. Het is en blijft teer, en als dat uit een kachel komt, is het dun zat om domweg een paar mm in elke willekeurige houtsoort te trekken. Zelfs azobe neemt olie en vet op als het er maar lang genoeg op ligt, zeker in gesmolten/vloeibare toestand.
Weg-weg ga je het niet krijgen, maar wel ver genoeg om overheen te schilderen zonder kunstgrepen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')