Hier: https://www.rijksoverheid(...)communicatiemiddelenquote:Op donderdag 7 januari 2021 23:32 schreef erkel het volgende:
Dan komt dan mijn punt van kritiek om de hoek kijken op de overheid: Waar blijft de voorlichting!?
Deze groep bestaat trouwens niet meer in het vaccinatieschema.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
- 2 miljoen >60 met medische indicatie
Ik hoop het, ik denk niet dat een maandenlange lockdown om "de zorg niet in te laten storten" nog geaccepteerd zou worden als een groot deel van het zorgpersoneel zou weigeren zich te laten vaccineren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt wel mee te vallen.
UMCU: 80% and still counting..
[ twitter ]
Dat weet Rietje van 55 die Bep en Trein in het verzorgingstehuis onder hand neemt, vast goed te vindenquote:Op donderdag 7 januari 2021 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier: https://www.rijksoverheid(...)communicatiemiddelen
Nou ja, ik verwacht dat die advertenties in kranten/abri's/billboards komen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat weet Rietje van 55 die Bep en Trein in het verzorgingstehuis onder hand neemt, vast goed te vinden
Maar hoe zie je dat voor je, de huidige lockdown maatregelen bijvoorbeeld handhaven en daar bovenop een extra 'lockdown' waarbij contact met risicogroepen verder wordt ingeperkt?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de R boven de 1 blijft valt er niets te pappen en nathouden, dan gaat de zorg gewoon over zn nek. Dat heb je vorige maand gezien, dat heb je in oktober gezien, dat heb je in maart/april gezien.
Daarom zeg ik telkens, in de situatie dat de R boven de 1 blijft is de enige mogelijkheid die echt tijd koopt het daadwerkelijk isoleren van de groepen die het grootste risico lopen.
Primair is overlijdens inderdaad, dat is die groep die 70+ is. De periode waarin je ze zou moeten isoleren zou 1 tot 2 maanden zijn. Het gezin dat daarbij hoort gaat daarbij in isolatie, de situatie waar iemand geïsoleerd in zijn/haar slaapkamer geïsoleerd wordt lijkt me onmenselijk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan kijk je puur naar overlijden, terwijl de zorg juist vastloopt door het aantal opnames die natuurlijk niet allemaal overlijdensrisico hebben.
Dus dan zou een groter deel apart gezet moeten worden.
En hoe zit het dan met samengestelde huishoudens, waarbij 1 lid tot een risicogroep behoort...
Ga je die opsplitsen? Hoe gaat dan de mantelzorg?
Ik vind het nog wat karig allemaal. Kan aan mij liggen en de programma's die ik kijk of dat ik nog amper buiten kom, maar ik had toch graag meer gezien. Een avondvullend programma of een grote social media actie waarin het goed uitgelegd wordt in plaats van naar een website wordt verwezen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, ik verwacht dat die advertenties in kranten/abri's/billboards komen.
Er was al een avondvullend programma.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik vind het nog wat karig allemaal. Kan aan mij liggen en de programma's die ik kijk of dat ik nog amper buiten kom, maar ik had toch graag meer gezien. Een avondvullend programma of een grote social media actie waarin het goed uitgelegd wordt in plaats van naar een website wordt verwezen.
Ok toch gemist blijkbaar dan. My badquote:Op donderdag 7 januari 2021 23:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er was al een avondvullend programma.
Maar goed, voorlopig wil men de prik wel, maar is het probleem vooral dat er te weinig vaccins zijn.
Pas als het andersom is, vaccins volop beschikbaar, maar men wil ze niet, zou ik flink inzetten op informatie.
Nog een keer de disclaimer, dit is alleen als de R niet onder de 1 te krijgen is met de maatregelenquote:Op donderdag 7 januari 2021 23:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoe zie je dat voor je, de huidige lockdown maatregelen bijvoorbeeld handhaven en daar bovenop een extra 'lockdown' waarbij contact met risicogroepen verder wordt ingeperkt?
Of de risicogroep isoleren en de maatregelen voor de rest van de bevolking versoepelen?
Nee, dat had veel te lang zware druk op het zorgstelsel opgeleverd en uiteindelijk niet een significant verschil gemaakt in immuniteit onder de bevolking.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In de lente hebben we de hoeveelheid besmettingen veel te ver laten zakken. Ik denk dat we beter de druk iets hoger hadden kunnen houden met een R die dicht bij de 1 (of iets erboven) lag met een hogere hoeveelheid besmettingen per dag en voor de winter in een lockdown hadden kunnen gaan om het weer wat lager te brengen.
Ik zou nu flink inzetten op informatie. Als er voldoende vaccins zijn wil je de situatie dat mensen ze niet willen zoveel mogelijk voor zijn. Als je dan nog informatiecampagnes moet gaan doen verlies je onnodig veel tijd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er was al een avondvullend programma.
Maar goed, voorlopig wil men de prik wel, maar is het probleem vooral dat er te weinig vaccins zijn.
Pas als het andersom is, vaccins volop beschikbaar, maar men wil ze niet, zou ik flink inzetten op informatie.
Ja, maar men wil ze. Wat is dan het probleem? Waar wil je op inzetten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou nu flink inzetten op informatie. Als er voldoende vaccins zijn wil je de situatie dat mensen ze niet willen zoveel mogelijk voor zijn. Als je dan nog informatiecampagnes moet gaan doen verlies je onnodig veel tijd.
Maar je had het over een balans tussen gewonnen en verloren levensjaren. In deze situatie zie ik niet hoe je van een balans kan spreken, de verloren levensjaren door afgeschaalde zorg zijn een gevolg van het hoge aantal besmettingen, waardoor er ook meer doden vallen. De enige maatregel waarmee je verlies van levensjaren door afgeschaalde zorg en verlies door covid-19 doden in tegengestelde richting laat bewegen is door (een deel van de) besmette personen niet op te nemen, zodat de zorg minder belast wordt. Maar dan kan je verwachten dat mensen nog banger zijn om besmet te raken, en nog later medische hulp zoeken, waardoor je opnieuw meer gezonde levensjaren verliest.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
Als je in een korte tijd zorg afschaalt en dat heeft maar dan een jaar nodig om te herstellen heb je een na-effect van het afschalen. Als dat na-effect een groter negatief gevolg heeft dan het niet doen is dat iets waar zeker over gesproken mag worden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)m-coronafeestje.htmlquote:Bijna 150.000 zorgmedewerkers maakten afspraak voor vaccinatie
Tot nu toe hebben 144.913 mensen gehoor gegeven aan de oproep van hun werkgever om een afspraak te maken bij de GGD om zich te tegen het coronavirus te laten vaccineren. Vanaf gisteren wordt al gevaccineerd bij de GGD's in Houten en Rotterdam, vanaf aanstaande maandag kunnen zorgmedewerkers ook gevaccineerd worden bij de GGD's in Amsterdam, Drenthe en Den Haag. Vanaf 15 januari zijn alle 25 GGD-locaties klaar om te vaccineren.
De enige groep van wie we weten dat ze ze willen zijn de zorgmedewerkers, daar twijfel ik niet aan. Eind volgende maand komt als 't goed is het AstraZeneca vaccin los, daar wil je alle broodje aap verhalen al de wereld uit hebben voor je begint.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, maar men wil ze. Wat is dan het probleem? Waar wil je op inzetten.
Neem het vaccin! Het is er dan wel niet. Maar je moet als groep wel echt vooraan zitten hoor.
Het is te hopen dat dat vaccin zo snel mogelijk komt... Maar ergens heb ik het gevoel dat het nog wel even duurt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige groep van wie we weten dat ze ze willen zijn de zorgmedewerkers, daar twijfel ik niet aan. Eind volgende maand komt als 't goed is het AstraZeneca vaccin los, daar wil je alle broodje aap verhalen al de wereld uit hebben voor je begint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |