wiskundige fact checkerquote:Op maandag 11 januari 2021 22:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat ie gewoon zaken verdraaide?
https://www.google.com/ur(...)655f_MpyF_nH_OXDCodV
... "andere stam is natuurlijk niet hetzelfde virus"quote:Op maandag 11 januari 2021 22:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat ie gewoon zaken verdraaide?
https://www.google.com/ur(...)655f_MpyF_nH_OXDCodV
Dat begrijp ik dus ook niet heh... Dan wordt ons vaak verweten dat we geen feesboek moeten kijken, wat de meeste niet doen en dan proberen ze dingen te ontkrachten via twitter... Kom op zeg wees een man en ga in discussie...quote:Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
... "andere stam is natuurlijk niet hetzelfde virus"
Men verwart soms leuk een mening met een feit, maar afgezien van dat, verneukt compleet het wetenschappelijke debat om tot inzichten te komen door een recalcitrante houding om de ander maar vooral zo slecht mogelijk af te schilderen.
Team Pierre.
Ik wil deze huisartsquote:Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien de pro-vaxxers al bang voor de corona gedoe waren om naar de kroeg te gaan.
Of 'pro-vax' of 'non-vax' kroegjes enz. ook 'n idee is.:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat die Pierre zegt dat dit een 2e golf is van de Russische Griep. Dat is hoogst onwaarschijnlijk. Wel is de kans aanwezig dat het toen om een corona virus ging.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
... "andere stam is natuurlijk niet hetzelfde virus"
Men verwart soms leuk een mening met een feit, maar afgezien van dat, verneukt compleet het wetenschappelijke debat om tot inzichten te komen door een recalcitrante houding om de ander maar vooral zo slecht mogelijk af te schilderen.
Team Pierre.
en 'n hele lijst van corona virus sinds de jaren 60. (?)quote:Op maandag 11 januari 2021 22:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oh ja... bijna vergeten
Ben hier vaak genoeg in discussie gegaan maar krijg nooit antwoorden op mijn vragen.. Paar lui hebben hier last van tunnelvisie.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:46 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus ook niet heh... Dan wordt ons vaak verweten dat we geen feesboek moeten kijken, wat de meeste niet doen en dan proberen ze dingen te ontkrachten via twitter... Kom op zeg wees een man en ga in discussie...
Klagen over propaganda en dan.... met vlees.nl aan komen zettenquote:Op maandag 11 januari 2021 22:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Voedergewassen telen (gras) voeren aan koeien, mest uitrijden over het land.
45% reductie, resulterende in een kringloop.
39% methaan, methaan is een broeikasgas dat binnen 30 (!) jaar vervalt in CO2, wat weer opgenomen wordt door het gras dat de koe eet. KRINGLOOP.
Omzetting van mest, CO2 productie? Daar worden koolstofatomen geproduceerd?.
Transport is het enige wat daadwerkelijk koolstofatomen uit de buffer haalt en juist datgene telt het minste mee in de hele berekening.
https://www.vlees.nl/themas/milieu-techniek/footprint-co2/
Propaganda.
[..]
Energiegebruik op boerderijen...... Dat gaan we klimaatneutraal opwekken in de toekomst.
Kunstmest, kunnen we mee stoppen als we willen!
....
Phew! Gelukkig niet die extra dodelijk/besmettelijke Britse variant is!quote:Op maandag 11 januari 2021 22:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat die Pierre zegt dat dit een 2e golf is van de Russische Griep. Dat is hoogst onwaarschijnlijk. Wel is de kans aanwezig dat het toen om een corona virus ging.
Wat is er mis met een linkje, of desnoods een spoiler, in plaats van zulke lappen posten?quote:
Ik bedoel dan ook niet hier, maar met die man in kwestie.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ben hier vaak genoeg in discussie gegaan maar krijg nooit antwoorden op mijn vragen.. Paar lui hebben hier last van tunnelvisie.
Wow een onliner die nergens op slaat.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:01 schreef Tingo het volgende:
[..]
Phew! Gelukkig niet die extra dodelijk/besmettelijke Britse variant is!
Euh die Piere had kunnen reageren op Pepijn.. Doet ie niet omdat ie waarschijnlijk meteen door de mand zou vallen. Check de Twitter/Facebook feed van die Creep Willem Engel.. telkens compleet uitgelult en gaat dan over op het belachelijk maken van de persoon die zijn valse claims compleet onderuit heet gehaald.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:03 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook niet hier, maar met die man in kwestie.
quote:De GGD’en willen komend jaar een miljoen vaccinaties per week gaan zetten. De eerste dag werden er veertig gezet en de tweede dag tachtig, maar volgens de landelijke koepelorganisatie GGD Ghor staan GGD’s klaar om dit massaal op te voeren zodra er meer vaccins beschikbaar zijn. ,,Dit zal naar verwachting pieken geven tot een miljoen vaccinaties per week’’, verklaart de GGD.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-per-week~a8808df1/
Het is een antwoord op je vraag. Je vraag is echter onzinnigquote:Op maandag 11 januari 2021 21:33 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag, maar geeft niet hoor. Als je het niet wilt zeggen, dan kan ik wel raden wat jouw mening is.
Borgers heeft in zijn plaats gereageerd met voornamelijk drogredenen om Pepijn weg te zetten als onkundigquote:Op maandag 11 januari 2021 23:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Euh die Piere had kunnen reageren op Pepijn.. Doet ie niet omdat ie waarschijnlijk meteen door de mand zou vallen. Check de Twitter/Facebook feed van die Creep Willem Engel.. telkens compleet uitgelult en gaat dan over op het belachelijk maken van de persoon die zijn valse claims compleet onderuit heet gehaald.
Lees je in in de testrapporten van de goedgekeurde vaccins zou ik zeggenquote:Op maandag 11 januari 2021 21:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waar haal je in die wijsheid vandaan? Dat wil ik nu toch wel eens weten eigenlijk
oh... dat waren er nog al watquote:Op maandag 11 januari 2021 22:59 schreef Tingo het volgende:
[..]
en 'n hele lijst van corona virus sinds de jaren 60. (?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedaanquote:Op maandag 11 januari 2021 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een linkje, of desnoods een spoiler, in plaats van zulke lappen posten?![]()
Jouw antwoord is onzinnig. Je kon hem met ja of nee beantwoorden. Je kan zo de politiek in.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is een antwoord op je vraag. Je vraag is echter onzinnig
quote:Op maandag 11 januari 2021 23:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oh... dat waren er nog al wat![]()
https://www.volkskrant.nl(...)s-van-1890~b0b9facb/Dus als ik het goed begrijp prefereer je die scenario's boven een lockdown en vaccins ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Gedaan
wie ik?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:36 schreef Sponsje88 het volgende:
Jouw antwoord is onzinnig. Je kon hem met ja of nee beantwoorden. Je kan zo de politiek in.
oh hij...quote:Op maandag 11 januari 2021 23:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Betrouwbare bron.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klagen over propaganda en dan.... met vlees.nl aan komen zetten.
Heel slim hoor, die kringloop van je, maar in de berekeningen die gemaakt worden wordt de koolstof die eerst in de koe gaat en vervolgens niet heel veel later weer eruit komt (in de vorm van uitademen, als vlees of als melk) al tegen elkaar weggestreept.
De klimaateffecten van vlees zitten hem vooral in het methaan en lachgas. En ja, leuk dat de uitstoot en afbraak van methaan op een gegeven moment in evenwicht is, maar het resultaat is wel dat je met een hogere concentratie methaan zit = sterker broeikaseffect. Zonder het op te zoeken dacht ik dat methaan afkomstig uit rundveehouderij goed is voor zo'n 5% van de uitgestoten broeikasgassen, en lachgas voor 2%. En vergeet ook niet dat de vleesconsumptie toeneemt.
Dan heb je het nog niet over het landgebruik (waarvoor er bijvoorbeeld in Zuid-Amerika een hoop bos sneuvelt), het (drink)watergebruik, de lucht- en oppervlaktewatervervuiling, etc.
Maar goed, verder nogal off-topic hier.
Ik wil de vaccinatie niet ...quote:Op maandag 11 januari 2021 23:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp prefereer je die scenario's boven een lockdown en vaccins ?
nee.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nog een paar die niet willen luisteren. Dat krijg je ervan zonder mondkapjequote:Op maandag 11 januari 2021 22:04 schreef Orwell het volgende:
[..]
1,5 meter voor dieren.. gehandhaafd door honden-robots met tasers.
plus honden-kapje
zal ze leren, die onverantwoordelijke idioten!
Zal wel druk zijn op de Gorilla-IC.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 01:26 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Nog een paar die niet willen luisteren. Dat krijg je ervan zonder mondkapje![]()
2 Gorillas At San Diego Zoo Safari Park Test Positive For COVID-19, Third Symptomatic
Maar met vaccineren gaan we het virus echt uitroeien hoor!
Krijgen we zo 'n nog besmettelijker en dodelijker 'cuddly,fluffy kitten corona variant'. Sommige mensen zullen ook doodbang van zijn zeker.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
het is wel opvallend...
‘Het is verleidelijk’, noteerde Van Ranst in 2005 in vakblad Journal of Virology, ‘om te speculeren dat de pandemie van 1889-1890 het resultaat is geweest van de overdracht van het rundercoronavirus naar de mens.’ Wat we nu meemaken, zou in 1890 óók al zijn gebeurd.
Zoals het huidige coronavirus ook af en toe katten, nertsen, honden of dierentuintijgers
Of het is een rund, of een vleermuis of een vogel of weet ik veel wat...
Planet of the Covid84 Apesquote:Op dinsdag 12 januari 2021 01:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Zal wel druk zijn op de Gorilla-IC.
quote:Experts pleiten voor hard ingrijpen: Avondklok, visiteverbod en strenger handhaven
Met het oog op de Britse variant - die nu nog smeult, maar mogelijk ontaardt in een grote brand - is verlenging van de lockdown niet voldoende, stellen critici. Het moet nog véél strenger: langer afwachten kan volgens hen resulteren in een grote derde golf. Maar wat kunnen we nog doen?
‘Een complete, on-Nederlands strenge lockdown', is het enige wat ons land kan behoeden voor de ellende die de Britten nu over zich heen krijgen, schreef microbioloog Rosanne Hertzberger zaterdag in NRC. ,,We moeten de huidige regels stringenter naleven en handhaven, en serieus nadenken over extra maatregelen”, zegt Wim Schellekens, oud-hoofdinspecteur van de Inspectie Gezondheidszorg en lid van het Red Team, dat vanaf de zijlijn het kabinetsbeleid van advies en commentaar voorziet.
Hertzberger pleit onder meer voor een visiteverbod. Dat is een van de weinige punten waarop de huidige lockdown nog strenger kan. Je mag met twee mensen ergens op bezoek. Dat zou kunnen worden omgezet in een dringend ‘Blijf Thuis’, zoals in het Verenigd Koninkrijk.
Schellekens noemt daarnaast nog reisbeperkingen (alleen reizen binnen de regio), verplicht thuiswerken tenzij, en de avondklok als mogelijke extra opties. Maar hij vindt vooral dat er winst geboekt kan worden door bestaande maatregelen veel strenger te handhaven. Als voorbeeld noemt hij het afstand houden, het samenscholen en de quarantaineregel. ,,Zolang maar 20 procent die naleeft, is bron- en contactonderzoek ook zinloos. Je zou kunnen overgaan tot sancties.”
,,De Tweede Kamer heeft via een motie gevraagd om een ‘quarantainepakket’: je moet mensen motiveren, ondersteunen en faciliteren, maar ook controleren, waarschuwen en zo nodig ook sancties uitdelen. Quarantaine doe je niet voor jezelf, maar om anderen niet te besmetten. Sancties zijn vervelend en on-Nederlands, maar niet ingrijpen werkt ontmoedigend voor de goedwillenden.”
Hertzberger is ervan overtuigd dat een nog strengere lockdown onvermijdelijk is. Als we het nu niet doen, schrijft ze, dan is het over een paar weken alsnog zo ver. Schellekens is het met haar eens: ,,Als we het aantal besmettingen nu niet serieus omlaag brengen, gaat het allemaal nog veel langer duren en kom je nóóit uit de lockdown.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)-handhaven~a20ceea8/
quote:Neem je geen coronaprik? Dan wil 36 procent van de werknemers je straks niet op het werk zien
De inenting tegen het coronavirus is een vrijwillige keus. Maar wat als jij wel bent ingeënt terwijl je collega weigert? Ruim een derde van de Nederlandse werknemers vindt dat collega's die een coronavaccinatie afslaan geweerd moeten worden van de werkplek.
https://www.ad.nl/werk/ne(...)-werk-zien~a4ef04e3/
Ah lekker zwart wit denken. Nee dat kan ik niet met ja nee beantwoorden daar ik niet in de toekomst kan kijkenquote:Op maandag 11 januari 2021 23:36 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Jouw antwoord is onzinnig. Je kon hem met ja of nee beantwoorden. Je kan zo de politiek in.
Waar slaat dit nou weer op icm de besmette gorilla's?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 01:26 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Nog een paar die niet willen luisteren. Dat krijg je ervan zonder mondkapje![]()
2 Gorillas At San Diego Zoo Safari Park Test Positive For COVID-19, Third Symptomatic
Maar met vaccineren gaan we het virus echt uitroeien hoor!
Je komt met een artikel over miljoenen doden in de 19e eeuw waar misschien ook een Corona virus voor verantwoordelijk was.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik wil de vaccinatie niet ...
Ik zeg niet dat de lockdown zo leuk zijn...
En ik weet ook dat er een heleboel bedrijfjes etc. naar de klote gaan.
Wat wil je precies horen? Dat ik me nu schuldig moet voelen dat ik die prik niet wil?
Jij weet niet eens of die prik wel veilig is of dat je later wel klachten krijgt en of je nou wel of niet
beschermd bent, je weet helemaal niks man.
Ik heb ook nog nooit een griepprik gehad.
En 70% van de collega's vindt dat mensen met die denkbeelden zelf geweerd moeten worden van de werkplek?quote:
Onzin. Zijn bestuurlijke keuzes.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 08:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je komt met een artikel over miljoenen doden in de 19e eeuw waar misschien ook een Corona virus voor verantwoordelijk was.
Wil geen vaccinatie, ook al zijn die door alle procedures heen gekomen net als alle andere vaccins en medicijnen die op de markt komen/zijn en ondertussen hebben miljoenen mensen al een vaccin gehad zonder noemenswaardige problemen en is er bewezen en bevestigd dat de vaccins 90-95% effectief zijn.
Dan is mijn conclusie dus dat je die miljoenen doden prefereert of een lockdown van onbepaalde tijd
hoe wil je dat doen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onzin. Zijn bestuurlijke keuzes.
Alternatieven als het beschermen van kwetsbaren,
nogmaals hoe? Bij de ingang een sneltest? Dus eerst 40.000 mensen samenbrengen om ze vervolgens te testen? Of verplicht thuis testen en kunnen laten zien? Erg fraude gevoelligquote:spelen met sneltesten voor evenementen
wat wil je daarmee bereiken dan?quote:of maken van subgroepen mensen die niet kwetsbaar zijn is helemaal niet naar gekeken.
100% dicht? Bij mijn weten kan ik gewoon naar de supermarkt of een hotel boeken. De reca, gewone winkels en de evenementen zijn dichtquote:100% dichtgooien op een virus waar 98% alles op kan doen. Dat is het beleid. En dan vaccinatie blabla.
Ik zie geen oplossing van jouw kant anders. Het enige wat jij lijkt te willen is de samenleving opdelenquote:Maar jij blijf met je drogredenen verdedigen dat dit de enige keuze is. Langspeelplaat.
Geen 40.000 man, je begint met een paar honderd en zo verder. Een ieder die zich risicogroep voelt maak je speciale winkeltijden voor, valt van alles op te verzinnen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
hoe wil je dat doen?
Voorbeeldje, vrouw van 35 getrouwd met kinderen, zij is in behandeling voor borstkanker. Wat is jouw oplossing?
[..]
nogmaals hoe? Bij de ingang een sneltest? Dus eerst 40.000 mensen samenbrengen om ze vervolgens te testen? Of verplicht thuis testen en kunnen laten zien? Erg fraude gevoellig
[..]
wat wil je daarmee bereiken dan?
[..]
100% dicht? Bij mijn weten kan ik gewoon naar de supermarkt of een hotel boeken. De reca en de evenementen zijn dicht
[..]
Ik zie geen oplossing van jouw kant anders. Het enige wat jij lijkt te willen is de samenleving opdelen
dus je wil een paar 100 man samenbrengen .. prima en dan? Aan de deur testen? Door wie? Privacy wetgeving?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Geen 40.000 man, je begint met een paar honderd en zo verder.
En onder risicogroepen verspreidt het niet ofzo?quote:Een ieder die zich risicogroep voelt maak je speciale winkeltijden voor, valt van alles op te verzinnen.
Jij wil 340000 mensen afzonderen. Nogmaals.. hoe? Zie voorbeeld van borstkanker patiënten. Je wil gewoon gezinnen uit elkaar trekkenquote:En als de samenleving opdelen die 2% afzonderen van de 98% betekent dan graag. Gebeurt immers nu ook al.
Ga jij normaliter elke dag naar een kledingwinkel ofzo?quote:En de supermarkt is open ja, ga je daar een dag op pad ofzo?
Wat gezinnen uit elkaar trekken? Niet naar evenementen, feestjes horeca inderdaad. Dat soort dingen. Er is niet eens mee geëxperimenteerd of iets dergelijks ondanks dat er genoeg initiatiefnemers waren, idem met deels gevulde stadions.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dus je wil een paar 100 man samenbrengen .. prima en dan? Aan de deur testen? Door wie? Privacy wetgeving?
[..]
En onder risicogroepen verspreidt het niet ofzo?
[..]
Jij wil 340000 mensen afzonderen. Nogmaals.. hoe? Zie voorbeeld van borstkanker patiënten. Je wil gewoon gezinnen uit elkaar trekken
[..]
Ga jij normaliter elke dag naar een kledingwinkel ofzo?
Blijf je het negeren? vooruit nog een keer dan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat gezinnen uit elkaar trekken?
Experimenteren met het risico een superspread event te organiseren. lijkt me niet wenselijk.quote:Niet naar evenementen, feestjes horeca inderdaad. Dat soort dingen. Er is niet eens mee geëxperimenteerd of iets dergelijks ondanks dat er genoeg initiatiefnemers waren, idem met deels gevulde stadions.
Als jij mijn uitlegt hoe je dit in praktijk wil gaan doen wil ik er best over nadenken. Ik zie niet hoe je het voor elkaar kunt krijgen.quote:Maar die innerlijke onwil druipt van je posts af, net als van het huidige bestuur. Laat ik daar net een 'fuck you' reactie van krijgen en lekker mijn gang gaan.
Ahh gebrek aan visie. Sommige mensen hebben daar wel vaker last van.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 08:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah lekker zwart wit denken. Nee dat kan ik niet met ja nee beantwoorden daar ik niet in de toekomst kan kijken
Kijk eens naar hoeveel mensen die niet in de risicocategorie vallen in het ziekenhuis terechtkomen, en bedenk dan hoe ver je komt met het 'beschermen' van kwetsbaren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onzin. Zijn bestuurlijke keuzes.
Alternatieven als het beschermen van kwetsbaren, spelen met sneltesten voor evenementen of maken van subgroepen mensen die niet kwetsbaar zijn is helemaal niet naar gekeken.
100% dichtgooien op een virus waar 98% alles op kan doen. Dat is het beleid. En dan vaccinatie blabla.
Maar jij blijf met je drogredenen verdedigen dat dit de enige keuze is. Langspeelplaat.
Zelfkennis!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:09 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ahh gebrek aan visie. Sommige mensen hebben daar wel vaker last van.
Jij legt me dingen in de mond. Het weren van niet-gevaccineerden is iets anders dan mensen met een positieve test.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Blijf je het negeren? vooruit nog een keer dan.
Gezin 2 kinderen moeder onder behandeling voor borstkanker 35 jaar. Valt dus in de risicogroep. Hoe ga je die isoleren?
[..]
Experimenteren met het risico een superspread event te organiseren. lijkt me niet wenselijk.
[..]
Als jij mijn uitlegt hoe je dit in praktijk wil gaan doen wil ik er best over nadenken. Ik zie niet hoe je het voor elkaar kunt krijgen.
Wat is jouw standpunt mbt niet gevaccineerden weren van festivals en kroegen e.d.? Is namelijk precies hetzelfde als wat jij wil
Ja, niet zo veelquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk eens naar hoeveel mensen die niet in de risicocategorie vallen in het ziekenhuis terechtkomen, en bedenk dan hoe ver je komt met het 'beschermen' van kwetsbaren.
Nog even los van de vraag hoe realistisch dat is. Kijk bijvoorbeeld naar wat er gebeurde in de verpleeghuizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |