Dan woon en werk je dus in Den Haag. Als je binding wil houden met je achterban blijf je in je woonplaats wonen en reis je heen en weer. Kamerleden als Omtzigt doen dat wel.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier moet je wel wat preciezer kijken. Mensen uit Drenthe die vanwege kamerlidmaatschap naar Zuid-Holland zijn verhuisd, worden vaak plots als Zuid-Holland aangegeven.
Ik geloof van wel. Mensen willen over het algemeen vertegenwoordigd worden door mensen uit dezelfde regio. Vandaar ook dat op de officiële kieslijsten de woonplaatsen achter de kandidaten staan.quote:Maar sowieso heb ik helemaal niets met provincies en volgens mij kijkt 90% van de mensen daar niet naar. Ik ben zelf geboren in Utrecht, opgegroeid in Gelderland, getrouwd in Zuid-Holland, bijna op de grens met Zeeland, daarna gaan wonen in Zuid-Holland, bijna op de grens met Noord-Holland en Utrecht en woon nu in Groningen. Mijn ouders komen beide uit Drenthe, mijn broers en zussen wonen in Flevoland en Utrecht. Ik heb zo al een heel deel gehad. Maar Nederland is te klein voor een verdeling in zulke hokjes, iemand uit Zuid-Holland verschilt nauwelijks van iemand uit Drenthe. Ik denk dat je het effect van zulke vertegenwoordiging niet moet overdrijven. Als iemand al per sé op een provinciegenoot wil stemmen, zoekt die gewoon de hoogste van zijn/haar provincie bij de favoriete partij. Ik geloof niet dat een substantieel deel van de kiezers daar hun stem op een partij door laat bepalen.
Sorry, maar dit heeft veel weg van "damned if you do and damned if you don't".quote:Op zondag 10 januari 2021 17:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nog een reden waarom links het slecht doet in de peilingen is het gebrek aan diversiteit in hun kieslijsten.
Vergeet Rutte niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:33 schreef klappernootopreis het volgende:
Waarom? Dat is toch simpel zat? Sinds de dood van fortuyn houdt rechts de haatgevoelens en gecultiveerde rancune warm. Verdonk profiteerde er van, Wilders en nu teert Baudet op de nalatenschap van deze oud-PvdA en VVD politicus.
Kan je dat nader toelichten?quote:Op zondag 10 januari 2021 17:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sorry, maar dit heeft veel weg van "damned if you do and damned if you don't".
Ik denk dat het aantal mensen die daarom echt op een andere partij gaat stemmen echt minder dan een zetel is, verdeeld over alle partijen. Als Drent die op de PvdA wil stemmen, stem je dan misschien op nummer 22 (al is het aantal mensen die dat doet ook beperkt), maar wel nog steeds op PvdA.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dan woon en werk je dus in Den Haag. Als je binding wil houden met je achterban blijf je in je woonplaats wonen en reis je heen en weer. Kamerleden als Omtzigt doen dat wel.
[..]
Ik geloof van wel. Mensen willen over het algemeen vertegenwoordigd worden door mensen uit dezelfde regio. Vandaar ook dat op de officiële kieslijsten de woonplaatsen achter de kandidaten staan.
Ik denk dat je je daarin vergist. Ik weet hoe een politieke partij werkt en hoe er door leden invloed wordt uitgeoefend voor lokale kandidaten en hoe vaststellingen van kieslijsten verlopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat het aantal mensen die daarom echt op een andere partij gaat stemmen echt minder dan een zetel is, verdeeld over alle partijen. Als Drent die op de PvdA wil stemmen, stem je dan misschien op nummer 22 (al is het aantal mensen die dat doet ook beperkt), maar wel nog steeds op PvdA.
Dat betwijfel ik. Misschien als het een bekendheid uit het dorp/de stad is, maar verder niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee, iemand gaat niet plots van PvdA naar VVD omdat die wel een kandidaat uit de regio heeft. Maar wellicht wel naar SP, PvdD of GroenLinks.
Elk kamerlid komt echt tientallen keren per jaar in elke provincie, ze weten echt wel wat er speelt. Nederland is piepklein, je bent in een relatief korte autorit van Den Haag in Noord Groningen. Met de trein ben je er helemaal zo.quote:Daarnaast is het extreem belangrijk om in Den Haag een goede vertegenwoordiging vanuit de provincie te hebben. Belangrijk voor de besluitvorming in Den Haag maar nog belangrijker om politiek verantwoordelijkheid te laten dragen in de regio en de afstand tussen politiek en kiezer niet te groot te laten worden.
Het is niet nutteloos om als volksvertegenwoordiger te wonen en te leven tussen de mensen die je vertegenwoordigd.
Als bestuurslid van een lokale afdeling kan ik je vertellen dat het wel degelijk het geval is. Heb meerdere ALV meegemaakt waarin werd besproken hoe regionale kandidaten maar voren te schuiven. In alle verkiezingen speelt dat een zeer belangrijke rol.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Misschien als het een bekendheid uit het dorp/de stad is, maar verder niet.
Het is niet goed als er een blinde vlek in hun diversiteitsbeleid zit en het is niet goed als ze het wel doen, en dus wel genoeg vrouwen op de lijst zetten (tenzij de VVD het ook begint te doen, dan blijft de Telegraafmachine daarover even stil).quote:
Hoofdreden: Rutte is mateloos populair en 1 van de beste premiers die Nederland ooit gehad heeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als bestuurslid van een lokale afdeling kan ik je vertellen dat het wel degelijk het geval is. Heb meerdere ALV meegemaakt waarin werd besproken hoe regionale kandidaten maar voren te schuiven. In alle verkiezingen speelt dat een zeer belangrijke rol.
Maar goed ik zie het als een van de redenen waarom links er slecht voor staat ondanks dat ze in de oppositie alle kans hebben om flink te scoren.
Draag gerust andere redenen aan. Ik ben benieuwd.
Hoe kan dat?quote:Op zondag 10 januari 2021 18:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoofdreden: Rutte is mateloos populair en 1 van de beste premiers die Nederland ooit gehad heeft.
Waarom schuift de PvdA dan geen andere lijsttrekker naar voren?quote:Andere redenen:
- Asscher heeft totaal geen uitstraling en jaagt eerder stemmers weg dan dat hij ze aan trekt.
Hoe heeft hij zijn glans verloren? Hoe kan het dat een oppositiepartij die nog nooit zijn vingers heeft gebrand bij het regeren geen winst pakt terwijl de maatschappelijke onvrede vrij groot is?quote:- Klaver is de glans vanaf.
Waarom kijkt men in tijden van recessie liever naar rechts aan aandrager van oplossingen?quote:- Er zit een economische crisis aan te komen en dan kijkt Nederland traditioneel liever wat meer naar rechts.
Het linkse blok heeft niet verloren aan de VVD als ik de peilingen zo bekijk en naast de huidige verdeling neerleg.quote:- VVD is behoorlijk naar links opgeschoven.
Is daaruit het bestaansrecht van links te halen? Lijkt me sterk.quote:- De meeste stemmers (de 40plussers) hebben het een stuk beter dan hun ouders en grootouders, die voelen dus niet echt de noodzaak van links.
In alle peilingen staan ze er slecht voor en er is geen enkele indicatie dat daar verandering in aan zit te komen. De PvdA won de verkiezingen niet, het was Frans Timmermans. De enige naam op de gehele kieslijst die het merendeel van de mensen kenden.quote:En verder moeten we het niet overdrijven. De laatste verkiezingen (EU) won de PvdA nog, de één-na-laatste landelijke verkiezingen haalde PvdA 38 zetels en werd het bijna de grootste.
Met uitzondering van het punt over Klaver en de economische crisis (verder standaard verergerd door VVD beleid en doelbewust opblazen bubbels) ben ik het met alles oneens. Van onze verzorgingsstaat blijft straks helemaal niks meer over; de kerken en vernederende charitas blij. Op naar minder dan 10% sociale uitgaven!quote:Op zondag 10 januari 2021 18:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoofdreden: Rutte is mateloos populair en 1 van de beste premiers die Nederland ooit gehad heeft.
Andere redenen:
- Asscher heeft totaal geen uitstraling en jaagt eerder stemmers weg dan dat hij ze aan trekt.
- Klaver is de glans vanaf.
- Er zit een economische crisis aan te komen en dan kijkt Nederland traditioneel liever wat meer naar rechts.
- VVD is behoorlijk naar links opgeschoven.
- De meeste stemmers (de 40plussers) hebben het een stuk beter dan hun ouders en grootouders, die voelen dus niet echt de noodzaak van links.
En verder moeten we het niet overdrijven. De laatste verkiezingen (EU) won de PvdA nog, de één-na-laatste landelijke verkiezingen haalde PvdA 38 zetels en werd het bijna de grootste.
Gewoon niet. Door Rutte (PvdA verliest zeker wel stemmen aan VVD). En doordat Asscher gewoon beroerd is. Verschil Asscher en Samson is gigantisch, met Samson had PvdA best een kans wel over de 25 zetels te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar hoe gaat de PvdA die 38 zetels weer halen in maart? Of hoe komen ze ook maar enigszins weer in die buurt?
Je kan en genoeg vrouwen op je lijst zetten en een representatieve spreiding over de provincies bereiken. Zo moeilijk is dat niet voor partijen als de PvdA en GroenLinks als ze dat willen.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is niet goed als er een blinde vlek in hun diversiteitsbeleid zit en het is niet goed als ze het wel doen, en dus wel genoeg vrouwen op de lijst zetten (tenzij de VVD het ook begint te doen, dan blijft de Telegraafmachine daarover even stil).
Geen flauw idee of GroenLinks en de PvdA geheimelijk in de ban zijn van het neoconservatisme.quote:Het effect van 20 jaar neoconservatisme, gleichschaltung en intimidatie zien we hier:
https://www.trouw.nl/verd(...)-verdwenen~b4aa9bda/
Blijven nog genoeg andere provincies over die helemaal niet vertegenwoordigd worden op deze twee lijsten.quote:Mag ik trouwens ook opmerken dat Groningen en Friesland relatief arme provincies zijn, en die wel goed worden vertegenwoordig op de lijsten?
Ik heb niets te schaften met de VVD. De vraag van dit topic is waarom links het zo slecht doet in de peilingen. Dan kunnen we blijven wijzen naar de ander. De ander gaat echter niet veranderen omdat links het zo slecht doet in de peilingen. Links zal zelf aan de bak moeten.quote:----------------------------------
Overigens is het bestempelen van het verhogen van de vermogensbelasting als "extreem-links" niet serieus te nemen. Die is in Nederland relatief laag, belasting op arbeid is relatief hoog.
"Extreem-links" is het 90% belasten van erfenissen of iets dergelijks, of onteigenen daarvan. Een kleine verhoging en dichting van gaten is dat niet.
Zoals op de vorige pagina aangetoond, is de VVD rechtser dan dat de PvdA links is. Als bewijsvoering kan ik hierbij verwijzen naar eerdere CPB doorrekeningen en voor welke inkomensgroepen dat het beste uit pakt.
Waar baseer je dat "mijlenver" op?quote:Op zondag 10 januari 2021 18:54 schreef Nattekat het volgende:
Voor mij heeft PvdA ook hun eigen glazen ingegooid door zo erg te hameren op samenwerking met twee partijen (GL, D66) die eigenlijk mijlenver van ze af staan, maar enkel dat linkse labeltje hebben. Geen idee hoe dat zit bij anderen voor wie PvdA een oplossing kan zijn, maar ik zit echt niet te wachten op GL en D66.
Helemaal mee eens; door alleen met GroenLinks te willen regeren, is PvdA voor veel stemgerechtigden geen optie meer. De meeste werkende arbeiders zitten niet te wachten op de links-populistische ideeën van GroenLinks. Op deze manier gaat PvdA straks amper 10 zetels halen.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:54 schreef Nattekat het volgende:
Voor mij heeft PvdA ook hun eigen glazen ingegooid door zo erg te hameren op samenwerking met twee partijen (GL, D66) die eigenlijk mijlenver van ze af staan, maar enkel dat linkse labeltje hebben. Geen idee hoe dat zit bij anderen voor wie PvdA een oplossing kan zijn, maar ik zit echt niet te wachten op GL en D66.
Ik vind Nederland een vrij gaaf land maar er valt genoeg te verbeteren.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef Klopkoek het volgende:
En oh, onze "één van de beste premiers ooit" is als baas van de Fraudecommissie hoofdverantwoordelijk geweest voor het slopen van de rechtstaat, rechtsbescherming en rechtsbijstand (goede tweede is de PVV), net zoals de explosie in daklozen.
https://www.groene.nl/artikel/wij-zijn-geen-swiebertjes
Gaaf land!
Maar echt bewijs heb je hiervoor niet gegeven.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je kan en genoeg vrouwen op je lijst zetten en een representatieve spreiding over de provincies bereiken. Zo moeilijk is dat niet voor partijen als de PvdA en GroenLinks als ze dat willen.
Het zal deels laffe accomodatie zijn, deels gefnuikte sociale mobiliteit, en deels ook doordat minderheden sneller worden bedreigd. Dat schrikt kandidaten af.quote:Geen flauw idee of GroenLinks en de PvdA geheimelijk in de ban zijn van het neoconservatisme.
PvdA is een sociaal-economisch linkse partij waarbij de doelgroep vooral de onder- en middenklasse is, een tegenhanger voor de VVD. D66 en vooral GL zijn meer partijen voor de welgestelden die weinig financiële zorgen hebben en zich in willen zetten voor 'het grote goed', waarvoor iedereen eigenlijk wat in moet leveren. Voor het sociale aspect zijn ze er vooral voor de buitenlanders, niet voor werkende Nederlander.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar baseer je dat "mijlenver" op?
Is alleen maar beeldvorming, gemanipuleerd door algoritmes, moderne marketing en ga zo maar door.
Je kunt veel van GroenLinks zeggen maar niet dat ze populistisch zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens; door alleen met GroenLinks te willen regeren, is PvdA voor veel stemgerechtigden geen optie meer. De meeste werkende arbeiders zitten niet te wachten op de links-populistische ideeën van GroenLinks. Op deze manier gaat PvdA straks amper 10 zetels halen.
Beeldvorming dus.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:14 schreef Nattekat het volgende:
D66 en vooral GL zijn meer partijen voor de welgestelden die weinig financiële zorgen hebben en zich in willen zetten voor 'het grote goed', waarvoor iedereen eigenlijk wat in moet leveren. Voor het sociale aspect zijn ze er vooral voor de buitenlanders, niet voor werkende Nederlander.
Voel je vrij om de lijst die ik aan heb gedragen met woonplaatsen aan te vullen met waar de kandidaten dan wel wonen. Het heet niet voor niets woonplaats. Als je al 4 jaar in Den Haag woont en daarvoor geboren en getogen bent in Okkebroek dan verlies je de binding in de regio na verloop van tijd.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar echt bewijs heb je hiervoor niet gegeven.
Zoals gezegd staan sommigen als Holland geregistreerd puur vanwege hun werk. Dat vertekent het al.
Bedenk daarbij ook dat in Zuid-Holland tien keer zoveel inwoners wonen dan in Zeeland.
Het zal mij niet uitmaken wat de huidskleur van een kandidaat is. Maar ook in de provincie heb je prima politici met een niet-blanke huidskleur die prima op verkiesbare plekken van PvdA en GroenLinks hadden kunnen staan (als ze tenminste diversiteit ook in daad belijden) voor een betere regionale vertegenwoordiging in deze twee kieslijsten. Feit is dat GroenLinks en PvdA ervoor kiezen om voornamelijk een Randstedelijke partij te zijn. Dat kost ze stemmen denk ik.quote:[..]
Het zal deels laffe accomodatie zijn, deels gefnuikte sociale mobiliteit, en deels ook doordat minderheden sneller worden bedreigd. Dat schrikt kandidaten af.
Maar goed, als dan links wat aan die trend wil doen van een steeds 'wittere kamer' en wat minderheden op de lijst zet, dan is het ook weer niet goed en identiteitspolitiek.
Als partijen constant hameren op klimaatdoelen en het in de watten leggen van asielzoekers, waarom zou ik dan moeten denken dat ze andere zaken belangrijker vinden?quote:
Jij was tot voor kort hardcore FvD’er. De kwalificaties van zo'n fanatiek aanhanger van extreemrechts over centrumlinkse of progressieve partijen zeggen natuurlijk niet zo gek veel...quote:Op zondag 10 januari 2021 18:54 schreef Nattekat het volgende:
Het is voornamelijk ook gewoon onzin.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
Wel grappig hoe GroenLinks zowel elitair als populistisch kan zijn.
Het sluit elkaar niet letterlijk uit maar apart is het wel.
Het in de watten leggen van asielzoekers is alweer beeldvorming.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als partijen constant hameren op klimaatdoelen en het in de watten leggen van asielzoekers, waarom zou ik dan moeten denken dat ze andere zaken belangrijker vinden?
Net zoals dat GroenLinks kamerleden het meeste van de tijd met woke issues bezig zijn. Volstrekt onwaar.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is voornamelijk ook gewoon onzin.
Zijn heel veel logische verklaringen voor maar dit is een interessante observatie:quote:Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Toch gek dat rechts schijnbaar onwaarschijnlijk goed in het sturen van de beeldvorming terwijl BNNVARA jarenlang prime-time in handen had op NPO. Redacties van kranten en tv programma’s overwegend links zijn. Artiesten en kunstenaars overwegend links zijn. Hoe kan het dan dat rechts schijnbaar zo effectief is dat links, zelfs in de oppositie, niet op winst staat?
Steekt links wel eens de hand in eigen boezem? Doen ze wel eens aan zelfreflectie om te verbeteren?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn heel veel logische verklaringen voor maar dit is een interessante observatie:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17512786.2019.1703788
Journalisten - voor zover ze de strategie, hoofdredactie en koers van een krant mede bepalen - overcompenseren.
Verder zijn individuele omroepen ook niet meer zo machtig en autonoom meer. De macht zit nu bij het centrale NPO bestuur...
Er is juist een ongezonde tendens onder links, met name de PvdA, om continu aan mea culpa te doen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Steekt links wel eens de hand in eigen boezem? Doen ze wel eens aan zelfreflectie om te verbeteren?
Of is het gewoon altijd de schuld van rechts? Die indruk krijg ik namelijk uit dit topic.
Om even kort en simplistisch op dit alles in te gaan:quote:Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Toch gek dat rechts schijnbaar onwaarschijnlijk goed is in het sturen van de beeldvorming terwijl BNNVARA jarenlang prime-time in handen had op NPO.
De vraag is of de arbeiders bepalen hoe een auto eruit gaat zien en gaat rijden, of dat uiteindelijk de fabriekseigenaar dat doet. Ik heb ook onderzoekjes gezien dat de redactie van WSJ of FT overwegend een linkse signatuur heeft, maar in welke kampen deze kranten thuis horen is wel duidelijk.quote:Redacties van kranten en tv programma’s overwegend links zijn.
Daar heeft Halbe Zijlstra mee afgerekendquote:Artiesten en kunstenaars overwegend links zijn.
We gaan in grote lijnen gewoon de VS achterna. De grote economische vraagstukken worden genegeerd en de hele wereld wordt een wingewest voor het grootkapitaal dat ongrijpbaar wordt voor overheden, en hun belastingstelsels, en achterlijk links wordt zoet gehouden met wat symbolische kruimels als genderneutrale toiletten en diversiteitsquota. En juist journalisten vinden dat heerlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn heel veel logische verklaringen voor maar dit is een interessante observatie:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17512786.2019.1703788
Journalisten - voor zover ze de strategie, hoofdredactie en koers van een krant mede bepalen - overcompenseren.
Verder zijn individuele omroepen ook niet meer zo machtig en autonoom meer. De macht zit nu bij het centrale NPO bestuur...
Ook hiervoor geldt post #231.quote:Op zondag 10 januari 2021 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Massa-immigratie is bij uitstek onderdeel van die neoliberale wingewestgedachte. Je trekt de middenklasse van arme landen leeg om een onderklasse in rijke landen te creeeren voor de race to the bottom. Daar is niks humanitairs aan maar die zichzelf links noemende eikels zijn zo geobsedeerd door zichzelf en zo achterlijk en lui dat ze niet eens na willen denken over wat de wereld nou beter maakt. Als ze maar welkom kunnen zeggen tegen de meest opportunistische jonge mannen die vanuit een veilige situatie een gevaarlijke reis hebben ondernomen.
Ben het ook met je eens dat de VPRO heel erg braaf is geworden. Nep-kritisch.quote:Op zondag 10 januari 2021 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We gaan in grote lijnen gewoon de VS achterna. De grote economische vraagstukken worden genegeerd en de hele wereld wordt een wingewest voor het grootkapitaal dat ongrijpbaar wordt voor overheden, en hun belastingstelsels, en achterlijk links wordt zoet gehouden met wat symbolische kruimels als genderneutrale toiletten en diversiteitsquota. En juist journalisten vinden dat heerlijk.
Je kan veel zeggen over links, maar links doet veel meer aan zelf-reflectie dan rechts.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Steekt links wel eens de hand in eigen boezem? Doen ze wel eens aan zelfreflectie om te verbeteren?
Of is het gewoon altijd de schuld van rechts? Die indruk krijg ik namelijk uit dit topic.
Nou, zo dus (draadje in eerste tweet):quote:Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Toch gek dat rechts schijnbaar onwaarschijnlijk goed is in het sturen van de beeldvorming terwijl BNNVARA jarenlang prime-time in handen had op NPO. Redacties van kranten en tv programma’s overwegend links zijn. Artiesten en kunstenaars overwegend links zijn. Hoe kan het dan dat rechts schijnbaar zo effectief is dat links, zelfs in de oppositie, niet op winst staat?
Keek als kind altijd Purno de Purno.quote:Op zondag 10 januari 2021 21:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ben het ook met je eens dat de VPRO heel erg braaf is geworden. Nep-kritisch.
Kinderprogramma's zoals ze dat in Denemarken kennelijk nu doen, dat deed de VPRO 25 jaar geleden ook. En nu niet meer.
Maar het is allemaal zo conservatief en binnen de lijntjes nu. De Gleichschaltung is totaal.
Zo een programma als in de jaren 80, dat ze het schaamteloze persoonlijke gewin van Lubbers op tafel leggen, dat zou nu niet meer kunnen. Want te zuur, zegt men
Zulke lijstjes hebben enkel zin als je de linkse vertegenwoordiging in die programma's ook meeneemt en kijkt over een langere tijd. Dus nee, dit maakt geen indruk. Alhoewel minder FvD en JA21 mooi zou zijn vanuit mijn eigen visie.quote:
Het is toch wel duidelijk dat PvdD lang niet zo een rode loper heeft gekregen? Van alle splinterpartijtjes staan er twee ruimschoots bovenaan...quote:Op zondag 10 januari 2021 22:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zulke lijstjes hebben enkel zin als je de linkse vertegenwoordiging in die programma's ook meeneemt en kijkt over een langere tijd. Dus nee, dit maakt geen indruk. Alhoewel minder FvD en JA21 mooi zou zijn vanuit mijn eigen visie.
en Barbera Baarsma, en waar Emiel Roemer in een DWDD uitzending kapot werd gemaakt.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is toch wel duidelijk dat PvdD lang niet zo een rode loper heeft gekregen? Van alle splinterpartijtjes staan er twee ruimschoots bovenaan...
Nogmaals: WNL is veel eenzijdiger dan DWDD dat ooit was. Waar men de lof over Trump kon bezingen en Rabobank directeuren onze neutrale economie experts zijn.
(keihard bewijs voor de eerste alinea heb ik niet, net zoals jij dat voor de regionale vertegenwoordiging niet hebt)
Oef die kan ik me nog herinneren.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
en waar Emiel Roemer in een DWDD uitzending kapot werd gemaakt.
Ik heb Marianne Thieme anders best vaak zien verschijnen in diverse programma's evengoed Sylvana Simons om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is toch wel duidelijk dat PvdD lang niet zo een rode loper heeft gekregen? Van alle splinterpartijtjes staan er twee ruimschoots bovenaan...
Nogmaals: WNL is veel eenzijdiger dan DWDD dat ooit was. Waar men de lof over Trump kon bezingen en Rabobank directeuren onze neutrale economie experts zijn.
(keihard bewijs voor de eerste alinea heb ik niet, net zoals jij dat voor de regionale vertegenwoordiging niet hebt)
Één van hen was Sywert van Lienden.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
en waar Emiel Roemer in een DWDD uitzending kapot werd gemaakt.
Ik houd erover op. Dit heeft geen zin zo.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb Marianne Thieme anders best vaak zien verschijnen in diverse programma's evengoed Sylvana Simons om maar een voorbeeld te noemen.
Ik voor mijn regionale vertegenwoordiging hard bewijs geleverd inclusief artikel wat door niemand weerlegd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |