abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:19:16 #226
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197152259
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Huh? Waar ontken ik dat? Natuurlijk is er een toename in illegaal vuurwerk! Dat lijkt me een logische consequentie van een verbod.

Maar in totaal is er minder vuurwerk afgestoken dan voorgaande jaren, afgaande op nieuwsberichten en anekdotes.
Dus je bent het met me eens dat er een toename was in illegaal vuurwerk, en een afname in gewonden door vuurwerk?
Kijk, nu komen we ergens.
Als voorgaande jaarwisselingen ongeveer 50% van de slachtoffers kwam door illegaal vuurwerk (harde cijfers), dan zou bij een toename in illegaal vuurwerk (zoals jij die nu ook onderschrijft) er welliswaar een afname moeten zijn qua vuurwerkslachtoffers (vanwege het verbod op consumentenvuurwerk), maar dat staat niet in verhouding tot deze cijfers.

https://www.dvhn.nl/groni(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Dus nee, het is niet zo simpel als dat sommigen het hier stellen.
pi_197152302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want een vuurwerkverbod zorgt ervoor dat er geen auto's worden aangestoken :P
Het zorgt er wel voor dat minder mensen lang op straat blijven hangen en, verrassing, niet elke auto wordt met opzet in de fik gestoken. Ongelukken met vuurwerk zorgen ook elk jaar voor een deel van de auto- en woningbranden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 12:22:46 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197152314
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:21 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het zorgt er wel voor dat minder mensen lang op straat blijven hangen en, verrassing, niet elke auto wordt met opzet in de fik gestoken. Ongelukken met vuurwerk zorgen ook elk jaar voor een deel van de auto- en woningbranden.
Ik vind het maar vergezocht. Er was ook nog corona dat meehelpt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:23:25 #229
342627 tja77
pi_197152327
Overigens voorspel ik nu alvast dat als het verbod niet éénmalig blijkt te zijn, dat er volgende jaarwisseling nog meer vuurwerk zal worden afgestoken. Een hoop mensen hebben dit jaar de regels gerespecteerd ivm druk op de zorg en Corona regeltjes.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:25:59 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197152363
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:19 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dus je bent het met me eens dat er een toename was in illegaal vuurwerk, en een afname in gewonden door vuurwerk?
Kijk, nu komen we ergens.
Als voorgaande jaarwisselingen ongeveer 50% van de slachtoffers kwam door illegaal vuurwerk (harde cijfers), dan zou bij een toename in illegaal vuurwerk (zoals jij die nu ook onderschrijft) er welliswaar een afname moeten zijn qua vuurwerkslachtoffers (vanwege het verbod op consumentenvuurwerk), maar dat staat niet in verhouding tot deze cijfers.

https://www.dvhn.nl/groni(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Dus nee, het is niet zo simpel als dat sommigen het hier stellen.
Hoezo? Als de toename van illegaal vuurwerk minder groot is dan de afname van consumentenvuurwerk leidt tot logischerwijs tot minder vuurwerk dat wordt afgestoken.

Als je op de berichtgeving af moet gaan is er in totaal minder vuurwerk afgestoken. Het aandeel illegaal daarin is wel toegenomen vermoed ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:27:06 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197152384
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:23 schreef tja77 het volgende:
Overigens voorspel ik nu alvast dat als het verbod niet éénmalig blijkt te zijn, dat er volgende jaarwisseling nog meer vuurwerk zal worden afgestoken. Een hoop mensen hebben dit jaar de regels gerespecteerd ivm druk op de zorg en Corona regeltjes.
We zullen het zien ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197152403
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Och gossie Tanja :') :') :') :') misschien moet ze die zure kut van der gewoon wassen
Tanja moet gewoon schoonmaken lui wijf. Plus iedereen kan wel zo'n foto uploaden en zeggen dat het erg is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197152404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het maar vergezocht. Er was ook nog corona dat meehelpt.
Waarom ver gezocht? Ik vind het wel dat je minstens een onderbouwing hierbij kan plaatsen. En dan meer dan enkel, ja maar Corona. Zeker dat dat ook meespeelt en daarom is deze 'meting' ook niet zuiver. Maar het is wel een heel duidelijk signaal.
pi_197152419
quote:
Dat vraag ik me heel erg af. Mensen ervaren veel voordelen nu en sowieso, het afsteken van vuurwerk lag sowieso al onder vuur.
pi_197152441
quote:
Welnee de meeste mensen die consumenten vuurwerk afsteken gaan echt niet opeens de illegaliteit in. En de liefhebber die het al doet gaat echt niet meer afsteken. Zijn vuurwerk valt namelijk al meer op omdat het normale vuurwerk zijn show niet verpest.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197152487
Wat zijn trouwens echt goede argumenten om wél vuurwerk af te steken? Ja, het genereert omzet, maar kost ook onwijs veel geld. Verder zie ik enkel nadelen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:35:36 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197152497
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:21 schreef DW457 het volgende:

Het niet op straat hangen van mensen lijkt me deze jaarwisseling meer vanwege de corona-maatregelen te komen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:35:50 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197152503
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:34 schreef DW457 het volgende:
Wat zijn trouwens echt goede argumenten om wél vuurwerk af te steken? Ja, het genereert omzet, maar kost ook onwijs veel geld. Verder zie ik enkel nadelen.
Hobby, veel mensen vinden het leuk, etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:37:02 #239
342627 tja77
pi_197152521
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:31 schreef vipergts het volgende:

[..]

Welnee de meeste mensen die consumenten vuurwerk afsteken gaan echt niet opeens de illegaliteit in. En de liefhebber die het al doet gaat echt niet meer afsteken. Zijn vuurwerk valt namelijk al meer op omdat het normale vuurwerk zijn show niet verpest.
Dat heb je afgelopen nacht dus kunnen zien.
Er werd volop vuurwerk afgestoken. Handhaving zou (vanwege het vuurwerkverbod) een peuleschil zijn. Burgers werden opgeroepen de NSB’er uit te hangen en hun buurman te verlinken wanneer die vuurwerk zou afsteken. Ik heb net RTL nieuws gekeken en zie dat er behoorlijk veel is afgestoken.
Dat is dus allemaal illegaal vuurwerk hè.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:37:04 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197152522
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:38:16 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197152547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het niet op straat hangen van mensen lijkt me deze jaarwisseling meer vanwege de corona-maatregelen te komen.
Alhoewel horecasluiting ook weer zorgt voor juist meer mensen op straat wellicht.

Het is echt heel lastig te zeggen wat nou precies de causaliteit is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197152548
quote:
De enige dag waarop men geen last heeft van schijthonden, die liggen allemaal binnen onder de bank.
pi_197152554
quote:
Bye bye, zwaai zwaai :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197152579
quote:
Dit lijkt mij al reden genoeg om het niet te doen
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:40:02 #245
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197152584
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bye bye, zwaai zwaai :W
Das lullig, zwaaien kan hij niet meer :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197152618
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat heb je afgelopen nacht dus kunnen zien.
Er werd volop vuurwerk afgestoken. Handhaving zou (vanwege het vuurwerkverbod) een peuleschil zijn. Burgers werden opgeroepen de NSB’er uit te hangen en hun buurman te verlinken wanneer die vuurwerk zou afsteken. Ik heb net RTL nieuws gekeken en zie dat er behoorlijk veel is afgestoken.
Dat is dus allemaal illegaal vuurwerk hè.
Dat zeg ik ook en dat maakt ook niet uit maar de meeste mensen gaan bij een verbod echt geen risico lopen. Degene die het al doen gaan niet opeens 1000 euro meer uitgeven omdat andere niet spenderen. Het illigale vuurwerk viel dit jaar meer op omdat het vrijwel het enige vuurwerk was.
Een oude buurman van mij heeft al jaren mortieren e.d. Waar hij normaal pas na 00:30 pas echt begon met de mooie dingen afsteken was hij nu al snel naar middernacht bezig omdat hij geen last had van mensen met hun treurige potje van 50 ¤
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:48:56 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197152718
En we hebben beeld van het carbidkanon in Joure...

quote:
Een deurbelcamera legde de enorme carbid-knal in Joure vast: 'Doch de fingers mar yn de earen

De enorme knal die alle ramen liet springen bij Hotel Anne-Klare in Joure, is vastgelegd door een deurbelcamera.

Een witte VW Polo kwam vanaf de Appelwyk via het bruggetje over De Kolk de Tolhûswei opgereden. Op beelden is te zien dat een aantal jongeren de auto staat op te wachten, wetende wat er gaat komen. ,,Doch de fingers mar yn de earen’’, zegt iemand.

Wellicht was het de bedoeling dat de knal op het bruggetje zou komen, maar dat bleek uiteindelijk niet het geval. De dreun kwam pas op de Tolhûswei, vlak naast Hotel Anne-Klare. Eigenaren Ardi Anker en Anne-Klare schrokken zich rot. ,,Het had mensenlevens kunnen kosten’’, zeiden ze ‘s nachts al.

De knal was zo hard, dat alle ramen van het hotel sprongen. Tientallen meters verderop ging zelfs nog het alarm van een auto af.
Jouster Courant

De beelden.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:50:38 #248
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197152740
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De kneuzen zijn degene die een verbod aangrijpen om nog harder en illegaler vuurwerk aan te steken. Niet dat jij zulke logica volgend jaar of ooit gaat begrijpen.
Dat de mafia tijdens de drooglegging in de vs zo sterk was geworden, kwam zeker ook door de mensen zelf?
Nee, dat is zelf toegegeven dat het een slechte zet was want men drukte juist mensen naar het illegale circuit toe voor een product wat eerst gewoon al normaal was.

Zelfde nu met vuurwerk. Er was nu meer illegaal spul dan ooit.

Maar hey, jij snapt natuurlijk niet waarom er toch geknald werd gisteren. Er was immers toch een verbod? Naïevelingetje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197152759
quote:
Heb jij moeite met verplaatsen in mensen?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:52:49 #250
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197152765
Prachtig dit verbod. Dit gaat 100% nieuw beleid worden. Teveel positieve verhalen. Doeii tokkies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')