Dat is ook mijn hoop op een goeie afloopquote:Op donderdag 31 december 2020 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds goede hoop dat zodra Moderna en Oxford ook beschikbaar komen het heel hard kan gaan met leveringen.
Ja precies, vooral dat laatste.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hiermee geef je ook nog eens een verkeerd signaal af. Testen zou alleen moeten zijn voor noodzakelijke dingen en niet voor de fun. Anders kunnen je je ook wel allemaal laten testen en vervolgens gewoon lekker afspreken met je vrienden.
1,6 miljoen is voor 800.000 mensenquote:Op donderdag 31 december 2020 09:47 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens dit plaatje
[ afbeelding ]
Krijgen we in Q1 1,6 miljoen doses Pfizer. Dan is een planning voor 600.000 in diezelfde periode dus onvoldoende.
-edit- of zelfs 2,6 miljoen, ik weet eigenlijk niet of het een cumulatief schema is.
Ja heb ik ook wel. De langzame start is echt tergend, maar dat hoeft niet iets te zeggen voor de rest van het vaccineren. Als de grote aantallen aan de beurt zijn en de vaccins zijn beschikbaar, moet het toch heel snel kunnen gaan. Maar ik snap wel dat mensen daar nu niet meer in geloven.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook mijn hoop op een goeie afloop
No shit, sherlock. Wat verandert dat precies aan mijn post?quote:Op donderdag 31 december 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1,6 miljoen is voor 800.000 mensen
Met meerdere vaccins in aantocht kan dat snel veranderen. Je zou op z'n minst goed voorbereid moeten zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat klopt maar je kan wel prikcapaciteit hebben van een miljoenmiljard per dag maar dat heeft weinig zin als je dan binnen 3 dagen uitgeprikt bent
helemaal eens hoor, blijft een afgang, maar het heeft ook met het type vaccin te maken, dat Oxford vaccin kunnen ze veel makkelijker verwerkenquote:Op donderdag 31 december 2020 09:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met meerdere vaccins in aantocht kan dat snel veranderen. Je zou op z'n minst goed voorbereid moeten zijn.
Iets wat heel Europa begin oktober al wist en zijn plan op aanpaste. Nou ja, behalve wij dan.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal eens hoor, blijft een afgang, maar het heeft ook met het type vaccin te maken, dat Oxford vaccin kunnen ze veel makkelijker verwerken
Rustig maar..quote:Op donderdag 31 december 2020 09:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
No shit, sherlock. Wat verandert dat precies aan mijn post?
Ik zit echt niet meer in de ‘club-scene’ ofzo, maar ik heb de afgelopen week minimaal 5 uitnodigingen gehad voor georganiseerde feestjes vanavond. Locaties onbekend overigens. Dus ik geloof zeker wel dat het (zeker) vanavond redelijk los gaat ja. En diegene die gevonden worden maar het topje van de ijsberg zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat dan voor de nieuwsberichten in de komende dagen.
Sowieso onhandig als dat soort personen zich uitlaten in de pers. Zeker als het niet in lijn is.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:50 schreef danos het volgende:
Ik ben die Dissel echt wel beu, iedere dag stort de man zijn nieuwe inzichten en theorieën via de media weer uit over dit land. En daarmee een beeld geeft waar alles wat fout gaat iig niet aan hem ligt, terwijl hij een hele dikke vinger in de pap heeft.
Kan Markie die Dissel en die andere mediageilers Gommers en Kuipers niet even dringend verzoeken max 1 dag per week met de media te praten. Ipv dagelijks meerdere keren, want oh oh wat zijn ze toch druk.
Exact.. hoeven overigens niet allemaal massale feesten te zijn, maar denk dat er bijzonder veel mensen meer dan 2 gasten hebben vanavond.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zit echt niet meer in de ‘club-scene’ ofzo, maar ik heb de afgelopen week minimaal 5 uitnodigingen gehad voor georganiseerde feestjes vanavond. Locaties onbekend overigens. Dus ik geloof zeker wel dat het (zeker) vanavond redelijk los gaat ja. En diegene die gevonden worden maar het topje van de ijsberg zijn.
Je spreekt natuurlijk ook niet over honderdduizenden mensen ofzo, maar als ze maandag weer gaan werken, etc....
Daarnaast zelfs de meest brave vrienden in mijn omgeving gaan afspreken met groepjes van 6 tot 8 man en dan hebben we het over 30'ers. Januari gaat gewoon een dramatische maand worden qua besmettingen, denk dat we dit gewoon maar moeten accepteren. Ik zou dus nog maar even wachten met openen van de scholen, in ieder geval met de middelbare scholen.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zit echt niet meer in de ‘club-scene’ ofzo, maar ik heb de afgelopen week minimaal 5 uitnodigingen gehad voor georganiseerde feestjes vanavond. Locaties onbekend overigens. Dus ik geloof zeker wel dat het (zeker) vanavond redelijk los gaat ja. En diegene die gevonden worden maar het topje van de ijsberg zijn.
Je spreekt natuurlijk ook niet over honderdduizenden mensen ofzo, maar als ze maandag weer gaan werken, etc....
ik denk dat de rest van Europa wat verschillende draaiboeken had klaar liggen en wij maar eentje want we weten het zo goedquote:Op donderdag 31 december 2020 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets wat heel Europa begin oktober al wist en zijn plan op aanpaste. Nou ja, behalve wij dan.
Kuipers heeft wel de kennis en overwicht om het hele zaakje te leiden.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:50 schreef danos het volgende:
Ik ben die Dissel echt wel beu, iedere dag stort de man zijn nieuwe inzichten en theorieën via de media weer uit over dit land. En daarmee een beeld geeft waar alles wat fout gaat iig niet aan hem ligt, terwijl hij een hele dikke vinger in de pap heeft.
Kan Markie die Dissel en die andere mediageilers Gommers en Kuipers niet even dringend verzoeken max 1 dag per week met de media te praten. Ipv dagelijks meerdere keren, want oh oh wat zijn ze toch druk.
Letterlijk iedere kennis of vriend die ik regelmatig spreek heeft een feestje vanavond. Dat zijn ook 30’ers. En daar zitten mensen tussen die van maart tot mei niet buiten geweest zijn...quote:Op donderdag 31 december 2020 09:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast zelfs de meest brave vrienden in mijn omgeving gaan afspreken met groepjes van 6 tot 8 man en dan hebben we het over 30'ers. Januari gaat gewoon een dramatische maand worden qua besmettingen, denk dat we dit gewoon maar moeten accepteren. Ik zou dus nog maar even wachten met openen van de scholen, in ieder geval met de middelbare scholen.
Wandelingetje gemaakt dus overleef het wel maar goed dat was het punt ook niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:29 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Waarom überhaupt anderhalf uur ergens voor wachten
mag toch 3 of was dat alleen voor de kerst?quote:Op donderdag 31 december 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Exact.. hoeven overigens niet allemaal massale feesten te zijn, maar denk dat er bijzonder veel mensen meer dan 2 gasten hebben vanavond.
In principe mag alles, het is alleen niet verstandig.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
mag toch 3 of was dat alleen voor de kerst?
En dan nog zo'n overheid die maar met dat vermanende vingertje toe blijft spreken. Als je als overheid gewoon zorgt dat je je zaakjes nu in orde hebt is het vertrouwen misschien ook wat groter en leeft men de regels ook beter na. Maar ja ze geven zelf al de verkeerde signalen af. En hoe lang gaat het hier nog duren? Ze zoeken nog vaccineerders, locaties moeten nog worden opgezet en er is schijnbaar ook nog geen fatsoenlijk registratiesysteem. Het is gewoon een zooitje en dat roept, in ieder geval bij mij, wel woede op. Al helemaal als je ziet dat ze het in andere landen schijnbaar wel gewoon kan. Misschien kunnen we beter Duitsland benaderen met de vraag of we, als zij klaar zijn met hun campagne, gebruik kunnen maken van die faciliteiten.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal eens hoor, blijft een afgang, maar het heeft ook met het type vaccin te maken, dat Oxford vaccin kunnen ze veel makkelijker verwerken
Het is dat ik eigenlijk zelf nooit fan ben geweest van oud en nieuw en daarom dus vanavond rustig met 2 man een biertje thuis doe. Maar merk inderdaad in mijn omgeving dat er vanavond een soort van "corona bestaat even niet" mentaliteit heerst.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Letterlijk iedere kennis of vriend die ik regelmatig spreek heeft een feestje vanavond. Dat zijn ook 30’ers. En daar zitten mensen tussen die van maart tot mei niet buiten geweest zijn...
quote:Op donderdag 31 december 2020 09:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast zelfs de meest brave vrienden in mijn omgeving gaan afspreken met groepjes van 6 tot 8 man en dan hebben we het over 30'ers. Januari gaat gewoon een dramatische maand worden qua besmettingen, denk dat we dit gewoon maar moeten accepteren. Ik zou dus nog maar even wachten met openen van de scholen, in ieder geval met de middelbare scholen.
Eigenlijk iedereen die ik ken van verschillende leeftijden viert het met het eigen gezin, hooguit met één ander gezin.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Letterlijk iedere kennis of vriend die ik regelmatig spreek heeft een feestje vanavond. Dat zijn ook 30’ers. En daar zitten mensen tussen die van maart tot mei niet buiten geweest zijn...
Serieus? Wat een idioten.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zijn ze dus op de helft van de zorgmedewerkers. Na één kwartaal.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:08 schreef Janneke141 het volgende:
De vaccinatielocaties gaan 7 dagen per week 350 prikken per dag zetten.
Betekent dat er grofweg 60.000 mensen per week worden gevaccineerd, dus.
https://www.gelderlander.(...)-gebeuren~a2ac04e83/
Dan heb je er aan het einde van Q1 ongeveer 300.000 gehad.
Nee, klagen heb ik niet gehoord. Al lees ik ook niet alles wat in die groepen voorbij komtquote:Op donderdag 31 december 2020 10:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Serieus? Wat een idioten.
Ondertussen wel klagen over de maatregelen zeker?
Hier ook hoor.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk iedereen die ik ken van verschillende leeftijden viert het met het eigen gezin, hooguit met één ander gezin.
Ja, mijn situatie is ook maar een beperkte selectie natuurlijk.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk iedereen die ik ken van verschillende leeftijden viert het met het eigen gezin, hooguit met één ander gezin.
De andere helft wil toch nietquote:Op donderdag 31 december 2020 10:05 schreef Qarrad het volgende:
Zijn ze dus op de helft van de zorgmedewerkers. Na één kwartaal.
mwa jij wijst ook met je vingertje naar de overheid maar we moeten ook naar onszelf kijken, het blijkt nu eenmaal moeilijk om het % opvolging van genomen of te nemen maatregelen in te schatten, in maart was de opvolging veel beter en dat met een minder strenge lockdown.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En dan nog zo'n overheid die maar met dat vermanende vingertje toe blijft spreken. Als je als overheid gewoon zorgt dat je je zaakjes nu in orde hebt is het vertrouwen misschien ook wat groter en leeft men de regels ook beter na. Maar ja ze geven zelf al de verkeerde signalen af. En hoe lang gaat het hier nog duren? Ze zoeken nog vaccineerders, locaties moeten nog worden opgezet en er is schijnbaar ook nog geen fatsoenlijk registratiesysteem. Het is gewoon een zooitje en dat roept, in ieder geval bij mij, wel woede op. Al helemaal als je ziet dat ze het in andere landen schijnbaar wel gewoon kan. Misschien kunnen we beter Duitsland benaderen met de vraag of we, als zij klaar zijn met hun campagne, gebruik kunnen maken van die faciliteiten.
In 2024 kan de lockdown worden opgeheven...quote:Op donderdag 31 december 2020 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De andere helft wil toch niet
Oh ja krijgen we ook nog...quote:Op donderdag 31 december 2020 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De andere helft wil toch niet
Gelderlander dacht ik. Link staat in dit topic, even terugscrollen.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja krijgen we ook nog...
Waar haalde jij die cijfers nu vandaan? Ik vind 350 prikken per dag per locatie wel héél mager.
Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar! Wordt vast weer beter dan 2020quote:Op donderdag 31 december 2020 10:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal vandaag niet heel veel online zijn, iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst!kan niet wachten om 2020 achter ons te laten. Laten we hopen dat 2021 weer wat beter word.
60.000 per week ?!quote:Op donderdag 31 december 2020 09:08 schreef Janneke141 het volgende:
De vaccinatielocaties gaan 7 dagen per week 350 prikken per dag zetten.
Betekent dat er grofweg 60.000 mensen per week worden gevaccineerd, dus.
https://www.gelderlander.(...)-gebeuren~a2ac04e83/
Dan heb je er aan het einde van Q1 ongeveer 300.000 gehad.
Die doet dat dan vast niet zorgvuldig.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
60.000 per week ?!
Een huisarts doet 3000 griepprikken in 2 dagen.
Het gaat ook om de psycnologische beeldvorming, Wij als overheid nemen het serieus, we zorgen dat jullie op tijd worden gevaccineerd (ook al is een symbolische prik op den duur niet zinvol in het grote scheme of things, voor de hoop en het idee van mensen wel), dan zijn mensen die de maatregelen de afgelopen tijd minder serieus hebben genomen dan in maart-mei, die wellicht ook weer serieuzer nemen. De urgentie van beide kanten is er dan meer.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa jij wijst ook met je vingertje naar de overheid maar we moeten ook naar onszelf kijken, het blijkt nu eenmaal moeilijk om het % opvolging van genomen of te nemen maatregelen in te schatten, in maart was de opvolging veel beter en dat met een minder strenge lockdown.
En over dat vaccineren, eens dat het een afgang is en allemaal te laat maar voor het uiteindelijke doel zullen die paar weken niet uitmaken.
Ik ben denk ik nog nooit zo blij geweest dat een jaar voorbij is als dit keerquote:Op donderdag 31 december 2020 10:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal vandaag niet heel veel online zijn, iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst!kan niet wachten om 2020 achter ons te laten. Laten we hopen dat 2021 weer wat beter word.
Die hoeven niet op -400 bewaard te worden.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
60.000 per week ?!
Een huisarts doet 3000 griepprikken in 2 dagen.
Juist wel en goed georganiseerd.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die doet dat dan vast niet zorgvuldig.
Sorry, ik was mijn [sarcasm]-tags vergeten.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Juist wel en goed georganiseerd.
Het is maar een datum hé. De komende tijd wordt echt nog een stuk ellendiger alvorens het beter wordt denk ikquote:Op donderdag 31 december 2020 10:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben denk ik nog nooit zo blij geweest dat een jaar voorbij is als dit keer
Ik dacht het alquote:Op donderdag 31 december 2020 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sorry, ik was mijn [sarcasm]-tags vergeten.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 31 december 2020 10:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die doet dat dan vast niet zorgvuldig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |