abonnement Unibet Coolblue
pi_197194565
Industrie is een grote uitdaging.
Vakman pur sang
  zondag 3 januari 2021 @ 20:00:41 #52
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_197194575
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Om terug te komen op de OP:

Alle merken.
Degenen die niet (kunnen) overstappen worden overgekocht of verdwijnen.
In de OP gaat om de merken die als eerst enkel EV aanbieden. PSA , VAG en Chrysler zullen zo lang mogelijk ICE en EV voeren. PSA en VAG zijn op de goede weg, Chrysler beschouw ik als verloren.

Ik twijfel over wat Kia en Nissan gaan doen.

Ik denk dat van het lijstje Volvo (Geely) het eerst EV only zal voeren, daarnaast verwacht ik de komende 10 jaar veel nieuwe merken die een EV lanceren en geen ICE zullen opnemen in het assortiment. Fabrikanten die te laat omschakelen en opschalen in de EV productie zullen omvallen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Revolution-NL op 03-01-2021 20:06:45 ]
pi_197194583
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Industrie is een grote uitdaging.
Dat ben ik 100% met je eens.
pi_197194604
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

In de OP gaat om de merken die als eerst enkel EV aanbieden.
Ik denk dat Volvo (Geely) hier het eerst mee zal zijn.

PSA , VAG en Chrysler zullen zo lang mogelijk ICE en EV voeren
Oh ja, over dat woordje keek ik heen ;)
pi_197210950
Ja, het vooral een vraagstuk gericht op merken ;) zeker nu er weer zo’n fusie als PSA-FCA bij komt. Ben wel benieuwd welke merken als eerste verbrandingsmotorvrij worden gemaakt.

Merken als Citroen en Lancia lijken mij juist bij uitstek geschikt daarvoor. De tijd van de BX GTi en Delta HF integrale is wel heel lang geleden. Seat kwakkelt al een tijdje, ze zouden het merk opnieuw kunnen uitvinden als de sportieve EV.
.
  maandag 4 januari 2021 @ 19:34:40 #56
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_197212468
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:08 schreef Fer het volgende:
vooral een vraagstuk gericht op merken ;) zeker nu er weer zo’n fusie als PSA-FCA bij komt. Ben wel benieuwd welke merken als eerste verbrandingsmotorvrij worden gemaakt.

Merken als Citroen en Lancia lijken mij juist bij uitstek geschikt daarvoor. De tijd van de BX GTi en Delta HF integrale is we
Aandrijflijnen van concerns worden tegenwoordig als eenheidsworst over de merken uitgerold. Ik zie het niet zo snel gebeuren dat een merk binnen een concern zich specifiek op EV gaat richten.

Seat gaat meeprofiteren van het MEB platform. PSA (en straks FCA) heeft het EMP2 platform.

Ik denk alleen nieuwe merken met EV only komen, logisch ook, waarom zou je ICE legacy mee willen zeulen richting de toekomst.
pi_197458875
Is dit overigens Europees of enkel Nederlands beleid ? Als het enkel Nederlands beleid is, gaan er echt geen fabrikanten "omvallen".

Ikzelf woon in Azie, en daar zie je nu pas een enkele hybrid te koop aangeboden worden, laat staan volledig electrische auto's.

Dus op zich is het wel een goed initiatief, maar moet nog wel flink navolging vinden in de wereld wil het milieu hier de gevolgen van gaan zien. Maar goed je moet ergens beginnen nietwaar ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197699449
quote:
19s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:44 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Ik voorzie toch wel wat issue's met name voor mensen die zelf of op het werk geen laadpaal hebben.
Ja ik heb in Hoofddorp al meerdere vechtpartijen gezien om een plaats bij de laadpaal...
Dat matten zie ik meer als een randstadprobleem dan wat anders ;)
Maar het is een kwestie van tijd dat alle parkeerplaatsen voorzien zijn van laadpalen. Dat zal ook niet volgend jaar al zijn, misschien niet over 5 jaar, maar je zult wel zien dat er steeds meer laadpalen komen.
pi_197700956
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is dit overigens Europees of enkel Nederlands beleid ? Als het enkel Nederlands beleid is, gaan er echt geen fabrikanten "omvallen".

Ikzelf woon in Azie, en daar zie je nu pas een enkele hybrid te koop aangeboden worden, laat staan volledig electrische auto's.

Dus op zich is het wel een goed initiatief, maar moet nog wel flink navolging vinden in de wereld wil het milieu hier de gevolgen van gaan zien. Maar goed je moet ergens beginnen nietwaar ?
Azië is groot, China zet bijvoorbeeld flink in op EV's. Vooral in de steden is de lucht daar bijna beet te pakken, zo smerig.
pi_197702429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 09:22 schreef mdeen het volgende:

[..]

Dat matten zie ik meer als een randstadprobleem dan wat anders ;)
Maar het is een kwestie van tijd dat alle parkeerplaatsen voorzien zijn van laadpalen. Dat zal ook niet volgend jaar al zijn, misschien niet over 5 jaar, maar je zult wel zien dat er steeds meer laadpalen komen.
Als je met 350kw kan laden heb dat ook niet nodig.
.
pi_197772962
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Azië is groot, China zet bijvoorbeeld flink in op EV's. Vooral in de steden is de lucht daar bijna beet te pakken, zo smerig.
In Manila ook, maar we hebben nu ook een lockdown van bijna een jaar, en dat is goed voor de lucht kwaliteit :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')