abonnement Unibet Coolblue
pi_197322733
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die gaan ook niet samenkomen. Mensen die weigeren om feiten te erkennen, liegen en waarheden verdraaien zoals Schetters zullen nooit toegeven.
Zie ook hier, zodra argumenten van de bnw kant worden weerlegd komt er of geen tegenargument of men verzandt in drogredenen.

Borgers en Schetters doen dat ook in reactie op deze factcheck.
ja schetters heeft maar 40 jaar ervaring hij zal er niks vanaf weten. en hij zet zn carriere op t spel voor de lol.
pi_197322772
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die gaan ook niet samenkomen. Mensen die weigeren om feiten te erkennen, liegen en waarheden verdraaien zoals Schetters zullen nooit toegeven.
Zie ook hier, zodra argumenten van de bnw kant worden weerlegd komt er of geen tegenargument of men verzandt in drogredenen.

Borgers en Schetters doen dat ook in reactie op deze factcheck.
Ga je nu echt een discussie tussen wetenschappers vergelijken met wat hier besproken word? Dat is best kansloos. Als ze beide zo overtuigd zijn van hun standpunten ga je de discussie aan. Of zijn ze zo bang dat ze het zullen verliezen? Als het zo makkelijk is om het te weerleggen, dan zou er geen probleem moeten zijn. Hiermee haal je in ieder geval de twijfelaars over.
pi_197322817
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:09 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ja schetters heeft maar 40 jaar ervaring hij zal er niks vanaf weten. en hij zet zn carriere op t spel voor de lol.
En wordt door een leek aan de kant gezet. Geen idee waarom hij dat doet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197322890
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:10 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ga je nu echt een discussie tussen wetenschappers vergelijken met wat hier besproken word? Dat is best kansloos. Als ze beide zo overtuigd zijn van hun standpunten ga je de discussie aan.

precies, kansloos is het juiste woord, waarom gaat men hier dan de discussie uit de weg?
quote:
Of zijn ze zo bang dat ze het zullen verliezen?
geen idee vertel mij maar waarom mensen hier zaken negeren als er om feiten en bronnen gevraagd wordt
quote:
Als het zo makkelijk is om het te weerleggen, dan zou er geen probleem moeten zijn. Hiermee haal je in ieder geval de twijfelaars over.
Dat is in die factcheck prima gedaan, maar wat vind jij van de bevindingen van de factcheck?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197323145
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

precies, kansloos is het juiste woord, waarom gaat men hier dan de discussie uit de weg?
[..]

geen idee vertel mij maar waarom mensen hier zaken negeren als er om feiten en bronnen gevraagd wordt
[..]

Dat is in die factcheck prima gedaan, maar wat vind jij van de bevindingen van de factcheck?
Volgens mij geef ik op de meeste vragen gewoon antwoord. Ten zij het kansloos is om erop te reageren. Ik ben geen wetenschapper en we discusieren hier op een anonieme forum, dus wegen de argumenten niet zo zwaar als dat van de wetenschappers en persoonlijk leg ik ze naast mij neer. Ik ben hier omdat ik het leuk vind om meningen te horen van andere mensen. Niet om mijn mening te laten veranderen of iets dergelijks. Die baseer ik op geluiden die ik hoor vanuit voor/tegenstanders. Het tegengeluid hoor je nauwelijks in de media. Dat is toch best jammer aangezien het constructiever zou zijn als ze in discussie met elkaar gaan. Begrijp niet waarom je daar op tegen bent.

Die 'factcheck' zal best. Daar zal de tegenstander ook wel weer het nodige op te zeggen hebben. Dat leg jij ook naast je neer. Ze moeten gewoon in discussie gaan met elkaar.
pi_197323228
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Volgens mij geef ik op de meeste vragen gewoon antwoord. Ten zij het kansloos is om erop te reageren. Ik ben geen wetenschapper en we discusieren hier op een anonieme forum, dus wegen de argumenten niet zo zwaar als dat van de wetenschappers en persoonlijk leg ik ze naast mij neer. Ik ben hier omdat ik het leuk vind om meningen te horen van andere mensen. Niet om mijn mening te laten veranderen of iets dergelijks. Die baseer ik op geluiden die ik hoor vanuit voor/tegenstanders. Het tegengeluid hoor je nauwelijks in de media. Dat is toch best jammer aangezien het constructiever zou zijn als ze in discussie met elkaar gaan. Begrijp niet waarom je daar op tegen bent.

Die 'factcheck' zal best. Daar zal de tegenstander ook wel weer het nodige op te zeggen hebben. Dat leg jij ook naast je neer. Ze moeten gewoon in discussie gaan met elkaar.
De "tegenstander" meldt op zijn twitter dat de factcheck is gedaan door rookies

https://twitter.com/BorgerPieter/status/1347953266269810688?s=20

Oftewel een drogreden en waarom zou je dit soort mensen dan een podium geven als er alleen maar drogredenen uitkomen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197323380
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De "tegenstander" meldt op zijn twitter dat de factcheck is gedaan door rookies

https://twitter.com/BorgerPieter/status/1347953266269810688?s=20

Oftewel een drogreden en waarom zou je dit soort mensen dan een podium geven als er alleen maar drogredenen uitkomen
Waarom heb je zoveel verschillende volksvertegenwoordigers? Als er genoeg mensen zijn die niet dat vaccin willen hebben vanwege het tegengeluid, dan zou je juist de tegenstanders een podium moeten geven... Gewoon 2-3 voor en tegenstanders en dan in discussie gaan voor 2 uur. Als het zo makkelijk is te ontkrachten win je daarmee weer een groep mensen.
pi_197323492
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:36 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Waarom heb je zoveel verschillende volksvertegenwoordigers? Als er genoeg mensen zijn die niet dat vaccin willen hebben vanwege het tegengeluid, dan zou je juist de tegenstanders een podium moeten geven... Gewoon 2-3 voor en tegenstanders en dan in discussie gaan voor 2 uur. Als het zo makkelijk is te ontkrachten win je daarmee weer een groep mensen.
Die discussie gaat dan zo diep de wetenschap in dat 99% afhaakt. Totaal onzinnig
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197323567
quote:
Gelders Statenlid vindt vaccinatieplicht een optie
Om corona te bedwingen, is het van belang dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Gelders Statenlid Karin Jeurink roept iedereen op die prik te gaan halen. Wordt de ondergrens niet gehaald, dan is een vaccinatieplicht een optie.
https://www.ad.nl/arnhem/(...)-een-optie~ad45a049/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197323849
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die discussie gaat dan zo diep de wetenschap in dat 99% afhaakt. Totaal onzinnig
Ben ik het niet mee eens. Ik vind dit een minachting naar de groep die juist wilt dat men in discussie gaat. Dit is een zinloze manier van discussieren. En als dat wat ze nu zeggen begrijpbaar is, zowel voor als tegen argumenten, dan lijkt mij dat ze die discussie ook best volgbaar kunnen maken.
pi_197323932
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

de geesten worden rijp gemaakt. we kunnen complotdenkers wel helderzienden gaan noemen in t vervolg.
  zondag 10 januari 2021 @ 14:03:23 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197324021
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:54 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Ik vind dit een minachting naar de groep die juist wilt dat men in discussie gaat. Dit is een zinloze manier van discussieren. En als dat wat ze nu zeggen begrijpbaar is, zowel voor als tegen argumenten, dan lijkt mij dat ze die discussie ook best volgbaar kunnen maken.
De discussie tussen wetenschappers vindt plaats in de wetenschappelijke literatuur. Niet op Twitter.
Huilen dan.
pi_197324065
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De discussie tussen wetenschappers vindt plaats in de wetenschappelijke literatuur. Niet op Twitter.
Dat is dus wat ik zeg. Discussie op twitter is kansloos. Ga met elkaar in discussie. En als de anti covid vaxxers wilt overtuigen, dan broadcast je die discussie.
  zondag 10 januari 2021 @ 14:10:08 #264
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197324192
Ja, maar jij zegt dat die discussie gevoerd moet worden. Nou, guess what: die wordt voortdurend gevoerd. Alleen niet met de insteek die jij graag zou zien, want daarover is al lang en breed wetenschappelijke consensus bereid.
Huilen dan.
pi_197324360
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, maar jij zegt dat die discussie gevoerd moet worden. Nou, guess what: die wordt voortdurend gevoerd. Alleen niet met de insteek die jij graag zou zien, want daarover is al lang en breed wetenschappelijke consensus bereid.
Nogmaals als je wilt dat groepen mensen samen komen voer dan openlijk die discussie. Op deze manier maakt je de afstand tussen de groepen groter en worden ze extremer.
  zondag 10 januari 2021 @ 14:21:03 #266
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197324390
Die discussie is gevoerd. Dat jij nu doet alsof dat niet het geval is, is omdat de uitkomst ervan jou niet bevalt.
Huilen dan.
  zondag 10 januari 2021 @ 14:35:33 #267
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197324623
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

de geesten worden rijp gemaakt. we kunnen complotdenkers wel helderzienden gaan noemen in t vervolg.
Hulde voor de beste post van de dag!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197324740
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:21 schreef Isdatzo het volgende:
Die discussie is gevoerd. Dat jij nu doet alsof dat niet het geval is, is omdat de uitkomst ervan jou niet bevalt.
Dat is weer een aanname. Mijn gezondheid is het allerbelangrijkste voor mij wat er is. Ik wil mij dan ook zo goed mogelijk laten informeren. Als ik dan tegengeluiden krijg te horen van mensen die er kennelijk verstand van hebben, dan verwacht ik daar ook een discussie over te zien. Maar in de media krijgen alleen de voorstanders het woord. Nu is er een groep mensen die het niet helemaal vertrouwen. Om die vertrouwen te kunnen krijgen zouden ze die openlijk moeten discussieren. Jij zegt dat dit is gebeurd, dan wil ik dat ook graag zien. En geen twitter discussie of een artikel waar het tegenwoord ontkracht wordt.. Gewoon een discussie met de voor en tegenstanders in een fysieke gesprek.
pi_197325141
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat is weer een aanname. Mijn gezondheid is het allerbelangrijkste voor mij wat er is. Ik wil mij dan ook zo goed mogelijk laten informeren. Als ik dan tegengeluiden krijg te horen van mensen die er kennelijk verstand van hebben, dan verwacht ik daar ook een discussie over te zien. Maar in de media krijgen alleen de voorstanders het woord. Nu is er een groep mensen die het niet helemaal vertrouwen. Om die vertrouwen te kunnen krijgen zouden ze die openlijk moeten discussieren. Jij zegt dat dit is gebeurd, dan wil ik dat ook graag zien. En geen twitter discussie of een artikel waar het tegenwoord ontkracht wordt.. Gewoon een discussie met de voor en tegenstanders in een fysieke gesprek.
Dat komt omdat bijna alle wetenschappers en deskundigen de mening delen dat het vaccin een heel belangrijk onderdeel is om het virus te bestrijden. Die enkele huisarts die het tegendeel beweerd is de grote uitzondering.

Dan hou je onder wetenschappers discussies over of een avondklok wel of geen goed idee is en of je een harde lockdown moet hebben of toch nog wat winkels open moet houden. Dat zijn de discussies die gevoerd moeten worden.

Mark Rutte gaat ook niet op zoek naar de enkele nazisten in Nederland om daar de discussie mee aan te gaan of zwarten in Nederland verdreven moeten worden en of je Joden ongestraft fysiek aan moet kunnen vallen.
Sommige Nederlanders zullen zulke gedachten hebben, waaronder vast enkele hoger opgeleiden, maar de algemene consensus is dat zulk soort ideeën waanzin zijn waar je geen zinvolle discussie over kan hebben. Nou, datzelfde geld voor het idee of vaccins meer kwaad aanrichten dan dat ze de volksgezondheid iets opleveren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197325220
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat komt omdat bijna alle wetenschappers en deskundigen de mening delen dat het vaccin een heel belangrijk onderdeel is om het virus te bestrijden. Die enkele huisarts die het tegendeel beweerd is de grote uitzondering.

Dan hou je onder wetenschappers discussies over of een avondklok wel of geen goed idee is en of je een harde lockdown moet hebben of toch nog wat winkels open moet houden. Dat zijn de discussies die gevoerd moeten worden.

Mark Rutte gaat ook niet op zoek naar de enkele nazisten in Nederland om daar de discussie mee aan te gaan of zwarten in Nederland verdreven moeten worden en of je Joden ongestraft fysiek aan moet kunnen vallen.
Sommige Nederlanders zullen zulke gedachten hebben, waaronder vast enkele hoger opgeleiden, maar de algemene consensus is dat zulk soort ideeën waanzin zijn waar je geen zinvolle discussie over kan hebben. Nou, datzelfde geld voor het idee of vaccins meer kwaad aanrichten dan dat ze de volksgezondheid iets opleveren.
Beetje rare vergelijking, maar dan moet je ook niet raar staan te kijken als de vaccinatiegraad straks niet behaald gaat worden.
pi_197325263
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:12 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Beetje rare vergelijking, maar dan moet je ook niet raar staan te kijken als straks de vaccinatiegraad straks niet behaald gaat worden.
Dan maar een vaccinatieplicht en/of directe gevolgen voor vaccinatieweigeraars. De volksgezondheid en onze weg uit deze series van maatregelen en lockdowns is belangrijker dan een vrije keuze zonder gevolgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197325288
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan maar een vaccinatieplicht en/of directe gevolgen voor vaccinatieweigeraars. De volksgezondheid en onze weg uit deze series van maatregelen en lockdowns is belangrijker dan een vrije keuze zonder gevolgen.
Hmm... weigeren om in discussie te gaan... Vaccinatiegraad niet behaald... dan maar verplichting... What could possibly go wrong?
pi_197325460
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:15 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hmm... weigeren om in discussie te gaan... Vaccinatiegraad niet behaald... dan maar verplichting... What could possibly go wrong?
Lees dan wat ik schrijf. Niet die ene extremist uitzoeken om een zinloze discussie mee aan te gaan is normaal gedrag. Er zijn genoeg discussies over corona die allerlei zinvolle standpunten belichten. Met iemand in discussie gaan die roept dat het allemaal een complot is en die denkt dat de vaccins je juist ziek maken is niet alleen zinloos, het is ook schadelijk.

En een vaccinatieplicht zullen ze alleen in het uiterste geval invoeren wanneer de ondergrens bereikt word. Vooralsnog lijkt het er op dat ruim 80% zich gewoon laat vaccineren. Extra voordelen voor gevaccineerden en enkele uitsluitingen voor weigeraars lijkt mij een goede en logische keuze en dan kunnen mensen met extreme weerstand gewoon ervoor kiezen om zich niet te vaccineren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 januari 2021 @ 15:24:36 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197325473
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:12 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Beetje rare vergelijking, maar dan moet je ook niet raar staan te kijken als de vaccinatiegraad straks niet behaald gaat worden.
De meest recente gegevens laten een behoorlijke vaccinatiebereidheid zien, dus dat gaat de goede kant op. Toch @controlaltdelete ?
Huilen dan.
pi_197325808
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:54 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Ik vind dit een minachting naar de groep die juist wilt dat men in discussie gaat. Dit is een zinloze manier van discussieren. En als dat wat ze nu zeggen begrijpbaar is, zowel voor als tegen argumenten, dan lijkt mij dat ze die discussie ook best volgbaar kunnen maken.
Kom op zeg, dat heeft niks met minachting te maken. Ik ben zeker niet dom, maar die wetenschappelijke artikelen en de ins en outs van dna, virologie e.d zijn aan mij niet besteed
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')