quote:Op dinsdag 5 januari 2021 08:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wat wel lachen was soms gezien deze knuffelbeer als hij ploft elke badboy kan laten huilen als een 6 jarig meisje
Het ging mij om de vooringenomenheid die op een bepaald punt van vergelijkbare aard lijkt te zijn zoals ik die vooringenomenheid vaker bij incels zie. Niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:06 schreef Leo_Holst het volgende:
In post 220 noemde je het een projectie van incels, dus impliceer je dat bepaald meningen van incels afkomstig zinn.
Aangezien van de OP van dit topic isquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:06 schreef Leo_Holst het volgende:
Aangezien de titel van dit topic "te lieve mannen" is, reageren hier mannen met die ervaringen.
Reageren hier vrouwen over welke vormen van liefheid zij wel/niet aantrekkelijk vinden bij mannen. Zij uiten hun ervaringen en meningen daarover en vragen er niet om verwijten en veroordelingen als reactie dat mannen er meer recht op zouden hebben om in dit topic te reageren.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:05 schreef TurboPower het volgende:
Waarom zijn 'te' lieve mannen meestal niet aantrekkelijk bij de vrouw?
Ik ken vrouwen hier op Fok niet anders. Het is altijd direct in hokjes denken. 'Incel' is inmiddels de meest gebruikte belediging op dit forum. Vooral gebruikt door vrouwen indien ze met een mening geconfronteerd worden die niet positief is over vrouwen in het algemeen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:06 schreef Leo_Holst het volgende:
[..]
In post 220 noemde je het een projectie van incels, dus impliceer je dat bepaald meningen van incels afkomstig zinn.
Aangezien de titel van dit topic "te lieve mannen" is, reageren hier mannen met die ervaringen. Deze mannen hebben het gevoel dat zij ten onrechte in een bepaald verdomhoekje worden geplaatst. Zij uiten hun ervaringen en meningen daarover en vragen er niet om verwijten en veroordelingen als reactie.
Als ik afgaande op jouw reacties in deze post ga, zijn ze het nagenoeg allemaal reacties met een verwijtende ondertoon naar specifieke meningen, uitingen en ervaringen van mannen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Het ging mij om de vooringenomenheid die op een bepaald punt van vergelijkbare aard lijkt te zijn zoals ik die vooringenomenheid vaker bij incels zie. Niets meer, niets minder.
Maar wat mij betreft is het goed om vooringenomenheid van elke aard zoveel mogelijk achterwege te laten, omdat dat de discussie niet bevordert.
[..]
Aangezien van de OP van dit topic is
[..]
Reageren hier vrouwen over welke vormen van liefheid zij wel/niet aantrekkelijk vinden bij mannen. Zij uiten hun ervaringen en meningen daarover en vragen er niet om verwijten en veroordelingen als reactie dat mannen er meer recht op zouden hebben om in dit topic te reageren.
Wat betekent TDLR?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:37 schreef -marz- het volgende:
TLDR; vrouwen hebben wel de macht ja.
Ik maakte op een dag de keuze dat ik niet meer manipulatief wil zijn in contacten en relaties. Toen merkte ik pas hoe erg dat eigenlijk ingesleten zit en hoe lastig het is als ik dat niet meer kan doen. Zonder die mogelijkheid voel ik me kwetsbaar.
En daar zit ook de eigenlijke pijn - angst voor mannelijke agressie en dominantie, angst voor afwijzing door een man die "zijn zaad wil verspreiden" terwijl ik misschien met een kind kom te zitten. Angst voor afhankelijkheid. Ik denk dat veel vrouwen dat hebben. Afhankelijkheid is een beetje een vies woord zelfs.
Het is echt niet zonder slag of stoot (niet letterlijk) gegaan maar ik geloof heilig dat je de liefde/partner krijgt die je verdient. En voor mij is dat een lieve, zorgzame partner. Dus lief en respectvol, maar geen deurmat. Maar dan moet ik daar ook wat tegenover kunnen stellen. Vertrouwen, eerlijk zijn, zorgzaam zijn, zelf ook lief zijn en mijn kwetsbare kant tonen. Vragen ipv controlerend zijn en dwingen, me afhankelijk durven opstellen dus.
Ik heb me echt moeten verdiepen in "hoe werkt een man" om te leren dat mannen wel degelijk heel erg zorgzaam en loyaal zijn naar hun relatie/gezin, maar ook op welke manier ze zich verbinden aan een partner en wat hun behoeftes over het algemeen zijn. Dat je niet hun natuurlijk leiderschap moet afpakken als vrouw zijnde. Een man gaat daar heel ver in mee, maar checkt ondertussen wel mentaal uit en verliest commitment aan de relatie.
Als vrouw weet je al die dingen niet in onze samenleving, er wordt ook een beetje op neergekeken als je zo als vrouw tegen mannen aankijkt volgens mij.
Ik ken eerlijk gezegd niet één vrouw in mijn omgeving die deze dingen in haar relatie doet, zich verdiepen in wat haar man nodig heeft, geven uit liefde en zonder iets terug te verwachten. Er is altijd een machtsstrijd aan de gang lijkt het wel. Gesprekken tussen vrouwen onderling gaan steevast over "of hij dit zomaar kan maken" ipv "wat beweegt hem?" "Wat heeft hij nodig om er te kunnen zijn voor zijn gezin?" Er zullen ook wel relaties zijn waarin dit niet aan de hand is, maar die ken ik persoonlijk niet en ook in de media zie je het weinig.
Dit is niet de schuld van vrouwen vind ik. Het is mij met de paplepel ingegoten dat mannen laffe klootzakken zijn en dan is mijn moeder niet eens een uitgesproken feminist. Je kan wel als vrouw kiezen of je het in stand houdt en hoe je je eigen relaties vormgeeft. En als man kan je kiezen wat je wel/niet zoekt in een relatie en wat je wil accepteren. Met als mogelijke consequentie dat je eeuwig vrijgezel blijft.
Om je gerust te stellen, ik ben allergisch voor elke vorm van vooringenomenheid.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:33 schreef Leo_Holst het volgende:
Als ik afgaande op jouw reacties in deze post ga, zijn ze het nagenoeg allemaal reacties met een verwijtende ondertoon naar specifieke meningen, uitingen en ervaringen van mannen.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:51 schreef Leo_Holst het volgende:
De vrouwen gaan hier uit van het standpunt dat man/vrouw volgens de 50/50 methode in nagenoeg alle situaties gelijk zijn.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:49 schreef Leo_Holst het volgende:
Jij trekt minimaal de bevindingen van tot nu toe 3 mannen in twijfel.
Allemaal ongefundeerde aantijgingen van jouw kant waar je geen enkele moeite mee hebt. Ik reageer daar dan op en dan kom je gelijk weer met een ander onderwerp aanzetten en bij voorkeur een nieuwe ongefundeerde aantijging.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:49 schreef Leo_Holst het volgende:
Claimend wij allemaal nagenoeg incels zijn die er niks van snappen, yeah right.
Ik doe mijn best om alles wat ik claim te onderbouwen en duidelijk te verwoorden. Vreemd trouwens dat jij al meerdere malen denkt de aangewezen persoon te zijn om te bepalen wie of wat hier wel/niet welkom is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:33 schreef Leo_Holst het volgende:
Als je zelf een goed pleidooi hebt, ben je welkom.
Dat men hier met vooringenomen verhalen en vage claims komt aanzetten moet je mij niet aanrekenen. Ik ga daar van harte op in inderdaad, maar ik denk dan ook niet te moeten bepalen op welk niveau de discussie gevoerd moet worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:33 schreef Leo_Holst het volgende:
Maar constant de discussie micro maken in plaats van macro, komt dit naar m.i. de discussie niet ten goede.
Ik vind dergelijke speculaties juist onnodige vijandigheid creëren. Net zoals vooringenomenheid.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:33 schreef Leo_Holst het volgende:
Het creëert ook onnodige vijandigheid, waarvan ik stiekem denk dat je lekker opgaat.
Ik heb het even opgezocht, maar ga hierna stoppen met schrijven want anders moet ik nog een uur langer doorwerken omdat ik mijn werk niet af heb.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:05 schreef Chia het volgende:
[..]
Om je gerust te stellen, ik ben allergisch voor elke vorm van vooringenomenheid.
Jij hebt er andersom geen moeite mee om mij en andere veelal in jouw ogen vrouwelijke users in dit topic die niet in jouw straatje lullen zonder enige onderbouwing van alles te verwijten of bepaalde uitgangspunten in de mond te leggen. En als ik vervolgens zo vriendelijk ben het een en ander op te helderen weiger je te erkennen of recht te zetten dat je te snel was met je oordeel.
O.a.:
[..]
[..]
[..]
Allemaal ongefundeerde aantijgingen van jouw kant waar je geen enkele moeite mee hebt. Ik reageer daar dan op en dan kom je gelijk weer met een ander onderwerp aanzetten en bij voorkeur een nieuwe ongefundeerde aantijging.
En nu ga je mij 'een verwijtende ondertoon' verwijten? Ik noem dat bijzonder hypocriet.
[..]
Ik doe mijn best om alles wat ik claim te onderbouwen en duidelijk te verwoorden. Vreemd trouwens dat jij al meerdere malen denkt de aangewezen persoon te zijn om te bepalen wie of wat hier wel/niet welkom is.
[..]
Dat men hier met vooringenomen verhalen en vage claims komt aanzetten moet je mij niet aanrekenen. Ik ga daar van harte op in inderdaad, maar ik denk dan ook niet te moeten bepalen op welk niveau de discussie gevoerd moet worden.
Zodra ik dat wel wil stuur ik daar zelf op aan en blijf ik zelf ook bij de kern van wat ik vind dat centraal zou moeten staan en dat is bijzonder effectief. Zou je ook eens moeten proberen.
[..]
Ik vind dergelijke speculaties juist onnodige vijandigheid creëren. Net zoals vooringenomenheid.
Interessant, kun je een voorbeeld geven van dat manipulatieve? Ik denk dat veel zaken in de sociale omgang tussen mensen onbewust zijn, dus sommige vormen van manipulatie ook. Dus ben benieuwd of jij dat ook denkt en hoe je het voor elkaar hebt gekregen om jezelf bewust bent geworden van die onbewuste vormen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:37 schreef -marz- het volgende:
TLDR; vrouwen hebben wel de macht ja.
Ik maakte op een dag de keuze dat ik niet meer manipulatief wil zijn in contacten en relaties. Toen merkte ik pas hoe erg dat eigenlijk ingesleten zit en hoe lastig het is als ik dat niet meer kan doen. Zonder die mogelijkheid voel ik me kwetsbaar.
En daar zit ook de eigenlijke pijn - angst voor mannelijke agressie en dominantie, angst voor afwijzing door een man die "zijn zaad wil verspreiden" terwijl ik misschien met een kind kom te zitten. Angst voor afhankelijkheid. Ik denk dat veel vrouwen dat hebben. Afhankelijkheid is een beetje een vies woord zelfs.
Hoe bedoel je het afhankelijk opstellen? In emotionele zin? en hoe ziet het er dan uit als je je niet voldoende afhankelijk opstelt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:37 schreef -marz- het volgende:
Het is echt niet zonder slag of stoot (niet letterlijk) gegaan maar ik geloof heilig dat je de liefde/partner krijgt die je verdient. En voor mij is dat een lieve, zorgzame partner. Dus lief en respectvol, maar geen deurmat. Maar dan moet ik daar ook wat tegenover kunnen stellen. Vertrouwen, eerlijk zijn, zorgzaam zijn, zelf ook lief zijn en mijn kwetsbare kant tonen. Vragen ipv controlerend zijn en dwingen, me afhankelijk durven opstellen dus.
Kun je een voorbeeld geven van het afpakken van natuurlijk leiderschap? En anderzijds van het in waarde laten daarvan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:37 schreef -marz- het volgende:
Ik heb me echt moeten verdiepen in "hoe werkt een man" om te leren dat mannen wel degelijk heel erg zorgzaam en loyaal zijn naar hun relatie/gezin, maar ook op welke manier ze zich verbinden aan een partner en wat hun behoeftes over het algemeen zijn. Dat je niet hun natuurlijk leiderschap moet afpakken als vrouw zijnde. Een man gaat daar heel ver in mee, maar checkt ondertussen wel mentaal uit en verliest commitment aan de relatie.
Als je tegen mannen aankijkt als natuurlijke leiders die ook zorgzaam kunnen zijn? Bedoel je dan dat je als naïef wordt gezien als je denkt dat een man een zorgzame kant kan hebben?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:37 schreef -marz- het volgende:
Als vrouw weet je al die dingen niet in onze samenleving, er wordt ook een beetje op neergekeken als je zo als vrouw tegen mannen aankijkt volgens mij.
Maar als men zich in een relatie verdiept in wat elkaar beweegt is dat toch ook iets persoonlijks wat niet zo zichtbaar is voor de buitenwereld? Of hoe zou het zichtbaar kunnen zijn als mensen dat doen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:37 schreef -marz- het volgende:
Ik ken eerlijk gezegd niet één vrouw in mijn omgeving die deze dingen in haar relatie doet, zich verdiepen in wat haar man nodig heeft, geven uit liefde en zonder iets terug te verwachten. Er is altijd een machtsstrijd aan de gang lijkt het wel. Gesprekken tussen vrouwen onderling gaan steevast over "of hij dit zomaar kan maken" ipv "wat beweegt hem?" "Wat heeft hij nodig om er te kunnen zijn voor zijn gezin?" Er zullen ook wel relaties zijn waarin dit niet aan de hand is, maar die ken ik persoonlijk niet en ook in de media zie je het weinig.
Dat vind ik zeer sterk en treffend omschreven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:34 schreef Cockwhale het volgende:
Gewoon een 'gentleman' zijn die zijn eigen keuzes maakt en mening heeft. Open en eerlijk staan voor wie je bent en dit met trots delen. Iemand die zijn gevoelens en kwetsbaarheden toont, maar niet al zeurend zichzelf in een slachtofferrol plaatst. Iemand die de dynamiek van liefdevol aanhankelijk en zelfverzekerd afstandelijk beheerst.
Het gaat allemaal om het balans en de dynamiek van tegenstellingen. Afwisseling is een 'must'.
Ik interpreteer mijn post niet als instemmende reactie op die van ene Fann. En je hebt mijn kritiek op de metafoor wederom ook nogal bijzonder geïnterpreteerd, want mijn kritiek heeft geen betrekking tot wat voor verdeling dan ook, maar op het per definitie zien van liefdesrelaties als een middel of doel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Leo_Holst het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht, maar ga hierna stoppen met schrijven want anders moet ik nog een uur langer doorwerken omdat ik mijn werk niet af heb.
In post 162 was de eerder genoemde metafoor van twee kapiteins op één schip van één van de heren volstrekt belachelijk en in post 172 van FANN (nog iets) en 173 van Chia, waren het klinkend met elkaar eens.
Dus simpel gezegd, elke andere vorm van een niet 50/50 verdeling is niet de norm.
Waarom strooi je dan zelf zoveel verwijten in het rond?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Leo_Holst het volgende:
Met 'welkom' bedoel ik niet letterlijk welkom of niet, maar dan kunnen wij gewoon discussiëren op macro niveau zonder verwijten.
Juist omdat ik geïnteresseerd ben in de oprechte mening van een ander vraag ik door om duidelijkheid te krijgen over wat men bedoelt. Daarmee probeer ik ook te voorkomen dat ik dingen invul voor een ander.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Leo_Holst het volgende:
Wat voor jou misschien vage claims zijn, zijn (oprechte) meningen van een ander.
Het doorvragen zo negatief interpreteren en framen leidt daar wel toe.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Leo_Holst het volgende:
Doordat jij met een negatieve lading post, heeft dat weer een negatief gevolg.
Of doordat men gelijk negatief interpreteert in plaats gewoon aan mij te vragen hoe ik het bedoel. Dat is ook weer die vooringenomenheid die ik als problematisch ervaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Leo_Holst het volgende:
Doordat jij met een negatieve lading post, heeft dat weer een negatief gevolg.
Huh alweer een verwijt? daar ben je toch zo op tegen beweer je telkens?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Leo_Holst het volgende:
Ik denk ook niet dat dit het eerste topic is waarvan jouw reacties in zekere zin een neerwaartse spiraal veroorzaken.
Ja nog ffquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:42 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik interpreteer mijn post niet als instemmende reactie op die van ene Fann. En je hebt mijn kritiek op de metafoor wederom ook nogal bijzonder geïnterpreteerd, want mijn kritiek heeft geen betrekking tot wat voor verdeling dan ook, maar op het per definitie zien van liefdesrelaties als een middel of doel.
Je had ook gewoon aan mij kunnen vragen wat ik precies bedoelde hè. Niemand heeft je met een mes op de keel gedwongen vooringenomen en verwijtend richting mij te reageren mag ik hopen.
[..]
Waarom strooi je dan zelf zoveel verwijten in het rond?
[..]
Juist omdat ik geïnteresseerd ben in de oprechte mening van een ander vraag ik door om duidelijkheid te krijgen over wat men bedoelt. Daarmee probeer ik ook te voorkomen dat ik dingen invul voor een ander.
[..]
Het doorvragen zo negatief interpreteren en framen leidt daar wel toe.
[..]
Of doordat men gelijk negatief interpreteert in plaats gewoon aan mij te vragen hoe ik het bedoel. Dat is ook weer die vooringenomenheid die ik als problematisch ervaar.
[..]
Huh alweer een verwijt? daar ben je toch zo op tegen beweer je telkens?
Meestal juist wel omdat deze mannen makkelijk te domineren zijn. Die wijven moet je gelijk in het begin duidelijk maken dat ze je grenzen moeten respecteren, desnoods middels een oorvijgquote:Op zondag 3 januari 2021 17:05 schreef TurboPower het volgende:
Waarom zijn 'te' lieve mannen meestal niet aantrekkelijk bij de vrouw?
Sommige wijven hebben dat echt nodig, serieus. Die verwachten dat ook van een man want dat toont mannelijkheid en leiderschapquote:
True!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:31 schreef Academicus het volgende:
[..]
Sommige wijven hebben dat echt nodig, serieus. Die verwachten dat ook van een man want dat toont mannelijkheid en leiderschap
Vrouwen die denken dat het 'ok' en het 'nodig' is om geslagen te worden is niet de standaard.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:31 schreef Academicus het volgende:
[..]
Sommige wijven hebben dat echt nodig, serieus. Die verwachten dat ook van een man want dat toont mannelijkheid en leiderschap
Om voor mezelf te spreken. Ik vind gewoon een lieve man geen enkel probleem, fijn juist.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Zit op de telefoon dus ff rot om te quoten, maar reactie 8, 40 en 88 zijn er een aantal. Zie er meerdere die een onderdanige man beschrijven en geen "lieve man". Onderdanig kan ik begrijpen, niemand wil een onderdanig iemand met geen eigen mening. Maar iemand kan echt wel lief zijn maar ook een eigen mening hebben of zijn mannetje staan, ik ben zo iemand maar krijg ook vaak te horen "ben te lief" omdat ik relatie confrontaties liever vermijd of uitpraat ipv elkaar de huid vol te schelden. En nee dan geef ik niet toe maar laat ik haar meer met rust omdat ik geen zin heb in onnodige ruzies.
[..]
Wederom op de telefoon. Ging over de opmerkingen waarin de dames hier aangaven dat ze niets moeten hebben van gasten die geen eigen mening hebben, niet het initiatief nemen. Eigenlijk de frustraties die zij ondervinden bij het daten van een "lieve man", daarom de vraag of zoiets ook besproken wordt om aan een relatie te werken of die lieve man dan meteen inruilen, iets wat ik zelf al vaker heb mogen meemaken.
En natuurlijk zijn vrouwen niet gefrustreerd, laten we eerlijk zijn, de meeste vrouwen zullen zelf een punt achter de relatie zetten en een uur later kunnen ze weer een andere kerel hebben om de relatie te "verwerken". Het is heel erg makkelijk voor vrouwen in deze tijd, ze hebben die macht, vooral met social media is dat makkelijk. De overgrote meerderheid van mannen heeft die luxe niet omdat vrouwen niet zo'n zwakke wezens zijn als het gaat om het andere geslacht. Vrouwen winden mannen zo om hun vinger, bij mannen zijn dat vooral de grootste players en dat zijn "lieve" mannen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |