Dank je! Wel bijzonder dat de OvJ het buiten beschouwing liet en de rechter (zowel in 2022 als in hoger beroep) er juist bewijs voor moord in gezien heeft.quote:Op zondag 7 juli 2024 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De officier van justitie heeft die getuigenverklaring zelf buiten de bewijslast gehouden omdat hij er vraagtekens bij had. En Sandra ontkende inderdaad.
[ x ]
Sandra heeft met het in hoger beroep willen gaan er dus juist voor gezorgd icm die getuige die wel geloofd werd dat het moord werd.quote:Op zondag 7 juli 2024 11:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Dank je! Wel bijzonder dat de OvJ het buiten beschouwing liet en de rechter (zowel in 2022 als in hoger beroep) er juist bewijs voor moord in gezien heeft.
Ze was al veroordeeld voor moord, maar dan op basis van een andere redenering dan aangevoerd door de officier van justitie.quote:Op zondag 7 juli 2024 11:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Sandra heeft met het in hoger beroep willen gaan er dus juist voor gezorgd icm die getuige die wel geloofd werd dat het moord werd.
ipv mogelijk doodslag.
De getuige heeft het dezelfde dag ook nog met anderen gedeeld trouwens en altijd consistent gebleven in verhoren. Volgens de podcast dan he.
Ja zonder die getuige mee te nemen in het vonnis.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ze was al veroordeeld voor moord, maar dan op basis van een andere redenering dan aangevoerd door de officier van justitie.
Ik snap niet wat je bedoelt. De rechtbank heeft de getuige juist wel meegenomen terwijl de officier van justitie die buiten de bewijsvoering hield.quote:Op zondag 7 juli 2024 21:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja zonder die getuige mee te nemen in het vonnis.
Ergens lastig dat ze doodslag 'wilde'.
Ah, ik begon al aan mezelf te twijfelen.quote:Op zondag 7 juli 2024 21:36 schreef Blues het volgende:
Ergens las ik moest dat zijn.
Auto aanvul en niet meer gecheckt![]()
En je hebt gelijk![]()
Dat is geen geheim hoor.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:28 schreef hoechst het volgende:
IK HEB GHOORD DAT Ichelle seks had met de man in kwestie.
https://www.ad.nl/zeeland(...)ist-uitleg~a5fc2c85/quote:Het klinkt misschien raar voor de buitenwereld, maar Ichelle en ik groeiden heel snel enorm naar elkaar toe. Mijn relatie met Sandra zat in het slop. En ik werd verliefd op Ichelle. Men spreekt steeds over een driehoeksverhouding, maar eigenlijk was dat niet zo. Ichelle en ik zagen een toekomst samen en ik wou Sandra voor haar verlaten.”
Ik denk ook wel dat ichelle een stuk lekkerder was dan zijn oudere vrouwquote:Op donderdag 11 juli 2024 19:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is geen geheim hoor.![]()
Hier de man in kwestie:
[..]
https://www.ad.nl/zeeland(...)ist-uitleg~a5fc2c85/
quote:18 jaar cel voor moord. De straf voor de moord op Ichelle van de Velde uit Oostburg is definitief. De vrouw die haar in 2020 om het leven brengt, Sandra H. uit Aardenburg, ging tegen de uitspraak van het gerechtshof in cassatie. De Hoge Raad heeft nu besloten de zaak niet in behandeling te nemen. Daarmee komt er een einde aan de rechtszaak.
Ichelle verdwijnt op 15 december 2020 plotseling en pas na een maandenlange zoektocht wordt haar lichaam teruggevonden. Haar lichaam blijkt in stukken gezaagd te zijn door iemand die Ichelle lange tijd ziet als goede vriendin: Sandra H. uit België.
Al die tijd heeft Sandra voor iedereen verborgen gehouden dat zij Ichelle van het leven heeft beroofd in haar spirituele winkeltje in Oostburg. Een ruzie over een relatie die ontstaan is tussen de toenmalige partner van Sandra en Ichelle loopt uit de hand waarna Ichelle valt en bewusteloos raakt. Sandra zou haar daarna in blinde paniek hebben gewurgd.
Geen antwoord op vragen
Er is altijd nog veel onduidelijk gebleven wat er precies gebeurd is in het winkeltje van Sandra. Ook tijdens het hoger beroep krijgt de familie geen antwoord op de vragen waar ze nog steeds mee zitten. Uiteindelijk oordeelt het gerechtshof in Den Bosch, net als de rechtbank in Middelburg in 2022, dat er sprake is van moord en veroordeelt Sandra tot 18 jaar cel. Tegen die uitspraak gaan Sandra en haar advocaat in cassatie bij de Hoge Raad.
Die kijkt niet inhoudelijk naar de zaak, maar toetst alleen of het recht goed is toegepast. Nu stelt de Hoge Raad dat deze poging 'duidelijk niet kan slagen'.
Voor de familie geeft dit een dubbel gevoel, vertelt de moeder van Ichelle, Miranda Sips. "We kunnen het na vier jaar eindelijk afsluiten, maar dat zal moeilijk zijn omdat het zo in ons systeem heeft gezeten de afgelopen jaren. Het voelt alsof het nog niet klaar is, dus het moet nog even landen. Maar de opluchting heeft de overhand."
Eigenlijk mag ze in haar handjes knijpen, met maar 18 jaar cel voor deze moord. Hoe ze met het lijk en de nabestaanden is omgesprongen verdient bepaald geen schoonheidsprijs, en dan heeft ze ook nog haar eigen kind met dozen vol lichaamsdelen laten sjouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:55 schreef maily het volgende:
Straf voor moord Ichelle definitief; cassatie kan duidelijk niet slagen
[..]
Het is niet meer zo dat men na tweederde van de straf kan vrijkomen. Met goed gedrag komen ze nu maximaal 2 jaar eerder vrij. Dus moet ze zeker 16 jaar brommen en is ze de komende 12 jaar nog wel zoet.quote:Op zondag 23 februari 2025 01:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Eigenlijk mag ze in haar handjes knijpen, met maar 18 jaar cel voor deze moord. Hoe ze met het lijk en de nabestaanden is omgesprongen verdient bepaald geen schoonheidsprijs, en dan heeft ze ook nog haar eigen kind met dozen vol lichaamsdelen laten sjouwen.![]()
Met goed gedrag na 12 jaar op vrije voeten. Ze zit al sinds februari 2021 vast, dus over 8 jaar een nieuw spiritueel winkeltje beginnen?
Ah dat heb ik dan gemist. Dank je!quote:Op zondag 23 februari 2025 09:36 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het is niet meer zo dat men na tweederde van de straf kan vrijkomen. Met goed gedrag komen ze nu maximaal 2 jaar eerder vrij. Dus moet ze zeker 16 jaar brommen en is ze de komende 12 jaar nog wel zoet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |