SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
The underground creëren, Demolitian man wordt een realistische film.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:09 schreef Koen66 het volgende: [..] ik zeg doen
Creeer gewoon op een aantal plekken eilanden zonder corona regels, maar je mag er alleen niet uit
dat laatste vermoed ikquote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Ravers zijn ook vlot volk.
Je bedoelt mensen met meer geld?
Nee echt vlotter en socialerquote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Ravers zijn ook vlot volk.
Je bedoelt mensen met meer geld?
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
The underground creëren, Demolitian man wordt een realistische film.
Was Josh Homme daar nou ook bij.quote:
Tett...quote:
Nee die was er niet bij, ja dominante zelfverzekerde kuttekop is die Josh, ik mag dat wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Was Josh Homme daar nou ook bij.
Geweldige artiest wel, dat speciale sfeertje wat hij kan creëren.
Ik was toen in Parijs.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:07 schreef UitStraling het volgende:
Ik vond Bataclan wel bizar omdat dat mijn eigen volk was.
Ja dat zal idd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik was toen in Parijs.![]()
Sfeer was echt bizar toen.
Lekker en PJ Harvey altijdquote:
Doe mij ook maar een kannetjequote:
Gevoelig zo ‚s ochtends moeten de pijnstillerrs nog op gang komenquote:
Wat is er met je rug gebeurd?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:25 schreef crv het volgende:
[..]
Gevoelig zo ‚s ochtends moeten de pijnstillerrs nog op gang komen
De eerste 3 zitten erin, om 10 uur de zwaarste
En alles er dan in zit en werkt kan je dan wta doen?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:25 schreef crv het volgende:
[..]
Gevoelig zo ‚s ochtends moeten de pijnstillerrs nog op gang komen
De eerste 3 zitten erin, om 10 uur de zwaarste
zo op bezoek bij je zoon?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:27 schreef DaMart het volgende:
Goedemorgen.
Nu was ik gisteren best verrot, maar ik had niet verwacht dat ik dan bijna 11 uur achter elkaar zou doorslapen.
Ja, ga daar straks weer naartoe. Mijn vrouw heeft bij hem geslapen en gaf net wel aan dat de spierschokken inmiddels lijken af te nemen. Dan slaapt hij ook beter, want gisteren oogde hij ook doodmoe.quote:
Hoe lang moet hij blijven?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, ga daar straks weer naartoe. Mijn vrouw heeft bij hem geslapen en gaf net wel aan dat de spierschokken inmiddels lijken af te nemen. Dan slaapt hij ook beter, want gisteren oogde hij ook doodmoe.
27e kreeg ik stijve rug en oudejaarsdag lag ik op de Notfall (bandscheibe)quote:
In ieder geval 2 weken. Daarna kijken ze of het bot al goed aan elkaar begint te plakken en zo ja, mag hij een gipsbroekje aan. Als het goed is mag hij daarmee dan naar huis. Maar hij mag zeker 6 welen niet lopen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoe lang moet hij blijven?
kan mij voorstellen op die leeftijd dat ze ook niet alleen kunnen slapen daar?
Ja maar moet zoveel mogelijk ontzien natuurlijkquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
En alles er dan in zit en werkt kan je dan wta doen?
Dat niet lopen is misschien nog wel het ergste van alles?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
In ieder geval 2 weken. Daarna kijken ze of het bot al goed aan elkaar begint te plakken en zo ja, mag hij een gipsbroekje aan. Als het goed is mag hij daarmee dan naar huis. Maar hij mag zeker 6 welen niet lopen.
maar dit blijft niet zo tot die operatie toch?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:34 schreef crv het volgende:
[..]
Ja maar moet zoveel mogelijk ontzien natuurlijk
Spanning moet van de spieren af zodat die tussenwervel terug kan
Ja, hij is erg beweeglijk en vindt het leuk om op zijn loopfiets buiten te zijn. Dat wordt straks hooguit in de buggy als dat gaat met zijn gips.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat niet lopen is misschien nog wel het ergste van alles?
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, hij is erg beweeglijk en vindt het leuk om op zijn loopfiets buiten te zijn. Dat wordt straks hooguit in de buggy als dat gaat met zijn gips.
Daar kan je evt. (gratis) een speciale buggy voor lenen bij een zorgwinkel. Moet je ff checken bij je gemeente hoe dat zit, maar kunnen ze je in 't ziekenhuis meer over vertellen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, hij is erg beweeglijk en vindt het leuk om op zijn loopfiets buiten te zijn. Dat wordt straks hooguit in de buggy als dat gaat met zijn gips.
Dank voor de tip. Daar ga ik me even in verdiepen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Daar kan je evt. (gratis) een speciale buggy voor lenen bij een zorgwinkel. Moet je ff checken bij je gemeente hoe dat zit, maar kunnen ze je in 't ziekenhuis meer over vertellen.
Sterkte / beterschap met de kleine man!
Wat een „ervaring“ voor dat knulletje.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
In ieder geval 2 weken. Daarna kijken ze of het bot al goed aan elkaar begint te plakken en zo ja, mag hij een gipsbroekje aan. Als het goed is mag hij daarmee dan naar huis. Maar hij mag zeker 6 welen niet lopen.
Een van ons mag bij hem slapen. Dat gaan we afwisselen, dus morgenavond en maandagavond slaap ik bij hem.
is niet zeker of er geopereerd moet worden, dat moet uitgezocht wordenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar dit blijft niet zo tot die operatie toch?
Is in principe hetzelfde als wanneer jij tijdelijk rolstoelgebonden zou zijnquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:41 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Daar ga ik me even in verdiepen.
Ja, dat van die rolstoel weet ik, we hebben er momenteel eentje te leen voor mijn vrouwquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Is in principe hetzelfde als wanneer jij tijdelijk rolstoelgebonden zou zijndan moet er ook ergens een rolstoel vandaan komen.
Hier in de gemeente heb je eerst een leenperiode van volgens mij 3 maanden, dat is gratis. En daarna wordt 't huur/aanschaf of als er middels en indicatie vastgesteld wordt dat 't langer nodig is dan kan di periode met volgens mij steeds een jaar verlengd worden (maar hoop dat het minder dan 3 maanden noodzakelijk zal zijn)
Ja in 't ziekenhuis zullen ze vast wel goed uitleggen hoe/wat enzoquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:58 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, dat van die rolstoel weet ik, we hebben er momenteel eentje te leen voor mijn vrouw.
Maar ik zal eens naar de buggy's kijken. Ik weet ook niet hoe dat eruit ziet (op internet vind ik vooral plaatjes van gipsbroekjes bij heupproblemen bij baby's). Voor hetzelfde geld past hij nog wel in zijn eigen buggy. Dat zal ik eerst wel eens navragen in het ziekenhuis.
Hoop dat hij over twee weken naar huis mag.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een van ons mag bij hem slapen. Dat gaan we afwisselen, dus morgenavond en maandagavond slaap ik bij hem.
Wij ook. Voor hem ook fijner om in zijn vertrouwde omgeving te zijn, ook al mag en kan hij nog niet alles wat hij zou willen doen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hoop dat hij over twee weken naar huis mag.
Die omgeving doet al veelquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wij ook. Voor hem ook fijner om in zijn vertrouwde omgeving te zijn, ook al mag en kan hij nog niet alles wat hij zou willen doen.
In elk geval fijn dat jullie in het ziekenhuis mogen slapen. Puilen de afdelingen daar niet uit door corona nu?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wij ook. Voor hem ook fijner om in zijn vertrouwde omgeving te zijn, ook al mag en kan hij nog niet alles wat hij zou willen doen.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:04 schreef Budapestenaar het volgende:
Godver, mijn schoenen zijn woensdag al bezorgd op het afhaalpunt
Ik meen ooit gelezen te hebben dat kinderen pas vanaf iets van 3 jaar echt herinneringen voor het leven gaan maken, dus mogelijk herinnert hij zich dit niet echt goed meer over een tijdje.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Die omgeving doet al veel
Kan me niet heel veel herinneren van voor mijn 12e, maar die ziekenhuisperiode op m'n 7e of 8e staat op m'n netvlies gebrand
Ja weet niet hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik meen ooit gelezen te hebben dat kinderen pas vanaf iets van 3 jaar echt herinneringen voor het leven gaan maken, dus mogelijk herinnert hij zich dit niet echt goed meer over een tijdje.
Bij kinderen van zijn leeftijd adviseert het ziekenhuis zelf dat een van de ouders blijft slapen. Op zijn afdeling valt het nog mee qua drukte volgens mij, maar ik denk dat kleine kinderen sowieso minder snel opgenomen hoeven te worden ivm corona, al kan op die afdeling natuurlijk ook een capaciteitsprobleem ontstaan als personeel elders moet gaan bijspringen. Maar gelukkig was er voor hem nog een bedje beschikbaar.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
In elk geval fijn dat jullie in het ziekenhuis mogen slapen. Puilen de afdelingen daar niet uit door corona nu?
Dat heb je gewoon verdrongen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja weet niet hoe dat werkt.
Ik heb op m'n 18/19e 6 maanden in Rotterdam gewoond. En daar kon ik me een half jaar later welgeteld (anders dan van de stad zelf) 1 of 2 dingen van herinneren.
O, dat zou ik ook niet willen. Gelukkig heeft de Spar hier een afhaalpunt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:06 schreef FranticDJ het volgende:
:
[..]
hier poppen nu van die afhaalpunten 'aan huis' uit de grond.
maar vind dat over het algemeen allemaal in de categorie 'bepaald soort mens' vallen, waardoor ik er absoluut niet laat bezorgen.
Als 't goed is wordt maandag internet aangesloten in de werkplaats. Dan kan ik de 'dubbele deur' in werking stellen
Misschien te weinig noemenswaardigs gebeurd in die periode om te onthouden?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja weet niet hoe dat werkt.
Ik heb op m'n 18/19e 6 maanden in Rotterdam gewoond. En daar kon ik me een half jaar later welgeteld (anders dan van de stad zelf) 1 of 2 dingen van herinneren.
Onder andere omstandigheden hadden wij ook zoiets kunnen beginnen, denk ik. De bezorgers hebben inmiddels wel door dat hier bijna altijd wel iemand thuis is, dus wij hebben regelmatig pakketten voor meerdere buren liggenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:06 schreef FranticDJ het volgende:
:
[..]
hier poppen nu van die afhaalpunten 'aan huis' uit de grond.
maar vind dat over het algemeen allemaal in de categorie 'bepaald soort mens' vallen, waardoor ik er absoluut niet laat bezorgen.
Als 't goed is wordt maandag internet aangesloten in de werkplaats. Dan kan ik de 'dubbele deur' in werking stellen
Yupquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
O, dat zou ik ook niet willen. Gelukkig heeft de Spar hier een afhaalpunt.![]()
Ga je dan de deur open doen voor de bezorger met je telefoon?
Herinner me die avond best nog goed. Hoe de informatievoorziening op gang kwam, onduidelijkheid over op hoeveel plekken er iets aan de hand was etc.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat zal idd.
Ik had eigenlijk kaartjes willen kopen voor dat concert maar ik was net te laat en ik had ook eigenlijk geen tijd.
Mja onbegrijpelijk hoe kwaadaardig mensen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Herinner me die avond best nog goed. Hoe de informatievoorziening op gang kwam, onduidelijkheid over op hoeveel plekken er iets aan de hand was etc.
Gelukkig was ik op loopafstand van het hotel. Bij de terugreis via Gare du Nord ook enorm veel politiecontroles.
Handigquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Yup
Is een voorhalletje waar ik wat kasten zet die dichtvallen in een slot als je ze dicht duwt. Kunnen ze een kast uit zoeken en dicht duwen voor de kleinere pakketjes.
Hang er een paar camera's op en klaar.
Vaste leveranciers krijgen een code zodat ik zelf niks hoef te doen.
Voor grote/dure dingen zorg ik dan wel dat ik er ben.
Euro per pakket rekenenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Onder andere omstandigheden hadden wij ook zoiets kunnen beginnen, denk ik. De bezorgers hebben inmiddels wel door dat hier bijna altijd wel iemand thuis is, dus wij hebben regelmatig pakketten voor meerdere buren liggen.
Logisch toch, dan vliegen die domme non-aerodynamische beesten eerder tegen je aan en beginnen te steken als een malle omdat ze zo dom zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Mogguh![]()
op deze enigszins mistige dag, die alweer 1:16 langer is dan gisteren
![]()
Op een winderige dag loop je meer kans om door een bij gestoken te worden dan op dagen met ander weer.
alsof jij zo door de lucht gaat?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Logisch toch, dan vliegen die domme non-aerodynamische beesten eerder tegen je aan en beginnen te steken als een malle omdat ze zo dom zijn.
Neehee die bijen joh.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
alsof jij zo door de lucht gaat?
Ja maar ik pretendeer dan ook niet dat ik kan vliegen en fladderen, dat doen hullie welquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:11 schreef bitterbal het volgende:
Flap flap met al die ledenmaten van je
Wat is de zin van het leven?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:09 schreef UitStraling het volgende:
Nog meer levensvragen die ik kan beantwoorden of oplossen?
je kan die flysuits uitproberen?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:14 schreef UitStraling het volgende:
Vroeger droomde ik altijd dat ik kon vliegen, nou ja zweven dan, sprong ik zo van het dak van het huis naar de schuur een meter of dertig verderop, makkie was dat wieeeeeuw.
Nee dat is het doelquote:
Zou nu niet meer durven denk ik maar als ze die hadden gehad toen ik 20 was had ik daar wel wat vluchtjes mee gemaakt jaquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je kan die flysuits uitproberen?
Nee het is echt voortplanten, de zin ergens achter te zoeken is al te vaag gedacht als de naakte aap die we zijn.quote:
Komt dat je alleen bent, met zijn tweetjes drentelen veel mensen zich als vanzelf onder in de aardbeienjam van 't leven en komen die existentiële vragen veel minder snel bovendrijven.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Het leven heeft geen zin
soms kan ik daar echt wakker van liggen
Ik vroeg niet eens watquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:09 schreef UitStraling het volgende:
Nog meer levensvragen die ik kan beantwoorden of oplossen?
Als je het heel plat bekijkt heeft eigenlijk de hele aarde of zelfs het hele universum totaal geen functie. Daarom maar gaan van het hier en nu proberen te genieten en er niet teveel over nadenkenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee het is echt voortplanten, de zin ergens achter te zoeken is al te vaag gedacht als de naakte aap die we zijn.
en de lerarenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:17 schreef bitterbal het volgende:
nu gaat het verpleegpersoneel weer zeggen dat zij eerst moeten
Ik kan zelf ook wel eens een melancholische bui hebben. Afgelopen nacht ook zonder reden en daarom duurde het echt uren voordat ik in slaap vielquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Het leven heeft geen zin
soms kan ik daar echt wakker van liggen
In de hemel is geen bier en daarom drinken wij het hier LALALALALALAAquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je het heel plat bekijkt heeft eigenlijk de hele aarde of zelfs het hele universum totaal geen functie. Daarom maar gaan van het hier en nu proberen te genieten en er niet teveel over nadenken
Waarom het universum er is dat is dan weer een erg ingewikkelde, denk niet dat we daar zo snel een antwoord op vinden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je het heel plat bekijkt heeft eigenlijk de hele aarde of zelfs het hele universum totaal geen functie. Daarom maar gaan van het hier en nu proberen te genieten en er niet teveel over nadenken
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Komt dat je alleen bent, met zijn tweetjes drentelen veel mensen zich als vanzelf onder in de aardbeienjam van 't leven en komen die existentiële vragen veel minder snel bovendrijven.
Ik denk dan als vanzelf aan hele simpele Aardse dingen, tieten of zo, mijn brein gaat nooit de kant van de zware levensvragen op.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik kan zelf ook wel eens een melancholische bui hebben. Afgelopen nacht ook zonder reden en daarom duurde het echt uren voordat ik in slaap viel
Politie en daarna de boa'squote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en de leraren
Net zoals alle winkels essentieel bleken te zijn, zijn nu ook alle mensen weer essentieel.
naar is dat hequote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik kan zelf ook wel eens een melancholische bui hebben. Afgelopen nacht ook zonder reden en daarom duurde het echt uren voordat ik in slaap viel
We kunnen als diersoort pas net een paar generaties verder kijk dan de horizon, in de tijdschaal van het universum is dat ongeveer een fractie van een fractie van een fractie, dus we hebben nog wel wat tijd nodig om het uit te zoekenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom het universum er is dat is dan weer een erg ingewikkelde, denk niet dat we daar zo snel een antwoord op vinden.
Aantal mensen in mijn omgeving zijn afgelopen jaar overleden. Dat zet me soms wel aan het denken. Wat is belangrijk, waar doe je het voor.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
naar is dat he
ik vind de gedachte dat we geen idee hebben wat we nou met zijn alle aan het doen zijn wel naar
Ja dat zit besloten in de fouten van ons wezen, we zijn een diersoort die tot grootse en verbazingwekkende daden in staat is maar ook tot de meest verschrikkelijke dingen in staat is, van compassie en inventiviteit tot vernietigende haat, daar denk ik dan wel erg vaak over na.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:32 schreef bitterbal het volgende:
En dat er ook zoveel mensen zijn met zon verschrikkelijk kut leven. Slaat toch allemaal nergens op
Ben soms wel een beetje jaloers op de 'zorgeloosheid' die de meeste dieren hebben. Zeker van die huisdieren die gewoon de hele dag lekker een beetje kunnen slapen en eten zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:33 schreef bitterbal het volgende:
En dan zie een kudde kleine schattige vogeltjes op je terras en is alles weer goed
En net voordat we over 250 jaar het antwoord hebben vernietigen we onszelf.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
We kunnen als diersoort pas net een paar generaties verder kijk dan de horizon, in de tijdschaal van het universum is dat ongeveer een fractie van een fractie van een fractie, dus we hebben nog wel wat tijd nodig om het uit te zoeken
Ja of je wordt geboren in droog afrika waar niks te vreten valt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat zit besloten in de fouten van ons wezen, we zijn een diersoort die tot grootse en verbazingwekkende daden in staat is maar ook tot de meest verschrikkelijke dingen in staat is, van compassie en inventiviteit tot vernietigende haat, daar denk ik dan wel erg vaak over na.
Ik ben er dan niet zo makkelijk vanaf te brengen helaasquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dan als vanzelf aan hele simpele Aardse dingen, tieten of zo, mijn brein gaat nooit de kant van de zware levensvragen op.
Ben ik altijd jaloers opquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben soms wel een beetje jaloers op de 'zorgeloosheid' die de meeste dieren hebben. Zeker van die huisdieren die gewoon de hele dag lekker een beetje kunnen slapen en eten zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken.
Eigenlijk is de mens gewoon een foutje van de natuurquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat zit besloten in de fouten van ons wezen, we zijn een diersoort die tot grootse en verbazingwekkende daden in staat is maar ook tot de meest verschrikkelijke dingen in staat is, van compassie en inventiviteit tot vernietigende haat, daar denk ik dan wel erg vaak over na.
Je moet gewoon "geluk" hebben. De kans dat wij 2 hier samen op FOK! aan het posten zijn is bijzonder klein natuurlijk. De kans dat de mens zich ontwikkelt heeft en FOK! heeft kunnen maken is ook vrij kleinquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja of je wordt geboren in droog afrika waar niks te vreten valt.
Of in india in dat achterlijke kastesysteem van ze..
Dat heb ik ook wel zo ja, doet me denken aan mensen die uit een zware verslaving komen van alcohol of drugs, die moeten echt hun brein weer te leren genieten om van een fluitend vogeltje te leren genieten.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:33 schreef bitterbal het volgende:
En dan zie een kudde kleine schattige vogeltjes op je terras en is alles weer goed
juist niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eigenlijk is de mens gewoon een foutje van de natuur
Mijn hond heeft echt een heerlijk leven inderdaad.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben soms wel een beetje jaloers op de 'zorgeloosheid' die de meeste dieren hebben. Zeker van die huisdieren die gewoon de hele dag lekker een beetje kunnen slapen en eten zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken.
Als je zo denkt moet je eigenlijk wel moeite steken om het voor hen ook wat beter leefbaar te maken, toch?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja of je wordt geboren in droog afrika waar niks te vreten valt.
Of in india in dat achterlijke kastesysteem van ze..
En toch zou ik geen hond willen zijn, dat lijkt me te beperkt, alsof je in een couveuse leeft, daar ben ik te nieuwsgierig voor en daar geniet ik teveel voor en daar droom ik te groot voor, zet een hond ganzenleverpaté voor zijn neus en het is zonder na te denken binnen een seconde op.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn hond heeft echt een heerlijk leven inderdaad.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef UitStraling het volgende:
Het is vandaag amateur filosofie dag![]()
Tegen dat de avond valt hebben we de antwoorden op alles [ afbeelding ]
Nu alleen nog antwoord zien te vinden op de moeilijkste vraag, wat gaan we vanavond eten.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef UitStraling het volgende:
Het is vandaag amateur filosofie dag![]()
Tegen dat de avond valt hebben we de antwoorden op alles [ afbeelding ]
Alles !!!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nu alleen nog antwoord zien te vinden op de moeilijkste vraag, wat gaan we vanavond eten.
Das wel een beetje veel niet?quote:
Ik heb de afgelopen dagen zo veel over kapsalon gepraat dat ik daar nu zin in hebquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nu alleen nog antwoord zien te vinden op de moeilijkste vraag, wat gaan we vanavond eten.
Shit ja, geen idee nog nietquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je dit kunt dan heb je het antwoord al op je levensvraagquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:50 schreef bitterbal het volgende:
ik ben aan het dansen in de gang onder de verf [ afbeelding ]
Sowieso is leren om in het nu te leven waardevol. Zeker in relaties met mensen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:51 schreef UitStraling het volgende:
Toen ik in het ziekenhuis werkte had ik daar een oudere collega en die zag mijn jonge carrière-technische en relationele planningsworstelingen met een glimlachje aan en die zei leer nu eerst maar vandaag te leven en te genieten want morgen is niets zeker en over 40 jaar al helemaal niet dus niet teveel plannen want dan vergeet je vandaag te leven, nou ja iets van die strekking zei die
Ja en dat is al een constante worsteling waar je goed over na moet denken tussen je eigen prioriteiten en die van een ander.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Sowieso is leren om in het nu te leven waardevol. Zeker in relaties met mensen.
-boogquote:
oh zijn die wel open?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen naar de opticien. Het wordt tijd voor een nieuwe bril
In bepaalde kringen wordt dit heel anders opgevatquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:37 schreef Makrelis het volgende:
Leuk onderonsje gehad met een juffrouw die van de zorg is voor m'n pa. Geen hankypanky, misschien denken mensen dat gelijk. Ze heeft al 5 kinderen. Da's een hele verantwoordelijkheid. Kan m'n vader ook even praten dan met mij. Van Curacao en uitstekend nederlands spreken. Ik heb veel respect voor mensen die ouderen regelen.
Dat was Gommers. Maar de buit is binnen dus ze kunnen nu rustig aan doenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:17 schreef bitterbal het volgende:
paar dagen terug zei die nog dat het vanaf maandag al kon toch?
11 MINUTEN GELEDEN
Kuipers: geen vaccinaties voor 8 januari
Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, zegt dat er hoogstwaarschijnlijk niet voor de geplande datum van 8 januari gevaccineerd zal worden in ziekenhuizen. "De verdeling van het vaccin, dat met -70 graden moet worden bewaard en komt in batches van duizend stuks, kost gewoon een aantal dagen tijd", zei hij tegen de NOS op NPO Radio 1.
Kuipers zei verder dat er nu een plan wordt opgesteld met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het RIVM om de vaccins zo snel mogelijk te verdelen over de ziekenhuizen. "Maar het kost tijd om draaiboeken te maken en vaccins uit te rollen", benadrukte hij.
Hij noemde het "fantastisch nieuws" dat het kabinet heeft besloten de medewerkers in de acute zorg in de eerste vaccinatiegroep te plaatsen. Kuipers: "Deze medewerkers zijn cruciaal voor de zorg en de druk op de zorg blijft de komende tijd hoog. Dus hoe eerder ze worden gevaccineerd, hoe beter".
Dit is natuurlijk totale onzin. Daar hebben ze bijna een jaar de tijd voor gehad.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:17 schreef bitterbal het volgende:
"Maar het kost tijd om draaiboeken te maken
Vanavond is alles leeg.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:47 schreef Budapestenaar het volgende:
Ga vanavond maar boodschappen doen. Het leek bij AH wel op de Moskouse hongersnood van 1947.
Ik denk dat ik morgenvroeg nog even ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:47 schreef Budapestenaar het volgende:
Ga vanavond maar boodschappen doen. Het leek bij AH wel op de Moskouse hongersnood van 1947.
Ieder spuitje moet natuurlijk wel netjes geadministreerd wordenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk totale onzin. Daar hebben ze bijna een jaar de tijd voor gehad.
Dat jaartal verzin ik. Kan ook 46 zijn geweestquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanavond is alles leeg.
Trouwens ik heb geen idee hoe de Moskouse hongersnood van 1947 was. Vertel daar eens wat over?
Holodomor, gewoon je eigen moeder en kinderen opeten.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat jaartal verzin ik. Kan ook 46 zijn geweestDe Sovjet Unie had onder Stalin een aantal beruchte hongersnoden door de hervorming van de landbouw. Mensen hadden feitelijk niks te vreten en voor alles moest je uren in de rij gaan staan. Huisvrouwen stonden van 2 uur ‘s nachts tot 9 uur ‘s morgens in de rij voor een verbrand roggebrood.
Was dat niet gewoon 1989? Gorbatsjov zei later dat de Sovjet Unie door niets anders viel dan door de rijen voor de bakkerijen in Moskou.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat jaartal verzin ik. Kan ook 46 zijn geweestDe Sovjet Unie had onder Stalin een aantal beruchte hongersnoden door de hervorming van de landbouw. Mensen hadden feitelijk niks te vreten en voor alles moest je uren in de rij gaan staan. Huisvrouwen stonden van 2 uur ‘s nachts tot 9 uur ‘s morgens in de rij voor een verbrand roggebrood.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:47 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik heb verhalen gelezen dat zelfs overleden mensen werden opgegeten maar weet niet of het waar is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, rijen heb je altijd gehad in het Oostblok, behalve in Hongarije. Maar dat was door schaarste en niet zozeer door een totaal gebrek, zoals tijdens de hongersnoden van de jaren dertig en net na de oorlog. Ik las ergens dat de gemiddelde Rus net na de oorlog een week moest overleven op een paar sneetjes brood, wat aardappels en een beetje vet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon 1989? Gorbatsjov zei later dat de Sovjet Unie door niets anders viel dan door de rijen voor de bakkerijen in Moskou.
Een feit dat eigenlijk ook voor een groot gedeelte op het conto van Ronald Reagan bijgeschreven kan worden met zijn extreme militaire opbouw die de Sovjet-Unie in de jaren 80 niet kon volgen.
Dat is waarquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik heb verhalen gelezen dat zelfs overleden mensen werden opgegeten maar weet niet of het waar is.
Onder Stalin werden de hongerigen tot kunstmest verwerkt, Gorbatsjov kwam daar niet meer mee weg.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, rijen heb je altijd gehad in het Oostblok, behalve in Hongarije. Maar dat was door schaarste en niet zozeer door een totaal gebrek, zoals tijdens de hongersnoden van de jaren dertig en net na de oorlog. Ik las ergens dat de gemiddelde Rus net na de oorlog een week moest overleven op een paar sneetjes brood, wat aardappels en een beetje vet.
Wat is de definitie van “een functie”. Dat is eigenlijk een bedenksel van mensen. Dat alles een “nuttige” functie moet hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel 'ns gelezen zoiets. Dat dat in Aussie is gebeurd. Lijken eten om te overleven in de jungle. Pretty sick stuff.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik heb verhalen gelezen dat zelfs overleden mensen werden opgegeten maar weet niet of het waar is.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nare verhalen iddStaat genoeg over op Wikipedia.
Maar dat gebeurde dus allemaal bij de Albert Heijn in Dordrecht vanmorgen begrijp ik
Mja, die mensen zijn gebombardeerd met propaganda. Mensen in Noord-Korea vinden die dikke oliebol ook geweldig. Maar onder Stalin hadden Russen het echt slecht. Tijdens de jaren zestig en zeventig hadden mensen wel een redelijke levensstandaard.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:01 schreef liesje1979 het volgende:
En toch zou de overgrote meerderheid van die mensen die die tijd mee hebben gemaakt zo terug willen en vinden ze Stalin nog steeds geweldig.
Dat verhaal van dat gevangenen-eiland waar ze de knapste gevangene massaal verkrachten voor de ogen van haar man en daarna levend opaten.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is waarKannibalisme kwam heel veel voor in de Sovjet Unie. Er is een legendarisch verhaal van een moeder en een dochter die samen een handeltje hadden. Dochter lokte mannen mee naar huis. Moeder blikte de mannen in en verkocht ze op de markt.
Slimquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is waarKannibalisme kwam heel veel voor in de Sovjet Unie. Er is een legendarisch verhaal van een moeder en een dochter die samen een handeltje hadden. Dochter lokte mannen mee naar huis. Moeder blikte de mannen in en verkocht ze op de markt.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nare verhalen iddStaat genoeg over op Wikipedia.
Maar dat gebeurde dus allemaal bij de Albert Heijn in Dordrecht vanmorgen begrijp ik
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat verhaal van dat gevangenen-eiland waar ze de knapste gevangene massaal verkrachten voor de ogen van haar man en daarna levend opaten.
Ja dat weet ik. Maar het is niet zo zwart wit natuurlijk. Stalin was een beul maar heeft het land ook helpen industrialiseren. En mensen zijn geneigd het goede te onthouden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, die mensen zijn gebombardeerd met propaganda. Mensen in Noord-Korea vinden die dikke oliebol ook geweldig. Maar onder Stalin hadden Russen het echt slecht. Tijdens de jaren zestig en zeventig hadden mensen wel een redelijke levensstandaard.
Hier was het net juist relatief rustig, tussen half 1 en 1 is meestal ook het enige moment op een zaterdag dat het rustig is hierquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:47 schreef Budapestenaar het volgende:
Dat heeft hij gedaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar het is niet zo zwart wit natuurlijk. Stalin was een beul maar heeft het land ook helpen industrialiseren. En mensen zijn geneigd het goede te onthouden.
Wat een verschrikkelijk verhaalquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Nazino_tragedy
Inspiratiebron voor soylent greenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, die mensen zijn gebombardeerd met propaganda. Mensen in Noord-Korea vinden die dikke oliebol ook geweldig. Maar onder Stalin hadden Russen het echt slecht. Tijdens de jaren zestig en zeventig hadden mensen wel een redelijke levensstandaard.
En nog steeds worden die feiten niet overal even duidelijk benoemd. Ga maar eens in het Stalin museum in Gori kijken. En daar komen ook echt nog veel fans op af.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat heeft hij gedaan.De manier waarop en het tempo hebben alleen heel veel leed veroorzaakt. Stalin was slim: die schreef de successen aan zichzelf toe en de fouten aan lageren in rang, die daar opzichtig voor werden gestraft. Daardoor is onder veel oudere Russen het beeld ontstaan dat Stalin een groot man was. Dat is inmiddels door de feiten echt wel onderuit gehaald.
Gegrilde Gerries, ook lekker.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heb je lekkere trek? Koop een blik Bitterbals Smek.
Nou ja, als je dat weet he. Wat bezielt je dan om TOCH daar te gaan kijken. You sick fuckquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:07 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]De oblast Dordrovski is berucht om dergelijke praktijken.
Leedvermaak is het beste vermaakquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, als je dat weet he. Wat bezielt je dan om TOCH daar te gaan kijken. You sick fuck
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heb je lekkere trek? Koop een blik Bitterbals Smek.
Yes, ik weet het. Nou was Stalin een Georgiër en heeft hij zijn eigen land altijd een beetje uit de wind van zijn verschrikkelijkheden gehouden. Maar hij heeft nog steeds een hoop fans, ook in moedertje Ruslandquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En nog steeds worden die feiten niet overal even duidelijk benoemd. Ga maar eens in het Stalin museum in Gori kijken. En daar komen ook echt nog veel fans op af.
Geloof dat de beste man op plekje twee staat als grootste massamoordenaar ooitquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En nog steeds worden die feiten niet overal even duidelijk benoemd. Ga maar eens in het Stalin museum in Gori kijken. En daar komen ook echt nog veel fans op af.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:20 schreef liesje1979 het volgende:
Ze verkopen er alleen geen Stalin sneeuwbollen meer.
Na Mao ja. Alhoewel Hitler en Pol Pot ook aardig meedoen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geloof dat de beste man op plekje twee staat als grootste massamoordenaar ooit
Ga je jezelf droogleggen in 2021?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Even twee flessen cava door de gootsteen gespoeld. Troep, en het staat alleen maar in de weg. Maandag wordt het oud glas opgehaald, opgeruimd staat netjes
Schatjes allemaal ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na Mao ja. Alhoewel Hitler en Pol Pot ook aardig meedoen.
Dat gaat ook wat ver. Maar er is geen reden waarom smerige dingen in mijn huis hoeven te zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ga je jezelf droogleggen in 2021?
Had in Kutaisi een discussie met een jong Duits stel. Dat Stalin lang niet zo erg was als hun eigen Hitlertje. Nou.....quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geloof dat de beste man op plekje twee staat als grootste massamoordenaar ooit
17 miljoen tegenover 60 miljoen, prutser die Adolfquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:25 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Had in Kutaisi een discussie met een jong Duits stel. Dat Stalin lang niet zo erg was als hun eigen Hitlertje. Nou.....
Stalin zou Lavrente Beria “onze eigen Heinrich Himmler” hebben genoemdquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
17 miljoen tegenover 60 miljoen, prutser die Adolf
+1quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:29 schreef liesje1979 het volgende:
Al veel te lang niet in oostblokmeuklandjes geweest.
Albinoni is nog geen jaar geledenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:29 schreef liesje1979 het volgende:
Al veel te lang niet in oostblokmeuklandjes geweest.
Champagne is heerlijk juist, krijg je ook niet snel zo'n kwade dronk van, alsof de bubbels je hoofd lichthartig en vrolijk maken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat ook wat ver. Maar er is geen reden waarom smerige dingen in mijn huis hoeven te zijn.
Ja maar dat is voor mijn doen toch echt wel heel lang he?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Albinoni is nog geen jaar geleden
Beria was echt knettergek ja, incel mannetje met macht.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Stalin zou Lavrente Beria “onze eigen Heinrich Himmler” hebben genoemd
Meh. En dan dat gedoe met die kurkquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Champagne is heerlijk juist, krijg je ook niet snel zo'n kwade dronk van, alsof de bubbels je hoofd lichthartig en vrolijk maken.
De sfeerquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik de metro’sEn het sfeertje
Ja weet ikquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:31 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja maar dat is voor mijn doen toch echt wel heel lang he?
Jazekerquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:32 schreef CherryLips het volgende:
Is Tsjechië ook een oostblokland? Anders ben ik nog nooit in een oostblokland geweest.
Rekenen we goedquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:32 schreef CherryLips het volgende:
Is Tsjechië ook een oostblokland? Anders ben ik nog nooit in een oostblokland geweest.
Dan mis ik de geur buiten in de dorpjes waar de huizen nog met steenkool gestookt worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik de metro’sEn het sfeertje
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meh. En dan dat gedoe met die kurkEigenlijk kan het alleen buiten en het is nu koud buiten. Wel vaker het geval tijdens oud en nieuw overigens
In mijn optiek wel. Beleg van Praag, wereldoorlogen, de invloed van de russen. Ik weet er het fijne niet van, maar positief is anders.quote:
En Oostenrijk? Qua ligging ligt dat praktisch net zo oostelijkquote:
In Centraal Polen staat toch zo'n nieuwe enorme kolencentrale, vrouwen met drie borsten en pasgeboren kinderen zonder ogen, heerlijke geur.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan mis ik de geur buiten in de dorpjes waar de huizen nog met steenkool gestookt worden.
*hoest*quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan mis ik de geur buiten in de dorpjes waar de huizen nog met steenkool gestookt worden.
Nee Oostenrijk niet. Krijgen jullie nog wel geschiedenis op school tegenwoordig?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En Oostenrijk? Qua ligging ligt dat praktisch net zo oostelijk
Ja naja ik ben in oktober natuurlijk ook nog 10 dagen in Griekenland geweest. Maar als we er zo over praten merk ik dat ik dat soort landen wel echt mis.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja weet ikIk heb ook wel weer zin in van alles. Niet eens zo zeer Oostblokmeuklandjes maar gewoon. Reizen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik in oktober nog even een weekendje naar Ameland geweest ben.
En zeker nou ik de komende tijd mooi tijd heb om wat leuks te gaan doen
Ja hoor heb je hem weerquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In Centraal Polen staat toch zo'n nieuwe enorme kolencentrale, vrouwen met drie borsten en pasgeboren kinderen zonder ogen, heerlijke geur.
Rekenen we fout. Dat land behoorde nooit tot de Sovjet-invloedssfeer.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Topografie.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee Oostenrijk niet. Krijgen jullie nog wel geschiedenis op school tegenwoordig?
Het beleg van Wenen onder het Ottomaanse rijk. Ik ben blij met 2021 wat dat betreft.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In Centraal Polen staat toch zo'n nieuwe enorme kolencentrale, vrouwen met drie borsten en pasgeboren kinderen zonder ogen, heerlijke geur.
Ik mis het verkennen van onbekend gebied. En dat is gewoon erg leuk in Oost-Europa. Wat dat betreft was mijn laatste avontuur Roemenië in oktober 2019.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:37 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja naja ik ben in oktober natuurlijk ook nog 10 dagen in Griekenland geweest. Maar als we er zo over praten merk ik dat ik dat soort landen wel echt mis.
Dat had meer met politiek te maken dan met geografische ligging, Griekenland was wel het hete hangijzer met verdelen, bijna niemand weet nog van de Griekse burgeroorlog na de tweede wereldoorlog.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bedoelde het ook topografisch gezienquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Rekenen we fout. Dat land behoorde nooit tot de Sovjet-invloedssfeer.
Topografisch zijn landen als Tsjechië en Hongarije Centraal- Europa. Maar dus wel oostblokquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bedoelde het ook topografisch gezien
Maar dat is denk het oostelijkst dat ik ben geweest.
Heb ooit een lerares geschiedenis gehad die echt geweldig kon vertellen, was een blok van 2 uur zo om en was het jammer dat het alweer afgelopen wasquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee Oostenrijk niet. Krijgen jullie nog wel geschiedenis op school tegenwoordig?
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:38 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik mis het verkennen van onbekend gebied. En dat is gewoon erg leuk in Oost-Europa. Wat dat betreft was mijn laatste avontuur Roemenië in oktober 2019.
Whehehehequote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:43 schreef UitStraling het volgende:
https://speld.nl/2021/01/(...)usza2oRggpb5GalpY9wU
Ik maak er wat impressionistisch van. Die kleipoppetjes op de VPRO ooit. Ja, komt daarvandaan. Semtex (kneedbom) ook en Glock (plastic vuurwapens).quote:
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]![]()
Dan was mijn laatste echte avontuur toch wel Georgië en Armenië, vooral dat laatste had ik nog wel wat meer van willen zien. En Oekraïne zou ik ook graag nog eens heen gaan en dan wel met overnachting in Transnistrië. Maar ja.
Ik uit mijn hoofd 34quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:44 schreef LTVDK het volgende:
Zit even te kijken, maar volgens mij ben ik pas in 12 landen geweest.
Uitsloverquote:
Yep hadden we gister al besloten, laat ze nog maar een ruime week doorfeesten.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Zouden ze trouwens die ravegangers in Frankrijk (en Spanje) niet gewoon 2 weken in Quarantaine moeten zetten? Maar dan wel met z'n allen bij elkaar
1987 was het jaar dat ik voor het eerst in Dordrecht wasquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jaloers.![]()
1987 was het jaar dat ik voor het eerst in Boedapest was
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
UitsloverAl is het wel jammer dat de VS maar als 1 telt, als ik de staten apart kan tellen dan is het wel wat meer
Dat had ik ook wel willen doen destijds jaquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:42 schreef Karzai het volgende:
oost berlijn ben ik geweest op schoolreisje
Ik ben in 12 staten geweest. Aan de oostkust kun je makkelijk vijf staten op een dag doorkruisenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
UitsloverAl is het wel jammer dat de VS maar als 1 telt, als ik de staten apart kan tellen dan is het wel wat meer
Ben je wel in alle 12 provincies van NL geweest eigenlijk?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je geboortejaar zeker?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
1987 was het jaar dat ik voor het eerst in Dordrecht was
Jij ook!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:48 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Hallo allemaalbeste wensen, heel veel geluk, liefde en goede gezondheid voor iedereen
Joe!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:48 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Hallo allemaalbeste wensen, heel veel geluk, liefde en goede gezondheid voor iedereen
Groningen was de laatste provincie die ik heb afgetikt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je wel in alle 12 provincies van NL geweest eigenlijk?
Jij ookquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:48 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik 11, alleen aan de westkust, zeg maar alles westelijk van de Rockiesquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben in 12 staten geweest. Aan de oostkust kun je makkelijk vijf staten op een dag doorkruisen
Sowieso wapens.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:49 schreef Makrelis het volgende:
Semtex is trouwens een belangrijk exportprodukt van Tjechië. Of ik loop achter.
Nee, Friesland ben ik nog nooit geweestquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je wel in alle 12 provincies van NL geweest eigenlijk?
quote:
Jaquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dan is Bal dus ouder dan jij?
Ik wil heel graag eens van coast naar coast via de zuidelijke staten.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik 11, alleen aan de westkust, zeg maar alles westelijk van de Rockies
Ook wel een leuke kaart om te zien hoe groot dat land eigenlijk is
[ afbeelding ]
Via noord is denk ik ook wel mooi, zeker Montanaquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik wil heel graag eens van coast naar coast via de zuidelijke staten.
Ik zie Nederland nergensquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, maar dat sfeertje in het zuiden trekt me wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Via noord is denk ik ook wel mooi, zeker Montana
Maine, Vermont en Upstate New York trekken me wel, de rest boeit me net zoveel als koude spaghetti.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
New Englandquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maine, Vermont en Upstate New York trekken me wel, de rest boeit me net zoveel als koude spaghetti.
Ik was in november in het noorden, dat je gewoon overdag in de volle zon de temperatuur in de enkele cijfers ziet in fahrenheitquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, maar dat sfeertje in het zuiden trekt me wel.![]()
Alleen de temperatuur wat minder, dus ik zou het niet in de zomer doen.Virginia was al op het randje in september
Dat trekt me dan weer totaal niet, liever de lebensraum in het (noord)westenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maine, Vermont en Upstate New York trekken me wel, de rest boeit me net zoveel als koude spaghetti.
Fahrenheit vind ik zoiets domsquote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik was in november in het noorden, dat je gewoon overdag in de volle zon de temperatuur in de enkele cijfers ziet in fahrenheit
Dat wel, maar was dus -15 in normale temperatuurquote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Fahrenheit vind ik zoiets doms
Ja ik ookquote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Fahrenheit vind ik zoiets doms
Ik heb vorige week een filmpje zitten kijken over de Britse pond, die vroeger uit 240 pence bestond. Klinkt ook raar, maar daar zat toch wel een slimme logica inquote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik ookNet zoals het imperial system
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |