abonnement Unibet Coolblue
pi_197189850
Ik kreeg net een verzoek om lid te worden van de FB pagina wat gaat over happy stones. Ik had er nog nooit van gehoord, maar als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat je op stenen wat leuks gaat tekenen. Stenen leg je neer op straat, in het bos, op het strand etc. en dan is het de bedoeling dat iemand de stenen vindt. Stenen kunnen door diegene ook weer ergens neergelegd worden zodat iemand anders deze weer vindt en zo verder. Omgekeerd kun je zelf ook een steen vinden! Ik vind het een leuk concept! Binnenkort wat stenen zoeken en samen met mijn dochter tekenen en kleuren :)

Doen jullie ook mee? :D
pi_197190020
@Socios deed jij niet aan zoiets mee?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Spellchecker zondag 3 januari 2021 @ 15:38:33 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197190104
Heb er al een paar krantenberichten over gelezen.
Leuk!
  zondag 3 januari 2021 @ 15:45:24 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197190230
Wat een leuk idee. Maar met welke verf kun je op een steen verven?
  zondag 3 januari 2021 @ 15:45:56 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197190244
O ja m'n stiefmoeder had er laatst ééntje op het strand gevonden en meegenomen. Wist niet dat het een wereldwijd ding was.
pi_197190249
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat een leuk idee. Maar met welke verf kun je op een steen verven?
Ik gok dat het met gewoon stiften ook kan.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:47:11 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197190268
Wat leuk. Je kunt er boodschappen op schrijven.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:47:36 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197190275
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik gok dat het met gewoon stiften ook kan.
Watervaste denk ik dan...?
pi_197190386
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:33 schreef JustinK het volgende:
@:Socios deed jij niet aan zoiets mee?
_O-

Het concept lijkt wat op de FOK!stok.

:T
  zondag 3 januari 2021 @ 15:59:47 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197190440
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Watervaste denk ik dan...?
Wat goed werkt is acrylic (weet niet of dat in het Nederlands hetzelfde woord is?) verf en dan een coating spray. Zo heb ik eens stenen geverfd die in de moestuin bij de planten en bomen liggen.
  zondag 3 januari 2021 @ 16:07:27 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197190545
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat goed werkt is acrylic (weet niet of dat in het Nederlands hetzelfde woord is?) verf en dan een coating spray. Zo heb ik eens stenen geverfd die in de moestuin bij de planten en bomen liggen.
Ah oké. De verf hebben ze bij de Action, die coating spray denk ik niet. Maar die hebben ze misschien wel bij de Karwei.
  zondag 3 januari 2021 @ 16:48:50 #12
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_197191177
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ah oké. De verf hebben ze bij de Action, die coating spray denk ik niet. Maar die hebben ze misschien wel bij de Karwei.
Ook wel bij de Action, gewoon bij de verfspullen :)

Leuk idee! ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_197246897
Ik heb net samen met mijn dochter wat stenen verzameld en we hebben ze net gewassen. We hadden nog tubetjes acrylverf in huis van de Action en ik heb cheapo verfstiften besteld. Als alles de stenen een beetje goed lukken ga ik ook kijken voor vernis om de stenen af te lakken. Da's het enige wat we nu missen.
pi_197327632
Het idee is heel lief, maar acrylverf is niet echt goed voor het milieu. De resten vallen zelfs onder 'chemisch afval'. Geen idee wat je wel zou kunnen nemen,
  zondag 10 januari 2021 @ 20:32:11 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197332392
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:13 schreef Morri2 het volgende:
Het idee is heel lief, maar acrylverf is niet echt goed voor het milieu. De resten vallen zelfs onder 'chemisch afval'. Geen idee wat je wel zou kunnen nemen,
Daarom toch maar acrylverf. Het zijn maar kleine stenen.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:35:39 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_197332464
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:13 schreef Morri2 het volgende:
Olieverf op oliebasis. Is minder slecht omdat het van meer natuurlijke ingredienten gemaakt is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 10 januari 2021 @ 20:35:41 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_197332467
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 10 januari 2021 @ 20:36:26 #18
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_197332480
quote:
De meest milieuvriendelijke oplossing *O*!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 10 januari 2021 @ 20:36:59 #19
459912 FlippingCoin
pi_197332494
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

De meest milieuvriendelijke oplossing *O*!
En blijft goed zitten ook. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 10 januari 2021 @ 22:25:23 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197334752
Ik ga maar vast stenen zoeken.
  woensdag 29 december 2021 @ 10:11:21 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_202889094
Een subtiel schopje omdat happystones maken echt heel erg leuk is.

Allereerst zal ik even ingaan op bovengenoemde zaken.

Is het slecht voor het milieu?

Bij verf en lak op waterbasis is dat minimaal. Sommige mensen plakken er glitters, wiebeloogjes of andere dingen op. Dat laat los en belandt in het milieu. Niet doen dus!

Bij goed afgelakte stenen is er niet echt milieuschade. Een afgelakt bankje in het bos laat ook niet eens spontaan alle eekhoorns dood neervallen.

Toch willen veel boswachters liever niet dat je stenen achterlaat in het bos. Dit komt van Facebook:

quote:
Het gaat hier om het gegeven dat Staatsbosbeheer geen materialen in de natuur wil hebben die daar niet thuishoren.
Dit heeft meerdere redenen waarvan de belangrijkste is dat het dieren en planten in de natuur kan schaden.
Zo willen we uiteraard graag dat mensen hun afval meenemen en ook dat mensen bijvoorbeeld markeringen van een speurtocht verwijderen.
Jullie initiatief vinden we heel sympathiek, maar we vragen jullie wel om de stenen niet in natuurgebieden neer te leggen. Als boswachters stenen tegenkomen in hun gebied, kan het dus inderdaad zijn dat ze weggehaald worden. Niet omdat het niet leuk gevonden wordt, maar omdat het niet in het gebied hoort en onze boswachters daarop toezien.
Ik leg ze zelf meestal gewoon op elektra-kastjes, stadsbankjes, muurtjes etc.

Materialen

Ik gebruik zelf acrylpennen, ik heb ze in alle soorten en maten, bij voorkeur posca. Ik lak af met lak op waterbasis. Soms gebruik ik acrylverf voor grote oppervlakken.

Alle stenen zijn geschikt, maar ik gebruik zelf geen heel erg kleine, die kunnen makkelijk in de natuur belanden of worden meegepikt door vogels (meeuwen, eksters etc zijn dol op kleine glanzende dingen).

Voorbeelden

Hier enkele voorbeelden van wat ik afgelopen jaar heb gemaakt:

[ Bericht 0% gewijzigd door Tan op 29-12-2021 10:34:34 ]
pi_202894121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:11 schreef Tan het volgende:
Een subtiel schopje omdat happystones maken echt heel erg leuk is.

Allereerst zal ik even ingaan op bovengenoemde zaken.

Is het slecht voor het milieu?

Bij verf en lak op waterbasis is dat minimaal. Sommige mensen plakken er glitters, wiebeloogjes of andere dingen op. Dat laat los en belandt in het milieu. Niet doen dus!

Bij goed afgelakte stenen is er niet echt milieuschade. Een afgelakt bankje in het bos laat ook niet eens spontaan alle eekhoorns dood neervallen.

Toch willen veel boswachters liever niet dat je stenen achterlaat in het bos. Dit komt van Facebook:
[..]
Ik leg ze zelf meestal gewoon op elektra-kastjes, stadsbankjes, muurtjes etc.

Materialen

Ik gebruik zelf acrylpennen, ik heb ze in alle soorten en maten, bij voorkeur posca. Ik lak af met lak op waterbasis. Soms gebruik ik acrylverf voor grote oppervlakken.

Alle stenen zijn geschikt, maar ik gebruik zelf geen heel erg kleine, die kunnen makkelijk in de natuur belanden of worden meegepikt door vogels (meeuwen, eksters etc zijn dol op kleine glanzende dingen).

Voorbeelden

Hier enkele voorbeelden van wat ik afgelopen jaar heb gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wauw wat mooi, Je moet ook wel goed kunnen tekenen ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 29 december 2021 @ 13:54:04 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_202895153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:21 schreef Dotteke het volgende:

[..]
wauw wat mooi, Je moet ook wel goed kunnen tekenen ^O^
Dat hoeft niet hoor, sommige mensen maken bijvoorbeeld gewoon een mooie kleuroverloop (of effen met stipjes, hartjes, bloempjes etc.) en schrijven er dan een lieve of grappige tekst op.

Ik weet van anderen en uit eigen ervaring dat juist die quote-stenen erg gewaardeerd worden en vaak gevonden worden juist door degenen die zo'n bemoedigend woordje kunnen gebruiken. Ik heb een serie stenen van inspirerende figuren en achterop zet ik een quote van die persoon. Ik krijg er leuke reacties op in de trant van "net wat ik nodig had". Je kunt het ook bij alleen de quote laten :)
pi_202896180
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:54 schreef Tan het volgende:

[..]
Dat hoeft niet hoor, sommige mensen maken bijvoorbeeld gewoon een mooie kleuroverloop (of effen met stipjes, hartjes, bloempjes etc.) en schrijven er dan een lieve of grappige tekst op.

Ik weet van anderen en uit eigen ervaring dat juist die quote-stenen erg gewaardeerd worden en vaak gevonden worden juist door degenen die zo'n bemoedigend woordje kunnen gebruiken. Ik heb een serie stenen van inspirerende figuren en achterop zet ik een quote van die persoon. Ik krijg er leuke reacties op in de trant van "net wat ik nodig had". Je kunt het ook bij alleen de quote laten :)
Is ook een leuke idee inderdaad. Je ken er natuurlijk van alles op maken wat je wilt
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_215086795
Schaamteloos kickje.
Vier jaar na de rage, ben ik onder mijn steen vandaan gekomen (huehue) en heb ik de Happy Stones ontdekt.
Ik heb een setje stenen van happy stones besteld, die zijn mooi vlak en acrylstiften.
Deze week ga ik met mijn vriend ook buiten geschikte stenen zoeken, lijkt mij wel een leuke uitdaging.

Het tekenen met de acrylstiften gaat makkelijk en is erg ontspannend. Ik vind het ook heerlijk om bezig te zijn met wat geschikte ideeën zijn om op de stenen te tekenen.

Hier mijn eerste 3 schepsels:

Ik twijfel nog of en wat ik achterop de steen ga zetten. Een boodschap of e-mailadres of facebookpagina of niets.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  woensdag 25 september 2024 @ 08:47:12 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215086809
Ooooooh, dit verklaart de steen geschilderd als een muis die ik een paar jaar geleden vond!
Hem hem nog ergens liggen thuis.
pi_215086841
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:47 schreef herverwijderd het volgende:
Ooooooh, dit verklaart de steen geschilderd als een muis die ik een paar jaar geleden vond!
Hem hem nog ergens liggen thuis.
Hahaha ja het idee is dat je hem verplaatst zodat hij verder kan "reizen", laat liggen of meeneemt.
Alles is goed :D
  woensdag 25 september 2024 @ 09:09:28 #28
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215087032
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:45 schreef Speedfight het volgende:
Een boodschap of e-mailadres of facebookpagina of niets.
Soort spam dus ...?
pi_215087043
quote:
5s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:09 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Soort spam dus ...?
Spam? Nee, meer iets van een aanknooppunt waar ze meer informatie kunnen vinden over happystones of melden dat ze het gevonden hebben. Zodat iemand als herverwijderd ziet wat dat nou voor gekke steen is.
Ze hoeven daar niets mee te doen he?
pi_215087264
Je had van die Facebook-pagina's waar je foto's van happy stones kon plaatsen, inclusief vindplaats.

Zo kon je de reis van de stenen een beetje volgen.
pi_215088084
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:33 schreef Wantie het volgende:
Je had van die Facebook-pagina's waar je foto's van happy stones kon plaatsen, inclusief vindplaats.

Zo kon je de reis van de stenen een beetje volgen.
Klopt, ik zie wel heel veel van dat soort pagina's, moeilijk te kiezen :P . Ik had als eerst "stenen schilderen" gevonden, zo kwam ik op het idee, maar daar gaat het meer om het doen dan om het vinden volgens mij.
  woensdag 25 september 2024 @ 11:43:33 #32
459912 FlippingCoin
pi_215088538
quote:
Schaamteloos kickje.
Vier jaar na de rage, ben ik onder mijn steen vandaan gekomen (huehue) en heb ik de Happy Stones ontdekt.
Ik heb een setje stenen van happy stones besteld, die zijn mooi vlak en acrylstiften.
Deze week ga ik met mijn vriend ook buiten geschikte stenen zoeken, lijkt mij wel een leuke uitdaging.

Het tekenen met de acrylstiften gaat makkelijk en is erg ontspannend. Ik vind het ook heerlijk om bezig te zijn met wat geschikte ideeën zijn om op de stenen te tekenen.

[ link | afbeelding ]

Ik twijfel nog of en wat ik achterop de steen ga zetten. Een boodschap of e-mailadres of facebookpagina of niets.
url van dit topic ;)
pi_215088695
quote:
16s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
url van dit topic ;)
Haha dat is leuk ja! *O*
pi_215091397
quote:
Schaamteloos kickje.

[ link | afbeelding ]

Die zijn leuk! O+

Ik heb er inmiddels 3 gevonden, een muis, dino en eenhoorn. Met allemaal een andere fb pagina achterop. (KeiTof is geloof ik een vrij bekende/grote.)

Op eentje staat ook: "deze is voor jou". Dat vond ik wel heel leuk, want ik weet nog dat ik bij de eerste echt geen idee had wat het was en of ik het zomaar mee mocht nemen :D
pi_215096315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:04 schreef _flore het volgende:

[..]
Die zijn leuk! O+

Ik heb er inmiddels 3 gevonden, een muis, dino en eenhoorn. Met allemaal een andere fb pagina achterop. (KeiTof is geloof ik een vrij bekende/grote.)

Op eentje staat ook: "deze is voor jou". Dat vond ik wel heel leuk, want ik weet nog dat ik bij de eerste echt geen idee had wat het was en of ik het zomaar mee mocht nemen :D
Tof! Ik ga ook opletten of ik ze zie, ze worden nog steeds wel verspreid. :D
Gisteren een vierde gemaakt, ik ga ze nog aflakken en misschien de onderkant toch een kleurtje geven, nu is eht randje wel zichtbaar steen. Van het weekend ga ik ze neerleggen in de omgeving denk ik.
  donderdag 26 september 2024 @ 08:32:17 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215096392
quote:
Schaamteloos kickje.

[ link | afbeelding ]

Die egel O+
pi_215096518
Ah. Dat is het dus. Ik heb ik aantal keer dit soort stenen hier in het bos zien liggen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215096803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 08:57 schreef over_hedge het volgende:
Ah. Dat is het dus. Ik heb ik aantal keer dit soort stenen hier in het bos zien liggen
Dat zouden ook gedenkstenen kunnen zijn.
pi_215096829
quote:
17s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:45 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Dat zouden ook gedenkstenen kunnen zijn.
Nee was wel echt dit. Stenen met vrolijke dingen er op. En op de achterkant stond een plaatsnaam en datum
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215131752

Afgelakt en wel. Was ze vanavond vergeten, ga ze morgen verspreiden :P
Ben van plan meer stenen in halloween thema te maken komende tijd.
pi_215181734
quote:
17s.gif Op zondag 29 september 2024 21:27 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]

Afgelakt en wel. Was ze vanavond vergeten, ga ze morgen verspreiden :P
Ben van plan meer stenen in halloween thema te maken komende tijd.
Dat bijtje en egeltje O+
pi_215181758
Super leuk iets!

Misschien ook eens doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 11:22:47 #43
225562 crew  Speedfight
pi_215191137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 02:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Super leuk iets!

Misschien ook eens doen
Het is best verslavend :D
pi_215191185
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2024 11:22 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Het is best verslavend :D
Dat geloof ik zo O+
Ben er zelf niet handig genoeg voor -O-
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_215191230
Leuk dat dit topic weer zo actief is! Ik was dit topic helemaal vergeten :P

Ik ben er zelf ook totaal niet meer mee bezig, maar leuk dat het andere mensen nog steeds bezig houdt.
pi_215201435
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 11:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat geloof ik zo O+
Ben er zelf niet handig genoeg voor -O-
Haha niet om je te pushen, maar ik denk dat jij dat absoluut bent.
Ik zie vaak jouw creatieve maaksels voorbij komen.
Ik ben helemaal geen tekentalent maar met acrylstiften en een potloodschets en wat simpele ontwerpen, is een steentje echt zo gedaan :D
pi_215201439
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Leuk dat dit topic weer zo actief is! Ik was dit topic helemaal vergeten :P

Ik ben er zelf ook totaal niet meer mee bezig, maar leuk dat het andere mensen nog steeds bezig houdt.
Haha hoe lang heb je het volgehouden destijds?
pi_215203348
quote:
17s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:54 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Haha hoe lang heb je het volgehouden destijds?
Niet lang denk ik, wat ik weet het echt niet meer :P :')
pi_215203578
quote:
17s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:54 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Haha niet om je te pushen, maar ik denk dat jij dat absoluut bent.
Ik zie vaak jouw creatieve maaksels voorbij komen.
Ik ben helemaal geen tekentalent maar met acrylstiften en een potloodschets en wat simpele ontwerpen, is een steentje echt zo gedaan :D
Lief!

Kun je me advies geven over welke stiften goed zijn?
pi_215209724
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Lief!

Kun je me advies geven over welke stiften goed zijn?
Ik heb zelf deze:
https://www.bol.com/nl/nl(...)18.19.ProductPageUrl

En die bevallen goed, maar dat zijn ook de enige die ik geprobeerd heb. Als de steen af en droog is, lak ik 'm af met blanke nagellak. De stenen blijven buiten in ieder geval na een paar dagen nog steeds goed van kleur. Daarna heb ik ze niet meer gezien, zijn ze verplaatst :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')