Verassend dat we ineens allemaal politici hebben die precies weten wat er verantwoord is op dat gebied.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
Asscher roept nu dat hij langer dan 3 weken tussen 1e en 2e dosis wil.. ja, lijkt me goed idee Asscher
Andere landen doen het ook, is dat al gezegd?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
Asscher roept nu dat hij langer dan 3 weken tussen 1e en 2e dosis wil.. ja, lijkt me goed idee Asscher
De vraag is dan eerder waar die landen zich op baseren met die keuze, het is in ieder geval niet op basis van advies van de fabrikant van het vaccin.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, als een aantal andere landen (o.a..België, Duitsland, VK) dat ook doen of overwegen is het niet zo gek dat in NL ook de vraag gesteld wordt, toch?
mwa ook het FDA raadt dit af dan kan je dit toch niet gaan overwegen in de hoop dat het werkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, als een aantal andere landen (o.a..België, Duitsland, VK) dat ook doen of overwegen is het niet zo gek dat in NL ook de vraag gesteld wordt, toch?
Thanks! Dat geeft inderdaad een ander beeld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dus ja, hoe hoog is de toename nou echt geweest?
Hierbij de correctie (alleen obv Brabant (vanaf 23-12, geen zin om verder terug te gaan)).
Het scheelt toch steeds zo'n 50 ziekenhuisopnames per dag. Dan is de toename die we de laatste week zagen toch minder een toename te noemen.
23-dec
LCPS: 1686
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1724
24-dec
LCPS: 1712
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1763
25-dec
LCPS: 1704
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1754
26-dec
LCPS: 1734
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1789
27-dec
LCPS: 1797
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1855
28-dec
LCPS: 1922
'echt' (correctie voor iig Brabant): 1981
29-dec
LCPS: 2077
'echt' (correctie voor iig Brabant): 2135
30-dec
LCPS:2002
'echt' (correctie voor iig Brabant):2057
31-dec
LCPS:2104
'echt' (correctie voor iig Brabant):2104
1-jan
LCPS:1957
'echt' (correctie voor iig Brabant):1957
Nou en niet alleen de wappies maar ook de gewone twijfelaars, waar er best veel van zijn. Als je mensen een duidelijk verhaal en lijn voorschotelt, dan zal het vertrouwen hoger zijn dan bij deze windvaan-route.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
Je speelt de antivaxxers ook wel enorm in de kaart door van de officiële procedure af te wijken. Lijkt me een gevaarlijke strategie.
Ik ben helemaal niet tegen inentingen, maar ik hoef ook geen proefkonijn te zijn, hoor. Vaccinatie prima, maar wel op de manier die bewezen effectief is.
Ik vind het een lastige situatie op dit moment. Aan de ene kant is het goed te doen op de kliniek (en denkt Kuipers dat we de piek hebben gehad), maar tegelijkertijd worden we min of meer gedwongen om op te schalen. Dat heeft enorme gevolgen voor personeel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:16 schreef vPlien het volgende:
[..]
Thanks! Dat geeft inderdaad een ander beeld.
Hoe ervaar jij de situatie nu in de praktijk?
Afraden of 'we weten niet of dit net zo effectief is'?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ook het FDA raadt dit af dan kan je dit toch niet gaan overwegen in de hoop dat het werkt.
Maandag pas 1/5e? Beetje doorwerken Lenny.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het een lastige situatie op dit moment. Aan de ene kant is het goed te doen op de kliniek (en denkt Kuipers dat we de piek hebben gehad), maar tegelijkertijd worden we min of meer gedwongen om op te schalen. Dat heeft enorme gevolgen voor personeel.
Druk op IC is nog altijd hoog. Stuwmeer aan zorg neemt hard toe. Ook de urgentie zie ik daar stijgen. Dus voor de patienten is het gewoon klote.
Aan de andere kant gaan we morgen beginnen met vaccinerenWe krijgen in 3 batches geleverd (t/m vrijdag dus). Die rammen we er direct doorheen. Ook gewoon in het weekend en buiten kantooruren uiteraard (GGD
). Maandag hebben we 1/5 van ons personeel al gevaccineerd, als alles netjes wordt geleverd (en dat is ook het maximale wat we in eerste instantie krijgen).
Dat soort dingen maken me opzich wel trots.
Ja, het populaire standpunt lijkt te zijn verschoven van 'ik wil geen proefkonijn zijn' naar 'ik wil hoger op de lijst'. Hoe De Jonge dat voor elkaar heeft gekregen... tamelijk briljant.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:22 schreef Noek het volgende:
Maar die anti vaxxers waren al anti voor corona dus lekker boeiend.
Mij valt het juist op hoeveel mensen het wel willen. Ook de mensen die eerst nog riepen dat ze niet vooraan zouden gaan staan.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Afraden of 'we weten niet of dit net zo effectief is'?
quote:“Making such changes that are not supported by adequate scientific evidence may ultimately be counterproductive to public health,” said the FDA.
Ook hier geldt gewoon dat bijvoorbeeld het verschil tussen 3 weken wachten en 6 weken wachten voor de tweede prik niet eens zo heel veel uitmaakt, er is in the long run amper winst te behalen 6 weken te wachten - en wel meer te verliezen qua vertrouwen inderdaad, naast dat het toch een soort risicootje is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
Je speelt de antivaxxers ook wel enorm in de kaart door van de officiële procedure af te wijken. Lijkt me een gevaarlijke strategie.
Ik ben helemaal niet tegen inentingen, maar ik hoef ook geen proefkonijn te zijn, hoor. Vaccinatie prima, maar wel op de manier die bewezen effectief is.
Ik sta komende vrijdag even op de loonlijst, ik DM je wel als ik er benquote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het een lastige situatie op dit moment. Aan de ene kant is het goed te doen op de kliniek (en denkt Kuipers dat we de piek hebben gehad), maar tegelijkertijd worden we min of meer gedwongen om op te schalen. Dat heeft enorme gevolgen voor personeel.
Druk op IC is nog altijd hoog. Stuwmeer aan zorg neemt hard toe. Ook de urgentie zie ik daar stijgen. Dus voor de patienten is het gewoon klote.
Aan de andere kant gaan we morgen beginnen met vaccinerenWe krijgen in 3 batches geleverd (t/m vrijdag dus). Die rammen we er direct doorheen. Ook gewoon in het weekend en buiten kantooruren uiteraard (GGD
). Maandag hebben we 1/5 van ons personeel al gevaccineerd, als alles netjes wordt geleverd (en dat is ook het maximale wat we in eerste instantie krijgen).
Voor de Kerstdagen zat je ook gewoon met stijgende besmettingscijfers, het feit dat die stijging er al uit is en de discussie nu gaat tussen daling of stabilisatie, geeft alweer mooi aan dat de lockdown dus effect heeft. Of het genoeg is om snel naar de 0 te gaan, dat is nu even de vraag nog.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat ik me afvroeg... het zou ook kunnen zijn dat het stagneren van de cijfers op zichzelf misschien niet zo gunstig is, maar wel als je je bedenkt dat de gevreesde kerstpiek vooralsnog uitgebleven is (tuurlijk, wat niet is kan nog komen).
Dat is bij dit vaccin niet getest, maar als ooit bij een vaccin zou gebleken zijn dat de booster enkele weken later toedienen een lagere bescherming opleverde, dan zouden de tegenstanders zo'n studie als argument gebruiken. Dat argument heb ik tot nu toe niet gezien, men zegt vooral dat men niet weet of die ene shot na drie weken nog bescherming biedt. We weten dat 8 a 12 dagen na de eerste shot reeds bescherming optreedt (ruim 80% effectiviteit dacht ik), lijkt me logisch dat die na drie weken niet plots wegvalt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is dan eerder waar die landen zich op baseren met die keuze, het is in ieder geval niet op basis van advies van de fabrikant van het vaccin.
quote:
https://www.euronews.com/(...)delaying-second-dosequote:But scientists in the UK say the delay is unlikely to change the immune system response after the second dose.
"Most immunologists would agree that delaying a second ‘booster’ dose of a protein antigen vaccine (such as the two approved COVID-19 vaccines) by eight weeks would be unlikely to have a negative effect on the overall immune response post-boost," a statement from the British Society for Immunology said.
It added later: "with the number of cases and deaths continuing to increase at a significant rate, we need to protect as many vulnerable people as possible from severe COVID-19 disease in the short-term."
Experts in the UK say there is little risk to delaying a booster shot and that more people could be offered a little bit of protection amid a dire epidemic situation.
Nicequote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben gewoon helemaal klaar met deze shit van lockdowns, Zoom-meetingen en poppenkasten met mondkapjes, looplijnen en spatschermen. He-le-maal. Dus ik ga hem zeker halen om mijn steen aan massa-immuniteit bij te dragen, niet eens zozeer omdat ik zelf bang ben voor dit virus.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:22 schreef Noek het volgende:
Maar die anti vaxxers waren al anti voor corona dus lekker boeiend.
Mij valt het juist op hoeveel mensen het wel willen. Ook de mensen die eerst nog riepen dat ze niet vooraan zouden gaan staan.
Nou ja, de vraag is of deze lockdown zonder feestdagen wél tot een grote daling zou hebben geleid. Men heeft tijdens kerst waarschijnlijk zelfs meer mensen gezien dan voor de lockdown.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor de Kerstdagen zat je ook gewoon met stijgende besmettingscijfers, het feit dat die stijging er al uit is en de discussie nu gaat tussen daling of stabilisatie, geeft alweer mooi aan dat de lockdown dus effect heeft. Of het genoeg is om snel naar de 0 te gaan, dat is nu even de vraag nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |