abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205338456
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:41 schreef nostra het volgende:
Hier fysiek en mentaal weer helemaal de oude gelukkig. Kliniek is een week een hel natuurlijk, maar groep was wel oké en dat scheelt al een hoop/ Maandag weer begonnen met fulltime werken, opdracht is ook verlengd tot en met 30 september. Refusal slik ik nu dagelijks, want dronk ik gewoon keihard doorheen. Ook twee NA-meetings meegepakt, dat beviel ook goed. Vertrouwen in de toekomst dus. :Y
Refusal? Dat is dat spul waar je misselijk van wordt, als je alcohol drinkt?
pi_205338599
quote:
4s.gif Op donderdag 14 juli 2022 11:35 schreef aloa het volgende:
Refusal? Dat is dat spul waar je misselijk van wordt, als je alcohol drinkt?
Klopt, je krijgt een instant-kater in het kwadraat als je ook maar twee slokken bier drinkt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_205570389
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een andere tip voor geestelijk herstel. Onontbeerlijk voor de strijd tegen alcohol.
Als je op een dag kritiek krijgt van 100 mensen en een compliment van 1 persoon. Dan moet je alleen het compliment van die ene persoon meenemen naar de volgende dag.
Plus: niet meer streven naar perfectie, en ook geen perfectie verwachten van andere personen.
Plus: Bedenk: "het leven is een zeven".

[..]
Negeer wel dit gedeelte:
[..]

Hey Ros,

Ik vind dit liedje, en zeker de titel ervan, best inspirerend. Als het gaat om het om het stoppen (of op zijn minst minderen met alcohol). Thanks voor het posten. Dat was het voor vandaag!
Als het maar goed klinkt.
pi_205570426
Fijn dat er zo'n topic is.

Ik wil heel erg graag zonder alcohol. Ik ben 32 jaar en ik merk dat ik bang ben dat ik niet op zijn minst drie biertjes in huis heb, want zonder pilsje kan ik me wat onrustig voelen. Tijdens en na de lockdowns is dat verergerd. Ik begon tijdens de laatste uren van het thuiswerken (die laatste uren zijn 's avonds). En als ik er een paar op heb dan wil ik er nog wel een aantal. Ik wilde dit ff plempen hier. Als ik specifieke vragen heb, dan ga ik ze stellen. Ik zoek vooral naar inspirerende dingen voor niet drinken. Ik ga daar een lijst van maken en ik heb al een behoorlijk scala.
Mijn algehele gevoel van fitheid is er een van, maar alles mag genoemd worden door jullie. Dit hele topic wordt door mij afgespeurd de komende tijd, misschien kan ik er een samenvatting van maken om mensen tips te geven. Ook heb ik een boek gekocht van een ex-verslaafde.
En er was een FOKker die een liedje postte waarvan de titel heel erg treffend is: ''Leven met een zeven'' van Doe Maar. Lekker nummer ook. Of het over dit onderwerp gaat is vraag 2, maar luister hem. Ik heb nu soms het gevoel dat ik leef met een 5 tot en met de middag, dat kan toch echt beter.

Succes allen

[ Bericht 1% gewijzigd door geitenbrei op 07-08-2022 02:10:22 (Kon beter) ]
pi_205995358
.
pi_206007453
Ik moet stoppen met drinken. Dringend advies van mijn cardioloog.
Door toeval is een ziekte bij mij ontdekt. Op een hartfilmpje was een kleine afwijking te zien. De cardioloog dacht dat het niet heel ernstig was, maar liet wel een echo en scan uitvoeren. Nu blijkt het een hartziekte te zijn (erfelijk).
Dat was behoorlijk veel stress dus.

Vanaf morgen stop ik met drank. En ook mag ik niet alles meer eten. Vooral geen zout. Dat is best een hoop gepuzzel, maar ik zal ook nog naar een diëtist moeten.

Meer wil ik er nog niet over kwijt. Een hoop is ook nog niet helemaal duidelijk. Sinds ik corona heb gehad had ik vooral moeite met traplopen. Totaal uitgeput kwam ik boven, dat ging wel langzaam beter, tot het een aantal maanden geleden weer begon. Ik dacht altijd dat het mijn longen waren, maar dat bleek dus mijn hart te zijn :{
Ik moet wel zeggen dat de medicatie me wel goed helpt...traplopen is geen probleem meer.
pi_206027278
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:08 schreef aloa het volgende:
Door toeval is een ziekte bij mij ontdekt. Op een hartfilmpje was een kleine afwijking te zien. De cardioloog dacht dat het niet heel ernstig was, maar liet wel een echo en scan uitvoeren. Nu blijkt het een hartziekte te zijn (erfelijk).

Vanaf morgen stop ik met drank. En ook mag ik niet alles meer eten. Vooral geen zout. Dat is best een hoop gepuzzel, maar ik zal ook nog naar een diëtist moeten.

Meer wil ik er nog niet over kwijt. Een hoop is ook nog niet helemaal duidelijk. Sinds ik corona heb gehad had ik vooral moeite met traplopen. Totaal uitgeput kwam ik boven, dat ging wel langzaam beter, tot het een aantal maanden geleden weer begon. Ik dacht altijd dat het mijn longen waren, maar dat bleek dus mijn hart te zijn :{
Ik moet wel zeggen dat de medicatie me wel goed helpt...traplopen is geen probleem meer.
Heftig nieuws zeg. Ik snap dat je er nog niet veel over kwijt wilt, eerst maar eens zelf verwerken. Sterkte :*
pi_206087540
quote:

Sterkte!
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_206087562
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 01:58 schreef geitenbrei het volgende:
Ik zoek vooral naar inspirerende dingen voor niet drinken. Ik ga daar een lijst van maken en ik heb al een behoorlijk scala.
- Detox in (is een week)
- Meetings bezoeken en een sponsor vinden
- Refusal / Antabus
- Contact blijven houden met de Brijder of waar je dan zit
pi_206087601
Ik ga nu zelf mijn volgende detox in en ben het ook helemaal zat (8 keer in anderhalf jaar!). Zo goed zonder alcohol en met ben ik een wrak. Letterlijk. En toch weer beginnen. Werk weg, relatie weg en dat in drie weken tijd. En hoe nu verder daarna? Ik heb zelf de tips gegeven, maar de confrontatie met alcohol en sociale acceptatie maakt dat ik steeds terugval. Nou ja, als het goed is na 12 dagen er weer uit, maar dan komt het grote probleem. Het is echt idioot zwaar en ik moet daar echt serieus aan gaan werken. Andere tips: ook heel graag.
pi_206087753
quote:

Veel sterkte man
pi_206087795
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2022 10:48 schreef praadje het volgende:

[..]
Heftig nieuws zeg. Ik snap dat je er nog niet veel over kwijt wilt, eerst maar eens zelf verwerken. Sterkte :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Sterkte!
Dank.

quote:
8s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:30 schreef nostra het volgende:
Ik ga nu zelf mijn volgende detox in en ben het ook helemaal zat (8 keer in anderhalf jaar!). Zo goed zonder alcohol en met ben ik een wrak. Letterlijk. En toch weer beginnen. Werk weg, relatie weg en dat in drie weken tijd. En hoe nu verder daarna? Ik heb zelf de tips gegeven, maar de confrontatie met alcohol en sociale acceptatie maakt dat ik steeds terugval. Nou ja, als het goed is na 12 dagen er weer uit, maar dan komt het grote probleem. Het is echt idioot zwaar en ik moet daar echt serieus aan gaan werken. Andere tips: ook heel graag.
Jij ook sterkte. Ik snap volkomen wat je bedoelt.
En inderdaad je weet precies hoe het werkt en toch is de verleiding zo verschrikkelijk sterk (ik schaam me daar soms diep voor).

Ik ben een paar dagen gestopt, maar toch ook weer in die valkuil gestapt. Ik denk ook niet dat ik ooit volledig kan stoppen. Bij een beetje stress, grijp ik meteen naar de fles.
Maar goed, misschien is elke dag die je niet drinkt ook wel een stap naar een leven zonder drank. Zo ben ik gestopt met roken. Ik probeerde te stoppen met roken en hield het nog geen 2 uur vol, maar dwong mezelf om het langer vol te houden. Het lukte me een dag, daarna twee dagen en daarna een week. Na die week begon ik weer, maar besloot na een peuk, mijn nieuwe pakje shag weg te gooien en heb nooit meer gerookt.
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 12:44:58 #288
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206139784
636 dagen geen druppel alcohol gedronken.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 29 september 2022 @ 12:58:54 #289
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_206139976
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:44 schreef onlogisch het volgende:
636 dagen geen druppel alcohol gedronken.
Bedenkelijke PI :@ maar respect!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 12:59:29 #290
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206139988
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:58 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Bedenkelijke PI :@ maar respect!
Hoezo een bedenkelijke PI? Ik vind het wel zonnebrilwaardig. :7
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 29 september 2022 @ 12:59:53 #291
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_206139991
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Hoezo een bedenkelijke PI? Ik vind het wel zonnebrilwaardig. :7
:P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_206912890
Hoe gaat het met de (bijna)stoppers? Ik al bijna 13 maanden _O_ topgeschenk aan mezelf geweest.
pi_207036369
Ik moet stoppen,maar het is mogelijk al te laat
pi_207036495
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:16 schreef Devolder het volgende:
Na elk drankje heb je de mogelijkheid om te stoppen.
pi_207036580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:16 schreef Devolder het volgende:
Waarom denk je dat het te laat is?
pi_207041392
Na mijn laatste zuipsessie ben ik het gezuip echt spuugzat. De hele dag ziek vanwege een kater :r

Ik ben al 30 en kan het gezuip niet goed meer aan. Maar alle sociale interactie hier in Ierland is met flink wat halve liters dus helemaal vermijden wordt hem ook niet. Verder is mijn maat ook een enorme alcoholist. Eerlijk gezegd vind ik hem vaak nogal irritant als hij teveel gezopen heeft hij wordt bijvoorbeeld kwaad als ik om 1 uur s nachts zeg van nu is het wel weer welletjes kerel tijd om naar huis te gaan begint die me uit te schelden met zn dronken kop :')

Ik negeer dat dan gewoon maar het is wel irritant.

Ik ga in ieder geval stoppen met in mn eentje zuipen. Ik drink meestal 1 of 2 halve liters s avonds na het werk . Daar kan ik mee stoppen en als we dan met vrienden gaan zuipen kan ik het ook bij 3 halve liters houden
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207043535
Ik ben vier jaar geleden gestopt met drinken. Het begon met dry januari maar toen de kop eraf was heb ik volgehouden.
Ik heb onder sociale druk helaas nog wel een glas of 10 aan alcohol gedronken afgelopen jaren.
Maar tien glazen in vier jaar is nog altijd beter dan tien (of meer) per dag. ^O^
Ik vind het ook gewoon niet lekker meer dus heb er weinig moeite mee. Er is een knop omgegaan.
Ik hoop dat de schade niet onherstelbaar is want ik heb echt te lang te veel gedronken..
Ik kan het iedereen aanraden, ik slaap beter, heb meer eetlust sta helder in het leven en geen katers meer!
Alcohol is een bitch! Sterkte allen.
pi_207043898
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2022 17:07 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben vier jaar geleden gestopt met drinken. Het begon met dry januari maar toen de kop eraf was heb ik volgehouden.
Ik heb onder sociale druk helaas nog wel een glas of 10 aan alcohol gedronken afgelopen jaren.
Maar tien glazen in vier jaar is nog altijd beter dan tien (of meer) per dag. ^O^
Ik vind het ook gewoon niet lekker meer dus heb er weinig moeite mee. Er is een knop omgegaan.
Ik hoop dat de schade niet onherstelbaar is want ik heb echt te lang te veel gedronken..
Ik kan het iedereen aanraden, ik slaap beter, heb meer eetlust sta helder in het leven en geen katers meer!
Tien glazen alcohol per dag is wel vrij veel ja dat is vrij serieus alcoholisme. Dan lijkt het me inderdaad beter om er helemaal vanaf te blijven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207044247
Drie maanden (weer) clean nu. Geen cravings, geen moeilijkheden, alles verder op orde. Maar dan begint het gevaar juist. ;)
pi_207044281
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2022 17:07 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Schade zal wel meevallen en de hoeveelheden relatief ook nog wel. Ik heb er in de kliniek meegemaakt die twintig fluitjes in de zaak (café) dronken, thuis nog een halve fles jenever en de volgende dag weer vrolijk op. Elke dag, dertig jaar lang. Nu is daar wél wat kapot, maar dan met name tekorten aan van alles en nog wat. Goed dat je je er zo doorheen slaat en laat inderdaad niet alles in duigen vallen als je één keer een slippertje maakt (en gebruik dat tegelijkertijd ook niet als excuus om toch een keer te drinken ;)).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')