Had wel 500 jaar eerder gemogen, nu is er heel veel van die hele oude taal verloren gegaan in 5 eeuwen verplicht Nederlands moeten.quote:
We hebben ook veel taalinvloeden gehad. Veel woorden komen ook uit de Franse taal.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Ben ik mee eens, Nederlands is idd een kuttaal, een bijeengeraapt zootje woorden afkomstig uit een aantal streekdialecten
spreek je het ook?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:42 schreef Domnivoor het volgende:
Als je mn naam kent zou je denken dat ik Fries ben, en dat is ook zo.
Nee, want ik heb nooit in Friesland gewoond. Maar ik kan het redelijk verstaan en lezen.quote:
zoiets heb ik ookquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee, want ik heb nooit in Friesland gewoond. Maar ik kan het redelijk verstaan en lezen.
Jij komt uit Groningen toch?quote:
Je bent het ook niet verplichtquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:39 schreef chufi het volgende:
Als je mn naam kent zou je denken dat ik fries ben, maar nee daar begin ik niet aan
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:46 schreef FaithHealer het volgende:
Ik heb ineens alle afbeeldingen terug op mijn laptop.
En uit het Duits, en uit het Latijn, en nu ook veel uit het Engels.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:39 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
We hebben ook veel taalinvloeden gehad. Veel woorden komen ook uit de Franse taal.
Ik kom ook oorspronkelijk uit Groningenquote:
Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:50 schreef chufi het volgende:
[..]Gelukkig .. Was er een windows update of zo ?
dat was ver voor mn tijdquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:51 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik kom ook oorspronkelijk uit Groningen![]()
Maar Groningen is weer oorspronkelijk Frisia
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:51 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Ik laat dat altijd in de nacht doen. maar had niet meer gekeken, tot vandaag, en alles staat er weer.
Fries werd heel vroeger ook in de hele westkust van Nederland gesproken.quote:
Nu niet meer.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Fries werd heel vroeger ook in de hele westkust van Nederland gesproken.
Ja. Dus dat kinderachtige geruzie tussen Groningers en Friezen slaat nergens op.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:51 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik kom ook oorspronkelijk uit Groningen![]()
Maar Groningen is weer oorspronkelijk Frisia
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |