Cool via een dreamcatcherquote:
Alleen in Frieslandquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:13 schreef Superbadeendje het volgende:
tweede officiële taal van Nederland
Ja en dooiequote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:13 schreef Superbadeendje het volgende:
Het Fries is de tweede officiële taal van Nederland.
Met al die Nederlanders die hier zijn komen wonen?quote:
Nederlands is nooit erkent door Frieslandquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:13 schreef Superbadeendje het volgende:
Het Fries is de tweede officiële taal van Nederland.
Het is ook een kut taalquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:16 schreef drakin het volgende:
[..]
Nederlands is nooit erkent door Friesland
Valt wel mee, iets meer dan de helft gebruikt Fries als eerste taal.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:16 schreef drakin het volgende:
[..]
Nederlands is nooit erkent door Friesland
Dat is nou juist een probleemquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:22 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Valt wel mee, iets meer dan de helft gebruikt Fries als eerste taal.
Ze zouden kunnen beginnen met het leren ervan te verbiedenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:22 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb er geen last van.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:23 schreef pullup het volgende:
[..]
Ze zouden kunnen beginnen met het leren ervan te verbieden
Het is een Friese hobbyquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:25 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb er geen last van.
Meer dan je denkt idd.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:22 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Lekker dwars en je heb er geen kut aanquote:
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Lekker dwars en je heb er geen kut aan
Ben ik mee eens, Nederlands is idd een kuttaal, een bijeengeraapt zootje woorden afkomstig uit een aantal streekdialectenquote:
Dat niet alleen, van meerdere talenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Ben ik mee eens, Nederlands is idd een kuttaal, een bijeengeraapt zootje woorden afkomstig uit een aantal streekdialecten
Dat hebben ze al 500 jaar lang gedaan, pas sinds de jaren 60 mogen Friezen eindelijk hun eigen taal vrij gebruiken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:23 schreef pullup het volgende:
[..]
Ze zouden kunnen beginnen met het leren ervan te verbieden
Wat fijnquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat hebben ze al 500 jaar lang gedaan, pas sinds de jaren 60 mogen Friezen eindelijk hun eigen taal vrij gebruiken.
En terecht.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat hebben ze al 500 jaar lang gedaan, pas sinds de jaren 60 mogen Friezen eindelijk hun eigen taal vrij gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |