abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:30:05 #1
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197225232
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
pi_197225343
B had vanochtend bijkletsen met zijn juf en klas. Er hadden 16 kinderen ingebeld. B vond het wel leuk maar was na 10 minuten vooral bezig met ronddraaien op zijn bureaustoel en gapen....
En de juf moest de groepsmute meerdere keren gebruiken omdat kinderen zichzelf steeds van mute haalden. Echt wat een geduld had ze, ik zou allang hebben gegild 'En nu GVD allemaal van je microfoon afblijven.'

Ik begreep van vriendin dat de dag verder goed is gegaan, B heeft alles af zonder boosheid of ander gedoe.

En ik sta op het punt een Switch te kopen, willen we al heel lang en met de zwarte wolken van langere lockdown gaan we het gewoon nu al bestellen. (en als de scholen toch weer opengaan heeft deze moeder wat te doen :P :D ;) )
Wij vinden het zelf ook heel leuk, we hebben nu een Wii maar de beperkingen ten aanzien van spellen zoals Just Dance wordt nu echt wel vervelend.
pi_197225658
Wij kochten daarom een Switch als kerstcadeau @exode *) O~). Het heeft al heel wat rustige uurtjes opgeleverd! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:50:17 #4
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_197225701
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Wij kochten daarom een Switch als kerstcadeau @:exode *) O~). Het heeft al heel wat rustige uurtjes opgeleverd! ^O^
Haha, hier ook een net voor kerst Switch gekocht om precies dezelfde reden :D
Oude (on)bekende.
pi_197225715
Ik heb een switch lite voor mezelf gekocht en ik verstop hem voor de kapitein _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:54:45 #6
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197225780
Volgens mij zijn wij een zeldzaamheid als gezin zonder spelcomputer...
Zelf echt 0.0 behoefte aan, ben er ook niet mee opgegroeid. J speelt wel eens Mario Kart bij vriendjes, maar verder hoor ik de kinderen er ook nooit over. voorlopig gaat het geld hier dus naar Lego :+
pi_197225876
Bij ons ook MM naar Lego en nu dus naar een Switch. De Wii hebben we een tijd geleden tweedehands gekocht. B mag daar alleen op zondagmiddag op. Hij heeft genoeg aan zijn tablet zo nu en dan. Hij mag niet elke dag gamen, daar vind ik hem echt nog te jong voor.

Maar de Switch kopen we vooral voor onszelf juist omdat we vroeger allebei geen spelcomputer hadden. De Playstation etc trekt ons helemaal niet bijvoorbeeld. Ik speel met B het liefste tennis en bowlen op de Wii. Toch nog een soort van bezig.

Zeker met het mindere weer vind ik het wel een goede. B is gek op Just Dance, dat doet ie nu na op Youtube (Juul ook O+ ) dus die kopen we er sowieso bij. B weet van niets dus ben benieuwd naar zijn reactie. Heb nog niet op bestellen gedrukt, ik hoop nog een package deal te vinden met spellen of zo.
pi_197225918
overigens kun je in teams instellen, voordat je de vergadering aanvangt, dat deelnemers zichzelf niet kunnen unmuten
pi_197225962
Dit was via Google Meets, even wennen voor mij om B te laten opstarten omdat ik dat nog nooit heb gebruikt. Mijn werklaptop is de enige in huis met camera dus ik kon even niet werken. Wel ondertussen 3 levels Candy Crush uitgespeeld. _O-
pi_197225979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:54 schreef mousemicky het volgende:
Volgens mij zijn wij een zeldzaamheid als gezin zonder spelcomputer...
Zelf echt 0.0 behoefte aan, ben er ook niet mee opgegroeid. J speelt wel eens Mario Kart bij vriendjes, maar verder hoor ik de kinderen er ook nooit over. voorlopig gaat het geld hier dus naar Lego :+
* Declan-Harp steekt hand op
Hier een Nintendo DS (gekregen) die ligt te verstoffen. Af en toe Roblox op de tablet maar dat is het dan ook wel.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:06:05 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197226004
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:09:05 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197226064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:03 schreef exode het volgende:
Dit was via Google Meets, even wennen voor mij om B te laten opstarten omdat ik dat nog nooit heb gebruikt. Mijn werklaptop is de enige in huis met camera dus ik kon even niet werken. Wel ondertussen 3 levels Candy Crush uitgespeeld. _O-
Heb je geen tablet met camera? Hoef je de laptop niet op te geven.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197226103
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Heb je geen tablet met camera? Hoef je de laptop niet op te geven.
Jawel, maar die staat op PEG 8 ingesteld zodat B die altijd kan gebruiken en dan doet niets van school het. Bij de vorige lockdown had mijn vriendin een Chromebook van haar school meegenomen, maar helaas kon dat nu niet.
Ach een goede reden om eens voor een laptop te kijken want die hebben we dus zelf niet. Ook geen computer en mijn werklaptop is vrij strikt ingesteld.
pi_197226595
Switch is wel leuk ja. Ik heb voor kerst de ring fit gekregen (subtiel :+). We hebben ook een PS4, daar speel ik niet heel veel op ook al is de VR set wel leuk.
Nadeel van de switch vind ik dat de spellen vaak duur blijven. Voor de PS kan je soms in de aanbieding nog iets vinden.
Ik heb altijd wel iets gehad. PS2 en PS3 liggen hier ook nog ergens, en een Wii.
pi_197226863
Wij hebben een wii, maar die gaat hier denk ik eens in de 2 maanden een keer aan voor wii fit (obstacle run) of tennis oid.. Verder spelen de kinderen nu op de i-pad verplicht rekentuin voor school..
Wij zijn ook team lego! (en skateboard)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:52:04 #16
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197227058
Wij hebben ]veel game consoles.
2x ds 1x switch 1x switch lite 1x mini commodore 1x mini nes, 1x playstation en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

Ik game veel en graag en ik vind het een heerlijke manier om te ontspannen.
pi_197227374
We hebben alleen de wiiU. De kinderen willen wel graag de switch, maar eigenlijk pakken ze de U ook nog weinig. Meeste zijn toch pc spellen. Denk dat we nog eerder een PS4 tweedehands aanschaffen.

Qua computers hebben beide jongens sinds corona een game-pc op hun kamer, oudste gebruikt die voor school. Mijn man zit op zolder met werk laptop&tablet. Ik zit beneden op de laptop. En D heeft een chromebook van school. Maar moet voor de plusklas weer op mijn laptop..

Ik game ook wel regelmatig, soms zelf, soms met de kinderen mee. Lekker chill minecraften :D
pi_197227466
Wij hebben ook veel spelcomputers, van sommige zelfs meerdere exemplaren omdat mn man en ik allebei al een versie hadden voor we gingen samenwonen. Ben ook blij dat ik tegenwoordig weer af en toe aan gamen toe kom, dat heeft sinds de geboorte van de meiden op zijn gat gelegen. Wij zouden ‘elkaar’ een ps5 kado doen voor kerst, maar daar is helaas amper aan te komen. Wij hebben zelfs een gameroom zodra alle babyrommel weg is en er plek voor een bank is.

Ik denk overigens dat het hier ook compensatie is omdat ik vroeger nooit een Nintendo heb gehad. Wel een commodore, maar dat was toen al niet hip meer.

En Lego en gamen kan ook prima gecombineerd worden hoor! Lego city undercover is een van de leukste spellen die ik ooit gespeeld heb, en ook de lego licentiespellen (oa star wars, Harry Potter, Marvel, Jurassic park) zijn kwalitatief goede kindvriendelijke games die je leuk samen kunt spelen. Maar lego city undercover is beter, daarvan hoop ik al jaren op een vervolg.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:09:20 #19
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197227515
Ik ben van de Nintendo, we hebben ook een Playstation maar daar kan ik niks mee.
Oudste wil komend jaar geld voor z'n verjaardag om een switch van te kopen *O* O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197227532
We hebben hier een NES, Super NES N64 en 2 Playstations.
Op de oude Nintendo’s wordt nu amper gespeeld omdat de ene regelmatig de gamegegevens wist en de andere qua beeld niet goed werkt met de de tv.
Man en zoon spelen op de PlayStation.
Vroeger speelde ik veel op de Nintendo’s maar ik weet niet of zoiets mij opnieuw kan bekoren, als de switch zou komen. :P
pi_197227564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:06 schreef FlyingFish het volgende:
En Lego en gamen kan ook prima gecombineerd worden hoor! Lego city undercover is een van de leukste spellen die ik ooit gespeeld heb, en ook de lego licentiespellen (oa star wars, Harry Potter, Marvel, Jurassic park) zijn kwalitatief goede kindvriendelijke games die je leuk samen kunt spelen. Maar lego city undercover is beter, daarvan hoop ik al jaren op een vervolg.
Oh ja, Jurassic Park en star wars ook met plezier gespeeld. Dan moet ik city undercover ook eens bekijken. Zie net dat die nu maar 15 is in de PS store. Goed te doen zo.
  Manager PR/Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 16:13:28 #22
269689 crew  Viv
pi_197227602
Ik ben een hardcore gamer geweest in mijn studententijd, maar dat was niet op een console. :Y) Vroeger thuis ook alleen pc-games gehad.

Mijn man had in zijn jeugd wel al consoles (is al jong begonnen met bijbaantjes, hij moest ze zelf betalen) en hij is ook nu nog diegene die ze hier in huis haalt.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:15:43 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197227647
Mijn zoon heeft een switch, met animal crossing... zou het wel willen spelen eigenlijk. Heb het veel gespeeld op een DS.
pi_197227686
Wij hebben in 2019 sint een Switch laten geven :+ Super aankoop, voor ons allemaal. Kind speelt graag Mario Kart of Animale Crossing, ik doe Brain training of Mario 35.
pi_197227847
Wij hebben een wii en een Switch. De Switch is dik favoriet én heeft parental control. Nog niet helemaal op de manier waarop ik het zou willen maar het is wel heel fijn om per dag een maximale gametijd, 30 minuten in ons geval, in te stellen. Daarna gaat het ding gewoon uit en klaar. :)
We hebben inmiddels 20+ spellen. Vooral Lego spellen zijn favoriet en daarnaast alles van Mario. Een RingFit hebben we ook, maar die wordt niet heel veel gebruikt. Wat wel ruk is, de joy cons zijn slecht. Al onze joy cons hebben last van joy con drift. Dat lost Nintendo wel op door ze gratis te repareren, maar ik wil eigenlijk ook niet lange tijd zonder zitten. Dilemma's. ;)

Blijkbaar hebben er ouders geklaagd bij de juffen dat de kinderen teveel filmpjes met uitleg moeten kijken. Serieus... ik ben ontzettend blij dat die filmpjes er zijn. De kinderen kijken ze graag, want beeldscherm, en ondertussen krijgen ze uitleg over schrijfletters, veilig leren lezen en rekenen. Totaal ongeveer 30-40 minuten per dag. Voor elke taak bekijken we gezamenlijk het filmpje en gaan daarna aan de slag. Nu gaan de juffen op verzoek van de ouders ingekorte filmpjes maken, alsof ze niets beters te doen hebben. 8)7 Ik heb al besloten dat ik het bij de uitgebreide filmpjes houd, want uitleg is niet voor niets en de groep 3ers steken hebben dat m.i. echt nodig om te weten wat er van ze verwacht wordt bij alle opdrachten (en deze mama trouwens ook). :@

Ik las iets over plaatjes en bijbehorende woorden bedenken in groep 3... nou ik heb tot nu toe al 2 plaatjes waarvan ik echt niet weet wat het moet voorstellen en de kinderen hebben ook geen idee. _O-
  Manager PR/Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 16:33:01 #26
269689 crew  Viv
pi_197228029
@_NIKKI_ foto van die plaatjes? 8-)
Toevallig geen chocoladereepsteiger?
pi_197228239
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:11 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Oh ja, Jurassic Park en star wars ook met plezier gespeeld. Dan moet ik city undercover ook eens bekijken. Zie net dat die nu maar 15 is in de PS store. Goed te doen zo.
City undercover is wel net een ander soort spel, maar met de bekende humor, veel dingen om te verzamelen en deze keer gebaseerd op echte lego sets en het echte leven.
pi_197228265
Wij hebben al best lang een switch. Ik vind het een leuke console.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197228375
Wij hebben hier tot mijn oudste 12 was nooit een console gehad. Maar nu een switch en ben er echt blij mee. Ze gamen sámen. Heel leuk. Voor die van 8 en 10 dan. De puber heeft haar eigen pc.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:49:48 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197228377
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:44 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben al best lang een switch. Ik vind het een leuke console.
Ja dit.
Met sint, mario kart met stuurtjes cadeau gedaan.
Papa speelt al jaren race spellen op de PS (3) maar wordt op de switch gewoon keihard ingemaakt :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:53:23 #31
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197228466
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Blijkbaar hebben er ouders geklaagd bij de juffen dat de kinderen teveel filmpjes met uitleg moeten kijken. Serieus... ik ben ontzettend blij dat die filmpjes er zijn. De kinderen kijken ze graag, want beeldscherm, en ondertussen krijgen ze uitleg over schrijfletters, veilig leren lezen en rekenen. Totaal ongeveer 30-40 minuten per dag. Voor elke taak bekijken we gezamenlijk het filmpje en gaan daarna aan de slag. Nu gaan de juffen op verzoek van de ouders ingekorte filmpjes maken, alsof ze niets beters te doen hebben. 8)7 Ik heb al besloten dat ik het bij de uitgebreide filmpjes houd, want uitleg is niet voor niets en de groep 3ers steken hebben dat m.i. echt nodig om te weten wat er van ze verwacht wordt bij alle opdrachten (en deze mama trouwens ook). :@
J heeft vorig schooljaar tijdens de lockdown Veilig Leren Lezen filmpjes moeten bekijken (vanuit de methode zelf). Hij vond ze ook veel te lang (soms 20-25 minuten). Aandachtsspanne tijdens online onderwijs/ kijken van filmpjes is gemiddeld 7-10 minuten, daarna haken leerlingen af (dat blijkt uit onderzoek in het hoger onderwijs, bij zevenjarigen zal het vast niet veel langer zijn ;)), dus ik begrijp de klacht wel.

Ik heb vorig jaar de filmpjes echter gewoon gescand, en alle dubbele uitleg/ dingen die hij al wist 'doorgespoeld'. Natuurlijk niet aan de juffen gevraagd andere filmpjes te maken... Maar J had dan ook niet echt moeite met lezen, dat maakt wellicht ook een verschil....
pi_197228660
@Viv Het was een plaatje met daarop iets in de vorm van een soort donut, gewoon in zwart wit, dus je zag echt alleen de lijntjes met wat spikkels erop. Het woord bestaat uit 3 of 4 letters want de middelste letter moet een U of EU zijn.
Vergeet dit verhaal. Het is natuurlijk gewoon NUL. :')
pi_197228733
Besteld!

Bij Nintendo zelf bleek ie het goedkoopste te zijn *O* Komt tussen 7 en 17 januari binnen dus dat is een leuke tijdsrange. Morgen komen via de Wehkamp spellen en een etui binnen dus die moet ik even onderscheppen en achterhouden.

Ik ga me binnenkort dus maar eens verdiepen in dat online abo en de spellen. Sowieso komt Mario Kart er nog in en Mario party vinden we op de Wii ook zo leuk. De reden om weer voor een Nintendo te gaan: samen spelen :D

Wel heel jammer dat de Mario Lego niet samenwerkt met de switch, dat is wel echt een gemiste kans zeg.

De plaatjes ja....ik heb het al meerdere keren aan zijn juf gevraagd, toen was het zat denk ik dus tegenwoordig mailt ze voor de hele week de antwoorden door.
  Manager PR/Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 17:11:46 #34
269689 crew  Viv
pi_197228902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:03 schreef exode het volgende:
De plaatjes ja....ik heb het al meerdere keren aan zijn juf gevraagd, toen was het zat denk ik dus tegenwoordig mailt ze voor de hele week de antwoorden door.
:D

Maar ze zouden hieruit ook kunnen concluderen dat er duidelijkere plaatjes nodig zijn. :X Anders weet je toch ook niet waar het mis ging als een kind geen (of een verkeerd) antwoord geeft.
pi_197229224
Zo ontdekte Sjaak gister 2 foutjes in de officiële instructievideo van Kern 5, dag 8, zon-versie :')
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 januari 2021 @ 17:37:22 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197229377
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:46 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier mensen die de reportages over Volendam gezien hebben? Komt hier echt heftig binnen...
Ja ik, niet zo fantastisch in combinatie met mijn toch al belabberde emotionele toestand...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197229435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Wij kochten daarom een Switch als kerstcadeau @:exode *) O~). Het heeft al heel wat rustige uurtjes opgeleverd! ^O^
Wij ook ^O^ ik moet alleen nog even Animal Crossing uitvogelen die erbij zat. We hebben gisteren Just Dance gekocht, echt superleuk! Zit ook een workout bij van 30 minuten. Goed voor mijn zwangerschapkilo's die blijven plakken :7
pi_197229588
Wij hebben tijdens de vorige lock down de switch lite gekocht. Met animal Crossing.
Nu waren serieus aan het overwegen om Ow voor zijn verjaardag de gewone switch te kopen ;)
Wordt trouwens toch een stuntstep.

Les geven was afgelopen twee dagen chaotisch. Ik moest zelf lesgeven en manlief snapte we niets van.
Nu ligt alles klaar voor morgen. Zelf het rooster aangepast en gepersonaliseerd :)
pi_197229908
Wij hebben een N64, een WiiU, een Switch, een 2DS en een PS4. Ik heb van die periodes dat ik er veel mee speel. Met Kerst Mariokart voor de Switch gekocht dus ben weer even zoet.

Thuisonderwijs gaat hier een beetje wisselend. Koen heeft geen opvang en voor Thijs is het soms lastig om zich te concentreren. Ook mist hij school qua omgeving. Vandaag toestemming gekregen voor 2 dagen school voor Thijs, dus die is blij!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_197229917
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Maar ze zouden hieruit ook kunnen concluderen dat er duidelijkere plaatjes nodig zijn. :X Anders weet je toch ook niet waar het mis ging als een kind geen (of een verkeerd) antwoord geeft.
Zo te lezen zijn de plaatjes nog steeds even beroerd als 30 jaar terug. Toen werkboekjes nog standaard in zwart-wit waren. Hooguit gestreept of gespikkeld als het grijs of schaduw voor moest stellen.
pi_197230036
Net als de rugzak bij de ogentest van het CB. Of de kerk/sleutel. Dat moet iemand toch eens verbeteren :P

Thuisles gaat wel prima. Komende 2 dagen alleen thuiswerk. Kunnen we ons eigen ritme uitstippelen.
Juf heeft voor volgende week al voor elke dag een moment met de klas ingepland. Om een verhaal te lezen, een spreekbeurt te doen, engelse les etc. Dat is ook wel weer leuker dan alleen 2*30 minuten instructie met 1/3e van de klas.

Oudste moet voor gym 100 minuten bewegen met Strava. Hij is vandaag al 91 minuten weg geweest en heeft 20 km gefietst. :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 januari 2021 @ 18:20:13 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197230292
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja ik, niet zo fantastisch in combinatie met mijn toch al belabberde emotionele toestand...
:* waar ken ik dat van
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197231024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik denk dat ik kan herleiden welke methode het is, dat is af en toe echt niet te doen idd (als leerkracht al niet :') )

Ook met zinnen die je aan moet vullen en dan alleen de beginletter van een woord krijgt. En dan is er erg veel mogelijk maar het woord moet in de lijn van het verhaal/de geleerde categorie vallen 8)7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197231285
Vandaag hadden wij noodopvang voor beide kids (man in onderwijs en ik in overheid) en maar goed ook, ik had de hele godganse dag vergaderingen waar ik actief aandeel in had en man lessen geven vanuit huis. R van 6 had het geweldig maar de baby kwam in grote drukte en zag volgens mij minstens 1 ziek kind dus ik heb hem liever volgende week thuis. Een baby die slaapt, aan de borst en spelen kan ik denk ik wel handelen als ik moet werken maar misschien krijg ik spijt van die gedachte.. morgen weer thuis onderwijs, mijn beurt
Ga dit kee proberen geen potlood te breken >:) en harmonieus en vrolijk en geduldig. O-)

Switch! Ik heb nooit gehad als kind, behalve de goedkoopste Gameboy van ¤25 ofzo met Tetris alleen. Maar nu bij energie maatschappij kreeg je die er gratis bij, goed uitgerekend en wel dure verbruik kosten maar omdat ik dat ding toch al wou, kan het voor 1 jaar uit. Houd pepper (website) in de gaten voor goede aanbiedingen. Er zijn veel games die op de webshop van Nintendo super goedkoop worden aangeboden, soms dingen voor een euro, spelletjes die minder bekend zijn bij grote publiek maar wel goede recensies hebben. De bekendste zijn super duur maar zijn websites waar je een prijsalert in kan stellen. Zo heb ik Just dance 2020 goedkoop gekocht en Mario karts en Lego city (moet ook leuk zijn!). Ik kijk er zelf enorm naar uit en ook om samen met R te doen. Tennis zoals exode wil ik ook graag. O+ ringfit wil ik absoluut voor mezelf omdat mamaFit afloopt. Dan lekker thuis in beweging. Hou ook daarvan de prijs in de gaten. ¤69 is sowieso de Max maar verwachting is komende maanden nog wel eens goede deal dus daar wacht ik op want de switch krijg ik pas in maart. Vind 40¤ of meer echt belachelijk voor een SD kaartje met een spelletje dus wacht rustig op juiste moment en ga straks vooral op de webshop digitaal spellen voor mooie prijsjes aanschaffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilmo op 05-01-2021 19:24:30 ]
pi_197231536
Die ringfit en aanverwante soort spellen, is dat nou echt wat? :)
pi_197231673
Ik lees er goede ervaringen over maar ben hier ook benieuwd naar ja. Zijn er ook aanverwante spellen? Welke?

Ik doe nu soms Nederland in beweging drie afleveringen :P of een schema van fysio maar dat motiveert niet genoeg.
pi_197232167
Ik heb de Switch nu voor ¤329 besteld, was vast goedkoper op Black Friday of zo maar toen dacht ik er niet aan :) En Just Dance 2020 voor ¤20 bij Bol.
Krijg een gratis online jaarabo via mijn werk (had daar een bon van die ik eigenlijk vergeten was) dus oude Mario spellen spelen.

En verder kijken we even met spellen. Ik heb wel voor mezelf een controller gekocht, anders kan ik echt niet karten dan vlieg ik steeds van de baan. (Ook van banen waar dat niet kan tot hilariteit van B).
pi_197232288
Het spel dat bij de ring fit zit is een beetje dubbel. Ik denk dat het voor veel mensen die gewoon willen sporten teveel spel is en voor mensen die spelend fit willen worden teveel sport. Die willen misschien niet squatten en dergelijke. Die ring is uiteindelijk niet meer dan een pilatesring met wat technologie in.
pi_197232290
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:32 schreef vencodark het volgende:
Die ringfit en aanverwante soort spellen, is dat nou echt wat? :)
Ja ringfit is heel fijn! Je zult er niet sportschool-afgetraind sixpack mee worden maar het is wel echt een workout die volgens mijn Garmin ook echt wat doet met je hartslag. Zweten en spierpijn is inbegrepen.
Verder is er Just dance en zumba. De eerste is wel leuk maar niet helemaal ons ding, de andere heb ik niet.
pi_197232754
Ik heb ringfit van de Sint gekregen, en het is wel echt een intensieve workout. Ik speel meestal dat je een parcours rent (dus op je plaats rennen) en dan moet je onderweg muntjes pakken door die ring in te duwen of uit te trekken. En soms kom je monsters tegen waar je tegen moet vechten en dat doe je door oefeningen zoals sit-ups, maar ook yoga houdingen. Je bent dus wel redelijk flexibel met hoe je het invult. Je gaat er wel echt van zweten en je kunt niet continu de simpele ‘aanvallen’ kiezen. De ring is ook kwalitatief goed gemaakt. Aanverwante spellen zijn meestal slechtere aftreksels (zo is mijn ervaring op andere spelcomputers iig), alleen just dance is ook nog een leuke workout, maar op een ander soort manier.

Wij hebben een hele rits Switch-spellen, zowel digitaal als op cart. Die goedkope online spelletjes kunnen pareltjes tussen zitten, maar persoonlijk vind ik de echte spellen van Nintendo wel veel beter (uitgebreider en qua afwerking) en daardoor meer waar voor je geld bieden. Maar ik zoek ook daarvoor altijd een actie waardoor ik ze voor max ¤45 kan kopen. Voor eigen gebruik zou ik Mario Odyssee aanraden, dat is tot nu toe het leukste spel voor de Switch voor 1 speler. Verder vind ik Mario Maker 2 ook erg leuk, vooral omdat ik kleuter daarmee een simpele introductie kan geven in de ouderwetse 2D Mario’s. En je hebt oneindig veel levels (van heel wisselend niveau) om te spelen. En voor kinderen is
pi_197233276
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja ringfit is heel fijn! Je zult er niet sportschool-afgetraind sixpack mee worden maar het is wel echt een workout die volgens mijn Garmin ook echt wat doet met je hartslag. Zweten en spierpijn is inbegrepen.
Verder is er Just dance en zumba. De eerste is wel leuk maar niet helemaal ons ding, de andere heb ik niet.
Hm, het klinkt wel goed met aanvullende reviews en details op bijv. bol.
Ik hoef niet afgetraind te zijn. :+ Maar ik moet wel echt meer bewegen en soepeler worden. :)
pi_197233550
Ik ben weer begonnen met Wii Fit om maar iets te doen aan beweging :')
pi_197233687
Mocht er iemand een Wii willen die van ons komt te koop als de Switch er is.

En wat leuk al die tips hier!
pi_197234077
Zeker leuk ja. Ringfit klinkt voor mij wel geschikt zoals jullie omschrijven. Toch workout maar lekker thuis en handig met een baby. In de zomer kan ik wel weer naar sportschool savonds.Ik wacht rustig op de beste prijs.

Spel dat in nov voor ¤1 te koop was is bijv Toki tori. Die moet geniaal zijn en vaker voor ¤1. Dus die hou ik in de gaten.
pi_197234501
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hm, het klinkt wel goed met aanvullende reviews en details op bijv. bol.
Ik hoef niet afgetraind te zijn. :+ Maar ik moet wel echt meer bewegen en soepeler worden. :)
Daar is hij ideaal voor. Manlief bestelde hem omdat hij vanaf 1 januari meer thuis moet werken en voldoende wil blijven bewegen.
Ik loop inmiddels 2 werelden/20 levels aan niveau/3 uur aan ringfit op hem voor :D :'). Ik probeer iedere dag minimaal een kwartier te doen.
pi_197234665
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Daar is hij ideaal voor. Manlief bestelde hem omdat hij vanaf 1 januari meer thuis moet werken en voldoende wil blijven bewegen.
Ik loop inmiddels 2 werelden/20 levels aan niveau/3 uur aan ringfit op hem voor :D :'). Ik probeer iedere dag minimaal een kwartier te doen.
Misschien eens voor mijn verjaardag, dat is in juni. :+ Gisteren en vandaag de 9 minuut work-out voor kinderen gedaan.
Moe! En spierpijn. :@ :')
pi_197234916
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Misschien eens voor mijn verjaardag, dat is in juni. :+ Gisteren en vandaag de 9 minuut work-out voor kinderen gedaan.
Moe! En spierpijn. :@ :')
Ja maar kinderen. Die bewegen de hele dag en zijn superflexibel :P.
pi_197235194
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja maar kinderen. Die bewegen de hele dag en zijn superflexibel :P.
Het waren niet eens bijzondere oefeningen. Wat gespring, gehurk, gedoe. :P
Maar zelfs met een stukje rennen (naar de schuur ofzo) heb ik een hele stramme rug ofzo. :?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:26:29 #59
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197236213
Ik heb een abonnement op zo'n online yoga-ding, kan ik een jaar lang onbeperkt alles lessen volgen die online staan. Het is hier een groot succes, dagelijks doe ik een 10-minuten-yoga en 3 keer per week een volle les. Voel me zowel fysiek als mentaal stukken beter dan toen ik geen klap aan sport deed, en ik hou het al meer dan een jaar vol. *O*
pi_197236904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:15 schreef amaranta het volgende:
Mijn zoon heeft een switch, met animal crossing... zou het wel willen spelen eigenlijk. Heb het veel gespeeld op een DS.
Wij hebben ook Animal crossing, ik vind het een leuker spel dan ik van tevoren dacht. Bijkomend voordeel is dat onze oudste veel tekstjes leest tijdens het spelen, ik merk dat dat de leesvaardigheid ook weer ten goede komt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 6 januari 2021 @ 06:22:40 #61
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197238654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef Nanukerst het volgende:
Ik heb een abonnement op zo'n online yoga-ding, kan ik een jaar lang onbeperkt alles lessen volgen die online staan. Het is hier een groot succes, dagelijks doe ik een 10-minuten-yoga en 3 keer per week een volle les. Voel me zowel fysiek als mentaal stukken beter dan toen ik geen klap aan sport deed, en ik hou het al meer dan een jaar vol. *O*
Welke doe je?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_197239219
Hier ook de nintendo switch. Momenteel spelen we er weer veel op. R kreeg van Sinterklaas het Lego spel van Jurassic park.
We hebben ook just dance.

Welke online les volg je Nanu?

Hier vandaag tweede kans les/werk. Een kortere dag voor ons allebei en de planning iets veranderd. Die van gisteren werkte niet optimaal.
pi_197239237
Hier 2 switches. Allebei een eigen. Oudste speelt heel veel Minecraft.
Ik had Animal Crossing in eerste instantie voor mezelf gekocht.... had ja... heb het nog geen seconde gespeeld 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197239363
Zo eens kijken of we juf kunnen bereiken. Voor rekenen staat er geen werk meer open online. En bij taal maar de helft. Ik vind het best voor een woensdag, maar op de planning staat toch iets anders :P
pi_197239532
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef Nanukerst het volgende:
Herkenbaar, ik doe vaak lesjes van Yoga with Adriene op YouTube. Elk jaar in januari doet zij een 30 dagen yogachallenge, ik hou het tot nu toe ^O^ :+ En ik ben ook lid bij een fysieke yogaschool, daar ging ik een keer per week heen. Nu hebben zij ook online lessen, zowel via zoom als video's, die zijn wat langer. Het doet mij ook goed, voor zowel chronische rugklachten maar ook mentaal inderdaad. En ik loop sinds een half jaar1-2 keer per week een stukje hard, de combinatie van hollen en yoga pakt ook heel goed uit.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197239821
Animal Crossing wordt vaak genoemd, wat voor spel is dat?

Gisterenavond mijn vriendin op haar donder gegeven. Bij de vorige lockdown werkte ze ruim 40 uur ipv de 24 uur die ze hoort te werken. Nou hoort overwerken er in het primaire onderwijs ook wel een beetje bij maar dat was echt belachelijk. Tegen de meivakantie viel ze zo'n beetje om. Nu is ze ook alweer bijna non stop aan het werken.

Ik heb de ballen verstand van lesgeven en alles wat erbij komt kijken maar ze gaat nu toch kijken hoe het anders kan. Ze geeft bijvoorbeeld best veel online 1 op 1 les omdat bepaalde kinderen (en ouders) dat nodig hebben. In de klas zet ze dan eerst de klas aan het werk en gaat dan individueel aan de slag met 1 leerling. Dat is nu blijkbaar allemaal veel ingewikkelder en tijdrovend.
pi_197240065
Is de nieuwe animal crossing ook een beetje te doen als je niet zo vaak speelt? Ik herinner mij van op de DS dat de boel dan vol onkruid stond en ik telkens eerst daarmee bezig was.
Dat is wat mij tot nu toe wat tegenhield.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2021 @ 09:38:46 #68
426493 crew  PippenScottie
pi_197240134
Ik ga, tot nu to, elke dag met de meisjes maar buiten tussen 12 en 1. We eten een broodje en dan lopen we een rondje door de buurt. Het is niet veel, maar het zorgt voor wat structuur en voorkomt dat we de hele dag in de pyjama rondlopen.

Ik heb zelf een sporthorloge met beweegdoel ingesteld. Elke avond moet ik nog flink aan de bak om dat te halen. Tot nu toe lukt het.
My friends all drive horses
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:07:16 #69
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197240478
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 06:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

Welke doe je?
Bij Rayette van www.personasecum.nl Ik 'ken' haar persoonlijk: ik heb een online hersteltraject gemaakt voor vrouwen na HELLP en zij heeft online yogalessen gemaakt die onderdeel zijn van dat traject. Groot fan van haar eeuwige rust en stressvrije leven. O+
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:09:34 #70
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197240503
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik doe vaak lesjes van Yoga with Adriene op YouTube. Elk jaar in januari doet zij een 30 dagen yogachallenge, ik hou het tot nu toe ^O^ :+ En ik ben ook lid bij een fysieke yogaschool, daar ging ik een keer per week heen. Nu hebben zij ook online lessen, zowel via zoom als video's, die zijn wat langer. Het doet mij ook goed, voor zowel chronische rugklachten maar ook mentaal inderdaad. En ik loop sinds een half jaar1-2 keer per week een stukje hard, de combinatie van hollen en yoga pakt ook heel goed uit.
Serieus, sinds ik yoga doe heb ik geen oxazepam meer geslikt voor het stukje angst wat ik heb overgehouden aan alle beval-ellende, het doet enorm veel voor me. O+
pi_197240574
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:09 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Serieus, sinds ik yoga doe heb ik geen oxazepam meer geslikt voor het stukje angst wat ik heb overgehouden aan alle beval-ellende, het doet enorm veel voor me. O+
Wat fijn! ^O^ O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197240691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Is de nieuwe animal crossing ook een beetje te doen als je niet zo vaak speelt? Ik herinner mij van op de DS dat de boel dan vol onkruid stond en ik telkens eerst daarmee bezig was.
Dat is wat mij tot nu toe wat tegenhield.
Wij hebben New Horizons, tot nu toe spelen we wel dagelijks, dus ik weet het niet zeker. Maar iets als onkruid hoef je niet per se weg te halen. Dat doe ik af en toe omdat je miles krijgt als je er 50 stuks verkoopt, maar verder gebeurt er weinig als je het gewoon laat staan. Ik vind het leuk dat we allemaal op hetzelfde eiland spelen, en dus ook kunnen samenwerken. Dat we samen geleidelijk het museum vullen bijvoorbeeld, iedereen enthousiast als 1 van ons een nieuw fossiel gevonden heeft *O*. En mijn vriend had laatst ook een ladder cadeau gegeven aan de kinderen, zo kan je ze een beetje op weg helpen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 6 januari 2021 @ 10:31:45 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197240821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:07 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Bij Rayette van www.personasecum.nl Ik 'ken' haar persoonlijk: ik heb een online hersteltraject gemaakt voor vrouwen na HELLP en zij heeft online yogalessen gemaakt die onderdeel zijn van dat traject. Groot fan van haar eeuwige rust en stressvrije leven. O+
Dank je, ziet er goed uit. Heb een proefles opgevraagd.
Aangezien ik niet meer mag hardlopen en t zwembad steeds dicht is.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_197241042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:12 schreef exode het volgende:
Animal Crossing wordt vaak genoemd, wat voor spel is dat?

Gisterenavond mijn vriendin op haar donder gegeven. Bij de vorige lockdown werkte ze ruim 40 uur ipv de 24 uur die ze hoort te werken. Nou hoort overwerken er in het primaire onderwijs ook wel een beetje bij maar dat was echt belachelijk. Tegen de meivakantie viel ze zo'n beetje om. Nu is ze ook alweer bijna non stop aan het werken.

Ik heb de ballen verstand van lesgeven en alles wat erbij komt kijken maar ze gaat nu toch kijken hoe het anders kan. Ze geeft bijvoorbeeld best veel online 1 op 1 les omdat bepaalde kinderen (en ouders) dat nodig hebben. In de klas zet ze dan eerst de klas aan het werk en gaat dan individueel aan de slag met 1 leerling. Dat is nu blijkbaar allemaal veel ingewikkelder en tijdrovend.
Ik kan me voorstellen dat je vrouw onbewust ineens veel meer uren kwijt is. Blijkbaar is ze heel toegewijd en de grens stellen is dan best lastig. Misschien weleens een eye opener dat je haar erover gesproken hebt. :)
Wat een druk voor haar. :N

Ik vind dat de meester hier best snel gaat online. Ze hebben hier 4 taal boeken. 2 x werkschrift en 2 x werkboek.
Daarnet kon A. zijn spullen niet snel genoeg opzoeken en de meester begint al met de opdrachten voordat je goed en wel de juiste pagina hebt gevonden. ;( Wel zonde, want A. raakt in paniek, bijna tot tranen toe en als hij zijn vinger opsteekt om tóch nog eens te vragen welke bladzijde het was, geeft de meester hem geen kans want “A. moet er niet doorheen willen kletsen”.

Ik zeg niet dat hij fout is, maar ik zie wel dat de juiste spullen zoeken iets meer tijd nodig heeft. Of dat hij even op beeld laat zien welk boek het is en checkt of iedereen het heeft, bijv. duim opsteken.
Maar goed, ik weet niet hoe het aan de andere kant is voor ervaring. :?

Ik herken gelijk die gevoelens als je paniekeert want je weet niet waar ze zijn met de les.
pi_197241227
De lkr van sac geeft online instructie en blijft dan nog 20 min in de online omgeving voor vragen. Ik heb dat gisteren weggeklikt na de instructie want je hoorde elke vraag. En ik snapte de opdracht die kon ook helpen.
Ik moet aan ean vragen hoe gaat lkr dat deed.
pi_197241250
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je vrouw onbewust ineens veel meer uren kwijt is. Blijkbaar is ze heel toegewijd en de grens stellen is dan best lastig. Misschien weleens een eye opener dat je haar erover gesproken hebt. :)
Wat een druk voor haar. :N

Dat zei ik inderdaad ook, het is voor iedereen behelpen er is echt geen ouder die het jou kwalijk gaat nemen als het niet perfect gaat. En als ze dat wel doen, jammer dan.
Haar duo had haar vanochtend ook geAppt vertelde ze omdat ze had gezien dat ze om 22:00 nog op Teams zat te werken. Dat ze dat niet moet doen.

Maar jeetje bij jou klinkt ook vervelend, ik zou me daar ook niet prettig bij voelen. Wel meteen een goed voorbeeld waarom mijn vriendin niet integraal online les wilt geven.
pi_197241651
Dat ringfit lijkt me wel wat, maar overal uitverkocht? Of heeft iemand een werkende url voor me?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_197241688
quote:
88s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:31 schreef Vlinder het volgende:
Dat ringfit lijkt me wel wat, maar overal uitverkocht? Of heeft iemand een werkende url voor me?
Nedgame heeft ze nog, ¤ 80 zie ik.
pi_197241726
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind dat de meester hier best snel gaat online. Ze hebben hier 4 taal boeken. 2 x werkschrift en 2 x werkboek.
Daarnet kon A. zijn spullen niet snel genoeg opzoeken en de meester begint al met de opdrachten voordat je goed en wel de juiste pagina hebt gevonden. ;( Wel zonde, want A. raakt in paniek, bijna tot tranen toe en als hij zijn vinger opsteekt om tóch nog eens te vragen welke bladzijde het was, geeft de meester hem geen kans want “A. moet er niet doorheen willen kletsen”.

Ik zeg niet dat hij fout is, maar ik zie wel dat de juiste spullen zoeken iets meer tijd nodig heeft. Of dat hij even op beeld laat zien welk boek het is en checkt of iedereen het heeft, bijv. duim opsteken.
Maar goed, ik weet niet hoe het aan de andere kant is voor ervaring. :?

Ik herken gelijk die gevoelens als je paniekeert want je weet niet waar ze zijn met de les.
Staat bij jullie in de planning niet welke boeken/schriften er nodig zijn. Wij hebben voor taal ook een enorme berg maar er staat bij iedere les wat ze nodig hebben en dat moeten ze klaarleggen incl potlood en gum voor ze het filmpje gaan kijken.
Als ze bij jullie live les krijgen kan dat natuurlijk ook of vraag de meester of hij aan het begin van de call kan zeggen wat ze klaar moeten hebben liggen.

Hier werkt dat in ieder geval heel goed op die manier.
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:44:39 #80
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197241847
@vencodark het klinkt alsof de meester op zijn normale tempo door de stof heen wil. Inmiddels weet ik, na zelf 10 maanden online lesgeven, dat álles langer duurt online tijdens een les... Welllicht kun je de vraag in de chat zetten? Of als ouder de leerkracht na de les (of liever zelfs nog voor de volgende) even aanspreken en uitleggen wat het probleem is?

En natuurlijk alles al klaarleggen bij het begin van de les, evt. met een briefje in het boek waar ze de vorige keer zijn gebleven. Meestal wordt er op de basisschool lineair door de methode gewerkt, dus vaak zit je dan al goed.

Hier ook een (door mij geprinte) planning idd. Niet met paginanummers, maar een juf die dat wel allemaal op haar digibord zet, en dat deelt met de klas. J is na dag 1 niet meer in paniek geweest, dus ik ga er van uit dat het nu allemaal goed gaat met scherm delen ;)
pi_197241927
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:33 schreef exode het volgende:

[..]

Nedgame heeft ze nog, ¤ 80 zie ik.
Gelukt! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_197243135
Zeg, wat denken jullie...
Man en ik zijn beide gewoon aan het werk. A. heeft 2 x per dag online meeting en schoolwerk tot begin middag.
Ik draai alleen woensdag -en donderdag nacht.
Ik moet dus morgen wel wat slaapuurtjes hebben.
Z. kan eventueel naar oma maar A. zijn schoolwerk is bij een ander lastiger te doen, denk ik. Online komen en daarna aan de slag. Weet niet in hoeverre oma hem kan helpen.

Zou ik voor de donderdag gebruik mogen maken van de nood opvang voor alleen A. :?
pi_197243287
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:
Man en ik zijn beide gewoon aan het werk. A. heeft 2 x per dag online meeting en schoolwerk tot begin middag.
Z. kan eventueel naar oma maar A. zijn schoolwerk is bij een ander lastiger te doen, denk ik. Online komen en daarna aan de slag. Weet niet in hoeverre oma hem kan helpen.

Zou ik voor de donderdag gebruik mogen maken van de nood opvang voor alleen A. :?
Werken jullie in een vitale functie?
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:26:30 #84
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197243321
@vencodark, als ten minste één van jullie in een vitale functie werkt zou je er recht op hebben. Of het nog lukt is echter een tweede vraag, morgen is nogal kortdag, aanvragen voor deze week moesten hier al voor de vakantie gedaan worden.
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:28:30 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197243354
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:46 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier mensen die de reportages over Volendam gezien hebben? Komt hier echt heftig binnen...
Tx voor de tip, wat een enorm indrukkende docuserie. Poeh...
pi_197243400
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:26 schreef mousemicky het volgende:
@:vencodark, als ten minste één van jullie in een vitale functie werkt zou je er recht op hebben. Of het nog lukt is echter een tweede vraag, morgen is nogal kortdag, aanvragen voor deze week moesten hier al voor de vakantie gedaan worden.
Wij moeten ook een week van tevoren aanmelden welke dagen we nodig hebben :Y
pi_197243459
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:

Gewoon even overleggen?

Hier hebben we gewoon de vaste dagen.
Kinderen gaan van maandag tot donderdag naar school. De vrijdag moeten we even kijken of het lukt om thuis te werken met ook een tweeling thuis.
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:53:00 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197243806
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:28 schreef BE het volgende:

[..]

Tx voor de tip, wat een enorm indrukkende docuserie. Poeh...
Dit! Ik was ook onder de indruk. Mooi gemaakt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197244044
Ik heb de mail over de nood opvang nog eens bekeken. Daar wordt ook uitgelegd waarom (en welke gevolgen) je 2 keer moet nadenken of je het echt nodig hebt.
Dus ik laat het even doen. A. mist wellicht 1 meeting (als hij bij oma toch niet kan inloggen) en ik heb de planning van school er even goed op nagekeken en in de boekjes overal post-it’s geplakt wat voor donderdag gemaakt moet worden. Dan zien we het wel.
In het slechtste geval haalt hij later even wat in.
Ik stuur een Parro berichtje naar de meester, mocht A. toch de meeting missen. Dan weet de meester waarom

Man en ik hebben beide een vitaal beroep overigens. :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2021 @ 14:18:41 #90
pi_197244410
Je leert wel erg veel in deze periode.

Vandaag heb ik geleerd wat er gebeurt als je je tosti vergeet uit het tosti-apparaat te halen en je daar na een online vergadering van anderhalf uur achter komt. (er gebeurt verrassend weinig, je kan twee staalharde boterhammen weggooien).
  Manager PR/Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 15:12:47 #91
269689 crew  Viv
pi_197245450
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:02 schreef vencodark het volgende:
Man en ik hebben beide een vitaal beroep overigens. :)
Jij werkt in een bedrijfskantine toch? Ik had niet verwacht dat dit vitaal is, lijkt immers op horeca. ;) Of mag het vooral open als het betreffende bedrijf in een vitale sector zit? :@

@PippenScottie :D Zo heeft @Evenstar ooit geleerd wat er gebeurt als je gaat zitten FOK!ken terwijl je een eitje aan het koken bent. O+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 15:14:46 #92
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197245478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:12 schreef Viv het volgende:

[..]

Jij werkt in een bedrijfskantine toch? Ik had niet verwacht dat dit vitaal is, lijkt immers op horeca. ;) Of mag het vooral open als het betreffende bedrijf in een vitale sector zit? :@

@:PippenScottie :D Zo heeft @:Evenstar ooit geleerd wat er gebeurt als je gaat zitten FOK!ken terwijl je een eitje aan het koken bent. O+
Yup, eitje komt dan vanzelf op de deur kloppen _O-
  Manager PR/Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 15:21:47 #93
269689 crew  Viv
pi_197245603
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Yup, eitje komt dan vanzelf op de deur kloppen _O-
Maar echt dus! :o

Hij huurde een kamer bij iemand op een flatje. De keuken was tegenover zijn kamer, en het fornuis meteen links als je daar binnenkwam. Dat ei was dus zo drooggekookt en heet geworden dat het van ellende uit de pan sprong, de gang overstak en tegen zijn kamerdeur knalde. :D :'(

Nog een geluk ook, want anders had het nóg langer geduurd en de keuken stond nu al vol rook. :X
  woensdag 6 januari 2021 @ 15:24:40 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197245644
Hilarisch dat dat ei nog tegen zijn deur aan kwam rollen! Ik heb in mijn studententijd meerdere fluitketels droog laten koken, echt linke soep.

(ik was wel even in de war want dacht dat het om een andere evenstar ging! (en dat is geen hij.. ). )
in de haak.
  Manager PR/Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 15:30:16 #95
269689 crew  Viv
pi_197245724
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:24 schreef trui het volgende:
Hilarisch dat dat ei nog tegen zijn deur aan kwam rollen!
Ja het is nu ruim 17 jaar geleden maar we hebben er nog steeds lol om. :D Moet er niet aan denken hoe het was afgelopen (op meerdere vlakken: qua schade, gezondheid en onderlinge verhoudingen met zijn huisgenoot) als dat ei niet op de deur terechtgekomen was. :@
quote:
(ik was wel even in de war want dacht dat het om een andere evenstar ging! (en dat is geen hij.. ). )
Jij bedoelt _evenstar_ ;)
pi_197245784
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:12 schreef Viv het volgende:

[..]

@:PippenScottie :D Zo heeft @:Evenstar ooit geleerd wat er gebeurt als je gaat zitten FOK!ken terwijl je een eitje aan het koken bent. O+
Klopt en ‘mijn’ bedrijf draait inderdaad volle productie en dus blijft onze kantine open. :) Die is vitaal. Man werkt weer in een soortgelijk bedrijf als assistent bedrijfsleider.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:21 schreef Viv het volgende:

[..]

Hij huurde een kamer bij iemand op een flatje. De keuken was tegenover zijn kamer, en het fornuis meteen links als je daar binnenkwam. Dat ei was dus zo drooggekookt en heet geworden dat het van ellende uit de pan sprong, de gang overstak en tegen zijn kamerdeur knalde. :D :'(

Nog een geluk ook, want anders had het nóg langer geduurd en de keuken stond nu al vol rook. :X
:D Goed verhaal. ^O^
pi_197245921
Grappig, ons restaurant op de plant is gesloten, terwijl alle bedrijven vitaal zijn.
pi_197245972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:43 schreef Ticootje het volgende:
Grappig, ons restaurant op de plant is gesloten, terwijl alle bedrijven vitaal zijn.
Ik weet het ook niet exact natuurlijk.
Ons bedrijf, waar de kantine in is, heeft ruim 200 medewerkers en valt onder de vitale sector. Onze bedrijfskantine is vanwege Corona nog geen minuut minder open geweest.
Ik heb gewoon mazzel bij het juiste bedrijf mijn plekje te hebben. Er zijn locaties bij ons cateringbedrijf die allang dicht zijn gegaan en gebleven. Daarom zijn er onlangs een reeks mensen hun baan verloren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2021 @ 15:48:38 #99
pi_197245988
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:21 schreef Viv het volgende:

[..]

_O_
pi_197245989
Kim gaat elke dag van 9.00-12.00 naar school. Huiswerkbegeleiding en praktijkvakken doen.
Nu moest ze iets met een stappenteller doen. Ik heb het maar even nagevraagd en ze moet zoveel mogelijk stappen zetten en de klas die de meeste stappen hebben gezet hebben dan gewonnen.

Tyler heeft nog vakantie en gaat dinsdag weer naar de zorgboerderij.
Hij staat elke dag in de buurt van de AH om voetbalkaarten te sparen.
pi_197246101
Mijn collega had wel een goede uitspraak over mijn functie (en die van hem, ook al is die anders):

Op korte termijn zijn we niet cruciaal maar op langere termijn onmisbaar.
Als ik echt niets zou doen en niemand zou het overnemen (wat in theorie erg aannemelijk is) kan dat zelfs voor het omvallen van het bedrijf zorgen, een bedrijf wat er niet alleen voor zorgt dat jullie nu kunnen Fokken maar ook dat ziekenhuizen door kunnen draaien. (die rood oranje, daar werk ik)

Ik kan ook een verklaring krijgen dat ik een cruciaal beroep heb, maar dat doe ik dus (nog)niet. Vooralsnog is het te doen en kan ik ook werkzaamheden in de avond plannen. Dat kan niet met alles, zo heb ik in februari inspecties gepland staan, daar moet ik bij aanwezig zijn, 6 dagen mag ik het land door. Letterlijk van Maastricht tot Groningen.
Dus als KDV en school dan nog steeds gesloten zijn, gaan ze beide hopelijk naar de noodopvang.

Ik heb het momenteel niet heel druk, ik schuif dingen die geen prioriteit hebben op. In maart krijg ik het wel weer heel druk. Net zoals vorig jaar dus nog een keer in een lockdown in die periode zou echt een issue zijn voor mij.

Dit is natuurlijk met steeds meer mensen zo, je kan je baan kwijtraken, je wordt vanzelf cruciaal als je niets uitvoert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')