abonnement Unibet Coolblue
pi_197315565
Akwasi pakt laptops van Radio 1 af en dwingt journalist opname te wissen na vraag over Dam-speech

Rapper Akwasi heeft afgelopen maand laptops van de crew van NPO Radio 1 afgepakt en presentator Hans van der Steeg gedwongen de opname van een gesprek met hem te verwijderen. Het ging volgens hem te veel over zijn omstreden speech op de Dam en hij liep boos weg. De zender spreekt van ‘kwalijke’ en ‘bedreigende’ intimidatie door een publiek figuur en zond het gesprek daarom vandaag alsnog uit.



Het interview, onderdeel van het programma Dit is de dag en opgenomen op 28 december, was bedoeld om met Akwasi terug te blikken op het jaar. Na enkele vragen over zijn speech op de Dam vroeg Akwasi aan Van der Steeg of dit ‘de kant’ was die hij op wilde gaan. Dat wilde Akwasi niet en hij eiste dat de opname verwijderd zou worden, omdat de journalist anders ‘een probleem’ met hem zou hebben.

‘Op dat moment trekt Akwasi alle stekkers uit de laptop van de technicus, klapt hem dicht en neemt de laptop onder zijn arm mee’, beschrijft Radio 1 op zijn website. ‘Daardoor stopt de opname. Daarna pakt hij ook de laptop van Hans en verlaat de kelder.’

Volgens Van der Steeg gebeurde toen het volgende: ,,Ik liep meteen achter hem aan en zei hem dat die laptops niet van hem zijn, maar Akwasi zei dat hij moest afkoelen en dat hij over vijf minuten terug zou zijn.” Hij kwam uiteindelijk een halfuur later terug en gaf de redactie twee opties. ,,Of je wist het gesprek van je laptop waar ik bij ben, of ik formatteer allebei de laptops”, zou hij hebben gezegd.

Onder druk van Akwasi verwijderde Van der Steeg uiteindelijk de opname. Hij had wel een tweede opname, die vandaag dus werd uitgezonden en nu op de website van de zender staat.

Akwasi wilde vandaag niet in de uitzending reageren op het incident, maar heeft wel zijn excuses aangeboden.
https://www.ad.nl/show/ak(...)dam-speech~a614c8a2/

https://www.dumpert.nl/item/8042559_5f232d09
pi_197315580
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klaver heeft een niet westerse achternaam, toch is zijn vader Marokkaans.
Soms zijn dingen niet wat ze lijken, ik stel voor dat je je wat beter inleest.
En ik stel voor dat de discussie wordt gevoerd op basis van feiten en niet op basis van onderbuikjes.
pi_197315646
Mja, dat is dus vanmorgen al gepost.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_197315660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:25 schreef marc0871 het volgende:
Mja, dat is dus vanmorgen al gepost.
Ahja, moest nog een volgnummer the achter. Dit is deel 2. Vast een mod die dat wil doen.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 23:32:13 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197315769
Maar ik denk eigenlijk dat Akwasi als omroepbaas onhoudbaar is zo. Al ze al genoeg betalende leden hebben dan moeten ze het komende jaar langs allerlei commissies en uiteindelijk de minister. Dan kun je hier niet mee aankomen.
pi_197315822
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

En ik stel voor dat de discussie wordt gevoerd op basis van feiten en niet op basis van onderbuikjes.
Ik stel voor dat we het bij meningen houden, gebaseerd op feiten en onderbuik.

Volgens mij kun je de een kennisbank beter een avondje op de site van het CBS gaan zitten, dan houden we het hier wat gezelliger.
pi_197315836
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:32 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik denk eigenlijk dat Akwasi als omroepbaas onhoudbaar is zo. Al ze al genoeg betalende leden hebben dan moeten ze het komende jaar langs allerlei commissies en uiteindelijk de minister. Dan kun je hier niet mee aankomen.
Jawel gewoon doen, hebben we nog wat te lachen.
pi_197316459
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jawel gewoon doen, hebben we nog wat te lachen.
Niet alleen dat. Institutioneel racisme krijgt dan eindelijk een gezicht.

En dan dus ook mede gefaciliteerd door de overheid.

Gaat best lachen worden inderdaad.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 10 januari 2021 @ 00:48:33 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197316642
Dan heb je in de VS Martin Luther King als boegbeeld, en hier in Nederland moeten we het doen met deze downie.
Kan hij dat zelf ook niet inzien?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197316734
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 00:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niet alleen dat. Institutioneel racisme krijgt dan eindelijk een gezicht.

En dan dus ook mede gefaciliteerd door de overheid.

Gaat best lachen worden inderdaad.
Ik vind het ook zeker positief, komen ze aan met een Sylvana tegenover Op1 en Jinek. Is toch prachtig!
Linda op zaterdag tegenover tja noem eens een goeie comédienne die haar carrière op het spel gaat zetten voor omroep Zwart.

Ik vind het nu al prachtige tv. Lukt het ze, fijn. Lukt het ze niet ook fijn.
Maar ik heb er zin in.
pi_197316751
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 00:48 schreef Harvest89 het volgende:
Dan heb je in de VS Martin Luther King als boegbeeld, en hier in Nederland moeten we het doen met deze downie.
Kan hij dat zelf ook niet inzien?
Ja, ik denk dan van joh, neem ff wat lesjes media training. Maar zal die wel niet aannemen van een blanke.
pi_197316798
We hebben hier met onze dochter trouwens mee gedaan aan een groot onderzoek van de universiteit Leiden.
Duurde zes jaar, onze dochter was 3 toen we begonnen.

Kregen om de 1,5 jaar testen en onderzoeken met en zonder onze dochter, eind dit jaar komen de onderzoeksresultaten.

Als daaruit komt dat ik en wij racisten zijn, vreet ik mijn schoen op. Ik verwacht wel dat andere doelgroepen in Nederland eerder als racist uit de bus gaan komen.
  zondag 10 januari 2021 @ 01:12:24 #13
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_197316878
Wat een ontzettend ongemakkelijke gast is die Awkasi toch :') Elk interview, elk gesprek met hem is awkward.
pi_197316889
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind het ook zeker positief, komen ze aan met een Sylvana tegenover Op1 en Jinek. Is toch prachtig!
Linda op zaterdag tegenover tja noem eens een goeie comédienne die haar carrière op het spel gaat zetten voor omroep Zwart.

Ik vind het nu al prachtige tv. Lukt het ze, fijn. Lukt het ze niet ook fijn.
Maar ik heb er zin in.
Hoe meer exposure hoe beter.

Best dom eigenlijk.

Esajas en Afriyie pakken het intelligenter aan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197316938
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:
We hebben hier met onze dochter trouwens mee gedaan aan een groot onderzoek van de universiteit Leiden.
Duurde zes jaar, onze dochter was 3 toen we begonnen.

Kregen om de 1,5 jaar testen en onderzoeken met en zonder onze dochter, eind dit jaar komen de onderzoeksresultaten.

Als daaruit komt dat ik en wij racisten zijn, vreet ik mijn schoen op. Ik verwacht wel dat andere doelgroepen in Nederland eerder als racist uit de bus gaan komen.
Haha, op dit moment kunnen ook 'onderzoekers' biased zijn.. Maar ik neem aan dat jouw onderzoek normaal is.

Fingers crossed.

Eigenlijk best erg dat ik 'fingers crossed' typ.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197316961
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoe meer exposure hoe beter.

Best dom eigenlijk.

Esajas en Afriyie pakken het intelligenter aan.
Klopt maar die hebben ook een mening, een verhaal, wat te vertellen.

Akwasi is type woest, eng en heel boos. Net als Sylvana, gewoon geen gesprek op niveau mee mogelijk.
Beetje type hond in een asiel wat nergens geplaatst kan worden. Is gewoon geen land mee te bezeilen.

Hij jat gewoon pc’s omdat hem de verkeerde vraaggesprek wordt, bedreigd mensen als ze niet naar hem luisteren.

Das gedrag wat ik hier in huis niet tolereren kan. Akwasi is imo niet opgevoed door zijn ouders.
pi_197316993
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Haha, op dit moment kunnen ook 'onderzoekers' biased zijn.. Maar ik neem aan dat jouw onderzoek normaal is.

Fingers crossed.

Eigenlijk best erg dat ik 'fingers crossed' typ.
Ja ben benieuwd, onderdeel was “wie ben ik” hield je vier bijna identieke vrouwen over met een hoofddoek of twee bijna dezelfde zwarte mannen.

En een snel spel met typen, positief en negatief, met foto’s van diverse personen.

Was rete interessant, raad ook iedereen aan om met dit soort onderzoeken mee te doen.
pi_197317012
Weet niet wie ik erger vind, akwasi of al die “bn’ers” die nu massaal aan het kontlikken zijn onder zn laatste instagram post.
pi_197317027
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:34 schreef 111210 het volgende:
Weet niet wie ik erger vind, akwasi of al die “bn’ers” die nu massaal aan het kontlikken zijn onder zn laatste instagram post.
Anno 2021 wil je toch geen BN’er meer zijn.

Heb je die zusjes van Lexmond al gezien? Compleet gestoord.
Estelle nu, of lil kleine...

Nee, 2021 wordt het jaar van de vooral niet BN’er.
  Beste debater 2022 zondag 10 januari 2021 @ 01:53:04 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197317112
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we het bij meningen houden, gebaseerd op feiten en onderbuik.

Volgens mij kun je de een kennisbank beter een avondje op de site van het CBS gaan zitten, dan houden we het hier wat gezelliger.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197317136
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Anno 2021 wil je toch geen BN’er meer zijn.

Heb je die zusjes van Lexmond al gezien? Compleet gestoord.
Estelle nu, of lil kleine...

Nee, 2021 wordt het jaar van de vooral niet BN’er.
Als 2020 ons iets geleerd heeft is dat de meeste van die bn’ers echt nutteloze wezens zijn.
  Beste debater 2022 zondag 10 januari 2021 @ 02:01:30 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197317153
BN'ers
Influencers
Social Media

Mentaal en intellectueel vergif van de huidige tijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197317166
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:
We hebben hier met onze dochter trouwens mee gedaan aan een groot onderzoek van de universiteit Leiden.
Duurde zes jaar, onze dochter was 3 toen we begonnen.

Kregen om de 1,5 jaar testen en onderzoeken met en zonder onze dochter, eind dit jaar komen de onderzoeksresultaten.

Als daaruit komt dat ik en wij racisten zijn, vreet ik mijn schoen op. Ik verwacht wel dat andere doelgroepen in Nederland eerder als racist uit de bus gaan komen.
Waarom is daar een onderzoek voor nodig? Ik schijt op zwarten als Akwasi en kom daar openlijk voor uit, als mij dat een racist maakt, prima. Onderzoek overbodig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197317260
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 02:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom is daar een onderzoek voor nodig? Ik schijt op zwarten als Akwasi en kom daar openlijk voor uit, als mij dat een racist maakt, prima. Onderzoek overbodig.
Je schijt toch niet op iedereen die er anders uitziet?
pi_197317267
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 02:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom is daar een onderzoek voor nodig? Ik schijt op zwarten als Akwasi en kom daar openlijk voor uit, als mij dat een racist maakt, prima. Onderzoek overbodig.
En witte zoals Akwasi?
  zondag 10 januari 2021 @ 03:35:22 #26
3542 Gia
User under construction
pi_197317524
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 02:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom is daar een onderzoek voor nodig? Ik schijt op zwarten als Akwasi en kom daar openlijk voor uit, als mij dat een racist maakt, prima. Onderzoek overbodig.
Ik schijt op Akwasi, ongeacht zijn kleur.
  Trouwste user 2022 zondag 10 januari 2021 @ 07:07:01 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_197317922
Omroep Zwart zegt te balen. :7

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197318043
Wordt hij nu ook gecanceld? Of werkt dat niet zo? :')
  zondag 10 januari 2021 @ 08:16:25 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197318172
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:57 schreef 111210 het volgende:

[..]

Als 2020 ons iets geleerd heeft is dat de meeste van die bn’ers echt nutteloze en irritante wezens zijn , met enorme ego’s.
Even de vrijheid genomen een en ander aan te vullen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197320392
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 03:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik schijt op Akwasi, ongeacht zijn kleur.
Dit ja
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')