abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197176658
Rutger had dat kasteel voor haar gevonden? Misschien had hij beter moeten zoeken, voor ¤ 20.000 minder kon hij meer oppervlakte, beter onderhouden en dichterbij Nederland (bijv. 1,5 uur van Parijs) vinden.
Er staan zo’n 1200 kastelen te koop in Frankrijk, vanaf ¤200.000 tot voor enkele miljoenen. Je moet wel iets verder kijken dan het eerste het beste bouwval. https://immobilier.lefiga(...)0000&priceMax=350000

Al denk ik dat Emmy ook niet handig is: zelfs rotte meubels kunnen uit bepaalde gewilde periodes komen, voor je er brandhout van maakt, moet je ze door een kenner laten bekijken. https://www.leboncoin.fr/(...)xt=meubles%20anciens Die auto zou ik ook op Le bon coin zetten. https://www.leboncoin.fr/(...)es%20de%20collection
En ze kan ook budget (lees gratis) vakantieverblijf voor klussers aanbieden
Ze zit vlakbij de Dordogne, een prachtig wandel- en kanogebied.

Ik vind het wel stoer wat ze doet, alleen iets te groot voor een soloproject. Ik zou in haar geval een of twee partners hebben gezocht en beter de markt verkend.
En al die ruimtes waar ze niet in durft, dat snap ik ook niet: het is van jou, dan wil je toch weten eat er in zit en hoe het eruit ziet? En spinnen? Als je bang voor geleedpotigen en/of reptielen bent kan je beter op een boot gaan zitten.

Dat Rutger niet helpt begrijp ik wel, zij wilde dit. Misschien ziet een zender er iets in Erica ( met af en toe een gastoptreden van Martien) in te huren, die dame weet van wanten.

[ Bericht 6% gewijzigd door la_perle_rouge op 02-01-2021 19:42:58 ]
pi_197176684
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:33 schreef alopio het volgende:

[..]

Iedereen heeft die vrouw proberen te vertellen dat dit onhaalbaar is. Die man is 69, en nu al slecht ter been. Die wil de komende 10/15 jaar nog genieten. Niet in een vochtig krot zitten. Die man is niet lui, die man is 69 en fysiek niet meer in staat om iets te doen.

Die vrouw had, als ze van haar man hield, ook nog samen kunnen genieten op zn boot de laatste jaren van zn leven
Volgens mij hield ze wel van hem maar niet van dat zure wereldje om hem heen. Dan is dit een prima keuze. Daarnaast is zij 60 en volgens mij geen type die nog 15 jaar die gierige man gaat verzorgen.
pi_197176712
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
Rutger had dat kasteel voor haar gevonden? Misschien had hij beter moeten zoeken, voor ¤ 20.000 minder kon hij meer oppervlakte, beter onderhouden en dichterbij Nederland (bijv. 1,5 uur van Parijs) vinden.
Er staan zo’n 1200 kastelen te koop in Frankrijk, vanaf ¤200.000 tot voor enkele miljoenen. Je moet wel iets verder kijken dan het eerste het beste bouwval. https://immobilier.lefiga(...)0000&priceMax=350000

Al denk ik dat Emmy ook niet handig is: zelfs rotte meubels kunnen uit bepaalde gewilde periodes komen, voor je er brandhout van maakt, moet je ze door een kenner laten bekijken. Die auto zou ik ook op Le bon coin zetten.
En ze kan ook budget (lees gratis) vakantieverblijf voor klussers aanbieden
Ze zit vlakbij de Dordogne, een prachtig wandel- en kanogebied.

Ik vind het wel stoer wat ze doet, alleen iets te groot voor een soloproject. Ik zou in haar geval een of twee partners hebben gezocht en beter de markt verkend.
En al die ruimtes waar ze niet in durft, dat snap ik ook niet: het is van jou, dan wil je toch weten eat er in zit en hoe het eruit ziet? En spinnen? Als je bang voor geleedpotigen en/of reptielen bent kan je beter op een boot gaan zitten.

Dat Rutger niet helpt begrijp ik wel, zij wilde dit. Misschien ziet een zender er iets in Erica ( met af en toe een gastoptreden van Martien) in te huren, die dame weet van wanten.
Liever minder Meilandjes op TV.
pi_197176799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Liever minder Meilandjes op TV.
Je weet dat je niet naar ze hoeft te kijken als je dat niet wil? Aan alternatieve zenders geen gebrek. En ik zou ook niet Martien, maar Erica vragen, minder geluid en meer daadkracht.
pi_197176800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:41 schreef riazop het volgende:

[..]

Als man hoor je je vrouw te steunen, door dik en dun.

en als hij te lui is om mee te klussen moet ie gewoon geld schuiven van dat riante tandartssalaris.
Je reageert niet op mijn vorige post. Volgens mij zit je gewoon een beetje te trollen of leef je nog in de jaren 60 ofzo? We leven in 2021. Man en vrouw zijn gelijk. Als een man de keuze maakt om niet in een project te stappen wat hem niet aanstaat en met name op zijn leeftijd, dan mag ie dat nog altijd zelf weten net zoals jij zelf mag weten dat rutger een eikel is. Maar om iemand af te lopen branden icm zelf verzonnen aannames is imo nogal sneu.

Het is niet voor niks dat half nederland viel over deze uitzending. Het leeuwendeel vond het vrouwtje zachtgezegd ook vrij apart.

Maar ik hoop voor jou dat als jij 69 bent dat jouw man dan ergens een biodansa gaat beginnen in moldavie. Volgens jouw principes loop jij dan als een halve malloot daar danslessen te geven ;)
pi_197176826
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens mij hield ze wel van hem maar niet van dat zure wereldje om hem heen. Dan is dit een prima keuze. Daarnaast is zij 60 en volgens mij geen type die nog 15 jaar die gierige man gaat verzorgen.
Dat jij het wereldje zuur vindt wil niet zeggen dat het een zuur wereldje is he... wat een azijnpissers hier :{
pi_197176841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:40 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Je weet dat je niet naar ze hoeft te kijken als je dat niet wil? Aan alternatieve zenders geen gebrek. En ik zou ook niet Martien, maar Erica vragen, minder geluid en meer daadkracht.
Die is ook zuur, ik vond die verbouwing wel leuk, maar de rest erna had niet gehoeven.
pi_197176888
Ik zie opvallend veel vrouwen in dit topic die vergelijkbaar zijn met de kasteelboerin :D

Go girls! Lekker stucen!
pi_197176947
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die mensen om hun heen zijn ook niet mijn type mensen hoor, beetje kouwe kak, eens.

Maar die man gierig? Waar is dat op gebaseerd? Omdat hij zn geld niet in een bodemloze put wilt steken? Iedereen heeft het over het dak? Maar er is een kamer zonder (half ingestorte) vloer, houtrot, termieten, leidingwerk.

Ze hebben dit samen gezocht, en die man heeft al snel gezien dat er makkelijk 3 ton in gestoken moet worden wil je er iets van maken. Onhaalbaar dus, zeker omdat hij zelf niks kan doen wegens leeftijd/fysiek. En zij kan ook niks, ze is 1,5 jaar bezig geweest met 2 kamers op te knappen, en dan nog alleen op zicht. Niks structureels.

Ik bewonder haar positieve kijk op alles, maar soms moet je ook realistisch zijn, en zij is dat niet
pi_197176971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je vergeet de trainingen en de camping...
Ze gaat workshops georganiseren.

¤3000,- leefgeld is wel veel. Zeker als ze een moestuin neemt.
Nogmaals, het dak is niet het enige wat geld gaat kosten en wat gedaan moet worden. Moet minimaal nog 3 ton in. Ik zou er nooit gaan zitten in dat vochtige rotte schimmel hol.

En leuk hoor, een B&B, een camping, workshop. En dat allemaal in dr eentje. En wie gaat dat kasteel verder opknappen dan? En de camping onderhouden, en de kamers doen? Totaal onhaalbaar.
pi_197177008
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:47 schreef alopio het volgende:

[..]

Die mensen om hun heen zijn ook niet mijn type mensen hoor, beetje kouwe kak, eens.

Maar die man gierig? Waar is dat op gebaseerd? Omdat hij zn geld niet in een bodemloze put wilt steken? Iedereen heeft het over het dak? Maar er is een kamer zonder (half ingestorte) vloer, houtrot, termieten, leidingwerk.

Ze hebben dit samen gezocht, en die man heeft al snel gezien dat er makkelijk 3 ton in gestoken moet worden wil je er iets van maken. Onhaalbaar dus, zeker omdat hij zelf niks kan doen wegens leeftijd/fysiek. En zij kan ook niks, ze is 1,5 jaar bezig geweest met 2 kamers op te knappen, en dan nog alleen op zicht. Niks structureels.

Ik bewonder haar positieve kijk op alles, maar soms moet je ook realistisch zijn, en zij is dat niet
Vergeet die badkamers niet.

Ik snap haar wel, dat bootje is ook geen plek voor twee personen.

Eens ff kijken wat dat ding kost,
https://www.jachthavennaa(...)202020%20Naarden.pdf
Zo’n ¤5000,- per jaar.

Geen idee of het legaal is om daar te wonen.
pi_197177044
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vergeet die badkamers niet.

Ik snap haar wel, dat bootje is ook geen plek voor twee personen.

Eens ff kijken wat dat ding kost,
Badkamers? Das het enige wat ze heeft laten doen. Maar goed, die tellen we dan ook mee. Jammer alleen dat ze het volgend jaar weer kan doen omdat het stucwerk eraf flikkert met al die lekkage. En houtrot, en vocht. Tja, zonde geld dan.

Je kan wel iets schilderen of een behangetje overheen doen, maar zolang je niks aan de basis doet is het allemaal voor niks. Beetje pleisters plakken.

Bootje is gewoon een woonboot, kan makkelijk met 2. Maar goed, die heeft die man pas gekocht nadat die vrouw kost wat kost dat kasteel wilde en hij besloot de grens te trekken. Denk dat als zij ook af had gezien van dat kasteel ze iets anders hadden gekocht. (Of een grotere boot bv)
pi_197177100
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:52 schreef alopio het volgende:

[..]

Badkamers? Das het enige wat ze heeft laten doen. Maar goed, die tellen we dan ook mee. Jammer alleen dat ze het volgend jaar weer kan doen omdat het stucwerk eraf flikkert met al die lekkage. En houtrot, en vocht. Tja, zonde geld dan.

Je kan wel iets schilderen of een behangetje overheen doen, maar zolang je niks aan de basis doet is het allemaal voor niks. Beetje pleisters plakken
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Ze kan ook een terrein realiseren met tien Tiny houses, waar de Rutgers zes maanden per jaar kunnen wonen.
Aangezien die ligplaats in de jachthaven geen officiële woonbestemming heeft, _O-
pi_197177101
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:44 schreef SOG het volgende:
Ik zie opvallend veel vrouwen in dit topic die vergelijkbaar zijn met de kasteelboerin :D

Go girls! Lekker stucen!
Riazop is gewoon een vieze oude vent hoor
pi_197177132
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Ze kan ook een terrein realiseren met tien Tiny houses, waar de Rutgers zes maanden per jaar kunnen wonen.
Aangezien die ligplaats in de jachthaven geen officiële woonbestemming heeft, _O-
Tja, iedereen zijn ding, maar wel kansloos. Je kan niet stucen en behangen als je vette lekkage hebt. Dat stort gewoon na een jaar in elkaar. Verven over rot hout vol termieten, goed plan. Geen ramen, handig. Electra en leidingwerk niet nagekeken, top idee. Nee, dit gaat een paar jaar in dezelfde armoedige staat weer verkocht worden. Dit is niet opknappen maar een vlaggetje in een stuk stront steken en dan roepen kijk eens hoe mooi.

En op haar tempo duurt dat nog 10 jaar, en ze heeft geen geld. En geen vergunning voor Tiny houses of een camping. Vraag me af als er inspectie komt of je het überhaupt als B en B mag verhuren
pi_197177350
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:48 schreef alopio het volgende:

[..]

Nogmaals, het dak is niet het enige wat geld gaat kosten en wat gedaan moet worden. Moet minimaal nog 3 ton in. Ik zou er nooit gaan zitten in dat vochtige rotte schimmel hol.

En leuk hoor, een B&B, een camping, workshop. En dat allemaal in dr eentje. En wie gaat dat kasteel verder opknappen dan? En de camping onderhouden, en de kamers doen? Totaal onhaalbaar.
Ze had niet het eerste het beste kasteel moeten kopen. Dit kasteel is inderdaad een onhaalbare kaart. En ze moet nog maar afwachten of ze toestemming voor een camping krijgt, en als, dan moet ze daar ook van alles aanleggen: waterleidingen, douches, sanitaire, afwasgelegenheid...
Het dak is het grootste probleem, alles staat en valt daarmee, je kan geen emmers blijven neerzetten.
Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak: zolang je geen echt kasteel en echt terrein hebt, kan je leuk dromen. Zodra je het bezit, moeten de handen uit de mouwen, geen tijd meer voor dromen.
Emmy kijkt te veel naar details, zie kleine potjes verf voor de juiste kleur. Daarover moet je niet gaan mutsen, daar heb je heen tijd voor.

¤ 3000 leefgeld is veel, ze kan groenten, aardappels en eieren afnemen van buren met moestuinen.

Wat ben ik blij dat ik tevreden was met een huis dat niet 40 jaar had leeggestaan, maar tot de dood van de vorige bewoner bewoond werd. Ik kon er zo in, nadat water en electra weer waren aangsloten.
pi_197178231
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:40 schreef SOG het volgende:

[..]

Je reageert niet op mijn vorige post. ...n of leef je nog in de jaren 60 ofzo? We leven in 2021. Man en vrouw zijn gelijk....
Bij ons in de wijk ligt dat toch iets genuanceerder.

Man boven vrouw / vrouw boven kinderen / man zorgt voor vrouw.

En die waardeloze vent, Rutger, laat haar dus gewoon stikken. Hij heeft een dikke tandartsenpraktijk, maar een financieel steuntje? Ho maar!

Dit is geen serieus huwelijk.

Wat komt die gast daar nog doen? Hoe durft ie klaploper zich te vertonen. Rutger maakt alle mannen ten schande.
Je ZORGT voor je vrouw vriend, wat ze ook doet!!
pi_197178396
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:48 schreef alopio het volgende:

[..]

Nogmaals, het dak is niet het enige wat geld gaat kosten en wat gedaan moet worden. Moet minimaal nog 3 ton in....
Voor dit soort kasteeltjes staat tussen de 1200 en 1500 ¤/m2 renovatiekosten.

Met 1400m2 ben je dus gewoon anderhalf miljoen kwijt om het picobello te hebben.

En dan ben je er nog niet. Je moet ook rekening houden met tussen de 30 en 50 ¤/m2 jaarlijkse onderhoudskosten.

Op geen enkele manier rendabel te krijgen, anders dan dat je weer een Hollandse gek vindt die er weer een paar ton voor geeft.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2021 @ 20:53:05 #169
43556 miss_dynastie
pi_197178581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:41 schreef riazop het volgende:

Je ZORGT voor je vrouw vriend, wat ze ook doet!!
Als je hiermee had bedoeld dat hij haar onder bewind had moeten stellen zodat ze niet had kunnen tekenen, had ik je nog een beetje begrepen. Maar je hele opgebouwde boeltje in de bodemloze put gooien, is gestoord. Geen hand vol maar een land vol vrouwen, en veel goedkopere ook :D
pi_197178640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar je hele opgebouwde boeltje in de bodemloze put gooien, is gestoord.
een huwelijk is meer dan een droge financiele transactie. Veel meer.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2021 @ 20:58:11 #171
43556 miss_dynastie
pi_197178709
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:55 schreef riazop het volgende:

[..]

een huwelijk is meer dan een droge financiele transactie. Veel meer.
Ja, een droog dak boven je hoofd bijvoorbeeld, als je je hele leven hard gewerkt hebt om een kapitaaltje op te bouwen _O-
pi_197178820
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, een droog dak boven je hoofd bijvoorbeeld, als je je hele leven hard gewerkt hebt om een kapitaaltje op te bouwen _O-
Die man is nu 71, leeft geen 10 jaar meer zo te zien, wat moet die toch met dat "kapitaaltje"?

Voor mij is dat een doodsbange profiteur.
Bang voor zijn kids die de erfenis willen en een profiteur omdat hij op zijn luie reet zit op dat kasteel aan de witte wijn. En waarschijnlijk nog een portie gratis sex erbij ook.

Walgelijke mentaliteit van die gast.
pi_197178881
Het was zo'n gezellige aflevering
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2021 @ 21:05:14 #174
43556 miss_dynastie
pi_197178909
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:01 schreef riazop het volgende:

[..]

Die man is nu 71, leeft geen 10 jaar meer zo te zien, wat moet die toch met dat "kapitaaltje"?
Droog, warm en comfortabel in een af huis (of een woonboot) zitten en niet in een immens kasteel waar helemaal niks voor elkaar is, je geld in kan blijven stoppen en thuisbezorgd ongetwijfeld nog niet uitgevonden is. Als ik moest kiezen zou ik ook voor de boot gaan :s)
pi_197178930
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:45 schreef riazop het volgende:

[..]

Voor dit soort kasteeltjes staat tussen de 1200 en 1500 ¤/m2 renovatiekosten.

Met 1400m2 ben je dus gewoon anderhalf miljoen kwijt om het picobello te hebben.

En dan ben je er nog niet. Je moet ook rekening houden met tussen de 30 en 50 ¤/m2 jaarlijkse onderhoudskosten.

Op geen enkele manier rendabel te krijgen, anders dan dat je weer een Hollandse gek vindt die er weer een paar ton voor geeft.
Helemaal mee eens! Dit mens is rijp voor het gesticht voor mij een DARWIN AWARD aan achterlijkheid! :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')