Haha, hier ook een net voor kerst Switch gekocht om precies dezelfde redenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Wij kochten daarom een Switch als kerstcadeau @:exode![]()
. Het heeft al heel wat rustige uurtjes opgeleverd!
* Declan-Harp steekt hand opquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:54 schreef mousemicky het volgende:
Volgens mij zijn wij een zeldzaamheid als gezin zonder spelcomputer...
Zelf echt 0.0 behoefte aan, ben er ook niet mee opgegroeid. J speelt wel eens Mario Kart bij vriendjes, maar verder hoor ik de kinderen er ook nooit over. voorlopig gaat het geld hier dus naar Lego
Heb je geen tablet met camera? Hoef je de laptop niet op te geven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:03 schreef exode het volgende:
Dit was via Google Meets, even wennen voor mij om B te laten opstarten omdat ik dat nog nooit heb gebruikt. Mijn werklaptop is de enige in huis met camera dus ik kon even niet werken. Wel ondertussen 3 levels Candy Crush uitgespeeld.
Jawel, maar die staat op PEG 8 ingesteld zodat B die altijd kan gebruiken en dan doet niets van school het. Bij de vorige lockdown had mijn vriendin een Chromebook van haar school meegenomen, maar helaas kon dat nu niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:09 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb je geen tablet met camera? Hoef je de laptop niet op te geven.
Oh ja, Jurassic Park en star wars ook met plezier gespeeld. Dan moet ik city undercover ook eens bekijken. Zie net dat die nu maar 15 is in de PS store. Goed te doen zo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:06 schreef FlyingFish het volgende:
En Lego en gamen kan ook prima gecombineerd worden hoor! Lego city undercover is een van de leukste spellen die ik ooit gespeeld heb, en ook de lego licentiespellen (oa star wars, Harry Potter, Marvel, Jurassic park) zijn kwalitatief goede kindvriendelijke games die je leuk samen kunt spelen. Maar lego city undercover is beter, daarvan hoop ik al jaren op een vervolg.
City undercover is wel net een ander soort spel, maar met de bekende humor, veel dingen om te verzamelen en deze keer gebaseerd op echte lego sets en het echte leven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:11 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Oh ja, Jurassic Park en star wars ook met plezier gespeeld. Dan moet ik city undercover ook eens bekijken. Zie net dat die nu maar 15 is in de PS store. Goed te doen zo.
Ja dit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:44 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben al best lang een switch. Ik vind het een leuke console.
J heeft vorig schooljaar tijdens de lockdown Veilig Leren Lezen filmpjes moeten bekijken (vanuit de methode zelf). Hij vond ze ook veel te lang (soms 20-25 minuten). Aandachtsspanne tijdens online onderwijs/ kijken van filmpjes is gemiddeld 7-10 minuten, daarna haken leerlingen af (dat blijkt uit onderzoek in het hoger onderwijs, bij zevenjarigen zal het vast niet veel langer zijnquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Blijkbaar hebben er ouders geklaagd bij de juffen dat de kinderen teveel filmpjes met uitleg moeten kijken. Serieus... ik ben ontzettend blij dat die filmpjes er zijn. De kinderen kijken ze graag, want beeldscherm, en ondertussen krijgen ze uitleg over schrijfletters, veilig leren lezen en rekenen. Totaal ongeveer 30-40 minuten per dag. Voor elke taak bekijken we gezamenlijk het filmpje en gaan daarna aan de slag. Nu gaan de juffen op verzoek van de ouders ingekorte filmpjes maken, alsof ze niets beters te doen hebben.Ik heb al besloten dat ik het bij de uitgebreide filmpjes houd, want uitleg is niet voor niets en de groep 3ers steken hebben dat m.i. echt nodig om te weten wat er van ze verwacht wordt bij alle opdrachten (en deze mama trouwens ook).
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:03 schreef exode het volgende:
De plaatjes ja....ik heb het al meerdere keren aan zijn juf gevraagd, toen was het zat denk ik dus tegenwoordig mailt ze voor de hele week de antwoorden door.
Ja ik, niet zo fantastisch in combinatie met mijn toch al belabberde emotionele toestand...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:46 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier mensen die de reportages over Volendam gezien hebben? Komt hier echt heftig binnen...
Wij ookquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Wij kochten daarom een Switch als kerstcadeau @:exode![]()
. Het heeft al heel wat rustige uurtjes opgeleverd!
Zo te lezen zijn de plaatjes nog steeds even beroerd als 30 jaar terug. Toen werkboekjes nog standaard in zwart-wit waren. Hooguit gestreept of gespikkeld als het grijs of schaduw voor moest stellen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:11 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar ze zouden hieruit ook kunnen concluderen dat er duidelijkere plaatjes nodig zijn.Anders weet je toch ook niet waar het mis ging als een kind geen (of een verkeerd) antwoord geeft.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja ik, niet zo fantastisch in combinatie met mijn toch al belabberde emotionele toestand...
Ik denk dat ik kan herleiden welke methode het is, dat is af en toe echt niet te doen idd (als leerkracht al nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:11 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar ze zouden hieruit ook kunnen concluderen dat er duidelijkere plaatjes nodig zijn.Anders weet je toch ook niet waar het mis ging als een kind geen (of een verkeerd) antwoord geeft.
Ja ringfit is heel fijn! Je zult er niet sportschool-afgetraind sixpack mee worden maar het is wel echt een workout die volgens mijn Garmin ook echt wat doet met je hartslag. Zweten en spierpijn is inbegrepen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:32 schreef vencodark het volgende:
Die ringfit en aanverwante soort spellen, is dat nou echt wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |