Slapen is niet belangrijk toch als je nog puzzels op kan lossen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:40 schreef pi31415 het volgende:
Als je 's nachts wakker wordt doordat je letters door de molen ziet gaan, en dat je dan ineens het systeem van opgave 17 begrijpt. En dat je dan moet kiezen: nu aan de slag, of de volgende dag nog fatsoenlijk kunnen werken.
En dat je dan, terwijl je dat zit af te wegen, opeens ook een idee voor opgave 4 hebt dat zou kunnen werken, maar dat misschien ook gewoon weer een dwaalspoor is.
En dat die ideeën niet even een weekje eerder konden komen, toen het nog vakantie was.
Slapen kan na 12 januari ook nogquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:50 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Slapen is niet belangrijk toch als je nog puzzels op kan lossen?
Slapen? zie opgave 1a van vorig jaarquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:40 schreef pi31415 het volgende:
Als je 's nachts wakker wordt doordat je letters door de molen ziet gaan, en dat je dan ineens het systeem van opgave 17 begrijpt. En dat je dan moet kiezen: nu aan de slag, of de volgende dag nog fatsoenlijk kunnen werken.
En dat je dan, terwijl je dat zit af te wegen, opeens ook een idee voor opgave 4 hebt dat zou kunnen werken, maar dat misschien ook gewoon weer een dwaalspoor is.
En dat die ideeën niet even een weekje eerder konden komen, toen het nog vakantie was.
Er zit dus een echt systeem achter? Ik zit al dagen te klungelen met allerlei permutaties proberenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:40 schreef pi31415 het volgende:
Ja, 17 zit gewoon een systeem achter!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:49 schreef Martini13 het volgende:
[..]
Er zit dus een echt systeem achter? Ik zit al dagen te klungelen met allerlei permutaties proberen
Ik blokeer nogal van het feit dat er 42x4=168 letters zijn en dat daarmee een veld van 10x20=200 moet worden gevuld. Zit de witruimte aan de bovenkant of ook midden in de puzzel? Kan iemand zonder veel te grote spoilers hier op reageren?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:13 schreef jurjen3000 het volgende:
Eindelijk 9 opgelost. Wat een kutwerk, maar als je eenmaal een begin hebt lukt het wel....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[Mijn team en ik hebben inmiddels opgelost: 1,2,3,5,7,11,12,17a,19,21,23a,25,29]
Volgens mij wordt 4 een vraag voor de bonuspunten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:52 schreef _remco- het volgende:
Heeft, naast Carlo, iemand 4 opgelost? Of is hij gewoon onmogelijk voor normale stervelingen
Ik ook niet hoor. Dacht op het eerste gezicht ook, dat ie goed te doen zou zijn. Maar dat is mss ook juist het venijn. Hij lijkt eenvoudig, maar ondertussen zijn er eindeloos veel mogelijkheden. En bij ingewikkelde puzzels is er vaak maar één logische manier om op te lossen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:19 schreef Legoblokje het volgende:
Wel bijzonder, ik had 4 op voorhand niet bij de bonuspunten verwacht.
Zelf heb ik 4 ook niet maar hij leek me op het eerste gezicht eenvoudiger dan een hoop andere opgaven. Nee dus
Het is traditie dat er elk jaar veel mensen zijn die problemen hebben met opgave 4.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:52 schreef _remco- het volgende:
Heeft, naast Carlo, iemand 4 opgelost? Of is hij gewoon onmogelijk voor normale stervelingen
Dat heb je goed opgemerkt!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:09 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Volgens mij wordt 4 een vraag voor de bonuspunten.
Ja, zo heb ik ook wel een paar mogelijke antwoorden gevonden. Maar die wijt ik nog aan toeval, omdat de methode te random of te algemeen is. Dat geldt trouwens wel bij meerdere vragen, dat ik niet 100% zeker weet of ik ook het beoogde antwoord heb. Bij eerdere edities was dat wel anders. Dan wist je het meestal wel vrij zeker, zoals de "uitgeteld" bij de monsterpuzzel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:33 schreef saaie_kaas het volgende:
Ik heb bij 4 wel een antwoord waar niet aan te tornen valt, maar de vraag is altijd of dat is wat ze verwachten.
klinkt als de morse "dit is niet de oplossing" in de muziekvraag een paar jaar geledenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:33 schreef saaie_kaas het volgende:
Ik heb bij 4 wel een antwoord waar niet aan te tornen valt, maar de vraag is altijd of dat is wat ze verwachten.
Ik heb bij 4 een kans van 1 op 28, dat is beter dan bij sommige andere vragen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:33 schreef saaie_kaas het volgende:
Bij sommige vragen is het 1 op 1, maar dat komt omdat de rest van de antwoorden nog slechter isquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:51 schreef bakkertjeY het volgende:
[..]
Ik heb bij 4 een kans van 1 op 28, dat is beter dan bij sommige andere vragen
Hoeveel antwoorden heb je inmiddels bij opgave 12?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:53 schreef CarloV het volgende:
[..]
Bij sommige vragen is het 1 op 1, maar dat komt omdat de rest van de antwoorden nog slechter is
zeven, ik ben gestopt met zoeken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Hoeveel antwoorden heb je inmiddels bij opgave 12?
Good luck! Ik heb ook een theorie bij 6, maar die laat nog wel heel veel ruimte over...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:21 schreef Erbo79 het volgende:
Het is dit jaar ernstig gesteld met mij. Ik ben zo druk met de puzzel dat ik vaak dagen achterloop met Forum-berichten lezen, alhoewel ik er niet blijer van word als ik lees dat andere puzzelaars tig oplossingen voor 12 vinden, terwijl ik nog zoek naar mijn eerste...![]()
Ik heb vanmiddag 17a opgelost. Niet al te moeilijk als je de logica volledig hebt doorgrond. Nu verder met 6 om te kijken of mijn theorie klopt. Wish me luck!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |