abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 10:30:53 #251
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197151089
Nou hier in Vianen was gister werkelijk niks te merken van een vuurwerkverbod :')

Min of meer de hele dag vrijwel non stop werd er zwaar vuurwerk afgestoken. Wel steeds grotendeels vanuit dezelfde straat, dus zaten daar een paar gezinnen die geloof ik hun hele huis letterlijk vol hadden liggen.

Maar goe, rond half 2 ben ik gaan pitten en hele nacht doorgeslapen dus oke, whatever. Nu eens afwachten hoe die ziekenhuisopnames zullen gaan de komende week. Ben dr bang voor :X

Uiteraard de beste wensen voor allen hier en dat 2021 maar weer vooral leuker mag worden dan fucking 2020 ;)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:31:10 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197151091
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het waren ook geen orgies van geweld. Volgens het nieuws waren het hooguit kleine swingersfeestjes aan geweld.

Al met al viel het volgens mij wel mee. Paar plekken die negatief bovenaan staan, maar buiten dat volgens mij wel oke.

Om ‘t jaar positief te beginnen. Gisteren zeiden we ‘we gaan volgend jaar pas vaccineren’ en nu... we gaan in elk geval dit jaar vaccineren!

Gelet op de chaos in het VK ben ik stiekem ook wel blij dat we het iets secuurder aanpakken dan zij.
Ik lig er ook verder niet wakker van hoor maar rustig is ook een rekbaar begrip.

Welke chaos in het VK? Dat heb ik even gemist.
pi_197151101
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 01:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gelukkig en gezond nieuwjaar allen! 🥂🎉🍀
Hetzelfde :*!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197151103
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
Nou hier in Vianen was gister werkelijk niks te merken van een vuurwerkverbod :')

Min of meer de hele dag vrijwel non stop werd er zwaar vuurwerk afgestoken. Wel steeds grotendeels vanuit dezelfde straat, dus zaten daar een paar gezinnen die geloof ik hun hele huis letterlijk vol hadden liggen.

Maar goe, rond half 2 ben ik gaan pitten en hele nacht doorgeslapen dus oke, whatever. Nu eens afwachten hoe die ziekenhuisopnames zullen gaan de komende week. Ben dr bang voor :X

Uiteraard de beste wensen voor allen hier en dat 2021 maar weer vooral leuker mag worden dan fucking 2020 ;)
Er is veel agressie tegen mensen die vuurwerk gooiden maar de mensen die 'netjes' met 7 man samen zijn gekomen gaan straks voor de besmettingen en opnames zorgen. Als je beelden ziet in heel Europa zijn wij weer het landje met extreem veel vrijheid. Hier gaat men nog echt voor boeten.
pi_197151140
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:30 schreef dick_laurent het volgende:

Hier in IJsselstein ook niet, nou ja, het was eerder rustig, om een uurtje of 1.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:40:08 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197151154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Er is veel agressie tegen mensen die vuurwerk gooiden maar de mensen die 'netjes' met 7 man samen zijn gekomen gaan straks voor de besmettingen en opnames zorgen. Als je beelden ziet in heel Europa zijn wij weer het landje met extreem veel vrijheid. Hier gaat men nog echt voor boeten.
Mensen blijven toch wel samenkomen, of dat nou op 31 december is of een andere dag. Het is echt een utopie om te denken dat het anders gaat worden.
pi_197151167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar is de politiebond het niet mee eens maar dat zegt niet alles
Het was niet rustig het was niet druk zeiden ze, maar weinig georganiseerde rellen. Geloof dat de ME alleen in Den Bosch en in wat gehuchten heeft moeten aantreden. Gelukkig maar, vuurwerkverbod zal wel blijvend zijn als is er genoeg de lucht ingeknald.
blablablabla
pi_197151190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mensen blijven toch wel samenkomen, of dat nou op 31 december is of een andere dag. Het is echt een utopie om te denken dat het anders gaat worden.
Gelukkig maar, ben erg benieuwd. De effecten van de feestdagen moeten we nog anderhalf a twee weken op wachten qua Coronadrukte in de ziekenhuizen.
blablablabla
pi_197151196
Woon blijkbaar toch in een nette buurt.
4 straten verder op 2 plekken ladingen groot vuurwerk de lucht in. Hier af en toe een dreun van een paar rond lopende jongeren maar verder helemaal niks en net zo rustig op straat als elke andere nacht.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:46:18 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197151209
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Het was niet rustig het was niet druk zeiden ze, maar weinig georganiseerde rellen. Geloof dat de ME alleen in Den Bosch en in wat gehuchten heeft moeten aantreden. Gelukkig maar, vuurwerkverbod zal wel blijvend zijn als is er genoeg de lucht ingeknald.
ik vraag me af of ze er wat mee opgeschoten zijn, relschoppers heb je iedere jaarwisseling en dat zal dit jaar niet minder geweest zijn.
Dan moet je het hebben van de grote feesten die er niet waren en burgerlijke gehoorzaamheid wat betreft aantallen en afstand.
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 10:47:42 #261
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197151220
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Jep. Vuurwerkverbod is juist ontstaan omdat er elk jaar meer en zwaarder vuurwerk werd afgestoken door dommere tokkies die er steeds lomper en asocialer mee omgingen.

Juist de pipo's die nu blęren dat ze zo tegen het vuurwerkverbod zijn en het zo belachelijk vinden zijn diegenen die het zelf veroorzaakt hebben door zich als complete randdebielen te gedragen.
pi_197151221
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik lig er ook verder niet wakker van hoor maar rustig is ook een rekbaar begrip.

Welke chaos in het VK? Dat heb ik even gemist.
Dat het VK in allerijl besloten had niet na 3 weken maar na 12 weken pas 2e vaccin toe te dienen, terwijl Pfizer zegt dat ze niet weten hoe goed het dan werkt. Als ik moet kiezen tussen een tragere start en die aanpak kies ik die tragere start.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:48:17 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197151223
De laatste keer dat het zo rustig was op de wegen was in de eerste paar weken van de 'intelligente' lockdown.
Nul verkeersgeruis _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:49:03 #264
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_197151224
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Insgelijks.

Wat zijn dat voor mensen die dat doen, en waarom? De mensen die ik ken uit Den Bosch zijn best fatsoenlijk eigenlijk.
Het grootste deel Bosschenaren is ook niets mis mee. Deze wijk heeft eerder met rellen te maken gehad.
Mijn man sprak vanochtend de eigenaar van één van de uitgebrande auto's. Zijn huis is ook behoorlijk beschadigd.
De arme man stond gewoon te huilen. Diep en diep triest.
Heel Nederland knokt al maanden tegen Corona door allerlei maatregelen op te volgen. Zo'n groepje van 50 raddraaiers verzieken keer op keer alles. En dan op Facebook reacties lezen dat bewoners van de wijk het allemaal prachtig vinden. Niet allemaal natuurlijk.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_197151229
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vraag me af of ze er wat mee opgeschoten zijn, relschoppers heb je iedere jaarwisseling en dat zal dit jaar niet minder geweest zijn.
Dan moet je het hebben van de grote feesten die er niet waren en burgerlijke gehoorzaamheid wat betreft aantallen en afstand.
Wat was jouw voorstel geweest kroegen open en geen limiet aan de groepsgrootte?
blablablabla
pi_197151230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat het VK in allerijl besloten had niet na 3 weken maar na 12 weken pas 2e vaccin toe te dienen, terwijl Pfizer zegt dat ze niet weten hoe goed het dan werkt. Als ik moet kiezen tussen een tragere start en die aanpak kies ik die tragere start.
Ze zullen geen andere keus hebben. Hopelijk komt die chaos niet ook onze kant op.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:52:02 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197151247
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:50 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ze zullen geen andere keus hebben. Hopelijk komt die chaos niet ook onze kant op.
De keus die ze hadden was niet symbolisch erop los prikken zonder een goed plan voor de noodzakelijke tweede prik.

#hetgelijkvanhugo
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:54:08 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197151271
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

O dat, dan heb het ik toch niet gemist, ook het snel goedkeuren van dat Oxford vaccin op basis van niet volledige info van de leverancier lijkt me niet de juiste weg, dan vertrouw ik toch meer op het FDA of EMA al is die laatste nooit zo snel.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:55:17 #269
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197151283
als ze in de volgende jaren, gewoon vaste plekken aanwijzen waar je mag afsteken ipv een verbod. kun je het beter controleren, denk ik
pi_197151285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Jep. Vuurwerkverbod is juist ontstaan omdat er elk jaar meer en zwaarder vuurwerk werd afgestoken door dommere tokkies die er steeds lomper en asocialer mee omgingen.

Juist de pipo's die nu blęren dat ze zo tegen het vuurwerkverbod zijn en het zo belachelijk vinden zijn diegenen die het zelf veroorzaakt hebben door zich als complete randdebielen te gedragen.
Oneens vuurwerk in Nederland is absurd duur door allerlei regelgeving en bovendien zeer zwak.

Ga je de grens over kun je bij de Aldi gewoon de pakken 'illegaal' vuurwerk halen voor een fooitje wat net wat zwaarder is en bovendien de helft kost. Nederland maakt het de consument moeilijk wat af te steken dus liggen extremere oplossingen voor de hand.
blablablabla
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:57:17 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197151304
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat was jouw voorstel geweest kroegen open en geen limiet aan de groepsgrootte?
:) de dag dat ze open gaan ga ik het echt wel vieren maar nee dat zou weer iets teveel van het goede zijn, al heeft het vuurwerkverbod niet bijzonder veel geholpen denk ik.
pi_197151336
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

O dat, dan heb het ik toch niet gemist, ook het snel goedkeuren van dat Oxford vaccin op basis van niet volledige info van de leverancier lijkt me niet de juiste weg, dan vertrouw ik toch meer op het FDA of EMA al is die laatste nooit zo snel.
Met alleen de info die we van NL kregen dacht ik: schiet op, gaan met die banaan. Met hoe VK doet erbij denk ik idd: ik vind 18-1 nog steeds ver weg, maar dit alternatief is denk ik erger.

Dus al met al, we gaan bijna prikken!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:09:40 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197151409
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met alleen de info die we van NL kregen dacht ik: schiet op, gaan met die banaan. Met hoe VK doet erbij denk ik idd: ik vind 18-1 nog steeds ver weg, maar dit alternatief is denk ik erger.

Dus al met al, we gaan bijna prikken!
ik zit er een beetje tussenin, er zijn landen die het snel en nauwkeurig doen, dat kan natuurlijk ook.

Ook de info over hoeveel vaccins van Pfizer er nu werkelijk al in NL zijn, dat varieert van 10k tot 200k.
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 11:10:01 #274
5428 crew  miss_sly
pi_197151412
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) de dag dat ze open gaan ga ik het echt wel vieren maar nee dat zou weer iets teveel van het goede zijn, al heeft het vuurwerkverbod niet bijzonder veel geholpen denk ik.
De eerste berichten zijn dat zich minder mensen met letsel op de eerste hulp hebben gemeld. Dat zou toch betekenen dat dat doel deels behaald is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:10:54 #275
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197151417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk dat ik inderdaad weinig ga onthouden van de eerste nacht kroegen open :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')