abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197228925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
Asscher roept nu dat hij langer dan 3 weken tussen 1e en 2e dosis wil.. ja, lijkt me goed idee Asscher ;(
Verassend dat we ineens allemaal politici hebben die precies weten wat er verantwoord is op dat gebied.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:13:03 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197228937
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
Asscher roept nu dat hij langer dan 3 weken tussen 1e en 2e dosis wil.. ja, lijkt me goed idee Asscher ;(
Andere landen doen het ook, is dat al gezegd?
Antifa
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:13:07 #78
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197228939
"om een hoop juridische hobbels heen"???
Zegt ie nu dat het geen logistiek maar een juridisch probleem was?

(of heb ik dat verkeerd verstaan?)
are we infinite or am I alone
pi_197228949
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, als een aantal andere landen (o.a..België, Duitsland, VK) dat ook doen of overwegen is het niet zo gek dat in NL ook de vraag gesteld wordt, toch?
De vraag is dan eerder waar die landen zich op baseren met die keuze, het is in ieder geval niet op basis van advies van de fabrikant van het vaccin.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:13:57 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197228959
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, als een aantal andere landen (o.a..België, Duitsland, VK) dat ook doen of overwegen is het niet zo gek dat in NL ook de vraag gesteld wordt, toch?
mwa ook het FDA raadt dit af dan kan je dit toch niet gaan overwegen in de hoop dat het werkt.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:14:16 #81
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197228965
Hugo heeft nu al een paar keer gamechanger gezegd

Ik waan mij weer helemaal bij de Amerikaanse verkiezingen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:15:57 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197228994
Je speelt de antivaxxers ook wel enorm in de kaart door van de officiële procedure af te wijken. Lijkt me een gevaarlijke strategie.

Ik ben helemaal niet tegen inentingen, maar ik hoef ook geen proefkonijn te zijn, hoor. Vaccinatie prima, maar wel op de manier die bewezen effectief is.
pi_197229011
quote:
80s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dus ja, hoe hoog is de toename nou echt geweest?

Hierbij de correctie (alleen obv Brabant (vanaf 23-12, geen zin om verder terug te gaan)).

Het scheelt toch steeds zo'n 50 ziekenhuisopnames per dag. Dan is de toename die we de laatste week zagen toch minder een toename te noemen.

23-dec
LCPS: 1686
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1724

24-dec
LCPS: 1712
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1763

25-dec
LCPS: 1704
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1754

26-dec
LCPS: 1734
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1789

27-dec
LCPS: 1797
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1855

28-dec
LCPS: 1922
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1981

29-dec
LCPS: 2077
'echt' (correctie voor iig Brabant): 2135

30-dec
LCPS:2002
'echt' (correctie voor iig Brabant):2057

31-dec
LCPS:2104
'echt' (correctie voor iig Brabant):2104

1-jan
LCPS:1957
'echt' (correctie voor iig Brabant):1957
Thanks! Dat geeft inderdaad een ander beeld.

Hoe ervaar jij de situatie nu in de praktijk?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:17:41 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197229033
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
Je speelt de antivaxxers ook wel enorm in de kaart door van de officiële procedure af te wijken. Lijkt me een gevaarlijke strategie.

Ik ben helemaal niet tegen inentingen, maar ik hoef ook geen proefkonijn te zijn, hoor. Vaccinatie prima, maar wel op de manier die bewezen effectief is.
Nou en niet alleen de wappies maar ook de gewone twijfelaars, waar er best veel van zijn. Als je mensen een duidelijk verhaal en lijn voorschotelt, dan zal het vertrouwen hoger zijn dan bij deze windvaan-route.
pi_197229107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:16 schreef vPlien het volgende:

[..]

Thanks! Dat geeft inderdaad een ander beeld.

Hoe ervaar jij de situatie nu in de praktijk?
Ik vind het een lastige situatie op dit moment. Aan de ene kant is het goed te doen op de kliniek (en denkt Kuipers dat we de piek hebben gehad), maar tegelijkertijd worden we min of meer gedwongen om op te schalen. Dat heeft enorme gevolgen voor personeel.

Druk op IC is nog altijd hoog. Stuwmeer aan zorg neemt hard toe. Ook de urgentie zie ik daar stijgen. Dus voor de patienten is het gewoon klote.

Aan de andere kant gaan we morgen beginnen met vaccineren *O* We krijgen in 3 batches geleverd (t/m vrijdag dus). Die rammen we er direct doorheen. Ook gewoon in het weekend en buiten kantooruren uiteraard (GGD :') ). Maandag hebben we 1/5 van ons personeel al gevaccineerd, als alles netjes wordt geleverd (en dat is ook het maximale wat we in eerste instantie krijgen).
Dat soort dingen maken me opzich wel trots. :7
pi_197229130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

mwa ook het FDA raadt dit af dan kan je dit toch niet gaan overwegen in de hoop dat het werkt.
Afraden of 'we weten niet of dit net zo effectief is'?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197229131
Maar die anti vaxxers waren al anti voor corona dus lekker boeiend.
Mij valt het juist op hoeveel mensen het wel willen. Ook de mensen die eerst nog riepen dat ze niet vooraan zouden gaan staan.
Go hard or go home
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:23:06 #88
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197229133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind het een lastige situatie op dit moment. Aan de ene kant is het goed te doen op de kliniek (en denkt Kuipers dat we de piek hebben gehad), maar tegelijkertijd worden we min of meer gedwongen om op te schalen. Dat heeft enorme gevolgen voor personeel.

Druk op IC is nog altijd hoog. Stuwmeer aan zorg neemt hard toe. Ook de urgentie zie ik daar stijgen. Dus voor de patienten is het gewoon klote.

Aan de andere kant gaan we morgen beginnen met vaccineren *O* We krijgen in 3 batches geleverd (t/m vrijdag dus). Die rammen we er direct doorheen. Ook gewoon in het weekend en buiten kantooruren uiteraard (GGD :') ). Maandag hebben we 1/5 van ons personeel al gevaccineerd, als alles netjes wordt geleverd (en dat is ook het maximale wat we in eerste instantie krijgen).
Maandag pas 1/5e? Beetje doorwerken Lenny.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197229203
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:22 schreef Noek het volgende:
Mij valt het juist op hoeveel mensen het wel willen. Ook de mensen die eerst nog riepen dat ze niet vooraan zouden gaan staan.
Ja, het populaire standpunt lijkt te zijn verschoven van 'ik wil geen proefkonijn zijn' naar 'ik wil hoger op de lijst'. Hoe De Jonge dat voor elkaar heeft gekregen... tamelijk briljant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:26:58 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197229204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Afraden of 'we weten niet of dit net zo effectief is'?
quote:
“Making such changes that are not supported by adequate scientific evidence may ultimately be counterproductive to public health,” said the FDA.
pi_197229207
Wat ik me afvroeg... het zou ook kunnen zijn dat het stagneren van de cijfers op zichzelf misschien niet zo gunstig is, maar wel als je je bedenkt dat de gevreesde kerstpiek vooralsnog uitgebleven is (tuurlijk, wat niet is kan nog komen).
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:27:06 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197229209
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:

Ook hier geldt gewoon dat bijvoorbeeld het verschil tussen 3 weken wachten en 6 weken wachten voor de tweede prik niet eens zo heel veel uitmaakt, er is in the long run amper winst te behalen 6 weken te wachten - en wel meer te verliezen qua vertrouwen inderdaad, naast dat het toch een soort risicootje is.
Antifa
pi_197229214
quote:

[..]

Ik sta komende vrijdag even op de loonlijst, ik DM je wel als ik er ben :P
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:28:27 #94
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197229230
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat ik me afvroeg... het zou ook kunnen zijn dat het stagneren van de cijfers op zichzelf misschien niet zo gunstig is, maar wel als je je bedenkt dat de gevreesde kerstpiek vooralsnog uitgebleven is (tuurlijk, wat niet is kan nog komen).
Voor de Kerstdagen zat je ook gewoon met stijgende besmettingscijfers, het feit dat die stijging er al uit is en de discussie nu gaat tussen daling of stabilisatie, geeft alweer mooi aan dat de lockdown dus effect heeft. Of het genoeg is om snel naar de 0 te gaan, dat is nu even de vraag nog.
Antifa
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:29:08 #95
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197229246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De vraag is dan eerder waar die landen zich op baseren met die keuze, het is in ieder geval niet op basis van advies van de fabrikant van het vaccin.
Dat is bij dit vaccin niet getest, maar als ooit bij een vaccin zou gebleken zijn dat de booster enkele weken later toedienen een lagere bescherming opleverde, dan zouden de tegenstanders zo'n studie als argument gebruiken. Dat argument heb ik tot nu toe niet gezien, men zegt vooral dat men niet weet of die ene shot na drie weken nog bescherming biedt. We weten dat 8 a 12 dagen na de eerste shot reeds bescherming optreedt (ruim 80% effectiviteit dacht ik), lijkt me logisch dat die na drie weken niet plots wegvalt.
are we infinite or am I alone
pi_197229247
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

quote:
But scientists in the UK say the delay is unlikely to change the immune system response after the second dose.

"Most immunologists would agree that delaying a second ‘booster’ dose of a protein antigen vaccine (such as the two approved COVID-19 vaccines) by eight weeks would be unlikely to have a negative effect on the overall immune response post-boost," a statement from the British Society for Immunology said.

It added later: "with the number of cases and deaths continuing to increase at a significant rate, we need to protect as many vulnerable people as possible from severe COVID-19 disease in the short-term."

Experts in the UK say there is little risk to delaying a booster shot and that more people could be offered a little bit of protection amid a dire epidemic situation.
https://www.euronews.com/(...)delaying-second-dose
pi_197229253
quote:

[..]

Nice ^O^ Daar mogen jullie zeker trots op zijn :)

Bedoel je met urgentie in welke staat patienten zijn als ze de IC binnenkomen? If so, heeft dat verband met de afschaling van reguliere zorg of spelen er andere dingen?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:30:04 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197229266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:22 schreef Noek het volgende:
Ik ben gewoon helemaal klaar met deze shit van lockdowns, Zoom-meetingen en poppenkasten met mondkapjes, looplijnen en spatschermen. He-le-maal. Dus ik ga hem zeker halen om mijn steen aan massa-immuniteit bij te dragen, niet eens zozeer omdat ik zelf bang ben voor dit virus.
pi_197229285
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Voor de Kerstdagen zat je ook gewoon met stijgende besmettingscijfers, het feit dat die stijging er al uit is en de discussie nu gaat tussen daling of stabilisatie, geeft alweer mooi aan dat de lockdown dus effect heeft. Of het genoeg is om snel naar de 0 te gaan, dat is nu even de vraag nog.
Nou ja, de vraag is of deze lockdown zonder feestdagen wél tot een grote daling zou hebben geleid. Men heeft tijdens kerst waarschijnlijk zelfs meer mensen gezien dan voor de lockdown.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:31:20 #100
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197229286
Ah.. de media weer met zwarte dikke koppen over de overleden baby.
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')