abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197283529
-Originele OP van icecreamfarmer_NL-

Doel van het topic is om te zien wie er waar in de zorg werkt en ervaringen rondom corona te delen over de maatregelen en berichten welke er genomen worden.

Aanvullen op het vorige topic:

Ik sluit mij aan bij Molo, iedereen zijn eigen keuze en dat moet zeker gerespecteerd worden! Mijn partner is ook operatieassistent, heeft geen direct patiëntencontact dus staat ook niet te springen. Tevens is ze zwanger dus dat weegt ook nogal zwaar mee om aan de twijfel te gaan..

Ik ben zelf niet bang om het te krijgen maar heb me laten vaccineren omdat ik op mijn werk dagelijks met de kwetsbare patiënt te maken heb (oudere patiënten, oncologische patienten etc)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:33:34 #2
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_197283734
misschien moet ik inderdaad eens uitzoeken of er momenteel moreel beraad aangeboden wordt over dit onderwerp. Ik heb gisteren een collega gesproken die er hetzelfde over denkt en ook het gevoel heeft dat ze het niet hardop kan uiten omdat er dan nogal hard gereageerd kan worden.
pi_197284343
Bij ons ziekenhuis wordt het aangeboden:

We kunnen ons voorstellen dat je worstelt met bepaalde vragen rondom de coronazorg, het coronavaccin en over vaccineren. Collega's die het op prijs stellen om met collega's te sparren over de coronazorg of vaccineren, kunnen voor een open en vertrouwelijk gesprek een beroep doen op leden van de Commissie Ethiek en collega geestelijk verzorgers. Je kunt hen ook benaderen voor het leiden van een moreel beraad of groepsgesprek
pi_197284482
Werk zelf dan niet in de zorg maar heb er familie en vrienden in werken.

Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen dat iemand in de zorg zich niet laat vaccineren. Of je moet echt zeer hoge morele of gezondheidsredenen hebben daarvoor.
Maar er is eigenlijk geen enkele reden om geen vaccin te nemen, kul smoesjes zoals ''het is niet genoeg getest'' ''het is voor mij niet gevaarlijk ''het is mijn eigen lichaam'' zijn totaal niet relevant daarin.

Iemand die weigert een vaccin te nemen nu die er is en wel in de zorg werkt moet gewoon uit zijn/haar functie gezet worden. In elk geval tijdelijk.
Ongeschikt voor het werk.
Vind ik overigens ook van zorgmedewerkers die roken, dan heb ik echt zoiets van wat snap jij nou van zorg als je zoiets doet?
pi_197284568
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:42 schreef Molo het volgende:
Als je geen vaccin wilt, om welke reden dan ook, dan ben je gewoon nog steeds een prima medewerker als je 'm niet neemt.
Punt.
Onzin.

Punt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:38 schreef scrub_nurse het volgende:

Ik ben gezond, heb zelden de griep, draag persoonlijke beschermingsmiddelen op mijn werk als operatie assistent, heb geen kwetsbare ouderen in mijn omgeving. Wanneer ik Covid zou krijgen, blijf ik thuis.
Je snapt dat je nooit alle risico's weg kan nemen en dat je niet per se klachten hoeft te hebben maar wel besmettelijk kan zijn? Dus zonder het te weten kan je anderen aan het besmetten zijn.

quote:
Ik ben van mening dat het de kwetsbare medemens is die wel ernstig ziek wordt van Covid, dat diegene dus de verantwoordelijkheid moet nemen om zichzelf te vaccineren, voordat ik me verplicht voel om me te vaccineren.
Ik val zelf ook onder een categorie die niet bang hoeft te zijn. Maar zeker als je in de zorg werkt is dat niet heel relevant. Want je kunt zo veel wel kwetsbaren besmetten die al gevoelig zijn op dat moment en de weerstand wellicht niet hebben om tegen Covid te vechten.
Doe je het niet voor jezelf dan doe je het al voor familie en werk je in de zorg voor de kwetsbaren aan wie je zorg geeft.

quote:
Dit vaccin werkt op een manier die nog niet eerder op grote schaal bij mensen is toegepast, geeft geen garantie op het niet meer krijgen van een besmetting en geeft geen garantie op het niet meer kunnen verspreiden van een besmetting.
Het kan op geen enkele manier kwaad en geeft altijd voor een periode wat bescherming.

Ik vind zelf dat iemand die in de zorg werkt en dus met een kwetsbare groep omgaat (want anders hadden die geen zorg nodig gehad) het niet kunnen maken om geen vaccin te nemen.
De vaccins zijn volop getest en werken prima is gebleken.
En verschuilen achter pbm's is ook niet alles want die kunnen echt niet alles voorkomen.
Je kunt nog zo voorzichtig zijn maar het wel oplopen. En je zult maar net kwetsbare cliënten Covid geven.
pi_197284906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:33 schreef bianconeri het volgende:
Werk zelf dan niet in de zorg maar heb er familie en vrienden in werken.

Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen dat iemand in de zorg zich niet laat vaccineren. Of je moet echt zeer hoge morele of gezondheidsredenen hebben daarvoor.
Maar er is eigenlijk geen enkele reden om geen vaccin te nemen, kul smoesjes zoals ''het is niet genoeg getest'' ''het is voor mij niet gevaarlijk ''het is mijn eigen lichaam'' zijn totaal niet relevant daarin.

Iemand die weigert een vaccin te nemen nu die er is en wel in de zorg werkt moet gewoon uit zijn/haar functie gezet worden. In elk geval tijdelijk.
Ongeschikt voor het werk.
Vind ik overigens ook van zorgmedewerkers die roken, dan heb ik echt zoiets van wat snap jij nou van zorg als je zoiets doet?
Succes met de zorg als rokers en vaccinatie weigeraars niet meer mogen werken, wie gaat dan de zorg doen :?
pi_197284968
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:05 schreef Magica het volgende:

[..]

Succes met de zorg als rokers en vaccinatie weigeraars niet meer mogen werken, wie gaat dan de zorg doen :?
Ik heb geen zorg nodig gelukkig. Gaat normaal gesproken ook nog wel even duren.

Maar dan nog ik zou zelf dan graag iemand hebben die zijn/haar baan serieus nemen.
Dat doe je niet als je rookt en ik vind dat je dat ook niet doet als je geen vaccin neemt.
Want je neemt dan gewoon heel veel risico voor de mensen om je heen die je zorg moet verlenen.

En je mag ook wel verwachten toch van zorgpersoneel dat ze snappen wat een vaccin doet zou je zeggen.
Dat de gemiddelde persoon in een tokkiewijk er niets van snapt oke dat is tot daar aan toe.
pi_197285182
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb geen zorg nodig gelukkig. Gaat normaal gesproken ook nog wel even duren.

Maar dan nog ik zou zelf dan graag iemand hebben die zijn/haar baan serieus nemen.
Dat doe je niet als je rookt en ik vind dat je dat ook niet doet als je geen vaccin neemt.
Want je neemt dan gewoon heel veel risico voor de mensen om je heen die je zorg moet verlenen.

En je mag ook wel verwachten toch van zorgpersoneel dat ze snappen wat een vaccin doet zou je zeggen.
Dat de gemiddelde persoon in een tokkiewijk er niets van snapt oke dat is tot daar aan toe.
Maar er zijn nu eenmaal veel mensen in de zorg die roken, of het vaccin niet willen. Dus wat stel jij dan voor, er is al personeelstekort?
pi_197285396
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb geen zorg nodig gelukkig. Gaat normaal gesproken ook nog wel even duren.

Maar dan nog ik zou zelf dan graag iemand hebben die zijn/haar baan serieus nemen.
Dat doe je niet als je rookt en ik vind dat je dat ook niet doet als je geen vaccin neemt.
Want je neemt dan gewoon heel veel risico voor de mensen om je heen die je zorg moet verlenen.

En je mag ook wel verwachten toch van zorgpersoneel dat ze snappen wat een vaccin doet zou je zeggen.
Dat de gemiddelde persoon in een tokkiewijk er niets van snapt oke dat is tot daar aan toe.
Dat iemand persoonlijke keuzes maakt, maakt nog niet dat iemand zijn of haar vak niet serieus neemt of slecht in zijn of haar vak is.

Jij hebt recht op je mening natuurlijk.
Maar ben je dan ook zo strikt in je standpunten als jij zorg nodig hebt, daarom die professionele, bekwame rokende verpleegkundige weigert en de organisatie vervolgens -terecht imo- aangeeft dat je dan geen zorg krijgt?

Als je het omdraait, vind je dan ook dat vaccinweigeraars geen zorg moeten krijgen? Rokers? Mensen met obesitas? Mensen die niet sporten en daardoor gezondheidsproblemen hebben? Mensen die door hun sport geblesseerd zijn geraakt en zorg nodig hebben? Allemaal maken ze keuzes met bijbehorende risico’s....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197285437
Voor wie geïnteresseerd is: er komt een webinar van KNMG voor professionals over vaccineren. Linkje lijkt niet direct plaatsbaar hier, maar met googlen moet je een eind kunnen komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:14:43 #12
208890 June.
Seriously?
pi_197286238
quote:
Interessant, zo sta ik er ook in. Ik weet nog niet goed wat te doen t.z.t.
Shine bright like a diamond.
pi_197287891
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:21 schreef Magica het volgende:

Maar er zijn nu eenmaal veel mensen in de zorg die roken, of het vaccin niet willen. Dus wat stel jij dan voor, er is al personeelstekort?
Situatie rond roken is nog weer wat anders. Dat is voor de normale tijd.

Maar ik zou idd voorstellen de vaccin weigeraars niet in te zetten inderdaad. Want ongeacht beschermingen die er gehanteerd worden breng je altijd een risico mee. En omdat je werkt met risico groepen moet je dat echt niet willen. Dat soort medewerkers kunnen voor problemen qua uitbraken zorgen.

Komen er dan tekorten?
Tja beter inlichten van de weigeraars. Anderen inhuren. En anders jammer dan. Maar om nou dat risico te nemen met verspreiding lijkt mij zeker niet goed en onnodig.
pi_197288125
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat iemand persoonlijke keuzes maakt, maakt nog niet dat iemand zijn of haar vak niet serieus neemt of slecht in zijn of haar vak is.
Dat zegt wel wat.

Ik werk zelf bv in de milieuwereld.
O.a. momenteel qua energie en duurzaamheid.
Hoe moet ik daar een integer vakman in zijn als ik zelf thuis onnodig energie verbruik? Niet let op het milieu. Zuinig om gaan met energie en alles.
Dat past gewoon niet. En er is bij mij ook gevraagd bij sollicatie hoe ik omga met milieu en duurzaamheid, hoe het bij mij persoonlijk blijkt.

Zoiets vind ik bij alle beroepen horen. Een politieman hoort natuurlijk geen crimineel te zijn.
Een zorgmedewerker moet begaan zijn met zijn/haar clienten en met zorg en gezondheid.
Roken en meeroken geeft mij al aan dat het iemand geen reet kan schelen wat gezondheid doet.

Niet willen vaccineren levert een risico op voor je clienten. Dat moet een integere zorgmedewerker niet willen. De echte uitzonderingen daargelaten om gezondheidsredenen bv geen vaccin kunnen nemen.

[/quote]Jij hebt recht op je mening natuurlijk.
Maar ben je dan ook zo strikt in je standpunten als jij zorg nodig hebt, daarom die professionele, bekwame rokende verpleegkundige weigert en de organisatie vervolgens -terecht imo- aangeeft dat je dan geen zorg krijgt?[/quote]

Ze mogen mij geen zorg weigeren maar goed.
Ik zou bij mij aan huis geen roker willen nee, dat is zo smerig. Buiten dat het nog weer schadelijk voor het meeroken is ook.

[QuoteAls je het omdraait, vind je dan ook dat vaccinweigeraars geen zorg moeten krijgen? Rokers? Mensen met obesitas? Mensen die niet sporten en daardoor gezondheidsproblemen hebben? Mensen die door hun sport geblesseerd zijn geraakt en zorg nodig hebben? Allemaal maken ze keuzes met bijbehorende risico's....
[/quote]

Vaccinweigeraars mag je van mij idd wel een lagere prio geven.
Jij wilt zo nodig risico lopen? Wacht maar even dan.

Rokers moeten ook niet janken als ze de problemen krijgen die je weet te krijgen. Betaal maar flink meer voor zorgpremie dan bv.

Sporten of niet is wat anders.
Anders kan je bv auto rijden ook rekenen. Een risico neemt iedereen al bij het oversteken van de weg.
Dat is anders dan doelbewust jezelf kapot maken (zoals roken) of doelbewust je lichaam op het spel zetten maar vooral een risico voor anderen zijn. Terwijl je dat door een vaccin zeer makkelijk kan voorkomen.
pi_197289623
quote:
Vindt het niet echt een bijster goed stuk.
Heel leuk dat hij tegen maatschappelijke druk is maar daar is niets ondemocratisch aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197294934
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:33 schreef bianconeri het volgende:
Werk zelf dan niet in de zorg maar heb er familie en vrienden in werken.

Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen dat iemand in de zorg zich niet laat vaccineren. Of je moet echt zeer hoge morele of gezondheidsredenen hebben daarvoor.
Maar er is eigenlijk geen enkele reden om geen vaccin te nemen, kul smoesjes zoals ''het is niet genoeg getest'' ''het is voor mij niet gevaarlijk ''het is mijn eigen lichaam'' zijn totaal niet relevant daarin.

Iemand die weigert een vaccin te nemen nu die er is en wel in de zorg werkt moet gewoon uit zijn/haar functie gezet worden. In elk geval tijdelijk.
Ongeschikt voor het werk.
Vind ik overigens ook van zorgmedewerkers die roken, dan heb ik echt zoiets van wat snap jij nou van zorg als je zoiets doet?
Want mensen in de zorg mogen geen angst hebben voor het onbekende? Mogen geen angst hebben voor de eventuele bijwerkingen en de gevolgen hiervan voor zichzelf of hun familie? Mensen die niet eens in de zorg werken en er van alles van vinden/aan je opdringen, juist dat vind ik zo ontzettend irritant. Laat mensen lekker zelf weten wat ze doen. Wie ben jij om daar zulke uitspraken over te doen?
pi_197295122
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:17 schreef GS-Raw het volgende:

Want mensen in de zorg mogen geen angst hebben voor het onbekende? Mogen geen angst hebben voor de eventuele bijwerkingen en de gevolgen hiervan voor zichzelf of hun familie? Mensen die niet eens in de zorg werken en er van alles van vinden/aan je opdringen, juist dat vind ik zo ontzettend irritant. Laat mensen lekker zelf weten wat ze doen. Wie ben jij om daar zulke uitspraken over te doen?
Alsof er iets echt onbekend aan is?
En als je gewoon gezond bent heb je niet echt iets te vrezen van een vaccin. En de families al helemaal niet.

Ze moeten zelf weten wat ze doen? Normaal wel, maar dit heeft veel gevolgen voor iedereen.
En mensen in de zorg zouden wel moeten weten dat zulke dingen belangrijk zijn om te nemen ter bescherming.
pi_197295273
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof er iets echt onbekend aan is?
En als je gewoon gezond bent heb je niet echt iets te vrezen van een vaccin. En de families al helemaal niet.

Ze moeten zelf weten wat ze doen? Normaal wel, maar dit heeft veel gevolgen voor iedereen.
En mensen in de zorg zouden wel moeten weten dat zulke dingen belangrijk zijn om te nemen ter bescherming.
Jouw eisenlijstje voor gedrag en houding van zorgmedewerkers is wel erg groot.
Dat zijn ook maar mensen die een professie hebben gekozen, het zijn geen halve heiligen. Hun werk maakt een relatief klein deel uit van hun week. Het zou niet fair zijn als die hele week in het teken moet staan van hun beroep.

Een zorgmedewerker die rookt, maakt hem nog geen slechte zorgverlener. Wel heeft die persoon zich te houden aan richtlijnen, zoals niet roken op de werkplek. Maar dat geldt tegenwoordig voor elke werkplek.

En een zorgmedewerker die twijfels heeft over het vaccin, die heeft het recht om zich niet te laten vaccineren.
Je zou ook kunnen zeggen dat die kwetsbaren zich maar moeten vaccineren. De zorgmedewerker kan er immers niks aan doen dat die kwetsbare mensen zoveel meer gezondheidsrisico lopen bij een besmetting. Zijn ze meteen beschermd bij familiebezoek, kapper, supermarkt etc.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197295302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof er iets echt onbekend aan is?
En als je gewoon gezond bent heb je niet echt iets te vrezen van een vaccin. En de families al helemaal niet.

Ze moeten zelf weten wat ze doen? Normaal wel, maar dit heeft veel gevolgen voor iedereen.
En mensen in de zorg zouden wel moeten weten dat zulke dingen belangrijk zijn om te nemen ter bescherming.
Want jij bent vaccinexpert of wat?
En ook al is de kans op bijwerkingen heeel klein, dan nog mogen ook zorgmedewerkers bedenkingen hebben en mogen ook zij ervoor kiezen om te weigeren.

Ik vind dat je tamelijk respectloos en zonder empathie overkomt eigenlijk.
pi_197295575
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jouw eisenlijstje voor gedrag en houding van zorgmedewerkers is wel erg groot.
Dat zijn ook maar mensen die een professie hebben gekozen, het zijn geen halve heiligen. Hun werk maakt een relatief klein deel uit van hun week. Het zou niet fair zijn als die hele week in het teken moet staan van hun beroep.
Niemand hoeft een heilige te zijn.
Maar waarom heb je een beroep gekozen?
Zou een baas van de onderwereld politieagent willen gaan worden? Nee natuurlijk niet.
Ga je de zorg in als je dat gevoel er niet bij hebt? Lijkt mij niet.
Je bent begaan met mensen, je wilt mensen kunnen helpen. Goede zorg kunnen geven op welke
manier dat ook is.

quote:
En een zorgmedewerker die twijfels heeft over het vaccin, die heeft het recht om zich niet te laten vaccineren.
Je zou ook kunnen zeggen dat die kwetsbaren zich maar moeten vaccineren. De zorgmedewerker kan er immers niks aan doen dat die kwetsbare mensen zoveel meer gezondheidsrisico lopen bij een besmetting. Zijn ze meteen beschermd bij familiebezoek, kapper, supermarkt etc.
Twijfels hebben mag natuurlijk.
Even willen inzien wat er in zit bv. Er zijn verhalen dat sommige vaccins gemaakt worden met een foetus.
En misschien ben je ergens allergisch voor. Tja dat kan ik mij voorstellen.
Maar over het algemeen is er natuurlijk geen enkele reden om je niet te laten vaccineren.

Dus jij moet als zorgmedewerker, de persoon die voor de ander moet zorgen alles bij de ander laten?
Dat is een beetje de omgekeerde wereld. De zorgmedewerker hoort de kwetsbare te beschermen.
Je kunt het risico niet lopen een voor kwetsbaren mogelijk dodelijke ziekte mee te dragen. Terwijl je die door een heel simpel prikje kunt voorkomen.

En je kunt daarmee ook algehele verspreiding voorkomen. Onder collega's, familie en je clienten.
Genoeg reden lijkt mij om het te verplichten om ervoor te zorgen dat in de zorg er geen verspreiding ontstaat.
pi_197295654
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:31 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Want jij bent vaccinexpert of wat?
En ook al is de kans op bijwerkingen heeel klein, dan nog mogen ook zorgmedewerkers bedenkingen hebben en mogen ook zij ervoor kiezen om te weigeren.

Ik vind dat je tamelijk respectloos en zonder empathie overkomt eigenlijk.
Iemand die een vaccin weigert maar wel dood leuk denkt te gaan werken met de kwetsbaren vind ik ook zeer respectloos en zonder empathie eigenlijk.

Een simpele bijwerking als even hoofdpijn en moe zijn weegt toch absoluut niet op tegen voorkomen dat een collega, familie of cliënt ziek wordt? En er mogelijk een uitbraak kan komen.
En dat er zelfs cliënten kunnen komen te overlijden. Alleen omdat je zelf geen hoofdpijn wilt hebben of niet moe wilt worden.

Ik vind het dus prima voor te stellen dat iemand even wil nakijken wat een vaccin inhoudt, wat de ingrediënten zijn. Maar het is uiteindelijk echt totaal niet te verkopen dat je het dan gaat weigeren en wel dood leuk denkt te gaan werken met de kwetsbaren.
pi_197295700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Niemand hoeft een heilige te zijn.
Maar waarom heb je een beroep gekozen?
Zou een baas van de onderwereld politieagent willen gaan worden? Nee natuurlijk niet.
Ga je de zorg in als je dat gevoel er niet bij hebt? Lijkt mij niet.
Je bent begaan met mensen, je wilt mensen kunnen helpen. Goede zorg kunnen geven op welke
manier dat ook is.
[..]

Twijfels hebben mag natuurlijk.
Even willen inzien wat er in zit bv. Er zijn verhalen dat sommige vaccins gemaakt worden met een foetus.
En misschien ben je ergens allergisch voor. Tja dat kan ik mij voorstellen.
Maar over het algemeen is er natuurlijk geen enkele reden om je niet te laten vaccineren.

Dus jij moet als zorgmedewerker, de persoon die voor de ander moet zorgen alles bij de ander laten?
Dat is een beetje de omgekeerde wereld. De zorgmedewerker hoort de kwetsbare te beschermen.
Je kunt het risico niet lopen een voor kwetsbaren mogelijk dodelijke ziekte mee te dragen. Terwijl je die door een heel simpel prikje kunt voorkomen.

En je kunt daarmee ook algehele verspreiding voorkomen. Onder collega's, familie en je clienten.
Genoeg reden lijkt mij om het te verplichten om ervoor te zorgen dat in de zorg er geen verspreiding ontstaat.
Nogmaals; dat bepaal jij helemaal niet en daar ga jij (gelukkig) helemaal niet over. Wat kom je eigenlijk in een ‘zorgpersoneel verzameltopic’ doen?
pi_197295772
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Iemand die een vaccin weigert maar wel dood leuk denkt te gaan werken met de kwetsbaren vind ik ook zeer respectloos en zonder empathie eigenlijk.

Een simpele bijwerking als even hoofdpijn en moe zijn weegt toch absoluut niet op tegen voorkomen dat een collega, familie of cliënt ziek wordt? En er mogelijk een uitbraak kan komen.
En dat er zelfs cliënten kunnen komen te overlijden. Alleen omdat je zelf geen hoofdpijn wilt hebben of niet moe wilt worden.

Ik vind het dus prima voor te stellen dat iemand even wil nakijken wat een vaccin inhoudt, wat de ingrediënten zijn. Maar het is uiteindelijk echt totaal niet te verkopen dat je het dan gaat weigeren en wel dood leuk denkt te gaan werken met de kwetsbaren.
Je hebt het nu over korte termijn bijwerkingen. Maar wat als er lange termijn bijwerkingen zijn? Daar is nu nog niks over bekend. Men verwacht het niet, maar het is nu nog niet met zekerheid te zeggen, omdat de vaccins nog maar zo kort vrijgegeven zijn.

Let wel: ik ben een zorgmedewerker die de vaccinatie gaat halen. Voor mezelf en voor mijn omgeving (bewust deze volgorde). Maar een collega die dat niet doet zal ik daar zeker niet op aankijken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197295938
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je hebt het nu over korte termijn bijwerkingen. Maar wat als er lange termijn bijwerkingen zijn? Daar is nu nog niks over bekend. Men verwacht het niet, maar het is nu nog niet met zekerheid te zeggen, omdat de vaccins nog maar zo kort vrijgegeven zijn.

Let wel: ik ben een zorgmedewerker die de vaccinatie gaat halen. Voor mezelf en voor mijn omgeving (bewust deze volgorde). Maar een collega die dat niet doet zal ik daar zeker niet op aankijken.
Ik neem hem ook gewoon. Wel klaar met die pandemie en besmettingsstress. Maar zal totaal geen collega’s afkeuren die anders beslissen.

Wat ik nog wel lastig vind zijn die mutaties; ze verwachten dat dit vaccin effectief is maar hoe zit dat over een halfjaar? Ik heb er weinig trek in om (bij wijze van) 5 spuiten in mijn arm te laten zetten. Leeft deze angst bij jullie ook?
pi_197295985
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:53 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ik neem hem ook gewoon. Wel klaar met die pandemie en besmettingsstress. Maar zal totaal geen collega’s afkeuren die anders beslissen.

Wat ik nog wel lastig vind zijn die mutaties; ze verwachten dat dit vaccin effectief is maar hoe zit dat over een halfjaar? Ik heb er weinig trek in om (bij wijze van) 5 spuiten in mijn arm te laten zetten. Leeft deze angst bij jullie ook?
Ik bekijk het een griepvaccinatie (oké, twee spuiten) per keer.
Wellicht wordt het iets als griep: soort van groepsimmuniteit opbouwen en de kwetsbaren kunnen jaarlijks een cocktail vaccinatie halen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197296064
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik bekijk het een griepvaccinatie (oké, twee spuiten) per keer.
Wellicht wordt het iets als griep: soort van groepsimmuniteit opbouwen en de kwetsbaren kunnen jaarlijks een cocktail vaccinatie halen.
Zo zie ik het ook een beetje. Ik ga sowieso niet over een halfjaar weer in de rij staan om er een ander vaccin in te laten jassen ;).
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:49:04 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197298838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:20 schreef Ace1 het volgende:
Bij ons ziekenhuis wordt het aangeboden:

We kunnen ons voorstellen dat je worstelt met bepaalde vragen rondom de coronazorg, het coronavaccin en over vaccineren. Collega's die het op prijs stellen om met collega's te sparren over de coronazorg of vaccineren, kunnen voor een open en vertrouwelijk gesprek een beroep doen op leden van de Commissie Ethiek en collega geestelijk verzorgers. Je kunt hen ook benaderen voor het leiden van een moreel beraad of groepsgesprek
Netjes ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197298894
Ligt het aan mij of krijg ik als enige het gevoel dat de wijkverpleging willens en wetens en de eerste ronde is uitgeschoven ten koste van de acute ziekenhuiszorg? :{

Ineens moesten de ziekenhuizen “ook” eerst en Tadaaa nu zijn de vaccins op en wordt naast het verpleeghuis personeel de rest uit de oorsprongkelijke eerste ronde naar achter geschoven...

Klink wat mij terecht als een bewuste doofpot
hardcoholic
pi_197298956
Ik vind het een non-issue, het is heel simpel, het is iemands persoonlijke keuze om te laten vaccineren of niet, het is extra steun bovenop de algehele maatregelen van zorgpersoneel, ik neem aan dat de zelfde maatregelen in acht worden genomen, kortom als er een kleine groep is die zich niet wilt laten vaccineren dan zou dat niet voor grote problemen moeten zorgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197299704
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:53 schreef Ferdii het volgende:
Ligt het aan mij of krijg ik als enige het gevoel dat de wijkverpleging willens en wetens en de eerste ronde is uitgeschoven ten koste van de acute ziekenhuiszorg? :{

Ineens moesten de ziekenhuizen “ook” eerst en Tadaaa nu zijn de vaccins op en wordt naast het verpleeghuis personeel de rest uit de oorsprongkelijke eerste ronde naar achter geschoven...

Klink wat mij terecht als een bewuste doofpot
yess
  zaterdag 9 januari 2021 @ 07:39:19 #31
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_197301011
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof er iets echt onbekend aan is?
En als je gewoon gezond bent heb je niet echt iets te vrezen van een vaccin. En de families al helemaal niet.

Ze moeten zelf weten wat ze doen? Normaal wel, maar dit heeft veel gevolgen voor iedereen.
En mensen in de zorg zouden wel moeten weten dat zulke dingen belangrijk zijn om te nemen ter bescherming.
ik heb echt moeite met jouw houding, opmerkingen en veronderstellingen.
Ik zou hier een discussie kunnen aangaan, maar daar heb ik geen zin in.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 07:41:13 #32
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_197301022
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:53 schreef Ferdii het volgende:
Ligt het aan mij of krijg ik als enige het gevoel dat de wijkverpleging willens en wetens en de eerste ronde is uitgeschoven ten koste van de acute ziekenhuiszorg? :{

Ineens moesten de ziekenhuizen “ook” eerst en Tadaaa nu zijn de vaccins op en wordt naast het verpleeghuis personeel de rest uit de oorsprongkelijke eerste ronde naar achter geschoven...

Klink wat mij terecht als een bewuste doofpot
die verpleeghuis/verzorgingsmedewerkers ed moesten zich aanmelden via een telefoonnummer van het GGD en de ziekenhuizen mochten zelf vaccineren.
Die eerste medewerkers kunnen zich nu inderdaad al niet meer meteen laten vaccineren.
Onbegrijpelijk.
pi_197301055
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 07:41 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

die verpleeghuis/verzorgingsmedewerkers ed moesten zich aanmelden via een telefoonnummer van het GGD en de ziekenhuizen mochten zelf vaccineren.
Die eerste medewerkers kunnen zich nu inderdaad al niet meer meteen laten vaccineren.
Onbegrijpelijk.
Begrijp ook niet waarom verpleeghuizen ook niet zelf mogen vaccineren :? Met de griepprik gebeurd dat ook. Dan kan de GGD door met de de volgende groep..
pi_197301729
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 07:49 schreef Magica het volgende:

[..]

Begrijp ook niet waarom verpleeghuizen ook niet zelf mogen vaccineren :? Met de griepprik gebeurd dat ook. Dan kan de GGD door met de de volgende groep..
Zit wel iets in van belangen en personele inzet ggd waar al op gerekend is.
Er was de bedrijfsgeneeskunde eerst ook voorgehouden dat ze een rol zouden hebben bij vaccinaties, maar dat is ook terzijde geschoven ten gunste van de ggd.
Daarnaast inderdaad een gevoel van wantrouwen. Dat Pfizer vaccin is vijf dagen buiten de koelkast houdbaar. Dat is echt wel lang genoeg om de potjes leeg te prikken op het personeel.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:06:09 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197302295
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zit wel iets in van belangen en personele inzet ggd waar al op gerekend is.
Er was de bedrijfsgeneeskunde eerst ook voorgehouden dat ze een rol zouden hebben bij vaccinaties, maar dat is ook terzijde geschoven ten gunste van de ggd.
Daarnaast inderdaad een gevoel van wantrouwen. Dat Pfizer vaccin is vijf dagen buiten de koelkast houdbaar. Dat is echt wel lang genoeg om de potjes leeg te prikken op het personeel.
Arbodiensten hebben zelf aangegeven dat niet te kunnen voor die hele groep. Niet zo zeer alleen voor het zetten van de prik maar de hele logistieke en registratie-operatie aan de voor én achterkant was teveel voor hen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:06:46 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197302304
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 07:39 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

ik heb echt moeite met jouw houding, opmerkingen en veronderstellingen.
Ik zou hier een discussie kunnen aangaan, maar daar heb ik geen zin in.
Can't argue with stupid, moet je ook niet doen dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197303013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 07:41 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

die verpleeghuis/verzorgingsmedewerkers ed moesten zich aanmelden via een telefoonnummer van het GGD en de ziekenhuizen mochten zelf vaccineren.
Die eerste medewerkers kunnen zich nu inderdaad al niet meer meteen laten vaccineren.
Onbegrijpelijk.
Ik denk dat de lobby voor ziekenhuispersoneel veel beter geregeld is dan voor andere zorggroepen. Die hebben geen Gommers o.i.d.
pi_197303036
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat Pfizer vaccin is vijf dagen buiten de koelkast houdbaar.
Vijf dagen in de koelkast (2°-8°), en onverdund. 2 uur bij kamertemperatuur.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_197303053
Voor de mensen die een afrpaak konden maken... Weten jullie of ze vandaag en morgen doorgaan prikken?
pi_197303060
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:52 schreef Anton91 het volgende:
Voor de mensen die een afrpaak konden maken... Weten jullie of ze vandaag en morgen doorgaan prikken?
7 dagen pw
pi_197303689
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vijf dagen in de koelkast (2°-8°), en onverdund. 2 uur bij kamertemperatuur.
Ik bedoelde 5 dagen buiten de -80 inderdaad :@
pi_197304225
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik bekijk het als een griepvaccinatie (oké, twee spuiten) per keer.
Wellicht wordt het iets als griep: soort van groepsimmuniteit opbouwen en de kwetsbaren kunnen jaarlijks een cocktail vaccinatie halen.
Zoiets lijkt me prima.

Onze "Covid-dok" (internist-infectioloog) maakt wel overuren zeg, ze loopt zichzelf voorbij, maar donderdag was het wel heel erg. Om 23.30 liep ze nog rond in 't ziekenhuis na vaccineren. Was om 6 uur begonnen. + ze was jarig :')
Dus we hebben haar rooster van gistermiddag t/m maandag maar schoongeveegd *)
pi_197305377
Na de berichten in de media dat mensen geen afspraak meer konden maken vanochtend toch maar gebeld om een afspraak te plannen en dit was geen probleem *O*
Wel pas einde vd maand.. maar dat is goed teken want dan gaan veel mensen 💉 halen (ze werken in de weekenden gewoon door)
pi_197305481
Cliënt van ons is opgenomen in het ziekenhuis (ongeval).
Was drie weken geleden COVID positief en inmiddels symptoomloos dus volgens de GGD niet meer besmettelijk. Maar ja... test geeft positief aan dus ze is toch op de COVID afdeling geparkeerd -O- Hopelijk heeft ze zelf nog immuniteit zat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197305605
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:53 schreef Ferdii het volgende:
Ligt het aan mij of krijg ik als enige het gevoel dat de wijkverpleging willens en wetens en de eerste ronde is uitgeschoven ten koste van de acute ziekenhuiszorg? :{

Ineens moesten de ziekenhuizen “ook” eerst en Tadaaa nu zijn de vaccins op en wordt naast het verpleeghuis personeel de rest uit de oorsprongkelijke eerste ronde naar achter geschoven...

Klink wat mij terecht als een bewuste doofpot
Ik zou 4/1 een brief krijgen volgens mijn werkgever. Nu is het verhaal ondertussen dat ze wachten op een go vanuit de overheid, al bijna een week. Tja, ergens begrijp ik wel dat ziekenhuismedewerkers en dergelijke voorrang hebben gekregen.
pi_197306323
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Cliënt van ons is opgenomen in het ziekenhuis (ongeval).
Was drie weken geleden COVID positief en inmiddels symptoomloos dus volgens de GGD niet meer besmettelijk. Maar ja... test geeft positief aan dus ze is toch op de COVID afdeling geparkeerd -O- Hopelijk heeft ze zelf nog immuniteit zat.
Vreemde triage.
pi_197306540
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Cliënt van ons is opgenomen in het ziekenhuis (ongeval).
Was drie weken geleden COVID positief en inmiddels symptoomloos dus volgens de GGD niet meer besmettelijk. Maar ja... test geeft positief aan dus ze is toch op de COVID afdeling geparkeerd -O- Hopelijk heeft ze zelf nog immuniteit zat.
Het is bekend dat tot zeker 6 weken na besmetting de test nog steeds positief kan uitslaan omdat er nog restanten van het virus aanwezig kunnen zijn. Waarschijnlijk een valse positieve.

Maar waarom word je überhaupt getest als je een ongeval krijgt?
pi_197306860
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:41 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik zou 4/1 een brief krijgen volgens mijn werkgever. Nu is het verhaal ondertussen dat ze wachten op een go vanuit de overheid, al bijna een week. Tja, ergens begrijp ik wel dat ziekenhuismedewerkers en dergelijke voorrang hebben gekregen.
ik begrijp daar helemaal niks van. Uitval in de wijkverpleging zorgt voor snellere ziekenhuis opnames, oftewel pak het probleem aan bij de bron.

Alsof er geen personeelstekort is in de wijkzorrg
hardcoholic
pi_197307161
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:05 schreef Ferdii het volgende:

[..]

ik begrijp daar helemaal niks van. Uitval in de wijkverpleging zorgt voor snellere ziekenhuis opnames, oftewel pak het probleem aan bij de bron.

Alsof er geen personeelstekort is in de wijkzorrg
Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, ik kan nog wel even wachten. Wijkverpleging hoort zeker voorrang te krijgen wmb.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 januari 2021 @ 17:22:31 #50
22592 crew  Ole
pi_197309101
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Cliënt van ons is opgenomen in het ziekenhuis (ongeval).
Was drie weken geleden COVID positief en inmiddels symptoomloos dus volgens de GGD niet meer besmettelijk. Maar ja... test geeft positief aan dus ze is toch op de COVID afdeling geparkeerd -O- Hopelijk heeft ze zelf nog immuniteit zat.
Laten we het hopen voor haar! Dat die test nog positief is was inderdaad te verwachten. En wie weet wat covid patienten nog meer onder de leden hebben..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')