abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197241778
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet om de cijfers zelf te duiden, maar om een voorbeeld te geven. Stel dat er meer kinderen met weinig/geen klachten getest zijn, zoals in Bergschenhoek.

Dat kan een toename in percentage opleveren zonder een toename in ziekenhuisopnames. Zonder te weten waar de groei door komt (en het niet kunnen uitleggen is ook een antwoord) kun je het niet duiden.

Normaal gesproken zou je zeggen: Als je een variabele veranderd en de cijfers veranderen op de plek waar die variabele anders is, is de eerste aanname dat de wijziging komt doordat die variabele anders is.
Ziekenhuisopnames zijn inderdaad leidend maar Rutte en co schieten nogal in de paniek en willen zelfs een zwaardere lockdown juist vanwege die cijfers. Omdat het percentage besmettelijk gewoon te hoog is en de ziekenhuisopnames niet dalen maar stijgen. Dus hoe je die cijfers ook interpreteert gaat het op het moment volgens de deskundigen in elk geval eerder de slechte dan de goede kant op. Anders ga je als kabinetniet een week van te voren al voorsorteren op een verlenging en zelfs een nog strengere lockdown.

Die besmettelijkere variant zou een factor kunnen zijn al schijnt die in België bijvoorbeeld amper voet aan de grond te krijgen terwijl men wel gericht er op test.
blablablabla
pi_197241786
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, ja, de goede oude tijd ;)
Was wel spannend, dat gevoel dat er iets groots aan zat te komen terwijl voor m’n gevoel niemand het in de gaten had.
pi_197241800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, schandalig is dat van je. Die beslissing heeft weer 6 oma's gedood. Goed gedaan hoor.

:+
Volgens mij bestaan die beslissingen wel degelijk, maar hebben die meer te maken met iets met de verdeling binnen het vaccinatieprogramma, ofzo :+
I'll give you something to do
pi_197241819
quote:

[..]

Ja, schandalig is dat van je. Die beslissing heeft weer 6 oma's gedood. Goed gedaan hoor.

Elke keer dat je twijfelt over een beslissing die je pas over 6 maanden hoeft te nemen, doodt god een kitten.

Ook al die klootzakken van onder de 50 die nog geen keuze hebben gemaakt over het donorregister. Je kunt morgen onder een bus belanden ja! :(
pi_197241820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Ziekenhuisopnames zijn inderdaad leidend maar Rutte en co schieten nogal in de paniek en willen zelfs een zwaardere lockdown juist vanwege die cijfers. Omdat het percentage besmettelijk gewoon te hoog is en de ziekenhuisopnames niet dalen maar stijgen. Dus hoe je die cijfers ook interpreteert gaat het op het moment volgens de deskundigen in elk geval eerder de slechte dan de goede kant op. Anders ga je als kabinetniet een week van te voren al voorsorteren op een verlenging en zelfs een nog strengere lockdown.

Die besmettelijkere variant zou een factor kunnen zijn al schijnt die in België bijvoorbeeld amper voet aan de grond te krijgen terwijl men wel gericht er op test.
Oké, laten we even een stapje terug nemen. De ziekenhuisopnames lijken op dit moment een plateau bereikt te hebben. Op basis van de dagcijfers lijken die te gaan dalen. Dat is ook wat Kuipers eerder deze week aangaf in zijn persconferentie.

Het zal nog een hele tijd duren voor de ziekenhuizen leeg zijn, en de Britse variant kan daar potentieel roet in het eten gooien, maar dat lijk je nog niet te kunnen zien in de cijfers.

Er wordt op dit moment gezegd dat er naar verwachting zo'n 5% van de besmettingen in NL door de Britse variant komen.
pi_197241840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:40 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Was wel spannend, dat gevoel dat er iets groots aan zat te komen terwijl voor m’n gevoel niemand het in de gaten had.
Dat ja. En stomme verbazing dat de RIVM zei dat het hier niet zou komen want geen rechtstreekse Wuhan-vluchten.
Kunnen we nog terug naar die tijd? Vond het toen veel leuker. :{
pi_197241841

_O-
pi_197241871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oké, laten we even een stapje terug nemen. De ziekenhuisopnames lijken op dit moment een plateau bereikt te hebben. Op basis van de dagcijfers lijken die te gaan dalen. Dat is ook wat Kuipers eerder deze week aangaf in zijn persconferentie.

Het zal nog een hele tijd duren voor de ziekenhuizen leeg zijn, en de Britse variant kan daar potentieel roet in het eten gooien, maar dat lijk je nog niet te kunnen zien in de cijfers.

Er wordt op dit moment gezegd dat er naar verwachting zo'n 5% van de besmettingen in NL door de Britse variant komen.
Waarom wil Rutte dan een langere lockdown op basis van dezelfde cijfers?

Ik ben absoluut geen expert op gebied van data maar de mensen die hem influisteren zullen dat wel zijn, dus dan kan je daar maar beter naar luisteren.
blablablabla
pi_197241875
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:34 schreef Scrummie het volgende:
Mooi was de tijd dat STEEEEEVE/aardappelhoofd hier een running gag was.

Maar dat zal het gros van de users niet kenen denk ik :).
elke avond vaste prik in maart
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_197241881
Sprak trouwens vandaag een Japanse maat van mij die een Tokyo woont. Hij weet het ook allemaal niet zo goed meer, veel bedrijven daar zijn gewoon de sjaak. Geen funding vanuit de overheid en daarnaast een dramatisch sociaalstelsel. Feesten in clubs die afgelopen tijd gewoon door zijn gegaan omdat ze wel moeten om te overleven en de overheid die daar kennelijk weinig tot niets aan kan doen.

Voor de mensen die denken dat elk land in Azië het prima geregeld heeft.
pi_197241894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom wil Rutte dan een langere lockdown op basis van dezelfde cijfers?

Ik ben absoluut geen expert op gebied van data maar de mensen die hem influisteren zullen dat wel zijn, dus dan kan je daar maar beter naar luisteren.
En dat doen we ook. Maar als RIVM in interviews aangeeft geen duiding te kunnen geven aan de cijfers. Als Kuipers in een persconferentie aangeeft dat het gaat dalen is het ook een mogelijkheid dat het wel daalt, maar minder snel dan gehoopt.

Dat is ook wat Rutte gisteren zei. De cijfers zijn nog weinig hoopvol om aan versoepelingen te denken. Daar spreekt geen verhoging uit, daar spreekt uit dat hij had gehoopt dat het sneller zou dalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2021 11:49:45 ]
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:51:50 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197241940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
De ziekenhuisopnames lijken op dit moment een plateau bereikt te hebben.
Ziekenhuisopnames dalen gewoon alweer week-op-week.
Antifa
pi_197241955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat doen we ook. Maar als RIVM in interviews aangeeft geen duiding te kunnen geven aan de cijfers. Als Kuipers in een persconferentie aangeeft dat het gaat dalen is het ook een mogelijkheid dat het wel daalt, maar minder snel dan gehoopt.

Dat is ook wat Rutte gisteren zei. De cijfers zijn nog weinig hoopvol om aan versoepelingen te denken. Daar spreekt geen verhoging uit, daar spreekt uit dat hij had gehoopt dat het sneller zou dalen.
Nee bij was heel duidelijk pessimistisch, specifiek vanwege dit.:
https://nos.nl/artikel/23(...)own-blijven-uit.html

Dat netto het aantal positieve testen bijna gehalveerd is doet voor hun dus veel minder ter zake.
blablablabla
pi_197242022
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je eet toch ook frikandellen?! Volgens Hugo was dat een goede vergelijking en Hugo weet dingen :+

Ben het helemaal met je eens overigens.
quote:

[..]

Daar eet ik dan maar een frikandel op.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:59:28 #65
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197242034
Grote vraag is of we genoeg vaccins kunnen krijgen voor 75% van onze bevolking in Nederland, maar er is altijd mogelijk dat EU extra doses voor ons kan bestellen bij fabrikanten. Waarom hebben we dan niet gekeken naar Russische of Chinese coronavaccin, die zijn ook wel goed, denk ik. Maar die zijn wel in paar euro's goedkoper dan Amerikaanse en Europese vaccins.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197242035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is ook wat Rutte gisteren zei. De cijfers zijn [b]nog[/i] weinig hoopvol om aan versoepelingen te denken. Daar spreekt geen verhoging uit, daar spreekt uit dat hij had gehoopt dat het sneller zou dalen.
Natuurlijk men hoopt altijd dat het sneller gaat dalen.
Maar we hadden nogal wat factoren in december die ondanks je er mensen vraagt zich aan de maatregelen te houden, het natuurlijk niet altijd gebeurt, nog los van de weersomstandigheden, veel van die factoren waren er in maart bijna niet.

- Veel koud en vochtig weer
- Sinterklaasvieringen met families
- Kerst
- Oud & Nieuw
- Mogelijk effect britse variant

Daar bovenop nog de winkelsluiting waardoor er nog meer mensen thuis kwamen te zitten

Allemaal zaken waardoor mensen toch binnen bij elkaar gaan zitten.

Als je dat allemaal bij elkaar optelt heb je natuurlijk al een aardige cocktail waardoor je besmettingen niet of nauwelijks naar beneden gaan.

Waar je in maart het omgekeerde had met de lockdown:
- Lekker weer op komst
- Je kon prima in de tuin zitten met vrienden/familie
- Je kon nog buiten sporten
- Winkels waren nog open

Kortom deze lockdown is niet perse een recept dat de cijfers sneller naar beneden gaan, eerder langer blijven hangen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197242045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:47 schreef Simmertje het volgende:
Feesten in clubs die afgelopen tijd gewoon door zijn gegaan omdat ze wel moeten om te overleven en de overheid die daar kennelijk weinig tot niets aan kan doen.
'Overleven'. :') Wat een grap.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_197242051
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee bij was heel duidelijk pessimistisch, specifiek vanwege dit.:
https://nos.nl/artikel/23(...)own-blijven-uit.html

Dat netto het aantal positieve testen bijna gehalveerd is doet voor hun dus veel minder ter zake.
Dit is eigenlijk wat ik bedoel:
quote:
Het RIVM vindt de cijfers over de afgelopen week moeilijk te duiden. "De daling van het aantal besmettingen kan het gevolg zijn van minder testen", zegt Aura Timen, hoofd van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding. "Maar het kan ook komen door de lockdown, dat er echt minder mensen zijn met klachten. In elk geval is de daling niet zo overtuigend als die tijdens de eerste lockdown in het voorjaar."
pi_197242059
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

'Overleven'. :') Wat een grap.
Ik neem aan dat dit slaat op de nachtclubs en niet op de bezoekers.
I'll give you something to do
pi_197242075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Natuurlijk men hoopt altijd dat het sneller gaat dalen.
Maar we hadden nogal wat factoren in december die ondanks je er mensen vraagt zich aan de maatregelen te houden, het natuurlijk niet altijd gebeurt, nog los van de weersomstandigheden, veel van die factoren waren er in maart bijna niet.

- Veel koud en vochtig weer
- Sinterklaasvieringen met families
- Kerst
- Oud & Nieuw
- Mogelijk effect britse variant

Daar bovenop nog de winkelsluiting waardoor er nog meer mensen thuis kwamen te zitten

Allemaal zaken waardoor mensen toch binnen bij elkaar gaan zitten.

Als je dat allemaal bij elkaar optelt heb je natuurlijk al een aardige cocktail waardoor je besmettingen niet of nauwelijks naar beneden gaan.

Waar je in maart het omgekeerde had met de lockdown:
- Lekker weer op komst
- Je kon prima in de tuin zitten met vrienden/familie
- Je kon nog buiten sporten
- Winkels waren nog open

Kortom deze lockdown is niet perse een recept dat de cijfers sneller naar beneden gaan, eerder langer blijven hangen.
Ik probeerde weg te blijven van zelf duiden :P
pi_197242088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:59 schreef Ven1972 het volgende:
Grote vraag is of we genoeg vaccins kunnen krijgen voor 75% van onze bevolking in Nederland, maar er is altijd mogelijk dat EU extra doses voor ons kan bestellen bij fabrikanten. Waarom hebben we dan niet gekeken naar Russische of Chinese coronavaccin, die zijn ook wel goed, denk ik. Maar die zijn wel in paar euro's goedkoper dan Amerikaanse en Europese vaccins.
Russische of Chinese gaan op dit moment niet naar de EMA, dus die kunnen we niet gebruiken dan. Russen lijken samen te gaan werken met AstraZeneca, dus misschien op die manier.
pi_197242097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk wat ik bedoel:
[..]

Dat zou geweldig zijn maar ze weten het niet, en de slotregel is natuurlijk veelzeggend en eigenlijk het meest relevant voor de situatie waarin we nu zitten.

Zelfs als we ons in de goede richting zouden begeven gaat dat gewoon mokertraag :X
blablablabla
pi_197242119
Je kunt 10 mensen testen, 10 positieve uitslagen. Het kan zijn dat, als je de hele bevolking zou testen, er verder geen positieve uitslagen zouden zijn.

Je kunt 10 mensen testen, 10 positieve uitslagen. Het kan zijn dat, als je de hele bevolking zou testen, dit slecht een heel klein deel blijkt van het totaal.

Uiteindelijk weet je per definitie niets.
[..]
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:06:12 #74
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197242123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

@:momo

Bij geen van de vaccins is er getest op mensen ment een auto immuunziekte. Je immuunsysteem wordt geprikkeld, bij alle vaccins, dus ik zou in zo'n situatie altijd eerst met je arts overleggen of het verstandig is om je te laten vaccineren. Bijwerkingen (hoofdpijn, spierpijn, vermoeidheid, koorstig) bij het Oxford/AZ vaccin kwamen geloof ik wel wat vaker voor bij de mRNA vaccins.
Bedankt voor de reactie ^O^

Gezien de aard van auto-immuunziektes, en derhalve dus ook de werking van de bijbehorende medicatie is mezelf niet laten vaccineren geen optie.
Aangezien die medicijnen mijn afweersysteem op een heel laag pitje zetten ben ik vatbaarder voor ziektes en verkoudheden e.d.
Ik wil derhalve de kans om (erg) ziek te worden van dit virus zoveel mogelijk voorkomen/verkleinen.

Hoewel ik in de praktijk blijkbaar wel een ijzeren gestel heb gelukkig, want ik ben niet vaker of langer ziek/verkouden dan de meeste gezonde mensen om mij heen. Sterker nog: ik ben minder vaak ziek of verkouden dan de meesten, en vaak ook minder lang (ff afkloppen).

Ik zal straks mijn huisarts en behandelend arts eens mailen voor hun mening en visie.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:06:42 #75
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197242129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Russische of Chinese gaan op dit moment niet naar de EMA, dus die kunnen we niet gebruiken dan. Russen lijken samen te gaan werken met AstraZeneca, dus misschien op die manier.
Okay, er kunnen ook wel nieuwere coronavaccins ontwikkeld worden voor alle varianten van het coronavirus. Dus ik neem aan dat deze bestaande vaccins goed werken tegen alle varianten coronavirussen.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')