abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:21:07 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197253545
We hebben al verschillende retro topics gehad door de jaren heen. Meestal gericht op een specifiek genre of bepaalde console. Dit keer wil ik een twist hieraan geven. Anekdotes, advertenties, foto's, je eerste herinnering aan videogames, alles kan!

Als eerste met een advertentie waarin je de ultieme gaming gear kunt winnen. Dit had ik graag gewonnen in de 90's. _O_

twitter


https://twitter.com/GameM(...)909821769969664?s=19
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197253616
Televisiereclame voor de SNES:

"Now you play with power... SUPER power"

:P
pi_197253986






3 van iets van 30 denk ik games die mij aan mijn jeugd doen laten denken
pi_197254340
Ik heb alcohol gehad, dan ben ik altijd extra creatief, dus ik wil even voor mijzelf een tvp maken:

Prinse of persia
Mario
Tetris
Monopoly
Lego island
Red alert
Destruction derby
Tomb raider
Alladin
The lion king
soldier of fortune
iets met starwars en de witte gasten
rayman
heroes of might and magic
conquest of the new world
motorcross madness
jazz jackrabbit
fifa 1995
sim city
teenage turtles
worms
asterix
mortal combat
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:58:22 #5
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197254883
Een ouwe boxart die wel toepasselijk is voor deze dag

twitter
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 7 januari 2021 @ 00:05:19 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_197258219
Volgens mij had mijn vader op die windows 3.1 kast die ik had een custom startmenu gemaakt.

Met 1 kon ik Duke Nukem 2D spelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met 2 ging ik naar Billy's Kleurboek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met 3 ging ik naar Windows en kon ik geluidjes afspelen in Winamp.
pi_197258428
Een voor mij oude herinnering is van toen ze in de videotheek hier een xbox hadden staan, en ik daar met een vriend ging gamen. Was eoa spel met elementen besturen.

We hadden toen een discussie met de gozer die daar werkte en met ons meespeelde over of runescape of wow beter was. :')

Niet heel oud maar videotheken heb je niet meer denk ik. :P

9 van de 10 keer gingen we ook niks huren daar of zo maar ze vonden het wel best om wat aanspraak te hebben. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:11:00 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197264086


M'n eerste MMO , wat een spel ( _O_ ) en wat heb ik daar veel te veel tijd ingestoken :D
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 8 januari 2021 @ 07:38:58 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197280310
Er zijn ook Twitter accounts die niet zozeer hard gaan op de nostalgie, maar meer op andere zaken. Zo is er eentje die in-game quotes verzameld. Soms om te lachen, soms bloedserieus.

twitter


Als je eenzaamheid voelt, kom naar de GAM topics. We verwelkomen je met open armen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:12:08 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197294772
Enkele (cult) klassiekers zijn natuurlijk opnieuw uitgebracht en speelbaar op huidige consoles.

twitter
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games vrijdag 8 januari 2021 @ 21:40:06 #11
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_197295538
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Enkele (cult) klassiekers zijn natuurlijk opnieuw uitgebracht en speelbaar op huidige consoles.

[ twitter ]
Yep, kapot gespeeld op de Sega Mega CD, vond 't geweldig toen. De realisatie hoe cheesy het was was er toen al een beetje en ik was 10 ofzo :')

Deze case had ik O+ nostalgia vibes

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:50:41 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197295860
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:40 schreef 2dope het volgende:

[..]

Yep, kapot gespeeld op de Sega Mega CD, vond 't geweldig toen. De realisatie hoe cheesy het was was er toen al een beetje en ik was 10 ofzo :')

Deze case had ik O+ nostalgia vibes

[ afbeelding ]
Voor die ¤2,39 ga ik het proberen. Ik had nog tegoed op m'n account en dit heb ik nog nooit gespeeld.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 9 januari 2021 @ 09:14:19 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197301627
Sommige advertenties waren natuurlijk #fakenews

twitter
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games zaterdag 9 januari 2021 @ 10:58:15 #14
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_197303153
Ik was op zoek naar een specifieke cover van Power Unlimited waar de allereerste Fallout wordt besproken. Niet gevonden maar wel een heleboel andere, grappig hoe herkenbaar sommige 20+ jaar oude tijdschriften zijn. Die met Tomb Raider 2, Starfox, Metroid en Aladin op de cover staan op één of andere manier in m'n geheugen gegrift terwijl ik niet eens geabonneerd was. Kocht wel af en toe een losse bij de Bruna, vooral als er een demo CD-ROM bij zat :P









Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:39:27 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197309365
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:58 schreef 2dope het volgende:
Ik was op zoek naar een specifieke cover van Power Unlimited waar de allereerste Fallout wordt besproken. Niet gevonden maar wel een heleboel andere, grappig hoe herkenbaar sommige 20+ jaar oude tijdschriften zijn. Die met Tomb Raider 2, Starfox, Metroid en Aladin op de cover staan op één of andere manier in m'n geheugen gegrift terwijl ik niet eens geabonneerd was. Kocht wel af en toe een losse bij de Bruna, vooral als er een demo CD-ROM bij zat :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Power Unlimited heb ik veel gelezen. Was boos op ze voor hun Super Mario Kart review :') 14.gif

Maar vergeet Hoog Spel niet. Dat was de grote concurrent voor een aantal jaar.

twitter
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 10 januari 2021 @ 07:11:53 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197317939
Commercials waren soms wat vreemd

twitter
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197355059
Vroeger toen we onze eerste PC kregen met een CD-ROM drive erin was ik super verdrietig, want mijn favoriete spel Sam & Max kon niet naar de nieuwe computer want hadden niet meer de diskettes om het te installeren.

Toen van mijn ouders het spel op CD-ROM cadeau gekregen bij onze nieuwe computer. Vond het toen een super mooie cd met die graphics erop, en hij ligt nu nog in mijn games collectie *O*

pi_197363770
Als ik denk aan vroeger en gamen, staat mij vooral bij dat mijn broer de Atari Lynx had en ik een GameBoy.

Gelukkig vond hij bepaalde spellen op de GameBoy weer beter dus kon ik op de Lynx spelletjes spelen als Rampage, Chip's Challenge en California Games. En die vorm van de Lynx vond ik zo fijn.. Ook handig voor vriendje in de buurt die linkshandig was.. knopje omzetten en die computer een halve slag draaien :D









Op de Atari 2600 was ik ook niet af ste slaan en was mijn eerste kennismaking met racegames : Enduro O+
Met weersveranderingen, dag en nacht rijden en mist.. grandioos spel !



pi_197370830
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:54:14 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197371274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:52 schreef Meike26 het volgende:
Als ik denk aan vroeger en gamen, staat mij vooral bij dat mijn broer de Atari Lynx had en ik een GameBoy.

Gelukkig vond hij bepaalde spellen op de GameBoy weer beter dus kon ik op de Lynx spelletjes spelen als Rampage, Chip's Challenge en California Games. En die vorm van de Lynx vond ik zo fijn.. Ook handig voor vriendje in de buurt die linkshandig was.. knopje omzetten en die computer een halve slag draaien :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op de Atari 2600 was ik ook niet af ste slaan en was mijn eerste kennismaking met racegames : Enduro O+
Met weersveranderingen, dag en nacht rijden en mist.. grandioos spel !

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb dat linkshandige gedoe nooit begrepen op de Lynx. Gebruik je dan de dpad met je rechterduim? En hoe speelt zo iemand tegenwoordig games? Geen enkele controller (ooit?) heeft deze functies...

Ik schrijf zelf ook met links maar speel altijd 'normaal'. Muizen op de pc doe ik overigens ook met rechts.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 13 januari 2021 @ 06:12:07 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197377975
twitter


Super Mario Kart is misschien wel de succesvolste spinoff ooit. Een van de circuits had bijna andere achtergronden gehad.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197422809
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:58 schreef 2dope het volgende:
Ik was op zoek naar een specifieke cover van Power Unlimited waar de allereerste Fallout wordt besproken. Niet gevonden maar wel een heleboel andere, grappig hoe herkenbaar sommige 20+ jaar oude tijdschriften zijn. Die met Tomb Raider 2, Starfox, Metroid en Aladin op de cover staan op één of andere manier in m'n geheugen gegrift terwijl ik niet eens geabonneerd was. Kocht wel af en toe een losse bij de Bruna, vooral als er een demo CD-ROM bij zat :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb nog een schoolagenda van PU gehad. Was van schooljaar 98/99.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 16 januari 2021 @ 07:37:43 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197439286
Hoe zorgden jouw ouders ervoor dat je niet teveel speelde?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 17 januari 2021 @ 01:04:07 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197457747
Trucjes die vroeger uitgehaald werden om rekenkracht te besparen zijn nu soms duidelijk te zien.

twitter
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197654446
Ik was weer eens begonnen aan Ocarina of Time. In mijn herinnering had ik hem uitgespeeld, maar nu ik het opnieuw speel begin ik te twijfelen. Ik kom op plekken die ik me niet kan herinneren en ik vraag me af of m'n Engels toentertijd goed genoeg was om alles te begrijpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197762843
quote:
17s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

Anekdotes
You remember Roy?

Met z'n vieren tegelijk op een GameCube met Bongo's Donkey Konga spelen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 1 februari 2021 @ 15:53:14 #27
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197763544
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:09 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

You remember Roy?

Met z'n vieren tegelijk op een GameCube met Bongo's Donkey Konga spelen?
Zeker, dat was fantastisch. Mijn eerste kennismaken met die bongo's was met @Lexie op een after-E3 middag van Nintendo. Zo cool.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197796756
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:58 schreef 2dope het volgende:
Ik was op zoek naar een specifieke cover van Power Unlimited waar de allereerste Fallout wordt besproken. Niet gevonden maar wel een heleboel andere, grappig hoe herkenbaar sommige 20+ jaar oude tijdschriften zijn. Die met Tomb Raider 2, Starfox, Metroid en Aladin op de cover staan op één of andere manier in m'n geheugen gegrift terwijl ik niet eens geabonneerd was. Kocht wel af en toe een losse bij de Bruna, vooral als er een demo CD-ROM bij zat :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb volgens mij alle PU's nog ergens liggen en ook nog steeds lid, grappig dat je de meeste covers meteen weer herkend.. zoals het extra dikke nummer met Lara Croft op de cover :D
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_197890051
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:33 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij alle PU's nog ergens liggen en ook nog steeds lid, grappig dat je de meeste covers meteen weer herkend.. zoals het extra dikke nummer met Lara Croft op de cover :D
Ik heb alles weggedaan destijds, nog altijd spijt van. :'(
pi_197891293
Ik heb geen foto’s zo snel, maar die wedstrijd waar je ook daadwerkelijk gouden zwaarden en kronen etc kon winnen, wat nu tonnen zou kosten.

Die was nooit voltooid ofzoiets.
  maandag 8 februari 2021 @ 16:50:09 #31
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_197891941
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:20 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik heb alles weggedaan destijds, nog altijd spijt van. :'(
Ik bewaar ze idd wel, soms wel eens lachen om nog een paar oude nummers te checken. Toch al een fikse stapel inmiddels.

Ben jij nu nog lid?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 8 februari 2021 @ 17:29:20 #32
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197892693
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik heb geen foto’s zo snel, maar die wedstrijd waar je ook daadwerkelijk gouden zwaarden en kronen etc kon winnen, wat nu tonnen zou kosten.

Die was nooit voltooid ofzoiets.
Klinkt tof, heb je meer info?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197894437
quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:29 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Klinkt tof, heb je meer info?
Ja swordquest (should have guessed) van Atari.

https://www.atlasobscura.(...)of-ataris-swordquest

En een wiki met meer details.

https://en.wikipedia.org/wiki/Swordquest

Echte 18karaat gouden zooi met juwelen en alles.

Jammer dat zulke dingen niet echt meer gebeuren behalve gewoon cash voor toernooien enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De onderste laat de beker zien, niet alle voorwerpen waren gemaakt geloof ik, hoewel het gerucht gaat van wel.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 08-02-2021 19:09:03 ]
  maandag 8 februari 2021 @ 19:01:44 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197894494
Heel tof. Goeie bijdrage aan dit topic.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197894569
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heel tof. Goeie bijdrage aan dit topic.
In de spoiler een wat duidelijke foto toegevoegd met info, voor t geval de eerste link mensen doodgooit met ads.
pi_197894692
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik heb geen foto’s zo snel, maar die wedstrijd waar je ook daadwerkelijk gouden zwaarden en kronen etc kon winnen, wat nu tonnen zou kosten.

Die was nooit voltooid ofzoiets.
Dat is toevallig, ik zit net die aflevering van AVGN daar over opnieuw te bekijken. :D




[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2021 19:11:53 ]
pi_197923874
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja swordquest (should have guessed) van Atari.

https://www.atlasobscura.(...)of-ataris-swordquest

En een wiki met meer details.

https://en.wikipedia.org/wiki/Swordquest

Echte 18karaat gouden zooi met juwelen en alles.

Jammer dat zulke dingen niet echt meer gebeuren behalve gewoon cash voor toernooien enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De onderste laat de beker zien, niet alle voorwerpen waren gemaakt geloof ik, hoewel het gerucht gaat van wel.
In engeland hebben ze een jaar of wat later ook iets degelijks geprobeerd met Hareraiser, waarbij je als je alle puzzels oplosde ergens IRL een gouden tiara kon vinden oid.

pi_197924061
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:10 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat is toevallig, ik zit net die aflevering van AVGN daar over opnieuw te bekijken. :D

Die man ziet er ook niet super anders uit 10 jaar later.
Geheime skin formule ofzo.
pi_197924458
Ik had toen ik jong ws een spectrum, en leerde daarom ook vrij vroeg engels te lezen, daarnaast zagen de bladen er ook nog tof uit midden- eind jaren 80 en zaten er vaak bandjes bij met demo;'s of oudere games.

pi_197924596
quote:
11s.gif Op zondag 17 januari 2021 01:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Trucjes die vroeger uitgehaald werden om rekenkracht te besparen zijn nu soms duidelijk te zien.

[ twitter ]
Mario 64...
Dan moet ik altijd denken aan iemand die een nieuwe game begon en over mijn save game had gesaved
Ik had volgens mij bijna alle sterren :')
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  woensdag 10 februari 2021 @ 15:24:27 #41
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197926382
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:51 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Mario 64...
Dan moet ik altijd denken aan iemand die een nieuwe game begon en over mijn save game had gesaved
Ik had volgens mij bijna alle sterren :')
Dat is altijd zo zuur... Ik heb het zelf nog niet veel gehad ik dat ik save games kwijt raakte gelukkig.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197941860
Jazz Jack Rabbit door dit topic net weer aan geslingerd.
Heerlijk
"If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
pi_197942252
quote:
Dit is sowieso iedereen's jeugd...
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_197942386


Wie kent dit dos spelletje nog. :') _O-


Of dit, volgens mijn de eerste Theme Park / Rollercoaster type game.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2021 12:15:04 ]
pi_197942410
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:05 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Dit is sowieso iedereen's jeugd...
Alleen van de goede generatie. :P
pi_197942559
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:05 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Dit is sowieso iedereen's jeugd...
Nee hoor. Ik ga toch niet op een pc spelen :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197942680
Leuk topic.
Jazz Jack Rabbit is een pracht verhaal. Een van de ontwikkelaars is Arjan Brussee. In die tijd waren computers peperduur. Hij beweerde in een interview op computers in de bibliotheek gewerkt te hebben aan de code.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 14 februari 2021 @ 10:04:09 #48
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197995956

Zo een prachtige game toen. Keihard gehuild van het lachen vroeger.
pi_198612797
Waarom heeft nog niemand in dit topic Leisure suit Larry genoemd? En dan doorspelen tot je in de kamer was waar dat bordje ‘censure’ in beeld kwam...
  zondag 21 maart 2021 @ 00:43:09 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_198612883
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:58 schreef 2dope het volgende:
Ik was op zoek naar een specifieke cover van Power Unlimited waar de allereerste Fallout wordt besproken. Niet gevonden maar wel een heleboel andere, grappig hoe herkenbaar sommige 20+ jaar oude tijdschriften zijn. Die met Tomb Raider 2, Starfox, Metroid en Aladin op de cover staan op één of andere manier in m'n geheugen gegrift terwijl ik niet eens geabonneerd was. Kocht wel af en toe een losse bij de Bruna, vooral als er een demo CD-ROM bij zat :P


Ik sta met een ingezonden zeikbrief in die nummer 2 in het midden :@, inderdaad om te klagen over Mario Kart en hoe amateuristisch veel andere dingen waren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198612948
De Power Unlimited ja. Welke gamer uit de 90’s is er niet groot mee gebracht.

Ook jaren lang abonnee geweest. Toen ik uiteindelijk opzegde in 2015 belde redacteur Jan me nog.

Hier een grappige blog over de PU.
https://martijnschrijft.nl/power-unlimited-25-jaar/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 21 maart 2021 @ 07:52:22 #52
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198613656
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:31 schreef Magister_Artium het volgende:
Waarom heeft nog niemand in dit topic Leisure suit Larry genoemd? En dan doorspelen tot je in de kamer was waar dat bordje ‘censure’ in beeld kwam...
GAM is een console hol. Dan krijg je toch minder pc herinneringen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198614065
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:31 schreef Magister_Artium het volgende:
Waarom heeft nog niemand in dit topic Leisure suit Larry genoemd? En dan doorspelen tot je in de kamer was waar dat bordje ‘censure’ in beeld kwam...
KEN SENT ME
  dinsdag 23 maart 2021 @ 12:21:49 #54
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198647336
Iwata Asks was zo tof

twitter


Let op! Volgende maand verschijnt het boek over Iwata

https://www.bol.com/nl/p/ask-iwata/9300000007483215/
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 23 maart 2021 @ 14:16:04 #55
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_198649102
quote:
19s.gif Op zondag 21 maart 2021 07:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

GAM is een console hol. Dan krijg je toch minder pc herinneringen.
shift-8 in championshipsmanager 2 (en 3?) op het moment dat je binnen 10 minuten met 3-0 achter en je op je trage PC echt geen zin had om nog een minuut of 5 naar een afslachting te kijken. :6
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:07:49 #56
53151 T42
Pinball Wizard
pi_198682889
Voor die het leuk vinden we hebben bijna elke game met doos in ons museum staan. En als je vraagt is de game ook te spelen op 1 van de ongeveer 400 retro computers.
Home Computer Museum Helmond
pi_198682958
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:31 schreef Magister_Artium het volgende:
Waarom heeft nog niemand in dit topic Leisure suit Larry genoemd? En dan doorspelen tot je in de kamer was waar dat bordje ‘censure’ in beeld kwam...
TAKE OFF CLOTHES
PUT ON CONDOM
FUCK HOOKER
TAKE OFF CONDOM
CLIMB OUT WINDOW
-nee-
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:51:14 #58
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198686505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:07 schreef T42 het volgende:
Voor die het leuk vinden we hebben bijna elke game met doos in ons museum staan. En als je vraagt is de game ook te spelen op 1 van de ongeveer 400 retro computers.
Home Computer Museum Helmond
@Pheno

Wanneer gaan we langs?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198696047
Waarschijnlijk als we uit deze ellende zijn.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:55:30 #60
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198697392
@T42 heb je nog plek voor twee bejaarden die namens FOK!games langskomen. Ergens in 2028 na Corona?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 26 maart 2021 @ 12:27:07 #61
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_198698623
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:07 schreef T42 het volgende:
Voor die het leuk vinden we hebben bijna elke game met doos in ons museum staan. En als je vraagt is de game ook te spelen op 1 van de ongeveer 400 retro computers.
Home Computer Museum Helmond
Ohja ik heb die youtube video van nostalgia nerd over jullie museum wel eens gezien.

  zondag 28 maart 2021 @ 11:53:04 #62
53151 T42
Pinball Wizard
pi_198729751
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ohja ik heb die youtube video van nostalgia nerd over jullie museum wel eens gezien.

Yes dat klopt zijn al meer bekende youtubers langs geweest
pi_198809958
Where to begin...
  donderdag 1 april 2021 @ 23:02:09 #64
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198810127
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 22:56 schreef Cockwhale het volgende:
Where to begin...
Maakt niet uit. Kan van alles zal.

Je eerste Nintendo.
Street Fighter met vrienden.
Arcadehal op vakantie.
De eerste keer dat je een vr bril opzette.
Je ELO in online shooters.

Alles mag in dit topic. Als het maar videogame gerelateerd is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198810602
quote:
17s.gif Op donderdag 1 april 2021 23:02 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Kan van alles zal.

Je eerste Nintendo.
Street Fighter met vrienden.
Arcadehal op vakantie.
De eerste keer dat je een vr bril opzette.
Je ELO in online shooters.

Alles mag in dit topic. Als het maar videogame gerelateerd is.
Nes/snes/megadrive helemaal kapot spelen, alleen of met een vriend. Mario Bros 3, Bionic Commando, TMNT 2, Streets of Rage 2, Zelda: a Link to the Past...

In controllers bijten van frustratie. Leuke afdrukjes wel.

Verheugen op de nieuwe Power Unlimited en van begin tot eind uitlezen.

Bellen naar hulplijnen speciaal voor games, als je vastzat.

Mega CD, eerste console met cd'tjes voor mij, whuuuut. Nighttrap en Lethal Enforcers met een dikke gun!

De Playstation 1, mijn eerste 3d console, ophalen bij de gameshop (na twee jaar stuk).

Resident Evil 2, Final Fantasy 8, Metal Gear Solid en Tomb Raider tig playthroughs.

Mario 64 spelen bij de V&D.

N64 games met 3 vrienden op de bank voor de televisie. Goldeneye, Smash Bros en Mario Kart.

Ocarina of time!

Arcade hallen (oa Ameland), van Tekken tot aan Metal Slug, van Timecop tot Primal Rage.

Eerste online game ervaring met Quake 3 Arena op de Dreamcast. Kapot gespeeld, lekkere hoge telefoonrekening.

GTA 3, eerste echte 3d sandbox game, mensen klappen, hoeren neuken, joyriden.

Morrowind op de PC. Eerste gigantische rpg met ontiegelijk veel vrijheid.

Left 4 Dead, lekker ouwehoeren met een vaste vriendengroep.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cockwhale op 01-04-2021 23:24:43 ]
  donderdag 1 april 2021 @ 23:23:52 #66
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198810788
Legt 4 Dead was zo gaaf... Heb ik nog met Gabe gespeeld, irl, op Gamescom.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199198044
Uren heb ik besteed aan het spelen van Nethack:

https://en.wikipedia.org/wiki/NetHack

Mijn broer had het voor me meegenomen. De schermen waren opgebouwd uit simpele toetsenbord tekens maar het was zo verslavend. Dood was dood en als je je pet niet genoeg te eten gaf had ie er geen problemen om jou te proberen op te eten.

Later nog Nails combat (of zoiets) gespeeld via Telnet, je had pech als je de belastinginspecteur tegenkwam, dan was je bijna al je geld kwijt :)
pi_199198194
quote:
17s.gif Op donderdag 1 april 2021 23:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Legt 4 Dead was zo gaaf... Heb ik nog met Gabe gespeeld, irl, op Gamescom.
Da's wel een anekdote die het goed doet op feestjes, me dunkt.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:15 schreef Jron668 het volgende:
Uren heb ik besteed aan het spelen van Nethack:

https://en.wikipedia.org/wiki/NetHack

Mijn broer had het voor me meegenomen. De schermen waren opgebouwd uit simpele toetsenbord tekens maar het was zo verslavend. Dood was dood en als je je pet niet genoeg te eten gaf had ie er geen problemen om jou te proberen op te eten.

Later nog Nails combat (of zoiets) gespeeld via Telnet, je had pech als je de belastinginspecteur tegenkwam, dan was je bijna al je geld kwijt :)
Zo vaak over gelezen, nog nooit geprobeerd. Moet ik echt nog eens doen.
-nee-
  woensdag 28 april 2021 @ 22:12:59 #69
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199199006
quote:
14s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:22 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Da's wel een anekdote die het goed doet op feestjes, me dunkt.
[..]


Klopt. Vond het toen minder bijzonder dan nu eigenlijk. Als console gamer heb ik toch minder met hem terwijl wat collega's toen stikjaloers waren :@

Mooiste wat hij tegen me zei: " pak jij die health pack maar, jij hebt m meer nodig dan ik". Gabe had al snel door dat ik niet zo goed ben _O-
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199202712
Death rally <3
  donderdag 29 april 2021 @ 10:32:28 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_199202872
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:11 schreef Marsenal het volgende:

[..]

TAKE OFF CLOTHES
PUT ON CONDOM
FUCK HOOKER
TAKE OFF CONDOM
CLIMB OUT WINDOW
Goeie tijden. 9 jarige speknek: Papa wat moet je intypen om seks te hebben met dat hoertje zonder aids te krijgen? *koffie door neus naar buiten* "ehm, eh, put on condom, zoon, kuch, mompelmompel ik had dat spel toch verstopt in de kast".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199203039
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Goeie tijden. 8 jarige speknek: Papa wat moet je intypen om seks te hebben met dat hoertje? *koffie door neus naar buiten* "ehm, eh, EF u cee kaa, zoon, kuch, mompelmompel ik had dat spel toch verstopt in de kast".
Whehehe bij mij was het vergelijkbaar. In de winkel om condooms te kopen, wist ik niet hoe een condoom heette, ik was ook echt 8 ofzo. Toen zei mn broer dat het een prophylactic was wat ik moest kopen, maar dat hij het niet voor me ging spellen. Heel gauw geleerd hoe je dat spelde, en veel later pas ontdekt dat je ook gewoon condom kon typen :7
-nee-
pi_199342500
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar vergeet Hoog Spel niet. Dat was de grote concurrent voor een aantal jaar.

[ twitter ]
Die heb ik nog steeds ergens in een verhuisdoos liggen. Vond het altijd zo'n raar blad, ze spraken de lezer altijd met u aan. Dan deden ze een Nintendo Gameboy spel en dan stond er 'Extra levens kunt u verdienen door Mario genoeg coins te laten pakken, maar u moet wel opletten voor de monsters..... '

Alsof opa op de gameboy speelt....

Maar ik heb ze toch graag verzameld toen en blijkbaar nooit weggegooid. Ik had ook nog de 'Software Gids' , dat was een geel blad, vrij low budget gemaakt maar wel met goede inhoud.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_199342526
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Goeie tijden. 9 jarige speknek: Papa wat moet je intypen om seks te hebben met dat hoertje zonder aids te krijgen? *koffie door neus naar buiten* "ehm, eh, put on condom, zoon, kuch, mompelmompel ik had dat spel toch verstopt in de kast".
Heel herkenbaar , lol. Ik kwam in de problemen omdat ik naar de vertaling voor een paar engelse woorden vroeg. 'moeders: WAT ben jij aan het spelen?'
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_199342578
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:07 schreef T42 het volgende:
Home Computer Museum Helmond
Zijn jullie dat museum waar de youtuber nostalgia nerd een keer langs kwam?
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  maandag 10 mei 2021 @ 17:00:15 #76
53151 T42
Pinball Wizard
pi_199360472
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:36 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Zijn jullie dat museum waar de youtuber nostalgia nerd een keer langs kwam?
Klopt
pi_199363147
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Enkele (cult) klassiekers zijn natuurlijk opnieuw uitgebracht en speelbaar op huidige consoles.

[ twitter ]
Ik heb de echte zelfs in bezit. En Lethal Enforcers met bijhorende gun :)
pi_199391894
Als level 43 druid (level 50 is maximum) RVR in Dark Age of Camelot. Omdat ik group purge had kwam ik ook nog in een goede groep terecht.

Was een leuke tijd, telefoonlijst voor een plek in bepaalde level-groepen was normaal. Een van de weinige spellen dat drie kanten heeft, dat maakt PVP (in Daoc RVR, realm vs realm) veel leuker.

Ik heb het meer dan 10 jaar gespeeld en speel nu af en toe nog op een freeshard (officiële servers zijn niet echt leuk, allerlei wijzigingen die niet echt leuk waren).
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 13:00:40 #79
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_199742048
De combinatie van een hele oude computer en Actual Soccer op de SNES: toernooitjes organiseren met vriendjes en de uitslagen op de computer opslaan. Je kon echt weinig met die computer, had nog een 5,25" floppy drive, DOS-achtig besturingssysteem en je kon er zelfs geen Pong op spelen, genot.

Op die bak schreef ik als 10-jarige korte horrorverhaaltjes die direct van boeken van King en Koontz gejat waren, alleen waren m'n vrienden en ik de hoofdrolspelers _O_ Mijn ouders beseften al snel dat ik heel gevoelig was voor computers, en verstopten het toetsenbord dan ook vrij snel. Het was niet eens gamen, alleen tekst typen, maar dat was al genoeg voor ze :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:28:25 #80
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_199745539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De combinatie van een hele oude computer en Actual Soccer op de SNES: toernooitjes organiseren met vriendjes en de uitslagen op de computer opslaan. Je kon echt weinig met die computer, had nog een 5,25" floppy drive, DOS-achtig besturingssysteem en je kon er zelfs geen Pong op spelen, genot.

Op die bak schreef ik als 10-jarige korte horrorverhaaltjes die direct van boeken van King en Koontz gejat waren, alleen waren m'n vrienden en ik de hoofdrolspelers _O_ Mijn ouders beseften al snel dat ik heel gevoelig was voor computers, en verstopten het toetsenbord dan ook vrij snel. Het was niet eens gamen, alleen tekst typen, maar dat was al genoeg voor ze :+
Mijn ouders vonden het best als ik met met computers bezig hield, zolang ik maar genoeg buiten kwam, consoles hadden ze dan weer niks mee, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat ik met een paar gekopieerde diskettes die mn neven en ooms leverden mij ook tevreden stelde, zat ook op een school met rijkeluis kinderen dus door de juiste afspraken te maken kreeg ik de meeste console games toch mee.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:57:24 #81
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_199746582
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:30 schreef vaarsuvius het volgende:
Die heb ik nog steeds ergens in een verhuisdoos liggen. Vond het altijd zo'n raar blad, ze spraken de lezer altijd met u aan. Dan deden ze een Nintendo Gameboy spel en dan stond er 'Extra levens kunt u verdienen door Mario genoeg coins te laten pakken, maar u moet wel opletten voor de monsters..... '

Alsof opa op de gameboy speelt....
Dat was in die tijd normaal voor computertijdschriften. Power Unlimited was volgens mij de eerste in Nederland die zich op een jonger publiek richtte.
pi_200059323
Als we het dan toch over PU hebben:

Mortal Marcel! Wie kent hem niet?

Is zelfs een topic over:
MLN / Mortal Marcel

Verder:






[ Bericht 63% gewijzigd door Wouter2006 op 25-06-2021 17:22:12 (Toevoegingen) ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:04:42 #83
254196 ChocoFan
Middlebie!
pi_200168450

Dit was mijn eerste computerspelletje, voordat de gameboy bestond, moest met dolfijn heen en weer gaan om visjes te vangen. Ik heb hem nog ergens in een doos zitten met meer van zulke spelletjes. En daarna kreeg ik een commodore 64 en daarna ook nog van alles, maar dit was dus mijn 1e game O+
pi_200168531
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:02:48 #85
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200168999
Game & Watch is wel tof hoor. Vooral voor de heb nu, want qua gameplay is het ietwat simpel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200970821
Kleine kick. Ik las over de pu hier en heb er ook nog een hele zoot liggen. Zijn mensen daar nog naar op zoek of kan ik het gewoon bij oud papier gooien? Ik hoef er geen geld voor maar meer benieuwd of ik er nog mensen blij mee kan maken. Is niet dat oude spul uit 93 of zo, meer vanaf 1998 zo uit mn hoofd.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 21:13:33 #87
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200972279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 19:51 schreef xFriendx het volgende:
Kleine kick. Ik las over de pu hier en heb er ook nog een hele zoot liggen. Zijn mensen daar nog naar op zoek of kan ik het gewoon bij oud papier gooien? Ik hoef er geen geld voor maar meer benieuwd of ik er nog mensen blij mee kan maken. Is niet dat oude spul uit 93 of zo, meer vanaf 1998 zo uit mn hoofd.
https://www.gamegeschiedenis.nl/contact/
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 18 augustus 2021 @ 21:55:28 #88
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_200973289
PU O+

(vroeger dan... nu is het een bende :r )
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')