abonnement Unibet Coolblue
pi_197135546
Hier weer verder over winter, kerst, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
  donderdag 31 december 2020 @ 16:46:23 #2
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_197136814
Wij zijn ook blij dat The Big Bang Theory er op blijft. We zijn nog maar bij seizoen 4 *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_197136932
Stillejes? Met 2 kinderen en 10 disco flashes maken we er een feestje van *O*
  donderdag 31 december 2020 @ 17:05:38 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197137361
Ik moest googelen wat een disco flash is, heb echt helemaal niks met vuurwerk en behalve een sterretje ook nog nooit iets afgestoken, zelfs geen knalerwt :D

Maar ik ga wel voor stilletjes ja. Zo na het eten even bij een buur met de kindjes sterretjes aansteken bij de vuurkorf in de tuin en ik denk dat we daarna een filmpje kijken met een appelbeignet waarbij ik op de bank in slaap val.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197137461
Die sterretjes kunnen nog flinke brandplekken geven! Dus wel uitkijken hoor >:O
pi_197137556
Friends is er in Amerika af @amaranta, nogal hoge licentiekosten dus ben er blij mee. Ik heb alle afleveringen op dvd en bluray maar dit is handiger :)

Veel plezier allemaal vanavond, ik heb net een lange jacuzzi sessie met B achter de rug en dan ga ik zo aan de gluhwein, kortom ik ga offline. Tot volgend jaar!
pi_197137666
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:05 schreef Tink89 het volgende:
Ik moest googelen wat een disco flash is, heb echt helemaal niks met vuurwerk en behalve een sterretje ook nog nooit iets afgestoken, zelfs geen knalerwt :D

Maar ik ga wel voor stilletjes ja. Zo na het eten even bij een buur met de kindjes sterretjes aansteken bij de vuurkorf in de tuin en ik denk dat we daarna een filmpje kijken met een appelbeignet waarbij ik op de bank in slaap val.
Ik heb ook nog nooit wat afgestoken. :D
Ik vind er niks aan maar the kids, THE KIDS!
Verder is het nu een saaie avond. 2 mensen in huis slapen op de bank, 2 kijken tv en ik sta te koken. -O-
pi_197137675
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:12 schreef exode het volgende:
Friends is er in Amerika af @:amaranta, nogal hoge licentiekosten dus ben er blij mee. Ik heb alle afleveringen op dvd en bluray maar dit is handiger :)

Veel plezier allemaal vanavond, ik heb net een lange jacuzzi sessie met B achter de rug en dan ga ik zo aan de gluhwein, kortom ik ga offline. Tot volgend jaar!
Fijne avond! *O*
pi_197138201
Die series kunnen mij niet lang boeien helaas. Big bang heb ik na een paar seizoenen wel gezien. HIMYM ook (en Ted :r). Bij Modern family duurde het wat langer maar dat blijft ook te lang doorgaan.

Friends is denk ik de enige die ik helemaal heb gezien, maar sommige afleveringen zijn echt gedateerd.

Dat vond ik mooi aan the good place. 4 seizoenen en dan klaar. Maakten ze maar meer van dat O+

Nog even en we zijn van 2020 af! Wat een jaar was dat. Een heel jaar thuis gezeten :D
pi_197138408
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Die series kunnen mij niet lang boeien helaas. Big bang heb ik na een paar seizoenen wel gezien. HIMYM ook (en Ted :r). Bij Modern family duurde het wat langer maar dat blijft ook te lang doorgaan.

Friends is denk ik de enige die ik helemaal heb gezien, maar sommige afleveringen zijn echt gedateerd.

Dat vond ik mooi aan the good place. 4 seizoenen en dan klaar. Maakten ze maar meer van dat O+

Nog even en we zijn van 2020 af! Wat een jaar was dat. Een heel jaar thuis gezeten :D
The Good Place, wát een bazenserie _O_ O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197138432
The Good Place was leuk maar had na afloop toch geen blijvende herinnering ofzo. Soms kan je zo nagenieten van een serie maar The Good Place vond ik heel ‘forgettable’.
pi_197138674
The good place had nog een soort van diepgang. Want wanneer is iemand goed. En een mooi einde, dat klopte gewoon.

Ik denk dat ik nog nooit zo teleurgesteld geweest ben in een einde van een serie als bij Friends. Rachel die die baan liet schieten voor Ross :N

En ik heb Game of thrones ook helemaal gezien, kun je nagaan ;)
  donderdag 31 december 2020 @ 18:01:31 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197139022
De rode draad in Friends is best aardig maar Friends kijk je niet voor de diepgang wat mij betreft. Idem voor HIMYM etc. Dus daar moet je het dan ook niet op afrekenen vind ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197139280
Ik krijg vaak een onbehaaglijk gevoel van Ross en Ted. Ook dat zij neergezet worden als de good guys. Een ander hoeft er geen last van te hebben want diepgang is niet de bedoeling. Maar mij stoort dat en haalt mij uit de serie.
pi_197139325
Is het 'blijvende' van veel van de genoemde series als Friends, HIMYM en Modern Family ook niet dat ze eindeloos herhaald worden op tv? Tuurlijk beklijft het maar wanneer je het regelmatig tegen komt tijdens het zappen en zo oude afleveringen makkelijker terug kijkt dan wanneer je het bewust aan moet zetten op Netflix.
pi_197139353
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 18:09 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik krijg vaak een onbehaaglijk gevoel van Ross en Ted. Ook dat zij neergezet worden als de good guys. Een ander hoeft er geen last van te hebben want diepgang is niet de bedoeling. Maar mij stoort dat en haalt mij uit de serie.
:Y :Y :Y

Het zijn Nice Guys tot en met.
  donderdag 31 december 2020 @ 18:14:06 #17
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197139399
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 18:09 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik krijg vaak een onbehaaglijk gevoel van Ross en Ted. Ook dat zij neergezet worden als de good guys. Een ander hoeft er geen last van te hebben want diepgang is niet de bedoeling. Maar mij stoort dat en haalt mij uit de serie.
ja!!! _O_
pi_197140753
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:04 schreef amaranta het volgende:
Goed nieuws: The Big Bang Theory gaat niet van Netflix.
En ik maar bingen...
Yay! *O*

Dan hebben we een goede gok genomen om HIMYM te bingen afgelopen weken. 3 seizoenen in 3 weken :')... Maar wel gered dus! :D

BBT staat ook op Amazon Prime, dus er was een escape.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197140940
Ik vind HIMYM en Big Bang dus beide niets aan.
Friends en The Fresh Prince maakt mij hardop aan het lachen.
pi_197141239
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:50 schreef Bottoms_up het volgende:
The good place had nog een soort van diepgang. Want wanneer is iemand goed. En een mooi einde, dat klopte gewoon.

Ik denk dat ik nog nooit zo teleurgesteld geweest ben in een einde van een serie als bij Friends. Rachel die die baan liet schieten voor Ross :N

En ik heb Game of thrones ook helemaal gezien, kun je nagaan ;)
Ja, ik vond het inderdaad mooi filosofisch en mij is het om die reden juist wel bij gebleven. En ik citeerde vandaag nog Tahani :D

Wij hebben ook Disney Plus en zijn vorige week een Marvel-project begonnen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197142795
Wij zijn deze week begonnen om de Pirates-films te herkijken. At world’s end was onze eerste date O+

Dadelijk met de jongens sterretjes aansteken en daarna met 2 vrienden een spelletje spelen, hapjes eten, lekker buurten. Prima oudjaar zo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197143191
Pfff de vriend van iemand die bij mij op naailes zat is plots overleden.
Kende hem niet, en haar ook niet heel goed. Maar ben dr wel van geschrokken.
2 jonge kinderen.
pi_197144011
Brrrr wat een heftig nieuws @amaranta . ;(
pi_197144830
Oh gets amaranta...
pi_197145797
Wat heftig amaranta
pi_197146491
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ik vond het inderdaad mooi filosofisch en mij is het om die reden juist wel bij gebleven. En ik citeerde vandaag nog Tahani :D

Wij hebben ook Disney Plus en zijn vorige week een Marvel-project begonnen O+
‘Ya basic’ is bij mijn kinderen een standaard uitspraak geworden.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 1 januari 2021 @ 00:20:13 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197147557
Gelukkig nieuwjaar allemaal
  vrijdag 1 januari 2021 @ 00:20:28 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197147561
Veel knallen hier trouwens
pi_197147597
Oud en nieuw met kinderen moeten wij nog leren. De sterretjes liggen onuitgepakt in de gang, kinderen wilden opblijven tot middernacht dus kukelden 21.30 in slaap en waren met geen mogelijkheid wakker te krijgen :')

Dus die twee liggen op een luchtbed in de huiskamer, en wij gaan maar slapen, terwijl de rest van Oslo haar vuurwerk opmaakt. De sterretjes doen we morgenochtend maar alsof we gek zijn (gelukkig is het tot 9.00 donker).

Gelukkig nieuwjaar!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 00:27:34 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197147677
Gelukkig Nieuwjaar!!! *O*

Hier ook een hoop knallen en prachtig siervuurwerk.

De door de gemeente georganiseerde lasershow is door de mist iig niet te zien, terwijl we van de week het proefdraaien uitstekend konden zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197148136
Wij komen net thuis. Is onze brievenbus opgeblazen. :(
  vrijdag 1 januari 2021 @ 01:02:58 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197148223
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 00:55 schreef F_r het volgende:
Wij komen net thuis. Is onze brievenbus opgeblazen. :(
Oi, das vervelend
  vrijdag 1 januari 2021 @ 01:28:44 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197148545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 00:55 schreef F_r het volgende:
Wij komen net thuis. Is onze brievenbus opgeblazen. :(
Damn wat naar :{
Brievenbussen zijn duur ook :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197148576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 00:55 schreef F_r het volgende:
Wij komen net thuis. Is onze brievenbus opgeblazen. :(
Wat stom dat je zo het nieuwe jaar moet beginnen. -O-
pi_197148661
Gelukkig Nieuwjaar! En vooral een gezond jaar voor iedereen!!


Oh wat klote Fr!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197150438
Gelukkig nieuwjaar! Hoop op een goed jaar voor jullie allemaal!
Ik hoop dat ik dit jaar mijn ouders kan zien. Laatste keer was november 2019 en dat voelt ineens heel ver weg.
Met een meidenkwartet
pi_197150575
Gelukkig nieuwjaar!

Hier werd nog best wat afgestoken en dat was geen categorie 1...
Maar goed, ik sliep vrij snel gelukkig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197150578
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 01:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Damn wat naar :{
Brievenbussen zijn duur ook :{
Valt mee ik ga niet de duurste neer zetten. Er hing al een oudje een we verhuizen bijna

[ Bericht 3% gewijzigd door F_r op 01-01-2021 10:01:15 ]
pi_197150619
Gelukkig nieuwjaar

Hier hadden ze het bericht gemist dat vuurwerk verboden was geloof ik.

F-r. Stom zeg van je brievenbus
pi_197150693
Jullie ook gelukkig nieuwjaar!

Cathmar, dat hoop ik ook voor je :* Ik zag gisteren mijn oma voor het eerst in een jaar, dat was ook heel fijn (ook al was het in een auto met mondkapje op). Ik vond dat al heel heftig en dan heb jij je ouders gewoon niet eens kunnen zien, nog een stapje dichterbij :’(

Balen van de brievenbus fr!

Hier was ook niets te merken van een vuurwerkverbod. Alleen dat het eerder klaar was dan anders.

De mist gisteravond was wel bizar. We hadden echt nog geen 5 meter zicht op de terugweg. Gelukkig komen we regelmatig bij deze vrienden dus kennen we de weg, maar we hebben echt bijna de hele weg 20 gereden :o
pi_197150708
Hier toch ook wel veel vuurwerk. We hebben ervan genoten vanachter het raam.
Ik wilde vannacht mijn auto weer terugzetten (had m voor de deur gezet vanwege vuurkorf bij een van de buren) maar kon geen hand voor ogen zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 01-01-2021 13:15:12 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 09:43:17 #42
269689 crew  Viv
pi_197150731
Gelukkig nieuwjaar allemaal! *O*

We hebben voor ZZ wat legaal vuurwerk afgestoken voordat ze naar bed ging (wondertollen, knalerwten en sterretjes), en ze is door het geknal van middernacht heen geslapen. :D
pi_197150769
Gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Hier was vrij veel siervuurwerk te zien, maar bijna geen harde bommen en ook een stuk korter. Zo vond ik het eigenlijk wel heel prima!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197150780
Gelukkig nieuwjaar!!


Hier was wel minder vuurwerk. De hele week al minder kinderen op straat met herrie-vuurwerk. Om 12 uur was er wel wat, maar misschien 1/5e van normaal. Zelfs de grote vuurwerkafstekers verderop in de straat waren maar 10 minuten met wat kindervuurwerk bezig.(samen met de kinderen)

En dan vandaag opruimdag.. de kerstspullen eruit, weer een verse start.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 09:50:49 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197150792
Happy New Year!

Hoewel ik hou van siervuurwerk en er naar gekeken heb :Y was het wel tekenend voor hoe we in Nederland momenteel met elkaar omgaan. Schijt hebben aan alle regels dan wel verboden. En dan niet een paar, nee massaal.
Om 03:00uur waren er hier nog klappen te horen.

Het filmpje van die ontplofte caravan die op media te zien was. De filmer reageert een soort van half lachend op mensen die in de brand over straat rennen/rollen ;(
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 1 januari 2021 @ 09:57:58 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_197150847
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 09:50 schreef laziness het volgende:
Happy New Year!

Hoewel ik hou van siervuurwerk en er naar gekeken heb :Y was het wel tekenend voor hoe we in Nederland momenteel met elkaar omgaan. Schijt hebben aan alle regels dan wel verboden. En dan niet een paar, nee massaal.
Om 03:00uur waren er hier nog klappen te horen.

Het filmpje van die ontplofte caravan die op media te zien was. De filmer reageert een soort van half lachend op mensen die in de brand over straat rennen/rollen ;(
Ik vond het ook wel frappant. Wij wonen aan de rand van een industrieterrein en daarvandaan werden toch wel wat goed illegale mortieren afgeschoten. Ik denk dat dat ivm pakkans was. Maar goed, het grootste kind was er zielsgelukkig om en hetvwas rustig genoeg voor de jongens om er doorheen te slapen. Ik vond het wel best.
disclaimer
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:11:27 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197150945
Hier was het gisteren de hele dag al knallen, maar we wonen tegen het buitengebied aan en dit is traditioneel wel carbidschietgebied, dus ondanks het verbod in de gemeente, dat voor carbidschietevenementen scheen te zijn en niet voor op eigen terrein met maximaal 4 personen leek te gelden was het de hele dag herrie, en het klinkt toch al door over de weilanden.

Wat we na middernacht aan siervuurwerk zagen was volgens mij niet eens consumentenvuurwerk :X

Maar als ik keek waar dat vandaan kwam dan denk ik niet dat het in de woonwijk is afgestoken, maar net erachter in een weiland.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197150992
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 09:50 schreef laziness het volgende:
Happy New Year!

Hoewel ik hou van siervuurwerk en er naar gekeken heb :Y was het wel tekenend voor hoe we in Nederland momenteel met elkaar omgaan. Schijt hebben aan alle regels dan wel verboden. En dan niet een paar, nee massaal.
Om 03:00uur waren er hier nog klappen te horen.

Het filmpje van die ontplofte caravan die op media te zien was. De filmer reageert een soort van half lachend op mensen die in de brand over straat rennen/rollen ;(
Dit inderdaad, ik ben nog steeds verbaast (niet het goede woord...) dat er zo massaal schijnt aan regels is...
Ik snap het gewoon niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:17:34 #49
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197150995
Hier was het de hele avond herrie, net zoveel als anders... van een verbod niks te merken. Zowel licht vuurwerk als zware knallen. Ook bij een vriendin de brievenbus opgeblazen, hele deur ontzet :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197151061
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 09:50 schreef laziness het volgende:
Happy New Year!

Hoewel ik hou van siervuurwerk en er naar gekeken heb :Y was het wel tekenend voor hoe we in Nederland momenteel met elkaar omgaan. Schijt hebben aan alle regels dan wel verboden. En dan niet een paar, nee massaal.
Om 03:00uur waren er hier nog klappen te horen.

Het filmpje van die ontplofte caravan die op media te zien was. De filmer reageert een soort van half lachend op mensen die in de brand over straat rennen/rollen ;(
Zolang je niet gepakt wordt, lijken regels niet te gelden. Bizar wel. Heb medelijden met politie en ambulancepersoneel. Zij mogen steeds de confrontatie aan.

Wij gaan vanmiddag kleding en speelgoed doneren aan de daklozen na de aardverschuiving. Zo veel mensen die hun huis kwijt zijn, of niet in kunnen. Er zijn op 2 km afstand spleten gevonden in de grond. Nog 10 mensen vermist, en het is -2, het sneeuwt... ze gaan straks het gebied in. Ben benieuwd of ze nog iemand aantreffen :'(
pi_197151092
Gelukkig Nieuwjaar!

Vandaag is een dag dat ik voor even een voordeel van corona zie, want ik ga niet langer verplicht allerlei mensen zoenen voor nieuwjaarswensen die ik eigenlijk helemaal niet wil zoenen. *O*

Mijn zoon en man hebben gisteren van 's morgens vroeg tot 's avonds laat staan 'knallen'. We hadden uiteraard alleen legaal kindervuurwerk, maar dat mocht de pret niet drukken. Zoon heeft echt de dag van zijn leven gehad. O+

Het viel hier 's nachts qua grote/harde knallen enorm mee en het was eigenlijk na een kwartiertje weer rustig, echt enorm veel minder dan andere jaren. En ook op straat toen we terug naar huis reden was het enorm rustig. Het lijkt erop dat het overgrote deel van de mensen zich dus netjes aan de regels heeft gehouden. :)
pi_197151099
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik ben nog steeds verbaast (niet het goede woord...) dat er zo massaal schijnt aan regels is...
Ik snap het gewoon niet.
Van afstand is het ook echt niet te begrijpen. Want laten we wel wezen.., ik zie de besmettingen niet omlaag gaan na deze strengere beperkingen. Maar goed, het kan nog strenger. Wij mogen tussen 23.00-6.00 niet op straat. De provincie grenzen zijn dicht. Kinderen hebben heel de dag mondkapjes (en vanaf 10 jaar ook afstand) op school. En dan heb ik het nog over de drie maanden dat we niet eens onze tuin uit mochten. Dus ik hoop heel hard dat het snel de goede kant op gaat in Nederland want behalve winkels en scholen dicht kan er nog heel wat meer beperkt worden.

Maar ik wilde er een positief jaar van maken. Sorry. Fijne dag vandaag! Wij gaan naar het strand nu.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cathmar op 01-01-2021 10:39:50 ]
Met een meidenkwartet
pi_197151111
Hier was amper siervuurwerk te zien maar het hoeveelheid knalvuurwerk was er niet minder op. Niets moois te zien maar wel de overlast, ik heb het liever andersom.

Maargoed de eerste berichten zijn dat de ziekenhuizen het rustig hebben gehad met vuurwerkslachtoffers dus dat is positief.
pi_197151825
Gelukkig Nieuwjaar allen!

Ik heb weinig positiefs te melden over die figuren die alsnog met zwaar knalvuurwerk in de weer waren (of dingen opzettelijk beschadigd/vernietigd hebben). Er was 2x een enorm zware dreun hier. Zo hard dat zelfs ik er van schrok. Dat zegt wel wat denk ik :X

Maargoed, opdat 2021 een gezond jaar mag worden! ^O^
pi_197151843
Hier was juist meer knal vuurwerk dan siervuurwerk, leken net bommen die afgingen echt verschikkelijk.
pi_197152886
Het mooie van een uur tijdsverschil was dat ik om 23:10 naar bed kon. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197153177
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 09:50 schreef laziness het volgende:
Happy New Year!

Hoewel ik hou van siervuurwerk en er naar gekeken heb :Y was het wel tekenend voor hoe we in Nederland momenteel met elkaar omgaan. Schijt hebben aan alle regels dan wel verboden. En dan niet een paar, nee massaal.
Om 03:00uur waren er hier nog klappen te horen.

Het filmpje van die ontplofte caravan die op media te zien was. De filmer reageert een soort van half lachend op mensen die in de brand over straat rennen/rollen ;(
Dat filmpje was bizar. Was op de hoek Steenlaan/P. Van Troostwijkstraat.

Al dat vuurwerk was een dikke middelvinger naar de regering. Het was ook gewoon te verwachten. Hoorde om me heen meerdere mensen die naar België gereden waren en daar vuurwerk gehad hadden.

Ik had sterretjes gekocht voor T. We hebben eerst The Masked Singer gekeken, toen Catan gedaan, toen weer de Masked Singer, afgeteld, geproost, vuurwerk gekeken en Catan afgemaakt.
Toen was T moe en had ze geen zin meer om naar buiten te gaan.

Ik geloof dat ze vanavond sterretjes aan wil steken, anders gaan ze de schuur in voor volgend jaar.

Zo, de kerstboom gaat er weer uit vandaag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197153232
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat filmpje was bizar. Was op de hoek Steenlaan/P. Van Troostwijkstraat.

Al dat vuurwerk was een dikke middelvinger naar de regering. Het was ook gewoon te verwachten. Hoorde om me heen meerdere mensen die naar België gereden waren en daar vuurwerk gehad hadden.
Je gunt niemand een ernstig ongeval natuurlijk, maar kon een klein lachje ook niet onderdrukken bij die mensen die zeer doelbewust wilde vernielen en voor opschudding wilde zorgen afgelopen nacht.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_197153280
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:19 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Je gunt niemand een ernstig ongeval natuurlijk, maar kon een klein lachje ook niet onderdrukken bij die mensen die zeer doelbewust wilde vernielen en voor opschudding wilde zorgen afgelopen nacht.
Dat had ik ook hoor. Vol verbazing gekeken en daarna een klein smirkje. Iets met eigen schuld, dikke bult. Maar het is echt te bizar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197153298
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:22 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat had ik ook hoor. Vol verbazing gekeken en daarna een klein smirkje. Iets met eigen schuld, dikke bult. Maar het is echt te bizar.
Voor mijn gevoel is het - op enkele incidenten na - wel meegevallen. Dat gaf me wel een geruststellend gevoel eigenlijk. Was er echt bang voor dat ik me vandaag zou moeten schamen voor m'n land.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_197153378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:23 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is het - op enkele incidenten na - wel meegevallen. Dat gaf me wel een geruststellend gevoel eigenlijk. Was er echt bang voor dat ik me vandaag zou moeten schamen voor m'n land.
Mijn buurman is brandweerman en die had dienst vannacht. Tot 4.30 was het aanpoten, maar daarna was het rustig zei hij. Hij had verder geen grote incidenten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197153428
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijn buurman is brandweerman en die had dienst vannacht. Tot 4.30 was het aanpoten, maar daarna was het rustig zei hij. Hij had verder geen grote incidenten
Weet niet in welke regio jullie wonen. Hier in het oosten des lands was het echt bizar rustig (gelukkig).
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:37:09 #63
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197153575
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:22 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat had ik ook hoor. Vol verbazing gekeken en daarna een klein smirkje. Iets met eigen schuld, dikke bult. Maar het is echt te bizar.
Weet je zeker dat iedereen die in de fik stond betrokken was bij het aansteken dan?
Nee bij mij kan er geen smirkje af als er mensen in de fik over straat rollen :N
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197153581
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wij zaten duidelijk in cabid gebied maar het was redelijk ver weg. B heeft van 6 tot 7 vuurwerk afgestoken, nog even broodje knakworst er achteraan en toen gingen beide koters naar bed. Wij ging ook ver voor 12en.
Wat een verschil met pre kinderen waar we pas naar bed gingen als de zon al op was.

Maar het was fijn! En gezellig.

En nu zijn we weer thuis, is de auto al uitgepakt, alles opgeruimd en de eerste was al gedaan. Go gezinsleven :)
pi_197154327
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:31 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Weet niet in welke regio jullie wonen. Hier in het oosten des lands was het echt bizar rustig (gelukkig).
070
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197154439
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Weet je zeker dat iedereen die in de fik stond betrokken was bij het aansteken dan?
Nee bij mij kan er geen smirkje af als er mensen in de fik over straat rollen :N
quote:
[VIDEO] BRANDBOM GAAT ONGELUKKIG AF. JONGEREN IN BRAND IN RIJSWIJKSE STEENLAAN

In de Rijswijkse Steenlaan ging het op oudjaarsavond mis. Toen een groep jongeren een caravan wilde laten afbranden liep het anders af dan gepland. De jongeren gebruikten een brandbom die op het verkeerde moment af ging. Hierdoor kwamen de jongeren zelf in brand te staan. Het incident is gefilmd door een omstander en staat ondertussen op verschillende internationale nieuwssites.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197154608
Wij hadden een vrij saaie avond met ons tweetjes. Zoonlief besloot dan maar er een heel slechte nacht van de maken zodat we ons nu allebei toch voelen alsof we tot 5 gefeest hebben :)

Vuurwerk was minder dan andere jaren en sneller klaar. Het waren uiteindelijk enkel de huizen waarvan de kinderen de hele dag aan het knallen waren. Met als toppunt de ouders van het jaar een paar huizen verder die hun jonge tienerzoon alles lieten aansteken. Waaronder een paar knallers waarvan de legaliteit andere jaren ook al twijfelachtig is.
pi_197154949
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:14 schreef Vicky het volgende:

[..]


[..]

Geheel hun eigen schuld :Y . Je zag op het filmpje ook dat ze er allemaal bij hoorden.

Vreselijk tuig is het |:(
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:52:49 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197157847
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:26 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Zolang je niet gepakt wordt, lijken regels niet te gelden. Bizar wel. Heb medelijden met politie en ambulancepersoneel. Zij mogen steeds de confrontatie aan.

Wij gaan vanmiddag kleding en speelgoed doneren aan de daklozen na de aardverschuiving. Zo veel mensen die hun huis kwijt zijn, of niet in kunnen. Er zijn op 2 km afstand spleten gevonden in de grond. Nog 10 mensen vermist, en het is -2, het sneeuwt... ze gaan straks het gebied in. Ben benieuwd of ze nog iemand aantreffen :'(
Ik zag het op het nieuws inderdaad, wat een horror. Niet eens zo heel ver van Oslo, toch?
in de haak.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:57:08 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197157910
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef Vicky het volgende:
Al dat vuurwerk was een dikke middelvinger naar de regering. Het was ook gewoon te verwachten.
Een dikke middelvinger naar de zorg vind ik het. Dáár was het verbod voor bedoeld, niet voor de regering. Bizar dat zoveel mensen daar totaal schijt aan blijken te hebben.

Hier was het gelukkig wel wat rustiger dan normaal, in elk geval ging het stukken minder lang door allemaal.
in de haak.
pi_197158081
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:52 schreef trui het volgende:

[..]

Ik zag het op het nieuws inderdaad, wat een horror. Niet eens zo heel ver van Oslo, toch?
30 km ofzo. Ken er verder niemand, maar toch. Las van mensen die letterlijk alleen nog een onderbroek en een nachtpon hebben, een man die herrie hoorde en met vrouw en dochter de trap op rende. Hij was uit de lawines gered, hoorde vrouw roepen en toen werd het stil. Een echtpaar dat met de voorbanden op de afgrond tot stilstand kwamen, en met de schrik wegkwamen.
Ze zoeken nog steeds maar de dagen zijn kort en koud :'(

En eens dat het ern middelvinger is naar de zorg, én naar de rest van het land. Echt schaamtelijk dat er geen respect is voor regels en maatregelen, of voor de overheid in het algemeen. Niet te begrijpen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:09:47 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197158127
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:07 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

30 km ofzo. Ken er verder niemand, maar toch. Las van mensen die letterlijk alleen nog een onderbroek en een nachtpon hebben, een man die herrie hoorde en met vrouw en dochter de trap op rende. Hij was uit de lawines gered, hoorde vrouw roepen en toen werd het stil. Een echtpaar dat met de voorbanden op de afgrond tot stilstand kwamen, en met de schrik wegkwamen.
Ze zoeken nog steeds maar de dagen zijn kort en koud :'(

En eens dat het ern middelvinger is naar de zorg, én naar de rest van het land. Echt schaamtelijk dat er geen respect is voor regels en maatregelen, of voor de overheid in het algemeen. Niet te begrijpen.
Verschrikkelijk... wat een nachtmerrie. En dan die kou inderdaad.
in de haak.
pi_197159429
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 20:39 schreef amaranta het volgende:
Pfff de vriend van iemand die bij mij op naailes zat is plots overleden.
Kende hem niet, en haar ook niet heel goed. Maar ben dr wel van geschrokken.
2 jonge kinderen.
Wij kregen vandaag een soortgelijk bericht :'( .(Aangezien we in hetzelfde dorp wonen zou het kunnen dat het om dezelfde persoon gaat.)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:40:31 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197159791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:15 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij kregen vandaag een soortgelijk bericht :'( .(Aangezien we in hetzelfde dorp wonen zou het kunnen dat het om dezelfde persoon gaat.)
Heeft zij een dubbele voornaam?

[ Bericht 2% gewijzigd door amaranta op 01-01-2021 18:47:43 ]
pi_197159870
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heeft zij een dubbele voornaam?
Ja.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:47:25 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197159904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:45 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja.
Dán gaat het inderdaad om dezelfde persoon.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:00:12 #77
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197160095
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:07 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

30 km ofzo. Ken er verder niemand, maar toch. Las van mensen die letterlijk alleen nog een onderbroek en een nachtpon hebben, een man die herrie hoorde en met vrouw en dochter de trap op rende. Hij was uit de lawines gered, hoorde vrouw roepen en toen werd het stil. Een echtpaar dat met de voorbanden op de afgrond tot stilstand kwamen, en met de schrik wegkwamen.
Ze zoeken nog steeds maar de dagen zijn kort en koud :'(

En eens dat het ern middelvinger is naar de zorg, én naar de rest van het land. Echt schaamtelijk dat er geen respect is voor regels en maatregelen, of voor de overheid in het algemeen. Niet te begrijpen.
Vrienden van ons wonen daar vlakbij... eerst op zo'n 10 km, nu 50 km. We zijn bij hun geweest en daar zag het er allemaal stabiel uit, maar je weet maar nooit wat er onder de grond gebeurt :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:31:40 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197160584
Het lijkt me zo ontzettend eng als de grond letterlijk onder je voeten vandaan verdwijnt... Brr.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:41:08 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197164090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:00 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Vrienden van ons wonen daar vlakbij... eerst op zo'n 10 km, nu 50 km. We zijn bij hun geweest en daar zag het er allemaal stabiel uit, maar je weet maar nooit wat er onder de grond gebeurt :'(
Ik las wel ergens dat een aantal jaren geleden al gewaarschuwd was voor de mogelijkheid van aardverschuivingen in dit gebied, en dat men er toen toch nog nieuwe huizen is gaan bouwen.
in de haak.
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 22:34:52 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197166028
Gelukkig nieuwjaar allemaal! *O* Het werd niet eens bizar laat en ik heb me ingehouden qua drank maar ik was helemaal kapot vandaag :O :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197166078
Het is komt niet vaak voor dat ik geen kater heb op 1 januari.

En we hadden echt een prima start van het jaar!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197168264
Ik lag er gisteren eerder in dan de meiden, ik was zo moe.
Afgelopen week een paar dagen toch later gegaan dan normaal en dan nog "even" lezen, maar spannend boek dus langer doorlezen dan de bedoeling was ;). Dan merk ik toch dat ik niet aan mijn benodigde nachtrust kom.
Dus toch maar weer iets beter op letten :z
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197169358
Hier in het dorp viel het echt heel erg mee qua vuurwerk. Heb achter ons 2 of 3 mooie (Belgische :{ ) pijlen gezien en uit een andere hoek zijn ook wat pijlen gezien geweest maar sowieso niet heel lang. Had echt wel meer verwacht hier ook (vlakbij de Belgische grens). Maar gelukkig niet.

Wij hadden zoals elk jaar een pakketje van de Aldi met wat fontijntjes en zo er in. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het vrij matig vind als er verder niemand op straat is.. dus we hebben behoorlijk productie-afgeschoten zodat we gouw weer naar binnen konden :P
pi_197169600
Aan het afval hier in de straat te zien, is er wel wat afgestoken (duidelijk geen kindervuurwerk). Blijkbaar heeft degene die het heeft afgestoken geen zin gehad in het opruimen ervan.

Er wordt momenteel 2 deuren verderop in de tuin een partytent opgebouwd...ben benieuwd met welk doel. Onze eerste gedachte was: even uitproberen of kijken of ie compleet is of zo. Maar hij bouwt hem samen met zijn ouders op, dat zijn onze achterburen en die hebben een tuin die door kan gaan voor een park, zo groot. Met enorm grasveld en hij heeft een nogal kleinere tuin. Sterker nog de buitenren van zijn konijnen is uit elkaar gehaald om plek te maken voor de tent. Lijkt me dus geen logische verklaring.
Vorig jaar gaf hij ook een feest in de tuin in januari. We gaan het zien (nou ja meer horen denk ik)


Hij is een partytent cq konijnenren 2.0 aan het maken _O_ Hij kwam net vragen of hij door de brandgang mocht met zijn spullen. Onze brandgang is zijn onofficiele achterom. Van mij hoeft ie geen toestemming te vragen om er te lopen maar sinds de mega verbouwing van dat huis inclusief allerlei machines die door de brandgang gingen en nogal wat schade hebben aangericht aan oa onze schuur, komt hij altijd even aanbellen. Ook al hebben we al 100x gezegd dat dat helemaal niet hoeft.

Wij gaan vandaag de Kerstboom weghalen, maar de bomen worden hier pas 14 januari opgehaald, dus ik denk dat ik hem ergens de komende week zelf naar de stort breng (kunnen ze daar eigenlijk heen?) En het Lego Kerstdorp ombouwen naar winterdorp, leuk!

[ Bericht 22% gewijzigd door exode op 02-01-2021 12:05:12 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:42:16 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197176827
Dat valt alweer mee exode! Fijn joh.

En bij mijn moeder halen ze de bomen ook zo laat op. Gek eigenlijk. Wij hebben dit jaar voor het eerst een kunstboom, dus geen wegbrengissues. Enkel naar de zolder :D

Ik kotste me suf vanochtend en man moest werken, dus ben met prul naar mijn moeder gereden. Ze hebben samen de hele dag plezier gehad en ik heb echt alleen maar op de bank gelegen. Prul liet zich zelfs door haar in bed leggen. Zo fijn! Dat biedt goede hoop voor een dagje uit handen geven als het straks met de baby eens nodig is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197177163
Ah dat is naar Tink, maar fijn opgelost zo!

Ik ben nu wel razend benieuwd naar zijn konijnen want dat gevaarte komt boven de schutting uit. Vanuit ons keukenraam zien we het bovendeel, zou wel hilarisch zijn als we dan ook echt konijnen gaan zien :)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:16:16 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197177600
Misschien wordt het een volière? Of zei hij echt dat het een konijnenhok wordt?
in de haak.
pi_197177614
J had voor de schoolsluiting een uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen. Dat feestje is komende week en gaat door. Ik ben geneigd om af te zeggen (hoe jammer ik dat ook voor het vriendje en voor J vind), want lockdown en scholen/opvang zijn niet voor niets gesloten. Wij hebben deze periode alleen kort met opa en oma afgesproken met gepaste afstand, verder niemand. Wat zouden jullie doen?

@exode De meeste konijnen houden niet van heel hoog (tenzij heuvel oid) dus ik ben benieuwd...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 januari 2021 @ 20:21:06 #89
269689 crew  Viv
pi_197177711
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:17 schreef Hupje het volgende:
J had voor de schoolsluiting een uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen. Dat feestje is komende week en gaat door. Ik ben geneigd om af te zeggen (hoe jammer ik dat ook voor het vriendje en voor J vind), want lockdown en scholen/opvang zijn niet voor niets gesloten. Wij hebben deze periode alleen kort met opa en oma afgesproken met gepaste afstand, verder niemand. Wat zouden jullie doen?
Ik zou afzeggen, en ben eerlijk gezegd verbaasd dat ze dat zelf niet al gedaan hebben. :X
pi_197178299
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:17 schreef Hupje het volgende:
J had voor de schoolsluiting een uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen. Dat feestje is komende week en gaat door. Ik ben geneigd om af te zeggen (hoe jammer ik dat ook voor het vriendje en voor J vind), want lockdown en scholen/opvang zijn niet voor niets gesloten. Wij hebben deze periode alleen kort met opa en oma afgesproken met gepaste afstand, verder niemand. Wat zouden jullie doen?

@:exode De meeste konijnen houden niet van heel hoog (tenzij heuvel oid) dus ik ben benieuwd...
Ik zou ook afzeggen. T zou een feestje hebben op de eerste zaterdag van de kerstvakantie, maar dat werd gelukkig door de organisator zelf al afgezegd. Anders had ik T. niet laten gaan, hoe sneu ook voor het klasgenootje. We proberen niet voor niets met z'n allen de contacten te beperken.
pi_197178687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:16 schreef trui het volgende:
Misschien wordt het een volière? Of zei hij echt dat het een konijnenhok wordt?
Dat dachten wij ook, maar hij is altijd in de weer met zijn konijnenhokken (en ontsnappende konijnen) en vroeg 'Mag ik door de brandgang met wat materiaal, we zijn een nieuwe buitenren aan het maken voor de konijnen'
pi_197178988
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:17 schreef Hupje het volgende:
J had voor de schoolsluiting een uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen. Dat feestje is komende week en gaat door. Ik ben geneigd om af te zeggen (hoe jammer ik dat ook voor het vriendje en voor J vind), want lockdown en scholen/opvang zijn niet voor niets gesloten. Wij hebben deze periode alleen kort met opa en oma afgesproken met gepaste afstand, verder niemand. Wat zouden jullie doen?

@:exode De meeste konijnen houden niet van heel hoog (tenzij heuvel oid) dus ik ben benieuwd...
Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Voor mij zou het belangrijk zijn met hoeveel kinderen (en volwassenen) ze zijn en wat ze gaan doen. Een speurtocht buiten zou ik geen probleem mee hebben bijvoorbeeld. Ergens binnen koekjes bakken en patatjes eten met zes kinderen is een ander verhaal, dan weet ik nog niet wat ik zou doen. Beetje afhankelijk van hoe het in de stad gaat qua besmettingen ook.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:37:13 #93
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197179853
Als er alleen kinderen zijn en geen andere ouders (en de ouders die de kinderen brengen blijven dus echt niet hangen), zou ik mijn kind wel laten gaan. Kinderen onder 12 zijn in principe uitgezonderd van regels immers.
En idd in onze stad valt het nog wel mee qua besmettingen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197179857
Ik heb D vanavond bij een kinderfeestje opgehaald. Niet eens over nagedacht eigenlijk. :@
Ze waren met 6 kinderen bijna de hele middag buiten. Verder hebben we amper bezoek-contact (laatste was zondag). Ga me er ook geen zorgen over maken. De cijfers zijn hier nog relatief oke. En sporten doet hij ook nog buiten met leeftijdsgenoten.

D had voor kerst 2 kinderen op bezoek, op zijn verjaardag. Maar hier was het binnen, dan hoef ik die drukte ook niet ;)
pi_197180182
Daarom vind ik het fijn om van verschillende mensen wat te horen, geeft stof tot nadenken :)
@Viv Ik hoopte inderdaad dat ze het af zouden zeggen, maar ze lieten nu weten dat het doorgaat.

Ik vind het zo lastig. J zou het prima 'pikken' als ik zou zeggen dat het feestje afgelast is door de lockdown (was bij zijn eigen feestje ook), maar als de rest wel gaat en hij niet is het lastiger uit te leggen. Maar het gaat zo in tegen hoe wij tegen de lockdown aan kijken.
Ik woon in een klein dorp, dus qua aantallen valt het hier wel mee, maar als je het omzet naar per 100.000 inwoners is het belabberd. En met kerst heb ik hier in de buurt gezien dat mensen de maatregelen echt niet allemaal serieus namen. Helaas.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:48:06 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197180188
Sorry maar in onze stad valt het wel mee is vind ik een beetje een rare. Zeker nu net de feestdagen zijn geweest en een heel deel van de bevolking het halve land door is geweest op bezoek bij familie overal en nergens.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:19:19 #97
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197181143
F heeft ook een feestje gepland staan volgende week, zou zijn allereerste feestje zijn. Afgelopen week kreeg ik een berichtje dat het 'gewoon' (dwz met inachtneming van maatregelen) doorgaat. F mag van mij gaan, hij heeft de afgelopen weken ook gewoon met dit jongetje gespeeld. Tenzij hij natuurlijk opeens verkoudheidsklachten krijgt. Een kadootje regelen wordt nog wel lastig, hopelijk heeft Kruidvat nog wat...

(van de cijfers in mijn woonplaats heb ik dan eigenlijk weer geen idee, vind dat hier ook niet zo relevant, kan zomaar opeens veranderen natuurlijk, en volgens mij gaat het nergens 'goed')
pi_197181398
Het feestje van Js, begin oktober, heb ik niet door laten gaan...
Ow krijgt voorlopig ook geen feestje, ik heb zelfs net de uitnodiging gemaakt voor het met de auto rij langs en zwaai feestje gemaakt voor Ow.... 4 volwassenen per dag zou al 5 dagen feest betekenen en dat trek ik zelf niet zo goed in januari ;)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:36:14 #99
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197181585
J (vandaag jarig *O*) krijgt ook een uitgesteld feestje, hopelijk in het voorjaar. Gisteren, vandaag en morgen komen/ kwamen de opa's en oma's. En dan ben ik er idd ook wel weer klaar mee. Vind het niet zo erg het kinderfeestje uit te moeten stellen, en J snapt dat gelukkig ook.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:49:07 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197181944
Hier zijn ze wel teleurgesteld dat hun kinderfeestje uitgesteld wordt en het "grotemensenfeest" helemaal niet doorgaat. Ze begrijpen het wel maar de teleurstelling is er wel. Drive by verjaardag gaat hem ook niet worden, teveel mensen die van verder weg komen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:23:38 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197182843
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:36 schreef mousemicky het volgende:
J (vandaag jarig *O*) krijgt ook een uitgesteld feestje, hopelijk in het voorjaar. Gisteren, vandaag en morgen komen/ kwamen de opa's en oma's. En dan ben ik er idd ook wel weer klaar mee. Vind het niet zo erg het kinderfeestje uit te moeten stellen, en J snapt dat gelukkig ook.
Gefeliciteerd
pi_197182860
@mousemicky gefeliciteerd met J!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:30:22 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197183055
Gefeliciteerd MM! *G*
pi_197183746
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:48 schreef laziness het volgende:
Sorry maar in onze stad valt het wel mee is vind ik een beetje een rare. Zeker nu net de feestdagen zijn geweest en een heel deel van de bevolking het halve land door is geweest op bezoek bij familie overal en nergens.
Ik vind dat wel relevant. Wij hebben een paar weken geleden een flinke uitbraak gehad hier in de wijk inclusief bijna al het schoolpersoneel. Als er dan nu afgesproken wordt met klasgenootjes vind ik het risico daardoor acceptabel. Als de juf Corona heeft gehad en op besmettelijke dagen gewoon voor de klas heeft gestaan (want nog geen klachten) en geen enkel kind heeft het daardoor opgelopen, maak ik me over die groep kinderen qua besmettelijkheid weinig zorgen, waar ze dan ook de feestdagen hebben gevierd.

Gefeliciteerd nog met J mousemickey!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 3 januari 2021 @ 00:30:52 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_197183788
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:36 schreef mousemicky het volgende:
J (vandaag jarig *O*) krijgt ook een uitgesteld feestje, hopelijk in het voorjaar. Gisteren, vandaag en morgen komen/ kwamen de opa's en oma's. En dan ben ik er idd ook wel weer klaar mee. Vind het niet zo erg het kinderfeestje uit te moeten stellen, en J snapt dat gelukkig ook.
Hier was er ook eentje jarig vandaag, werd vijf. Gevierd met onze ouders en onze kinderen.
Dus elk kind hier een opa of oma tot beschikking!

Wat we wel gaan doen is maandag even langs de deuren bij de vriendjes om te trakteren. De rioolcijfers laten zien dat we hier nu bijna geen Corona hebben, dus ik vind wel dat dat kan.

Verder hebben we dit jaar binnen onze familie een leuke nieuwe traditie, verjaardagsdozen. Die worden op tijd naar opa en oma gebracht/verzonden, vol met cadeautjes, tekeningen en ongein voor het jarige neefje of nichtje. Dat doen drie stellen dus voor elke kindje. Denk dat we die er altijd in gaan houden.
  zondag 3 januari 2021 @ 00:34:02 #106
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_197183817
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:17 schreef Hupje het volgende:
J had voor de schoolsluiting een uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen. Dat feestje is komende week en gaat door. Ik ben geneigd om af te zeggen (hoe jammer ik dat ook voor het vriendje en voor J vind), want lockdown en scholen/opvang zijn niet voor niets gesloten. Wij hebben deze periode alleen kort met opa en oma afgesproken met gepaste afstand, verder niemand. Wat zouden jullie doen?

@:exode De meeste konijnen houden niet van heel hoog (tenzij heuvel oid) dus ik ben benieuwd...
Afzeggen, ouders bellen en via of net de school regelen dat ze allemaal een knalfeest krijgen in de lente.

Maar dan ook echt een knalfeest organiseren met zijn allen!
  zondag 3 januari 2021 @ 00:36:33 #107
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_197183845
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:48 schreef laziness het volgende:
Sorry maar in onze stad valt het wel mee is vind ik een beetje een rare. Zeker nu net de feestdagen zijn geweest en een heel deel van de bevolking het halve land door is geweest op bezoek bij familie overal en nergens.
Ik zit hier op een eiland waar het heftig was toen de rest van Nederland lekker op vakantie ging. Nu is het er niet, toch vertrouw ik het ook niet. Dus geen kids binnen hier.

Al te vaak gehoord dat complete gezinnen ziek zijn vanwege een ziek vriendje.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 04:11:17 #108
269689 crew  Viv
pi_197184463
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 00:26 schreef FlyingFish het volgende:
Als de juf Corona heeft gehad en op besmettelijke dagen gewoon voor de klas heeft gestaan (want nog geen klachten) en geen enkel kind heeft het daardoor opgelopen, maak ik me over die groep kinderen qua besmettelijkheid weinig zorgen, waar ze dan ook de feestdagen hebben gevierd.
Over die nieuwe variant uit het VK zegt men dat kinderen daarin waarschijnlijk niet onder doen voor volwassenen qua besmettelijkheid, dus het is de vraag hoelang bovenstaande vlieger nog opgaat. :)

Ik ben nu overigens zelf in afwachting van de uitslag van een coronatest (ik kreeg koorts op Nieuwjaarsdag), terwijl ik afgezien van de Etos op 22 december nergens ben geweest en niemand heb ontvangen afgelopen weken. :X Dat zal mijn neiging tot afzeggen ook wel beïnvloed hebben: als ík het al kan hebben zijn de huidige maatregelen gewoon niet afdoende.
pi_197184873
MM gefeliciteerd met J.

Viv, ik duim voor een negatieve uitslag.

Qua feestjes had ik nog niet zo goed nagedacht. Laatste feestje van R was in november. Ze was toen naar een logeerfeestje gegaan.
Voor haar (ze is eind januari jarig) zat ik te twijfelen tussen uitstellen of een klein feestje thuis. Neiging gaat naar uitstellen.
pi_197184941
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 04:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Over die nieuwe variant uit het VK zegt men dat kinderen daarin waarschijnlijk niet onder doen voor volwassenen qua besmettelijkheid, dus het is de vraag hoelang bovenstaande vlieger nog opgaat. :)
Maar voor nu geldt dat hier iig nog wel, en voor later zien we dan wel weer, als er daadwerkelijk meer over bekend is. Vooralsnog is dat allemaal speculatie.

quote:
Ik ben nu overigens zelf in afwachting van de uitslag van een coronatest (ik kreeg koorts op Nieuwjaarsdag), terwijl ik afgezien van de Etos op 22 december nergens ben geweest en niemand heb ontvangen afgelopen weken. :X Dat zal mijn neiging tot afzeggen ook wel beïnvloed hebben: als ík het al kan hebben zijn de huidige maatregelen gewoon niet afdoende.
Maar als je geen contacten hebt gehad, dan is het toch veel voor de hand liggender dat je gewoon ziek bent ipv Corona hebt? Logisch en goed dat je je laat testen hoor, maar om daar dan gelijk dit soort conclusies uit te trekken terwijl je niet eens weet of je daadwerkelijk besmet bent en alleen koorts hebt vind ik een stap te snel gaan. Ik hoop iig dat je negatief test!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197185123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:42 schreef Tink89 het volgende:
Dat valt alweer mee exode! Fijn joh.

En bij mijn moeder halen ze de bomen ook zo laat op. Gek eigenlijk. Wij hebben dit jaar voor het eerst een kunstboom, dus geen wegbrengissues. Enkel naar de zolder :D

Ik kotste me suf vanochtend en man moest werken, dus ben met prul naar mijn moeder gereden. Ze hebben samen de hele dag plezier gehad en ik heb echt alleen maar op de bank gelegen. Prul liet zich zelfs door haar in bed leggen. Zo fijn! Dat biedt goede hoop voor een dagje uit handen geven als het straks met de baby eens nodig is.
Wat naar dat je zo'n beroerde dag hebt gehad, wel fijn dat prul zich door oma liet vertroetelen en naar bed brengen :*.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:17 schreef Hupje het volgende:
J had voor de schoolsluiting een uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen. Dat feestje is komende week en gaat door. Ik ben geneigd om af te zeggen (hoe jammer ik dat ook voor het vriendje en voor J vind), want lockdown en scholen/opvang zijn niet voor niets gesloten. Wij hebben deze periode alleen kort met opa en oma afgesproken met gepaste afstand, verder niemand. Wat zouden jullie doen?

@:exode De meeste konijnen houden niet van heel hoog (tenzij heuvel oid) dus ik ben benieuwd...
Ik zou enorm twijfelen en als ik de ouder van het jarige kind was, had ik het feestje niet door laten gaan.
Onze jongste was in de zomervakantie jarig en daar hebben we geen feestje voor gedaan. Nu had ze het erover dat ze een slaapfeestje wilde met 2 vriendinnetjes. Maar dat gaan we nu zeker nog niet doen.
Dus we zien wel later dit jaar of en hoe we iets gaan doen...

@mousemickey, gefeliciteerd *O*

@ootjekatootje, nog gefeliciteerd met je 5 jarige *O*

@Viv, hopelijk negatief!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197185136
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:09 schreef FlyingFish het volgende:

Maar als je geen contacten hebt gehad, dan is het toch veel voor de hand liggender dat je gewoon ziek bent ipv Corona hebt? Logisch en goed dat je je laat testen hoor, maar om daar dan gelijk dit soort conclusies uit te trekken terwijl je niet eens weet of je daadwerkelijk besmet bent en alleen koorts hebt vind ik een stap te snel gaan. Ik hoop iig dat je negatief test!
Die logica volg ik niet helemaal. Ik zit in hetzelfde schuitje als Viv. Koorts op nieuwjaarsdag en wacht nu op de uitslag. Die andere ziekte moet ik toch ook ergens vandaan hebben? Waarom is het logischer dat ik een griepje oppik dan corona?
pi_197185304
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:41 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Die logica volg ik niet helemaal. Ik zit in hetzelfde schuitje als Viv. Koorts op nieuwjaarsdag en wacht nu op de uitslag. Die andere ziekte moet ik toch ook ergens vandaan hebben? Waarom is het logischer dat ik een griepje oppik dan corona?
Koorts hoeft niet perse griep oid te zijn natuurlijk. Ik ben verder niet thuis in oorzaken van koorts en incubatietijd en verspreiding van andere virussen, maar bij alleen koorts zonder recente externe contacten zou ik niet direct verwachten Corona te hebben. Dat sluit uiteraard niet uit dat het wél Corona is, maar ik zou daar niet direct vanuit gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 10:11:22 #114
269689 crew  Viv
pi_197185402
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:41 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Die logica volg ik niet helemaal. Ik zit in hetzelfde schuitje als Viv. Koorts op nieuwjaarsdag en wacht nu op de uitslag. Die andere ziekte moet ik toch ook ergens vandaan hebben? Waarom is het logischer dat ik een griepje oppik dan corona?
Als dit corona, een griepje of verkoudheid is, zou ik het moeten hebben gekregen in de Etos, of van het vluchtige contact aan de voordeur (AH/maaltijd/pakket-bezorgers) of buiten op afstand (heb een buurman gesproken en we kwamen de juf van ZZ tegen tijdens een wandeling). Of via mijn dochter (school, en ze heeft buiten gespeeld met een KDV-vriendje) of man (werk), dat zij een asymptomatische infectie hebben doorgemaakt. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 03-01-2021 10:19:42 ]
pi_197185475
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Als dit corona, een griepje of verkoudheid is, zou ik het moeten hebben gekregen van het vluchtige contact aan de voordeur (AH/maaltijd/pakket-bezorgers) of buiten op afstand (heb een buurman gesproken en we kwamen de juf van ZZ tegen tijdens een wandeling). Of via mijn dochter (school, en ze heeft buiten gespeeld met een KDV-vriendje) of man (werk), dat zij een asymptomatische infectie hebben doorgemaakt. :X
Wij hebben de 25ste en 26ste telkens 1 stel ouders gezien die ervoor, tijdens en na geen symptomen hadden. Kind is al vanaf begin lockdown thuis. Ah pickup de 30ste en 1 keer postnl de 31ste. Voor de rest af en toe een rondje wandelen, niet op drukke plaatsen. Rond 2u in de nacht werd ik ineens heel beroerd en overdag gaf de thermometer 39 aan. Bizar :?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 10:22:04 #116
269689 crew  Viv
pi_197185505
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:18 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Wij hebben de 25ste en 26ste telkens 1 stel ouders gezien die ervoor, tijdens en na geen symptomen hadden. Kind is al vanaf begin lockdown thuis. Ah pickup de 30ste en 1 keer postnl de 31ste. Voor de rest af en toe een rondje wandelen, niet op drukke plaatsen. Rond 2u in de nacht werd ik ineens heel beroerd en overdag gaf de thermometer 39 aan. Bizar :?
Heb je toevallig een kerstpakket gehad van een kaasboerderij? Ik verdenk die van mij inmiddels (kazen van rauwe melk), aangezien ik buikklachten heb en geen neus/keel/longklachten. Straks is het Listeria. :')
pi_197185600
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:22 schreef Viv het volgende:

[..]

Heb je toevallig een kerstpakket gehad van een kaasboerderij? Ik verdenk die van mij inmiddels (kazen van rauwe melk), aangezien ik buikklachten heb en geen neus/keel/longklachten. Straks is het Listeria. :')
Geen buikklachten naar was vrijdag erg grieperig en heb wel keelklachten. Die werden op een genante manier duidelijk tijdens de test. TMI in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197185830
Negatief *O*
Ik kan mijn kind weer knuffelen O+
pi_197185873
Gelukkig negatief. *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 11:02:37 #120
269689 crew  Viv
pi_197185890
Fijn @Bottoms_up ! Hier nog geen uitslag (24 uur na de test).
  zondag 3 januari 2021 @ 11:25:52 #121
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197186166
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:18 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Wij hebben de 25ste en 26ste telkens 1 stel ouders gezien die ervoor, tijdens en na geen symptomen hadden. Kind is al vanaf begin lockdown thuis. Ah pickup de 30ste en 1 keer postnl de 31ste. Voor de rest af en toe een rondje wandelen, niet op drukke plaatsen. Rond 2u in de nacht werd ik ineens heel beroerd en overdag gaf de thermometer 39 aan. Bizar :?
Valt wel mee, want je kan het ook bij je dragen zonder symptomen (en dus doorgeven).
pi_197186260
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Negatief *O*
Ik kan mijn kind weer knuffelen O+
Fijn!!
pi_197186952
Collega van mij was positief getest en haar man negatief. Terwijl ze al die tijd naast elkaar geslapen hebben, samen thuis gewerkt, speeksel uitgewisseld ed ;-).
Achteraf zijn beide opgeroepen voor een studie op antistoffen. Ook daar testte zij zeer duidelijk positief en hij negatief op.

En God weet waar ze het opgelopen heeft, beide hadden nauwelijks contacten en in omgeving is ook geen positief spoor naar haar toe kunnen ontdekken.

Ik ben even de user kwijt die het verhaal over het verzorgingshuis vertelde hier. Van de 10 positief geteste personeelsleden dat daarvan 1 maar corona gerelateerde klachten had. (als ik het allemaal goed onthouden heb).

Het is een virus en die doen helaas niet aan logische wiskunde, waarbij je alles terug kan beredeneren.
pi_197187121
@Viv Ik hoop dat je ook snel goed nieuws krijgt.
pi_197187244
Ik heb me 2x vanwege verkoudheidsklachten laten testen op covid-19 en telkens negatief. Vroeg in het zkh (kom er wekelijks) of ik me weer moet laten testen zodra ik weer verkouden zou worden, maar ze zeiden dat dat alleen hoeft als ik ook benauwd zou worden, omdat er in deze tijd gewoon volop verkoudheids- en griepvirussen rondgaan :s)

Dus toen ik anderhalve week geleden...zo'n dikke week na de laatste coronatest... snotverkouden werd, en alle symptomen had van een normale, stevige, verkoudheid (inclusief hoesten, wat 's avonds - en vooral in bed - erger werd) ben ik niet opnieuw naar de teststraat gegaan, maar heb het gewoon uitgeziekt. Was niet benauwd en had geen koorts. Nou zullen sommigen dat erg onverstandig vinden, maar ik heb helemaal geen contacten buiten de vaste kring die op 1,5m blijft (behalve dochter) en was mijn handen elke keer als ik de post heb gehaald/een pakje heb aangeraakt. En ik blijf niet aan de gang met de teststraat bezoeken (je kunt daar mensen tegenkomen die daadwerkelijk corona hebben en daar zit ik dus echt niet op te wachten).
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 12:55:57 #126
269689 crew  Viv
pi_197187481
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:40 schreef MorganLeFay het volgende:
En ik blijf niet aan de gang met de teststraat bezoeken (je kunt daar mensen tegenkomen die daadwerkelijk corona hebben en daar zit ik dus echt niet op te wachten).
Ja, dat wilde ik nog zeggen. Hier is de GGD-teststraat op het parkeerterrein van het ziekenhuis, en ik vind het bizar slecht geregeld. :o In plaats van dat je in je auto mag blijven zitten, moet je een soort bouwkeet binnenstappen en op een stoel plaatsnemen. Als je nog geen corona hebt, adem je het wel in daar. :'(
pi_197187673
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:55 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja, dat wilde ik nog zeggen. Hier is de GGD-teststraat op het parkeerterrein van het ziekenhuis, en ik vind het bizar slecht geregeld. :o In plaats van dat je in je auto mag blijven zitten, moet je een soort bouwkeet binnenstappen en op een stoel plaatsnemen. Als je nog geen corona hebt, adem je het wel in daar. :'(
Dat is hier in 015 niet anders. Zijn allemaal van die containerachtige dingen. Wel 4 hokjes, maar als je bij hokje 1 moet wachten, komen de mensen voor hokje 2-3 langs je lopen en dat is niet altijd op 1,5m (wel met mondkapje, maar toch). Die 2x dat ik er was, ben ik met mn gezicht naar de muur gaan staan :')

Dus ja, ik ziek het (de verkoudheid/het griepje of het corona virus) wel rustig thuis uit zolang ik het niet benauwd heb (en kom verder toch nergens). Liever dat, dan weer die teststraat in (en misschien was dat dan ook voor niets) :)
  zondag 3 januari 2021 @ 13:12:52 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197187770
Serieus? Hier, 076/0165, kan je lekker in je auto blijven zitten. En de fietsers / wandelaars hebben een aparte ingang.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_197187784
Wauw wist niet dat er zo'n grote verschillen waren. Hier rij je een grote hal binnen met 8 straten en doe je het raam alleen open als je in de test straat staat. Aparte ingang voor voetgangers dus die kom je niet tegen. Goed geregeld vind ik.
pi_197187814
Ik vond de teststraat hier juist heel goed geregeld. Twee weken terug op zaterdag rond 12 uur gekeken voor een afspraak, kon 16:00 uur terecht. Kon vervolgens na 1 minuut doorrijden naar binnen, kreeg kort een uitleg en een info flyer, een minuut later de daadwerkelijk test en daarna kon ik weer weg, ben de auto niet uit geweest en was binnen twee minuten weer weg. De dag erna rond 18:00 uur had ik de uitslag. Via de particuliere teststraat van mn werk was het meer gedoe geweest, die moet je 1 dag vooraf aanvragen en naar een stad 20 km verderop rijden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197187863
Zo'n grote hal hebben we in 070 ook (10 min rijden met de auto). Maar op 10min lopen hebben we in 015 dus een kleinere teststraat voor voetgangers alleen.

Aangezien ik mijn auto eerst uit de garage, hier 10 min lopen vandaan, moet halen, koos ik eerder dus voor de kleinere teststraat. Maar mocht ik echt serieuze klachten krijgen - die een normale verkoudheid te boven gaan - dan ga ik de volgende keer wel naar 070 (als ik daarvoor kan kiezen).
pi_197187900
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:31 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Geen buikklachten naar was vrijdag erg grieperig en heb wel keelklachten. Die werden op een genante manier duidelijk tijdens de test. TMI in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan gaat vervolgens precies hetzelfde stokje nog in je neus... :Y) :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197188033
Mijn moeder kreeg dus een melding in de corona-app nadat ze in de teststraat was geweest :X Ze was er enorm van geschrokken en ik kon pas met haar mee beredeneren dat het daar gebeurd moest zijn toen ik inderdaad ontdekte dat je met z'n allen lopend doorheen moet :? Ik had geen idee, ik laat me al vanaf april testen op mijn werk en daar ga je gewoon met de auto doorheen. De teststraat hier in de buurt, waar de rest van mijn gezin gebruik van maakt, mag je ook met de auto doorheen.

Edit: dat is trouwens niet helemaal waar, de teststraat op het werk is al een aantal keer verplaatst en in de zomer is er een moment geweest waarbij je moest parkeren en dan naar een kelderbox moest lopen om je te laten testen. Maar dat is al snel weer opgeschaald naar een autoteststraat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:32:31 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197188057
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:07 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Dat is hier in 015 niet anders. Zijn allemaal van die containerachtige dingen. Wel 4 hokjes, maar als je bij hokje 1 moet wachten, komen de mensen voor hokje 2-3 langs je lopen en dat is niet altijd op 1,5m (wel met mondkapje, maar toch). Die 2x dat ik er was, ben ik met mn gezicht naar de muur gaan staan :')

Dus ja, ik ziek het (de verkoudheid/het griepje of het corona virus) wel rustig thuis uit zolang ik het niet benauwd heb (en kom verder toch nergens). Liever dat, dan weer die teststraat in (en misschien was dat dan ook voor niets) :)
Hier grens 015/070 maar ben op de xl locatie in de broodfabriek geweest (dat is sneltest) en bij v/d Valk in Nootdorp (pcr). Beiden in de auto blijven zitten.

Afspraak binnen een paar uur en uitslag binnen 24 uur.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 13:34:30 #135
269689 crew  Viv
pi_197188095
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:12 schreef automatic_ het volgende:
Serieus? Hier, 076/0165, kan je lekker in je auto blijven zitten. En de fietsers / wandelaars hebben een aparte ingang.
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Wauw wist niet dat er zo'n grote verschillen waren. Hier rij je een grote hal binnen met 8 straten en doe je het raam alleen open als je in de test straat staat. Aparte ingang voor voetgangers dus die kom je niet tegen. Goed geregeld vind ik.
Ja, ik snap er ook niets van. Je moet de auto hier voor die bouwkeet parkeren, dus wat is nou de moeite voor die GGD-medewerkers om even naar buiten te stappen? Het regende niet of zo. Dat zou veel veiliger zijn (ook voor henzelf).
pi_197188113
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Hier grens 015/070 maar ben op de xl locatie in de broodfabriek geweest (dat is sneltest) en bij v/d Valk in Nootdorp (pcr). Beiden in de auto blijven zitten.

Afspraak binnen een paar uur en uitslag binnen 24 uur.
Beter dan bij die ene op de Bieslandsekade ^O^
  zondag 3 januari 2021 @ 13:47:01 #137
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197188264
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:17 schreef Roosgeluk het volgende:
Collega van mij was positief getest en haar man negatief. Terwijl ze al die tijd naast elkaar geslapen hebben, samen thuis gewerkt, speeksel uitgewisseld ed ;-).
Achteraf zijn beide opgeroepen voor een studie op antistoffen. Ook daar testte zij zeer duidelijk positief en hij negatief op.

En God weet waar ze het opgelopen heeft, beide hadden nauwelijks contacten en in omgeving is ook geen positief spoor naar haar toe kunnen ontdekken.

Ik ben even de user kwijt die het verhaal over het verzorgingshuis vertelde hier. Van de 10 positief geteste personeelsleden dat daarvan 1 maar corona gerelateerde klachten had. (als ik het allemaal goed onthouden heb).

Het is een virus en die doen helaas niet aan logische wiskunde, waarbij je alles terug kan beredeneren.
Dat was ik inderdaad. Overigens is een deel van die positief geteste collega's later wel ziek geworden, maar ten tijde van de positieve test waren er geen klachten.
pi_197188358
In de XL teststraat in 030, moet je ook je auto uit en een megagroot noodgebouw in. Maar je hoeft binnen niet te wachten, meteen door naar een loket.
pi_197188479
Hier bij de reguliere ggd testplaats moet je ook de auto uit. Buiten in de rij wachten en dan binnen in een oud kantoorpand zijn 2 testplekken met een flinke wand ertussen. Ze ontsmette de kruk wel na mij, en ik moest mijn handen achteraf ontsmetten. Dan deden ze niet bij zoon 4 weken ervoor. Je kunt er via de achterdeur weer uit. Er staat een partytent naast de rij, die zullen ze bij regen wel gebruiken.

De l-testplaats ben ik niet geweest, maar zag vacatures voor parkeerwachters voorbij komen. Dus dan zou je denken dat je ook de auto uit moet.

In Almelo kon ik wel blijven zitten. Dat vond ik wel beter.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:53:07 #140
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197189222
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:36 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Beter dan bij die ene op de Bieslandsekade ^O^
Daar was mijn man laatst... die zei idd ‘als ik geen corona had, heb ik het nu wel.’ :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197189440
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:07 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Dat is hier in 015 niet anders. Zijn allemaal van die containerachtige dingen. Wel 4 hokjes, maar als je bij hokje 1 moet wachten, komen de mensen voor hokje 2-3 langs je lopen en dat is niet altijd op 1,5m (wel met mondkapje, maar toch). Die 2x dat ik er was, ben ik met mn gezicht naar de muur gaan staan :')

Dus ja, ik ziek het (de verkoudheid/het griepje of het corona virus) wel rustig thuis uit zolang ik het niet benauwd heb (en kom verder toch nergens). Liever dat, dan weer die teststraat in (en misschien was dat dan ook voor niets) :)
Wij gingen in Nootdorp en daar moesten we ook de auto uit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197189946
Ik moest de auto ook uit maar dat was enkel om achterin te gaan zitten en daarvoor was buiten voldoende ruimte.

Was alleen beetje vreemd dat er iemand direct aan het begin ons kwam vertellen dat we allemaal een mondkapje op moesten (ook de bestuurder die achter een dicht raampje zat) terwijl ze zelf geen mondkapje op had en binnen 1,5meter afstand kwam staan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 03-01-2021 15:39:25 ]
  zondag 3 januari 2021 @ 15:37:10 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197190080
Ik weert mag je in de auto blijven, was in 2 minuten weer weg. Mondkapje op tot je aan de beurt bent, de flyer en een zakdoekje krijg je buiten. Raampje open, je gegevens doorgeven, de swap en weer weg. Was echt perfect geregeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 3 januari 2021 @ 15:48:58 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197190292
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:30 schreef Elleska het volgende:
Ik moest de auto ook uit maar dat was enkel om achterin te gaan zitten en daarvoor was buiten voldoende ruimte.

Was alleen beetje vreemd dat er iemand direct aan het begin ons kwam vertellen dat we allemaal een mondkapje op moesten (ook de bestuurder die achter een dicht raampje zat) terwijl ze zelf geen mondkapje op had en binnen 1,5meter afstand kwam staan.
Als je met iemand in de auto zit die getest moet worden is het sowieso wel verstandig om allebei een mondkapje te dragen, lijkt me?
in de haak.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:50:23 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197190309
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef trui het volgende:

[..]

Als je met iemand in de auto zit die getest moet worden is het sowieso wel verstandig om allebei een mondkapje te dragen, lijkt me?
Als het iemand uit je eigen huishouden is en je kunt je thuis niet afzonderen dan is dat denk ik redelijk zinloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 15:52:59 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197190348
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het iemand uit je eigen huishouden is en je kunt je thuis niet afzonderen dan is dat denk ik redelijk zinloos.
Thuis houd je toch waar mogelijk ook afstand van mensen met symptomen? Wij wel tot nu toe, ook al is het misschien niet 100% te regelen. Echt zinloos is het niet, want ook de mate van blootstelling aan het virus kan invloed hebben op hoe ziek je wordt.
in de haak.
pi_197190406
Ik ben nu 1x zelf in de teststraat geweest en 1x met dochter. Ze hebben hem in de tussentijd verplaatst, maar beide keren met de auto erdoorheen.
Toen ik met dochter ging, hebben we voor de zekerheid allebei een mondkapje opgezet. Allebei negatief gelukkig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197190416
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef trui het volgende:

[..]

Als je met iemand in de auto zit die getest moet worden is het sowieso wel verstandig om allebei een mondkapje te dragen, lijkt me?
Zelfde huishouden, paar uur daarvoor nog samen in bed gelegen dus dat uurtje extra maakte ook al niet meer uit. Daarnaast was peuter als eerste ziek en afzonderen van een zieke peuter is gewoon onmogelijk. Als het corona was geweest dan hadden we alle 3 in hetzelfde schuitje gezeten.

Maar het mondkapje op was voor bescherming van de medewerkers tijdens het testen, niet voor bescherming onderling. De tester zelf vonden het trouwens complete onzin want raampje dicht is voldoende.
  zondag 3 januari 2021 @ 17:45:23 #149
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197192094
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wij gingen in Nootdorp en daar moesten we ook de auto uit
Huh? Hier was het gewoon in de auto, 2x.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197192845
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Huh? Hier was het gewoon in de auto, 2x.
Er waren volgens mij 4 testplekken in de tent en 2 buiten.
T en ik werden naar die buiten verwezen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 3 januari 2021 @ 18:33:26 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197192922
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

Er waren volgens mij 4 testplekken in de tent en 2 buiten.
T en ik werden naar die buiten verwezen.
Er zijn twee autorijen in de tent met ieder 4 testplekken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197193291
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

En dan gaat vervolgens precies hetzelfde stokje nog in je neus... :Y) :X
Nee hoor. Dat dacht ik ook, maar ze breken er eentje in 2. 1 voor neus, 1 voor keel.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 3 januari 2021 @ 21:39:24 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197197403
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:52 schreef trui het volgende:

[..]

Thuis houd je toch waar mogelijk ook afstand van mensen met symptomen? Wij wel tot nu toe, ook al is het misschien niet 100% te regelen. Echt zinloos is het niet, want ook de mate van blootstelling aan het virus kan invloed hebben op hoe ziek je wordt.
Dat is ook weer waar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 21:48:11 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197197704
Wij hebben thuis geen afstand gehouden. Ik heb een kind van net 2 en dan vind ik het gewoon geen optie om zo min mogelijk te knuffelen bijvoorbeeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197198643
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:37 schreef Tink89 het volgende:
Ik weert mag je in de auto blijven, was in 2 minuten weer weg. Mondkapje op tot je aan de beurt bent, de flyer en een zakdoekje krijg je buiten. Raampje open, je gegevens doorgeven, de swap en weer weg. Was echt perfect geregeld.
Is bij mij ook zo gegaan. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 22:31:00 #156
269689 crew  Viv
pi_197199106
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:48 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben thuis geen afstand gehouden. Ik heb een kind van net 2 en dan vind ik het gewoon geen optie om zo min mogelijk te knuffelen bijvoorbeeld.
Hier hetzelfde met een kind van 4. :) Ik denk dat de kans op schade voor haar groter is als ik een week of langer "afstandelijk" moet doen tegen haar terwijl we samen thuis zijn, dan als ze COVID-19 zou krijgen.

Ik weet overigens nog steeds mijn uitslag niet. Bizar wel: gisterochtend werd ik eerst getest en daarna mijn man, en hij had 24 uur na de test zijn (negatieve) uitslag en ik nu, bijna 36 uur na de test nog altijd niet. Ze hadden gezegd "binnen 48 uur" dus het kan morgenochtend nog komen, maar waarom er zulke verschillen zijn in wachttijd bij twee in dezelfde 5 minuten afgenomen testen? :?
  zondag 3 januari 2021 @ 22:43:43 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197199515
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:48 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben thuis geen afstand gehouden. Ik heb een kind van net 2 en dan vind ik het gewoon geen optie om zo min mogelijk te knuffelen bijvoorbeeld.
met kleine kinderen is het inderdaad anders, die van ons zijn natuurlijk al 17 en bijna 16. En tussen partners is het ook wel mogelijk om wat afstand te bewaren gedurende een aantal dagen.

Maar in het voorbeeld ging het dus blijkbaar vooral om de risico's voor de medewerkers van de teststraat. Ook wel logisch want als je samen in 1 auto zit / in een huishouden woont bestaat de kans dus wel dat de ander inmiddels ook al besmet is.
in de haak.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:45:57 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197199593
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Viv het volgende:

[..]

Hier hetzelfde met een kind van 4. :) Ik denk dat de kans op schade voor haar groter is als ik een week of langer "afstandelijk" moet doen tegen haar terwijl we samen thuis zijn, dan als ze COVID-19 zou krijgen.

Ik weet overigens nog steeds mijn uitslag niet. Bizar wel: gisterochtend werd ik eerst getest en daarna mijn man, en hij had 24 uur na de test zijn (negatieve) uitslag en ik nu, bijna 36 uur na de test nog altijd niet. Ze hadden gezegd "binnen 48 uur" dus het kan morgenochtend nog komen, maar waarom er zulke verschillen zijn in wachttijd bij twee in dezelfde 5 minuten afgenomen testen? :?
ja dat hebben wij ook gehad, grote verschillen in wachttijd. Puur toeval denk ik, in welke 'batch' jouw resultaten terecht komen, en hoe snel die verwerkt kunnen worden. Succes met wachten, wat kan dat dan lang duren he? Ik duim mee voor een gunstige uitslag.
in de haak.
pi_197199630
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:56 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat dacht ik ook, maar ze breken er eentje in 2. 1 voor neus, 1 voor keel.
Ik had ergens gelezen dat hetzelfde stokje werd gebruikt. Gelukkig dan maar! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 3 januari 2021 @ 22:52:27 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197199780
Zou wel heel gek (en vies) zijn als ze 2x hetzelfde stokje gebruiken.
in de haak.
pi_197199811
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat hetzelfde stokje werd gebruikt. Gelukkig dan maar! :D
Nee idd, dan was ik zeker over mijn nek gegaan. Vond dit al erg genoeg :D
pi_197199872
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:43 schreef trui het volgende:

[..]

met kleine kinderen is het inderdaad anders, die van ons zijn natuurlijk al 17 en bijna 16. En tussen partners is het ook wel mogelijk om wat afstand te bewaren gedurende een aantal dagen.

Maar in het voorbeeld ging het dus blijkbaar vooral om de risico's voor de medewerkers van de teststraat. Ook wel logisch want als je samen in 1 auto zit / in een huishouden woont bestaat de kans dus wel dat de ander inmiddels ook al besmet is.
Alleen die ander die zit in de auto met het raampje dicht dus wat is dan het risico voor de medewerker van de teststraat als die ander besmet blijkt?

quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Viv het volgende:
Hier hetzelfde met een kind van 4. Ik denk dat de kans op schade voor haar groter is als ik een week of langer "afstandelijk" moet doen tegen haar terwijl we samen thuis zijn, dan als ze COVID-19 zou krijgen.
Het begon met een reactie op mijn post en bij ons was de 2jarige als eerste ziek. Bleek dus geen Corona maar een weekje afstandelijk doen is dan best wel onmogelijk.
We hadden sowieso al afgesproken dat ik zo veel mogelijk van de zorg zou doen maar als het wel Corona was weet ik niet of ik in zieke toestand ook nog 24/7 voor een ziek kind had kunnen zorgen.

Daarnaast was het dus zo dat we wakker werden, test geregeld, heen gereden, terug gereden en de uitslag was er al. Als ik zelf een rijbewijs had was het makkelijker geweest dan was ik met zoontje naar de teststraat geweest en had man zich kunnen afzonderen totdat de uitslag er was maar die optie was er niet en het is ook niet dat dat uurtje bij elkaar in de auto nu het grote verschil maakt als je al een nacht naast elkaar hebt gelegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 03-01-2021 23:12:00 ]
pi_197200099
Wij hebben mijn man wel opgesloten in een kamertje toen hij besmet en ziek was. Daarmee hebben we de quarantaine tijd van de rest van het gezin aanzienlijk verkort en konden de kinderen iets sneller weer naar school. Nu zijn onze kinderen al 6, 6 en 10, dus die snapten prima waarom ze hun vader even niet mochten zien.
Ik vond die periode zelf ook wel spannend en had het idee dat dat virus overal in de lucht hing in huis. Dat slaat in principe nergens op want mijn man zat zo goed als 24/7 in zijn kamertje, maar ik heb me die hele periode niet prettig gevoeld in huis. Gedoe waarvan ik echt hoop dat het maar eenmalig was.

@Viv hopelijk heb je de uitslag snel binnen.
pi_197201069
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat hetzelfde stokje werd gebruikt. Gelukkig dan maar! :D
Er wordt wel 1 stokje gebruikt (althans hier bij de GGD). Ik verbaasde mij daar over aangezien ik op mijn werk (voor een heel ander onderzoek) wel verschillende gebruikte.

Maar nee.... Deze wordt eerst in de keel gedaan en vervolgens in de neus. Gruwel :r
pi_197202216
Ik heb er helemaal niet op gelet of ze 1 of 2 stokjes gebruikten. :D
Wel of die niet eerst de neus in ging en dán de keel. :P
pi_197202624
Rise and shine. :O Dat viel vanmorgen best tegen na een week uitslapen tot zo'n beetje 9:00 uur.
  maandag 4 januari 2021 @ 08:35:42 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197202632
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 07:18 schreef vencodark het volgende:
Ik heb er helemaal niet op gelet of ze 1 of 2 stokjes gebruikten. :D
Wel of die niet eerst de neus in ging en dán de keel. :P
Bij mij gewoon 2 stokjes hoor.
in de haak.
pi_197202723
Ik dacht 1 stokje gezien te hebben, maar ook niet heel erg op gelet.

@Viv, al uitslag? Wat een verschil dan in wachttijd...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 januari 2021 @ 08:52:49 #169
269689 crew  Viv
pi_197202757
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:46 schreef Nijna het volgende:
@:Viv, al uitslag? Wat een verschil dan in wachttijd...
Die uitslag van mij kwam rond 1 uur 's nachts. :D Negatief!

Ik voel me er niet minder crappy om, maar wel fijn dat ZZ deze week dan gewoon naar de noodopvang kan en zo. :Y)
pi_197202801
Fijn al die negatieve uitslagen!

In ons huisje zou afstand houden echt zo goed als onmogelijk zijn. We hebben ook geen kamer over of zo. Dat zouden we dus alleen kunnen als de zieke in de slaapkamer blijft en de ander in de woonkamer of bij 1 van de kinderen op een luchtbed gaat liggen. Als ik dat moet doen, kan ik daarna niet meer op of neer.

Nou dag 1 van weer thuisonderwijs en een peuter die rondrent, heeft al geresulteerd in meerdere meltdowns oa omdat B zijn lievelings grijze potlood niet kon vinden....pffff.

Vanmiddag even naar Carglass, op de terugweg van het vakantiehuisje kregen we een steentje op de ruit, meteen een ster erin, nou ja lijkt meer op 2 sterretjes dus ik vrees hele raam vervangen.
pi_197202817
Fijn Viv!

Hier volgens mij 2 stokjes. In mijn herinnering die voor de keel ook groter. En eerst de neus en dan de keel. Gelukkig maar, want die neus kan me niet zoveel schelen, alleen na dat kokhalzen van dat keelstaafje wil ik wel graag eruit :X
  maandag 4 januari 2021 @ 09:07:24 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197202856
Bij ons werd het 2e deel (de neus) ook door een andere persoon afgenomen. Die gaan echt niet stokjes aan elkaar doorgeven hoor.

Fijn dat je uitslag negatief was Viv.
in de haak.
pi_197202924
Hier heeft r vandaag een studiedag. Dus kon zij nog een dagje uitslapen. Zij gaat vanmiddag even naar opa en oma, zodat ik wat uren kan maken.
Ik heb gisterenavond ook gewerkt, zodat ik straks tijdens school/werk vijf uur moet werken en beter kan helpen/ondersteunen met school.

Straks om tien uur even de Chromebook ophalen en ik ben benieuwd naar de planning van school.
pi_197202929
Viv. Fijn dat de uitslag negatief is.
pi_197203014
Fijn van alle negatieve testen!

De kinderen zijn voor het eerst naar een nieuwe school. Ook de jongste (2.5), want zo vroeg beginnen ze hier in België al met school. Hij had er thuis heel veel zin in, stond al 3x met z'n rugzak bij de deur klaar en had een hele sterke mening over welke trui hij aan moest naar school. Maar, toch wel even tranen bij het weggaan. Wat heb ik het daar moeilijk mee....
pi_197203050
Mijn vriendin heeft gisteren ook de hele dag en avond gewerkt zodat haar kinderen vandaag meteen konden starten. Dat had ze natuurlijk ook ergens anders in de vakantie kunnen doen, maar ze wilde graag 100% genieten van de vakantie.

Ah Jagar, dat is ook even een dingetje he. Gelukkig hadden ze er zin in!

Ik heb er zelf wel een hard hoofd in of de scholen wel opengaan over 2 weken. Op niets gebaseerd behalve mijn gevoel.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:28:54 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197203073
Begrijpelijk Jagartrut, ik vind 2,5 ook wel erg jong hoor. Sterkte, hopelijk heeft hij het er goed naar de zin!
in de haak.
pi_197203178
Ik denk dat de basisscholen wel open gaan, als de cijfers dalen.. Middelbaar onderwijs verwacht ik niet voor de voorjaarsvakantie eigenlijk..

2,5 dat is wel jong. Maar hier gingen ze ook met 2 naar de peuterspeelzaal, dat is alleen maar 2 dagdelen..
pi_197203253
Basisscholen ligt er wel aan hoe en wat die Engelse variant gaat verspreiden. De berichten zijn nu nogal tegenstrijdig of het kinderen nou wel of niet even hard raakt als volwassenen. Zolang daar geen duidelijkheid over is, denk ik niet dat de scholen opengaan. En dat is natuurlijk maar goed ook, tenminste ik stuur B dan niet graag naar school.

En ik vertoon werkontwijkend gedrag, dus doei :D ;) :@
pi_197203279
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn van alle negatieve testen!

De kinderen zijn voor het eerst naar een nieuwe school. Ook de jongste (2.5), want zo vroeg beginnen ze hier in België al met school. Hij had er thuis heel veel zin in, stond al 3x met z'n rugzak bij de deur klaar en had een hele sterke mening over welke trui hij aan moest naar school. Maar, toch wel even tranen bij het weggaan. Wat heb ik het daar moeilijk mee....
Ik denk dat er op die leeftijd weinig verschil is in activiteiten tussen school en opvang. Maar ik snap dat het gevoel anders is. Volgens mij is het ook niet verplicht?
pi_197203311
Ik las gister een interview met een NL'se ziekenhuisdirecteur die in het VK werkt. Die zei dat de kinderafdelingen het daar extreem rustig hebben en dat kinderen dus niet ziek(er) worden van het gemuteerde virus.

Nou ja...het gaat ook om de kans dat zij het kunnen verspreiden. Daarover zijn de berichten inderdaad nogal tegenstrijdig. Ben benieuwd wat ze beslissen over het basisonderwijs. Merk wel dat mijn vijfjarige het erg mist (al zegt ze van niet...want uitslapen, daar houdt ze ook erg veel van :D )
pi_197203388
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:47 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik denk dat er op die leeftijd weinig verschil is in activiteiten tussen school en opvang. Maar ik snap dat het gevoel anders is. Volgens mij is het ook niet verplicht?
Nee, is ook geen verschil. Wel is de ratio kinderen/juf erg anders dan de ratio kinderen/begeleider op creche.

Inderdaad niet verplicht, maar goed, we moeten ook werken. En een crecheplaats vinden voor een kind > 2.5 is niet te doen...

Maar goed, ik geef hem een week en dan is hij hartstikke blij...
  maandag 4 januari 2021 @ 10:25:13 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197203677
Moesten ze niet ook zindelijk zijn als voorwaarde om naar school te kunnen, Jagar? Ik herinner me zoiets bij een vriendin uit België. Was nog een hele uitdaging.
in de haak.
pi_197203742
Succes iedereen die vandaag start met thuisonderwijs.

Hier alleen bij Ean een bingo en Sac moet inbellen om te kijken of alles werkt. Tot nu toe zie ik nog geen link ik ben benieuwd om 11:00.

Vanmorgen vroeg wezen hardlopen maar ik zag toch echt veel auto's op de weg.
pi_197203767
Sterkte Jager vandaag toch een dingetje om ze naar school te brengen
viv gelukkig negatief getest.
  maandag 4 januari 2021 @ 10:36:31 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197203785
Wat interessant die weerstand tegen 1 stokje in keel en neus :D , dat had ik nooit gedacht. Je keel en neus zijn sowieso een continuüm met hetzelfde snot, dus waarom vinden jullie dat zo vies? Ik ben (en heb) wel getest met hetzelfde stokje hoor, eerst keel dan neus, dat is gevoelsmatig wel iets fijner,
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 4 januari 2021 @ 10:38:52 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197203818
J heeft zojuist zijn eerste Teams lessen gehad. Het begon met grote paniek (want hoe werkt dit mama, en moet ik het allemaal onthouden...), toen wist de juf niet hoe ze haar scherm goed moest delen (weer paniek, want J dacht natuurlijk dat t aan hem lag), en uiteindelijk vond hij het superleuk. Nu is ie enthousiast z's rekenhuiswerk aan het maken. Ik ben benieuwd hoe lang het enthousiasme stand houdt...

F heeft vanochtend zijn eerste 'opdracht' gedaan: zoek 10 dingen met de eerste letter van je naam. Nog best lastig, uiteindelijk hebben we zelfs een frietje uit de vriezer gehaald voor op de foto...

En ik heb natuurlijk intussen nog 0.0 aan werk kunnen doen :')
pi_197203875
Dat vroeg ik me ook al af, Lemijn :)


Wij krijgen iedere avond een mail met wat er van ons (onze dochter) verwacht wordt voor de dag erna.
Het is behoorlijk wat :o Zo’n 4 uur werk gemiddeld (groep 7).

Ik heb er echt geen tijd voor maar gelukkig is mijn man beschikbaar (hoewel niet heel blij ermee maar goed, het is niet anders).
  maandag 4 januari 2021 @ 10:46:58 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197203891
Hier staat alles weer op een digitaal Dashboard net als vorige keer. Alles voor twee weken al bekend dus enthousiastelingen kunnen ook verder. Gemiddeld ook zo’n 4 uur werk per dag voor groep 6.
Wij moeten allebei werken en ik prijs mezelf gelukkig dat kind het redelijk zelfstandig allemaal kan met wat korte hulp tussendoor.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 4 januari 2021 @ 10:51:52 #190
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197203952
Hier hebben we voor een week een werkboekje gehad met allerlei knutselwerkjes, liedjes, verhaaltjes etc (kleuterklas). Veel meer dan vorige lockdown, toen was het iets van 30 min. voor een week. Nu eerder 5 uur per week ofzo. Op zich wel leuk, want het geeft inspiratie en het is verder niet verplicht, behalve een paar van de knutselwerkjes. Wat dat betreft hebben ze wel geluisterd naar de feedback over vorige keer.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2021 @ 10:52:40 #191
426493 crew  PippenScottie
pi_197203962
Hallo! Ik kom hier normaal nooit.
Maar ik wil even alle lotgenoten veel succes wensen met de thuiswerk/thuis-les-geef combi.

Ik heb er een eentje in groep vier die zich redelijk redt en er een in groep twee die we niet de aandacht kunnen geven die ze nodig heeft. Zij heeft gewoon andere kinderen nodig om mee te spelen. ;(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 januari 2021 @ 10:53:52 #192
269689 crew  Viv
pi_197203968
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:52 schreef PippenScottie het volgende:
Hallo! Ik kom hier normaal nooit.
Maar ik wil even alle lotgenoten veel succes wensen met de thuiswerk/thuis-les-geef combi.

Ik heb er een eentje in groep vier die zich redelijk redt en er een in groep twee die we niet de aandacht kunnen geven die ze nodig heeft. Zij heeft gewoon andere kinderen nodig om mee te spelen. ;(
Pip! O+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2021 @ 10:57:46 #193
426493 crew  PippenScottie
pi_197204006
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:53 schreef Viv het volgende:

[..]

Pip! O+
Kleine wereld!

Ik was gisteren bij Houdjemond en MeneerHJM. Eerste keer dat ik ze ontmoette. Was leuk. ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 januari 2021 @ 11:04:10 #194
269689 crew  Viv
pi_197204088
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:57 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Kleine wereld!

Ik was gisteren bij Houdjemond en MeneerHJM. Eerste keer dat ik ze ontmoette. Was leuk. ^O^
Ja, dat had ik al afgeleid uit het Top 2000 topic. :Y Snel geregeld!

En succes met het thuiswerken in combinatie met thuisonderwijs. :*

Wij maken daar niet zo'n beste start mee dit jaar, want @Evenstar en ik zijn ziek. :') Gelukkig is onze dochter pas 4 en is haar school erg van het "kijk maar wat lukt, hou het vooral gezellig thuis".
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2021 @ 11:07:37 #195
426493 crew  PippenScottie
pi_197204136
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:04 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja, dat had ik al afgeleid uit het Top 2000 topic. :Y Snel geregeld!

En succes met het thuiswerken in combinatie met thuisonderwijs. :*

Wij maken daar niet zo'n beste start mee dit jaar, want @:Evenstar en ik zijn ziek. :') Gelukkig is onze dochter pas 4 en is haar school erg van het "kijk maar wat lukt, hou het vooral gezellig thuis".
Beterschap voor jullie.
Stiekem te oud voor nachten doorhalen met T2000 luisteren en vroeg weer op? :D

Ik heb helemaal geen tijd om te fokken trouwens. Ik ga weer aan het werk!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 januari 2021 @ 11:09:06 #196
269689 crew  Viv
pi_197204154
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:07 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Beterschap voor jullie.
Stiekem te oud voor nachten doorhalen met T2000 luisteren en vroeg weer op? :D
Haha nee, daar krijg je geen koorts van voor zover ik weet. :P
quote:
Ik heb helemaal geen tijd om te fokken trouwens. Ik ga weer aan het werk!
Succes!
pi_197204543
Manlief coordineert vandaag het thuisonderwijs.. en hij is al lekker gefrustreerd, want de groep 3-er blijkt alles wat hij doet met hardop commentaar te doen en daar heeft groep 5 last van (die werkt gelukkig redelijk zelfstandig). En teams was zo chaotisch dat zelfs mijn man nu niet snapt wat de spellingregel en rekenopdracht van deze week is :) . Hij had het erover dat groep 3 de tafel van 4 moest leren en donderdag moest kennen (maar dat lijkt me sterk aangezien ze met sommen t/m 20 bezig zijn..
Morgen mag ikhelpen ben benieuwd!
pi_197204598
Hier was het werk in 3 uur klaar, inclusief een half uur lezen en wat verdwaalde mopperbuien omdat hij geen zin had. Morgen een uur extra vanwege zijn plusklasmeet, maar ik verwacht dat hij elke dag wel voor de lunch klaar is.

Oudste redt zichzelf. Die heeft 4 uur gehad, nog 2 uur online. Ben nieuwsgierig hoe ze gym morgen online gaan doen :P
pi_197204697
Hier voor gym een youtube filmpje..
en kinderen zijn nog láng niet klaar aldus man.. Maar goed om 9 uur begonnen, daarvoor muziek geoefend..Maar nog niet buitengespeeld ofzo..
En de creatieve opdracht blijkt koekjes bakken.. Best leuk alleen niet perse handig dat dat vandaag of morgen moet, het meel is op.. (en de groep 5 er moet een schilderij maken van een winterlandschap, zo hou je ons wel bexig, want nu willen ze natuurlijk ook elkaars opdracht maken.. hoop dat de 2e creatieve opdracht van de week minder intensief wordt)
pi_197204948
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier voor gym een youtube filmpje..
en kinderen zijn nog láng niet klaar aldus man.. Maar goed om 9 uur begonnen, daarvoor muziek geoefend..Maar nog niet buitengespeeld ofzo..
En de creatieve opdracht blijkt koekjes bakken.. Best leuk alleen niet perse handig dat dat vandaag of morgen moet, het meel is op.. (en de groep 5 er moet een schilderij maken van een winterlandschap, zo hou je ons wel bexig, want nu willen ze natuurlijk ook elkaars opdracht maken.. hoop dat de 2e creatieve opdracht van de week minder intensief wordt)
Dat is toch best een belachelijke opdracht? Alsof je als ouders verder geen reet te doen hebt en koekjes bakken allemaal zelfstandig lukt. :@

Hier groep 4. Elke dag 9:00 uur en 10:30 online met de meester zijn.
Frustraties zijn al geweest en zoon heeft veel moeite met de computer te werken. Blijkbaar gaat dat op school beter?
Maar goed, dag 1 is wellicht even wennen.
Een peuter in huis helpt dan ook niet.
En het gaat traaaag... -O-
pi_197205485
Hier moest de groep 3’er 3 uur lang non stop online zijn... mijn kleuter kan heel goed luisteren, maar 3 uur is zelfs voor hem te lang ;)
Daarbij niet gedifferentieerd, dus een gefrustreerde kleuter hier.

Bij mijn groep 4 kind was het beter geregeld, alleen manlief had absoluut niet door wat hij moest doen dus is nu gefrustreerd.
En ik kom er nu achter dat het kind geen verrijking krijgt, zoals afgesproken, dus ik ben gefrustreerd en snap nu waarom Ow al maanden gefrustreerd is _O-

Oh en ik ben aan het werk en heb niets te doen bij de kleuters ;)

Haha, welkom bij het thuisonderwijs;)
  maandag 4 januari 2021 @ 12:43:35 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197205577
Ik stuur mijn elf jarige neefje op afstand aan met schoolwerk, dan maakt ie geen ruzie met zijn ouders en zussen, we gaan eens even zien hoe dat gaat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 4 januari 2021 @ 12:44:28 #203
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197205591
Hier had de juf ook verkeerd ingeschat hoe lang alles duurt online. J zat zich dus op een gegeven moment te vervelen, 'dit weeeet ik allemaal al mama'. Volgens mij heeft ze ook niet alles kunnen doen wat ze gepland had.

Maar goed, so far so good, voor vandaag alleen nog een kwartier lezen (in Dolfje Weerwolfje/ Weerwolf(n)achtbaan, met dank aan @Nanukerst, het pakket is er al!) en een kwartiertje rekensommen online maken.
  maandag 4 januari 2021 @ 12:45:52 #204
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_197205613
Wij zijn al klaar met de normale stof van groep 3. Om 10 uur met de juf en 3 andere kindjes online geweest. Vandaag om even bij te kletsen. Na het eten gaat ze nog wat schrijven en lezen.
pi_197205847
haha hoor net dat juf een mooie achtergrond had ingesteld in teams.. en dat ze vanalles wilde laten zien en dat steeds achter die achtergrond verdween 😂
en ze wist niet meer hoe ze dat uit moest zetten..
pi_197205896
B had op zich wel zin en energie vanochtend begreep ik van vriendin maar er hing continu een peuter om hem heen. Hij moet best wel veel dingen doen, die hij niet zelfstandig kan (groep 3). Dus eigenlijk willen we onszelf klonen zodat we ons op kunnen splitsen.
Nu ligt peuter op bed en is mijn vriendin met haar klas aan het chatten. Ik ga nu naar Carglass en heb werktechnisch niet af wat ik gepland had voor vandaag, maar dat lag aan mezelf....iets met te snel afgeleid zijn. Morgen kan ik echt een volle dag afgezonderd werken, dan moet ik wel even meters maken.
pi_197205900
Zo, wij hadden even middagpauze. Het gaat hier op dag één verrassend goed met de groep 3ers. We hebben wel een redelijk strak schema want daar gaan wij altijd wel goed op:
8:15-9:00 instructie lezen en spelling en daarna opdrachten maken.
9:00-9:30 online dagstart met de juf
9:30-10:00 pauze (want ik heb dan daily standup van werk)
10:00-12:00 instructie rekenen en opdrachten maken
12:00-12:30 eten
12:30:13:00 buiten spelen
13:00:14:30 laatste werk afronden

De groep 3ers hebben met een kleine aanvulling van mij qua winter knutselwerk ook echt wel voldoende werk om de dag volledig de vullen.
  maandag 4 januari 2021 @ 13:12:22 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197206044
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:36 schreef Lemijn het volgende:
Wat interessant die weerstand tegen 1 stokje in keel en neus :D , dat had ik nooit gedacht. Je keel en neus zijn sowieso een continuüm met hetzelfde snot, dus waarom vinden jullie dat zo vies? Ik ben (en heb) wel getest met hetzelfde stokje hoor, eerst keel dan neus, dat is gevoelsmatig wel iets fijner,
ik dacht dat ze 2 monsters namen, dan is het toch niet handig om de ene over de andere heen te leggen?
in de haak.
pi_197206235
Ik ben er vandaag wederom achtergekomen hoe slecht mijn conditie is:
- de 9 minuut kind work-out, inclusief minuutjes pauze, is vermoeiend. ;(
- het half uurtje online dansles van mijn peuter (!) is vermoeiend. ;(

Ik ga even een half uurtje uitrusten. :@ :')
pi_197207061
@vencodark :D

@Loj, begint goed zo :+.

Onze oudste heeft vandaag echt goed zitten werken. Alle taken zijn af, zelfs ruim voor het eind van de schooldag. Met de jongste was het lastiger. Hij heeft bij opdrachten wel echt 100% begeleiding nodig (groep 2) en vandaag had hij duidelijk weinig zin. We proberen letters en woordjes te oefenen. Maar als hij na 4 woordjes waar een 's' in voorkomt, bij het 5e woord weer zegt dat hij geen idee heeft, ben ik er wel weer even klaar mee :'). Er is echt interesse momenteel in letters bij hem, maar hij laat zich niet sturen. Hij vindt het saai om op deze manier te leren lezen....
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197207106
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:36 schreef Lemijn het volgende:
Wat interessant die weerstand tegen 1 stokje in keel en neus :D , dat had ik nooit gedacht. Je keel en neus zijn sowieso een continuüm met hetzelfde snot, dus waarom vinden jullie dat zo vies? Ik ben (en heb) wel getest met hetzelfde stokje hoor, eerst keel dan neus, dat is gevoelsmatig wel iets fijner,
Is dat niet net zoiets als het verschil tussen zoenen met je partner en een klodder spuug van hem/haar in je mond stoppen? Het eerste doen we zonder enige weerstand (neem ik even aan), terwijl ik vermoed dat we het tweede niet zo graag zouden doen oO<.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 4 januari 2021 @ 14:32:02 #212
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197207178
Nou, voor mij en Sticker was het een en al frustratie vanmorgen. School had alles goed geregeld, alles was goed voorbereid en wij zaten netjes op tijd klaar. Maar dan zijn er 7 kinderen die - ondanks de voorbereidende mail - hun spullen niet klaar hebben liggen (DAT HEB IK NIET JUF - IK OOK NIET - IS DIT HET - WAAR VIND IK DAT - HOE ZIET DAT ER UIT), waarop we allen moeten wachten. Vervolgens moet juf bij elke keer dat ze opnieuw online komen (na een pauze bijvoorbeeld) tegen 25 kinderen zeggen dat de microfoon uit moet, INDIVIDUEEL, want niemand hoort de juf goed omdat alle microfoons aan staan, en al die tijd zit Sticker maar naar dat scherm te staren en te wachten en steeds geagiteerder te worden, want geduld is zooo niet zijn middlename. En toen ze eindelijk aan de slag gingen bleken het opdrachten die niet voor hem geschikt zijn (hij volgt een eigen leerlijn en dit had hij al gedaan) en hij heeft de eerste dag online les geeindigd met een samenvattend 'Wat een bullshit is dit zeg'. :')

De vorige lockdown voelde toch anders aan, meen ik me te herinneren.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:33:47 #213
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197207199
Dus: respect voor alle leerkrachten die dit mogelijk maken. _O_
pi_197207201
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:27 schreef exode het volgende:

Ik heb er zelf wel een hard hoofd in of de scholen wel opengaan over 2 weken. Op niets gebaseerd behalve mijn gevoel.
Idem, ik houd er ernstig rekening mee dat het langer gaat duren, in elk geval middelbaar, maar ook de basisschool zou mij niet verbazen... (kan het hopelijk alleen maar meevallen... :{ )

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef trui het volgende:

[..]

ik dacht dat ze 2 monsters namen, dan is het toch niet handig om de ene over de andere heen te leggen?
Waarom niet? Je wilt toch weten of er een bepaalde hoeveelheid virus aanwezig is? Lijkt me dan niet relevant waar dat dan vandaan komt... :+

Hier is de groep 8-er ontsnapt naar buiten. Ze was extra vroeg met haar schoolwerk begonnen en het was af. Toen juf om half 10 ging uitleggen had ze ook dat wat uitgelegd werd, al af . Maar goed, ze is nu met een buurmeisje naar buiten dus lekker even frisse neus halen enzo.
De 2e klasser zit nog op haar kamer, baalde dat ze tot 3 uur les heeft. Al 1 les gemist, want volgens haar was er geen meeting, de rest van de klas zat er blijkbaar wel in... heel vreemd.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 januari 2021 @ 14:36:34 #215
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197207244
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:24 schreef Phaidra het volgende:
@:vencodark :D

@:Loj, begint goed zo :+.

Onze oudste heeft vandaag echt goed zitten werken. Alle taken zijn af, zelfs ruim voor het eind van de schooldag. Met de jongste was het lastiger. Hij heeft bij opdrachten wel echt 100% begeleiding nodig (groep 2) en vandaag had hij duidelijk weinig zin. We proberen letters en woordjes te oefenen. Maar als hij na 4 woordjes waar een 's' in voorkomt, bij het 5e woord weer zegt dat hij geen idee heeft, ben ik er wel weer even klaar mee :'). Er is echt interesse momenteel in letters bij hem, maar hij laat zich niet sturen. Hij vindt het saai om op deze manier te leren lezen....
Herkenbaar! Sticker was boos in groep 3 toen ze drie dagen deden over de letter O. 'Dat is gewoon een rondje, kom op!' :') Hier al vrij snel met boeken aan de slag gegaan, dat werkte beter. Misschien ook iets voor jullie om te proberen?
pi_197207269
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:32 schreef Nanukerst het volgende:
Nou, voor mij en Sticker was het een en al frustratie vanmorgen. School had alles goed geregeld, alles was goed voorbereid en wij zaten netjes op tijd klaar. Maar dan zijn er 7 kinderen die - ondanks de voorbereidende mail - hun spullen niet klaar hebben liggen (DAT HEB IK NIET JUF - IK OOK NIET - IS DIT HET - WAAR VIND IK DAT - HOE ZIET DAT ER UIT), waarop we allen moeten wachten. Vervolgens moet juf bij elke keer dat ze opnieuw online komen (na een pauze bijvoorbeeld) tegen 25 kinderen zeggen dat de microfoon uit moet, INDIVIDUEEL, want niemand hoort de juf goed omdat alle microfoons aan staan, en al die tijd zit Sticker maar naar dat scherm te staren en te wachten en steeds geagiteerder te worden, want geduld is zooo niet zijn middlename. En toen ze eindelijk aan de slag gingen bleken het opdrachten die niet voor hem geschikt zijn (hij volgt een eigen leerlijn en dit had hij al gedaan) en hij heeft de eerste dag online les geeindigd met een samenvattend 'Wat een bullshit is dit zeg'. :')

De vorige lockdown voelde toch anders aan, meen ik me te herinneren.
Ik ben het wel heel erg eens met Sticker :Y. Geduld is 1 ding, maar omgaan met incompetentie of desinteresse (geen idee welke van toepassing is) is iets totaal anders... Dat kan je moeilijk verwachten van iemand van Stikers leeftijd :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 4 januari 2021 @ 14:40:37 #217
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197207306
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ben het wel heel erg eens met Sticker :Y. Geduld is 1 ding, maar omgaan met incompetentie of desinteresse (geen idee welke van toepassing is) is iets totaal anders... Dat kan je moeilijk verwachten van iemand van Stikers leeftijd :P.
Ik heb er zelf ook moeite mee. :s)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 januari 2021 @ 14:42:13 #218
269689 crew  Viv
pi_197207324
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:32 schreef Nanukerst het volgende:
Vervolgens moet juf bij elke keer dat ze opnieuw online komen (na een pauze bijvoorbeeld) tegen 25 kinderen zeggen dat de microfoon uit moet, INDIVIDUEEL, want niemand hoort de juf goed omdat alle microfoons aan staan, en al die tijd zit Sticker maar naar dat scherm te staren en te wachten en steeds geagiteerder te worden, want geduld is zooo niet zijn middlename.
Kan de juf als host/organisator niet met één muisklik de hele groep op mute zetten dan? :X
pi_197207332
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:36 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Herkenbaar! Sticker was boos in groep 3 toen ze drie dagen deden over de letter O. 'Dat is gewoon een rondje, kom op!' :') Hier al vrij snel met boeken aan de slag gegaan, dat werkte beter. Misschien ook iets voor jullie om te proberen?
Oh fijn die herkenbaarheid! Ik was even bang dat mijn kind stuk was en voor altijd in groep 2 moest blijven hangen _O-. Ik had nog een AVI start boekje liggen, die heb ik er toevallig net even bij gepakt. Het ging wel iets beter, maar ook nu weer na 2x het woord 'en', moest ik het de derde keer toch ook weer uitspellen. Ik snap gewoon niet hoe dat werkt, leren lezen. Wanneer wordt dat rondje een 'ooooo', zeg maar?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 4 januari 2021 @ 14:46:08 #220
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197207385
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh fijn die herkenbaarheid! Ik was even bang dat mijn kind stuk was en voor altijd in groep 2 moest blijven hangen _O-. Ik had nog een AVI start boekje liggen, die heb ik er toevallig net even bij gepakt. Het ging wel iets beter, maar ook nu weer na 2x het woord 'en', moest ik het de derde keer toch ook weer uitspellen. Ik snap gewoon niet hoe dat werkt, leren lezen. Wanneer wordt dat rondje een 'ooooo', zeg maar?
Ik ben geen juf, dus hoe leren lezen werkt weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat mijn kinderen, en de jouwe misschien ook, vooral topdown leren. Sticker heeft geen boodschap aan losse letters: op het moment dat er een verhaal staat - opgebouwd uit die letters - wordt het interessant en wil hij moeite doen. Maar het kan denk ik ook best dat jouw groep 2-er er gewoon nog niet klaar voor is.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:46:15 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197207387
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:42 schreef Viv het volgende:

[..]

Kan de juf als host/organisator niet met één muisklik de hele groep op mute zetten dan? :X
Dat kan ze (technisch) waarschijnlijk wel, maar als de juf even ervaren en geoefend is met Teams als de juf van J heeft ze waarschijnlijk geen idee hoe... Hier deelde de juf steeds haar scherm verkeerd, door eerst haar camera uit te zetten (en vervolgens verkeerd te klikken). Hopelijk morgen beter.

In J's klas is vandaag trouwens een nieuw jongetje gestart (verhuisd). Dat lijkt me helemaal een uitdaging in deze situatie :X


Ik ben trouwens behoorlijk verbaasd over wat de kleuters in dit topic allemaal al moeten. De groep 2er hier heeft wel opdrachten, maar dat is best vrijblijvend. Ik wil nu meer met m doen dan tijdens lockdown 1 (toen heeft ie vooral veel gespeeld), maar het is hier of-of (vandaag spullen zoeken met eigen beginletter, morgen knutselen, woensdag beweegbingo etc.).

Tip voor @Phaidra, het boek Alfabet van Charlotte Dematons. 2 pagina's vol met tekeningen per letter, met humor (een broccoli in bikini, een banaan in een badkuip, met een badmuts op die met een badeend speelt etc). Het werkt bij F als een trein om te leren wat een letter is en in welke woorden die zit.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:47:03 #222
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197207402
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:42 schreef Viv het volgende:

[..]

Kan de juf als host/organisator niet met één muisklik de hele groep op mute zetten dan? :X
Dat zou handig zijn! :D Ik zal morgen de tip even geven.
pi_197207866
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:46 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik ben geen juf, dus hoe leren lezen werkt weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat mijn kinderen, en de jouwe misschien ook, vooral topdown leren. Sticker heeft geen boodschap aan losse letters: op het moment dat er een verhaal staat - opgebouwd uit die letters - wordt het interessant en wil hij moeite doen. Maar het kan denk ik ook best dat jouw groep 2-er er gewoon nog niet klaar voor is.
Ik denk dat topdown wel bij hem past idd. Ik vind dat zelf heel abstract (en interessant!), hoe kan je topdown leren lezen als je geen letters kent? Zijn juf heeft rond de herfstvakantie verteld dat het opvalt dat A. weinig interesse lijkt te hebben in letters. Interesse is niet het goede woord. Hij deed in de les wel goed mee, maar het blijft dus niet hangen. Dat vond ze eigenlijk niet zo passen bij de rest van zijn ontwikkeling. Dingen die hij saai vindt, wil hij gewoon niet doen/onthouden... Hij kent ook veel namen van kinderen in de klas niet. 1 meisje wil graag met hem trouwen, maar hij weet niet eens hoe ze heet! _O- 8)7

Dat boek van Dematons hebben we liggen, goed idee idd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197208684
Dag 1 na de vakantie...

Vanmorgen werden beide bakken met treinbaanonderdelen omgekieperd, met daarna de belofte (onder lichte dwang) dat het zonder gemopper opgeruimd zou worden.
Net wilden ze knutselen en draaiden ze in een onbewaakt moment (als in, ik draaide me om) het dopje van de glitters eraf en kon ik dus overal glitters verwijderen :'(
En raad eens hoe gezellig het opruimen van de treinbaan op dit moment gaat :')

We gaan zo maar even een rondje rennen buiten :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197209401
Zowel als ouder als leerkracht werd ik gek vandaag :') Morgen weer een dag.

Hier trouwens behalve de zon boekjes ook geen extra materiaal. J vond de topo software en had er veel plezier in :D
pi_197209448
Ik ben geloof ik nogmaals intens gelukkig dat onze school maar 1 verplicht contactmomentje per week heeft van 15 minuten, want het is inderdaad altijd geschreeuw en gerommel met microfoons :')

De rest van de week werken ze vanaf een planning, zonder uitleg of hoogtens met filmpjes ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 04-01-2021 16:44:37 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197209522
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:24 schreef Phaidra het volgende:
@:vencodark :D

@:Loj, begint goed zo :+.

Onze oudste heeft vandaag echt goed zitten werken. Alle taken zijn af, zelfs ruim voor het eind van de schooldag. Met de jongste was het lastiger. Hij heeft bij opdrachten wel echt 100% begeleiding nodig (groep 2) en vandaag had hij duidelijk weinig zin. We proberen letters en woordjes te oefenen. Maar als hij na 4 woordjes waar een 's' in voorkomt, bij het 5e woord weer zegt dat hij geen idee heeft, ben ik er wel weer even klaar mee :'). Er is echt interesse momenteel in letters bij hem, maar hij laat zich niet sturen. Hij vindt het saai om op deze manier te leren lezen....
Mijne vond leren lezen bij de kleuters ook maar stom en hij is 2,5 jaar met een gróte boog om de letterkast gewandeld :+ wonder boven wonder is het wel gelukt voor groep 3, toen heeft hij eindeloos zitten worstelen met AVI start en M3, want saaaaaaaaaaaaaai maar leuke boeken waren te moooooooooeeeeeeeeeilijk :+ tot hij opeens een klik maakte en gewoon begonnen is met lezen :? Hij heeft de vorige lockdown de complete Leven van een Loser-reeks doorgewerkt, groep 4 zat ie toen. Nu leest ie voor de lol. Er is hoop :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197209664
Mijn vriendin is met de videochat met groep 8 vanmiddag met name bezig geweest met uitleggen hoe Teams werkt. Tijdens de vorige Lockdown werkten ze nog met Zoom geloof ik.
Het ging zo 'zie je dat symbool wat een camera moet voorstellen? Staat daar een streep doorheen? Ja een schuine streep. Als je daarop klikt, gaat die streep weg en zie ik jou.' En dat keer 28 want ze hadden geen van allen de camera aan en blijkbaar wilden ze het 1 op 1 uitgelegd krijgen _O-
Ze hadden het gezellig in ieder geval, het was een bijklets chat.

B heeft dat morgen met zijn klas, zijn juf was vandaag de noodopvangjuf.
  maandag 4 januari 2021 @ 17:05:36 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197209882
Als ik dat zo lees dan leek het in J's klas wel mee te vallen, maar ik had t kind dan ook z'n koptelefoon opgezet, zodat ik niet gek werd van het geluid. Ik zag op de achtergrond ook veel papa's en mama's die meehielpen met de opstart (groep 4, dus niet gek). Ze hadden ook een instructiefilmpje geplaatst (Teams voor kinderen uitgelegd door kinderen), dat hielp wel.

Ik ben benieuwd of het morgen sneller gaat, de juf had vandaag een kwartier gepland voor bijkletsen. Dat werd drie kwartier. Wèl alle kinderen aan het woord geweest en even persoonlijke aandacht gehad, wat natuurlijk wel fijn is. J mocht als eerste (help, spannend), maar deed t uiteindelijk zelfstandig O+
pi_197210040
Sjaak en ik zaten vanmorgen samen te videobellen met de klas, inderdaad ook allemaal kinderen met moeder ernaast. En een juf met engelengeduld O+

Dat dit hele gedoe maar zo kort mogelijk mag duren ^O^
pi_197210100
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijne vond leren lezen bij de kleuters ook maar stom en hij is 2,5 jaar met een gróte boog om de letterkast gewandeld :+ wonder boven wonder is het wel gelukt voor groep 3, toen heeft hij eindeloos zitten worstelen met AVI start en M3, want saaaaaaaaaaaaaai maar leuke boeken waren te moooooooooeeeeeeeeeilijk :+ tot hij opeens een klik maakte en gewoon begonnen is met lezen :? Hij heeft de vorige lockdown de complete Leven van een Loser-reeks doorgewerkt, groep 4 zat ie toen. Nu leest ie voor de lol. Er is hoop :D
De oudste ging ook wel een beetje zo. Alles waar AVI bij staat, is per definitie saai en stom (en ik ben het daar wel een beetje mee eens). Maar losse woordjes lezen ging in groep 2/3 eigenlijk wel prima, dus ik had wel hoop dat het ooit goed ging komen. Want voorgelezen worden vond (en vindt) hij fantastisch, dus nu het eenmaal soepeler gaat, pakt hij zelf ook voor de lol een boek O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197210355
Hier werken ze niet google classroom en dan meet. Het duurde ook even voor we ingelogd waren. Hopelijk gaat het morgen allemaal goed.

Hier zette ze wel allemaal het geluid uit toen de juf het vroeg. Hij de meeste stond het al uit.

Maar ook de meeste met een ouder er naast. Maar morgen hebben ze beide tegelijk instructie. De een boven de ander bij mij.
pi_197210480
oudste heeft hier in groep 2 ook het bestaan van letters ontkend.. ergens vlak na de herfstvakantie viel het kwartje en ging ze in een week van losse letters naar m5 niveau..
Jongste zit nu in groep 3..die zit nog op avi start en leert er heeel geleidelijk dingen bij, maar moet echt af en toe nadenken over b/d en wat de eu/ui/oe nou ook weer was..
  maandag 4 januari 2021 @ 17:42:04 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197210513
Mijn klas heeft het buitengewoon goed gedaan in Teams. Geen onnodig microfoon misbruik en ook niet stiekem de juf gedempt.
Ik ben reuze trots op ze en ik heb met iedereen contact gehad.
Morgen gaan we een kahoot proberen. Dát zal nog wel een ding zijn misschien.
Een vader had trouwens geen bovenkleding aan :o
  maandag 4 januari 2021 @ 17:50:20 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197210634
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben geloof ik nogmaals intens gelukkig dat onze school maar 1 verplicht contactmomentje per week heeft van 15 minuten, want het is inderdaad altijd geschreeuw en gerommel met microfoons :')

De rest van de week werken ze vanaf een planning, zonder uitleg of hoogtens met filmpjes ^O^
Die contact momenten zijn ook erg belangrijk voor de sociale interactie tussen de kinderen.
pi_197210707
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:42 schreef amaranta het volgende:
Een vader had trouwens geen bovenkleding aan :o
_O- ;(

Voor het basischoolkind hier hebben we alleen mailcontact met de juf. Mocht je er niet uitkomen mag je uiteraard bellen.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:03:00 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197210847
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:47 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Dat zou handig zijn! :D Ik zal morgen de tip even geven.
Dat kan zeker. Sowieso in teams.
Wij hebben de woensdag dat de lockdown begon meteen een online teams training gehad (bovenschools vanuit de stichting).
Dit soort dingen kwamen oa aan bod.
pi_197210991
Ah herkenbaar hoe het bij jullie ging. Ik was vandaag de klos om R in groep 3 te begeleiden. Hij heeft paar huilbuien gehad, ik meerdere keren ontploft en een potlood uit zijn handen getrokken die daarna in tweeën brak (ook nog eens lievelings potlood :X ) ben nu alweer toe aan vakantie. Een baby er ook nog eens bij die weinig sliep. Hadden een dictee, spellen, taal drie pagina's maken, een pagina schrijven, twee pagina's rekenen, een tekening maken van vakantie +woorden erbij, knutsel opdracht van de week, voorleesverhaal van juf op filmpje, dagopening, instructie van Zwijsen van 25 min en pagina's lezen uit leesboekje en die opnemen voor juf. Foto's sturen van tekening, knutsel, dictee pff. Dit is andere koek dan groep 2. Taal en rekenen moet bij blijven dat snap ik maar mijn hemel, wat een drukte. Ritme zijn we niet goed in, ik laat hem zelf kiezen wat nu als eerste te doen en laat hem doorkruisen wat hij van de dagplanning klaar heeft . Morgen 1x noodopvang voor beide kids. Dan maar knallen.

Werken en zo alles begeleiden en buien kalmeren, kan niet op hetzelfde moment :o hoe sommige dat doen? Respect!
Ik ben ook geneigd te veel willen leren, als hij iets fout doet, laten uitgummen en opnieuw. Heb het juf voorgelegd en die zei gezellig houden, voordoen wat goed is aan antwoord en door gaan. Oke dat scheelt straks. Hij wil het zo perfect doen en dan geeft hij het maar op. Lezen vind hij op dit niveau te makkelijk, rekenen soms te moeilijk, schrijven is soms in spiegelbeeld, lastig.
pi_197211118
Hier ging de het videobellen met de hele klas vrij goed hoor. Een braaf klasje wellicht. :P
pi_197211134
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:42 schreef amaranta het volgende:
Een vader had trouwens geen bovenkleding aan :o
:9
Was het wat? :+
pi_197211235
Bij ons hebben ze elke dag een gezamenlijke dagstart en sommige kinderen moeten daarna nog even blijven hangen om samen met de juf te lezen (groep 3).

Bij ons is dag één echt verrassend goed gegaan. Ik lever er nu wel halve werkdagen voor in want mijn fulltime baan combineren met thuisonderwijs bleek vorige lockdowns niet echt een topcombinatie. :') Ik heb nu niet het gevoel dat alles net niet lukt met bijbehorende frustaties vandien. Dat had vorige keren vast ook z'n weerslag op de kinderen. Nu proberen dit positieve gevoel vast te houden komende twee weken. :)
  maandag 4 januari 2021 @ 18:37:54 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197211392
nou school ging soepeltjes, maar daarna waren de jongens echt overprikkelt en strontje vervelend.
ze liggen allemaal al in bed :@ :+
  maandag 4 januari 2021 @ 18:46:34 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197211546
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

:9
Was het wat? :+
Ik zag alleen tatoeages (een schouder en halve borst) geen idee.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:49:30 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197211587
Hier groep 6 was Teams ook geen probleem en zonder gedoe. Was overigens voor contact en spelletjes.
Instructie gaat via filmpjes. Één keer per week een 1op1 met de meester. Gaat allemaal wel redelijk zelfstandig op die leeftijd.

Teams, Skype het kent allemaal een mute all button. Ben niet een enorme fan van Teams voor werk maar helaas zijn we juist van Skype over gegaan op Teams.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 4 januari 2021 @ 19:23:53 #245
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197212252
Wij starten voor werk ook elke dag in teams en het klinkt niet minder erg bij de basisschoolleerlingen... Altijd blaffende honden, jankende kinderen, ruzie, mensen die hard zitten te kauwen op hun ontbijt, af en toe ochtendsex, goddank meesten zonder beeld maar degenen die wel het beeld aan hebben zijn nog niet aangekleed en gedoucht...
Mijn nichtjes van 13 en 15 doen hele school sessies in bed in hun pyama...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 4 januari 2021 @ 19:30:15 #246
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197212385
Dat is totaal niet mijn ervaring qua werk gelukkig :D
Nu zijn we ook maar met 5 in onze dagelijkse ochtend connect. Meer dan eens een miauwende kat of mijn man die niet door heeft dat de video aan staat en binnen loopt :P gebeurt er niet, allemaal netjes aangekleed en haren gekamd, ontbijt al op.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197212686
T heeft minimaal 2 belmomenten per dag. 1 om 10.00 met de hele klas en dan om 11.15.
Op woensdag ook om 10.30 voor rekenen.

Ze gebruiken Webex. Iedereen moet camera aan- en microfoon uitzetten. Ze wat willen zeggen moeten ze dat aangeven via de chat of hun hand opsteken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197212761
Ik wilde net van die pufjes tellers bestellen voor B en mij, ik moet er 3 hebben, die dingen kosten gewoon ¤ 19 per stuk en worden niet vergoed.
Ik turf nu de pufjes maar wordt daar best kriegel van, want ik mag dat niet vergeten en we lopen niet synchroon in start van de puffers. Ik ben bang dat we zo een keer niets binnenkrijgen of ik een lege puffer heb en dat net op vrijdag en ik dan pas maandag een nieuwe kan halen bij de apotheek.
Dat hadden we met zijn neusspray net voor de vakantie. Op de dag dat we op vakantie gingen bleek zijn neusspray op te zijn en het duurde 1 werkdag op te bestellen. Jochie heeft dus een week geen neuspray gehad. (verklaarde meteen zijn rode ogen en genies in het huisje)

Hebben jullie de vaccinatie schema's al gezien?
https://www.rijksoverheid(...)e/Roadmap+210104.pdf
pi_197212839
Hier gebruiken ze Google meet en classroom. 2 keer instructie en 1 keer weekbespreking met 1/3e van de klas (groep 6/7/8, dus per leerjaar les).
D mocht vandaag na 15 minuten weer uit de meet. Net als in de klas hoeft hij niet meer uitleg te volgen dan nodig.

Voor de rest van de week een simpele planning. Genoeg voor het basiswerk. Plusklas geeft voor een half uur per dag werk. Die gebruiken ook meet&classroom.
Alleen kunnen ze niet op hetzelfde mailaccount, dat is wel weer flauw. Maar het lukt.

Edit: ik hoorde dat oudste voor gym huiswerk heeft. 100 minuten bewegen met strava. Fijn, hoef ik er niet achteraan te zitten dat hij elke dag een rondje loopt :D
pi_197212875
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:53 schreef exode het volgende:
...
Hebben jullie de vaccinatie schema's al gezien?
https://www.rijksoverheid(...)e/Roadmap+210104.pdf
Gedoe met die puffers, die prijzen ook.

En zouden ze dat vaccineren echt halen? Dan kunnen we op zomervakantie *O* :P
  maandag 4 januari 2021 @ 20:06:03 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197212999
Op basis van de 2x prikken kan je met de leveringen in Q1 en 2 niet iedereen vaccineren. Zou mooi zijn als Janssen inderdaad met 1 dosis af kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 04-01-2021 20:14:30 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197213013
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:59 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Gedoe met die puffers, die prijzen ook.

En zouden ze dat vaccineren echt halen? Dan kunnen we op zomervakantie *O* :P
Haha, ze willen dan starten he, met een beetje geluk is iedereen net voor Q4 ingeent.
Ben wel benieuwd, bij mij is astma niet officieel vastgesteld. Ik kan steeds niet voor de longtest vanwege Corona. Dus in welke groep ga ik vallen....En B die officieel atsma etc etc heeft maar ik zie kinderen helemaal niet genoemd worden.
pi_197213027
Als maar genoeg mensen het vaccin niet willen komen ze een end |:(
pi_197213032
Kind heeft dagtaken met filmpjes en twee keer per week een online kring gesprek met een vooraf afgesproken vraag.

Ik zet voor mijn kleutergroep elke dag een filmpje online en hou met elk kind 1x per week een videogesprek. Ouders hebben verder werkbladen, knutselspullen en tips meegekregen.

Iemand schreef wat over koekjes bakken, ik zou zoiets echt niet als een 'moeten' opvatten. Leuk idee en ook goed voor het gevoel van meten met maten enzo, maar net zo prima om het niet (op dat moment) te doen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 januari 2021 @ 20:22:42 #255
269689 crew  Viv
pi_197213438
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:10 schreef Hilmo het volgende:
Hadden een dictee, spellen, taal drie pagina's maken, een pagina schrijven, twee pagina's rekenen, een tekening maken van vakantie +woorden erbij, knutsel opdracht van de week, voorleesverhaal van juf op filmpje, dagopening, instructie van Zwijsen van 25 min en pagina's lezen uit leesboekje en die opnemen voor juf. Foto's sturen van tekening, knutsel, dictee pff. Dit is andere koek dan groep 2. Taal en rekenen moet bij blijven dat snap ik maar mijn hemel, wat een drukte.
Klinkt wel als veel inderdaad. :X
  maandag 4 januari 2021 @ 20:37:02 #256
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197213867
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:06 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, ze willen dan starten he, met een beetje geluk is iedereen net voor Q4 ingeent.
Ben wel benieuwd, bij mij is astma niet officieel vastgesteld. Ik kan steeds niet voor de longtest vanwege Corona. Dus in welke groep ga ik vallen....En B die officieel atsma etc etc heeft maar ik zie kinderen helemaal niet genoemd worden.
RIVM stelt alleen mensen met astma onder behandeling van een longarts als risicogroep meen ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197214478
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:06 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, ze willen dan starten he, met een beetje geluk is iedereen net voor Q4 ingeent.
Ben wel benieuwd, bij mij is astma niet officieel vastgesteld. Ik kan steeds niet voor de longtest vanwege Corona. Dus in welke groep ga ik vallen....En B die officieel atsma etc etc heeft maar ik zie kinderen helemaal niet genoemd worden.
Er is nog geen vaccin dat geschikt is voor kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 4 januari 2021 @ 20:54:29 #258
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197214515
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er is nog geen vaccin dat geschikt is voor kinderen.
Nou het is niet getest op kinderen. De studies zijn vanaf 18 jaar. Wellicht zijn ze wel ook geschikt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197214534
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Nou het is niet getest op kinderen. De studies zijn vanaf 18 jaar. Wellicht zijn ze wel ook geschikt.
Dat bedoel ik idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197214873
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:37 schreef laziness het volgende:

[..]

RIVM stelt alleen mensen met astma onder behandeling van een longarts als risicogroep meen ik.
Ok, ik dan sowieso niet, ik ben wel onder behandeling bij de longverpleegkundige.

Ik hoef niet voor, maar was wel benieuwd. Ik stel me maar in op Q3.
pi_197215602
Timing is everything. Ik ging vanochtend om 7.20 uur wel zo godvergeten door mijn rug dat ik er een bezoekje huisarts en fysio aan gewaagd heb. Wat een ellende. Man werkte thuis vandaag, dat was een kleine meevaller.
pi_197216512
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:25 schreef Malteser het volgende:
Timing is everything. Ik ging vanochtend om 7.20 uur wel zo godvergeten door mijn rug dat ik er een bezoekje huisarts en fysio aan gewaagd heb. Wat een ellende. Man werkte thuis vandaag, dat was een kleine meevaller.
Ai... dat klinkt wel beroerd... beterschap
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 januari 2021 @ 22:34:04 #263
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197217150
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik denk dat topdown wel bij hem past idd. Ik vind dat zelf heel abstract (en interessant!), hoe kan je topdown leren lezen als je geen letters kent? Zijn juf heeft rond de herfstvakantie verteld dat het opvalt dat A. weinig interesse lijkt te hebben in letters. Interesse is niet het goede woord. Hij deed in de les wel goed mee, maar het blijft dus niet hangen. Dat vond ze eigenlijk niet zo passen bij de rest van zijn ontwikkeling. Dingen die hij saai vindt, wil hij gewoon niet doen/onthouden... Hij kent ook veel namen van kinderen in de klas niet. 1 meisje wil graag met hem trouwen, maar hij weet niet eens hoe ze heet! _O- 8)7

Dat boek van Dematons hebben we liggen, goed idee idd!
Is ook heel interessant! En abstract! :') Ik heb geprobeerd het hele topdown leren te doorgronden toen we onze oudste thuisonderwijs gaven tijdens zijn schooluitval (wat iets HEEL anders is dan thuisonderwijs tijdens een lockdown) en dat is maar beperkt gelukt eigenlijk. Wat me in ieder geval duidelijk is geworden is dat het hier helpt om het geleerde (of: wat er geleerd moet worden) in een context te plaatsen. Sowieso leren ze hier veel liever uit het echte leven dan in de schoolbanken en uit boekjes.

Om even terug te komen op jouw zoon: liefde voor lezen lijkt me het allerbelangrijkste. Volg hem daarin, ik gok zomaar dat het goed komt. :)
  maandag 4 januari 2021 @ 22:36:43 #264
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197217195
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:10 schreef Hilmo het volgende:
Hadden een dictee, spellen, taal drie pagina's maken, een pagina schrijven, twee pagina's rekenen, een tekening maken van vakantie +woorden erbij, knutsel opdracht van de week, voorleesverhaal van juf op filmpje, dagopening, instructie van Zwijsen van 25 min en pagina's lezen uit leesboekje en die opnemen voor juf. Foto's sturen van tekening, knutsel, dictee pff.
Wow, wat bizar veel! En dan ook nog van alles laten zien, ik ben niet zo'n voorstander van de hoeveelheid stress die sommige scholen/leerkrachten bij ouders neerleggen.
pi_197219913
Kind is ingebeld voor de instructie.
Ze hebben nu al meer instructie dan tijdens de eerste lockdown.

Ze was tijdens de weektaak al wel weer boos. Ik snap het toch niet!!!!
Ze moest woordjes lezen maar dat vindt ze niet leuk
pi_197220113
Wij hebben net afgesproken dat als de sluiting van de scholen verlengd wordt ik wat vrij gaan nemen. Mijn verlofuren voor zorgen voor de kinderen wordt verdubbeld door mijn werkgever dus dat is erg fijn.
Ik moet volgende week woensdag een belangrijke presentatie geven dus daar richt ik me nu volledig op, ben vooral afhankelijk van input van anderen en dan moet ik het nog gelikt maken. Daarna kan ik mijn werkzaamheden wel wat verschuiven.

Het is zo echt een en al stress in huis, Juul die rondrent, B die nog niet veel zelfstandig kan doen en mijn vriendin die wederom veel aan het werken is. Haar duo is nieuw met thuisonderwijs dus ze werkt nu bijna voor 2.
pi_197220274
Twix krijgt vandaag zijn eerste online instructie (groep 2). Ze werken met groepjes van vijf kinderen, hij is om 14.00 uur aan de beurt.
Ik zorg ervoor dat peuter dan zijn middagdut doet.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:58 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ai... dat klinkt wel beroerd... beterschap
Thanks.
pi_197220407
Sjaak is op de noodopvang. 20 kinderen in 1 lokaal, 3 onderwijsassistenten, alle ouders mee naar binnen... ik heb het idee dat er iets niet helemaal volgens de regels gaat...
pi_197220465
Juul gaat volgende week 1 dag naar de noodopvang, ik heb niet verzetbare afspraken, mijn vriendin moet lesgeven en we hebben geen andere oplossing kunnen vinden. B redt zich wel met buiten spelen en desnoods Netflixen, maar Juul van 2 is een ander verhaal.
Het bleek heel rustig te zijn bij de noodopvang, we hebben het gewoon eerlijk aangekaart, 1 iemand een cruciaal beroep. Het was gelukkig geen probleem.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 10:08:32 #270
426493 crew  PippenScottie
pi_197220511
Tweede ronde thuiswerken gaat vooralsnog beter dan de eerste.
De school pakt het iets beter aan. Meer betrokkenheid en standaard een dagstart voor groep 4.

De kinderen zijn ook een half jaartje ouder en dat merk je, ze kunnen iets beter zelfstandig werken. De jongste snapt nu ook wat er aan de hand is.

Ik vind het ook wel grappig. Mijn oudste zat onderuit gezakt op de bank op haar iPad te werken. Ik wou haar vertellen dat ze een goede werkhouding moest aannemen, maar toe realiseerde ik me dat ik op precies dezelfde manier op de bank zat te werken. :D

Succes allemaal maar weer vandaag!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:12:37 #271
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197220557
Nou, de juf begon de dag vandaag met de opmerking 'IK ZET JULLIE ALLEMAAL EVEN OP MUTE' :D dus ze heeft geleerd van gisteren. O+
pi_197220575
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:12 schreef Nanukerst het volgende:
Nou, de juf begon de dag vandaag met de opmerking 'IK ZET JULLIE ALLEMAAL EVEN OP MUTE' :D dus ze heeft geleerd van gisteren. O+
Hahahaha, heel goed.
pi_197220868
Hier zijn de nieuwe buren lekker aan het hameren, boren en zagen. :+
Succes, zoon, met je thuiswerk. :') Het is zo’n jongen die ABSOLUTE stilte nodig heeft in een soort prikkel vrije omgeving. :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 januari 2021 @ 10:50:48 #274
269689 crew  Viv
pi_197221038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:12 schreef Nanukerst het volgende:
Nou, de juf begon de dag vandaag met de opmerking 'IK ZET JULLIE ALLEMAAL EVEN OP MUTE' :D dus ze heeft geleerd van gisteren. O+
Top! :D
pi_197221576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:12 schreef Nanukerst het volgende:
Nou, de juf begon de dag vandaag met de opmerking 'IK ZET JULLIE ALLEMAAL EVEN OP MUTE' :D dus ze heeft geleerd van gisteren. O+
Hier is groep 3 ineens in 2en gesplitst..en de juf zat nu voor een witte muur ipv die ingestelde achtergrond. Ook hier is duidelijk geleerd van gister!
pi_197221657
Hebben anderen dat ook? Dat je kind uit groep 3 onder plaatjes moet schrijven welk woord erbij hoort en dat je zelf echt géén idee hebt wat het plaatje voor moet stellen..
Oh en bij kind groep 5 stonden er ineens sommen als 79-103 en 50-100.. ik dacht dat negatieve getallen nog niet aan de orde waren dus ik gok op een foutje.. of hoort dat toch?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 januari 2021 @ 11:33:49 #277
269689 crew  Viv
pi_197221731
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:29 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hebben anderen dat ook? Dat je kind uit groep 3 onder plaatjes moet schrijven welk woord erbij hoort en dat je zelf echt géén idee hebt wat het plaatje voor moet stellen..
Tijdens de eerste lockdown heb ik zulke dingen voorbij zien komen in een groepsapp van werk. :D Samen kwamen we er wel uit. Doe eens een foto? ;)
pi_197221897
foto s lukt mij nooit.. maar inmiddels zijn we er uit (de groep 5 er wist raad)..
Er was een plaatje van een soort armband wat een riem moest zijn.
en een reep chocolade, maar dan met grassprietjes ernaast dat moest een steiger zijn..
hogere wiskunde dit hoor..
pi_197221899
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:29 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hebben anderen dat ook? Dat je kind uit groep 3 onder plaatjes moet schrijven welk woord erbij hoort en dat je zelf echt géén idee hebt wat het plaatje voor moet stellen..
Oh en bij kind groep 5 stonden er ineens sommen als 79-103 en 50-100.. ik dacht dat negatieve getallen nog niet aan de orde waren dus ik gok op een foutje.. of hoort dat toch?
Hebben jullie de online les van vll gekeken? Meestal wordt het daar uitgelegd en anders een foto. Vorig jaar had ik een groep 3-er
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 januari 2021 @ 11:46:36 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197221956
Zijn er hier mensen die de reportages over Volendam gezien hebben? Komt hier echt heftig binnen...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197222117
Ik vind het thuisonderwijs met kleuter heel leuk vormgegeven, iedere dag een bingo rondom een filmpje waarin een prentenboek gelezen wordt. De bingo zijn dan verschillende opdrachtjes die je kunt doen. Vrijblijvend, niet alle opdrachten hoeven. Er zit iets bij om te knutselen, iets met taal, rekenen en bewegen.

Grootste uitdaging vind ik de peuter die alle aandacht gaat opeisen zodra we iets aan school willen doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197222134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:43 schreef F_r het volgende:

[..]

Hebben jullie de online les van vll gekeken? Meestal wordt het daar uitgelegd en anders een foto. Vorig jaar had ik een groep 3-er
online les vll? nooit van gehoord.. waar vind ik die?
pi_197222406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

online les vll? nooit van gehoord.. waar vind ik die?
Op de website can zwijssen dacht ik
pi_197222591
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:55 schreef LeSage het volgende:
Ik vind het thuisonderwijs met kleuter heel leuk vormgegeven, iedere dag een bingo rondom een filmpje waarin een prentenboek gelezen wordt. De bingo zijn dan verschillende opdrachtjes die je kunt doen. Vrijblijvend, niet alle opdrachten hoeven. Er zit iets bij om te knutselen, iets met taal, rekenen en bewegen.

Grootste uitdaging vind ik de peuter die alle aandacht gaat opeisen zodra we iets aan school willen doen.
Ik vind het hier een beetje karig :@ Maar ach, iedereen doet zijn best.

Vandaag moesten we een sprookje voorlezen en dan een bladzijde naspelen
Willem zijn favoriete sprookje is momenteel “de keizer in de blote billen” dus dat was wel een beetje hilariteit vanmorgen :9
Peuter deed gezellig mee.

Vanmiddag moeten we bewegen. Een soort NL in beweging, maar dan voor kleuters.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 januari 2021 @ 12:22:26 #285
269689 crew  Viv
pi_197222622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:43 schreef watmoetikkiezen het volgende:
en een reep chocolade, maar dan met grassprietjes ernaast dat moest een steiger zijn..
:D
pi_197222638
Hier vandaag de eerste thuis les en ik moet ook nog werken.
En er is al een boel frustratie waar kind onder het bureau zat en we nu al een achterstand in de planning hebben.
Nu even pauze en straks poging 2 waar we alle nog niet gedane taken moeten gaan doen.
pi_197222665
Kind is super traag, slechte werkhouding en nu kreeg ik een mail dat we gewoon al 2 dagen de helft zijn vergeten :'( Huil!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:56:35 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_197223258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:46 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier mensen die de reportages over Volendam gezien hebben? Komt hier echt heftig binnen...
Ik heb die van vorige week van die vriendinnen groep gezien. Echt wat een jonge meiden waren dat toen zeg, 15 of 16 hooguit.. :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:59:49 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197223329
Stroomstoring. School en hele wijk eromheen (dus alle kinderen) kunnen niet meer in teams 😃😅
Dat was het dan voor vandaag. 😂
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 januari 2021 @ 13:00:55 #290
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197223350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik heb die van vorige week van die vriendinnen groep gezien. Echt wat een jonge meiden waren dat toen zeg, 15 of 16 hooguit.. :{
Gister was de veerkracht van volendam, met een barkeeper, een bezoeker en de bedrijfsleider.
Vanavond en morgen avond zijn nog 2 afleveringen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197223368
quote:
81s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:24 schreef Declan-Harp het volgende:
Kind is super traag, slechte werkhouding en nu kreeg ik een mail dat we gewoon al 2 dagen de helft zijn vergeten :'( Huil!
Uuuugh, ;(

Mijn 3 jarige werd net wakker. Had ze blijkbaar haar mini sneeuwbol laten vallen achter haar kast. Gelukkig geen scherven in haar handjes of iets. Meisje was van streek want ze was helemaal nat en haar knuffels ook! Althans: 3 druppels. :P
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:02:13 #292
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_197223372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:29 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hebben anderen dat ook? Dat je kind uit groep 3 onder plaatjes moet schrijven welk woord erbij hoort en dat je zelf echt géén idee hebt wat het plaatje voor moet stellen..
Oh en bij kind groep 5 stonden er ineens sommen als 79-103 en 50-100.. ik dacht dat negatieve getallen nog niet aan de orde waren dus ik gok op een foutje.. of hoort dat toch?
Wij hebben de handleiding erbij gekregen. Is voor die plaatjes wel handig :')
pi_197223384
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:46 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier mensen die de reportages over Volendam gezien hebben? Komt hier echt heftig binnen...
Over Het Hemeltje zeker?
Ga ik eens kijken dan. :)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:04:49 #294
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_197223424
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

online les vll? nooit van gehoord.. waar vind ik die?
Alleen de leerkracht kan die linkjes sturen. Zijn verborgen filmpjes op YouTube, helaas niet zo te vinden. Als je ze wilt, geef een gil!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 januari 2021 @ 13:05:09 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197223433
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

Over Het Hemeltje zeker?
Ga ik eens kijken dan. :)
Ja, de 30e was een aflevering die volendam 20 jaar later heette. En dan nu een 3 delige docu op nl2.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197223689
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:59 schreef amaranta het volgende:
Stroomstoring. School en hele wijk eromheen (dus alle kinderen) kunnen niet meer in teams 😃😅
Dat was het dan voor vandaag. 😂
Wat jammer. :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 13:23:28 #297
426493 crew  PippenScottie
pi_197223804
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:59 schreef amaranta het volgende:
Stroomstoring. School en hele wijk eromheen (dus alle kinderen) kunnen niet meer in teams 😃😅
Dat was het dan voor vandaag. 😂
Daar is een ouder overgegaan tot heeeeul drastische maatregelen! _O-
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:25:43 #298
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197223854
Mijn kleuter had zojuist online les met 3 klasgenootjes. Deed de juf heel leuk. Ze mochten iets zeggen over de vakantie, hun opdracht van vandaag laten zien (knutsel/ tekenwerk) en deden samen hak/ plakoefeningen en spelletjes. 20 min, was prima voor mijn groep 2-er.

Groep 4 kind verveelt zich stierlijk tijdens de instructie (hij weet na 5 min genoeg), maar durft niet tijdens de instructie al aan de opdrachten te gaan werken. Eens kijken of ik daarover een vraag bij de juf neer ga leggen, of dat J het morgen tijdens de les durft te vragen. Want elke dag anderhalf uur luisteren, niks mogen doen, ik zou het ook niet trekken.
pi_197224084
Maar anderhalf uur concentratie is toch ook veel te veel gevraagd voor een 7-jarige? Dat kan ik nog niet eens, in ieder geval niet als het passief luisteren is naar een scherm.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:05:14 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197224698
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Daar is een ouder overgegaan tot heeeeul drastische maatregelen! _O-
😇
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:16:14 #301
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197224928
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:38 schreef LeSage het volgende:
Maar anderhalf uur concentratie is toch ook veel te veel gevraagd voor een 7-jarige? Dat kan ik nog niet eens, in ieder geval niet als het passief luisteren is naar een scherm.
Klopt, als ik zelf online les geef probeer ik ook elke 10 min een activiteit in te voegen waarbij interactie is of er aan een opdracht gewerkt wordt. Maar goed, ik doe dit nu sinds maart, en begin er nu eindelijk behoorlijk handigheid in te krijgen, en kan inschatten wat wel/niet werkt, voor de juf was het dag 2 ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')