Word je ook boos als het geen beleid wordt?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:52 schreef Draak31 het volgende:
Prachtig dit verbod. Dit gaat 100% nieuw beleid worden. Teveel positieve verhalen. Doeii tokkies.
Nope, absoluut niet. Ik snap heel goed dat het leuk en mooi is, maar weegt dat op tegen de nadelen? Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:52 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Heb jij moeite met verplaatsen in mensen?
Hou toch op. Hier in de buurt werd er zeker minder geknald, maar er was wel meer illegaal spul dan ooit.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee de meeste mensen die consumenten vuurwerk afsteken gaan echt niet opeens de illegaliteit in. En de liefhebber die het al doet gaat echt niet meer afsteken. Zijn vuurwerk valt namelijk al meer op omdat het normale vuurwerk zijn show niet verpest.
Daar maak ik mij niet druk om dat verbodje komt er wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Word je ook boos als het geen beleid wordt?
Voel je wat frustratie? Zo kom je wel over. Niet nodig om kleinerend te gaan doen tochquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat de mafia tijdens de drooglegging in de vs zo sterk was geworden, kwam zeker ook door de mensen zelf?
Nee, dat is zelf toegegeven dat het een slechte zet was want men drukte juist mensen naar het illegale circuit toe voor een product wat eerst gewoon al normaal was.
Zelfde nu met vuurwerk. Er was nu meer illegaal spul dan ooit.
Maar hey, jij snapt natuurlijk niet waarom er toch geknald werd gisteren. Er was immers toch een verbod? Naïevelingetje.
Omdat jij niet een van de mensen bent die het leuk vind is het makkelijk om die mening te vormen inderdaad.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nope, absoluut niet. Ik snap heel goed dat het leuk en mooi is, maar weegt dat op tegen de nadelen? Ik vind van niet.
Iets met de wens is de vader van de gedachte. Daar betrap ik overigens een hoop mensen op hier.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:56 schreef Draak31 het volgende:
Daar maak ik mij niet druk om dat verbodje komt er wel.
Als daarvoor in de plaats knappe vuurwerkshows komen, zie ik dat wel zitten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:52 schreef Draak31 het volgende:
Prachtig dit verbod. Dit gaat 100% nieuw beleid worden. Teveel positieve verhalen. Doeii tokkies.
Ja, ik ook, maar dan in het andere kampquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iets met de wens is de vader van de gedachte. Daar betrap ik overigens een hoop mensen op hier.
En wie gaat dat betalen?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:58 schreef Red_85 het volgende:
Als daarvoor in de plaats knappe vuurwerkshows komen, zie ik dat wel zitten.
Niet haalbaarquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als daarvoor in de plaats knappe vuurwerkshows komen, zie ik dat wel zitten.
Ik zie er nav dit eenmalige verbod geen structureel verbod van komen. Vuurpijlen zullen vanwege het letsel wel verboden worden (zoals aangegeven in het onderzoek) maar regulier knal- en siervuurwerk plus het F1 spul zal nmm wel blijven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:58 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, ik ook, maar dan in het andere kamp
Het gaat om mij, net zo min als het om jou gaat. Ik trek het breder en kijk naar de maatschappelijke gevolgen. Ik vind het ook wel typisch dat voorstanders van vuurwerk vaak het gelijk op de persoon spelen en niet verder komen als 'ja maar het is zo leuk'. Op zich ook niet zo gek, want er zijn ook verder geen argumenten die pleiten voor vuurwerk. Het is op praktisch elk vlak nadelig.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:56 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Omdat jij niet een van de mensen bent die het leuk vind is het makkelijk om die mening te vormen inderdaad.
Fok it kwam zelf met een sneer. Vanuit het niets. Beetje jammer altijd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voel je wat frustratie? Zo kom je wel over. Niet nodig om kleinerend te gaan doen toch
Feit is dat dit vooralsnog een van de beste oud en nieuw's is geweest qua slachtoffers volgens de eerste berichten. Of dat volledig aan het verbod toe te rekenen is is natuurlijk de vraag, maar ik vind dit voldoende aanknopingspunten hebben om het komend jaar nogmaals te doen
Het primaire doel was de zorg ontlasten. En dat is, als ik de medici op de radio hoor, een groot succes geweest.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op. Hier in de buurt werd er zeker minder geknald, maar er was wel meer illegaal spul dan ooit.
2x zoveel politie inzet
Boa's to the max
Verbod + oproep je buren te nsb'en
En nog veel geknal. Werkt goed hoor
Ben erg benieuwd wat de mening van de politiek gaat zijn in aanloop naar O&O 2021/22quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie er nav dit eenmalige verbod geen structureel verbod van komen. Vuurpijlen zullen vanwege het letsel wel verboden worden (zoals aangegeven in het onderzoek) maar regulier knal- en siervuurwerk plus het F1 spul zal nmm wel blijven.
Dan komt er een andere uitlaatklep.quote:
Dat valt niet te ontkennen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het primaire doel was de zorg ontlasten. En dat is, als ik de medici op de radio hoor, een groot succes geweest.
Als dit je argument is; waarom verbieden we alcohol dan ook niet?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het gaat om mij, net zo min als het om jou gaat. Ik trek het breder en kijk naar de maatschappelijke gevolgen. Ik vind het ook wel typisch dat voorstanders van vuurwerk vaak het gelijk op de persoon spelen en niet verder komen als 'ja maar het is zo leuk'. Op zich ook niet zo gek, want er zijn ook verder geen argumenten die pleiten voor vuurwerk. Het is op praktisch elk vlak nadelig.
Daar gaat deze discussie niet over, maar dit bevestigd wel mijn punt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dit je argument is; waarom verbieden we alcohol dan ook niet?
Nu gaat 'geen vuurwerkverbod' waarschijnlijk verkiezingsretoriek worden, is mijn gok. En voor de huidige voorraden van vuurwerkhandelaren moet het ook nog minstens 1x doorgaan lijkt me.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd wat de mening van de politiek gaat zijn in aanloop naar O&O 2021/22
Ik durf er geen geld op te zetten in ieder geval.
Vuurpijlen, singleshots en knalvuurwerk is al verboden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie er nav dit eenmalige verbod geen structureel verbod van komen. Vuurpijlen zullen vanwege het letsel wel verboden worden (zoals aangegeven in het onderzoek) maar regulier knal- en siervuurwerk plus het F1 spul zal nmm wel blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |