Ze maakte normaal gebruik van whatsapp, staat er.quote:
Vreemd inderdaad. Bereik, of geen mobiel internetbundel (in het buitenland of zo?)quote:Op zondag 3 januari 2021 17:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Nog vreemder, in het stuk van Zoek je mee?
[..]
Waarom stapt iemand over van whatsapp naar sms?
Geeft dat wat te maken met bereik?
Het is natuurlijk niet erg als dit bijdraagt aan de opsporing en het vinden van vermiste personen. Maar het lijkt met alle respect wat op "geilen" op dit soort zaken. Zonder dat het veel bijdraagt.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze had een warme jas aan (parka) en een rugzak bij.
Even wat vragen aan aanleiding van de vrijgekomen informatie:
Was dat normaal dat ze een rugzak bij zich had?
Was dat een grote gevulde of een kleiner model (handtasformaat)?
Had ze een relatie?
Was ze aan het daten?
Zat ze op een datingsite?
Woont oma in het dorp?
Had ze kennissen over de grens?
( wij gingen hier juist in lockdown en in België werden de regels weer wat vrijer)
Ik denk dat ze bedoelen: op 14 december voor het laatst gezien (bij oma), op 15 december voor het laatst contact (per sms), vanaf 16 december geen contact meer. Dat ze vermist is, bleek pas toen ze kerst aan zich voorbij liet gaan.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze maakte normaal gebruik van whatsapp, staat er.
En ze heeft haar moeder op 15 december nog telefonisch gesproken.
Ik zag dat vanmiddag al, in een krantenartikel staat vermist vanaf 16 december en in de andere 14 december.
Heel vreemd.
Ik zie je bedragen hier voornamelijk bestaat uit het afzeiken van andere users de afgelopen dagen, zonder inhoudelijke reactie in welk topic dan ook. Sorry maar bij deze sta je hier onder de negeermodus.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet erg als dit bijdraagt aan de opsporing en het vinden van vermiste personen. Maar het lijkt met alle respect wat op "geilen" op dit soort zaken. Zonder dat het veel bijdraagt.
Heeft een telefoon dan wel nog de mogelijkheid om een sms te versturen?quote:
Ja sms gaat over een ander signaal, wat vaak langer bereik heeft. Gaat ook van den andere bundel of gratis.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heeft een telefoon dan wel nog de mogelijkheid om een sms te versturen?
Als ze zelf aangaf bij iemand in de auto te zitten, lijkt me dat later wel reden om een misdrijf niet uit te sluiten en dus een onderzoek te beginnen.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mensen die op het punt staan er een einde aan te maken, maken zich niet zo druk om een kat.
Anders had ze wel een afscheidsbriefje achtergelaten.
Maar het stukje dat ze “bij iemand” in de auto zat, vind ik een beetje creepy. Straks wordt ze vastgehouden tegen haar wil in.
Enfin, ze volgen nu de juiste weg. Uiteindelijk zal de politie haar telefoongesprekken uitlezen, wat mogelijk voor aanwijzingen kan zorgen.
Nu blijkt ze een dag later nog telefonisch en smscontact te hebben gehad met haar moeder.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als ze zelf aangaf bij iemand in de auto te zitten, lijkt me dat later wel reden om een misdrijf niet uit te sluiten en dus een onderzoek te beginnen.
Internet op?quote:
Maar Ichelle deed dat dus nooit, en toen ineens wél. Als het Ichelle zelf was.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik sms ook nog weleens als ik geen zin in die kutwhatsapp heb
In ieder geval eentje die onder de huidige maatregelen niet open mag zijn. En die maatregelen werden aangekondigd op de avond dat ze bij haar oma was. Dat ze haar winkel "in de steek liet" zie ik dus niet echt, want ze had alleen die dinsdag nog open gekund. Dat van die kat alleen laten vind ik dan zorgwekkender.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef hoechst het volgende:
Ze had een winkeltje dat wellicht ook failliet aan het gaan was?
Vreemde zaak dit.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:52 schreef Viv het volgende:
[..]
In ieder geval eentje die onder de huidige maatregelen niet open mag zijn. En die maatregelen werden aangekondigd op de avond dat ze bij haar oma was. Dat ze haar winkel "in de steek liet" zie ik dus niet echt, want ze had alleen die dinsdag nog open gekund. Dat van die kat alleen laten vind ik dan zorgwekkender.
Edit: ik zie dat ze aan kledingherstel deed, dan was die dinsdag misschien wel nodig om de laatste artikelen op te laten halen. De communicatie met haar moeder ging ook over de winkel, misschien heeft ze zo vervanging geregeld?
Was in maart geopend tijdens de eerste lockdown. Kledingherstel gaat om maatpakken (kerk) en bruidsjurken. Is dat corona gevoelig in kerkse sferen? Denk het niet, en wat had dat zaakje gedaan zonder lockdown? Nederland denkt dat het de uithoek van de wereld is maar Knokke, Brugge, Gent en Antwerpen liggen letterlijk om de hoek.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef hoechst het volgende:
Ze had een winkeltje dat wellicht ook failliet aan het gaan was?
Hmm okequote:Op maandag 4 januari 2021 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Was in maart geopend tijdens de eerste lockdown. Kledingherstel gaat om maatpakken (kerk) en bruidsjurken. Is dat corona gevoelig in kerkse sferen? Denk het niet, en wat had dat zaakje gedaan zonder lockdown? Nederland denkt dat het de uithoek van de wereld is maar Knokke, Brugge, Gent en Antwerpen liggen letterlijk om de hoek.
Edit:
Wiegbekleding en restauratiewerk gaat juist door ondanks de lockdown, ze zit juist niet in een branche die het zou moeten hebben van een open deur, ik denk maar ff hard op:
Bekleding caravan en campers zeker nu.
Bruidsjurken gaan ook gewoon door.
Als je op 28/29 jarige leeftijd zo goed bent dat je een zaak kan beginnen, dan is je netwerk waarschijnlijk al best groot geweest.
Mensen willen ook gordijnen en vouwgordijnen op maat hebben. Stofstalen bestellen kan nu wel.
Enfin in haar branche is er ook tijdens lockdown genoeg te doen.
En volgens oma was het een normaal en gezellig bezoek.
Poeh, hopelijk heeft de familie daar geen valse hoop van gehad.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.omroepzeeland(...)de-niet-in-Barcelona
Die link had ik niet zo 1,2,3 gelegd. Maar ze is het dus niet.
Ze dachten dus aan deze:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-rave-bij-barcelona
Jawel, op maandagmiddag kreeg de Zeeuwse politie melding van de Spaanse. Dat ze haar mogelijk opgepakt hadden, dit kon dinsdag ontkracht worden...quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Poeh, hopelijk heeft de familie daar geen valse hoop van gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |